Recommended Posts

photo_2016-06-04_10-32-301.jpg

 

 

رسانه ها  گزارش داده اند که     PAK-FA  در محدوده نزدیک فئودوسیا، کریمه دیده شده است .. پکفا برای شرکت در این رقابت  وارد کریمه شده باشد.روسیه  مرحله سوم رقابت  Aviadarts از  28 مه تا  5 ژوئن  برگزار میکند





http://alert5.com/2016/06/05/pak-fa-appears-in-crimea/
http://alert5.com/2016/06/06/video-of-pak-fa-at-aviadarts-competition-in-crimea/
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دوستانی که خبر ها رو ترجمه می کنن.

اخبار خوبی است اینا رو هم مرحمت بفرمایید.

 

خرید P-3 و S-3 از آمریکا

http://in.reuters.com/article/lockheed-aircraft-asia-idINKCN0YR0RA?rpc=401

 

آزمایشات T-50A

http://www.defencetalk.com/lockheed-flies-first-t-50a-upgraded-aircraft-for-t-x-competition-67589/?

 

فروش بالگرد به ایران

http://irandaily.ion.ir/News/152615.html?

 

اینم راجع به LRASM

http://nationalinterest.org/blog/the-buzz/the-us-navys-new-long-range-anti-ship-missile-just-got-even-16469

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

 

3- نکته اینجاست ، در حالی که ما هنوز بر سر خرید یا عدم خرید یک گونه خاص از خودروهای زرهی برای بازیابی توان واحدهای زرهی نیروهای مسلح ، مشغول چانه زنی هستیم، دشمن خود را برای رزم در محیطهای پیچیده ، مسلح می کند .

ما کجا سیر میکنیم ، دشمن درجه یکمون کجا!!!!

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

http://pechpech.net/files/photos/large/4609458.jpg

 

 

 

شیوه ای جدید برای مقابله با پهپادها ابداع شد

 

سازمان هواپیمایی فدرال آمریکا برای مقابله با پهپادها از سامانه دفاعی استفاده می کند که از فاصله ۱۰ کیلومتری آنها را غیر فعال می کند.
به گزارش خبرگزاری مهر، با استفاده روز افزون از پهپادها و خطر آفرین بودن آنها در مسائل امنیتی، بویژه نزدیک شدن هواپیماهای بدون سرنشین به فرودگاه ها موجب شده که سازمان هواپیمایی فدرال آمریکا برای مقابله با خطرات احتمالی آن از سامانه دفاعی با نام AUDS استفاده کند. 
این سامانه در اطراف فرودگاه های آمریکا نصب شده است. در واقع AUDS می تواند از فاصله ۱۰ کیلیومتری با استفاده از سیستم «رادار اسکنینگ الکتریکی»، پهپادها را شناسایی کند. 
این سامانه با استفاده از اشعه مادون قرمز و دوربین های دید در روز، مسیر هواپیماهای بدون سرنشین را تشخیص و با پرتاب اشعه مستقیم ۴ واتی، سیستم ناوبری آنها را از کار می اندازد و پهپاد بر روی زمین قرار می گیرد. 
تا زمانیکه باتری پهپاد تمام نشود، هواپیمای بدون سرنشین قادر به انجام هیچ کاری نیست. عمل غیر فعال کردن پهپادها توسط این سامانه منحصر به فرد ظرف مدت ۸ تا ۱۵ ثانیه انجام می گیرد. 
نکته قابل توجه در مورد این سامانه، انجام فرود ایمن پهپادها بر روی زمین است.

 

http://pechpech.net/news/48505/شیوه-ای-جدید-برای-مقابله-با-پهپادها-ابداع-شد

ویرایش شده در توسط rezatizi
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

http://pechpech.net/news/4850/شیوه-ای-جدید-برای-مقابله-با-پهپادها-ابداع-شد


شبیه کاری که ما با آرکیو انجام دادیم.کشته مرده این درس گرفتن های سریع امریکایی ها از شکست هاسون هستم.
البته در مورد آرکیو کار کشفش خیلی مهم بود اما نشوندنش چیزی شبیه همین سامانه بود.

  • Upvote 4
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

آمریکا بزرگترین و سنگین ترین ماهواره جاسوسی دنیا را به فضا فرستاد

 

شب گذشته، نهاد United Launch Alliance یا ULA بزرگترین ماهواره تحقیقاتی اکتشافی با نام NROL 37 را که بسیاری عقیده دارند، احتمالا کاربردهای نظامی و جاسوسی دارد، با موشک غول پیکر Delta IV (دلتا چهار) از پایگاه هوایی Cap Canaveral به مقصد مدار زمین پرتاب کرد.

به گزارش «تابناک» اهمیت پرتاب این ماهواره از دو جهت است؛ نخست اینکه این یکی از بزرگترین ماهواره های تحقیقاتی و اکتشافی است که تاکنون به فضا پرتاب شده و بسیاری بر این باور هستند که ایالات متحده، هدف های جاسوسی و استراق سمع و احتمالا کاربردهای نظامی – برای سلاح های لیزری – را از پرتاب آن مد نظر دارد، و از سوی دیگر موضوع خود پرتاب این ماهواره و موشک غول پیکری است که آن را تا مدار زمین حمل کرده است.


نهاد ULA یا United Launch Alliance در سال 2006 از همکاری دو شرکت Lockheed Martin Space وBoeing Defense, Space & Security به وجود آمد که هدف آن، فراهم آوردن تسهیلات و خدمات پرتاب ماهواره به دولت آمریکا و مشتریان اصلی آن یعنی وزارت دفاع و ناساست.

 

پیرامون ویژگی های موشک و ماهواره

موشک دلتا چهار که یک موشک غول پیکر محسوب می شود، حدود 72 متر ارتفاع دارد و از سه بوستر که با یکدیگر ترکیب شده اند بهره می برد تا قدرت پرتابی برابر با 2 میلیون پوند یا بیش از 900 هزار کیلوگرم را فراهم آورد.

البته چنین پیشرانه قدرتمندی هم برای بزرگترین ماهواره تحقیقاتی که گفته می شود مسئولین آن استراق سمع و جاسوسی است و حدود 15 هزار پوند یا 6 هزار و 800 کیلوگرم وزن دارد و قرار است در فاصله 22 هزا مایل بالای خط استوا مستفر شود، لازم به نظر می رسد.

برخی کارشناسان که پیش از این با مأموریت های ماهواره های NRO یا National Reconnaissance Office آشنایی دارند، بر این باور هستند این ماهواره هفتمین نسل از Advanced Orion است. کلاسی از ماهواره های جاسوسی آمریکا که سیگنال های ارتباطی و اطلاعاتی را از فضا دریافت و ضبط می کند.

«تد مولکزان» متخصص علوم فضایی در دانشگاه تورنتو در این باره گفته است: ماهواره های جاسوسی اطلاعاتی جزو درخشنده ترین ماهواره های ژئوسینکرونوس – ماهواره هایی که با همان سرعت چرخش زمین حرکت می کنند – در مدار زمین هستند. دلیل اصلی این موضوع از نظر وی داشتن یک آنتن فوق العاده بزرگ است. وی بیان کرده که هنوز کسی نمیداند، این ماهواره قرار است چه کار کند؛ اما شواهد نشان می دهد، یک ماهواره جاسوسی است.

نکته جالب تر در این میان، نمادی است که برای این ماهواره در نظر گرفته شده است؛ نمادی که نشان دهنده یک شوالیه است که در یک حالت دفاعی مقابل پرچم آمریکا ایستاده و روی زره وی، نشان یک عقاب طراحی شده. NRO گفته که این عقاب نمادی از آزادی است. به جز این مورد NRO که خود را چشم و گوش ایالات متحده در فضا می داند، در مورد مأموریت ماهواره NROL 37 هیچ اظهار نظری نکرده است.

 

اما وب سایت این نهاد مستقیم اشاره کرده است که تکنولوژی های در اختیار آن این امکان را می دهد که حساس ترین مناطق اطلاعات و داده های منحصر به فردی که از هیچ منبع دیگری در دسترس نیست، به دست آورد.

 

http://www.tabnak.ir/fa/news/596837/آمریکا-بزرگترین-و-سنگین-ترین-ماهواره-جاسوسی-دنیا-را-به-فضا-فرستاد

  • Upvote 11
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط MR9
      با سلام
      آزمایش سامانه دریاپایه "lora"

      طبق اخبار منتشر شده ، صنایع هوا- فضای رژیم عبری (IAI) موفق شده تا آزمایشات سامانه تسلیحات توپخانه ای برد بلند ( Long-Range Artillery weapon system) خود را با موفقیت به اتمام رساند که این تستها ، عمدتاً بعنوان  بخشی از برنامه  تبلیغاتی و همچنین گسترش رزمی  که در نهایت منجر به خرید آن توسط IDF خواهد شد ، در نظر گرفته شده است . در این آزمایش ، یک تیر موشک از روی عرشه یک شناور غیر نظامی ، بسوی یک هدف در عمق دریا شلیک گردید . سامانه تسلیحاتی LORA ، در رده  راکتهای توپخانه ای تاکتیکی  برد بلند قرار دارد  که توسط بخش MALAM از صنایع IAI توسعه پیدا نموده  است .

      براساس اطلاعات موجود این سامانه برای انهدام اهداف در بردی فراتر از 400 کیلومتر و با دقتی در حدود 10 متر طراحی و از یک سکوی دریاپایه به مورد آزمایش قرار گرفت . به گفته تحلیلگران دفاعی ، گونه آزمایشی این سامانه راکتی به این دلیل از روی یک شناور غیر نظامی به سوی هدف شلیک گردید تا کارشناسان فنی قادر باشند تا کاراکترهای این سلاح را بطور کامل بررسی و تجزیه و تحلیل کنند . این سامانه رزمی ، از یک تریلر بعنوان پست فرماندهی و یک لانچر زمینی تشکیل شده و می تواند اهداف مورد نظر را در برد مشخص شده ، با دقت مورد اصابت قرار دهد  . در این تست رزمی ، سامانه های اصلی و جانبی و هم راکت شلیک شده ، با موفقیت عمل نموده و رضایت ناظران را برآورده کردند .

      بواز لِوی ، معاون اجرایی IAI و مدیر سیستم های تسلیحات راکتی این شرکت در این زمینه معتقد است :
      " این تست ، یکی از پیچیده ترین آزمایشات IAI در یک دهه گذشته بشمار می رود ، چرا که این رویداد ، یک طرح تمام عیار عملیاتی شامل ارزیابی نحوه مانور سامانه ، نحوه عملکرد در مرحله نهایی (ترمینال ) و همچنین دقت در انهدام هدف ، می گردید . وی تاکید نمود که  این سامانه به بلوغ خود نزدیک شده و یک ترکیب بسیار پیشرفته را برای کاربران احتمالی آن به ارمغان خواهد آورد .
      پی نوشت :
      علی الظاهر ، جمهوری اسلامی ایران ، تنها کشوری نیست که روی سامانه های موشکی تاکتیکی با دقت بالا مشغول کار هست !!!!
      صرفاً برای میلیتاری / مترجم  MR9
       
    • توسط Ahmad6644
      اندونزی به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی سوخو است
       
      مقامات اندونزی روز گذشته اعلام کردند که به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی روسی سوخوی SU-30 هستند. این قرارداد که در کنار نمایشگاه هوایی روسیه (MAKS-2007) و در روز اول آن منعقد شده است ارزشی در حدود 330 تا 350 میلیون دلار در برخواهد داشت. این جنگنده‌ها که تکنولوژی آنها به اواسط دهه‌ی 90 بازمی‌گردد، به صورت تدریجی و از سال آینده تحویل داده خواهند شد.

      منبع : AVIA.IR
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.