Recommended Posts

ببخشید ولی ایا سامانه رعد که مدل ایرانی بوک هم تا حالا مدل دریاپایه داشته یا نه؟ کلا ما سامانه دریاپایه داخلی و یا خارجی داریم مثل تورام1 دریایی یا بوک؟

والا با استناد به اطلاعاتی که به صورت همگانی در رسانه های عمومی اعلام شده ، هنوز سامانه دریاپایه رعد عملیاتی نشده . سامانه تُر و بوک هم به همین ترتیب.

ولی موشک محراب که نوع به روز رسانی و بهینه سازی شده نسل اول موشک استاندارد SM-1 و در کلاس RIM-66 قلمداد میشود ، در ناوچه های جماران (موج1) و دماوند (موج2) در حال خدمت میباشد.

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به نظر من این تلیحات اصلا بدرد جنگ داخلی سوریه نمی خوره و همونطوری که دوستان گفتن هدفش ترکیه و دشمنان سوریه هست ولی این جا یه سئوال برام پیش میاد؟

 

ایا روسیه مایل به پایان جنگ داخلی سوریه نیست؟ مطمئنا خودشونم خوب میدونن اینا کمکی به سوریه نمیکنه و تنها جنبه تبلیغاتی داره؟ شایدم از سوریه قطع امید کردن و فقط خواستن حرکت سیاسی کنن چون این هواپیما الان دست پرسنل روسی اونا در صورت بروز خطر سقوط مطمئنا این جنگنده رو از سوریه خارج می کنن.

 

در هر حال بازم شاهد سیاست کثیف روسیه در قبال هم پیمانانش هستیم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ساخت سامانه کنترل هوشمند تانک و خودروهاي زرهي در روسيه

 

مهندسانن کشو روسیه ر، مغزی مصنوعی تولید کرده اند که با استفاده از آن تانک ها و سایر خودروهای زرهی می توانند بدون کمک انسان حرکت کنند.

الکساندر گوریواچف رئیس اداره تحقیقات و توسعه دانشگاه دولتی کورسک به روزنامه کراسنایا زوزدا (Krasnaya Zvezda) متعلق به ارتش گفت:«سامانه هوشمندی شبیه سامانه ما را می توان روی هر سامانه ای با قابلیت کنترل دیجیتال از قبیل تراکتور یا سلاح های خودکششی نصب کرد.»
تولیدکنندگان سامانه جدید، آن را روی مدل کوچکتری از تانک تی-34 نصب کردند و سپس این تانک را با استفاده از حسگرهای موجود بر روی آن، از میان موانع مختلف عبور دادند و حتی هدفی فرضی را شناسایی کردند.
برنامه مغز مصنوعی به صورت کامل در داخل روسیه و بدون کمک خارجی طراحی شد.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

روسيه تحويل میگ 31 به سوريه را تکذيب کرد

مدیر شرکت هواپیماسازی میگ روسیه اعلام کرد: روسیه هواپیماهای رهگیر مافوق صوت میگ - 31 را به سوریه تحویل نداده است و قصد ندارد از این هواپیما در سوریه استفاده کند.

سرگئی کوروتکف با رد شایعات اخیر در این زمینه افزود هواپیماهای میگ - 31 MiG-31 را در سوریه مستقر نکرده ایم و قصد استفاده از آنها را در این کشور نداریم.بر اساس گزارش هایی که روز دوشنبه منتشر شد شش فروند هواپیمای میگ - 31 روسیه به عنوان بخشی از قرارداد تسلیحاتی که سال 2007 به امضاء رسید در سوریه به زمین نشسته است. گفته می شود این هواپیماها وارد پایگاهی هوایی در حومه دمشق شده اند.
خبرگزاری BGN ترکیه اعلام کرد تحویل احتمالی این هواپیماها تمایل روسیه را برای کمک به دمشق در مقابله با گروه تکفیری صهیونیستی داعش نشان می دهد.
به گزارش ریانووستی، هواپیمای رهگیر میگ-31 با هدف شناسایی و انهدام اهداف هوایی در ارتفاعات بسیار پایین ، پایین ، متوسط و بالا در همه ساعات شبانه روز و در هر شرایط آب و هوایی طراحی شده است.
 

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

آزمایش یک موشک دوربرد چینی

 

این موشک قاره پیما از نوع «دُنگ فِنگ 41» است که ظاهرا روز ششم اوت (15 مرداد ماه سال جاری) آزمایش شد.
منابع خبری به محل محل پرتاب این موشک اشاره نکردند، اما خبرگزاری «شین هوا» نوشت: هفت نوع از موشک های چین که احتمالا موشک های دوربرد مدل «دونگ فانگ» نیز در زمره آنها است، روز سوم سپتامبر (12 شهریور ماه) و در مراسم رژه ارتش چین در پکن به نمایش گذاشته می شود.
این چهارمین بار در سه سال گذشته است که چین موشک های دوربرد و بالستیک آزمایش می کند. پکن سال گذشته میلادی اعلام کرد که یک موشک دور برد را آزمایش کرده است.
گفته می شود برد موشک آزمایش شده 10 هزار کیلومتر بوده است.
منابع خبری همچنین اعلام کردند که برد موشک مدل «دونگ فانگ 41» بین 10 هزار و 800 کیلومتر تا 13 هزار و 400 کیلومتر است.
چین پیشتر موفق به ساخت موشک های دوربرد «دونگ فانگ 5» و «دونگ فانگ 31» شده و یک موشک هسته ای پرتابی زیردریایی «جی ال – 2» را نیز رونمایی کرده است.
در حالی که شمار کلاهک های هسته ای چین 240 کلاهک برآورد می شود، آمریکا این میزان را تا یک هزار و 500 کلاهک برآورد کرده است.
پنتاگون در گزارشی اعلام کرد که پرتاب آزمایشی اخیر موشک جدید «دُنگ فِنگ 41» چین را زیر نظر داشته است اما منابع نظامی چین هنوز این خبر را تایید نکرده اند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

آزمایش یک موشک دوربرد چینی

 

این موشک قاره پیما از نوع «دونگ فانگ 41» است که ظاهرا روز ششم اوت (15 مرداد ماه سال جاری) آزمایش شد.

کارشناسان نظامی کاربرد و کارایی موشک آزمایش شده را همانند موشک های «اس.300» روسیه می دانند.

 

کارایی موشک بالستیک قاره پیمای DF-41 همانند موشک های S-300 روسیه است  icon_eek  icon_eek  icon_eek

 

انصافا حق بدید که انتخاب صورَتَک مناسب برای ابراز احساسات  و  واکنش به این جمله  کار بسیار سختیه و بنده به همین چشمان از کاسه بیرون زده بسنده میکنم و آبروی ایرنا رو بیش از این نمیریزم .

 

پس کارشناسان نظامی ایرنا تشخیص فرموده اند که کارایی این به آن همانند است . خوب دیگه چه چیزایی کاراییشون همانند همدیگست ؟؟ .....  جای خالی را پُر کنید.

 

درضمن نام موشک هم " دُنگ فِنگ " میباشد . 

 

منبع اصلی خبر : http://freebeacon.com/national-security/china-tests-new-long-range-missile-with-two-guided-warheads/

ویرایش شده در توسط naserr
  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 تلاش فرانسه برای فروش ناوهای کلاس میسترال به مالزی

 

مالزی و فرانسه هفته آینده در مورد تجهیز مالزی به ناوهای جنگی سری کلاس میسترال که پاریس فروش آن ها را به روسیه درنظر گرفته بود، مذاکره می کنند.
 'جان اف لودریان' وزیر دفاع فرانسه قرار است هفته آینده به مالزی سفر کند تا در مورد فروش این ناوهای جنگی به مقام های این کشور جنوب شرق آسیا مذاکره کند، سفری که تاکنون مقامات کوالالامپور سخنی از آن به میان نیاورده اند، اما برخی منابع فرانسوی آن را تایید کرده اند.
مالزی در گیرودار مشکلات اقتصادی که دولت 'نجیب تون رزاق' را به چالش کشیده است، تجهیز ارتش را هدف قرا داده و فرانسه نیز بدنبال تحریم روسیه برسر اختلاف غرب با مسکو در مورد مسائل اوکراین، قصد دارد فروش این ناوها را به مالزی پیشنهاد دهد.
برخی کارشناسان این پیشنهاد را در راستای تجهیز مالزی به ادوات پیشرفته نظامی در مقابل قدرت چین و برخی اختلافات سرزمینی در دریای جنوبی چین تلقی می کنند.
'لاتریبیون' نیز به نقل از برخی منابع اعلام کرد وزیران دفاع فرانسه و مالزی ممکن است در مورد یک موضوع داغ و فروش دو کشتی جنگی کلاس میسترال که در ابتدا برای روسیه ساخته شد و برخی بالگردها به نیروی دریایی مالزی بحث کنند.
کشتی های جنگی سری کلاس میسترال توانائی انجام ماموریت در چهار زمینه جابجائی تفنگداران دریایی از دریا به خشکی، حمل و جابجائی بالگرد های جنگی و ترابری، مرکز فرماندهی ناوگان دریایی و بیمارستان شناور را دارند.
نزدیک به 10 کشور پس از آنکه به دلیل بحران اوکراین قرارداد خرید پاریس با مسکو فسخ شد، قصد دارند از فرانسه دو ناو از نوع میسترال را که قدرت حمل بالگرد را دارد، خریداری کنند.
نیروی دریایی فرانسه سه ناو میسترال در اختیار دارد که به دو ناو نیازی ندارد.
فرانسه طی سال های اخیر روابط خوب نظامی با مالزی برقرار کرده است و مقامات کوالالامپور مذاکراتی در مورد خرید 18 فروند جنگنده فرانسوی 'رافال' برای جایگزینی با جنگنده های میگ 29 انجام داده اند.
این خریدهای نظامی احتمالی مالزی در حالی مطرح می شود که به رغم افزایش تنش میان برخی اعضای آ.سه.آن با چین بر سر مالکیت بخش هایی از دریای جنوبی چین، نمایشگاه بین المللی هوا - فضا و دریانوری 2015 لنکاوی مالزی به دلیل کمبود بودجه اعضای این اتحادیه رونق نداشت.
بودجه نظامی مالزی برای سال 2015 میلادی چهار میلیارد و 800 میلیون دلار تعیین شده است که تنها 970 میلیون دلار آن برای خرید تجهیزات نظامی اختصاص یافته و این بودجه نمی تواند جوابگوی برنامه های بلندپروازانه دولت نجیب باشد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دو ناوشکن هند در بندرعباس پهلو گرفتند

یسنا: حضور این ناوگروه در بندرعباس طبق مراودات رسمی دنیا صورت گرفته و ناوگروه های ایرانی نیز در ماموریت های خود در کشورهای مختلف ازجمله هند پهلو می گیرند.

ناوگروه هندی متشکل از دو فروند ناو شکن است که مدت چهار روز را در بندرعباس خواهد ماند. 

http://www.fardanews.com/fa/news/441028/%D8%AF%D9%88-%D9%86%D8%A7%D9%88%D8%B4%DA%A9%D9%86-%D9%87%D9%86%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D9%86%D8%AF%D8%B1%D8%B9%D8%A8%D8%A7%D8%B3-%D9%BE%D9%87%D9%84%D9%88-%DA%AF%D8%B1%D9%81%D8%AA%D9%86%D8%AF

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

رادارهای «بینا»و «نظیر» 10 شهریور رونمایی می‌شوند

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء از رونمایی رادار های بینا و نظیر همزمان با روز پدافند هوایی خبر داد.

امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء در نشست خبری صبح امروز که در قرارگاه پدافند برگزار شد از برگزاری رزمایش قرارگاه پدافند هوایی در اواخر پاییز خبر داد

. وی همچنین از رونمایی رادار های «بینا» و «نظیر» در دو منطقه کوهستانی و دشت در دهم شهریور و همزمان با روز پدافند هوایی خبر داد. امیر اسماعیلی با بیان اینکه رادار "فتح 14" که از فناوری نیمه‌هادی و با برد بالا طراحی شده در یکی از نقاط پدافندی مستقر خواهد شد، اظهار داشت: سامانه موشکی "تلاش" که برای رهگیری و درگیری با اهداف ارتفاع متوسط و بالا طراحی شده با همکاری وزارت دفاع تولید شده است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء گفت: سامانه همیار رهگیر در سایت‌های شناسایی برای همپوشانی اطلاعات و اشراف اطلاعاتی و انسجام بیشتر و برای رهگیری ناوهای هواپیمابر و بالگردبر طراحی شده است. وی با بیان اینکه در حوزه پهپاد و فرماندهی محصولاتی تولید و رونمایی می‌شود که به دلیل معذوریت‌های اطلاعاتی و امنیتی از توضیح بیشتر در مورد آن معذوریم تصریح کرد: دانشگاه پدافند هوایی که مدتی از افتتاح آن گذشته دوره‌های آموزش ویژه‌ای را در اردوگاه جنگل، دشت و کوهستان پیگیری کرده و در بحث آموزش تخصصی اقدامات ویژه‌ای را انجام داده و اولین دوره آموزش درجه‌داری به صورت مستقل انجام می‌شود.

امیر اسماعیلی سامانه «حلقه بیدار» یا SSR را به نوعی سامانه شنود و تحلیل‌گر اطلاعاتی و پسیو و غیرقابل کشف دانست که تولید و رونمایی خواهد شد. فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء با اشاره به این که تعداد نقاط پدافندی از 3600 به 3800 نقطه افزایش یافته و قرار است تا 5000 نقطه نیز افزایش یابد، یادآور شد: در تمام یگان‌های پدافندی نیروهای مسلح ورود اطلاعات رادار «رزونانس« و «قدیر» انجام شده است.

وی به برگزاری رزمایش مشترک با سپاه پاسداران اشاره کرد و اظهار داشت: امروز در بخش هوایی، آسمان جمهوری اسلامی ایران امن‌ترین آسمان منطقه بوده که این نشان از تعاملات قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا با سازمان هواپیمایی کشوری و سازمان فرودگاه‌های کشور است.

  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

موشک قاره پیمای "توپول" روسیه در شهر آسراخان آزمایش شد

 

دفتر مطبوعاتی نیروی موشکی روسیه روز شنبه از پرتاب آزمایشی موشک بالستیک قاره پیمای "آر اس 12 م توپول" در شهر آستراخان خبر داد.
در گزارش دفتر مطبوعاتی نیروی موشکی روسیه گفته می شود: "عصر شنبه ساعت 18 و 13 دقیقه به وقت مسکو پرتاب آزمایشی موشک بالستیک قاره پیمای آر اس 12 م توپول از میدان تیر "کاپوستین یار" در استان آستراخان انجام شد".
بر اساس این گزارش، موشک آزمایشی که از میدان تیر "کاپوستین یار" پرتاب شد، با دقت به هدف فرضی مورد نظر در میدان تیر در قزاقستان اصابت کرد.

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تولید 200 بالگرد روسی Kamov 226T در هند

http://defenceradar.com/wp-content/uploads/2014/12/Make-in-India-defence-deal-Putin-to-be-invited-to-bid-for-choppers.jpg

طی قرار دادی شرکت هندی RDA و شرکت روسی توافق کردند که 197 فروند بالگرد  Kamov 226T تحت لیسانس در هند تولید گردد. ارزش قرار داد بالغ بر 1 ملیارد دلار است.

http://www.special-technics.com/nasosy/full_Kamov_Ka-226T_01.jpg

 

منبع:http://in.rbth.com/economics/defence/2015/08/28/rusia-and-reliance-aerospace-to-make-200-helicopters-in-india_393195

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

رزمایش اقتدار ثارالله(ع) برگزار می‌شود

رزمایش اقتدار ثارالله(ع) به همت قرارگاه امام علی(ع) سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ و با حضور گردان‌های الزهرا(س)، عاشورا، بیت المقدس، امام علی(ع)، پنج‌شنبه دوازدهم شهریور با شعار «امنیت پایدار، اقتدار ملی، همدلی و همزبانی در سایه اصل قرآنی اَشِدّاءُ عَلَی الکُفار رُحَماءُ بَینَهُم» به نشانه اقتدار و اتحاد ملی برگزار می‌شود. قرار است که این رزمایش با حضور سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران در بوستان ولایت برگزار شود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سردار دهقان: با روسها برای خرید سوخو گفتگو کردیم

وزیر دفاع ایران از گفتگو با روسیه برای خرید جنگنده های سوخوی پیشرفته از این کشور خبر داد.

شبکه تلویزیونی المیادین لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: "حسین دهقان،" وزیر دفاع ایران در گفتگو با این شبکه تاکید کرد ایران به تعهداتش در توافقنامه هسته‌ای پایبند خواهد بود، اما اگر طرف مقابل به تعهداتش عمل نکند، این کشور پاسخ قاطعی خواهد داد. وی اعلام کرد مسکو تحویل سامانه موشک‌های اس سیصد به ایران را از اواخر امسال آغاز خواهد کرد. وزیر دفاع ایران همچنین از گفتگو با روسیه برای خرید جنگنده های سوخوی پیشرفته از این کشور خبر داد.


عکس/ موشک ضد کشتی جدید روسیه

موشک کروز ضد کشتی X-59 MK2 در جریان نمایشگاه ماکس 2015 برای اولین بار به نمایش گذاشته شده است. برد این موشک در حدود 290 کیلومتر بوده و می تواند سر جنگی 300 کیلوگرمی را حمل کند. در هنگام حمله این موشک با زاویه 45 درجه و با سرعت 1000 کیلومتر در ساعت به هدف برخورد می کند. این موشک همچنین توان حمله به اهداف ثابت زمینی را نیز دارد.

http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1394/6/8/1196214_220.jpg

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ساخت دستگاه «تست زمینی موتور هواپیما» در نهاجا

با همت و تلاش شبانه‌روزی متخصصان مرکز تعمیرات الکترونیک (مجتمع اندازه‌شناسی) تستر engine speed در فرماندهی آماد و پشتیبانی هوایی نهاجا طراحی و ساخته شد.

متخصصان مرکز تعمیرات الکترونیک فرماندهی آماد و پشتیبانی هوایی نهاجا با عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا مبنی بر خودکفایی، نوآوری و شکوفایی و قطع وابستگی خارجی و جلوگیری از خروج ارز، دستگاه engine speed که برای اندازه‌گیری دور موتورهای مختلف جت به کار برده می‌شود را طراحی و تولید کردند.

بنابراین گزارش این دستگاه در کابین آزمایش موتور هواپیما قرار می‌گیرد و همراه با سایر دستگاه‌های موجود در کابین برای تست زمینی موتور هواپیما به کار برده می‌شود. گفتنی است سازنده خارجی این دستگاه کتاب فنی برای این تستر ارائه نداده است؛ اما متخصصان نیروی هوایی ارتش با توجه به قابل خرید نبودن این دستگاه در بازار و برای جلوگیری از رکود عملیاتی در بخش موتور جت، اقدام به طراحی و ساخت تستر engine speed کردند.

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

روسیه موتور موشکی انفجاری- جهشی آزمایش می کند

شرکت موشکی و صنایع فضایی 'انرگیا' روسیه اعلام کرد که این کشور تا اوائل سال 2016 میلادی، موتور موشکی نسل جدید را تولید و مورد آزمایش قرار می دهد.

ولادیمیر سولنتسف' رییس شرکت انرگیا روز یکشنبه در گفت وگو با خبرگزاری ریانووستی اعلام کرد: موتور انفجاری جنبشی - ضربه ای طراحی شده توسط متخصصان روسی تاکنون در جهان ساخته نشده است. به گفته سولنتسف، این موتور پس از تایید محاسبات ریاضی و مشخصات فنی آن و در صورتی که مراحل آزمایشی لازم را با موفقیت طی کند، در تمامی موشک های سبک، متوسط و سنگین مورد استفاده قرار خواهد گرفت. وی افزود: اگر مراحل کار با موفقیت طی شود، سرآغاز عصر جدیدی در موتور موشک های فضایی خواهد بود. براساس گزارش های انتشار یافته، این موشک با مشارکت شرکت موشکی و صنایع فضایی 'انرگیا' و شرکت موشک سازی 'انرگوماش' تولید می شود.

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط MR9
      با سلام
      آزمایش سامانه دریاپایه "lora"

      طبق اخبار منتشر شده ، صنایع هوا- فضای رژیم عبری (IAI) موفق شده تا آزمایشات سامانه تسلیحات توپخانه ای برد بلند ( Long-Range Artillery weapon system) خود را با موفقیت به اتمام رساند که این تستها ، عمدتاً بعنوان  بخشی از برنامه  تبلیغاتی و همچنین گسترش رزمی  که در نهایت منجر به خرید آن توسط IDF خواهد شد ، در نظر گرفته شده است . در این آزمایش ، یک تیر موشک از روی عرشه یک شناور غیر نظامی ، بسوی یک هدف در عمق دریا شلیک گردید . سامانه تسلیحاتی LORA ، در رده  راکتهای توپخانه ای تاکتیکی  برد بلند قرار دارد  که توسط بخش MALAM از صنایع IAI توسعه پیدا نموده  است .

      براساس اطلاعات موجود این سامانه برای انهدام اهداف در بردی فراتر از 400 کیلومتر و با دقتی در حدود 10 متر طراحی و از یک سکوی دریاپایه به مورد آزمایش قرار گرفت . به گفته تحلیلگران دفاعی ، گونه آزمایشی این سامانه راکتی به این دلیل از روی یک شناور غیر نظامی به سوی هدف شلیک گردید تا کارشناسان فنی قادر باشند تا کاراکترهای این سلاح را بطور کامل بررسی و تجزیه و تحلیل کنند . این سامانه رزمی ، از یک تریلر بعنوان پست فرماندهی و یک لانچر زمینی تشکیل شده و می تواند اهداف مورد نظر را در برد مشخص شده ، با دقت مورد اصابت قرار دهد  . در این تست رزمی ، سامانه های اصلی و جانبی و هم راکت شلیک شده ، با موفقیت عمل نموده و رضایت ناظران را برآورده کردند .

      بواز لِوی ، معاون اجرایی IAI و مدیر سیستم های تسلیحات راکتی این شرکت در این زمینه معتقد است :
      " این تست ، یکی از پیچیده ترین آزمایشات IAI در یک دهه گذشته بشمار می رود ، چرا که این رویداد ، یک طرح تمام عیار عملیاتی شامل ارزیابی نحوه مانور سامانه ، نحوه عملکرد در مرحله نهایی (ترمینال ) و همچنین دقت در انهدام هدف ، می گردید . وی تاکید نمود که  این سامانه به بلوغ خود نزدیک شده و یک ترکیب بسیار پیشرفته را برای کاربران احتمالی آن به ارمغان خواهد آورد .
      پی نوشت :
      علی الظاهر ، جمهوری اسلامی ایران ، تنها کشوری نیست که روی سامانه های موشکی تاکتیکی با دقت بالا مشغول کار هست !!!!
      صرفاً برای میلیتاری / مترجم  MR9
       
    • توسط Ahmad6644
      اندونزی به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی سوخو است
       
      مقامات اندونزی روز گذشته اعلام کردند که به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی روسی سوخوی SU-30 هستند. این قرارداد که در کنار نمایشگاه هوایی روسیه (MAKS-2007) و در روز اول آن منعقد شده است ارزشی در حدود 330 تا 350 میلیون دلار در برخواهد داشت. این جنگنده‌ها که تکنولوژی آنها به اواسط دهه‌ی 90 بازمی‌گردد، به صورت تدریجی و از سال آینده تحویل داده خواهند شد.

      منبع : AVIA.IR
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.