Recommended Posts

[align=center]مشاور سابق رياست جمهوري سوريه:

هدف از رزمايش رژيم صهيونيستي در جولان،فشار بر سوريه و لبنان است

تصویر

مشاور سابق رياست جمهوري سوريه گفت: اهداف رژيم صهيونيستي از برگزاري رزمايش نظامي گسترده در منطقه جولان اشغالي تحت فشار قرار دادن سوريه و لبنان است.[/align]

به گزارش فارس، "جرج جبور" در گفت‌وگو با شبكه خبري "العالم" اظهار داشت: برگزاري اين رزمايش در شرايطي كه سوريه با ميانجيگري تركيه در حال مذاكرات غير مستقيم با رژيم اسرائيل است؛ بيانگر خوي جنگ طلبي اين رژيم و در راستاي به چالش كشاندن غرب و اراده برقراري صلح است.
جبور خاطرنشان كرد: شكي نيست برگزاري رزمايش نظامي گسترده رژيم صهيونيستي كه امروز در منطقه جولان آغاز شد؛ با تحولات داخلي آمريكا، تحولات و درگيري‌هاي قفقاز و نيز اوضاع داخلي اين رژيم مرتبط است.
مشاور سابق رياست جمهوري سوريه تاكيد كرد، رژيم صهيونيستي با انجام رزمايش نظامي در منطقه جولان در واقع در صدد است كشورهاي آمريكا، فرانسه، انگليس و اتحاديه اروپا را كه از مذاكرات غير مستقيم سوريه و اين رژيم با ميانجي تركيه حمايت مي‌كنند به چالش بكشاند.
وي افزود: با توجه به جريان بودن مذاكرات غير مستقيم سوريه با رژيم صهيونيستي در تركيه، اقدام اين رژيم در برگزاري رزمايش نظامي بيانگر اين است كه اصولا اسرائيل با هرگونه اراده برقراري صلح مخالفت مي‌كند و بدون شك اين رزمايش نيز براي به چالش كشاندن اراده صلح در نزد سوريه و اراده جهان انجام مي‌شود.
جبور گفت: رژيم صهيونيستي همچنان از شكست جنگ 33 روزه رنج مي‌برد از اين رو يكي از دلايل انجام رزمايش نظامي بازگرداندن حيثيت به ارتش اين رژيم است.
نظاميان رژيم صهيونيستي امروز رزمايش نظامي گسترده‌اي را در بلندي‌هاي اشغالي جولان كه از سال 1967 آن را به اشغال خود در آورده، برگزار كرد.
"ايهود باراك" وزير دفاع رژيم صهيونيستي درباره برگزاري اين رزمايش گفت: طرف مقابل ما در آنسوي مرزها حزب الله لبنان و سوريه به توانمند ساختن خود ادامه مي‌دهند به همين دليل اين رزمايش غافلگيرانه و ناگهاني نيست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]خروج نيروهاي گرجي ايستگاه‌هاي بازرسي نزديك مرز ايران را خالي گذاشت

تصویر

خروج 2 هزار نفر از سربازان گرجستان به منظور مقابله با يورش ارتش روسيه به اين كشور سبب شد ايستگاه‌هاي بازرسي عراق در نزديك مرز ايران خالي شده و يگان‌هاي آمريكايي براي پر كردن اين خلاء دست به كار شوند.[/align]

به گزارش فارس، شبكه خبري "فاكس نيوز" در گزارشي به نقل از ساكنان محلي و مقامات عراقي نوشت: «سه ايستگاه بازرسي در بزرگراهي در نزديكي شهر كوت واقع در 100 مايلي جنوب شرق بغداد روي گذشته خالي بودند.»
اين در حالي است كه مردم عراق از رفتن نيروهاي گرجي ناراحت نيستند چرا كه به گفته آنها سربازان گرجستان گستاخ، بي‌ادب و بي‌فايده بودند.
"سعد الحسن" يك جوان 20 ساله عراقي ساكن منطقه درباره اين سربازان گفت: «آنها هرگز به ما احترام نمي‌گذاشتند.»
به دنبال حمله نيروهاي گرجستان به منطقه جدايي‌طلب اوستياي جنوبي و ورود نيروهاي روسيه به اين منطقه به منظور اخراج نيروهاي گرجي و كشيده شدن دامنه جنگ به خاك گرجستان، تفليس در اقدامي شتابزده نيروهايي كه به عراق اعزام كرده بود را بازگرداند تا با نيروهاي روسي مقابله كنند.
ارتش آمريكا كه به انتقال نيروهاي گرجي به كشورشان كمك كرد روز گذشته اعلام كرد كه تصميم خروج نيروهاي گرجي در كوتاه مدت تاثير خواهد داشت اما فرماندهان آمريكايي در جستجوي راهكارهاي به حداقل رساندن اين جابجايي فوري هستند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]نيويورك تايمز: اقدام روسيه در گرجستان، غرب را گرفتار كرده است

تصویر

نيروهاي روسي در حالي پيشروي خود را در خاك گرجستان شدت بخشيده‌اند كه اين اقدام، غرب را با گزينه‌هاي سخت و وضعيتي بغرنج مواجه كرده است.[/align]

نيويورك‌تايمز در شماره امروز خود در بررسي بحران اخير در قفقاز جنوبي و درگيري نيروهاي روس و گرجستان در منطقه جدايي‌طلب اوستياي جنوبي و با اشاره به پيشروي نيروهاي روس در خاك گرجستان نوشت: «اين اقدام روسيه بازگرداندن زمان به روزهايي است كه مسكو تسلط بي‌چون و چرايي در سرزمين‌هاي نزديك به خاك خود داشت و اين امر هشداري سخت در ميان سران غربي ايجاد كرده است.»
به نوشته اين روزنامه، با وجود آن كه غربي‌ها آماده برگزاري نشست اضطراري سازمان پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو) براي بررسي بحران گرجستان مي‌شوند و بوش نيز با تندترين الفاظ اقدامات روسيه را محكوم كرده، واشنگتن و اروپا با گزينه‌هاي سختي درباره چگونگي عقب‌راندن مسكو مواجه هستند.
نيويورك تايمز افزود:‌ «به نظر مي‌رسد اروپا و آمريكا نمي‌دانند چگونه خود را با بازي جديد ژئوپلتيكي منطبق كنند كه دو دهه دستاوردهاي دموكرات‌ كشورهايي را كه زماني در محدوده اتحاد جماهير شوروي قرار داشته‌اند، تهديد مي‌كند.»
در اين گزارش با اشاره به تسخير پايگاه ارتش گرجستان در نزديكي شهر "گوري" گرجستان آمده است كه اين تهاجم نگراني از تهاجم تمام عيار روسيه براي بركناري دولت "ميخائيل ساآكاشويلي" رئيس جمهور كنوني گرجستان را به همراه داشته است.
بوش نيز كه به تازگي از المپيك 2008 پكن به آمريكا بازگشته در اظهاراتي تند گفت كه اقدام نظامي روسيه، اعتبار اين كشور را از بين برده و در قرن بيست‌ويكم غيرقابل پذيرش است.
مقامات دولتي گزينه نظامي را تقريباً منتفي مي‌دانند اما ارتش آمريكا به نيروهاي گرجي مستقر در عراق كمك كرده تا از طريق هوايي به وطن خود بازگردند تا به اين ترتيب به درخواست دولت غربگراي تفليس جواب مثبت داده و واكنش تند روسيه را برانگيزند.
به نوشته اين روزنامه، واشنگتن همچنين با بيرون كردن روسيه از جمع هشت كشور صنعتي دنيا به اين اقدام مسكو واكنش نشان دهد. اما هنوز نشانه‌هايي دال بر اين امر وجود ندارد كه كشورهاي غربي در صورت بي‌اعتنايي روسيه دست از اهرم‌هاي سخت‌تري عليه كرملين استفاده كنند.
تحليلگران اين اقدام روسيه را هشداري به ديگر جمهوري‌هاي اقماري شوروي مي‌داند تا از ائتلاف نظامي با آمريكا دوري كند.
اين روزنامه به نقل از "سارا مندلسون" يكي از كارشناسان در مركز مطالعات راهبردي و بين‌المللي در واشنگتن گزارش داد: «اگر آمريكا و اروپا جلوي روسيه را نگيرند، به نظر من اين خاتمه آنچه است كه دوره پس از فروپاشي اتحاد جماهير شوروي به شمار مي‌رود.»
"جرج فريدمان" يكي از تحليلگران جغرافياي سياسي نيز گفت: «روس‌ها احساس مي‌كردند كه جهان در 20 سال گذشته همچون زباله با آنها رفتار كرده و اكنون به قدرت بازگشته‌اند.»
به نوشته نيويورك تايمز، بسياري از كارشناسان سياست خارجي اعتقاد دارند از اين رو روسيه پاسخ سختي به اقدام گرجستان در اوستياي جنوبي داد كه آمريكا و اروپا پاي خود را تا "حياط خلوت" روسيه باز كرده بودند و با حمايت از استقلال كوزوو، روسيه را با خود دشمن كرده بودند.
به گفته اين كارشناسان، اقدام بوش در حمايت از دولت ساآكاشويلي ممكن است وي را به انجام اقدامي تحريك‌آميز مجاب كرده باشد.

منبع: خبرگزاری فارس

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فكر می كنم كه آمریكا و اروپا فكر نمیكردن كه پاسخ روسیه اینقدر محكم و سخت باشه تقریبا" گرجستان نابود شد...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
انتقاد پوتين از «کمک» آمريکا به گرجستان ولاديمير پوتين، نخست وزير روسيه، روز دوشنبه ايالات متحده آمريکا را به خاطر کمک به تفليس برای انتقال نيروهايش از عراق به گرجستان مورد انتقاد قرار داد. وی گفت که اقدام آمريکا تلاش ها برای حل مناقشه روسيه و گرجستان بر سر منطقه جدايی طلب اوستيای جنوبی را بر هم خواهد زد. بر اساس گزارش ها، ارتش آمريکا عمليات انتقال دو هزار نيروی گرجستان از عراق به کشورشان را آغاز کرده است. در پی تشديد درگيری ها در اوستيای جنوبی، تفليس اعلام کرد که درصدد بازگرداندن نيروهايش از عراق است. آقای پوتين که در تلويزيون دولتی روسيه صحبت می کرد، افزود: روسيه به ماموريت صلحبانی خود در اوستيای جنوبی بر اساس قوانين بين المللی ادامه خواهد داد. نيروهای صلحبان روسيه از سال ۱۹۹۲ ميلادی، پس از اعلام استقلال اوستيای جنوبی و ابخازيا و درگيری جدايی طلبان اين دو منطقه با گرجستان، در آن سرزمين ها مستقر شده اند. وی همچنين گفت که غرب اشتباهی تجاوزگران واقعی را به جای قربانيان اين جنگ گرفته است. در همين حال، يکی از سخنگويان کرملين روز دوشنبه آخرين پيشنهاد آتش بس از سوی گرجستان را رد کرد و گفت که مسکو در شرايط کنونی به برقراری آتش بس علاقه ای ندارد. وی اضافه کرد:«بر اساس اطلاعات نيروهای صلحبان در اوستيای جنوبی، گرجستان به استفاده از نيروی نظامی ادامه می دهد و بر اين اساس، ما نمی توانيم پيشنهاد آتش بس را مورد توجه قرار دهيم.» پيشنهاد آتش بس از سوی ميخاييل ساکاشويلی، رييس جمهوری گرجستان، مطرح شده بود. در اين ميان، آقای ساکاشويلی روز دوشنبه اعلام کرد: روسيه خواستار برکناری او و کنترل مسير انتقال انرژی در قفقاز است. وی افزود: اقدامات روسيه مربوط به اوستيای جنوبی نيست و مرتبط با مسير انرژی در قفقاز است. گرجستان، مسير انتقال نفت از آسيا به اروپا به شمار می رود

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مقامات ارشد روسيه اقدامات رئيس جمهور گرجستان را با اشغالگري‌هاي "آدولف هيتلر"، پيشواي آلمان نازي، و "صدام حسين"، ديكتاتور عراق، برابر دانستند. به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه، "ولاديمير پوتين"، نخست وزير روسيه، اقدام گرجستان در حمله به اوستياي جنوبي را با حركت هيتلر در حمله به شوروي سابق مقايسه كرد. پوتين خاطرنشان كرد: «ميخائيل ساآكاشويلي"، رئيس جمهور گرجستان، همچون صدام حسين است و البته صدام بايد به دليل تخريب روستاهاي شيعه‌نشين اعدام مي‌شد اما رهبري گرجستان كه در كمتر از يك ساعت تانك‌ها را از سر كودكان و پيران راند و مردم را زنده زنده در خانه‌هاي خود سوزانده است آيا بايد محافظت شود.» يك مقام ارشد سياسي روسيه دوشنبه اقدامات رئيس جمهور گرجستان را با اشغالگري آلمان نازي در دوران اتحاد جماهير شوروي سابق برابر دانست. خبرگزاري ايتارتاس به نقل از "بوريس گريزلاو"، رئيس مجلس روسيه، گزارش داد: «حمله خائنانه گرجستان به اوستياي جنوبي را مي‌توانم با حمله هيتلر به اتحاد جماهير شوروي سابق در ژوئن 1941 مقايسه كنم.» وي افزود: «تهاجم گرجستان در آخر وقت پنج‌شنبه كه به منظور بازپس‌گيري استان اوستياي جنوبي صورت پذيرفت به منزله تلاشي براي حفظ تماميت ارضي گرجستان از طريق نابودسازي مردم اوستيا به شمار مي‌رود.»

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
"سرگی برین" یکی از دو بنیانگذار گوگل یک یهودی و یهودیزاده از یهودیهای شوروی سابق است . پس چندان عجیب نیست که گوگل خلیج فارس رو خلیج عربی بنویسه و مثل خبر این تاپیک سیاستهای دولت آمریکا و صهیونیستها رو پی بگیره . البته نمیخوام بگم روسیه طرف حق نشسته چون اونهم خودش اشغالگره .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

راستي..كسي از دوستان ميدونه چرا گوگل ارت توي ايران ديگه كار نميكنه؟
درسته كه گوگل اصلا نميگذاره كه از توي ايران دانلودش كرد..اما من چندين بار از راه هاي مختلف جديدترين set up هاش رو بدست آوردم و نصب كردم..اما وقتي ميخواهي اجراش كني اجرا نميشه..و يك پيغام نا آشنا ميده ..

من همین دیروز ازش استفاده کردم،مشکلی نداشت،اما اگه میدونی مشکلی هست از برنامه Hide ip استفاده کن.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آي گفتي حامد جان گوگل با اين كار فقط خودشو ضايع كرده وگرنه روسيه كه اگه متكي به اين چيزها بود كه تا حالا له شده بود icon_cool :| :!:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
وزير دفاع اسرائيل گفت: آمريكا با هرگونه حمله اسرائيل عليه ايران مخالف است. به گزارش سرويس بين‌الملل «تابناك» به نقل از خبرگزاري فرانسه، «ايهود باراك»، وزير دفاع اسرائيل، گفت: امروز آمريكا مخالف هرگونه حمله نظامي اسرائيل به تأسيسات هسته‌اي ايران است. وي با بيان اين مطلب افزود: شرايط كنوني به ما اجازه و اختيار از دستور كار خارج كردن برنامه حمله به ايران را نمي‌دهد، اما با اين وجود مجبور به اجرا و پيروي از روند ديپلماسي هستيم. روزنامه «هاآرتص» اسرائيل در گزارشي نوشت: به تازگي، واشنگتن پيشنهاد اسرائيل را مبني بر تجهيزات نظامي رد كرده و مقامات آمريكا بر اين باورند كه اسرائيل براي آمادگي يك حمله نظامي، پيشتر تجهيز شده است. اين روزنامه در ادامه مي‌نويسد: آمريكا از حمله نظامي اسرائيل عليه برنامه تسليحات هسته‌اي ايران جلوگيري مي‌كند و هشدار مي‌دهد، اين امر خواست مطلوب ايالات متحده نيست. ايهود باراك، وزير دفاع اسرائيل گفت: هم‌اکنون تنها عمل هوشمندانه ممكن عليه دولت ايران، تداوم تحريم اقتصادي است. مقامات بلندپايه اتحاديه اروپا و ديپلمات‌هاي ايراني، ماه گذشته در ژنو مذاكرات رو در رويي برگزار كردند، اما نتوانستند به توافق برسند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جمهوری گرجستان از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ناتو درخواست کمک نظامی کرد و به ویژه جایگزینی یک سامانه راداری را به جای رادار منهدم شده براثر حمله روسیه خواستار شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه از بروکسل ، "رواز بشیدزه" نماینده گرجستان در ناتو خطاب به خبرنگاران گفت :برای آغاز کمک به تفلیس در وهله نخست مشکلاتی در مورد سامانه های راداری ما وجود دارد که براثر حملات روسیه منهدم شده است و ما تجهیزات جدید را خواستار شده ایم.

وی پس از گفتگو با نمایندگان بیست و شش کشور عضو ناتو گفت: ما درحال همکاری با شورای نظامی ناتو هستیم و درباره تمام امکانها از جمله کمک نظامی بحث کرده ایم.

وی از ارائه جزئیات درباره دیگر درخواست های تفلیس از ناتو درخلال نشست بروکسل خودداری کرد اما گفت ما انتظار داریم در زودترین زمان ممکن شاهد واکنش هایی باشیم.

نماینده تفلیس در زمینه خواست گرجستان برای پیوستن به ناتو خاطرنشان کرد : این ائتلاف نظامی درباره این درخواست که مسکو به شدت با آن مخالفت ورزیده است ، همچنان دچار اختلاف نظر است و هنوز هیچ اجماعی در این خصوص میان اعضای ناتو صورت نگرفته است.

موضوع نامزدی گرجستان برای عضویت در ناتو که واشنگتن از آن حمایت می کند، از حمایت کامل و جامع ناتو برخوردار نبوده است.

در آخرین نشست ناتو در بخارست در ماه آوریل ، کشورهای عضو با توجه به بدگمانی فرانسه و آلمان در میان سایر کشورها به این موضوع ، از ارائه شرط نامزدی به گرجستان و اوکراین خودداری کردند.

این گزارش همچنین حاکیست "یاپ دو هوپ شفر " دبیر کل ناتو اوایل روز سه شنبه به جمهوری گرجستان اطمینان داد که این ائتلاف در مورد عضویت تفلیس در ناتو سرد نشده است.

وی پس از گفتگوهای ناتو با گرجستان خطاب به خبرنگاران گفت: گرجستان از شرکا و دوستان مورد احترام ما است و یک روز این کشور به ناتو خواهد پیوست.


منبع : تابناک

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خبرگزاری «ریا نووستی»/ در پی خروج نیروهای گرجی از عراق نیروهای مشترک آمریکایی و عراقی در مرز این کشور با ایران مستقر شدند. به گزارش روزنامه "الحیات"، پس از خروج نیروهای گرجی از عراق و عقب نشینی آنها از مراکز خود در مرز با ایران، نیروهای مشترک آمریکایی و عراقی برای کنترل مرزی و جلوگیری از انتقال سلاح و بمب‌ به عراق جایگزین نیروهای گرجی شدند. عبداللطیف ریان مشاور رسانه‌ای نیروهای آمریکایی در عراق به "الحیات" گفت: عقب‌نشینی نیروهای گرجی بر اماکن حضور آن در مناطق دیالی، کوت و جنوب شرق بغداد تاثیری آنی و زودگذر داشته است و نیروهای آمریکایی برای جلوگیری از هر گونه خلأ ناشی از آن، جایگزینی برای این نیروها در عراق پیدا خواهند کرد. ریان افزود: نیروهای گرجی نقشی مثبت در گسترش امنیت و تعقیب نیروهای مسلح و شبه نظامیان از طریق مشارکت در اجرای عملیات نظامی در مناطق مختلف این کشور ایفا کرده و نیروهای امنیتی این کشور را آموزش داده‌اند. نیروهای گرجی در سال 2003 در عراق مستقر شدند و از آن زمان تاکنون ،پنج تن از نیروهای این کشور در عراق کشته شدند. در پی درگیری‌های اخیر در گرجستان، تفلیس نیروهای خود را از عراق خارج کرد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به گزارش صدای جمهوری اسلامی ایران سه تن از شورشیان کرد و یک مرزبان ایرانی در جریان زد و خورد مسلحانه در شمال غرب ایران کشته شده اند. بر پایه گزارش رادیوی دولتی ایران، این درگیری ها چهارشنبه شب و در ارتفاعات مرزی ایران و عراق رخ داده است. در همین حال سایت خبری تابناک، نزدیک به محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت ایران، در گزارشی آورده است این درگیری در منطقه «احمد ده رو» از توابع شهرستان سردشت در استان آذربایجان غربی، میان نیروهای سپاه پاسداران و یک هنگ از افراد حزب دموكرات کردستان ایران به وقوع پیوسته است. انتشار خبر درگیری مسلحانه میان افراد حزب دموکرات کردستان ایران و مرزبانان ایرانی در سال های اخیر کم سابقه بوده است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مسکو، 24 مرداد، خبرگزاری «ریا نووستی»/ یک روزنامه آمریکایی امروز نوشت ارتش آمریکا برای بازسازی نیروی هوایی عراق و آموزش نسل جدید خلبانان جنگی این کشور بیش از 450 میلیون دلار اختصاص داده است. به گزارش «ریا نووستی» روزنامه "واشنگتن پست" در گزارش خود می نویسد: قانونگذاران آمریکایی مبلغ 8 میلیارد و 500 میلیون دلار برای آموزش نیروهای امنیتی عراق در سال های 2007 - 2008 میلادی اختصاص داده‌اند که 457 میلیون دلار از این مبلغ برای بازسازی نیروی هوایی عراق در نظر گرفته شده است. این روزنامه افزود: نیروی هوایی ارتش آمریکا به آموزش نسل جدید خلبانان و بازسازی نیروی هوایی عراق از آغاز اقدام خواهد کرد و این طرح بخشی از تلاش های گسترده برای آموزش و تجهیز نیروهای امنیتی عراق و گام مهمی برای زمینه سازی جهت هرگونه خروج نظامی آمریکا از این کشور به شمار می‌رود. "واشنگتن پست" در عین حال به نقل از مسئولان آمریکایی اضافه کرد: روند بازسای نیروی هوایی یک کشور اگر نگوییم چند دهه، دستکم چندین سال طول می کشد و دشواری این ماموریت در عراق بیشتر است. به گفته این مسئولان آمریکایی، ناتوانی مکرر دولت عراق در تامین پشتیبانی مالی برای برطرف کردن نیازهای اساسی و وجود شکاف میان نسل خلبانان قدیمی و نسل جدید افسرانی که درحال اتمام دوره‌های آموزش هوایی خود هستند، اجرای طرح یاد شده را با موانعی روبرو کرده است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط MR9
      با سلام
      آزمایش سامانه دریاپایه "lora"

      طبق اخبار منتشر شده ، صنایع هوا- فضای رژیم عبری (IAI) موفق شده تا آزمایشات سامانه تسلیحات توپخانه ای برد بلند ( Long-Range Artillery weapon system) خود را با موفقیت به اتمام رساند که این تستها ، عمدتاً بعنوان  بخشی از برنامه  تبلیغاتی و همچنین گسترش رزمی  که در نهایت منجر به خرید آن توسط IDF خواهد شد ، در نظر گرفته شده است . در این آزمایش ، یک تیر موشک از روی عرشه یک شناور غیر نظامی ، بسوی یک هدف در عمق دریا شلیک گردید . سامانه تسلیحاتی LORA ، در رده  راکتهای توپخانه ای تاکتیکی  برد بلند قرار دارد  که توسط بخش MALAM از صنایع IAI توسعه پیدا نموده  است .

      براساس اطلاعات موجود این سامانه برای انهدام اهداف در بردی فراتر از 400 کیلومتر و با دقتی در حدود 10 متر طراحی و از یک سکوی دریاپایه به مورد آزمایش قرار گرفت . به گفته تحلیلگران دفاعی ، گونه آزمایشی این سامانه راکتی به این دلیل از روی یک شناور غیر نظامی به سوی هدف شلیک گردید تا کارشناسان فنی قادر باشند تا کاراکترهای این سلاح را بطور کامل بررسی و تجزیه و تحلیل کنند . این سامانه رزمی ، از یک تریلر بعنوان پست فرماندهی و یک لانچر زمینی تشکیل شده و می تواند اهداف مورد نظر را در برد مشخص شده ، با دقت مورد اصابت قرار دهد  . در این تست رزمی ، سامانه های اصلی و جانبی و هم راکت شلیک شده ، با موفقیت عمل نموده و رضایت ناظران را برآورده کردند .

      بواز لِوی ، معاون اجرایی IAI و مدیر سیستم های تسلیحات راکتی این شرکت در این زمینه معتقد است :
      " این تست ، یکی از پیچیده ترین آزمایشات IAI در یک دهه گذشته بشمار می رود ، چرا که این رویداد ، یک طرح تمام عیار عملیاتی شامل ارزیابی نحوه مانور سامانه ، نحوه عملکرد در مرحله نهایی (ترمینال ) و همچنین دقت در انهدام هدف ، می گردید . وی تاکید نمود که  این سامانه به بلوغ خود نزدیک شده و یک ترکیب بسیار پیشرفته را برای کاربران احتمالی آن به ارمغان خواهد آورد .
      پی نوشت :
      علی الظاهر ، جمهوری اسلامی ایران ، تنها کشوری نیست که روی سامانه های موشکی تاکتیکی با دقت بالا مشغول کار هست !!!!
      صرفاً برای میلیتاری / مترجم  MR9
       
    • توسط Ahmad6644
      اندونزی به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی سوخو است
       
      مقامات اندونزی روز گذشته اعلام کردند که به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی روسی سوخوی SU-30 هستند. این قرارداد که در کنار نمایشگاه هوایی روسیه (MAKS-2007) و در روز اول آن منعقد شده است ارزشی در حدود 330 تا 350 میلیون دلار در برخواهد داشت. این جنگنده‌ها که تکنولوژی آنها به اواسط دهه‌ی 90 بازمی‌گردد، به صورت تدریجی و از سال آینده تحویل داده خواهند شد.

      منبع : AVIA.IR
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.