امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

بسم ا...

 

با تشکر از برادر عزیز  جناب @arminheidari  

 

ایده پردازی شرکت ایرباس از صحنه رزم هوایی در افق 2040  (  در اینجا بررسی نحوه پردازش ایده بصورت کار ویدئویی هدف گذاری شده ..) 

 

https://www.aparat.com/v/deTD3

  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با تشکر از جناب  @SardarJangal

Untitled~1.png

 

کاتالوگ جامع محصولات صنایع دفاعی ترکیه

https://www.ssb.gov.tr/urunkatalog/en/

 

فیلم های تبلیغاتی پهبادهای ترکیه

https://www.youtube.com/watch?v=Urux7R5OCbU

 

البته قبل از این موارد اصولی رو ذکر کرد 

چون بدون ملاحظات اولیه این چنین کاتالوگ هایی می تونن باعث شکست حفاظت اطلاعاتی بشن

ویرایش شده در توسط arminheidari
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اهداف تبلیغات نظامی 

تبلیغات همیشه در مقابل حفاظت اطلاعات قرار دارد، از این رو تبلیغات باید باید راهبرد داشته باشد و اگرنه خلاف حفاظت اطلاعات است. 

 

تبلیغات نظامی در اسرائیل با دو هدف صورت می گیرد.

1- فروش و بازاریابی 

2- بازدارندگی 

 

در مورد آمریکا مورد سومی وجود دارد به نام

3- افزایش قیمت سهام شرکت های نظامی 

america.jpgisreal.jpg

در موارد بسیار دیده شده است که کشورها از این سه فرض خارج شده و برای اهداف سیاسی اقدام به تبلیغات سلاح می کنند که نتایجش فاجعه بار بوده است نمونه ایران نمایش پرنده قاهر 

 

کاتالوگ محصولات نظامی فرانسه 

french.jpg

https://gican.asso.fr/source/GICAN_DSA_2018_WEB%20BAT.pdf

 

کاتالوگ محصولات نظامی اوکراین 

https://ukroboronprom.com.ua/design/files/Catalogue_2016_2017_compressed.pdf

کاتالوگ محصولات نظامی استرالیا 

australia.png

https://www.defence.gov.au/Export/australian-military-sales/documents/Australian-Defence-Sales-Catalogue-2020.pdf

 

https://www.defence.gov.au/Export/australian-military-sales/documents/Australian-Military-Sales-Catalogue-2019.pdf

کاتالوگ محصولات نظامی اسرائیل 

http://www.sibat.mod.gov.il/Industries/directory/Documents/Sibatdir-dfs-en-2018-19.pdf

کاتالوگ محصولات نظامی اسلونی

slovak.jpg

https://www.zbop.sk/files/ZBOP-catalogue-katalog.pdf

کاتالوگ محصولات نظامی اسپانیا

spanish.jpg

https://publicaciones.defensa.gob.es/media/downloadable/files/links/c/a/catalogue-dgam-2019-2020-ing.pdf

کاتالوگ محصولات نظامی انگلیس (وزارت دفاع)

https://www.contracts.mod.uk/wp-content/uploads/2018/09/Doing-Business-with-Defence-brochure-3.pdf
https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/652915/UK_Defence_in_Numbers_2017_-_Update_17_Oct.pdf

 

 

 

  • Like 1
  • Upvote 13

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

فایل های آموزشی در خصوص اجرای نظم و انضباط در ارتش ها

 

دستور العمل ارتش انگلستان در خصوص مراسمات و رفتار نظامی 

این بهترین دستورالعمل بود که در جستجوهایم پیدا کردم

Untitled2~0.jpg

https://www.army.mod.uk/umbraco/Surface/Download/Get/1933

 

- استاندارد رعایت مراسم نظامی در ارتش آمریکا

thumb_Untitled1~1.jpg

https://www.milsci.ucsb.edu/sites/default/files/sitefiles/tc3_21x5.pdf

فایل آموزشی در خصوص کلیات آموزش سربازان آمریکایی (اصول لباس، قرارگیری ها، به دست گرفتن سلاح و تمیز کردن سلاح)

* کدها 

https://www.unl.edu/armyrotc/HandbookChapters/Chapter3.pdf

* لباس فرم 

https://www.unl.edu/armyrotc/HandbookChapters/Chapter4.pdf

* پرچم 

https://www.unl.edu/armyrotc/HandbookChapters/Chapter5.pdf

* نحوه راه رفتن بصورت فردی و جمعی 

https://www.unl.edu/armyrotc/HandbookChapters/Chapter9.pdf

* نگهداری و تمیز کردن سلاح

https://www.unl.edu/armyrotc/HandbookChapters/Chapter10.pdf

 

 

 

دستورالعمل پلیس هند در خصوص مراسم و رژه 

https://bprd.nic.in/WriteReadData/userfiles/file/File1346.pdf

 

این هم یک آموزش تصویری رفتار نظامی ، بصورت گرافیکی است

https://www.wikihow.com/March

 

 

در مورد مراسمات داخلی خودمون، فایل هایی رو دیدم و موجود هست ولی بیشتر بصورت قانون نوشته شده است تا آموزش 

و این نکته زمانی اهمیت پیدا می کند که اجرای پروتکل ها بصورت یکنواخت سبب ارتقا تبلیغات در نیروهای مسلح بصورت خودکار می شود

 

unnamed~1.jpg

ویرایش شده در توسط arminheidari
  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

رژه نیروهای مکانیزه 

 

اصول رژه مکانیزه شبیه رژه پیاده نظام هست، با این تفاوت که سهم عکاس و فیلمبردار بسیار بیشتر از راننده ها هست 

چه از نظر زاویه دید، چه از نظر کیفیت، چون این سلاح ها بیان گر آمادگی تجهیزات یا یادآوری سلاحی خاص هستند 

یک صحنه آرایی و یک برداشت تصویر همچون یک فیلم تبلیغاتی 

چون هدف ارائه یک صحنه بی نقص است، و در یک فیلم سینمایی کسی پشت کادر را نمی بیند و عکاس با طرح قبلی، عکس های پر تعدادی می گیرد ولی درنهایت بهترین عکس ها را بر می گزیند و فیلم بردار هم همچون گزارش یک بازی فوتبال 

 

وظایف راننده عبارت است از حرکت روی خطوط تعیین شده، هماهنگی با ماشین های زرهی هم خط و جلویی 

 

وظایف چیدمان وسایل مکانیزه هم، تطبیق درست وسایل از نظر رنگ و حجم 

باتوجه به پیش بینی های قبلی رژه مکانیزه روی تریلر و یا با حرکت خود تانک ها انجام می شود 

که در فرانسه و روسیه حرکت با خود وسایل هست و در ایران و آمریکا روی تریلر هست که بنا بر تعمیرات جاده ها و عدم خسارت به آسفالت ها صورت می گیرد. 

 

به طور معمول قبل از رژه اصلی چندین نوبت تمرین انجام می شود و در این تمرین ها، علائم و نشانه هایی قرارداده می شود که راننده ها برای هماهنگی استفاده میکنند 

شبیه میزان فاصله طولی، فاصله عرضی، حرکت در یک راستا، هماهنگی با ماشین کنار

 

 در رژه های چین، کره شمالی، روسیه و فرانسه تصاویر همه به صورت منتخب  ارائه داده می شود و به طور مشخص دستور العمل و استانداردی در این خصوص (شاید نانوشته) وجود دارد که خروجی آن عکس هایی با کیفیت و جذاب می شود و این بهترین منابع برای بازپخش و تبلیغات رسانه ای هست

تصاویر به ریخته و بد فرم هم وجود دارد که بیشتر توسط افراد تماشاچی گرفته شده است ولی بدلیل قدرت تصاویر رسانه اصلی عملا کنار گذاشته می شوند و تنها برای بررسی های شبه جاسوسی استفاده می شوند

 

در تصاویر زیر به نظم، هماهنگی، کیفیت تصویر و زوایای دید و تطابق رنگ ها دقت کنید

این یک ارکست است 

 

تصاویر رژه در میدان سرخ

17623831_303.jpg

 

thumb_pix3_112014_1.jpgthumb_http___com_ft_imagepublish_upp-prothumb_rtr31sr5-1_3511746.jpgthumb_1260265.jpg

 

تصاویر خاص از یک تجهیز

thumb_mizokami_tank.jpgthumb_594d657aa3630f1d008b5268-750-563.jthumb__96257868_armatatankt14afp9may17.jthumb_1l-image-102.jpgthumb_afp-8f915a8315bc87bf0d30ac8fe25efbthumb_1260265.jpg

 

نحوه تصویر برداری و رژه در چین

thumb_gj-2-gj-11.jpgthumb_EXJLs3DXYAAR2Nk.jpg

 

تصاویر رژه در فرانسه 

1_-574ecuKY-ppwK_M-3NLqQ.jpeg

thumb_6620318-3x2-xlarge.jpg

 

رژه در ایران 

تصاویر حرکت جمعی در رژه

thumb_unnamed_28429.jpgthumb_1593685_643.jpg

 

- تصاویر انفرادی از تجهیزات در حال رژه 

این مساله عکس خوب است

thumb_unnamed_28329.jpgthumb_images_28229.jpgthumb_3974554_739.jpg

 

این عکس بدون در نظر گرفتن محل دستگاه و فوکوس روی تجهیز است (عکاس روی سن زوم کرده است) (اگر تجهیز در وسط و زوم روی دستگاه بود عکس خوبی میشد)

thumb_images~1.jpg

 

افراد فیلم بردار کنار عکس ، یکی از عیوب عکس است

thumb_alalam_636100498203981082_25f_4x3.thumb_774964_197.jpg

 

پایین عکس بریده شده و انتهای تجهیز دیده نمی شود

همچنین یا پوستر و بروشور بذاریم و یا نذاریم ، توضیحات باید ساده و روان باشد 

thumb_2057311.jpgthumb_404960_719.jpg

 

زاویه کاملا بد عکس بردار ( فقط برای تحقیق روی خروجی موشک خوب است)

thumb_1545571_793.jpg

 

هدف از این تصاویر چیست؟؟

thumb_unnamed~2.jpg

 

گل سر سبد رژه ها ( چیزی که قبل از هر رژه میذاریم تا یادمون باشد بی توجهی به کارگردانی رژه می شود این تصویر

156429_473.jpg

 

---------------------

با تشکر از دوست خوبمان @HRA

رژه نیروهای فرانسه

https://www.youtube.com/watch?v=K37aB80mZLA

اگر در فیلم دقت کنیم ایراد زیاد می شود گرفت ولی بدلیل کارگردانی درست و عکاسان خوب چیز دیگری در چشم ما جلو می کند 

که همون بحث نگاه درست عکاس و فیلمبردار و کارگردان است

 

رژه نیروهای فرانسه در سال 1939

https://www.youtube.com/watch?v=csf_U-S-zgo

 

رژه نیروهای چین

https://www.aparat.com/v/8Stea

 

در حقیقت ما در حال یک فیلم نمایشی هستیم ، یک تئاتر بزرگ و پذیرش نظم در همه ساختارها (فارغ از واقعیت ها)

ویرایش شده در توسط arminheidari
  • Like 1
  • Upvote 12

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دوستان  بدشون نمی اید تنه به تنه   رژه 2500 ساله بزنند 

 

دومین نکته  این رژه از قبل طراحی میشوند تمام ارایشات تسلیحات مشخص شده اینفو گراف ان ها قبل رژه در دسترسه و  زمابندی عبور تسلیحات از مقابل جایگاه  منتشر می شوند

البته ما در ایران میدان مطابق تعریف معماری کم داریم تقریبا به غیر از  میدان نقش جهان  اصفهان  و... نداریم در ایران  مکان مناسبی  نداریم  در محیط شهری ایران تا ان حس پیوند مردم با نیرو مسلح فراهم کند معضل ایجاد ترافیک رژه در شهر رو داریم هر چند نیرو های مسلح ناتوان در تامین امنیت هستند در روز رژه  نمونه اش رژه اهواز منجر به شهادت جمعی از هموطنان

شده  در تهران هم مرقد امام دور از شهر تهران می باشد و هم اصلا مناسب سازی نشده تیر برق سیم برق هاش همیشه  تو دید بوده هنگام فرود  چتر باز یا رژه هوایی و.... 

 

نکته بعدی بحث صدا و موزیک اهنگسازی  حتی انتخاب مجری خوش صدا  برای نریشین گویی در رژه یا تبلیغات نظامی است سرقت بیش از حد موسیقی متن  اهنگسازان غربی وجهانی مایهشرمساری است با این همه نفرات واحد تبلیغاتی در نیرو های مسلح  هیچ محتوایی  تولید نمی شود بلکه با افتخار مشغول دزدی از اهنگ  های هانس زیمر و... هستند

 

زمان رژه هم در ایران مناسب نیست  باعث سلب ارامش هرچند برگزاری دو رژه در سال نیز اشتباه باعث اسراف بیت المال  است هر چند حق الناس مشقات ایجاد شده برای مردم درست قبل از بازگشایی  مدارس یا روز های کاری  در 29 فروردین و 31  شهریور ان هم  است  امیدوارم   این  زمان رژه ها  عوض شد  مثلا به روز تولد حضرت محمد یا حضرت علی  یا تعطیلات رسمی ملی دیگر منتقل کنیم هم جشن مذهبی ویا ملی است هم مردم میتوانند با خانواده هاشون در مراسم  رژه حضور یابند همچنین انتقال چند عدد تجهیزات نظامی مناسب به پارکها  تاضمن عکس سلفی گرفتن برای خودشون و بچه هاشون و اشنا شدن با دستاورد نیرو مسلح حس همبستگی و غرور ملی رو افزایش بدیم رژه ها هم میتوانه در استادیوم بزرگ ورزشی برگزار شود  

با خانواده میری پارک جوج بزنی یک عکس  برای بچه ات پشتzu23 میگیری  فقط شهر های بزرگ  رو نبینید خیلی از شهرستان ها نه موزه دفاع مقدس دارند نه نمایشگاهی بر پا میشه

 

 

“Even a regimented press will again and again betray their nation’s interests to a painstaking observer”. William Donovan (OSS Director)

 

Donvoan’s quote is more true today than ever; amongst the billions of posts, uploads, shares and likes, individuals again and again betray their interests to painstaking observers.

امیران و سرداران ارتش وسپاه و... اگر بازدید پادگانی میروید عکس نزارید خصوصا امیر موسوی و امیر حیدری  در تلگرام اینستاگرام هر چند بخش نامه اموزش صحیح افراد نظامی

در شبکه اجتماعی نداریم طرف از نیرو دریایی عکس دانشگاه افسری میگذارد ... سپاه هم وضعش بسیار خرابه  خصوصا تعداد بیشماری رسانه دارند در تمام حوزه ها

 

بحث حفاظت اطلاعات واقعا بسیار ضروری است دیگر امروز همه چیز سانسور می شود الا در ایرانی  که سطح تهدیداتش  حتی اسراییل بیشتراست تمام 15 همسایه فرصتی گیر بیاورند  چشم طمع به خاک ما رو بیشتر از اینها  علنی می کنند

این طرف  مهم ترین دارایی نیرو مسلح  یعنی منابع انسانی چوب حراج زده شده بهشون و بطور مفت توسط واحد تبلیغات ما در اختیار تمامی سازمان های جاسوسی

جهان قرار میگیرد   حالا نه تنها افراد بلکه تمام  اماکن تجهیزات صفحه مانیتور  بگیرد تا انواع اقسام مارک و پچ  سریال نامبر تسلیحات و... مفت  منتشر میکنند در روزگاری حتی

پس  زمینه عکس ویرایش میشه  سپاه عکس شهید طهرانی مقدم منتشر کرده از پس زمینه همون عکس جئو لوکشین کردند فهمیدن سایت شاهرود بوده یا فروان عکس های از سریال نامبر مهمات ایرانی در رزمایشات بسیج بماند یا اخیرا یک کانال  تلگرام که تمرینات سواروف ارتش  پوشش میداد --که از لحاظ حفاظتی جای سواله-- فکر کنم عکس یک وسیله تنظیم محور لوله  توپ بوده قشنگ ارم و سریال نامبرش  روسی اش مشخص بود البته فاجعه دوستان در وزارت  دفاع  و هوافضا سپاه گریه دارد  صدا پرتاب موشک تا  فیلم عکس جهت اندازه گیری تجهیزات و جئولوکشین کردن تاسیسات موشکی و تست استند ها  البته مقالات و مصاحبه ها هم بماند

 البته  یکی از جدیدترین شاهکار های  سپاه  صداسیما و ایما مدیا داشتند  مدل میکردند قاصد رو سرعت پرواز قاصد در فیلم ایما مدیا بیشتر بود و استانداردی خارج از رویه معمول 

مثل فیلم صدا سیما برای سرعت فریم هاش استفاده کرده بود

https://twitter.com/adam_measures/status/1256227106691985410

مثال  دیگری هم هست

بر 20 بهمن 1398 در 16:48 , bds110 گفت:

اسراییل امریکا تصاویر زیادی پخش میکنند دریغ که واقعا از اینها استفاده نمکنیم 

ببینید چطور تصاویر وفیلم منتشر شده  از ایران و کره شمالی رو انالیز میکنند  حتی تمام موشک هارو هم مدل میکنند و در نرم افزار مربوط این کار ها به پرواز در میاورند

تا برد اعلامی ما با محاسبات واندازه گیری اینها  میخواند یا نه  تازه دسترسی به داده های راداری امریکا  اسراییل ندارد  

دریغ از مراکز پژوهشی ما  وزارت خارجه  دانشگاه های ما میگن 16 دانشگاه رشته هوافضا دارد کسی به عدم اشاعه علاقمند نیست

 

هواسانگ 12

https://twitter.com/DavidLaBoon/status/1220852449474334720

هواسانگ 14 کره شمالی

https://twitter.com/DavidLaBoon/status/1220556449488617472

 

https://twitter.com/DavidLaBoon/status/1223316140706820096

سایت شاهرود  از روی عکس متنشر شده از  تهرانی مقدم 

https://twitter.com/DavidLaBoon/status/1219530723490578432

پوگوکسون  موشک زیر دریایی پرتاب کره شمالی

https://twitter.com/adam_measures/status/1196671385575145472

https://twitter.com/ArmsControlWonk/status/1197963867990581248

 

تمام فیلم عکس تصویر صدا حجم و اندازه تست استند میزان سوختگی زمین در اثر تست  کتاب  مقالات  علمی منتشر شده و... استفاده میکنند علیه ما 

وزن تست استند باید  4تا 6 برابر  تراست موتور رویش باشد تمام اینها رو در خصوص بیدگنه وسایت شاهرود حساب کردند ایران از 4برابر پیروی میکند

حداقل نمیدونم چرا استتار نمیکنند مثل چین عربستان وحتی بعضا کره شمالی 

از انجایی که چینی ها تاسیسات سوخت جامد عربستان رو ساختند تست استند کانسپت مشابهه دارند فضای سر پوشیده واستفاده از اب 

 

comparison.png

موتور لانگ مارچ 9 استفاده از اب

thumb_2~29.jpg thumb_1~44.jpg thumb_DxobYmLX0AEybjL.jpg

 

تقریبا سایت های نظامی بطور چشمگیری توسط ماهواره کشور های عربی اروپایی اسراییل و امریکایی رصد میشه به بقیه کشورها تازه کاری ندارم

حتی از تصویر برداری رادار سار هم استفاده میکنند نمونه هاش قبلا قرار داده بودم شاید این رفتار ایران  قبلا گفتم برای پیام دادن باشه

thumb_Dog4w_FUcAAUH3l.jpg thumb_Dog5f-RU0AIne7A.jpg thumb_Doc1LDLV4AE1Xh9.jpg thumb_81.jpg

 

 

 

 

 

 

نکته دوم دیپلماسی عمومی تبلیغات حتی یک اینفو گراف نزدند در خصوص مزایا ماهواره و ماهواره کشور های منطقه   چقدر ایران در حوزه عقبه هر چند نقاط مداری  ایران در این چند سال

از دست داده   بعید هیچ چیزی  هم در خصوص برنامه اتمی  وفضایی موشکی اسراییل میگن نه محتوا صوتی تصویریش   علیه اش تولید میکنن بعد انور اسراییل زمین زمان رو  بهممی دوزد در حوزه رسانه بعد هر پرتاب ماهواره ما

 

بر 19 بهمن 1398 در 22:57 , bds110 گفت:

 

 خوب بد نیست نگاهی بی اندازیم  به ماهواره های کشور های اطراف ایران 

 

عربستان

DgKs36QWkAAWwtU.jpg

 

thumb_Dtyp76hWwAA3Pg_.jpg

 

ماهواره های  تصویر برداری سعودی ست  روی لینک ها کلیک کنید

Saudisat 1a, 1b و saudisat 2 و saudisat 3 و saudisat 4 و SaudiSat 5A and 5B

 

امارات

UAE-scientists--team-with-Falcon-Eye-1-p

 

thumb_KhalifaSat_briefing.jpg

 

البته ماهواره  های چشم عقاب یکیش هنگام پرتاب با وگا از دست رفت و اماراتی پرتابگر رو عوض کردند قرار است با سایوز پرتاب شود

DubaiSat-1 و DubaiSat-2 و KhalifaSat و Falcon Eye

 

مصر 

 

EgyptSat 1 و EgyptSat 2  و EgyptSat-A

 

ترکیه 

ترکیه علاوه بر ساخت و استفاده از ماهواره د نبال پرتابگر فضایی نیز می باشد ایضا ساخت ماهواره سار یا تصویر برداری با رادار روزنه مصنوعی (سار )

Doh9s-Cf-Xg-AAewp-F.jpg

 

thumb_TaiIDEF2015_28829.JPG thumb_TaiIDEF2015_28429.JPG 

 

Göktürk-1  و Göktürk-2 و Göktürk-3

 

پاکستان

Space and Upper Atmosphere Research Commission و  PakTES-1A

 

اذربایجان 

Azersky

 

از اسراییل فاکتور میگیریم که از سال 1988 فضایی شده وبه اندازه کافی در خصوص ماهواره سری افق و شاویت بحث شده 

والتبه تصاویر شرکت ImageSat International   که به وفور دیدیم بعد از حملات اسراییل در سوریه وعراق  اسراییل ماهواره سار دارد 

ویکی از کشور های توانا در ساخت ماهواره همکاری هایی با کشور جهان من جمله هند و چین دارد 

 

Israel Space Agency 

 

پی نوشت:

تمام ماهواره در اختیار این کشورها  اورده نشده در این پست - و در ساخت وپرتاب اینها از همکاری بین المللی  بهره برده اند

ماهواره بسیار با دقت بسیار خوب در حد زیر 1 متر  نیز  دارند   

 

 

 

 

البته در خصوص مدیریت تبلیغاتی شهادت حاج قاسم چیزی نمیگم حرکت بعضا خوبی زده شده بعضی هاش غلط که بعد از پرواز اکراین  بعضی از اون کارهای غلط به اصطلاح بک فایر کرد

وبه کشور  اسیب زده ولی یک چیزی خواستم بگم بین اون همه تبلیغات  یک استوری از اقایی به اسم کریم باقری ظاهرا فوتبالیست بوده یکی از محدود تصاویر  گرافیکی  پرواز 655 ایران ایر رو استفاده کرده بود برای واقعه تلخ پرواز اکراین منو به این فکر فرو برد بین صدها طراح گرافیکی برای پرواز  اکراین چقدر طرح کمی دیده بودم  از پرواز ایران ایر 655 نمیخواهد بیخود

هر سال مراسم بگیرید مسئول از کار ملت بزنه  پول بنزین ماشین  بالگرد نظامی و شناور  و گل و بنرمحل حادثه رو گل باران کنید کلی هزینه بتراشید همون کار گلباران کردن رو به پهپاد بدن بقول خودشون  با هزینه 100 هزارتومان انجام میده بجاش یک سال پولش رو به  4تا گرافیست می دادید چهارتا طرح بکشه   سال بعد می دادید  این کمپین تاثیر گذاری بر مردم وبازوهای رسانه ای تون در سطح  شبکه اجتماعی پخش کنند  کارهایی خیلی  سالهای قبل تر بایدمی شد تا ذهن مخاطب دهه 80 و 90 که در کف شبکه  اجتماعی بودن تاثیر بگذرد اینقدر بعضی ها

بخاطر پاسپورت خارجی شون امریکا رو بزک دوزک  پیش اینها

در بحث کاتالوگ و طراحی سایت  که وضعمون خرابه و حضور در نمایشگاه ماکس روسیه و نمایشگاه دفاعی عراق چنگی به دل نزده

 

سایت صادرات تسلیحات  وزارت دفاع ایران بسیار نا زیبا طراحی شده

 

http://www.mindexcenter.ir/

 

بحث روابط عمومی در نیروهای مسلح  واقعا ضروریه دیگر جهان امروز حداقل باید با 5 وتا10 زبان  زنده دنیا تولید محتواکنید تا بتوانید بخش مورد نظر جوامع مختلف تاثیر گذاری کنید 

هر زبانی سرچ کنید می بینید یک اسراییلی علیه ایران تولید محتوا کرده 

https://en.wikipedia.org/wiki/Public_affairs_(military)

icon_arrowdicon_arrowdicon_arrowdicon_arrowdicon_arrowd

https://en.wikipedia.org/wiki/Defense_Information_School

 

icon_arrowdicon_arrowdicon_arrowd البته نمیدونم مرکز اموزش زبان دانشگاه امام علی یا امام حسین  چقدر توانستن نیازها نیروهای مسلح در این حوزه پوشش بدند 

https://en.wikipedia.org/wiki/Defense_Language_Institute

 

 

MOS25V Combat Documentation / Production Specialist (25V)

https://www.aparat.com/v/9sQDu

 

46R Public Affairs Broadcast Specialist

https://www.aparat.com/v/D1woS

 

البته داستان انتشارات مکتوبات و تحقیقات دانشگاه  نظامی در حوزه  تکنولوژی که  استفاده دوگانه  بطور نمونه همه جمع اوری میشه البته اینها تا  2010-2011 هستن البته نویسنده 

خودش داره پیگیری میکنه تا الان فقط  منتشر نکرده اپدیت هاشو

https://fas.org/nuke/guide/iran/index.html

جیئولکشین تصویر عینک افتابی عزیز جعفری در سایت بید گنه

https://www.armscontrolwonk.com/archive/1207711/pasdaran-solid-fuel-and-aviator-sunglasses/

 

البته بحث فریب اطلاعاتی جای خودش  ولی الان بحث منظومه های ماهواره  تصویر برداری و رادار روزنه مصنوعی با دقت زیر 0.5 بطور تجاری در دسترس قرار میگیره فکر با حال پار کینگ مسقف بکنید  که پوشش سقف مقاوم در برابر تصویر برداری با رادار روزنه مصنوعی (سار) باشید  ایرباس عکس سار از داخل سوله ای در بندرعباس منتشر کرده که قبلا در سایت گذاشته بودم

دیگه برای بازدید  امیر های ارتش می روند 2 ساعت دم در ورودی ادم مستقر نکنند گروه موزیک چه و چه  ماهواره دشمن رو حساس نکنید بخش نامه کنید پارکینگ ساختمان فرماندهی

پادگان مسقف و داری پوشش ضد سار باشند و دستور العمل جدید تدوین کنند جهت کاهش اسیب از طریق رهگیری فعالیت هاشون توسط  استارت اپ فضایی که همشون با جامعه اطلاعاتی امریکا قرارداد فروش تصاویر دارند حداقل کمی قابلیت غافلگیری  برای نیرو هایی باقی بماند خصوص در بحث نقل انتقالات  وپراکندگی نکته دوم  الان با هوش مصنوعی تغییرات تصاویر ماهواره ای نسبت عکس چند دقیقه قبلش مشخص میشه بخصوص خطرش برای کشتیرانی سیلو های غلات انبار استرتژیک غذایی و.. حتی بررسی  ارتباط بین مزارع یا  ارتفاع نوع پوشش علف برای اتش زدن خرابکارانه اماکن پادگان  و مزارع  و..

 

1~16.jpg

یک نمونه ثبت سریال نامبر پهپادهای ما  دیگه ببنید ارشیو سازمان های اطلاعاتی چیه  حساب کنیداسکرین شات پرس تی وی

بر 19 مرداد 1398 در 00:03 , bds110 گفت:

اوسینت در گذر زمان خودشو نشان میدهد نمونه از ثبت رجیستر پهپاد ابابیل

osint_terrorist.jpg

 

EBSqcLyWsAEUWYS.jpg

 

EBSqcLzXkAAbG1L.jpg

 

  • Upvote 12

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

نمایشگاه های محلی و بین المللی نظامی

 

یکی از ابزار بسیار قوی در تبلیغات نمایشگاه های سالانه نظامی هست که با هدف ارائه آخرین دستاوردها و ارتباط بین مشتری و تولید کننده برگزار می شود

در این نمایشگاه ها اولین جرقه های خرید و معاملات نظامی زده می شود و از سوی دیگر نظامیان و تولیدکنندگان نظرات خود را به بحث می گذارند

این اتفاق دو دستاورد دارد اول تبلیغ بدون واسطه و دوم اخذ تجربیات طرفین 

 

ارائه در نمایشگاه ها بر اساس جذب مخاطب ، نمود جذابیت و تاکید بر توانایی محصولات است با این نکته که حفاظت اطلاعات با نگرشی جاسوسانه نحوه ارائه را بررسی کرده و ضعف ها را اعلام می نماید تا با هم فکری با کمترین خطر نشت اطلاعات و محصولات فرآیند بازاریابی انجام پذیرد. 

در نمایشگاه ها بر خلاف رژه ها، بحث تصویربرداری چه عکاسی و چه فیلم برداری هم در جلوی مخاطب قراردارد و هم از برخورد مخاطبین و غرفه برداشت تصویر انجام می دهد

 

با این توضیح نگاهی کوتاه بر شکل و فضای نمایشگاه های بین المللی نظامی و مقایسه ای کوتاه و نقادانه به نمایشگاه نظامی داخلی می پردازیم 

در نهایت می توان تصاویر منتخب را به عنوان الگویی برای تصویربرداری نظامی یا به عنوان تجربه عدم تکرار اشتباه ثبت و استفاده کرد 

 

 

در تصاویر زیر عکس از وسایل زرهی گرفته شده است که نماها و زوایای تصویربرداری خوب و قابل قبول هست 

وسایل همگی تمیز، رنگ به روز بوده و نماد تازگی سلاح را نشان می دهد

thumb_Sosna_01-1.jpgthumb_milex_2019_new_polonez-m_showcasesthumb_38385465d010498baa5c989d17e3e1af.jthumb_1221866.jpgthumb_005_20190515_zam_milex_fo2a5370.jpthumb_212201917276Capture760.jpgthumb_3935434_original.jpg

 

در این تصویر محل زیر وسیله زرهی به گونه ای تعبیه شده است که مخاطب حس محیط کاری دستگاه را نشان می دهد 

و به عنوان ظرافت کار می تواند استفاده شود 

3935434_original.jpg

 

ماکت ها به شدت در نمایشگاه ها کاربرد دارد و حتی می تواند مبنای فروش و درآمد زایی باشد 

ماکت هایی در ابعاد متفاوت 

thumb_NAVDEX_2019_-_China_Shipbuilding_Tthumb_jpeg.jpg

 

سلاح های سبک یکی از پرمخاطب ترین ابزارها هست که افراد برای تست به سراغشان می آیند

بخشی از سلاح ها می تواند برای بازدید عموم و تست آزاد باشد ، حتی با تست لیزری 

و بخشی باید بصورت کلکسیون و یا برش خورده برای مراجعین ارائه شود 

thumb_https___s3-us-west-2_amazonaws_comthumb_FN-MK48-SOFIC.jpg

 

در همه این موارد بروشور، فیلم تبلیغاتی، کاتالوگ اصلی و کاتالوگ مشتری، بنر، غرفه آرایی ابزارهای کلیدی برای جذب و تاثیر گذاری بر مشتری است که باید به جا استفاده شود که نحوه آن به مخاطب شناسی درست بر می گردد. 

DSEI-MOD.jpg

 

بهترین نمایشگاه دفاعی ایران رو شاید نمایشگاه دستاوردهای 40 ساله انقلاب نامید که بعضی دوستان حضور یافتن

در بعضی موارد مثل غرفه آرایی خوب عمل شد ولی در مخاطب شناسی و جذب طیف های متفاوت آنچنان قوی نبود 

خوبه اگر تاپیک مربوط لینکش رو دوستان لطف کنن تا نظرات آن موقع اضافه شود 

 

Shahed_129_B.jpg

 

thumb_Ababil-3_and_friend.jpgthumb_1976305_916.jpgthumb_1950078_939.jpgthumb_Ababil-3_and_friend.jpgthumb_13930602170333233476874.jpg

 

کیفیت نور، ظاهر تجهیزات در این تصویر خوب هست ولی می شد از نمای بهتری عکس تهیه کرد

thumb_1397111014125256216492974.jpg

 

در تصویر زیر بازدیدکننده خارجی آمده است 

مسئول غرفه می بایست با او صحبت کند و نکاتی از جمله هویت فرد، تخصصش و هدفش از بازدید و نظراتش را در برگه ای بنویسد و این برگه ها در پایان نمایشگاه یک منبع خوب از نظرات، عناوین افراد علاقه مند، کیفیت نمایشگاه و ... می دهد که در بازاریابی بسیار مهم هست 

نکته منفی لباس تن مانکن هست که بسیار گشاد و غیر اصولی هست ، در فروشگاه های لباس چنین لباسی تن مانکن نامتناسب یعنی فروش کم و ضدبازار

thumb_1397111817055956816579584.jpg

 

ماکت از تسلیحات که کار خوبی هست ولی کم تعداد

thumb_3120101_375.jpg

 

این تصویر رو مخاطب غیر رسانه ای گرفته ولی بهتر از عکاسان رسانه ای 

thumb_2447202.jpg

 

این تصویر خیلی خوب بود و تنها در جزئیات مشکل داشت که قابل چشم پوشی هست 

bzdyd2Bsfyrn2Bw2Bwbstgn2BnZmy2Bz2Bnmyshg

thumb_799fe498-c7c9-4e67-8588-ae8a1948ff

 

این عکس اشتباه بد عکاس هست که در بدترین موقعیت عکس را گرفته و بدتر از آن چاپ و تایید کرده است، در حالی که موقعیت سردار اصلا برای عکس خوب نبوده است و نمایی بهتر می شد این عکس را گرفت، بماند که در بازدید های مشترک این شکلی هدف آشنایی و تبادل نظر فرماندهان است و نیاز به عکس نیست مگر برای تولید کننده که در تبلیغاتش از حضور فلان سردار در غرفه اش نام ببرد

thumb_iranian-sniper-rifle-display-2019-

 

این عکس هم زمان بدی گرفته شده است 

thumb_unnamed~3.jpg

 

ولی این عکس بر خلاف دو عکس قبل بسیار خوب گرفته شده است چه شنونده و چه مدیر غرفه که در حال توضیح هست

unnamed_28129~0.jpg

 

یک عکس خوب از ارائه محصول 

thumb_13930602170333233476874.jpg

 

چیزی که توی نمایشگاه ها باهاش مشکل دارم ارائه تولیدات بصورت شکل زیر است بطوری که مخاطب ناآشنا به راحتی عبور می کند 

در حالی که پشت آن قطعه کلی تجربه و زحمت خوابیده است که با یک کار تصویری ویا بروشوری می شد ارزش ارائه را بالا برد

thumb_IMG12405292.jpg

 

یک عکس خوب با محتوای ضعیف ، رنگ، زاویه عکاسی بسیار خوب است ولی محصول چیزی برای گفتن ندارد

آیا این تانک یک نماد تاریخی است؟، یا یک تلاش از نگهداری؟، یا ارتقایی در دل خود دارد؟

thumb_DoCsT38XgAEQugA.jpg

 

یکی دیگر از مشکلات درنمایشگاه های محلی دیده می شود که بحث تمیزی محیط است 

متاسفانه دیدی از زمان جنگ هست که همه چیزی خاکی بود ولی غرفه و محل بازدید طوری آماده می شود که هوای دم، خاک توی هوا مخاطب را گریزان می کند و دنبال فرصتی که گرد و غبار را از روی خود بشوید 

 

عکس زیر یک نماد خوب بدون لحاظ جذب مخاطب است که بارها دیده ام مخاطب سریع فرار می کند تا خاکی نشود

thumb_unnamed1.jpg

 

ولی دو عکس پایین تمیزی محل طوری است که برای مخاطب ایجاد جذبه می کند

این نکته فرای ایده هست، ایده استفاده از مواد موجود در سنگرها بازتاب واقعیت هست ولی واقعیت نباید در ذوق بیننده بزند

thumb_4bsla88a9fedc51i3zp_800C450.jpg

thumb_43944_orig.png

 

 

  • Upvote 12

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام 

به نظرم پیش از تبلیغات یک قدم مهم دیگر وجود دارد و آن ایجاد اعتبار برای تولید کننده محصولات نظامی است که آنهم به تست و بکارگیری تجهیزات در میدان های عملیاتی و واقعی جنگ ایجاد خواهد شد . در حقیقت هیچ نیروی نظامی غیر وابسته ای نمی آید بر اساس تبلیغات خرید انجام دهد . هر نیروی نظامی بر مبنای دکترین ها و استراتژی های از پیش تعیین شده خودش ، دست به تولید ، همکاری مشترک و یا خرید تجهیزات برای اقنای نیازهای عملیاتی و تاکتیکی اش می زند . به نظرم اهمیت ایجاد اعتبار از طریق گفته شده بسیار فراتر از خود تبلیغات صرف است و البته تبلیغات می تواند به آن اعتبار قوام بخشد . این اعتبار شماست که به وسیله تبلیغات می توانید تسلیحاتی را که حتی به صورت عملی و در میدان جنگ امتحان پس نداده اند را به خریداران بفروشید (و حتی غالب کنید :thinking:)  . رژه هم یک کار تبلیغاتی می باشد که بیشتر مخاطب عام را هدف می گیرد و ملاحظات متفاوتی از فروش تسلیحات در آن وجود دارد . 

با تشکر بابت زحماتتان برای ایجاد و گردآوری مطالب

:rose:

 

  • Like 2
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
15 minutes قبل , HRA گفت:

ایجاد اعتبار برای تولید کننده محصولات نظامی است . رژه هم یک کار تبلیغاتی می باشد که بیشتر مخاطب عام را هدف می گیرد و ملاحظات متفاوتی از فروش تسلیحات در آن وجود دارد . 

:rose:

 

 

بسم ا... 

 

ماشا.. ، با این دو تا جمله ، به نظرم نیازی به ان تاپیکی که صحبت کردیم نیست :)  این همون استدلال بنده است با این تبصره که نظر بنده یک مقداری  گسترده تر و با دامنه بیشتر هست  ;)

 

  • Like 1
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

رونمایی های دستاوردها و محصولات دفاعی 

 

رونمایی از دستاوردها به منزله ارائه یک محصول به منظور افزایش ارزش شرکت، بازاریابی اولیه، افزایش روحیه ملی و ایجاد بازدارندگی هست

 

اگر به سمت مقاصد سیاسی و برداشت های سیاسی کشیده شود و بدون هدف گذاری رونمایی رخ دهد سبب شکست اطلاعاتی، کاهش بازدارندگی، کاهش ارزش تولید کننده، ضربه به غرور ملی و از دست رفتن بازارها می شود. 

 

این پایه ای ترین بحث برای رونمایی هست ولی ظاهر رونمایی شعبده بازی تصویربرداری و ارائه مطلب هست 

به بیان عامیانه کلاغ رو رنگ کردن و جای قناری فروختن 

 

در تصاویر به مقایسه کوتاه از تصویربرداری از رونمایی ها پرداخته می شود که بیشتر هنرمندی عکاس و زوایای و فکوس دوربین مدنظر است 

 

در تصویر زیر دود و خاک حاصل از شلیک بگونه ای گرفته شده که بر کیفیت عکس افزوده است

همین اتفاق می تواند برعکس هم رخ بدهد و کیفیت عکس رو نابود کند و این هنر عکاس بوده است 

SVKCPUIRQBBPVIUN437UQIRKEU.jpg

 

حتی شلوغی اطراف که معمولا ضعف تلقی می شود هم میتواند تبدیل به یک نکته قوت در عکس شود ، این بسته به نوع نگاه و تصویربرداری ما هست

thumb_future-weapons-inside-the-armys-puthumb_mk47lagl-800x444.jpg

 

عکس زیر هم از نظر کادربندی مشکل دارد و هم اینکه فرد وضعی راحت برای شلیک ندارد و سریع کمردرد می گیرد سریعا نکته منفی منتقل می شود 

thumb_ranian_equivalent_MK19_Mod_3_type_

 

در عکس بعدی کادربندی رعایت شده ولی وضعیت راحت شلیک ندارد، شبیه نمایش است

thumb_13930706192028826_PhotoL.jpg

 

یا در این تصویر مشخص نیست عکاس به دنبال چه بوده است

thumb_196301_411.jpgthumb_14_8902041012_L600.jpg

 

ولی عکس هایی پیدا می شود که تصاویر خوبی از رونمایی و تست سلاح گرفته اند و باید الگو گرفته شوند

13930706192022994_PhotoL.jpg

 

thumb_13930706192030198_PhotoL.jpgthumb_28e5f6c07db465611f4edf6855ac765f.jthumb_1393070619200479_PhotoL.jpgthumb_13930706192002613_PhotoL.jpg

 

در مورد رونمایی از وسایل زرهی و نقلیه 

 

دوربین و فیلمبرداری تا جایی توان تغییر ماهیت مطالب را دارد ولی بعضی اوقات هیچ کاریش نمی شود کرد، چون ماهیت پدیده از درون مشکل دارد و قابل توجیه نیست

thumb_images_28129.jpg

 

یا در این عکس چه چیزی به عنوان تعمیرات یا ارتقا به این عکس می توان ضمیمه کرد؟

عکس در اصول ظاهری خوب هست ولی در ماهیت و باطن مشکل و دستاویز استفاده مسخره کنندگان هست 

این را درک می کنم که نگهداری از این تانک زحمت دارد ولی نگهداری کور و بدون هدف چه چیزی می تواند داشته باشد؟

اگر بگوییم برای تمرینات هست می شود پذیرفت؟ اگر بگوییم برای مناطق مرزی و درگیری با اشرار هست باز هم می شود پذیرفت؟ ولی خشک و خالی به عنوان تانک صحنه نبرد چگونه می توان توجیه کرد؟ 

thumb_2703533_380.jpg

 

در این صحنه چیزهای خوبی میشود شکار کرد ولی بی توجهی به مفهوم و استفاده کل کار را خراب می کند

thumb_tjhyzt2BnZmy2Brtsh2Bw2Bsph2Bdr2Brj

در مقایسه با یک تصویر مشابه خارجی متوجه اشتباه کارگردان صحنه (عکاس و تیم تبلیغات در اینجا) می شوید

https___s3-us-west-2_amazonaws_com_the-d

 

این تصویر تانک فلاق است

اولین اشکال نماها و کادربندی و زاویه عکس بد است ، کادر رو درست کرده، زاویه بد شده و بلعکس

thumb_1647301_444.jpgthumb_137361_127.jpgthumb_453434_436.jpg

 

این تنها عکس خوب می شود که باز جای بحث دارد

tnkh2Bflq.jpg

 

دل آدم اینجا می سوزد که یک محصول و ایده می تواند فدا شود 

این محصول در آن سوی آب ها به عنوان یک پلت فرم برای مسیرهای صعب العبور و ساخت تجهیزات کنترل استفاده می شود 

هم سبک هست، هم چابک، و هم قابل مدولار شدن

thumb_2000x858_DSC_0082_28129.jpegthumb_unnamed~4.jpg

 

فرض کنید چنین چیزی برای نیروهای پیش قراول یا چترباز چقدر مفید است

Ripsaw-M5-Robotic-Combat-Vehicle-0-Hero.

 

https___s3-us-west-2_amazonaws_com_the-d

 

 

یک تصویر خوب و از سر ذوق

13930706192005466_PhotoL.jpg

 

باید دانست که تبلیغات کار دامنه دار و سریالی هست نمی شود یک رونمایی کرد و بعد رها کرد 

 سریالی نبودن تبلیغات رو در این تصاویر می بینیم 

این تصاویر و محصولات و تصاویر خوبی هست ولی خبری از ادامه نیست، یعنی تبلیغات رسانه ای اینجا تمام می شود در حالی که هیچ چیزی بیان نمی شود

آیا این ها نمونه هستند؟ اگر تولید بیشتر هستند تصاویری از آنها حین خدمت ارائه دهیم بصورت تبلیغاتی؟ 

thumb_1570188766_4532259_1570188521_7748thumb_4bpv7db9134f451awwh_800C450.jpg

 

یا در تصویر تانک کرار ، نه تولید اینفوگرافی رو شاهد هستیم و نه اخبار ادامه دار، گویی چشمکی زد و رفت 

این برای مخاطب اینطور تداعی میکنه که کار نصف و نیمه انجام شده و رها شده است 

وقتی پرونده ای رو باز می کنیم برای محصولی باید فکر درست بستن اون هم باشیم ، ممکنه تولید انبوه نشه و این طبیعی هست ولی دلیلی ندارد بدون بسته شدن پرونده رها شود

thumb_khrr.jpg

 

----------------

این نکته از رژه مانده بود که اینجا میگم

طرح استتار تسلیحات دو جنبه دارد، جنبه نمایش و جنبه کاربردی 

نمی دونم این طرح چقدر کاربردی هست و کجا استفاده می شود ولی برای نمایش اصلا مناسب نیست 

thumb_2607211.jpg

 

استفاده از پرچم و نماد گرایی در تبلیغ موشک آرو 3

 

thumb_01~1.jpg

ویرایش شده در توسط arminheidari
  • Upvote 14

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.