7mmt 12,641 گزارش پست ارسال شده در مهر 95 پرواز 2 فروند F-117 نایت هاوک در جولای 2016 [aparat]V5j3F[/aparat] 20 به اشتراک گذاشتن این پست لینک به پست اشتراک در سایت های دیگر
7mmt 12,641 گزارش پست ارسال شده در مهر 95 در ژانویه ی 1962 رئیس جمهور کندی خواهان تایید کنگره برای خریداری F4H-1 شد که برای نیروی هوایی با کد F-110 نام گذاری شده بود. F-110A نسخه ی جنگنده ی تاکتیکی از این طرح بود، در حالی که نسخه دیگری از ان تحت نام RF-110A نیز وجود داشت که نسخه ی شناسایی تاکتیکی بود. نام Spectre به معنای شبه برای این هواپیما انتخاب شد. در 18 سپتامبر 1962 ، وزارت دفاع برای تمام هواپیماهای تحت اختیار قوای هوایی، دریایی و زمینی دستور داد که تحت یک سیستم مشترک و عمومی کد گذاری شوند. علت این امر علاقه مندی وزیر دفاع "رابرت مک نامارا" به دست یابی اشتراک بیشتر بین نیروها بود. ظاهرا پس از انکه دستیاران وی به او گفته بودند که نیروی دریایی و هوایی از سیستم های کد گذاری کاملا مختلفی استفاده می کنند، در حالی که اغلب در حال نام بردن از هواپیمایی همان نوع هستند، وی به شکل نا امیدانه ای سردرگم شده بود ! تحت فرمان وزارت دفاع سیستم کد گذاری مستقل که قدمتش به 1922 می رسید لغو شد . به ویژه این بدین معنی بود که کدنام F4H که تحت سیستم نیروی درایی به Phantom اختصاص یافته بود منسوخ اعلام شد و با کد F-4 جایگزین شد. در همین زمان کد F-110 که نیروی هوایی برای این پرنده در نظر گرفته بود نیز به F-4 تغییر کرد. و بدین ترتیب تنها وجه تمایز اف-4 های در احتیار نیروی دریایی و هوایی تبدیل به شماره سریال های انها شد . نسخه ی نیروی دریایی از این هواپیما که F4H-1 Phantom نام داشت، F-4B کد گذاری شد، در حالی که نسخه ی در اختیار نیروی هوایی که قبلا F-110A نام داشت به F-4C تغییر نام داد و نسخه ی شناسایی YRF-110A نام جدید YRF-4C را بر خود گرفت . هم زمان نام مجزای Spectre که بر نسخه ی نیروی هوایی گذاشته شده بود منسوخ شد و هر دو هواپیمای نیروی دریایی و هوایی Phantom II نام گرفتند . 27 به اشتراک گذاشتن این پست لینک به پست اشتراک در سایت های دیگر
TRANSYLVANIA 1,147 گزارش پست ارسال شده در مهر 95 (ویرایش شده) استوار (سروان بازنشسته) خلبان ورنر ماخولد (Werner Machold) آفریده: 29 جولای 1913 - آنترنوبرون - تورینگن - امپراطوری آلمان آرمیده: دوم آوریل 1960 - آلمان غربی جمعی JG 2 ماموریت ها: 219 ماموریت با 32 پیروزی هوایی بخش اول: نبرد فرانسه شروع نبرد: 10 می 1940 پایان نبرد: 25 ژوئن 1940 مدت زمان درگیری: 45 روز ردیف - تاریخ - نوع هواپیما - محل درگیری - ساعت درگیری 1- 14.05.40 --- موران 406 --- 15 کیلومتری جنوب شرق کامبری - 20:01 2- 14.05.40 --- موران 406 --- 10 کیلومتری شرق سدان --- 20:07 3- 19.05.40 --- هاریکن --- کامبری --- 12:50 4- 20.05.40 --- بلنهایم --- پرون --- 18:34 5- 20.05.40 --- بلنهایم --- پرون --- 18:35 6- 21.05.40 --- موران 406 --- کامپن --- 19:10 7- 21.05.40 --- موران 406 --- کامپن --- 19:10 8- 26.05.40 --- اسپیت فایر --- کالیز --- 17:00 9- 03.06.40 --- بلوک 150 --- 1.5 کیلومتری جنوب ریمس --- 14:40 10- 03.06.40 --- بلوک 150 --- جنوب ریمس در ارتفاع 2100 متری --- 14:45 نکته 1: اولین پیروزی لوفت وافه در نبرد فرانسه، توسط ستوان یکم هانس هاونس (3) در برابر یک فروند پوتز P 540 و آخرین پیروزی توسط سروان یوزف پریلر (6) در برابر یک فروند اسپیت فایر به دست آمد. نکته 2: سروان ادولف "دولفو" گالاند (12) هم اولین پیروزی خود را دربرابر یک فروند هاریکن به دست آورد. نکته 3: تکخال آلمانی این نبرد، سروان ویلهلم بالتازار با 23 پیروزی است. ویرایش شده در مهر 95 توسط TRANSYLVANIA 15 به اشتراک گذاشتن این پست لینک به پست اشتراک در سایت های دیگر
TRANSYLVANIA 1,147 گزارش پست ارسال شده در مهر 95 (ویرایش شده) یک فروند جنگنده بی اف 109 مدل E-4، هواپیمای متعلق به استوار ماخولد نیز از همین مدل هواپیما بود. بخش دوم: نبرد بریتانیا شروع نبرد: 26 ژوئن 1940 پایان نبرد: 21 ژوئن 1941 مدت زمان نبرد: 361 روز 11- 11.08.40 --- کورتیس --- مکان نامشخص --- 11:55 12- 13.08.40 --- اسپیت فایر --- برایتون در ارتفاع 5000 متری --- 07:50 13- 26.08.40 --- اسپیت فایر --- 1.5 کیلومتری شرق پورت موس --- 17:30 14- 30.08.40 --- هاریکن --- لندن --- 12:40 15- 30.08.40 --- هاریکن --- کنت --- 18:00 16- 30.08.40 --- هاریکن --- کنت --- 18:05 17- 31.08.40 --- هاریکن --- لید --- 14:15 18- 02.09.40 --- اسپیت فایر --- نیو رومنی --- 14:25 19- 02.09.40 --- اسپیت فایر --- نیو رومنی --- 14:25 20- 02.09.40 --- اسپیت فایر --- سیتینگ بورن --- 18:20 21- 04.09.40 --- اسپیت فایر --- فولک استون --- 10:10 22- 27.09.40 --- اسپیت فایر --- 2.5 کیلومتری شرق پورت لند --- 13:08 23- 28.09.40 --- هاریکن --- سلسی بیل (با محله سلسبیل در تهران، اشتباه نشود(1 (2))) --- 15:55 24- 30.09.40 --- هاریکن --- شمال پورت لند --- 17:35 25- 30.09.40 --- هاریکن --- یئو ویل --- 17:45 26- 30.09.40 --- هاریکن --- شربورن --- 17:50 تکخال ها: Obstlt. Adolf Galland: 68 Oblt. Gustav Sprick: 33 Oblt. Jozef Priller: 27 Ofw. Werner Machold: 26 Hptm. Gerhard Schopfel: 25 نکته 1: اولین پیروزی توسط استوار پل سینگر و آخرین پیروزی توسط ستوان یکم گوستاو اسپریک، هر دو در برابر اسپیت فایر، به دست آمد. ویرایش شده در مهر 95 توسط TRANSYLVANIA 9 به اشتراک گذاشتن این پست لینک به پست اشتراک در سایت های دیگر
MR9 109,948 گزارش پست ارسال شده در مهر 95 با سلام نخستین پرواز گربه تیزچنگال گرومن نخستین نمونه جنگنده برتری هوایی اف-14 تامکت ، درست مدت کوتاهی پس از اولین پرواز خود در 21 دسامبر 1970 در این پرواز تاریخی ، خلبان ارشد آزمایشی شرکت گرومن ، رابرت اسمیت ( کابین جلو ) به همراه خلبان آزمایش پروژه ، ویلیام میلر ( کابین عقب) ، هدایت این گربه مهار ناپذیر را بر عهده داشتند . نخستین پرواز تامکت ، بر خلاف سایر پروازها ، بسیار دیر و در حدود ساعت 4 بعد از ظهر ، یعنی شرایطی که در سواحل شرق ایالات متحده ، خورشید بسیار زود و تقریباً از ساعت 5 بعد از ظهر ، غروب می کند و هوا بسیار زود به تاریکی می گراید، صورت گرفت . زمانی که تامکت شماره یک ، از زمین بلندشد ، بزرگترین مشکل این گربه تیزچنگ ، آب و هوا نبود ، چرا که بهترین محصول گرومن در آن زمان ، تحت هدایت بهترین خلبانان حاضر قرار داشت و روسای گرومن از این انتخاب بسیار راضی به نظر می رسیدند . علت این رضایت بدان خاطر بود که این شرکت ، بدلیل شرایط مالی ، بالاجبار تحت فشار مقامات نیروی دریایی ، می بایست محصول بسیار پیچیده خود را تا پایان سال 1970 عرضه می نمود و طبیعتاً ، موفقیت آزمایش های اولیه ، موجبات رضایت آنها را فراهم آورد ، بدون اینکه نیازی به پرداخت جریمه دیرکرد به نیروی دریایی ایالات متحده باشد . خلبان ارشد آزمایشی گرومن ، رابرت اسمیت علاوه برآن ، مقامات ارشد گرومن بر این اطلاع بودند که با فرارسیدن کریسمس 1971 ، مردم برای گذراندن تعطیلات به سواحل شرقی هجوم خواهند آورد ، در نتیجه ، این آزمایش می بایست " همین حالا و یا هرگز" در کالورتون ، انجام می پذیرفت . با این حال ، در 30 دسامبر 1970 ( 9 روز بعد ) دومین آزمایش تامکت ، بدلیل نشت روغن از یک پمپ هیدرولیک که موجب از دست دادن کنترل و هدایت تامکت شد ، با شکست روبرو گردید . اما صندلی پران های این گربه سرکش ، در نهایت ایمنی ، جان دو خدمه را نجات داد و هواپیما در نزدیکی باند اصلی پرواز شرکت گرومن در کالورتون ، ساقط گردید . 34 به اشتراک گذاشتن این پست لینک به پست اشتراک در سایت های دیگر
MR9 109,948 گزارش پست ارسال شده در مهر 95 با سلام شیرهای سیاه ، میراژ و ...... فرمانده بازنشسته اسکادران پنجم شاخه هوایی نیروی دریایی ارتش ایالات متحده (شیرهای سیاه ) از جنگ دوم خلیج پارس (1991) خاطره جالبی را نقل می کند : روز یکم اسفند 1365 ، ستوان یکم خلبان " احلان عبدالقادر " ( معلم خلبان جنگنده میراژ F-1 EQ نیروی هوایی ارتش بعث ) در حالی که به همراه وینگمن خودش ، ماموریت اسکورت یک دسته پروازی جنگنده / بمب افکن های سوخو-22 این نیرو را برای بمباران سکوهای نفتی ایران رابرعهده داشت ، به ناگاه یا یکفروند جنگنده فانتوم نیروی هوایی ایران (که تحت هر شرایطی توان رویارویی همزمان با دو فروند میراژ سرحال عراقی را نداشت ) روبرو گردید و برای ثبت یک پیروزی هوایی دیگر ، بسمت آن گردش نمود . در حالی که رهبر دسته فیترهای عراقی ، نظاره گر تعقب و گریز میان دو جنگنده برفراز آسمان خلیج پارس می بود ، ناگهان یک موشک ناشناس از فاصله بسیار بعید ، رهبر دسته میراژ ها را هدف قرار داد و بسرعت جان ستوان یکم خلبان " احلان عبدالقادر " را از آن خود نمود . پس از برخورد موشک فونیکس که به یقیناً از یک گربه دو دُم نیروی هوایی ایران شلیک شده بود ، یگان های حاضر در منطقه ، بوضوح روی فرکانس رادیویی اضطراری ، این جمله را زبان رهبر دسته فیترها ، خطاب به پرنده های حاضر در صورتبندی ، شنیدند که فریادمی کشید : اف اربع عشر ، اف اربع عشر ، یالا یالا پس از این هشدار ، شش فروند فیتر عراقی ، به همراه یکفروند میراژ باقی مانده ، با سرعت پراکنده شدند ، گویی اصولاً از قبل حضور نداشتند . این فرمانده نیروی دریایی ارتش ایالات متحده می گوید ، از آن روز ، علیرغم تجهیز ارتشهای اعراب به جنگنده های پیشرفته ، وقتی خلبانان ایرانی قصد دارند با همتایان عرب خود به اصلاح " کل کل " کنند ، در فرکانس های ارتباطی ، چنین می گویند : اف اربع عشر ، اف اربع عشر ، یالا یالا 42 به اشتراک گذاشتن این پست لینک به پست اشتراک در سایت های دیگر
151crows 355 گزارش پست ارسال شده در مهر 95 (ویرایش شده) سلام همتون میدونید که f-14 در زمان خودش به پیچیده بودن و یا به عبارتی به کامپیوتر پرنده بودن معروف بوده و این معروفیت بیشتر به خاطر این است که این هواپیما دارنده اولین نمونه دیجیتال Central Air Data Computer به مخفف cadc است. کامپیوتر مرکزی داده های هوایی ارتفاع ، سرعت عمودی ، سرعت هوایی و سرعت بر حسب ماخ را با استفاده از داده های مانند pitot ، فشار استاتیک و دما محاسبه میکند. از این داده ها برای محاسبه سرعت استال و سرعت واقعی هواپیما استفاده می شود. اولین نمونه های cadc الکترومکانیکال بودند ، مثل نمونه ای که در هواپیمای F-111 استفاده شده است . اما اولین نمونه دیجیتال برای تامکت ها توسط کمپانی Garrett AiResearch ساخته شد. چون در دنیای طبیعی همه چیز به صورت آنالوگ هست برای اینکه تماما کامپیوتر این پرنده به صورت دیجیتال عمل کند مجبور به استفاده از جندین تبدیل کننده آنالوگ به دیجیتال و 6 میکروپروسسور MOS شدند. البته در این هواپیما از سنسورهای پایه کوارتز نیز استفاده شد که پالسهای الکتریکی میفرستند. خروجی این کامپیوتر سطوح کنترل اصلی ( الویتور، رادر و ایلرئون ) ، زاویه بالها ، فلپها و دو بالچه در لبه حمله glove) F-14) را کنترل میکند. بالچه لبه حمله(F-14 (glove سطوح کنترل اصلی و فلپ ها ویرایش شده در مهر 95 توسط MR9 2 33 به اشتراک گذاشتن این پست لینک به پست اشتراک در سایت های دیگر
Arash 7,046 گزارش پست ارسال شده در مهر 95 سال 1359 سال خونین نیروی هوایی ایران به پایان رسید نیروی هوایی ایران در این سال علی رغم دادن تلفات سنگین چه از لحاظ نیروی انسانی و چه از لحاظ تجهیزات تلفات سنگینی بر پیکره تمامی نیروهای دشمن وارد آورد . عملا در شش ماهه اول جنگ این نیرو پا را فراتر از ماموریتهای تعیین شده خود گذاشت و به کمک نیروهای زمینی ایران آمد و به جرات می توان گفت بخش عظیمی از عدم پیشرفت عراق و تصرف مساحت بیشتری از خاک ایران مرهون رشادتهای این نیرو بود . شهدای بسیاری تقدیم این مرز و بوم نمود و بجز آن تعدادی زیادی از خلبانان اسیر شدند و تعدادی هم چه در خاک خودمان و چه در خاک دشمن توسط تیم رسیکیو نیروی هوایی ، دریایی و زمینی نجات پیدا نمودند . از شروع درگیری ها نیروی هوایی 105 خلبان شهید را تقدیم نمود و پس از شروع رسمی جنگ تحمیلی : 61 نفر از خلبانان شهید در خاک خودمان چه توسط پدافند خودی و چه توسط پدافند دشمن هدف قرار گرفتند و 44 نفر از خلبانان شهید در خاک دشمن هدف قرار گرفتند پیکر پاک 48 نفر از خلبانان شهید از مجموع 105 نفر تاکنون کشف نگردیده است از مجموع این 105 عقاب خونین بال نوع جنگنده به شرح ذیل می باشد : خلبان اف 4 : 62 نفر خلبان اف 5 : 38 نفر خلبان سی130 : 3 نفر خلبان بالگرد : 2 نفر از مجموع این 105 عقاب خونین بال هنگام شهادت درجه افراد به شرح ذیل بوده ستوان : 45 نفر سروان : 43 نفر سرگرد : 15 نفر سرهنگ : 2 نفر این 105 عقاب خونین بال به ترتیب در ماه های ذیل شهید شدند : تیر ماه : 1 نفر شهریور ماه : 8 نفر مهر ماه : 58 نفر آبان ماه : 19 نفر آذز ماه : 5 نفر دی ماه : 6 نفر بهمن ماه : 6 نفر اسفند ماه : 2 نفر میانگین سنی شهدای این سال به شرح ذیل می باشد : 35 تا 37 سال : 9 نفر 30 تا 35 سال : 49 نفر 25 تا 30 سال : 45 نفر 20 تا 25 سال : 2 نفر سهم هر پایگاه در شهدای سال اول به شرح ذیل می باشد : پایگاه یکم شکاری : 10 نفر پایگاه دوم شکاری : 11 نفر پایگاه سوم شکاری : 12 نفر پایگاه چهارم شکاری : 25 نفر پایگاه ششم شکاری : 23 نفر پایگاه نهم شکاری : 21 نفر پشتیبانی مرکز : 3 نفر از مجموع شهدای این سال 4 نفر بر اثر سانحه بدون دخالت پدافند به شهادت رسیدند شهید غلامحسین باستانی اولین شهید قبل از شروع رسمی جنگ و شهید فیروز شیخ حسنی اولین خلبان شهید نیروی هوایی پس از شروع رسمی جنگ است و ایشان اولین خلبان شهید نیروی هوایی پس از شروع رسمی جنگ است که بدون جنگنده و روی باند هدف گلوله دشمن قرار گرفته است شهیدان محمد صالحی و خالد حیدری اولین خلبانان شهید نیروی هوایی در خاک دشمن می باشند شهیدان ذیل بدون جنگنده به شهادت رسیدند : علی شمس بیگی داخل هلی کوپتر فیروز شیخ حسنی روی باند پایگاه چهارم شکاری ابراهیم شریفی روی ناوچه پیکان حسین ناری قمی در غرب اهواز شهید عبدالحسین حاتمی به طرز فجیهی به همراه جوانان روستای کرخه زنده به گور شد شهیدان شوقی ، عزیزی مقدم و حاجی بعد از اسارت جهت تضعیف روحیه دیگر خلبانان به طرز فجیهی به شهادت رسیده اند تا پایان جنگ تحمیلی این آمار خوشبختانه هیچ وقت تکرار نشد و نیروی هوایی هرگز این تعداد شهید نداد روحشان شاد و یادشان گرامی باد 2 35 به اشتراک گذاشتن این پست لینک به پست اشتراک در سایت های دیگر
mehran55 20,595 گزارش پست ارسال شده در مهر 95 با سلامی گرم خدمت دوستان عزیز میلیتاریست : به احتمال بسیار زیاد پیش از این با هواپیماهای نظیر AC-130H Spectre و AC-130U Spooky II آشنا شده اید. هواپیماهائی که اصطلاحا Gunship نامیده می شوند. تا سالها انحصار تولید گان شیپ ها در اختیار آمریکا بود. اما از آنجائی که رکوردها ایجاد می شوند تا روزی شکسته شوند ؛ این انحصار هم دائمی و ابدی باقی نماند. در این پست با دو گان شیپ اروپائی آشنا می شویم که با ایجاد برخی تغییرات بر روی دو هواپیمای باری ایتالیائی و اسپانیائی ، این پرنده های ترابری را به یک گان شیپ نسبتا کارآمد و ارزان قیمت ، تبدیل نموده اند. AC-27J Stinger II AC-295 Light Gunship AC-130H Spectre مقایسه ای بین گان شیپ های اروپائی و آمریکائی AC-130 Spectre AC-295 Light Gunship AC-27J Stinger II سال ساخت : 2012 میلادی سال ساخت : 2001 میلادی سال ساخت : 1980 میلادی کشور سازنده : ایتالیا ( Alenia ) کشور سازنده : اسپانیا (EADS CASA) کشور سازنده : آمریکا (لاکهید مارتین) قیمت تقریبی : 50 میلیون $ قیمت تقریبی : 90 میلیون $ قیمت تقریبی : 250 میلیون $ شعاع پروازی : 1760 کیلومتر (تقریبا) شعاع پروازی : تقریبا 4000 کیلومتر شعاع پروازی : 4000 کیلومتر ( تقریبی) 2 31 به اشتراک گذاشتن این پست لینک به پست اشتراک در سایت های دیگر
mehran55 20,595 گزارش پست ارسال شده در آبان 95 با سلامی دوباره خدمت دوستان عزیز میلیتاریست THALES Arabel سیستم رادار Arabel یک سیستم راداری چند منظوره و 3D است که با قابلیت ضد هوائی/ضد موشکی توسط شرکت معظم Thales فرانسه تولید شده است. این سیستم در ابتدا برای نصب بر روی ناوهای مدرن نیروی دریائی فرانسه نظیر ناوهواپیمابر شارل دوگل و ناوچه های لافایت ساخته شد. آرابل دریاپایه در حال نصب روی ناو اما با توجه به کارآمدی این سیستم ، نسخه زمین پایه آن هم برای استفاده در یگان های پدافندی نیروی هوائی تولید گردید. این سیستم با ایجاد یک پوشش 360 درجه افقی و 90 درجه عمودی ، قابلیت رهگیری و درگیری با 130 هدف را بصورت همزمان برای اپراتور خود فراهم میکند. توانائی ضد جنگ الکترونیک بسیار بالای سیستم "تالاس - آرابل" باعث شده است تا در محیط هایی که به شدت درگیر اختلالات جنگ الکترونیک هستند هم امکان فعالیت و اقدام موثر را داشته باشد. علاوه بر فرانسه ، نیروهای هوائی و دریائی تایوان و عربستان هم از دیگر کاربران این سیستم پدافندی مدرن هستند. منبع : http://www.deagel.com/Ship-Sensors/Arabel_a001486001.aspx 1 26 به اشتراک گذاشتن این پست لینک به پست اشتراک در سایت های دیگر
151crows 355 گزارش پست ارسال شده در آبان 95 (ویرایش شده) به نام خدا سلام Inertial navigation system این سیستم برای این ابداع شده است که هواپیما بتواند بدون استفاده از مرجع خارجی مثل جی پی اس مکان خود را بیابد در حقیقت عملکرد و طرز کار این سیستم مانند سه مجرای متعامد گوش میانی انسان است . سیستم مسیریابی ساکن (INS) یک سیستم مسیریابی است که با استفاده از یک کامپیوتر ، سنسورهای حرکتی ( شتاب سنج ها ) و سنسورهای دوران ( جایروسکوپ ها ) مکان حال حاضر هواپیما ، جهت آن و سرعت آن را با استفاده از مکان قبلی هواپیما محاسبه می کند. نمونه ای از یک جایرو ساده البته این دستگاه را در وسایل حمل و نقل دیگری مانند زیر دریای ، کشتی ، فضاپیما و موشک هم استفاده می شود. این وسیله از جایروهایی که بتواند انحراف را در سه صفحه متعامد نشان دهد ، استفاده می کند. همچنین از سه شتاب سنج بر روی سه صفحه متعامد ( همان صفحات X,Y,Z ) استفاده میکند. اینگونه می تواند سرعت زاویه ای و شتاب خطی را همزمان با هم محاسبه کند. با پردازش این اطلاعات این وسیله می تواند موقعیت و جهت هواپیما را محاسبه کند. نمای شماتیک یک شتاب سنج موقعیت اولیه و هم چنین جهت قرار گیری هواپیما توسط انسان و یا جی پی اس به INS داده می شود. سپس با انتگرال گیری از شتاب که از سنسور شتاب به دست آمده ، سرعت هواپیما و مکان آن به دست می آید. در واقع مزیت INS در این است که بعد از اینکه مکان و جهت اولیه به آن داده شد ، دیگر احتیاجی به منبع خارجی ندارد. و همچنین این سیستم می تواند جهت های جغرافیایی هواپیما ( مانند شرق و غرب ) و جهت خود را با پردازش شتاب و سرعت زاویه ای به دست آمده از جایرو ها محاسبه می کند که به نوبه خود هواپیما را از سیستم های جمینگ مصون می کند. البته امروزه با گسترش الکترونیک و همچنین اختراع سنسورهای دقیقتر و کوچکتر وزن و حجم این وسیله هم بسیار کوچکتر شده و در عین حال دقت آن نیز افزایش یافته. یک سیستم بسیار کوچکتر و دقیقتر که از جایرو های لیزری بهره میبرد منبع : https://en.wikipedia.org/wiki/Inertial_navigation_system ویرایش شده در آبان 95 توسط MR9 1 32 به اشتراک گذاشتن این پست لینک به پست اشتراک در سایت های دیگر
Crash 18,569 گزارش پست ارسال شده در آبان 95 زانو زدن آنتونوف-۱۲۴ یکی از ویژگی های منحصر بفرد این غول پرنده توانایی زانو آن است. در حقیقت این ویژگی به این خاطر به آنتونوف -124 داده شده است تا در هنگام بارگیری از قسمت دماغه عمل بارگیری با امنیت و راحتری بیشتری انجام شود. در هنگام بارگیری از قسمت دماغه برای باز شدن رمپ، جک های که در کنار ارابه فرود برای استحکام بخشیدن به سازه ی هواپیما تعبیه شده اند بر روی زمین قرار می گیرند و تثبیت می شوند هم زمان با این فرآیند ارابه های ی فرود جلویی نیز به جلو خم می شود و اصطلاحات هواپیما زانو می زند. بعد از زانو زدن، رمپ به طور کامل باز می شود و جک های که بر روی رمپ نیز تعبیه شده اند نیز بر روی زمین مستقر میشوند و این غول پرنده اماده بارگیری میشود. باز شدن بخش دماغه آنتونوف -124 و اماده برای زانو زدن باز شدن جک های کناری ارابه فرود ( اصطلاحا به انها پای فیل گفته میشود) و خم شدن چرخ ها به سمت جلو -در مرجله اخر رمپ 3 تکه آنتونوف -124 به طور کامل باز و جک های رمپ بر روی زمین مستقر میشود زانو زدن کامل آنتونوف -124 و اماده برای بارگیری 1 28 به اشتراک گذاشتن این پست لینک به پست اشتراک در سایت های دیگر
TRANSYLVANIA 1,147 گزارش پست ارسال شده در آبان 95 برادران خلبان 1- سرگرد خلبان یورگن هاردر 1945 - 1918 [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10339/vitoria_harder.jpg][/url] 270 ماموریت جنگی + 64 پیروزی هر سه فرزند خانواده هاردر، خلبان بودند .و هیچ کدام از آنها، پایان جنگ را ندیدند. یورگن - جوانترین آنها - در 13 ژون 1918 در Swinemünde در پومرانی به دنیا آمد. وی دربین 3 برادر، موفق ترین آنها بود. برادر بزرگتر او، سروان هارو هاردر ، در جریان جنگ داخلی اسپانیا، به یگان JGr. 88 پیوست، جایی که با سرنگونی 11 فروند هواپیما، عنوان سومین خلبان تکخال لژیون کندور را به دست آورد و با صلیب اسپانیا به انضمام الماس، آراسته شد. یورگن، در سال 1938 به لوفت وافه پبوست و پس از طی دوران آموزشی، به عنوان خلبان جنگنده، به یگان Pik As" Gruppe III- Jagd-geschwader 53" پیوست. در همین زمان، هارو در نبرد بریتانیا، جان باخت در حالی که 22 هواپیمای دشمن را سرنگون ساخته بود. [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10339/harder6.jpg][/url] سروان هارو هاردر بعد از مرگ برادر، یورگن به تبعیت از وی، نام کوچک خود را بر روی هوایما، نقاشی کرد. با شروع عملیات بارباروسا در سال 1941، ماموریت مقابله با نیروی هوایی شوروی، به یگان وی ابلاغ شد، جایی که با سنگونی 17 فروند هواپیما، مدال های صلیب آهنین درجه 2 و 1، بر روی سینه وی جا خوش کردند. با شروع سال 42، واحد وی به آریقا منتقل شد، جایی که با سرنگونی 8 فروند دیگر، موفق به دریافت جام افتخار لوفت وافه در 16.11.42 و به فاصله کمی بعد از آن، صلیب آلمان نازی در 12.01.43 شد. در سال 43، به ایتایا منتقل شد و در 5 دسامبر 43، با درجه سروانی موفق به دریافت مدال شوالیه شد. در 15 فوریه 44 به عنوان فرمانده I./JG 53 منصوب شد و Frontflug-Span ge für Tagjäger را دریافت کرد. سرانجام سرگرد خلبان یورگن هاردر، در تاریخ 17.02.45 در جریان نبرد هوایی کشته شد. 24 به اشتراک گذاشتن این پست لینک به پست اشتراک در سایت های دیگر
seyedmohammad 10,521 گزارش پست ارسال شده در آذر 95 یک فروند بمب افکن آمریکایی B-17G معروف به دژ پرنده در راه بمباران استندال در آلمان در تاریخ 8 آپریل 1945، پیش از اصابت ضربه ی نهایی توسط پدافند زمینی ، توسط رهگیرهای دشمن مورد اصابت قرار گرفت و سپس براثر اصابت آتش مستقیم فلاک ، بال چپش کنده شد . این هواگرد یکی از آخرین هواگردهای ساقط شده در جنگ دوم بود . پ.ن : بویینگ در عرض ده سال حدود 13000 فروند ازین هواگرد ساخت ! 1 21 به اشتراک گذاشتن این پست لینک به پست اشتراک در سایت های دیگر
MR9 109,948 گزارش پست ارسال شده در آذر 95 با سلام در باب اهمیت اجرای عملیات مشترک نبرد خفجی (alkhafji) در جریان جنگ دوم خلیج پارس (1991) نقطه عطفی در تاریخ جنگ مدرن بشمار آمده و نمونه ای از مزیت بالقوه سامانه های اطلاعاتی مشترک با توانمندی های بازدارنده محسوب می شود . در 29 ژانویه 1991 ، دولشکر زرهی ارتش عراق ، حرکت خود را بسمت خطوط تماس با واحدهای ائتلاف در نزدیکی الخفجی آغاز نمود ، با این وضف به محض حرکت عناصر زرهی ، سامانه های مراقبت ، حرکت ارتش عراق را تشخیص داده و فرماندهان مدافع نیز بسرعت توان هوایی موجود را برای مقابله به صحنه نبرد اعزام نمود . طی سه روز نبرد سنگین و اجرای بیش از 3000 سورتی پرواز ، سازمان رزم هر دو لشکر زرهی عراقی از میان رفت . به گفته یکی از افسران عراقی که بعدها به اسارت در آمد ، ضرباتی که حملات هوایی نیروهای ائتلاف تنها در عرض 30 دقیقه ، به این یگان وارد آورد ، با ضربات وارد آمده به این واحدها در جریان جنگ با ایران (1988-1980) برابری می نمود . فناوری های پیشرفته شناسایی و مراقبت پیشرفته ای نظیر جی استارز با قدرت هوایی موجود ترکیب شده و به 3 شیوه مهم استخوان بندی یگان های مهاجم را در هم شکستند. 1- نخست ستون های زرهی شناسایی شده و اطلاعات به صورت آنلاین به پرنده های رزمی حاضر در صحنه ارسال گردید . 2- فرماندهان مستقر در مرکز کنترل هوایی تاکتیکی با ترکیب اطلاعات بدست آمده یک تصویر جامع و کلی از میدان نبرد در اختیار داشتند . 3- با تجمیع اطلاعات ، اهداف فرماندهان دشمن آنالیز شده و برآیند اطلاعاتی در اختیار فرماندهان نیروی زمینی ائتلاف گذاشته شد . در مجموع ، ترکیب استفاده از چنین تجهیزاتی ، موجب پدید آمدن برتری اطلاعاتی در جریان عملیات رزمی و این مفهوم ، موجب استفاده صحیح از قدرت آتش هوایی شد . پی نوشت : 1- به این اعداد دقت کنید : 72 ساعت /3000 سورتی / 30 دقیقه / 2- ترجمه نمودار : MR9 3- منبع : AFDD 2-1 1 30 به اشتراک گذاشتن این پست لینک به پست اشتراک در سایت های دیگر