امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

خب واقعا خبرهایی هست و اوضاع نظامی منطقه خیلی حساس شده،البته برای ما این اوضاع حساس تازگی نداره و بارها پیش اومده
این شلیک همزمان موشکها هم راهبرد خیلی خوبیه،جایی نوع موشکها ذکر نشده؟
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[right]ديشب در برنامه دو نيم ساعت سردار فدوي و سردار حاجي زاده توضيحات كامل رو درباره مسائل منطقه و تسليحات جديد سپاه تشريح كردند[/right]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
البته چيزي كه من ديدم شليك 4 موشك از روي قايق‌هاي تندرو بود شايد هم قايق‌هاي بدون سرنشين

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این شلیک در آبهای سرزمینی خودمون بوده..رزمایش اون 6 کشور تا چه حد مهمه؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[indent=1]فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به اطلاعات لحظه به لحظه این نیرو از فعالیت های آمریکا در منطقه، رزمایش اخیر این کشور را تلاش مذبوحانه ارزیابی کرد.[/indent]
به گزارش مشرق به نقل از مهر، سردار علی فدوی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری رزمایش دریایی آمریکا و برخی هم پیمانان در خلیج فارس اظهار داشت: اقدامات آمریکایی ها به صورت لحظه به لحظه تحت رصد ما قرار دارد و در این رزمایش هم به غیر از آمریکا، انگلیس، فرانسه، ژاپن و امارات نیز شرکت کرده اند و بقیه کشورهایی که نام آنها برده شده، تنها در جلسات و همایش های این رزمایش حضور داشته اند.

فدوی با اشاره به آخرین وضعیت شناورهای آمریکایی در منطقه گفت: طبق آخرین برآورد، تعداد شناورهای آمریکا در منطقه 64 فروند است که آمریکایی ها مدعی شده اند 20 فروند از این شناورها در این رزمایش شرکت دارند؛ شش فروند دیگر از انگلیس، یک فروند از فرانسه، دو فروند از ژاپن و دو فروند نیز از امارات در این رزمایش شرکت کرده اند.

وی در ادامه با اشاره به سابقه درگیری سپاه با آمریکا در خلیج فارس در سال 66 و 67 گفت: بهتر است مسئولان فعلی آمریکا به مسئولان بازنشسته ارتش خود مراجعه کنند و آنها را در جریان افتضاحات سال 66 و 67 قرار دهند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان این که ما در سال های دفاع مقدس تنها یک نوع مین در اختیار داشتیم، اظهار داشت: در طول سال های اخیر ما حتی یک ساعت از ارتقاء توانایی های دریایی خود به خصوص در عرصه مین، غفلت نکرده ایم و این توانمندی ها برای آمریکایی ها قابل تصور نیست.

فدوی با تاکید بر این که قطعا تاریخ سیاه تری نسبت به آن چه در سال 66 و 67 رخ داد برای آمریکایی ها به وجود می آید، اظهار داشت: شناورهای تندروی ما که امروز مجهز به موشک هستند، تنها جزو کوچکی از توانمندیهای دریایی ما را تشکیل می دهند که هر کدام از این شناورها برای مقابله با ناوهای غول پیکر آمریکایی می توانند مثمر ثمر باشند.

دریادار فدوی با اشاره به ابعاد مختلف هشت سال دفاع مقدس، گفت: تجربه دوران هشت سال دفاع مقدس سرمایه گرانبهایی است که ظرفیت مقابله با هر بحرانی را ایجاد کرده است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه عنوان کرد: دوران هشت سال دفاع مقدس، چه در سطح تاکتیکی و چه در سطح استراتژیک، قابلیت های بیشماری را برای ما پدید آورده و مقیاس توانمندی های ما را در همه ابعاد گسترش داده است.

وی افزود: امروز قدرت و توان دفاعی ما با بهره گیری از تجربیات دوران دفاع مقدس به نقطه قابل اطمینانی رسیده است.

فدوی در ادامه به جریان رویارویی مستقیم آمریکا با جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: یکی از ویژگی های بارز نبردهای دریایی ما، درگیری مستقیم با آمریکا بود.

وی افزود: آمریکا زمانی که احساس کرد موازنه قدرت به نفع جمهوری اسلامی ایران تغییر کرده است، خودش مستقیما وارد جنگ شد و با حمله به سکوهای نفتی ما سعی کرد تا حمایت روانی و عملیاتی خود را از صدام اعلام کند.

فدوی با بیان تاریخچه ای از حوادث خلیج فارس در طول دوران دفاع مقدس، گفت: از اسفند سال 1365 که آمریکاییها مستقیما با ما وارد جنگ شدند و دست عراقی ها را در دریا برای هدف قرار دادن توانمندی های ما باز گذاشتند، حضورشان را در خلیج فارس پررنگ کردند تا مانع از اقدام مقابله به مثل ما شوند.

فدوی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: به دلیل شرایطی که در خلیج فارس برای ما ایجاد شد، صادرات و فروش نفت ما با مشکلات زیادی مواجه گردید و در حالیکه قیمت جهانی نفت 18 دلار بود، قیمت نفت ما به 6 دلار رسید و در حالی که ما باید 3 میلیون بشکه نفت در روز صادر می کردیم، در بعضی روزها، صادرات نفت جمهوری اسلامی به زیر 100 هزار بشکه رسید. وی افزود: در چنین شرایطی، ارتش به تنهایی قادر به مقابله با اقدامات دشمن در خلیج فارس نبود و از اینجا بود که سپاه رسما وارد میدان شد.

وی با بیان این که طراحی های دشمن برای نابودی ساختارهای اقتصادی کشور در خلیج فارس، تمامیت کشور را در معرض خطر قرار داده بود، گفت: اقدامات مقابله به مثل یکی از بهترین راهکارهایی بود که می توانست مانع از تحقق اهداف دشمن از جمله آمریکایی ها در منطقه شود.

وی افزود: اگر تا قبل از ورود سپاه، در ازای هر سه کشتی ما که مورد حمله قرار می گرفت،‌ یک کشتی با عملیات مقابله به مثل مواجه می شد، با ورود آشکار سپاه، این جریان بر عکس شد، ‌یعنی در ازای هر یک فروند کشتی ما که مورد اصابت قرار می گرفت، سه فروند از جبهه دشمن، مورد هدف قرار می گرفت.

وی افزود: طرح نصب پرچم آمریکا بر روی کشتی ها و اسکورت نفتکش ها توسط ناوها و رزم ناوهایی آمریکایی نیز راه به جایی نبرد و سرآمد شکست این طرح، برخورد نفتکش بریجتون به مین و وحشت رزناو ها و ناوچه های آمریکایی اسکورت کننده این نفتکش از جمله رزمناو فکس و کروملین بود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در ادامه گفت: ما در آن روزهای حساسی که از کمترین امکانات دفاعی هم محروم بودیم، دشمن برخوردار از مدرن ترین امکانات روز دنیا را به استیصال و درماندگی کشاندیم.

وی افزود: اکنون تجهیزات و امکانات ما نسبت به آن زمان به مراتب جهش و گسترش و افزایش اطمینان بخشی داشته و با این توانمندی در کنار مهم ترین محور دفاعی خودمان یعنی نیروی انسانی خدامحور و عقیده محور، توان مقابله با دشمن در هر سطح و مقیاسی را داریم.


http://www.mashreghnews.ir/fa/news/158909/%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%86%D9%85%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%87-%D8%B3%D9%BE%D8%A7%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%DB%8C%D9%86%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%DB%8C%D8%A7%DB%8C%DB%8C

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به گزارش مشرق به نقل از فارس، یادواره شهدای نبرد مستقیم این نیرو با ناوگان دریایی آمریکا با حضور خانواده شهدا و اقشار مختلف مردم در زادگاه شهدای حماسه مهرماه 1366 و با سخنرانی دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه و مدیحه سرایی صادق آهنگران برگزار شد.

دریادار فدوی در این مراسم طی سخنانی نسبت به فتنه‌گری‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه حساس خلیج فارس و پیرامون آن هشدار داد و گفت: اگر دشمن حماقت کند و آتش جنگ دیگری را در منطقه خلیج فارس روشن کند، پاسخ ما به حماقت دشمن و اذناب او، آن قدر قاطع و کوبنده خواهد بود که حتی فرصت پشیمانی را نیز از بسیاری از آنها بگیرد.

وی افزود: ما دوست نداریم تابوت هزاران سرباز آمریکایی از خلیج فارس به سمت آمریکا سرازیر شود اما اگر از دشمن حماقتی به مانند سال های 65 و 66 ببینیم، این پاسخ، تنها بخشی از چشم‌انداز نبرد آینده ما با آمریکا خواهد بود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه خاطر نشان کرد: اگر دیروز در جریان رویارویی مستقیم با آمریکا در خلیج فارس، رزمندگان دریادل ما با قایق های کوچک و با کمترین امکانات و تجهیزات توانستند فریگیت موشک انداز و مجهز میلیارد دلاری آمریکا را هدف قرار داده و متلاشی کنند، اگر ناوگروه کوچک شهید مهدوی توانست با قایق های کوچک به جا مانده از عملیات بدر و خیبر در عمق آب های خلیج فارس به مصاف ناوگان دریایی آمریکا برود و با پیشرفته ترین شناورهای دشمن مقابله کند و پیشرفته ترین هلیکوپتر دشمن را مورد هدف قرار داده و نابود کند، امروز در نیروی دریایی سپاه مجهزترین شناورها و سلاح ها در اختیار هزاران رزمنده ای قرار گرفته است که به شهید مهدوی و شهید گرد و شهید توسلی و شهید مبارکی و شهید دارا و شهید شفیعی و شهید آبسالان و شهید رییسی و شهید محمدی ها تاسی دارند.

وی افزود: امروز فرزندان شهید مهدوی با بهره گیری از توانمندی های داخلی و فعال کردن ظرفیت های بومی برای ادب کردن بدخواهان و متجاوزان، شناورهای موشک اندازی را سوار می شوند و از امکانات و تجهیزات و اداواتی بهره می گیرند که غیر قابل مقایسه با گذشته و خارج از تصور دشمن است.

فدوی، گفت: رزمندگان دریادل ما در نیروی دریایی سپاه نیز همگام با سایر نیروهای انقلاب، از دو فرمول اساسی به خوبی بهره گرفته اند و آن اتصال به قدرت لایزال الهی در پرتو ایمان و تقوا و دیگری بالا بردن استطاعت و توانمندی ها است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه خطاب به مردم و خانواده های شهدا افزود: فرزندان شما و ادامه دهندگان راه شهدای شما در نیروی دریایی سپاه به جرات می توانند به شما اطمینان دهند که در طی سال های طولانی پس از جنگ حتی یک روز را برای بالا بردن استطاعت و توانمندی های خود از دست نداده اند.

فدوی اظهار داشت: امروز توان ما غیر قابل مقایسه با زمانی است که شهید مهدوی ها و شهید توسلی های ما به مقابله با بزرگ ترین ناوگان دریایی جهان رفتند و افتخار آفریدند.

وی ادامه داد: به لطف خدا و همت فرزندان شما ملت قهرمان ایران امروز در نقطه اطمینان بخشی قرار داریم به طوری که آن چیزی که دشمن از توانمندی های ما می داند بسیار ناچیزتر از آن چیزهایی است که نمی داند.

[color=#000080]فرمانده نیروی دریایی سپاه در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: ما برای پیاده کردن فرمول قرآنی "و اعدوا لهم ماستطعتم من قوه"، در برنامه چهارم برای بالابردن سرعت و چابکی شناورهای موشک انداز خودمان برنامه ریزی کرده بودیم که سرعت آنها را به دو برابر حداکثر سرعت شناورهای آمریکایی برسانیم که به این مهم دست پیدا کردیم.

فدوی خاطرنشان کرد: در برنامه پنجم بنا داریم این چالاکی و سرعت را به سه برابر حداکثر سرعت شناورهای آنان برسانیم و به لطف خدا به این توانمندنی نیز نزدیک شده ایم و این به لحاظ علمی و تخصصی و برای کسانی که نسبت به این موضوعات اشراف دارند، یک انقلاب علمی و تحول در دنیای شناورها، محسوب می شود.[/color]

علی فدوی به فلسفه حضور آمریکایی ها در خلیج فارس و تاریخچه حضور نیروی دریایی سپاه اشاره کرد و گفت: در اوج عملیات های والفجر 8 در فاو و کربلای 5 در شلمچه، دنیا به یقین رسید که ایران برنده این جنگ خواهد بود و در پی این اطمینان بود که آمریکایی ها در خلیج فارس مستقیما با ما وارد جنگ شدند.

وی افزود: آنها دست عراق را بازگذاشتند تا هر آنچه مربوط به ما است را بزنند و زیرساخت های اقتصادی و نفتی ما را از بین ببرند و بنا داشتند مانع از اقدام متقابل و دفاعی ایران شوند.

فدوی خاطر نشان کرد: آنها در اوج عملیات کربلای 5 یعنی در زمستان 65 برای تغییر موازنه به نفع صدام و به شکست کشاندن ما وارد صحنه شدند و تعداد شناورهایشان را از دو-سه فروند به دهها فروند در منطقه خلیج فارس افزایش دادند و این عمل آنها می رفت که تاثیرگذاری وحشتناکی در جنگ به ضرر ما داشته باشد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه تصریح کرد: به دنبال دخالت مستقیم آمریکا در منطقه، در بعضی از روزهای زمستان سال 65 صادرات ما به زیر 100 هزار بشکه رسید و در حالی که قیمت نفت جهانی 18 دلار بود، نفتمان به یک سوم قیمت جهانی یعنی 6 دلار فروش می رفت و این حتی معادل هزینه استخراج نفتمان هم نمی شد.

به گزارش روابط عمومی ندسا، فدوی در ادامه گفت: در چنین شرایط بود که نیروی دریایی سپاه ماموریت پیدا کرد به صورت فراگیر به صحنه خلیج فارس بیاید و روز 12 اسفند سال 65 و از وسط عملیات کربلای 5، این ماموریت مهم رسما به قرارگاه مقدم دریایی سپاه داده شد تا به خلیج فارس بیاید.

وی افزود: به محض حضور در منطقه، برنامه ریزی های خود را برای مقابله با آمریکایی ها آغاز کردیم و به حول قوه الهی و باورهایی که رزمندگان دریادل ما بر آن باورها استقامت داشتند، روز اول فروردین سال 66 اولین عملیات مقابله به مثل کنار آبهای ساحلی عربستان شکل گرفت.

فدوی اظهار داشت: تغییر شرایطی که دشمن برای به شکست کشاندن ما در دریا و از آنجا در جبهه ها طراحی کرده بود، ما را ناگزیر از انجام عملیات های مقابله به مثل کرده بود به طوری که بیش از 140 عملیات مقابله به مثل صورت گرفت.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در ادامه گفت: علاوه بر عملیات های ویژه ای که طراحی و اجرا گردید، 18 عملیات موشکی نیز انجام شد و همین مقابله به مثل ها، دشمن را در دستیابی به اهدافی که طراحی کرده بود، ناکام کرد.

فدوی با بیان این که باور رزمندگان اسلام بر این قرار داشت که مکلف به انجام وظیفه هستند و در صورت رعایت شروطی که خدا معین کرده است، وعده های او نیز حتمی و قطعی است و نتیجه را نیز خود خدا مشخص می کند، گفت: امروز در سایه همان رشادت ها و حماسه ها است که آمریکایی ها در خلیج فارس در موضع دفاعی و انفعال قرار دارند و در همه صحنه هایی که در خلیج فارس به صورت روزانه اتفاق می افتد، این ناوها و شناورهای آمریکایی هستند که به اخطارهای قایق ها و شناورهای ما تمکین می کنند.

وی افزود: امروز آمریکا با همان شناخت اندکی که از توانمندی های ما دارد و با درکی که از حساسیت منطقه خلیج فارس دارد، به مواظب ترین کشوری تبدیل شده است که تیری در خلیج فارس شلیک نشود چرا که می دانند آینده دنیا به خلیج فارس وابسته است و اگر اتفاقی در این منطقه بیفتد منافع مادی آنها که برابر با همه هستی آنها است، در معرض خطر و نابودی قرار خواهد گرفت.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان این که اگر کسی به سرچشمه قدرت الهی اتصال پیدا کرد دیگر از هیچ قدرت دیگری هراس نخواهد داشت، گفت: اگر همه قدرت های مادی عالم هم یک جا جمع شوند، در برابر اراده و قدرت خدا پشیزی بیش نیستند.

فدوی افزود: شرط برخورداری ما از قدرت بی نهایت خدا، عملی کردن شروطی است که خدا قرار داده است و آن تقوا پیشگی و انجام تکلیف در هر زمان و پیدا کردن بصیرتی که در هر زمانی به ما تکلیف را بشناساند و بالا بردن استطاعت و توانمندی های سخت افزاری و نرم افزاری است.

وی با تشریح اهمیت حماسه ای که دریادلان نیروی دریایی سپاه در رویارویی مستقیم با شیطان بزرگ خلق کردند، گفت: بنا داریم مراسم بزرگداشت شهدای این حماسه را در سطح ملی برگزار کنیم تا باور جوانان بیشتری را ارتقا بخشیده و تثبیت نماید.

فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: یاد و خاطره این شهدا، باورهای اعتقادی جوانان ما را به وعده های الهی دو صد چندان می کند، باوری که معتقد است اگر رزمندگان ما بر پایه اسلام باشند می توانند به جنگ ناوگان دریایی کشوری بروند که داعیه دار ابرقدرتی در جهان است و او را به استیصال وادار کنند و هیمنه ای که در پرتو غول های رسانه ای و تبلیغاتی ترسیم شده است، را در هم بشکنند.
منبع : http://www.mashreghnews.ir/fa/news/160293
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به نظر بنده این سخنان ارزش نقل ندارد و به هیچ وجه [b]مقايسه شناورهاي سپاه و آمريكا [/b]محسوب نمی شود.

ایشان چند بحث مطرح کردند:
1. اگر آمریکا حمله کند شکستش می دهیم.
2. در زمان جنگ ما با قایقهای کرچک فریگیت موشک انداز آمریکا را نابود کردیم
3. نابودی فریگیت ملیارد دلاری و هلی کوپتر ها نتیجه می دهد شناور موشک انداز آمریکا را شکست خواهد داد.
4. دو فرمول وجود دارد، قدرت الهی و بالابردن استطاعت
5. سرعت شناورهای موشک انداز دو برابر شناورهای آمریکا بوده، می خواهیم سه برابر شود
6. آمریکا در خلیج فارس از ما حرف شنوی دارد

به این می توان گفت یک مقایسه بین شناورهاي سپاه و آمريكا؟
بیشتر سخنان ایشان حول رجز خوانی گذشت.
اشاره به تقوا و وظیفه هم داشتند.
تنها مقایسه صورت گرفته در باب سرعت بود، آن هم اشاره نکردند کدام شناور ایران را دارند با کدام شناور آمریکا مقایسه می کنند؟

دوستان اگر نکته مهمی در این فرمایشات دیدند حتما اشاره کنند چون بنده اعتقاد دارم در این سخنان هیچ نکته جالب یا تکنیکی مطرح نشد و ایشان کمی شعار سطحی دادند و کمی هم رجز ایراد کردند.

(بنده معتقدم باید سخنان هر بزرگواری را بررسی کرد دید اصلا ایشان حرف حسابی زده اند یا نه، وقتی حرف حساب نزدند باید رک گفت ارزش نقل ندارد)
  • Upvote 7
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با یه نگاه سطحی از طرف شما این صحبت ها سطحی به نظر میاد . همین که شناور های امریکایی در مقابل هشدار های ما تمکین می کنن کلی حرف حساب ، قدرت ، برنامه ریزی و محاسبات پشتش خوابیده . اونا خودشون درک کردن که بعض از شناور های شون حکم یه هدف رو دارن برای ما . البته تیتری هم که برای این خبر زدن مناسب نیست
  • Upvote 3
  • Downvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]

[size=6][b]مقايسه شناورهاي سپاه و آمريكا[/b][/size]

[/quote]

بند اول این خبر رو نگاه بکنید متوجه خواهید شد که اصلا حرفی ازموارد تخصصی نیستش !

[quote]به گزارش مشرق به نقل از فارس، [b]یادواره شهدای نبرد مستقیم این نیرو با ناوگان دریایی آمریکا با حضور خانواده شهدا و اقشار مختلف مردم در زادگاه شهدای حماس[/b]ه مهرماه 1366 و با سخنرانی دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه و مدیحه سرایی صادق آهنگران برگزار شد.[/quote]

نه مناسبت مذکور ، نه محل و نه مخاطبان این سخنان ، مطلوب یک سخنرانی تخصصی نیستند ، بنابراین میشه گفت که کلا عده ای لیاقت خبر رسانی رو ندارند ، چون دارند سنگ رو به جای شیرینی به خورد ملت میدهند !
سردار فدوی رفته اونجا برای خانواده های شهدا و مردم عادی صحبت کرده ، صحبت هاشون هم در راستای جایگاه ایشون بوده ولی در سطح مردم عادی و نه بیشتر !!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Generalmohammad' timestamp='1349446842' post='275983']
[quote]

[size=6][b]مقايسه شناورهاي سپاه و آمريكا[/b][/size]

[/quote]

بند اول این خبر رو نگاه بکنید متوجه خواهید شد که اصلا حرفی ازموارد تخصصی نیستش !

[quote]به گزارش مشرق به نقل از فارس، [b]یادواره شهدای نبرد مستقیم این نیرو با ناوگان دریایی آمریکا با حضور خانواده شهدا و اقشار مختلف مردم در زادگاه شهدای حماس[/b]ه مهرماه 1366 و با سخنرانی دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه و مدیحه سرایی صادق آهنگران برگزار شد.[/quote]

نه مناسبت مذکور ، نه محل و نه مخاطبان این سخنان ، مطلوب یک سخنرانی تخصصی نیستند ، بنابراین میشه گفت که کلا عده ای لیاقت خبر رسانی رو ندارند ، چون دارند سنگ رو به جای شیرینی به خورد ملت میدهند !
سردار فدوی رفته اونجا برای خانواده های شهدا و مردم عادی صحبت کرده ، صحبت هاشون هم در راستای جایگاه ایشون بوده ولی در سطح مردم عادی و نه بیشتر !!
[/quote]
هر سخن و صحبتی سطح و مرتبه ای داره. درسته که برای مردم عادی گفته شده، ولی تو این شرایط بد خاورمیانه پیام خاصی برای امریکا داره که اونا خودشون میفهمند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به بهانه این خبر
بد نیست به خبر چاپ شده در مجله Aerospace test International نسخه September 2012 صفحه 4 توجه شود.
لینک مجله:
[url="http://filepost.com/files/a9meb277"]http://filepost.com/files/a9meb277[/url]

در این خبر بدون اینکه عکس مرتبطی چاپ شود از ساخت و تست سلاحی به نام Brimstone مخصوص قایق های تندرو سپاه در تنگه هرمز خبر داده شده است. این سلاح که یک سامانه اکتیو راداری است قادر است به تعداد زیاد شلیک شده و هجوم دسته جمعی قایق های تندرو را به ناو های دشمن که کابوسی است برای ناخدا ها ناکام بگذارد!!!!
ظاهرا این سلاح تستهای عملیاتی مناسبی هم در جنگ هوا به زمین لیبی داشته است!!!!
در این خبر آمده این سامانه از موشکهای کوتاه برد هوا به زمین راداری استفاده می کند.

اگرچه برای خود من عجیب است که چطور موشک اکتیو راداری قادر به شناسایی قایقهای سریع السیر از کلاتر امواج دریا و امواج ناشی از خود آنها است ولی شرط احتیاط آن است که قایق های سپاه فورا به پرتابگر چف و براده آهن مجهز بشوند. به این ترتیب قادر خواهند بود ضمن حفاظت از خود از شناور های بزرگتر نیزحفاظت کنند. خرج زیادی هم ندارد.

نکته ای که جالب است حمله اخیر دسته جمعی دزدان دریایی سومالی به یک ناو نیروی دریایی ایران است که با هشیاری پرسنل این ناو هجوم هم زمان بیش از بیست قایق سریع السیر سومالی ها دفع می شود. با توجه به اینکه بسیار محتمل است که رهبری ارشد دزدان دریایی در این منطقه بر عهده دزد دریایی پیر یعنی انگلستان باشد، به نظر من این یک مانور بوده برای اینکه از خود ما بیاموزند که چگونه با این قایقها می توان مقابله کرد و نشان می دهد که این سامانه Brimstone هم که خیلی قبل از این حمله آماده بوده چندان مورد اعتماد فرماندهان دریایی دشمن نیست.
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اردوی تخصصی و تمرینات رزمی تیم‌های خوداتکایی موشکی ساحل به دریای نیروی دریایی سپاه به مدت سه روز در منطقه عمومی رودان در استان هرمزگان با دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده، برگزار شد.
به گزارش مهر به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی سپاه، نفرات شرکت کننده از واحدهای تخصصی موشکی ساحل به دریای سپاه پاسداران در قالب 4 گردان رزمی و به مدت سه روز ضمن تمرین وضعیت و زندگی در شرایط اردویی، با به نمایش گذاشتن توان رزم، میزان آمادگی های عملیاتی خود را در وضعیت های جنگی مورد سنجش و ارزیابی قرار دادند.

سردار زارع فرمانده مجموعه موشکی عاصف نیروی دریایی سپاه در حاشیه برپایی این اردو گفت: با توجه به مأموریت مجموعه موشکی ساحل به دریای نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آماده سازی و اجرای عملیات موشکی و همچنین نگه‌داری و تمرینات تخصصی، اردوی خود را با هدف تداعی شدن یک وضعیت جنگی و اردویی بر پا کردیم.

وی افزود: علاوه بر اهدافی که در سطح تخصصی به دنبال آن بودیم، ارزیابی توان رزم در بعد آمادگی‌های انفرادی و توجه به آموزش‌هایی که در طول سال به این نیروها داده می‌شود، بخش دیگری از برنامه های اردوی صحرایی بود.

زارع تصریح کرد: کسب تجربه زندگی واحدهای تخصصی در شرایط سخت به همراه انتقال تجربیات گذشته کمک می‌کند تا در مرحله اصلی کارمان موفق‌تر عمل کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به ماهیت عملکرد یگان‌های ساحل به دریا، آشنایی با تاکتیک‌های جابجایی، واکنش سریع و اصول رزمی و دفاعی در خشکی نیز بخشی از قابلیت‌هایی است که باید در تمرینات و فاز اجرایی مورد ارزیابی قرار می‌گرفت.
[url="http://rajanews.com/detail.asp?id=141955"]منبع[/url]
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='su35bm' timestamp='1351978551' post='280504']
اصلا خبري از سلاح جديد نشد
[/quote]
[right][quote name='su35bm' timestamp='1351978551' post='280504']
اصلا خبري از سلاح جديد نشد
[/quote]با سلام[/right]
[right]همیشه سلاح مهم نیست بلکه تمرین تاکتیک هم مهمه[/right]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.