Recommended Posts

جناب هناس لکستان واقعا فکر می کنید هر جاییلازم هست نظر بدید؟؟؟؟؟ حداقل توی مسائلی که ورود ندارید نظر ندید.
عالم و آدم فهمیدن پژاک شاخه پ پ ک هست حالا شما تازه اومدی سر خونه اول که.....

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]هر چند قابل ذکره برادران اهل تسنن ما هنوز توی این جهان خاکی نتونستن حکومتی درست کنن که حداقل بتونن ادعای [color=red]مدرن بودن [/color]و تجدد و اسلامی بودن و.... رو بکنن و [color=red]فقط این ایران هست که این ادعاها رو می تونه بکنه.[/quote][/color]

اگه ممکنه اون قسمت قرمز رنگ رو توضیح بدید icon_rolleyes

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جناب حسین بحثش خیلی زیاد و طویل هست فقط اشاره می کنم به برخی سر خط ها که بتونید در موردش مطالعه هدفدار بمنید.
مدرنیسم چیست؟
غرب چیست؟و دلیل پیشرفت غرب در ۴۰۰ سال گذشته چه بود؟؟
آیا علم با ورود به دست می آید؟؟؟
آیا توسعه ضرورت است؟
آیا علم کالا است؟
اصلا علم چیست؟
آیا باقی کشورهای اسلامی دنیا را می توان نمود پیشرفت دانست؟؟
آیا اگر مدرن و متجدد هستند می توان ادعا کرد اسلامی هم هستند؟؟
اسلام چیست؟؟؟
مدرنیته را چه می توان تعریف کرد؟
آیا غرب کلی واحد است؟
آیا غرب سینما هنر فرهنگ علم و تکنولوژی سیاست وووو است؟؟؟؟ اگر هست چرا؟؟؟ اگر نیست چرا؟؟؟

می بنید که هر کدوم از این سوال ها دغدغه ها هزاران صفحه از مقالات فلسفه و مدیریت استراتژیک و جامعه شناسی بوده و هستن .همین قدر عرض کنم مدتیه دارم در موردش تحقیق می کنم و به دلیل سنگین بودن فلسفه خیلی به سختی دارم می فهممش.
اما جواب مسئله در سوالهای بالا هست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ببخشید تو بحثتون دخالت می کنم، بحث علم بهتر است یا ثروت نکنید بهتر نیست؟

اما در کل کشور ما هیچگون ادعایی درباره پیشرفته بودن نمی تونه بکنه چرا که چه قبول کنیم و چه نه کشور ما چه از لحاظ اقتصاد، صنعت ،فرهنگ، ورزش،سیاست و ... مخصوصا ابتکار و نواوری بسیار ضعیف و لایق لفظ "توسعه نیافته" هست. ما هیچ وقت نمی تونیم چنین ادعایی کنیم هرچند رئیس چمهور ما و برخی دیگر شعارهایی ناشی از تعصب یا منافع شخصی سر بدهند.
اگر به کشورهای اهل سنت مثل مالزی، ترکیه،امارات،قطر،مصر و ... نگاه کنیم و باخودمون مقایسه کنیم می فهمیم بیشتر صحبت هایی مبنی بر پیشرفته بودن یا درحال پیشرفت بودن ناشی از تبلیغات رسانه ملی هست و در عالم واقعیت وجود خارجی نداره.
در بسیاری از دستاورد ها به نحو شدیدی بزرگنمایی شده .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]جناب هناس لکستان برادر لک نیاز نیست توی هر بحثی برای خودتون یه گروه تشکیل بدین از باب دوستی و برادری می گم .کمی با دقت تر بخونید و فکر کنید دقیقا می فهمید حقیقت کجاست.

جناب مولتک پست های شما دقیقا داره نوع تفکر شما رو نشون میده و خلاف چیزی که ادعا دارین تمام دوستان می بینن که این شمائید که شبیه وهابی ها همه رو با دید خودتون تکفیر می کنید .تفکرات و اعتقادات شما هم که مثنوی هفتاد من کاغذ هست و هر از دم بری از این باغ شما میرسه یه روز نمی دونستید شهید چیه و کیه گفتیم باشه حالا نمیدونه یکدفعه دیدیم حتی نمی دونید سرباز اسلام کیه و همه رو با اصحاب صحابه مقایسه می کنید حالا این مقایسه با اصحاب صحابه و .... اتفاقا شاخصه خاص و ویژه وهابی ها هست که شما بقیه رو بهش محکوم می کنید.

در هر حال جناب واریور با تامل و صبوری جواب هایی به شما دادن و همچنین بقیه دوستان .
من در نوشته هام فقط یه اشاره کردم از این باب که ببینم شما قصدت مباحثه و تحلیل هست یا نه قصد دیگه ای داری و اون اشاره به تلفات بود که دیدم از همه بدتر شما بحث ادعای پژاک رو کشیدین وسط که نشون میداد نه تنها به خود اصل موضوع به عنوان یه نقطه برای بحث توجه نکردین بلکه حتی دارین درش تشکیک هم می کنین.
به هر حال نیت شما برای من روشن هست و از خدا هم پنهان نیست.ولی این روش شما زیاد هم دوام نمیاره.

راستی من چند هزار پست دارم همه رو خوندین که اینطور قضاوت می کنید؟؟؟؟حداقل مردانه این سوال ما رو جواب بده؟؟؟؟؟

راستی اینم یادم رفت بگم فعلا توی دنیای اسلام این شیعه ها نیستن که تکفیر می کنن بلکه وهابیها هستن و ما خلاف نظر شما اهل تسنن رو برادر و مسلمان می دونیم .هر چند شما عین اونها برخورد کردین و امام زمان ما و تفکرات ما رو با لحنی تمسخر آمیز زیر سوال بردید.ولی عیبی نداره میدونید چرا برای اینکه نمیشه با شما بحث کرد وگرنه با جان و دل بحث می کردم ولی خوب قران میگه :بگو آنها منتظر باشند و شما هم منتظر ....
منتظر خواهیم موند تا خدا خودش کاری بکنه.
هر چند قابل ذکره برادران اهل تسنن ما هنوز توی این جهان خاکی نتونستن حکومتی درست کنن که حداقل بتونن ادعای مدرن بودن و تجدد و اسلامی بودن و.... رو بکنن و فقط این ایران هست که این ادعاها رو می تونه بکنه.[/quote]
بالاخره پس از مدتها تونستم يه سري بزنم!!!
اولا که جنابعالی در برخورد با سایر افراد سایت که در مواردی همسوی شما نبوده اند وارد درگیری لفظی شده اید و در این کار سابقه دارید.چند نمونه هم موجود است که لازم نیست اشاره کنم.
ثانیا كه بنده هيچ تمسخري به اعتقادات شما روا نداشته ام و فقط گفتم اعتقادات مذهبي خودتان را در هر مساله اي وارد نكنيد.اين اتهام هاي بي اساس شما كي پايان مي يابد خدا مي داند.
راستي خدا را شاهد مي گيرم من كي و كجا شما را تكفير كردم و در كدام مورد در توهين و اهانت پيشقدم بوده ام؟
اين شما نيستيد كه مدام مرا به هواداري پژاك و الحاد متهم مي كنيد؟ من شما را ملحد و رافضي و نژادپرست و تجزيه طلب...ناميدم؟
كلمه موله كاته كه مشخص است يك نوع تمسخر و اهانت است را چه كسي به كار برد؟ ((باز اين پژاكيه اومد ))حرف كيه؟ مي برمت تو يك ماه كما حرف من است؟ حالم به هم مي خورد را چه كسي گفت؟ عا شق پژاک هستی کلام کیست؟ من گفتم شما نادان هستید و خودتان را رسوا کردید؟
يك نگاه به پست ها بيندازيد و بعد قضاوت كنيد.(ببینید آغازگر این نوع مباحثه و عاملش که بوده است)
اين كه آيات قرآن را هدف دار و با لحني تهاجمي عليه بنده به كار مي بريد جز مقدمه تكفير چه معني دارد؟
اسلامي بودن و متجدد و مدرن بودن هم از ديد شما با نگاه من كاملا متفاوت است و من در مورد حكومت ايران حرفي نمي زنم چون ملزم به رعايت قوانين سايت هستم.
در همین رابطه : اصولا چیزی به نام وهابی وجود خارجی ندارد و از ابداعات همفکران شماست. محمد ابن عبدالوهاب یک فقیه حنبلی بود که افکارش تقریبا همه حنبلیان را تحت تاثیر قرار داد و تفکر غالب در مذهب حنبلی گردید. مثل این است که بگوییم چون تفکرات ابویوسف و محمد ابن حسن بر مذهب حنفی غالب گردید باید اسم مذهب حنفی به یوسفی یا حسنی تغییر کند.
آن فقهای تندرویی که شما وهابی می نامید پیرو مذهب حنبلی هستند که کم تعدادترین پیرو را میان مذاهب چهارگانه اهل سنت دارد و به سبب ماهیت مذهب حنبلی تکفیر در میان آنان کاری معمولی است. البته اگر به نوشته های بزرگان تشیع اثنی عشری مثل محقق کرکی و علامه مجلسی مراجعه بفرمایید مطالبی برایتان در این مورد روشن خواهد شد .لطف کنید کتاب ( نفحات اللاهوت فی وجوب لعن الجبت و الطاغوت ) نوشته شیخ کرکی را برای نمونه مطالعه بفرمایید و اصلا در معنی اسم کتاب تامل بفرمایید تا برخی مسایل برایتان روشن شود.
این که امروزه این کار علنا صورت نمی گیرد دلایل سیاسی دارد و خودتان خوب می دانید با این کار اکثریت جهان اسلام که اهل سنت باشند چه موضعی دربرابر حکومت ایران خواهند گرفت.
ضمنا در همین چندمدت پيش در یکی از تاپیک ها یکی از دوستان فرموده بودند با ظهور امام زمان اختلاف مذهبی در جهان اسلام پایان خواهد یافت و اندک افرادی هم که با این وحدت مخالفت کنند توسط امام زمان نابود خواهند شد که کاملا هویداست منظور از این حرف چیست.
دلیل این که می گویم مسائل مذهبی را وارد بحث نفرمایید همین موارد است چون نتیجه ای جز تکفیر و لعن و نفرین نخواهد داشت.
مساله شهادت هم مساله مذهبي است و من واردش نمي شوم خواهشا شما هم نشويد .
بنده معنی شهید را خوب می دانم برادر گرامی.فکر نکنید فقط خودتان از دین و مذهب آگاهید یا فقط خودتان به خدا و پیامبرش ایمان دارید.
من با سلفيون و به قول شما وهابيان هم بحث هاي فراوان داشته ام و آن ها هم براي حرف هايشان هميشه متوسل به آيات و احاديث آن هم با تفسير خودشان مي شوند. من کجا کلام خدا و پیامبرش را دستاویز حرف های خود کردم ؟ من که جرات چنین کاری را ندارم.سعی می کنم حرفی بزنم که طرف مقابلم با خیال راحت بتواند نقد و تحلیلش کند نه این که به اسم مذهب هرصدای مخالفی را خفه کنم و دست به ارعاب و تهدید و تهمت و لعن و نفرین ...بزنم.
اگر همه شما مانند آقاي واريور با سند و مدرك و علمی حرف مي زديد كه من تقريبا همه حرف هاي اين پستشان را قبول دارم مشكلي نبود.
ولي انصافا يك نگاه به پست هاي خود و دوستانتان بيندازيدببينيد جز اهانت و شعار و ادعاي گزاف شكست ناپذيري و شعارهاي مذهبي يا حسين و ياعلي و تهمت پژاكي و ملحدبودن به من چسباندن چه گفته ايد.
حرف هاي آقاي واريور در باره پژاك كاملا صدق مي كند و قبولش دارم.لطفا سخنان ايشان را با سخنان خودتان يكي نكنيد.
من كه نگفتم سپاه شكست خورده
گفتم نه پژاك شكست سخت و نابودكننده خورده و نه سپاه شكست خورده .نتيجه قاطعي براي هيچ يك از دو طرف حاصل نشد كه در جنگ چريكي معمولي است. حال آن که شما دم از پیروزی تاریخی و حماسه و ...می زنید.به نظر بنده ايرادهاي بزرگي در تاكتيك هاي سپاه وجود دارد كه اگر نمی خواهد در برخوردهای بعدی تلفات بدهد بايد رفعشان كند.لطف كنيد يك نگاه به كتاب ها و مقالات آقاي آنتوني كوردزمن بيندازيد تا معني تحليل نظامي را دريابيد.زنرال هاي بلندپايه امريكايي و اسراييلي به دليل اعتراف به ناتواني در عمليات محاكمه و اعدام مي شوند؟ من كه مقام رسمي نيستم و فقط چند نکته را درباره ضعف اطلاعاتی و تجهیزاتی مطرح کردم (نمونه اش عدم استفاده از خودروهای با حفاظت کافی و ضعف اطلاعاتی که گواهش جان باختن چند فرمانده برجسته در پشت منطقه درگیری است) ولي شما ماشاالله حكم اعدام مرا به جرم جاسوسي و تجزيه طلبي و نژادپرستي و عضويت پژاك صدبار امضا فرموديد.
ادعای پژاک را گفتم که نشان دهنده جنگ تبلیغاتی و رسانه ای این گروه است.البته شما نشان دادید ید طولایی در تحریف و وارونه نمایی سخنان طرف مقابلتان دارید.
همان طور که آمار ایران را نیز تا حد زیادی همین گونه می دانم.
در برابر ایرادات بنده شما عزيزان به جای بحث سازنده و علمی مثل آقای واریور، برآشفته مي شويد و دست به ادعا و گزافه و تهمت و اهانت مي زنيد كه انشالله بار آخرتان باشد چون نه به درد دنیایتان می خورد و نه آخرتتان.
نيت بنده هم براي شما روشن شده خدا را شكر...انشالله خدا هر دويمان را به راه راست هدايت بفرمايد.
جناب واريور گرامي من بارها و بارها كلمه ماهيت جنگ چريكي را به كار بردم كه دقيقا خلاصه شده همين حرف هاي شما هست ولي انگار گوش شنوايي نيست و همه اين حرف مرا هواداري از پژاك و ...ترجمه فرمودند.راستی در مورد بسته بودن فضای این گروه ها فرموده اید این حرف شاید مرا تحریک کند که از این حرفتان متعجبم. من بارها به چپ گرایی شدید پژاک اشاره کردم و خودتان هم خوب می دانید که معنی این حرفم چیست چون در موارد دیگری هم در مورد دیکتاتوری و تک صدایی نظام های کمونیستی و چپ گرا نظر داده ام.
فكر مي كنم پرونده اين بحث بهتر است همين جا بسته شود و ديگر بحث هاي تكراري مطرح نشود.چون اگر كمي منصف باشيد مي بينيد به نتايج تقريبا كامل و كافي رسيديم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote][quote][quote]بر اساس این گزارش، منابع امنیتی گفتند که ۲۰ تانک و ۳۰ خودروی نظامی ترکیه از روستای "سیاهکایا" وارد شمال عراق شده و به سوی پایگاه های گروه "پ.ک.ک" در دره "هفتانین" در حال حرکت هستند.
همچنین گزارش ها حاکی از آن است که بالگردهای ارتش ترکیه اقدام به انتقال نظامیان به منطقه زاب کرده اند.
برخی منابع گفته اند که گروه پ.ک.ک شش پایگاه نظامی بزرگ و یک مرکز فرماندهی و یگان های پشتیبانی و یک مرکز ذخیره در منطقه هفتانین دارد.
تعداد افراد مسلح گروه پ.ک.ک در این منطقه ۴۰۰ نفر برآورد شده است.[/quote]

با تشكر از اطلاعات تكميلي// بايد ديد تركيه چه طور نبرد رو مديريت ميكنه[/quote]
توصيه مي كنم سابقه عمليات هاي تركيه به ويژه عمليات سال 2008 را كه عمليات بزرگي هم بود مطالعه بفرماييد.
البته دليل نمي شه گفت چون در گذشته ناكام بوده اين بار هم حتما ناكام مي مونه.[/quote]

اگر میشه شما سابقه ی عملیات های ترکیه پ ک ک بذارید
می خوام بدوم[/quote]
در مورد سوال شما دوست عزيز:از سال 1984 تا كنون كه درگيري ميان پ ك ك و ارتش تركيه آغاز شد ارتش تركيه تا كنون بارها دست به عمليات هاي گسترده نظامي عليه پ ك ك زده است.
به خصوص عمليات سالهاي 1994 تا 1996 كه طي آن بيش از سي هزار غيرنظامي كرد كشته شدند و پنج هزار روستاي كردنشين نيز تخليه اجباري و يا ويران شدند .طي اين عمليات ارتش تركيه از هر سلاحي كه مي توانست براي انهدام پ ك ك استفاده كرد.عمليات سال 2008 هم عمليات بزرگي بود كه طي آن ده هزار نظامي ترك وارد عمق خاك كردستان عراق شدند و پس از چندروز بازگشتند.البته اگر آمار خود ترك ها را در نظر بگيريم تا حالا بايد پ ك ك اثري ازش باقي نمانده بود.
ضمنا محض اطلاع دوستان عزيز: پ ك ك حتي اگر با ايران هم رابطه اش خوب نباشد و حتي با وجود اين كه بسياري از كردها با رهبري اش چندان هم سو نيستند حمايت بخش بزرگي از كردهاي تركيه را دارد كه دليل عمده اش جنايات حكومت مركزي در طول يك قرن گذشته عليه كردهاست.ديگر شما گروهكش بناميد يا نناميد فرقي نمي كند.
ضمنا آقاي بي ادبي كه به مسعود بارزاني اهانت كردي
كردهاي عراق به دليل هم سويي با ايران كم مصيبت و بدبختي نچشيده اند.نمونه اش بمباران شيميايي حلبچه و عمليات انفال كه طي آن دويست هزار غيرنظامي كرد به انتقام همسويي با ايران در طول جنگ هشت ساله توسط صدام حسين سلاخي شدند.
هر چند شما بشردوستان و با انصافان هيچ اشاره اي به اين موضوع نمي كنيد ولي اگر در جاي ديگري يك نفر زخمي شود رسانه هايتان گوش فلك را كر مي كنند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]
اما در کل کشور ما هیچگون ادعایی درباره پیشرفته بودن نمی تونه بکنه چرا که چه قبول کنیم و چه نه کشور ما چه از لحاظ اقتصاد، صنعت ،فرهنگ، ورزش،سیاست و ... مخصوصا ابتکار و نواوری بسیار ضعیف و لایق لفظ "توسعه نیافته" هست. ما هیچ وقت نمی تونیم چنین ادعایی کنیم هرچند رئیس چمهور ما و برخی دیگر شعارهایی ناشی از تعصب یا منافع شخصی سر بدهند.
اگر به کشورهای اهل سنت مثل مالزی، ترکیه،امارات،قطر،مصر و ... نگاه کنیم و باخودمون مقایسه کنیم می فهمیم بیشتر صحبت هایی مبنی بر پیشرفته بودن یا درحال پیشرفت بودن ناشی از تبلیغات رسانه ملی هست و در عالم واقعیت وجود خارجی نداره.
در بسیاری از دستاورد ها به نحو شدیدی بزرگنمایی شده .[/quote]

دوست عزیز متوجه منظورتون نمیشم ! این بیشتر احساسی هست که به شما از طریق رسانه منتقل شده .

پیشرفته بودن(سطح تکنولوژی) در یک کشور ارتباطی با توسعه یافته بودن اون ندارد .

اول این موارد رو مشاهده بفرمایین :

اینها همگی شاخصه های توسعه هستند .

[b]شاخص درآمد سرانه[/b]

از تقسیم درآمد ملی یک کشور (تولید ناخالص داخلی) به جمعیت آن، درآمد سرانه به‌دست می‌آید. این شاخص ساده و قابل‌ارزیابی در کشورهای مختلف، معمولاً با سطح درآمد سرانه کشورهای پیشرفته مقایسه می‌شود.


[b]شاخص برابری قدرت خرید (PPP)[/b]

شاخص درآمد سرانه از قیمت‌های محلی کشورها محاسبه می‌گردد و سطح قیمت محصولات و خدمات در کشورهای مختلف جهان یکسان نیست. یکی از روش‌ها متداول برای مقایسه ساختار اقتصادی کشورهای مختلف، استفاده از شاخص برابری قدرت خرید است. در این روش، مجموعه‌ای از قیمت‌های حاکم در یک کشور در نظر گرفته می‌شود و از آن برای ارزیابی قیمت تمام کالاهای تولید شده در سایر کشورها استفاده می‌شود. ∗

[b]شاخص درآمد پایدار (GNA, SSI)[/b]

در این روش، هزینه‌های زیست‌محیطی که در جریان تولید و رشد اقتصادی ایجاد می‌گردد نیز در حساب‌های ملی منظور گردیده (چه به عنوان خسارت و چه به عنوان بهبود منابع و محیط زیست) و سپس میزان رشد و توسعه بدست می‌آید.

[b]شاخص توسعه انسانی (HDI)[/b]

این شاخص در سال ۱۹۹۱ توسط سازمان ملل متحد معرفی گردید که براساس این شاخص‌ها محاسبه می‌گردد: درآمد سرانه واقعی (براساس روش شاخص برابری خرید)، امید به زندگی (دربدو تولد) و دسترسی به آموزش (که تابعی از نرخ باسوادی بزرگسالان و میانگین سال‌های به مدرسه‌رفتن افراد است).

[b]حضور فعال زنان در عرصه اجتماعی[/b]

هر چه حضور فعال زنان در عرصه های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی بیشتر باشد، جامعه توسعه یافته‌تر است. درجوامع توسعه نیافته، نیمی از جمعیت را زنان تشکیل می‌دهند که اکثرا بیکارند و به این ترتیب نیروی انسانی در این کشورها به نصف کاهش یافته است.

[b]استقلال ملی[/b]

به این مفهوم که سایر دولت ها به میزان زیادی نتوانند بر تصمیمات دولت ملی نفوذ و تأثیر به سزا داشته باشند.

http://fa.wikipedia.org/wiki/توسعه_اقتصادی

-----

این رو هم بدونین که امکان دستیابی به علم (تکنولوژی) با تولید بومی علم بسیار متفاوت هست . اکثر اون کشورهایی که میفرمایین مالزی ترکیه امارات مصر و ... در حدی نیستن که با ایران توی این زمینه مقایسه بشن ! ما 33 سال هست که بدترین شرایط تحریم سیاسی اقتصادی فنی و ... بسر میبریم ! .

در شاخص توسعه انسانی رنک ایران 88 با یک پله سقوط و به رقمی 70 هست و ترکیه تازه 92 با سه پله سعود !
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_Human_Development_Index

درامد سرانه در رتبه 59 و ترکیه در رتبه 65 .
در شاخص قدرت خرید در ایران با یک پله پایین تر از ترکیه در مقام 16 جهان در سال 2010 بر اساس محاسبه صندوق بین المللی پول و در مقام 18 توسط بانک جهانی . که جزو 20 کشور اول دنیا (همچنین جی 20) هستیم !! و کشور امارات در مقام 49 و مالزی هم 29 و ...
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_(PPP)


شاخص رضایت مندی از زندگی !!
ایران در رتبه 96 قرار دارد و ترکیه در رتبه 133 که البته با این اوضاع اعراب ، اقتصاد اروپا و آمریکا این شاخص و سایر شاخصها دستخوش تغییرات خواهند شد .

http://en.wikipedia.org/wiki/Satisfaction_with_Life_Index



---
در مورد استقلال ملی این کشورها هم خودتون قضاوت کنین ! ..



........................................

نمیخوام بگم که هیچ مشکلی نیست . ولی این طور حرف زدن شما بیشتر احساسی هست تا واقعی . یکی از دلایل بزرگ عقب ماندگی ایران استفاده از الگو های غربی در اشکال مختلف توسعه است . که با شکل توسعه تاریخی ایران همخوانی ندارد . و کشورهای بسیاری با استفاده از این الگوها دچار معضلات و حتی فروپاشی های اقتصادی شدند . علاوه بر اینها مشکلاتی چون انفجار جمعیتی - جنگ - جمعیت جوان - اقتصاد نابود شده از زمان قاجار !! و جدیدا تحریم ها و حتی فساد اقتصادی رو میشه نام برد که باعث رشد ناکافی ایران در تنها 33 سال فرصتی که پس از انقلاب داشته شده و میشه گفت بیشترش بهای استقلال هست .

.......................................

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]
اما در کل کشور ما هیچگون ادعایی درباره پیشرفته بودن نمی تونه بکنه چرا که چه قبول کنیم و چه نه کشور ما چه از لحاظ اقتصاد، صنعت ،فرهنگ، ورزش،سیاست و ... مخصوصا ابتکار و نواوری بسیار ضعیف و لایق لفظ "توسعه نیافته" هست. ما هیچ وقت نمی تونیم چنین ادعایی کنیم هرچند رئیس چمهور ما و برخی دیگر شعارهایی ناشی از تعصب یا منافع شخصی سر بدهند.
اگر به کشورهای اهل سنت مثل مالزی، ترکیه،امارات،قطر،مصر و ... نگاه کنیم و باخودمون مقایسه کنیم می فهمیم بیشتر صحبت هایی مبنی بر پیشرفته بودن یا درحال پیشرفت بودن ناشی از تبلیغات رسانه ملی هست و در عالم واقعیت وجود خارجی نداره.
در بسیاری از دستاورد ها به نحو شدیدی بزرگنمایی شده .[/quote]

دوست عزیز متوجه منظورتون نمیشم ! این بیشتر احساسی هست که به شما از طریق رسانه منتقل شده .

پیشرفته بودن(سطح تکنولوژی) در یک کشور ارتباطی با توسعه یافته بودن اون ندارد .

اول این موارد رو مشاهده بفرمایین :

اینها همگی شاخصه های توسعه هستند .

[b]شاخص درآمد سرانه[/b]

از تقسیم درآمد ملی یک کشور (تولید ناخالص داخلی) به جمعیت آن، درآمد سرانه به‌دست می‌آید. این شاخص ساده و قابل‌ارزیابی در کشورهای مختلف، معمولاً با سطح درآمد سرانه کشورهای پیشرفته مقایسه می‌شود.


[b]شاخص برابری قدرت خرید (PPP)[/b]

شاخص درآمد سرانه از قیمت‌های محلی کشورها محاسبه می‌گردد و سطح قیمت محصولات و خدمات در کشورهای مختلف جهان یکسان نیست. یکی از روش‌ها متداول برای مقایسه ساختار اقتصادی کشورهای مختلف، استفاده از شاخص برابری قدرت خرید است. در این روش، مجموعه‌ای از قیمت‌های حاکم در یک کشور در نظر گرفته می‌شود و از آن برای ارزیابی قیمت تمام کالاهای تولید شده در سایر کشورها استفاده می‌شود. ∗

[b]شاخص درآمد پایدار (GNA, SSI)[/b]

در این روش، هزینه‌های زیست‌محیطی که در جریان تولید و رشد اقتصادی ایجاد می‌گردد نیز در حساب‌های ملی منظور گردیده (چه به عنوان خسارت و چه به عنوان بهبود منابع و محیط زیست) و سپس میزان رشد و توسعه بدست می‌آید.

[b]شاخص توسعه انسانی (HDI)[/b]

این شاخص در سال ۱۹۹۱ توسط سازمان ملل متحد معرفی گردید که براساس این شاخص‌ها محاسبه می‌گردد: درآمد سرانه واقعی (براساس روش شاخص برابری خرید)، امید به زندگی (دربدو تولد) و دسترسی به آموزش (که تابعی از نرخ باسوادی بزرگسالان و میانگین سال‌های به مدرسه‌رفتن افراد است).

[b]حضور فعال زنان در عرصه اجتماعی[/b]

هر چه حضور فعال زنان در عرصه های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی بیشتر باشد، جامعه توسعه یافته‌تر است. درجوامع توسعه نیافته، نیمی از جمعیت را زنان تشکیل می‌دهند که اکثرا بیکارند و به این ترتیب نیروی انسانی در این کشورها به نصف کاهش یافته است.

[b]استقلال ملی[/b]

به این مفهوم که سایر دولت ها به میزان زیادی نتوانند بر تصمیمات دولت ملی نفوذ و تأثیر به سزا داشته باشند.

http://fa.wikipedia.org/wiki/توسعه_اقتصادی

-----

این رو هم بدونین که امکان دستیابی به علم (تکنولوژی) با تولید بومی علم بسیار متفاوت هست . اکثر اون کشورهایی که میفرمایین مالزی ترکیه امارات مصر و ... در حدی نیستن که با ایران توی این زمینه مقایسه بشن ! ما 33 سال هست که بدترین شرایط تحریم سیاسی اقتصادی فنی و ... بسر میبریم ! .

در شاخص توسعه انسانی رنک ایران 88 با یک پله سقوط و به رقمی 70 هست و ترکیه تازه 92 با سه پله سعود !
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_Human_Development_Index

درامد سرانه در رتبه 59 و ترکیه در رتبه 65 .
در شاخص قدرت خرید در ایران با یک پله پایین تر از ترکیه در مقام 16 جهان در سال 2010 بر اساس محاسبه صندوق بین المللی پول و در مقام 18 توسط بانک جهانی . که جزو 20 کشور اول دنیا (همچنین جی 20) هستیم !! و کشور امارات در مقام 49 و مالزی هم 29 و ...
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_(PPP)


شاخص رضایت مندی از زندگی !!
ایران در رتبه 96 قرار دارد و ترکیه در رتبه 133 که البته با این اوضاع اعراب ، اقتصاد اروپا و آمریکا این شاخص و سایر شاخصها دستخوش تغییرات خواهند شد .

http://en.wikipedia.org/wiki/Satisfaction_with_Life_Index



---
در مورد استقلال ملی این کشورها هم خودتون قضاوت کنین ! ..



........................................

نمیخوام بگم که هیچ مشکلی نیست . ولی این طور حرف زدن شما بیشتر احساسی هست تا واقعی . یکی از دلایل بزرگ عقب ماندگی ایران استفاده از الگو های غربی در اشکال مختلف توسعه است . که با شکل توسعه تاریخی ایران همخوانی ندارد . و کشورهای بسیاری با استفاده از این الگوها دچار معضلات و حتی فروپاشی های اقتصادی شدند . علاوه بر اینها مشکلاتی چون انفجار جمعیتی - جنگ - جمعیت جوان - اقتصاد نابود شده از زمان قاجار !! و جدیدا تحریم ها و حتی فساد اقتصادی رو میشه نام برد که باعث رشد ناکافی ایران در تنها 33 سال فرصتی که پس از انقلاب داشته شده و میشه گفت بیشترش بهای استقلال هست .

.......................................[/quote]
جناب واريور مي شود از GDP و سرانه و نیز رشد اقتصادی هم مدرک بیاورید؟
ضمن اینکه کشوری مثل ترکیه از ثروت نفت و گاز هم بی بهره است...در مورد رضایت از زندگی هم این بیشتر دلایل روانشناسانه دارد تا اقتصادی و اجتماعی...
وضع اقتصادی و میزان صادرات کالا و حضور در بازارهای جهانی هم که اظهرمن الشمس است...
اقتصاد نابود شده از زمان قاجار!!! ترکیه هم باید بهانه بیاورد که در جنگ جهانی اول شکست سخت خورده؟!
راستی انفجار جمعیتی مسببش کی بود؟ چه کسی همین الان هم می گوید ما ظرفیت 120 میلیون نفره شدن را داریم؟
در مورد علم هم که قبلا بحث کرده ایم...
در مورد شاخص HDI هم در همان رتبه بندی کشورهایی مثل آذربایجان و لیبی و آلبانی و بوسنی از ایران جلوترند و به نظر بنده خیلی هم شاخص معتبری نیست.
راستی به نظرتان این تاپیک جای مناسبی برای این بحث است؟!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نمیخواستم بحثو منحرف کنم اما در جواب جناب سلحشور عزیز

((((((( چیزی که عیان است، چه حاجت به بیان است))))))))))))))))
آمارهایی که شما آوردید تطبیق چندان و ملموسی با واقعیت حاکم نداره. اگه ممکنه منبع هم ارایه بدید ممنون میشم.

صادرات :
ترکیه: حدود 132 میلیارد دلار (سال 2008)
مالزی:160 میلیارد دلار(سال گذشته)
مصر:25 میلیارد دلار
ایران(امسال):21 میلیارد دلار با احتساب میعانات گازی(که اینها باید جزو صادرات نفتی محسوب و از این آمار حذف می شدند!)
امارات: 209.7 میلیارد دلار!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (سال 2009)


استقلال ملی:
بله ما بر روی کاغذ استقلال بیشتری داریم، به کشور خارجی پایگاه نظامی ندادیم
اما افغانستان حق آب ما رو میخوره، از ما کاپیتولاسیون می خواد!
هند درآمد نفتی مون را حاضر نبود بده
پاکستان: بیشتر توطئه ها در شرق کشور توسط این همسایه ما حمایت شده
ترکیه: چند سال پیش ترکیه نواحی شمال غرب ایران را بمباران کرد که کلی شهروند بیگناه کشته شدن
عربستان: دو تا فانتوم ما رو سرنگون کرد.مستقیما ما رو تهدید نظامی می کنه و بیش از 200 حاجی ما رو تیربارون کرد
آذربایجان: در آبهای ما اکتشاف می کنه و سرباز ما تیربارون می کنه
انگلیس: بعد از جند سال از انقضای قرارداد اجاره باغ قلهک هنوز نتونستیم این خطه از خاکمون رو پس بگیریم
قطر: منابع نفت و گاز ما رو می دزده
امارات: ادعای خاک ما رو داره، و هر کاری میخواد داره بر علیه ما انجام میده اونم بدون ترس و لرز

***************** میشه بفرمایید این چه استقلالیه ما داریم؟؟؟ ***************
شاید جدیدا استقلال، ضعف و وابستگی نتیجه میده چون ما در عمل چیزی بنام استقلال نمی بینیم. خیلی هم ضعیفیم.

من اقتصاد نخوندم ولی یه مقایسه سطحی هم نشون میده ما با وجود داشتن نفت بدبخت و فقیریم. حالا شما و مرکز آمار هر جور دلتون میخواد تفسیر کنید.



[url=http://www.sabairan.com/fa/news/924/%D8%B5%D8%A7%D8%AF%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D9%87-209-%D9%85%D9%8A%D9%84%D9%8A%D8%A7%D8%B1%D8%AF-%D8%AF%D9%84%D8%A7%D8%B1-%D8%B1%D8%B3%D9%8A%D8%AF]آمار امارات[/url]

[url=http://itema.ir/fa-IR/news/622/]آمار ترکیه[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
البته ديدگاه جمهوري اسلامي از كلام رهبري در مورد اقوام كرد كاملا روشن است . ايشان نظر بسيار مثبتي نسبت به اقوام كرد ( منظور كرد هاي غير ايراني والا كه كرد هاي ايراني جزو ملت واحده هستند ) دارند.
من با اين حرف موافقم كه كرد هاي عراقي به خاطر دفاع از ايران در جنگ تحميلي خصارات بزرگ و جبران ناپزيري متحمل شده اند و توهين به اشخاصي مانند بارزاني اصلا درست نيست در حالي كه ايشان در حضور مقام رهبري حاضر شده (‌در همين سفر اخير ) و مورد لطف ايشان قرار گرفته اند كه اين خود ميزان صلاحيت ايشان را ميرساند.
اما اينكه با سخنان يك كاربر ساده مواضع كلي نظام را زير سوال ببريم كمي كم لطفي است .....
اگر شما به آرشيو صدا وسيما مراجعه كنيد با بسياري ار مستند هايي برخورد مي كنيد كه در سال هاي پس از جنگ در مورد لطف كرد هاي عراق نسبت به رزمندگان اسلام ساخته و پخش شده است.......

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هر چند که اون کاربر باید بخاطر بحث خارج از موضوع از تاپیک اخراج میشدن و پستشون حذف میشد تا در ادامه تاپیک منحرف ، منحرف تر نشه ..


[quote]جناب واريور مي شود از GDP و سرانه و نیز رشد اقتصادی هم مدرک بیاورید؟[/quote]
متوجه نمیشم ؟

[quote]ضمن اینکه کشوری مثل ترکیه از ثروت نفت و گاز هم بی بهره است...در مورد رضایت از زندگی هم این بیشتر دلایل روانشناسانه دارد تا اقتصادی و اجتماعی...[/quote]عوضش ایران بطور کامل از درامد توریست و منافع اقتصادی مرتبط با اتحادیه اروپا کاملا بی بهره است .
توجه داشته باشین که چون شما کشوری دارای نفت هستین ، اوتومات تراز تجاریتون با بسیاری از کشورهایی که میتونند بازار محصولات شما باشند در عدم تعادل و یک طرفه است ! بنابراین خیلی از کشورها نمیپذیرند که هم بهشون نفت صادر کنین و هم کالا . مگر اینکه برین اونجا سرمایه گذاری مولد کنین . که البته اونها شرق آسیا و غرب رو بیشتر ترجیح میدن ! .

[quote]اقتصاد نابود شده از زمان قاجار!!! ترکیه هم باید بهانه بیاورد که در جنگ جهانی اول شکست سخت خورده؟![/quote]
خیر! این یک بحث اجتماعی و فکری هست . مثال همون ایرانی که آفتابه نمیتونه بسازه (عادت به واردات و قبول نداشتن تولید داخل) ...

ایران روال صنعتی شدن رو در زمان صفویه با اختلافی از عثمانی و غرب شروع کرد که البته تا حدودی این فاصله هم کم شد و این تا زمان زندیه هم ادامه داشت . ولی در ادامه رشد صنعتی شدن (که نیاز به تفکر صنعتی و تولید علم داره) در زمان قاجاریه بخاطر مشکلات بسیاری که خودتون میدونین متوقف شد .و بر خلاف مسیر حرکت ما بورژوازی در اروپا ، روسیه و بعدا آمریکا بسیار بسیار جلوتر رفت و این فاصله به طرز فاحشی شدید شد . و در ادامه بخاطر جنگ دوم بسیار بسیار هم به لحاظ اقتصادی و هم به لحاظ فکر (تولید صنعتی) عقب رفتیم ! طرح ها و برنامه ریزی های ما که برای جمعیت کم زمان پهلوی طراحی شدن و اقتصاد تک محصولی کفایت جمعیت اون دوران رو میکرد خیلی هم از سرش زیاد بود . میشه گفت میزان تغییرات کنترل نشده مثل انقلاب ، جمعیت ، جنگ ، تحریم و .. سبب شده تا بعد از انقلاب هیچ برنامه ریزی مدونی به درستی بوجود نیاد و یا نشه بدرستی اجراش کرد بعلاوه اینکه اون شکل از ذهنیت عقب مانده هنوز وجود دارد ..


[quote]راستی انفجار جمعیتی مسببش کی بود؟ چه کسی همین الان هم می گوید ما ظرفیت 120 میلیون نفره شدن را داریم؟[/quote]
البته این به بحث ما مربوط نیست که چه کسی مسبب هست .
بحث میزان جمعیت و ابسته برنامه ریزیه . اگر دولت (4 یا 8 ساله !) برای 120 میلیون جمعیت در 10 سال آینده برنامه ریزی برای(مسکن ،اشتغال ،امنیت ،اقتصاد، توسعه شهری ،بهداشت ،خانه سالمندان ،سنگ قبر) دارد ! 120 میلیون بشود 150 میلیون هم هیچ ایرادی ندارد !

[quote]در مورد شاخص HDI هم در همان رتبه بندی کشورهایی مثل آذربایجان و لیبی و آلبانی و بوسنی از ایران جلوترند و به نظر بنده خیلی هم شاخص معتبری نیست.
[/quote]

کسی نمیگه این شاخص ها معتبرند یا نه . ولی سنجش یک معیار مقایسه باید داشته باشد . مثلا کشورهای عضو جی 20 که بر اساس اعداد و ارقام انتخاب شده اند ! که البته ایران هم جزو آنهاست ، ولی بخاطر استقلال سیاسی !!! در جمع آنها حضور ندارد .

[quote]راستی به نظرتان این تاپیک جای مناسبی برای این بحث است؟![/quote]

پس ادامه ندهید لطفا .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]نمیخواستم بحثو منحرف کنم اما در جواب جناب سلحشور عزیز[/quote]

بحث رو که منحرف کردین !

[quote]((((((( چیزی که عیان است، چه حاجت به بیان است))))))))))))))))
آمارهایی که شما آوردید تطبیق چندان و ملموسی با واقعیت حاکم نداره. اگه ممکنه منبع هم ارایه بدید ممنون میشم.
[/quote]واقعیت حاکم از دیدگاه شما ؟ :mrgreen:

[quote]صادرات :
ترکیه: حدود80 میلیارد دلار+درآمد گردشگری عظیم اونرو هم در نظر بگیرید!
مالزی:160 میلیارد دلار(سال گذشته)
مصر:25 میلیارد دلار
ایران(امسال):21 میلیارد دلار با احتساب میعانات گازی(که اینها باید جزو صادرات نفتی محسوب و از این آمار حذف می شدند!)
امارات: 209.7 میلیارد دلار!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (سال 2009)[/quote]
چطور این مقادیر رو بدست میارین ؟

ایران سال 89 حدود 80 میلیارد دلار فقط درامد نفتی داشت .

ا[quote]ستقلال ملی:
بله ما بر روی کاغذ استقلال بیشتری داریم، به کشور خارجی پایگاه نظامی ندادیم
اما افغانستان حق آب ما رو میخوره، از ما کاپیتولاسیون می خواد!
هند درآمد نفتی مون را حاضر نبود بده
پاکستان: بیشتر توطئه ها در شرق کشور توسط این همسایه ما حمایت شده.......
[/quote]

من با احساسات شما کاری ندارم .!.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ای کاش دوستان کمی به این اطلاعیه که در بخش "ارسال خبر" ایجاد شده هم عنایتی میکردند.


بنده اونجا عرض کرده بودم که طبیعتا برای مدیران، امکان مطالعه تمام پست ها و تاپیک ها نیست، پس کاربرانی که تخلفات قانونی رو مشاهده میکنند، با گزارش موارد میتونند به مدیریت بهتر سایت کمک کنند.


بنابراین اینجا با کسب اجازه از[b] استاد بزرگوار واریور[/b]، اعلام میکنم که از اینجا به بعد بحث های غیر از موضوع تاپیک نباید مطرح بشه؛
در غیر این صورت کاربر خاطی از تاپیک اخراج و یا تاپیک قفل خواهد شد.

با تشکر.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]جناب هناس لکستان برادر لک نیاز نیست توی هر بحثی برای خودتون یه گروه تشکیل بدین از باب دوستی و برادری می گم .کمی با دقت تر بخونید و فکر کنید دقیقا می فهمید حقیقت کجاست.

جناب مولتک پست های شما دقیقا داره نوع تفکر شما رو نشون میده و خلاف چیزی که ادعا دارین تمام دوستان می بینن که این شمائید که شبیه وهابی ها همه رو با دید خودتون تکفیر می کنید .تفکرات و اعتقادات شما هم که مثنوی هفتاد من کاغذ هست و هر از دم بری از این باغ شما میرسه یه روز نمی دونستید شهید چیه و کیه گفتیم باشه حالا نمیدونه یکدفعه دیدیم حتی نمی دونید سرباز اسلام کیه و همه رو با اصحاب صحابه مقایسه می کنید حالا این مقایسه با اصحاب صحابه و .... اتفاقا شاخصه خاص و ویژه وهابی ها هست که شما بقیه رو بهش محکوم می کنید.

در هر حال جناب واریور با تامل و صبوری جواب هایی به شما دادن و همچنین بقیه دوستان .
من در نوشته هام فقط یه اشاره کردم از این باب که ببینم شما قصدت مباحثه و تحلیل هست یا نه قصد دیگه ای داری و اون اشاره به تلفات بود که دیدم از همه بدتر شما بحث ادعای پژاک رو کشیدین وسط که نشون میداد نه تنها به خود اصل موضوع به عنوان یه نقطه برای بحث توجه نکردین بلکه حتی دارین درش تشکیک هم می کنین.
به هر حال نیت شما برای من روشن هست و از خدا هم پنهان نیست.ولی این روش شما زیاد هم دوام نمیاره.

راستی من چند هزار پست دارم همه رو خوندین که اینطور قضاوت می کنید؟؟؟؟حداقل مردانه این سوال ما رو جواب بده؟؟؟؟؟

راستی اینم یادم رفت بگم فعلا توی دنیای اسلام این شیعه ها نیستن که تکفیر می کنن بلکه وهابیها هستن و ما خلاف نظر شما اهل تسنن رو برادر و مسلمان می دونیم .هر چند شما عین اونها برخورد کردین و امام زمان ما و تفکرات ما رو با لحنی تمسخر آمیز زیر سوال بردید.ولی عیبی نداره میدونید چرا برای اینکه نمیشه با شما بحث کرد وگرنه با جان و دل بحث می کردم ولی خوب قران میگه :بگو آنها منتظر باشند و شما هم منتظر ....
منتظر خواهیم موند تا خدا خودش کاری بکنه.
هر چند قابل ذکره برادران اهل تسنن ما هنوز توی این جهان خاکی نتونستن حکومتی درست کنن که حداقل بتونن ادعای مدرن بودن و تجدد و اسلامی بودن و.... رو بکنن و فقط این ایران هست که این ادعاها رو می تونه بکنه.[/quote]
بالاخره پس از مدتها تونستم يه سري بزنم!!!
اولا که جنابعالی در برخورد با سایر افراد سایت که در مواردی همسوی شما نبوده اند وارد درگیری لفظی شده اید و در این کار سابقه دارید.چند نمونه هم موجود است که لازم نیست اشاره کنم.
ثانیا كه بنده هيچ تمسخري به اعتقادات شما روا نداشته ام و فقط گفتم اعتقادات مذهبي خودتان را در هر مساله اي وارد نكنيد.اين اتهام هاي بي اساس شما كي پايان مي يابد خدا مي داند.
راستي خدا را شاهد مي گيرم من كي و كجا شما را تكفير كردم و در كدام مورد در توهين و اهانت پيشقدم بوده ام؟
اين شما نيستيد كه مدام مرا به هواداري پژاك و الحاد متهم مي كنيد؟ من شما را ملحد و رافضي و نژادپرست و تجزيه طلب...ناميدم؟
كلمه موله كاته كه مشخص است يك نوع تمسخر و اهانت است را چه كسي به كار برد؟ ((باز اين پژاكيه اومد ))حرف كيه؟ مي برمت تو يك ماه كما حرف من است؟ حالم به هم مي خورد را چه كسي گفت؟ عا شق پژاک هستی کلام کیست؟ من گفتم شما نادان هستید و خودتان را رسوا کردید؟
يك نگاه به پست ها بيندازيد و بعد قضاوت كنيد.(ببینید آغازگر این نوع مباحثه و عاملش که بوده است)
اين كه آيات قرآن را هدف دار و با لحني تهاجمي عليه بنده به كار مي بريد جز مقدمه تكفير چه معني دارد؟
اسلامي بودن و متجدد و مدرن بودن هم از ديد شما با نگاه من كاملا متفاوت است و من در مورد حكومت ايران حرفي نمي زنم چون ملزم به رعايت قوانين سايت هستم.
در همین رابطه : [b]اصولا چیزی به نام وهابی وجود خارجی ندارد و از ابداعات همفکران شماست.[/b] محمد ابن عبدالوهاب یک فقیه حنبلی بود که افکارش تقریبا همه حنبلیان را تحت تاثیر قرار داد و تفکر غالب در مذهب حنبلی گردید. مثل این است که بگوییم چون تفکرات ابویوسف و محمد ابن حسن بر مذهب حنفی غالب گردید باید اسم مذهب حنفی به یوسفی یا حسنی تغییر کند.
آن فقهای تندرویی که شما وهابی می نامید پیرو مذهب حنبلی هستند که کم تعدادترین پیرو را میان مذاهب چهارگانه اهل سنت دارد و به سبب ماهیت مذهب حنبلی تکفیر در میان آنان کاری معمولی است. البته اگر به نوشته های بزرگان تشیع اثنی عشری مثل محقق کرکی و علامه مجلسی مراجعه بفرمایید مطالبی برایتان در این مورد روشن خواهد شد .لطف کنید کتاب ( نفحات اللاهوت فی وجوب لعن الجبت و الطاغوت ) نوشته شیخ کرکی را برای نمونه مطالعه بفرمایید و اصلا در معنی اسم کتاب تامل بفرمایید تا برخی مسایل برایتان روشن شود.
این که امروزه این کار علنا صورت نمی گیرد دلایل سیاسی دارد و خودتان خوب می دانید با این کار اکثریت جهان اسلام که اهل سنت باشند چه موضعی دربرابر حکومت ایران خواهند گرفت.
ضمنا در همین چندمدت پيش در یکی از تاپیک ها یکی از دوستان فرموده بودند با ظهور امام زمان اختلاف مذهبی در جهان اسلام پایان خواهد یافت و اندک افرادی هم که با این وحدت مخالفت کنند توسط امام زمان نابود خواهند شد که کاملا هویداست منظور از این حرف چیست.
دلیل این که می گویم مسائل مذهبی را وارد بحث نفرمایید همین موارد است چون نتیجه ای جز تکفیر و لعن و نفرین نخواهد داشت.
مساله شهادت هم مساله مذهبي است و من واردش نمي شوم خواهشا شما هم نشويد .
بنده معنی شهید را خوب می دانم برادر گرامی.فکر نکنید فقط خودتان از دین و مذهب آگاهید یا فقط خودتان به خدا و پیامبرش ایمان دارید.
من با سلفيون و به قول شما وهابيان هم بحث هاي فراوان داشته ام و آن ها هم براي حرف هايشان هميشه متوسل به آيات و احاديث آن هم با تفسير خودشان مي شوند. من کجا کلام خدا و پیامبرش را دستاویز حرف های خود کردم ؟ من که جرات چنین کاری را ندارم.سعی می کنم حرفی بزنم که طرف مقابلم با خیال راحت بتواند نقد و تحلیلش کند نه این که به اسم مذهب هرصدای مخالفی را خفه کنم و دست به ارعاب و تهدید و تهمت و لعن و نفرین ...بزنم.
اگر همه شما مانند آقاي واريور با سند و مدرك و علمی حرف مي زديد كه من تقريبا همه حرف هاي اين پستشان را قبول دارم مشكلي نبود.
ولي انصافا يك نگاه به پست هاي خود و دوستانتان بيندازيدببينيد جز اهانت و شعار و ادعاي گزاف شكست ناپذيري و شعارهاي مذهبي يا حسين و ياعلي و تهمت پژاكي و ملحدبودن به من چسباندن چه گفته ايد.
حرف هاي آقاي واريور در باره پژاك كاملا صدق مي كند و قبولش دارم.لطفا سخنان ايشان را با سخنان خودتان يكي نكنيد.
من كه نگفتم سپاه شكست خورده
گفتم نه پژاك شكست سخت و نابودكننده خورده و نه سپاه شكست خورده .نتيجه قاطعي براي هيچ يك از دو طرف حاصل نشد كه در جنگ چريكي معمولي است. حال آن که شما دم از پیروزی تاریخی و حماسه و ...می زنید.به نظر بنده ايرادهاي بزرگي در تاكتيك هاي سپاه وجود دارد كه اگر نمی خواهد در برخوردهای بعدی تلفات بدهد بايد رفعشان كند.لطف كنيد يك نگاه به كتاب ها و مقالات آقاي آنتوني كوردزمن بيندازيد تا معني تحليل نظامي را دريابيد.زنرال هاي بلندپايه امريكايي و اسراييلي به دليل اعتراف به ناتواني در عمليات محاكمه و اعدام مي شوند؟ من كه مقام رسمي نيستم و فقط چند نکته را درباره ضعف اطلاعاتی و تجهیزاتی مطرح کردم (نمونه اش عدم استفاده از خودروهای با حفاظت کافی و ضعف اطلاعاتی که گواهش[size=24][b] جان باختن چند فرمانده برجسته در پشت منطقه درگیری است) ولي شما ماشاالله حكم اعدام مرا به جرم جاسوسي و تجزيه طلبي و نژادپرستي و عضويت پژاك صدبار امضا فر[/b]موديد.[/size]
ادعای پژاک را گفتم که نشان دهنده جنگ تبلیغاتی و رسانه ای این گروه است.البته شما نشان دادید ید طولایی در تحریف و وارونه نمایی سخنان طرف مقابلتان دارید.
همان طور که آمار ایران را نیز تا حد زیادی همین گونه می دانم.
در برابر ایرادات بنده شما عزيزان به جای بحث سازنده و علمی مثل آقای واریور، برآشفته مي شويد و دست به ادعا و گزافه و تهمت و اهانت مي زنيد كه انشالله بار آخرتان باشد چون نه به درد دنیایتان می خورد و نه آخرتتان.
نيت بنده هم براي شما روشن شده خدا را شكر...انشالله خدا هر دويمان را به راه راست هدايت بفرمايد.
جناب واريور گرامي من بارها و بارها كلمه ماهيت جنگ چريكي را به كار بردم كه دقيقا خلاصه شده همين حرف هاي شما هست ولي انگار گوش شنوايي نيست و همه اين حرف مرا هواداري از پژاك و ...ترجمه فرمودند.راستی در مورد بسته بودن فضای این گروه ها فرموده اید این حرف شاید مرا تحریک کند که از این حرفتان متعجبم. من بارها به چپ گرایی شدید پژاک اشاره کردم و خودتان هم خوب می دانید که معنی این حرفم چیست چون در موارد دیگری هم در مورد دیکتاتوری و تک صدایی نظام های کمونیستی و چپ گرا نظر داده ام.
فكر مي كنم پرونده اين بحث بهتر است همين جا بسته شود و ديگر بحث هاي تكراري مطرح نشود.چون اگر كمي منصف باشيد مي بينيد به نتايج تقريبا كامل و كافي رسيديم.[/quote]

شما که نوع تفکرتان مشخص است...حالا چون بعضی از دوستان به شما انتقاد می کنند جوش میاری؟ icon_frown
اون جمله ای رو هم مشخص کردم توضیح بده :mrgreen:

شما حتی عبارت شهید را هم به کار نمیبرید :evil: [color=red][/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.