karkas

چرا در پرواز های داخلی به زبان انگلیسی صحبت می شه ؟؟؟

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

با سلام یک سؤال از شما دوستان داشتم : چرا خلبانان ایرانی چه خلبان جنگنده و چه خلبان هواپیما های مسافربری به زبان انگلیسی در پرواز های داخلی صحبت می کنند . حتی در سایت ها و پدافند های هوایی و همچنین برج مراقبت فرودگاه ها به همین زبان صحبت می شه . در کشور هایی مثل فرانسه و روسیه به زبان همان کشور تکلم می شه ولی چرا ما که این همه بر ضد بیگانگان هستیم با زبان بیگانه در پرواز های داخلی و همچنین سایت های هوایی صحبت می کنیم ؟ برای مثال : یک خلبان برای انجام گشت در نطقه شمال شرق مشهد سوار جنگنده می شه و در تمام طول مسیر به زبان انگلیسی و با همان زبان مشخصات پروازی و گزارش خودش رو می ده یا در پرواز های داخلی خلبان هواپیمای مسافربری برای ثال از شیراز به طرف بندر عباس پرواز می کنه . در کل مسیر با برج مراقبت انگلیسی حرف می زنه . دلیل این کار چیه ؟؟ icon_cool موفق باشید .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یکی دو روز بهم وقت بده خودم چاکرتم اگه شد میپرسم بهت میگم. Mr.Fox

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوست عزيز در مورد نيروي هوايي نظري ندارم اما از بعد هواپيمايي كشوري اين يه قانون بين المللي هست و ايران تحت پوشش ايكاو يا international civil aviation organization .كشورها بايد يه زير نظر اين شازمان يا زير نظر FAA. federal aviation adminstration يا زير نظر jar باشند كه بستگي به سياست گزاري خود كشور يكي از سازمانهاي بالا انتخاب ميشوند براي قانون گزاري در صنعت هواپيمايي. اين سازمانها در كل متفاوت نيستند ولي هر كدام براي اجراي قانون جزييات خاص خود را دارند.تمام اين سازمانها ميگويند صنعت هواپيماي يه سيستم بين المللي هست و براي ان يه زبان بين المللي در نظر گرفته شده{انگليسي} حالا اگر به قول شما فرانسه و روسيه ار زبان خود استفاده ميكنند اشتباه ميكنند البته اونطوري حال ميكنن{زورشونم زياده icon_cool }ولي همونا هم وقتي وارد كريدور بين المللي ميشن مجبورن انگليسي صحبت كنن.هوانوردي يه سيستمه جهاني يه پارچه هست و ربطي ب سياست و سلطه و... ندارد{حالا كاري نداريم كه اين بي وجدانا حتا با هوانوردي ايران هم سياسي برخورد ميكنند}.اميدوارم با همين يه زره اطلاعات هم كمك كوچكي كرده باشم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

آرش جان دست رو دلمون نزار که خیلی پره! یکی نیست به این مسئولین بگه خودکفایی اول درونی است بعد بیرونی. تا زمانی که مردم و مسئولین انگلیسی حرف زدن (یاد گرفتنش واجبه و یه بحث دیگه) رو کلاس میدونن وضع از این هم بدتر خواهد شد. فقط میتونم بگم متاسفم که در ارتش یک کشور که ادعای مقابله با استکبار جهانی را دارد به زبان همین امپریالیستها سخن گفته میشود!!! امیدوارم روزی با زبان ملی خود در پروازهای هوایی داخلی و بخصوص نظامی صحبت کنیم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سعيد جان. اگه به توضيحات IRIAF عزيز دقت مي‌فرمودي، دليل اين مسئله به وضوح بيان شده. خواهشاً مسائلي نظير زبان رو به مسائل سياسي مربوط ندونين!! مگه نه واقعاً همه بايد در درياي توهم توطئه گرفتار باشيم!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ولی IRIAF اونی که شما عرض کردی مال پرواز های خارجی است ولی حالا همه ی اون حرفی که شما زدی درست . نیروی هوایی چی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ نیروی هوایی که زیر سلطه international civil aviation organization نیست که . برای مثال یک جنگنده برای گشت زنی در منطقه غری می خواد بره تمام مسیر رو انگلیسی حرف می زنه . هواپیما های داخلی چرا اینطوری هستند ؟؟؟؟؟ روسیه و فرانسه چون قوی تر هستند و به زبون خودشون حرف می زنند اینکه نشد جواب برادرم من . یعنی اگه بخوایم به زبان خودمون حرف بزنیم باید قدرت داشته باشیم . :oops: اون ها اشتباه می کنند اون وقت شما درست می گی icon_cool شوخی کردم . ولی من هنور جواب رو به طور کلی نگرفتم . :|

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خيلي بده ما بايد به زمان خودمون حرف بزنيم به نظر من عادت شده چون زمان شاه اينطوري بوده

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خوش غیرت جان سوال زیادی نکن .بعضی مسایل است که نمیتونم بگم. تمومش کن.بی دلیل نیست اینگلیسی صحبت میکنند. شاید در اسرع وقت یک جواب بهت بدم که کشور ضرر نکنه.اگه بشه. Mr.Fox

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

مصطفی جان آیا مایه ننگ نیست که ما در ارتش خود به زبان بیگانه صحبت کنیم؟! کاری به پروازهای بین المللی ندارم و در تمام کشورها از جمله روسیه و چین و فرانسه و ... هم در پروازهای بین المللی به زبان انگلیسی تکلم میکنند. اما آیا در پروازهای داخلی و منجمله پروازهای نظامی به زبان انگلیسی صحبت میشود؟ واقعا متاسف هستم که در ارتش به زبان دشمن تکلم میشود! گفتم که یاد گرفتن زبان خارجی واجبه و یه بحث دیگه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سعيد جان. خيلي دوست و دشمن رو جدي گرفتي!! اولاً كه اگه فرداي روز، سياست اقتضا كنه، ايالات متحده بهترين دوست ما مي‌شه! اون‌وقت شما بازم مياي بگي دشمن؟ ثانياً دشمن رو چي تعريف مي‌كني؟ ثالثاً انگليسي، يه زبان بين‌المللي هست! زبان، ارتباطي به دوست و دشمن نداره! مثلاً اگه فرداي روز، ايران با تركيه وارد جنگ شد، شما تركي حرف نمي‌زني چون زبان دشمنه؟! مسائل زباني رو از مسائل سياسي بايد جدا كرد. در غير اينصورت، هيچ‌كس نبايد جز به زبان مادري‌اش حرفي بزنه!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آقا مصطفی عزیز

آمریکا اگر روزی بهترین دوست ما هم بشه برای من ( حالا برای شما نمیدونم ) هنوز یک جنایتکار و شیطان واقعی است . هیچ وقت بالا کشیدن منابع نفت ما در زمان شاه و تحریمهایی که علیه ما می گزاشت رو و آبروی ایرانی رو در جهان برد هیچ وقت فراموش نشدنی .

ثالثاً انگليسي، يه زبان بين‌المللي هست! زبان، ارتباطي به دوست و دشمن نداره! مثلاً اگه فرداي روز، ايران با تركيه وارد جنگ شد، شما تركي حرف نمي‌زني چون زبان دشمنه؟!


درسته زبان بین المللی است ولی آیا در کشور ما که زبان اصلی فارسی است باید به این زبان تکلم بشه . ما الان دشمن درجه یکمون آمریکا هست . من کاری به آینده ندارم ولی الان دشمن درجه یک آمریکا است . ما الان داریم به زبان دشمن اصلیمون تکلم می کنیم . اون هم در پرواز های داخلی . و مخصوصا در پروا زهای گشت جنگنده ها .

در زمان جنگ ایران و عراق هم ما عربی حرف نمی زدیم ولی اگر الان وارد جنگ با آمریکا بشیم با همون زبون حرف می زنیم .

مسائل زباني رو از مسائل سياسي بايد جدا كرد. در غير اينصورت، هيچ‌كس نبايد جز به زبان مادري‌اش حرفي بزنه


آقا مصطفی ما که می گیم انگلیسی زبون بدی و جرم که هر کی یادش بگیره . به نظر من چون زبان انگلیسی یک زبان بین المللی است ایرانیان باید خیلیخوب یادش بگیرند ولی برادر من این زبان نباید تا جایی کشیده بشده که وارد مسائل نظامی بشه . ولی در پرواز ها باید به این زبون صحبت بشه ؟؟ چرا ما نباید به زبون خودمون رو پرواز ها حرف بزنیم . مگه فارسی چشه ؟؟

هواپیما هامون که آمریکایی ،، زبون خلبانانمون هم که انگلیسی . اینطوری که نمی شه ادعا مبارزه با استکبار و غرب رو کرد برادر من .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اجازه بده بنده یک سوال از شما بپرسم؟ اگر نیروی هوایی ما را کشوری به غیر از انگلیس و آمریکا ایجاد میکرد ، آیا باز هم در آن به زبان انگلیسی تکلم میشد؟! یکمی معقول تر فکر کن دوست من. مایه ننگ است که در ارتش یک کشوری به زبان بیگانه صحبت شود. حال زبان انگلیسی نشد زبان روسی ، روسی نشد زبان فرانسوی و ... انگلیسی زبان بین المللی باشد یا نباشد ربطی به نیروهای نظامی ما ندارد. پس چرا در نیروی زمینی و دریایی به زبان انگلیسی صحبت نمیشود؟! تا این ننگ از نیروی هوایی ما برداشته نشود فقط متاسفم! ای کاش نیروی هوایی از 10 فرود جی5 عهد عتیق استفاده کند ولی به زبان فارسی در آن تکلم شود. یکمی حس ناسیونالیستی داشته باشی بد نیست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آقا سعید ولی فکر نکنم ربطی به وجود هواپیمای خارجی داشته باشه . اگر اینطوری بود در جنگنده های میگ-29 باید روسی و در جنگنده های اف-14 باید انگلیسی صحبت می شد و یا در هواپیما های توپولوف icon_cool شوخی کردم . ولی همش تقصیر شاه ملعون بود . آمریکایی ها در زمان شاه در نیروی هوایی ما بیشترین نفوذ رو داشتند و این زبون آنگلاساکسونی رو به نیروی هوایی ما تزریق کردند . ولی احتمالا دلیلی داره که اینطوری است . ولی به هر حال مایع تاسفه . برای ما که داریم به زبان دشمن حرف می زنیم . اتفاقا گفته شده نظامیان آمریکایی و مخصوصا خلبان ها دارند کلاس های زبان فارسی رو می گذرونند که در صورت درگیری برای تبادل نظر ( :oops: ) مشکلی نداشته باشند . ولی این نشد که زبان همیششون باشه .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من متوجه نشدم اين بحث، چه ارتباطي به حس ناسوناليستي داره!! بيشتر متوجه نشدم كه استفاده از زبان انگليسي، چه ننگ و عاري رو به دنبال داره!! بيشتر از بيشتر متوجه نشدم كه ايجاد نيروي هوايي چه ارتباطي به كشورها داره؟! يعني نيروي هوايي تمام كشورهاي جهان رو انگليسي‌ها درست كردن؟ بيشتر ترتر (به زبون كودكان ديگه دارم تكلم مي‌كنم!!! icon_cool ) متوجه نشدم كه استفاده يا عدم استفاده از زبان انگليسي، چه ارتباطي با «مبارزه با استكبار و غرب» داره!!!! بي‌خيال. اين بحث، نتيجه‌اي رو به دنبال نداره. پس بهتره همين جا تموم بشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

من متوجه نشدم اين بحث، چه ارتباطي به حس ناسوناليستي داره!!
بيشتر متوجه نشدم كه استفاده از زبان انگليسي، چه ننگ و عاري رو به دنبال داره!!
بيشتر از بيشتر متوجه نشدم كه ايجاد نيروي هوايي چه ارتباطي به كشورها داره؟! يعني نيروي هوايي تمام كشورهاي جهان رو انگليسي‌ها درست كردن؟
بيشتر ترتر (به زبون كودكان ديگه دارم تكلم مي‌كنم!!! icon_cool ) متوجه نشدم كه استفاده يا عدم استفاده از زبان انگليسي، چه ارتباطي با «مبارزه با استكبار و غرب» داره!!!!
بي‌خيال.
اين بحث، نتيجه‌اي رو به دنبال نداره.
پس بهتره همين جا تموم بشه.


دوست من شما که باید بهتر از من متوجه ارزش و اهمیت زبان باشید.
زبان هویت هر انسانی است.
زبان است که به اعتقادات انسان شکل میدهد.
نیروی هوایی همه کشورها را یا انگلیس یا آمریکا یا روسیه یا فرانسه و کلا کشورهای استعمارگر ایجاد کرده اند.
هر کشوری هم رسم و رسوم و فرهنگ خود را به کشورهای مستعمره تزریق کرده است.
در کشورهایی که روسیه نیروی هوایی آنها را ایجاد کرد به زبان روسی تکلم میشود.
در کشورهایی که فرانسه نیروی هوایی آنها را ایجاد کرد به زبان فرانسه تکلم میشود.
و ...
زبان بسیار مهم است.
اگر زبان تاثیری در فرهنگ و اعتقادات و تفکر انسانها نداشت هرگز آمریکائیها جای خود را در عراق و افغانستان محکم نکرده زبان رسمی را انگلیسی نمیکردند!
الان در این دو کشور کتب درسی به زبان انگلیسی است!
چرا در اسرائیل زبان عربی را بعد از 60 سال از لیست زبانهای اصلی خارج کرده و در نظر دارند زبان مدارس عربی را هم عبری کنند؟
واقعا چه تاثیری دارد؟ مگه پولشون از پارو بالا میره که بخان هزینه اضافی بکنن؟!
اینو بدونین که اگر زبان شما الان انگلیسی بود دیگه مصطفی نبودی!
به قول مرحوم احمد شاه مسعود: ما برای همین زبان است که می جنگیم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.