Recommended Posts

این عراقی ها تا زمانی که چوب بالا سرشون باشه رام هستند.
ضمناً نام تاپیک هم به""[color=red]رد اتهامات شرکت بلک واتر ناراحتی عراق را بر انگیخت[/color] """ باید تغییر کند.
[quote][color=darkred]دولت عراق از تصميم دادگاه آمريكا بسيار متأسف و نااميد شده است.[/color][/quote]
[quote][color=darkred]وي ادامه داد: بدون شك ما زماني‌كه فكر مي‌كنيم كه افراد مرتكب جرمي شده‌اند و در مقابل مجازات نمي‌شوند بسيار ناراحت مي‌شويم.[/color][/quote]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بحث صرفاً سر اين موضوع نيست!
اگر هنوز اسرائيل حمله‌اش رو آغاز نكرده، صرفاً به اين دليل هست كه داره از جبهه‌هاي شمالي، براش خبرهاي نيمه‌خوشي مي‌رسه! ماجراهاي سوريه داره يه جورايي خوب پيش مي‌ره! البته با واسطه، چيزي قابل حل نيست! ولي هيچ بعيد نيست كه به عنوان يك توافق سياسي و براي راست‌آزمايي دو طرف، هريك يه شرط پنهان رو به طرف مقابل ارائه كنه!

سوريه در سال گذشته، هديه‌ي باارزشي رو تقديم اسرائيل كرد! يادتون كه نرفته؟! عماد مغنيه!
البته در اين خصوص، حرف و حديث زياده! ولي چيزي كه معلومه، لاپوشاني عجيب سوريه در اين مسئله بود!
شايد بشه گفت اگه يه اقدام مثبت از طرف اسرائيل به نفع سوريه ديديم، بايد گوشمون زنگ خطر رو بشنوه! چرا كه دنباله‌ي سناريو به اين شكل خواهد بود :

اسرائيل، درست به مانند سال 1982 (1)، با بيان اينكه قصد اخراج حزب‌الله از لبنان رو داره، به جنوب لبنان حمله مي‌كنه! ارتش هم جرأت پاسخگويي نداره و سوريه هم (مثلاً) با تهديد اسرائيل مبني بر حمله‌ي همه‌جانبه، دست به كاري نمي‌زنه. از طرفي فشارهاي ايران براي كمك به سوريه رو هم اين كشور مي‌پيچونه تا اينكه ببينه حزب‌الله قيچي مي‌شه يا نه!
درصورت موفقيت، عملاً باب صلح سوريه و اسرائيل گشوده خواهد شد و ارتش لبنان نيز جايگزين حزب‌الله خواهد شد و هرگونه فعاليت نظامي حزب‌الله لبنان، ممنوع خواهد شد. در مرز نيز نيروهاي UN مستقر خواهند شد. اما درصورت شكست مجدد، سوريه به نحوي از انحاء سعي در نزديك شدن به ايران رو خواهد داشت؛ چرا كه از عواقب خشم تهران مي‌ترسه و به همين دليل هم ترجيح مي‌ده يه طورايي اين افتضاح رو جبران كنه!

(1) سال 1982، اسرائيل به بهانه‌ي اخراج گروه فتح از لبنان، به اين كشور حمله و بيروت رو به محاصره‌ي كامل درآورد. پس از خروج فتح از لبنان، ارتش اسرائيل در جنوب لبنان مستقر و اونجا رو به اشغال درآورد و در سال 2000 و پس از شكست‌هاي پي‌درپي از حزب‌الله لبنان، منطقه‌ي مذكور رو تخليه كرد (بجز مزارع شبعا).

========================

پس خيال دوستان فعلاً راحت باشه.
تا زماني كه حمله‌ي مجدد براي تضعيف و نابودي حزب‌الله صورت نگرفته باشه، حزب‌الله روز به روز به قدرتش بيشتر افزوده مي‌شه و ارتش لبنان هم عملاً قدرتي در برابر حزب‌الله نداره و جرأت به جون حزب‌الله انداختن ارتش نيز اصلاً و ابداً وجود نداره! چرا كه در اونصورت، بهترين مجوز به حزب‌الله داده خواهد شد كه با شكست ارتش و بدست آوردن قدرت در تمامي لبنان، دولتي ضداسرائيلي و پيرو مقاومت در لبنان شكل بگيره و اين، بهترين مجوز براي تهران براي ارسال مستقيم كمك‌هاي نظامي (در قالب تفاهم‌نامه‌هاي نظامي و امنيتي) به اين كشور خواهد بود. ضمن اينكه ديگه به اين سادگي‌ها هم نمي‌شه بهش حمله كرد.

وليكن شرايط در منطقه، اصلاً مساعد نيست!
فقط مي‌شه دعا كرد «اللهم اشغل الظالمین بالظالمین».

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]بحث صرفاً سر اين موضوع نيست!
اگر هنوز اسرائيل حمله‌اش رو آغاز نكرده، صرفاً به اين دليل هست كه داره از جبهه‌هاي شمالي، براش خبرهاي نيمه‌خوشي مي‌رسه! ماجراهاي سوريه داره يه جورايي خوب پيش مي‌ره! البته با واسطه، چيزي قابل حل نيست! ولي هيچ بعيد نيست كه به عنوان يك توافق سياسي و براي راست‌آزمايي دو طرف، هريك يه شرط پنهان رو به طرف مقابل ارائه كنه!

سوريه در سال گذشته، هديه‌ي باارزشي رو تقديم اسرائيل كرد! يادتون كه نرفته؟! عماد مغنيه!
البته در اين خصوص، حرف و حديث زياده! ولي چيزي كه معلومه، لاپوشاني عجيب سوريه در اين مسئله بود!
شايد بشه گفت اگه يه اقدام مثبت از طرف اسرائيل به نفع سوريه ديديم، بايد گوشمون زنگ خطر رو بشنوه! چرا كه دنباله‌ي سناريو به اين شكل خواهد بود :

اسرائيل، درست به مانند سال 1982 (1)، با بيان اينكه قصد اخراج حزب‌الله از لبنان رو داره، به جنوب لبنان حمله مي‌كنه! ارتش هم جرأت پاسخگويي نداره و سوريه هم (مثلاً) با تهديد اسرائيل مبني بر حمله‌ي همه‌جانبه، دست به كاري نمي‌زنه. از طرفي فشارهاي ايران براي كمك به سوريه رو هم اين كشور مي‌پيچونه تا اينكه ببينه حزب‌الله قيچي مي‌شه يا نه!
درصورت موفقيت، عملاً باب صلح سوريه و اسرائيل گشوده خواهد شد و ارتش لبنان نيز جايگزين حزب‌الله خواهد شد و هرگونه فعاليت نظامي حزب‌الله لبنان، ممنوع خواهد شد. در مرز نيز نيروهاي UN مستقر خواهند شد. اما درصورت شكست مجدد، سوريه به نحوي از انحاء سعي در نزديك شدن به ايران رو خواهد داشت؛ چرا كه از عواقب خشم تهران مي‌ترسه و به همين دليل هم ترجيح مي‌ده يه طورايي اين افتضاح رو جبران كنه!

(1) سال 1982، اسرائيل به بهانه‌ي اخراج گروه فتح از لبنان، به اين كشور حمله و بيروت رو به محاصره‌ي كامل درآورد. پس از خروج فتح از لبنان، ارتش اسرائيل در جنوب لبنان مستقر و اونجا رو به اشغال درآورد و در سال 2000 و پس از شكست‌هاي پي‌درپي از حزب‌الله لبنان، منطقه‌ي مذكور رو تخليه كرد (بجز مزارع شبعا).

========================

پس خيال دوستان فعلاً راحت باشه.
تا زماني كه حمله‌ي مجدد براي تضعيف و نابودي حزب‌الله صورت نگرفته باشه، حزب‌الله روز به روز به قدرتش بيشتر افزوده مي‌شه و ارتش لبنان هم عملاً قدرتي در برابر حزب‌الله نداره و جرأت به جون حزب‌الله انداختن ارتش نيز اصلاً و ابداً وجود نداره! چرا كه در اونصورت، بهترين مجوز به حزب‌الله داده خواهد شد كه با شكست ارتش و بدست آوردن قدرت در تمامي لبنان، دولتي ضداسرائيلي و پيرو مقاومت در لبنان شكل بگيره و اين، بهترين مجوز براي تهران براي ارسال مستقيم كمك‌هاي نظامي (در قالب تفاهم‌نامه‌هاي نظامي و امنيتي) به اين كشور خواهد بود. ضمن اينكه ديگه به اين سادگي‌ها هم نمي‌شه بهش حمله كرد.

وليكن شرايط در منطقه، اصلاً مساعد نيست!
فقط مي‌شه دعا كرد «اللهم اشغل الظالمین بالظالمین».[/quote]



[color=brown]دوست عزیز

شما از ارادت من نسبت به خودتون خبر دارید

ولی آنچه که گفتم تحلیلی بود بر اساس شنیده های خودم از داخل لبنان

در این کشور هم رسانه هایی مانند VOA و BBC برای مقابله با حزب الله به شیوه جنگ نرم فعالیت می کنند و یکی از روش های در پیش گرفته در این کشور همان است که اشاره کردم

در لبنان گروه های سیاسی مخالف حزب الله که عمدتا از جناح های مخالف و تشکیل دهنده دولت هستند برای مقابله با حزب الله و بر نامه ریزی برای خلع سلاح حزب الله تلاش می کنند

آنها نبرد نرم با حزب الله را برای آغاز نبرد دیگری با این جنبش لازم و ضروری می دانند

مسلما اسرائیل در برابر ایمان و شیوه جنگ این حزب اللهیان راهی برای پیروزی نمی بیند پس برای مقابله دست به چنین اعمالی می زند


در مورد سوریه

باید خدمت شما عرض کنم که عمر من به این مسئله قد نمی دهد ولی آنها که در سالهای گذشته و در سال های اخیر به این کشور سفر کرده اند به خوبی می توانند بر تغییرات اساسی در این کشور شهادت می دهند که کاملا مشخص است

اما از طرفی هم ما منتظر فتنه بزرگ آخر الزمان در سوریه می باشیم

به هر حال هیچ اظهار نظر قطعی در این باره ممکن نیست

با تشکر ارادتمند شما سیداد[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سه استاد دانشگاه طی مقاله‌ای در گلوبال ریسرچ، حاصل بررسی خود را در مورد استفاده رژیم صهیونیستی از بمب‌های نابود کننده نسل بشر در منطقه غزه منتشر کردند.به گزارش شبکه ایران، پایگاه خبری "گلوبال ریسرچ"( Globalresearch) در مقاله‌ای به قلم مشترک پروفسور "ماریو باربیری" (Mario Barbieri)، پروفسور "ماوریزیو باربیری" (Maurizio Barbieri) استاد دانشگاه روم و پروفسور "پائولا ماندوکا" (Paola Manduca) استاد دانشگاه ژنو نوشت: ما جزئیات مربوط به 35 عنصر کشف شده از 4 گودال حاصل از بمباران غزه را بررسی کردیم. این بمباران‌ها مربوط به دو انفجار در "غزه" در سال 2006، یک انفجار در "بیت حانون"، یک انفجار در "اردوگاه جبلیا" و دو انفجار در سال 2009 در حومه غزه بودند که همگی نشان از استفاده مواد سمی و کشنده در این بمب‌ها دارند.

[b]* استفاده از بمب‎هایی برای منقرض کردن نسل مردم غزه[/b]
این اساتید دانشگاه نوشتند: نمونه‌های سال 2009 از گودالی که به واسطه دو انفجار در منطقه "توفا" ایجاد شده جمع‌آوری شده‌اند. جزئیات و نتایج تجزیه و تحلیل خاک که بوسیله دستگاه ICP/MS بدست آمده بود، در وب سایت "گروه تحقیقات تسلیحات جدید" (Newweapons Working Group) منتشر شده است. اطلاعات ما نشان می‌داد که مقدار قابل توجهی ماده "تنگستن" و مقدار زیادی جیوه که غیرطبیعی به نظر می‌آید، در یک گودال بزرگ ایجاد شده به وسیله انفجار یک بمب در"بیت حانون" در سال 2006 وجود داشته است.
این پژوهشگران همچنین اضافه کردند: هم تنگستن و هم جیوه فلزاتی هستند که حاوی سمی خطرناک بوده و حتی مقدار متوسط آنها بر روی انسان سرطان‌زاست. جیوه یک عامل شیمیایی است که حتی از طریق پوست به جنین منتقل می‌شود و برای حیوانات نیز بسیار کشنده است. آلیاژ تنگستن حتی در غلظت کم باعث اختلالات رفتاری و آسیب تنفسی می‌شود و استفاده از این‌ها در بمب‌ها و موشک‌ها، مترادف با تلاش برای نسل‌کشی و کاملاً مغایر با قوانین جنگ است.
این اساتید با بیان اینکه این فلزات در طبیعت بسیار کم یافت می‌شوند و کشف آنها در یک گودال انفجاری نشان می‌دهد که ذرات حاصل از انفجار احتمالاً باعث آلودگی آب، خاک و محصولات کشاورزی اطراف آن شده است، نوشتند: مولیبدنوم که یک فلز دیرگداز و همچنین یک عنصر کمیاب در خاک محسوب می‌شود نیز به مقدار زیاد در همه گودال‌های مورد بررسی یافت شد که این نشان می‌دهد در بمب‌های ریخته شده بر سر مردم غزه، این مواد سمی وجود داشته است.
در بخش دیگری از این گزارش آمده است: مولیبدنوم برای اسپرم‌ها خطرناک و مقدار بیش از حد آن بر روی تولیدات و حتی جنین تاثیر می‌گذارد، کادمیوم نیز یکی از فلزات موجود در خاک است که طبق بررسی‌های ما میزان نرمال آن در خاک غزه حدودا 093/0 است، این فلز به سرطانزا بودن معروف است. ما مقدار زیادی از این عنصر را در حدود 7 برابر بیشتر از میزان طبیعی آن، در یک گودال انفجاری مربوط به سال 2009 در توفا کشف کردیم و این نشان می‌داد اسراییل در پی کشتار وسیع مردم و منقرض کردن نسل فلسطینی‌ها با این نحو از بمباران بوده است.
بنابر این گزارش، فلز کبالت نیز به مقدار بسیار زیاد و بیشتر از حد متوسط آن در محل انفجار سال 2009 توفا یافت شد، این عنصر باعث شکستگی DNA و همچنین باعث جلوگیری از ترمیم آن می‌شود، نیکل، منگنز، مس و روی نیز حدودا دو برابر میزان طبیعی آن در گودال‌های انفجاری کشف شد که همگی سرطان‌زا هستند.

[b]* 3500 بمب فسفری بر سر مردم غزه ریخته شده است[/b]
این اساتید دانشگاه در ادامه گزارش خود در پایگاه خبری تحقیقات جهانی نوشتند: طبق نظرات باربارا روم از مجله "اخبار دفاعی"، تقریبا 3 هزار و 500 بمب فسفری بر روی غزه در طول حملات سال 2009 ریخته شده است. آلومینیوم که تاثیرات بسیار شدیدی بر روی سیستم عصبی انسان می‌گذارد یکی از اجزای اصلی تشکیل دهنده بمب‌های فسفری جدید است که در حملات اخیر و بمباران غزه به میزان زیادی از آن استفاده شده بود.
در ادامه این گزارش آمده است: ‌این بمب‌های فسفری جدید همچنین حامل مقدار زیادی مولیبدنوم، تنگستن و جیوه بودند که همه آنها سمی،خطرناک و آلوده‌کننده محیط اطراف محل انفجار به شمار می‌روند.
این تحلیلگران با هشدار به سازمان‌های بهداشتی و علمی بین‌المللی، تاکید کردند: این بمب‌ها به میزان زیادی در سراسر نوار غزه ریخته شده و بنابراین در کل منطقه نوار غزه پخش شده‌اند و یک نمونه‌برداری از 170 منطقه در نوار غزه که در سال 2005 منتشر شد، این ادعا را تایید می‌کند.
این مقاله می‌افزاید: آلودگی ناشی از آن احتمالاً توسط افرادی که در مناطق بمباران شده زندگی می‌کردند و به مناطق دیگر کوچ کرده‌اند، گسترش پیدا کرده است.
این مقاله با بیان اینکه این آلودگی‌ها می‌تواند تاثیرات مزمن و بسیار بدی بر روی نوجوانان و کودکان بگذارند، با تأکید بر پیگیری این جنایات رژیم صهیونیستی با هدف تامین سلامتی جهان توسط جوامع علمی و سازمان‌های بین‌المللی به پایان رسیده است.
لينك خبر :
http://www.inn.ir/newsdetail.aspx?id=33057

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue]
فرمانده ارتش لبنان:
[size=18]ارتش لبنان آماده مقابله با هرگونه تجاوز اسرائيل است[/size]

خبرگزاري فارس: فرمانده ارتش لبنان تاكيد كرد: قدرت لبنان در ارتش و مقاومت آن است و ما آماده دفاع از لبنان در برابر هرگونه تجاوزگري اسرائيل هستيم.[/color]

به گزارش فارس به نقل از شبكه تلويزيوني "المنار " لبنان، ژنرال "جان قهوه‌چي " در سخنان خود در جمع انجمن مستشاران عربي و خارجي گفت كه نيروهاي ارتش لبنان با همه توان خود آماده دفاع از كشورشان در برابر هرگونه تجاوزگري احتمالي رژيم صهيونيستي هستند.

وي افزود: نيروهاي ارتش همچنين آماده ادامه مقابله با تروريسم و اخلالگران در امنيت كشور و امنيت شهروندان لبناني هستند.

ژنرال قهوه‌چي گفت: همكاري مستحكم بين ارتش و نيروهاي بين‌المللي باعث تامين بيشترين ميزان ثبات در منطقه جنوب شده است و حفاظت از اين ثبات فقط بستگي به پايبندي لبنان به قطعنامه 1701 شوراي امنيت ندارد بلكه همچنين به رفتار و مقاصد اسرائيل نيز بستگي دارد؛ اسرائيلي كه به اشغال خاك لبنان در "الغجر " و كشتزارهاي "شبعا " و تپه‌هاي "كفر شوبا " و همچنين تهديدات خود عليه لبنان و نقض حاكميت اين كشور ادامه مي‌دهد.

وي از "تسريع در روند پويايي ارتش لبنان در همه سطوح و تلاش فرماندهي ارتش براي دستيابي به تجهيزات و سلاح‌هاي مختلف با همكاري ارتش‌هاي برادر و دوست " خبر داد و گفت: ارتش لبنان حق دارد كه به نيازهاي خود در زمينه سلاح‌هاي پيشرفته و بهره‌گيري از همه ظرفيت‌هاي ملت خود دست يابد بويژه كه قدرت كشور كه در [color=red]ارتش و مقاومت[/color] آن تجلي يافته است، همواره درخدمت دفاع مشروع از خود و نه تعدي به ديگران بوده است.


منبع: [url=http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8810180187]فارس نیوز[/url]

[color=brown]
دوستان یک وقت فکر نکنند قصد من طرفداری کورکورانه از حزب الله و منظورم خلع سلاح ارتش لبنان است. خیر

شما باید از داخل لبنان خبر داشته باشید تا بدونید یک همچین اخباری رو چه طور بر علیه سلاح حزب الله به کار می برند

دقیقا به همون روشی که VOA و BBC عمل می کنند و اخبار رو در کنار هم قرار می دهند

البته در اونجا شبکه هایی مانند المستقبل وجود دارند که این کارها رو از داخل هم پی ریزی می کنند

هر چند ارتش رسما از سلاح حزب الله حمایت می کنه اما هستند کسانی که می خواهند این سلاح رو از دست حزب الله در بیارند

در شبکه‌های تلویزیونی لبنان دو جهان مختلف را شاهد هستیم. هر شبکه سعی دارد تا دیدگاه خود را به مخاطب بقبولاند. این موضوع بیانگر تاثیر بی‌تردید سیاست بر اخلاق حرفه‌ای است. یک شبکه حادثه‌ای را بسیار بزرگ جلوه داده و دیگری، آن را به مانند برف آب می‌کند.

این تنها مخاطب است که میان اطلاعات و داده‌های گوناگون، متحیر بر جای مانده و به دنبال حقیقت امور می‌گردد ... آرزویی که احتمال تحقق آن اندک است.

انشاالله که حزب الله پیروز است

با تشکر سیداد[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به قول نياكانمان:
ده درويش در گليمي بخسبند و دو سلطان در اقليمي نگنجند!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبري فارس «توانا» به دنبال عدم وجود صرفه اقتصادي در برخي شركت‌هاي هواپيمايي و عدم استقبال از پرواز با برخي هواپيماهاي شرقي توسط مسافران درپي حوادث هوايي اخير، برخي كارشناسان صنعت هوانوردي مجددأ بر "ادغام ايرلاين‌ها " تأكيد كردند برخي ديگر نيز ادغام شركت‌هاي هواپيمايي را به زيان برخي ايرلاين‌هاي فعال و داراي بازده اقتصادي بالا و در نهايت به ضرر صنعت هوانوردي كشور اعلام مي‌كنند.
حال اين سؤال مطرح است كه آيا واقعأ در شرايطي كه حدود 60 فروند از هواپيماهاي موجود ناوگان هوايي كشور به دليل عدم درآمد مطلوب ايرلاين‌‌ها و نبود مراكز كافي اورهال (تعميرات اساسي) هواپيما در كشور زمين‌گير هستند، ادغام ايرلاين‌ها و تركيب شركت‌هاي هواپيمايي زيان‌ده با شركت‌هاي هواپيمايي فعال به پيشرفت صنعت هواپيمايي كشور مي‌انجامد يا اين عمل تنها پاك كردن صورت مسئله برطرف شدن مشكلات مالي برخي ايرلاين‌هاي زيان‌ده است.
بنابراين گزارش موضوع ادغام ايرلاين‌ها به حدود 5/1 ‌سال قبل برمي‌گردد؛ زماني كه سكان هدايت وزارت راه و ترابري در اختيار محمد رحمتي بود و وي ايده ادغام شركت‌هاي هواپيمايي با يكديگر در راستاي جلوگيري از موازي كاري‌ها و افزايش توان اين صنعت را مطرح كرد.‌
بنابراين گزارش با سپرده شدن سكان هدايت اين وزارتخانه استراتژيك به حميد بهبهاني، طرح رحمتي براي ادغام شركت‌هاي هواپيمايي با يكدگر ناتمام ماند.

* يك كارشناس: ادغام چاره ساز نيست

بنابراين گزارش يكي از كارشناسان صنعت هوانوردي در اين باره گفته است: نامتعادل بودن تعداد نيروي انساني نسبت به تعداد هواپيما در شركت‌هاي هواپيمايي دولتي، يكي از معضلات صنعت هواپيمايي كشور است.
‌عليرضا بحيرايي گفته است: اگر شركت‌هاي هواپيمايي دولتي بدون افزايش پرسنل، فعاليت‌ها و ناوگان خود را تقويت كنند درآمدزا خواهد بود و بسياري از مشكلات آنها كاسته مي‌شود؛ در حالي كه شركت‌ هواپيمايي دولتي ايران به دليل بالا بودن تعداد پرسنل و نيروي انساني به شركت زيان‌ده تبديل شده است.
‌عليرضا بحيرايي با ابراز مخالفت از وضعيت فعلي خصوصي‌سازي شركت‌ هواپيمايي دولتي كشور مي‌گويد: اگر شركت‌هاي هواپيمايي، بزرگ و مجهز باشند، بازدهي، كيفيت، ايمني و درآمدزايي بسيار مطلوبي خواهند د‌اشت در حالي كه شركت‌هاي هواپيمايي كوچك خصوصي با تعداد پايين ناوگان استيجاري و ارائه كيفيت نامطلوب در خدمات خود، چندان بازده اقتصادي ندارند.‌
‌وي معتقد است در صورتي كه شركت‌هاي هواپيمايي از نظر اقتصادي مطلوبيت و جذابيتي براي ادغام و بزرگتر شدن را داشته باشند اين امر خود به خود صورت مي‌گيرد، اما در شرايط فعلي كشور اين طرح از سوي شركت‌ها مورد قبول نيست.
‌بنا به گفته بحيرايي تصميم گيري و سياست‌گذاري در صنعت هواپيمايي بايد تخصصي، اقتصادي و بدون در نظر گرفتن منافع خاص صورت گيرد.
به گزارش فارس اين كارشناس اقتصادي معتقد است يكي از دلايل زيان‌ده بودن شركت‌هاي هواپيمايي دولتي تعداد زياد نيرو‌ها و پرسنل فعال در آن است.
در تأييد اين مطلب مي‌توان به گفته مدير عامل شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران استناد كرد كه گفته بود: صندوق بازنشستگي هما يكي از دلايل اصلي زيان‌ده بودن اين ايرلاين است.

* علي‌ياري: ادغام ايرلاين‌ها در ايران مشكلات آنها را دوبرابر مي‌كند

بنابراين گزارش دبير انجمن صنفي شركت‌هاي حمل و نقل هوايي در اين باره مي‌گويد: تاكنون در هيچ ‌جاي دنيا سابقه نداشته چند شركت‌ هواپيمايي كه از لحاظ مالي در شرايط نامناسبي قرار دارند، در راستاي برطرف شدن مشكلات مالي با يكديگر ادغام شوند.
‌علي‌ياري با بيان اينكه شركت‌هاي هواپيمايي در مقوله ادغام، عمدتأ به دنبال گسترش بازارهاي خود و كنترل رقابت بين يكديگر هستند، مدعي است برخي شركت‌هاي هواپيمايي خارجي در راستاي ادغام با يكديگر، سال‌ها پيش اين روند را شروع كرده‌اند و امروز در جهت ادغام كامل گام بر مي‌دارند.
بنا به گفته دبير انجمن صنفي شركت‌هاي هواپيمايي در نوع ديگر ادغام‌ شركت‌ها‌ي هواپيمايي، يك شركت هواپيمايي كه توان مالي، عملياتي و مديريتي بالايي را دارا است، ايرلاين كوچكتري كه در شرايط مديريتي نامناسبي قرار دارد اما داراي امكانات شامل ناوگان، كيترينگ، سرمايه‌هاي انساني و از اين قبيل‌ است، را در خود ادغام مي‌كند و يا مديريت آن را به عهده ‌مي‌گيرد تا ايرلاين متضرر از شرايط بحراني نجات پيدا كند.
علي‌ياري معتقد است در هيچ جاي دنيا مشاهده نشده كه دو ايرلاين كه شرايط بحراني همساني دارند، در راستاي حل مشكلات با يكديگر ادغام شوند.
دبير انجمن صنفي شركت‌هاي هواپيمايي با بيان اينكه شركت‌هاي هواپيمايي ضعيف از نظر مالي، نمي‌توانند به يكديگر كمك كنند، مدعي است در واقع با ادغام دو ايرلاين مشكل‌دار و ضعيف از لحاظ مالي، مشكلات شركت‌هاي هواپيمايي دوچندان مي‌شود.
مخالفت اين كارشناس صنعت هوانوردي با مقوله ادغام اير‌لاين‌ها به طور واضح مشخص كننده نتايج و آثار زيان‌بار انجام اين عمل است.
به گزارش فارس با وجود آنكه بسياري از كارشناسان صنعت هوانوردي در مورد عدم ادغام ايرلاين‌هاي كوچك با يكديگر اتفاق نظر دارند، نظرات مخالفي نيز در اينباره وجود دارد و در واقع مي‌توان گفت تقريبأ اغلب مسئولان و دست‌اند‌كاران صنعت هواپيمايي كشوري بر تركيب ايرلاين‌هاي كوچك و كم‌بازده با يكديگر، اذعان دارند و انجام اين كار را در راستاي توسعه صنعت و ارائه خدمات بهينه به مسافران اين نوع حمل و نقل، مفيد مي‌دانند.

*خانلري: ادغام ايرلاين‌ها به افزايش ميزان رضايتمندي مسافران مي‌انجامد

‌بنابراين گزارش خانلري رييس سابق سازمان هواپيمايي كشوري نيز درباره طرح ادغام شركت‌هاي هواپيمايي گفته بود: هدف سازمان هواپيمايي كشوري استفاده از توان مشترك ايرلاين‌ها است.
‌وي با اشاره براينكه در جلسات متعددي كه با شركت هواپيمايي برگزار شده است با تعاملات صورت گرفته، بر هم‌افزايي و همكاري شركت‌ها تأكيد شد، گفته بود: در صورت ادغام هر يك از ايرلاين‌ها با يكديگر به صورت مشاركتي فعاليت خواهند كرد‌.
‌رييس سابق سازمان هواپيمايي كشوري معتقد است نتيجه انجام اين عمل افزايش ميزان رضايتمندي مسافران خواهد بود.
به گزارش فارس سياست‌هاي ‌رييس سابق سازمان هواپيمايي كشوري مغاير با نظريات كارشناسان هواپيمايي كشوري است، زيرا خانلري مدعي است كه ادغام اير‌لاين‌ها به افزايش ميزان رضايتمندي مسافران و در نهايت رفع برخي مشكلات شركت‌هاي هواپيمايي زيان‌ده خواهد انجاميد.

‌* كاظمي‌پور: ادغام ايرلاين‌ها باعث كاهش زمين‌گيري هواپيماهاي ناوگان مي‌شود

اين گزارش حاكي است مديركل دفتر گواهينامه‌ها و امتحانات سازمان هواپيمايي نيز با بيان اينكه در حال حاضر چندين شركت هواپيماهايي در كشور فعال هستند كه هواپيماهاي چنداني ندارند، معتقد است بايد شركت‌هاي هواپيمايي كوچك با يكديگر ادغام شده و به يك ايرلاين بزرگ و فعال تبديل شوند.
به عقيده كاظمي‌پور زماني كه يك شركت هواپيمايي تنها دو يا سه هواپيما در ناوگان خود دارد و امكانات مناسب و مطلوبي را دارا نيست، بهتر است در راستاي توجيه مطلوب اقتصادي با چندين ايرلاين كوچك ديگر ادغام شده و به يك شركت هواپيمايي بزرگ و فعال تبديل شوند.
‌وي معتقد است ادغام و تركيب چندين شركت هواپيمايي كوچك به ظهور سرمايه بيشتر، مديريت بهتر، ارائه خدمات بهينه‌تر، توجيه مالي مطلوب‌تر و در نهايت كاهش زمين‌گيري هواپيماها مي‌انجامد.
كاظمي‌پور با اشاره به اين كه هم‌اكنون در اغلب كشورهاي دنيا، شركت‌هاي هواپيمايي كوچك يا يكديگر تشكيل كنسرسيوم مي‌دهند، مي‌گويد: اين امر موجب سودآوري بيشتر، ايجاد ناوگان ايمن‌تر، نظارت بهتر و از اين قبيل خواهد شد.
به گزارش فارس بر خلاف اظهار نظر برخي كارشناسان صنعت حمل و نقل هوايي كه معتقد هستند تركيب شركت‌هاي هواپيمايي كوچك مشكلات اينگونه ايرلاين‌ها را افزايش داده و به زمين‌گير شدن تعداد بيشتري از هواپيماهاي ناوگان مي‌انجامد، مديركل سابق دفتر مهندسي و قابليت پرواز سازمان هواپيمايي كشوري، معتقد است ادغام ايرلاين‌ها كوچك و زيان‌ده با يكديگر به بروز مديريت بهتر، ارائه خدمات بهينه‌تر، توجيه مالي مطلوب‌تر و در نهايت كاهش زمين‌گيري هواپيماهاي ناوگان مي‌انجامد.

‌بنابراين گزارش در ميان نظريات دولتي‌ها در خصوص مبحث ادغام ايرلاين‌ها، نظرات نخجواني رئيس سازمان هواپيمايي كشوري جالب توجه است؛ وي در يكي از مصاحبه‌هاي خود با فارس بر افزايش كيفيت ناوگان و توجيه اقتصادي مطلوب ايرلاين‌ها پس از ادغام با يكديگر تأكيد داشت در حالي كه يك‌ماه پس از همين مصاحبه در خصوص تركيب شركت‌هاي هواپيمايي به فارس گفت: ادغام ايرلاين‌هاي زيان‌ده و سودده با يكديگر صحيح نيست.

* نخجواني: ادغام ايرلاين‌ها كيفيت را بالا مي برد

بنابراين گزارش رئيس سازمان هواپيمايي كشوري نيز چندي پيش در خصوص ادغام برخي ايرلاين‌هاي موجود در كشور به دنبال اجراي قانون هدفمندسازي يارانه‌ها، گفته بود: اين مورد راه‌حلي است كه شركت‌هاي هواپيمايي كاملأ خصوصي چنانچه خود مايل و قادر باشند، مي‌توانند در جهت افزايش كيفيت ناوگان، ارتقاء ايمني پرواز، كاهش هزينه‌هاي موجود و دستيابي به توجيه اقتصادي مطلوب، با يكديگر ادغام شوند.
رضا نخجواني گفته بود: قطعأ سازمان هواپيمايي كشوري نيز از اين موضوع استقبال مي‌كند و حاضر است هرگونه مساعدت را در راستاي برطرف شدن موانع مالي ايرلاين‌ها و به دنبال آن ارتقاء ايمني پرواز انجام دهد.
به عقيده نخجواني ادغام شركت‌هاي هواپيمايي يك ايده اقتصادي است كه در بسياري از كشورهاي دنيا هم اتفاق افتاده است.
وي مي‌گويد: شركت‌هاي هواپيمايي براي كاهش هزينه‌ها، افزايش درآمد و همچنين افزايش بهره‌وري راه‌هاي مختلفي را در پيش مي‌گيرند كه يكي از اين راه‌ها تلفيق و ادغام كارهايي است كه به صورت مشترك در بين شركت‌هاي هواپيمايي وجود دارد.
بنا به گفته رييس سازمان هواپيمايي تشخيص و پيشنهاد اين سازمان به ايرلاين‌ها در راستاي كاهش هزينه‌ها، ارتقاي سطح كيفيت ارائه خدمات و داشتن هماهنگي بيشتر، تلفيق آنها است زيرا اين اقدام مي‌تواند به نفع آنها باشد.

* تغيير نظر نخجواني

به گزارش فارس اين در حالي است كه رئيس سازمان هواپيمايي كشوري در مراسم افتتاحيه اولين نمايشگاه فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري در صنعت هوانوردي، در خصوص ادغام شركت‌هاي هواپيمايي، به فارس گفت: اين جانب معتقد هستم ادغام ايرلاين‌هاي زيان‌ده و سودده با يكديگر صحيح نيست.
به عقيده نخجواني هيچ صاحب سهمي در شركت‌هاي هواپيمايي قبول نمي‌كند دو ايرلاين با سطح مالي و درآمدهاي متفاوت با يكديگر ادغام شوند.
معاون وزير راه و ترابري با بيان اينكه سازمان هواپيمايي كشوري با هر تعداد شركت هواپيمايي كه قصد ادغام دارند، همكاري لازم را به عمل مي‌آورد، تصريح كرد: در صورتي كه سهامداران دو شركت هواپيمايي براي ادغام با يكديگر آماده باشند، سازمان هواپيمايي كشوري هيچگونه مخالفتي با اين نوع ادغام نخواهد داشت.

*تعيين سرنوشت ادغام يا عدم ادغام ايرلاين‌ها توسط مسئولان مربوطه

به گزارش فارس اين در حالي است كه به عقيده كارشناسان حذف نام ايرلاين‌هاي زيان‌ده، پاك كردن صورت مسأله دليل وجود اين گونه ايرلاين‌هاي و چگونگي اخذ مجوز توسط آنها، در قالب ادغام آنها درون شركت‌هاي هواپيمايي فعال، امري غير تخصصي است.
ادغام دو شركت‌هاي هواپيمايي مشكل‌دار و ضعيف از لحاظ مالي، از سويي مشكلات شركت‌هاي هواپيمايي را دوچندان مي‌كند و از سويي ديگر موجب مي‌شود صنعت هوانوردي كشور به سوي نوعي ركود و سردرگمي پيش رود زيرا تأسيس هر شركت هواپيمايي با توجيه مالي مطلوب صورت مي‌گيرد.
‌پس از ادغام قطعأ شركت‌هاي هواپيمايي تركيب شده كه تا قبل از تركيب، از لحاظ مالي و تجهيزاتي در وضعيت نابساماني به سر مي‌بردند، اكنون به مشكلات بزرگتري در تجهيز ناوگان هوايي خود مواجه مي‌شوند زيرا اين امر در نهايت به افزايش پرسنل، افزايش نياز‌هاي ناوگاني و تجهيزاتي و بزرگتر شدن مشكلات ايرلاين‌ها مي‌انجامد.
در اين ميان برخي كارشناسان صنعت حمل ونقل هوايي نيز معتقد هستند نبايد به هر شخص حقيقي يا حقوقي كه تعداد بسيار اندكي هواپيما در اختيار دارد، مجوز تأسيس شركت هواپيمايي داده شود زيرا اين امر سرانجام به زمين‌گير شدن هواپيما‌هاي برخي از ايرلاين‌ها به دليل عدم وجود درآمد‌هاي مالي مي‌انجامد.‌
برخي شركت‌هاي هواپيمايي كشور به دليل عدم بازده اقتصادي قادر به خريد و ورود هواپيماهاي نوين نيستند بنابراين به ناچار هواپيما‌هاي فرسوده و پرمصرف را در ناوگان خ
‌به عقيده كارشناسان به جاي اين كه بالغ بر 15 شركت هواپيمايي در ايران وجو‌د داشته باشد كه هر كدام سه فروند هواپيما داشته باشند، بهتر است تنها چند شركت هواپيمايي داشته باشيم كه هر كدام دست‌كم 16 فروند هواپيما داشته باشند.
‌به نظر هم مي رسد در شرايط فعلي فعاليت هفت تا هشت شركت هواپيمايي داخلي فعال در ايران كافي باشد.
اين در حالي است كه ممكن است پس از اجراي قانون هدفمندسازي يارنه‌ها و آزادسازي قيمت حامل‌هاي انرژي، ايرلاين‌هايي كه به دليل عدم وجود منابع مالي لازم، اقدام به ورود هواپيماهاي فرسوده و پرمصرف به ناوگان هوايي كرده‌اند به خودي خود از صنعت هوايي كشور حذف شوند.
به گزارش فارس لازم است مسئولان سازمان هواپيمايي كشوري و در رأس آنها وزير راه و ترابري با بررسي كارشناسانه و تخصصي اين موضوع، يك بار براي هميشه بر اجرايي بودن يا عدم اجراي موضوع "ادغام ايرلاين‌ها " پايان دهند تا بدين ترتيب موضوع كهنه و قديمي ادغام ايرلاين‌هاي كشور در صنعت هوانوردي به دور از مسائي سياسي به طور كامل اجرا و يا براي هميشه به فراموشي سپرده شود.

لینک
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8810191202

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هند روز دوشنبه دو پرتاب آزمایشی موشک "آسترا" کلاس "هوا-هوا" ساخت خود را با موفقیت انجام داد. این مطلب را خبرگزاری " IANS" گزارش می دهد.

به گفته مدیر میدان تیر "بالاسور" (ایالت اوریسا)، آزمایش این موشک که باسوخت جامد کار می کند با موفقیت انجام شد.

"آسترا" مدرن ترین موشک هندی است که برای انهدام اهداف هوایی در شعاع 80 کیلومتری در نظر گرفته شده است. اولین پرتاب آزمایش موفقیت آمیز این موشک در مه 2003 انجام گرفت.

آنطور که انتظار می رود، موشک "آسترا" برای هواپیماها "سوخوی-30 ام کا ای"، "میگ-29"، "میگ-21" و "تجاس" نیروی هوایی هند و همچنین نیروی دریایی این کشور که از هواپیماهای عمودپرواز "هاریر" استفاده می کند، در نظر گرفته شده است.

لینک
http://hayat.ir/?lang=fa&page=showbody_news&row_id=62048

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه، "برايان وايتمن " سخنگوي وزارت دفاع آمريكا روز سه‌شنبه اعلام كرد كه بعنوان بخشي از تصميم جديد دولت آمريكا براي اعزام 30 هزار نيروي ديگر به افغانستان، پنتاگون دستور اعزام 3 هزار و 100 نظامي جديد به افغانستان را صادر نمود.
سخنگوي وزارت دفاع آمريكا افزود: به 25 هزار نيروي آمريكايي نيز دستور داده شده است تا خود را براي اعزام به افغانستان در ماه‌هاي آتي آماده كنند.
طبق اعلام وزارت دفاع آمريكا تمامي 30 هزار نيروي جديد آمريكا، تابستان آينده به افغانستان اعزام خواهند شد.
"باراك اوباما " رئيس جمهور آمريكا پس از يك دوره طولاني سكوت در زمينه اعلام تصميمش براي افزايش سطح نيرو در افغانستان، بالاخره در ماه دسامبر گذشته دستور اعزام 30 هزار نيروي بيشتر به اين كشور جنگ زده را صادر نمود.
ژنرال "استنلي مك‌ كريستال " فرمانده نيروهاي خارجي در افغانستان پيش از اين، به اوباما اعلام كرد كه براي موفق شدن در جنگ افغانستان بايد حداقل 40 هزار نيروي ديگر به اين كشور اعزام شوند.
با اعزام 30 هزار نيروي آمريكا به افغانستان، شمار نظاميان اين كشور در مناطق مختلف افغانستان به بيش از 100 هزار نظامي خواهد رسيد.

لینک
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8810221789

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
چه مجموعه جالبی از هواپیما
اون وقت اینها همه توانایی استفاده از این موشک رو دارن
میگ 21 در کنار سوخوس 30 ووو

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به گفته مدیر میدان تیر !!!

مگه اين چيزارو تو ميدان تير آزمايش ميكنن ؟؟؟
ميدون تير 80 كيلومتري هم ديدن داره ها !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اره دیگه هواپیما ها هم یه فضای بزرگی برای تمرینات گرم و بدون دردسر حضور هواپیماهای مسافربری و غیر نظامی دارن که بهش میگن میدان تیر
ایرانی ها هم دارن

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]ایرانی ها هم دارن[/quote]

قبلاً پيش از اجرايى شدن طرح فرودگاه امام خمينى(رحمة الله عليه) ميدان تير هوايى ما اطراف اتوبان قم-تهران بوده؟(همون منطقه اى كه دكل هايش را رنگى كرده اند و تعداد زيادى تبليغات ارتشى روى دامنه تپه ها به جا مانده) آخه شنيدم جاده را مى بستند و فانتوم ها مى آمدند و بمب مى ريختند(شايد هم يك رزمايش بوده٬ نمى دونم) كه مثل اين كه هنوز باقيمانده ى سوخته يكى دو خودرو باقى مونده كه باز هم اگر اشتباه نكنم يكى شون بايد يه تانك باشه...
[size=8](چقدر ترديد توش بود!)[/size]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط Ahmad6644
      اندونزی به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی سوخو است
       
      مقامات اندونزی روز گذشته اعلام کردند که به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی روسی سوخوی SU-30 هستند. این قرارداد که در کنار نمایشگاه هوایی روسیه (MAKS-2007) و در روز اول آن منعقد شده است ارزشی در حدود 330 تا 350 میلیون دلار در برخواهد داشت. این جنگنده‌ها که تکنولوژی آنها به اواسط دهه‌ی 90 بازمی‌گردد، به صورت تدریجی و از سال آینده تحویل داده خواهند شد.

      منبع : AVIA.IR
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.