aryoreza

تاپیک جامع فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (فراجا)

Recommended Posts

مطمن باشيد جوابشون رو ميدن/مسولان نظام بيشتر از ما فكر دارن.


زنده وجاويد باد نام خميني و يار خميني



باید جوابشون رو بدن اما در مورد فکر باید بگم که اگه داشتن کار به اینجا نمیکشید :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من ديشب خواب ديدم در يك درگيري مسلحانه پس از تموم كردن خشابها با پرتاب يك چاقو به طرف قلب ريگي ايشون رو فرستادم جهنم ! در ضمن ايشون گروگان هم گرفته بود :lol: تعبيرش كنيد لطفا icon_wink

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

من ديشب خواب ديدم در يك درگيري مسلحانه پس از تموم كردن خشابها با پرتاب يك چاقو به طرف قلب ريگي ايشون رو فرستادم جهنم ! در ضمن ايشون گروگان هم گرفته بود :lol:

تعبيرش كنيد لطفا icon_wink


من به شما توصیه می کنم توی بحرین زیاد به وهابی ها گیر ندین خدای نکرده ممکنه اونجا بلایی سرت بیارن برادر!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

من ديشب خواب ديدم در يك درگيري مسلحانه پس از تموم كردن خشابها با پرتاب يك چاقو به طرف قلب ريگي ايشون رو فرستادم جهنم ! در ضمن ايشون گروگان هم گرفته بود icon_wink

تعبيرش كنيد لطفا :rose:


من به شما توصیه می کنم توی بحرین زیاد به وهابی ها گیر ندین خدای نکرده ممکنه اونجا بلایی سرت بیارن برادر!


بحرين كه وهابيها نميتونن با شيعه ها درگير بشن .. چند روز پيش تو مكه مكرمه با يك پيرمرد وهابي بحثم شد اگر به خاطر رفيقم نبود ميزدم دندوناشو ميريختم پايين :lol: لامذهب شكلش مثل ابو سفيان بود :crying:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ولفنشتین جان جداً مدرسه غیرانتفاعی وهابیت توی ایران داریم؟! :mrgreen:


بله! متاسفانه داریم.چون در زمانی وزیر کشوری داشتیم که علاوه بر ضد حجاب بودن و سکولار بودن و دوست وهابی ها هم بود و اصلن تو باغ نبود که خطر وهابیت رو بفهمه یا اگر هم بود خودش رو به اون راه می زد یا شاید هم کل ماجرا برای چهار تا لبخند عربستان بوده!

چند وقت پیش کاری پیش اومده بود رفته بودم اهواز ، ظهر رفتم خانه معلم دیدم دو نفر با لباس سفید محلی بلوچی نشسته بودند رفتم پیششون و باهاشون سرگرم گفتگو شدم.یه دبیری بود که برادرش رشته ادبیات قبول شده بود آورده بودش برای ثبت نام. خیلی درد دل کرد و می نالید از وضعیت منطقه و کم کاری ها و بی توجهی ها و بی عرضگی ها و ندانم کاری هایی که توسط افراد نادان در اون منطقه انجام شده. می گفت که جلوی چشم حضرات برخی عمال وهابیت که در آموزش پرورش نفوذ کرده اند مجوز تاسیس مدارس غیر انتفاعی گرفته اند و بعضا" دانش آموزان فقیر و ممتاز رو انتخاب کرده و به رایگان می کشونن به این مدارس ،کمک هایی برای این مدارس از برخی تجار(یا بهتر استخبارات) کشورهای عربی مثل عربستان و امارات و قطر و عمان و ... می رسه. ضمن درس دبیرستان عقاید وهابیت رو هم به طور خیلی افراطی بهشون یاد میدن بعد هم برای ادامه تحصیل رایگان می فرستن عربستان و .... خدا آخرش رو به خیر کنه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
والله من که در اهواز زندگی می کنم ولی چنین چیزی نشنیدم! :mrgreen: بهرحال امیدوارم که اینطور نباشه! بهتره که نباشه!! والله من توی اهواز یک سنی دیده بودم ولی وهابی نه! :oops: بهرحال یک و نیم سال پیش رئیس آموزش پرورش اینجا رو گرفتند! نمی دونم چه بلایی به سرش اومد! ولی خبری ازش نیست دیگه! :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خیلی جالب بود. دستت درد نکنه.
دو تا واژه پولیس و سرهنگ رو در ان عهد استفاده می کردیم.
راستی حسین جان حالا چرا انگلیسی یا فرانسوی؟ شاید از المانی وارد شده باشد. :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فكر كنم اين پارت هاي غرب زده (اشكاني) واژه پوليس رو به معني (شهر) يا شهربان از يونانيان به عاريت گرفته بودند كه الان هم معني پوليس ميده

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یعنی تمدن های ایران اولین بار در دنیا اینکار رو انجام دادن


که سازمانی باشه که به شکایات مردم و نظم در شهرها و.... بپردازه حالا با هر اسمی من شنیده بودم ولی مطمن نبودم


aryoreza خسته نباشید ممنون

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام
ببخشید تفاوتهای مدلهای اولیه با مدلهای جدیدتر از آن چه هستند؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام
ببخشید تفاوتهای مدلهای اولیه اسلحه ء كمري 1911 با مدلهای جدیدتر از آن چه هستند؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
قائم مقام مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو در محصول و کیفیت گفت: با هماهنگی های انجام شده خودروی سورن با موتور توربوشارژ در آینده نزدیک جایگزین بنزهای پلیس خواهد شد.
به گزارش بازتاب آنلاین ، میر جواد سلیمانی گفت: سورن با موتور توربو شارژ جایگزین خودروهای پلیس خواهد شد و این امر که خودروی ملی کشور جایگزین خودروهای خارجی شود بسیار حائز اهمیت است.
وی ادامه داد: نیروی انتظامی ارزیابی های خود را از خودروی سورن انجام داده و در خصوص این جایگزینی نظر مثبت دارد.
سلیمانی با بیان اینکه نیروی انتظامی درخواست 2 تا 5 هزار دستگاه سورن با موتور توربو شارژ داشته است، گفت: با یک برنامه مدون تولید این خودرو را توسعه و گسترش خواهیم داد.
قائم مقام مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو در محصول و کیفیت افزود: موتور توربوشارژ موتوری بسیار قوی است که متناسب با محصولات فعلی نیست و نسبت به قدرت این موتور باید تغییراتی در بدنه، شاسی و سیستم ترمز ها داشته باشیم.
وی در خصوص سایر موتورهای تولیدی ایران خودرو اظهار داشت: یکی دیگر از موتورهای تولیدی ایران خودرو موتور TU5 است که موتور کم مصرف نیز نامیده می شود.
سلیمانی افزود: در حال حاضر ظرفیت تولید این موتور 300 هزار دستگاه در سال است که قابلیت افزایش تا 400 هزار دستگاه را دارد.
این مقام مسئول ایران خودرو با بیان اینکه این موتور 60 درصد ساخت داخل است، اظهار داشت: تا خرداد ماه سال آینده در تولید کامل این موتور به خودکفایی خواهیم رسید.


[url=http://www.baztabonline.com/Default,fa-IR,BaztabOnline,Content,NewsDetail,Key,20986.aspx]لینک خبر[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=blue]
الف) توربوشارژر(Turbocharger):
زماني كه مردم درباره خودروهاي مسابقه اي يا موتورهايي با بازدهي و عملكرد بالا صحبت مي كنند معمولاً بحث توربوشارژرها مطرح مي شود. توربوشارژرها همچنين در موتورهاي ديزلي بزرگ نيز استفاده مي شوند.
توربوشارژر يك كمپرسور مي باشد كه توان خروجي موتورهاي احتراق داخلي را در اثر افزايش ميزان جرم هوا و سوخت ورودي به موتور افزايش مي دهد. يكي از مزاياي بزرگ توربوشارژرها آن است كه افزايش قدرت خروجي موتور آنها در مقايسه با وزن آنها بسيار ناچيز است و اين يكي از دلايلي است كه باعث شده توربوشارژرها تا اين اندازه محبوب و معروف گردند



نحوه عملكرد توربوشارژر:
يك توربوشارژر از يك كمپرسور گريز از مركز و يك توربين گازي تشكيل شده است كه توربين گازي توسط پيچ به مانيفولد دود متصل مي شود و گازهاي خروجي از موتور باعث چرخش توربين گاز شده و به سبب آن كمپرسور كه توسط يك شفت به توربين گازي متصل است شروع به چرخش نموده و هواي محيط را مكش كرده و سپس آن را متراكم كرده و به طرف موتور مي فرستد و هواي ورودي بيشتر به موتور به معني سوخت بيشتر به داخل موتور و هوا و سوخت بيشتر به معني انرژي و قدرت خروجي موتور مي باشد. سرعت چرخش توربين با توجه به استفاده توربوشاررژ مي تواند متفاوت باشد و اكثراً داراي سرعتهاي چرخش بالا هستند به همين دليل بايد از ياتاقانهاي مخصوصي استفاده گردد كه بتواند نيروي حاصل از چرخش شقت را تحمل كند كه معمولاً از ياتاقانهاي سيال (fluid bearing) استفاده مي شود. در ياتاقانهاي سيال بين شفت و ياتاقان يك لايه روغن قرار دارد كه روغن فوق دو وظيفه مهم بر عهده دارد:
۱- باعث خنك شدن شفت و ساير قسمتهاي توربوشارژر مي شود
۲- باعث از بين رفتن اصطكاك بين شفت و ياتاقان هنگام چرخش مي شود


نكاتي در مورد طراحي يك توربوشارژر:

۱- تقويت بيش از اندازه:
اگر فشار توليدي توربوشارژر خيلي زياد باشد همان طور كه مي دانيد اين امر باعث بالا رفتن درجه حرارت هواي ورودي به موتور شده و در نتيجه سوخت قبل از آن كه توسط شمع محترق شود دچار خودسوزي شده كه به پديده فوق ضربه (Knocking) مي گويند كه براي جلوگيري از پديده فوق مي بايست از بنزين با درجه اكتان بالاتر استفاده نموده و يا نسبت تراكم موتور را كاهش دهيم.
۲- پس افت (Lag):
يكي از مشكلات توربوشارژر آن مي باشد كه توربوشارژرها نمي توانند يك قدرت فوري را زماني كه شما پدال گاز را فشار مي دهيد، ايجاد نمايند و مدت زماني طول مي كشد تا توربين گاز چرخيده و هواي متراكم شده را به داخل موتور بفرستد. به همين خاطر شما در اول حركت خودروي خود احساس يك حركت ناگهاني به طرف جلو مي كنيد. دليل اين موضوع نيروي اينرسي (واماندگي) قسمت چرخنده توربين گاز مي باشد. اما مي توانيم با تمهيداتي نيروي اينرسي را كاهش داده تا توربين گاز بتواند در مدت زمان كوتاهي شتاب گرفته و ديگر پديده پس افت ايجاد نشود، كه در زير به مواردي اشاره مي كنيم:

الف) استفاده از توربوشارژرهاي كوچك به جاي توربوشارژرهاي بزرگ:
يكي از راههاي كه مي توانيم نيروي اينرسي توربين گاز را كاهش دهيم آن است كه از توربوشارژرهاي كوچك استفاده نمائيم زيرا توربوشارژرهاي كوچك سريعتر شتاب گرفته و در دور پائين موتور تقويت بهتري ايجاد مي نمايند اما نمي توانند تقويت بيشتري را در دورهاي بالاي موتور كه ما نياز به وارد نمودن حجم بيشتري از هوا به موتور هستيم را توليد كنند و نيابد دور توربين گاز در آنها خيلي بالا رود. در جاهائي كه ما نياز به شتاب بالا در توربين گاز و مقدار بيشتري از هواي ورودي به موتور داريم مي توانيم از دو توربو شارژر كوچك كه به صورت مجزا از يكديگر مي باشند، استفاده نمائيم كه شركتهاي خودروسازي همچون تويوتا، آئودي، مزدا اين نوع توربوشارژر را در برخي از توليدات خود به كار برده اند. به توربوشارژرهاي فوق توربوشارژرهاي دوقلو (Twin Turbocharger) نيز مي گويند.

ب) استفاده از توربين گاز با پره هاي سراميكي:
همان طور كه مي دانيد توربين گاز با پره هاي سراميكي سبكتر از توربين گاز با پره هاي فولادي هستند در نتيجه اين امر باعث مي شود كه توربين گاز سريعتر شتاب گرفته و نيروي اينرسي كاهش يابد.

ج) استفاده از ياتاقانهاي توپي (Ball Bearing) به جاي ياتاقانهاي سيالي:
برخي از توربوشارژرها از ياتاقانهاي توپي به جاي ياتاقانهاي سيالي استفاده مي كنند كه ياتاقانهاي فوق بسيار دقيق و از مواد پيشرفته و خاصي ساخته شده اند تا بتوانند سرعت و حرارت شفت را كنترل نمايند. ياتاقانهاي توپي باعث مي شوند كه شفت با اصطكاك كمتري بچرخد و همچنين اين نوع ياتاقانها به ما اجازه مي دهد تا از شفتهاي كوچكتر و سبكتر استفاده نمائيم كه امر فوق باعث مي شود تا توربين گاز با شتاب بيشتري چرخيده و نيروي اينرسي آن كاهش يابد.

د) استفاده از توربوشارژرهاي ترتيبي (Sequential Turbocharger):
برخي از موتورها از دو توربوشارژر با اندازه مختلف استفاده مي كنند كه توربوشارژر كوچكتر در دور پائين موتور تا پس افت را كاهش دهد استفاده دارد اما توربو شارژر بزرگتر در دورهاي بالاتر موتور كه نياز به تقويت و حجم بيشتري از هوا داريم كاربرد دارد. اين نوع توربوشارژر در ب.ام.و سري 5 مدل 535d استفاده شده است.

مكانيزم كنترل توربين گاز (Waste Gate):
بسياري از توربوشارژر خودروها يك سوپاپ بايپس يا گذرگاه فرعي(Waste Gate) دارد كه باعث مي شود در توربوشارژرهاي كوچك ميزان چرخش آنها از حد مجازي تجاوز نكند. در واقع سوپاپ بايپس فشار داخل توربين گاز را حس كرده و اگر فشار آن بالا باشد سوپاپ فوق باز شده و مقداري از گاز را به خارج از محفظه توربين گاز هدايت مي كند تا اين كه فشار به ميزان مطلوبي برسد.
كولر داخلي (Inter Cooler):
همان طور كه مي دانيد زماني كه هوا فشرده مي شود آن گرم شده و منبسط مي شود اما هدف از استفاده توربوشارژرها افزايش ميزان چگالي ورودي به موتور (تعداد بيشتري از مولكولهاي هوا) مي باشد. به همين خاطر از كولرهاي داخي استفاده مي كنند تا هواي فشرده خروجي از كمپرسور را خنكتر كند تا ميزان چگالي آن افزايش ياب


ب) سوپر شارژ (Supercharge)
ساختار موتورهای سوپر شارژ مشابه توربو شارژ است با اين تفاوت که در سوپر شارژها توربين وجود ندارد و کمپرسور قدرت خود را مستقيما (با استفاده از تسمه یا زنجير) از موتور گرفته و هوای ورودی به سيلندر را فشرده مي کند.
با اين که استفاده از سوپر شارژها مقداری از قدرت موتور را ميگيرد اما در موارد خاص که ايجاد سرو صدای کمتر مهم بوده يا قيمت تمام شده از اهميت بيشتری برخوردار است یا فضای کمی در محفظه موتور موجود باشد از سوپر شارژ استفاده مي کنند.
در مجموع با توجه با اين که توربو شارژها از انرژی گاز خروجی که بلا استفاده است, استفاده مي کنند از بازده بهتري برخوردار ميباشند.

[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.