Azarakhsh

کوتاه ترین جنگ (های) دنیا!!

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

کوتاه ترین جنگ در تاریخ جهان جنگی ست که بین بریتانیا و کشور آفریقایی زنگبار روی داد.و نام این جنگ Anglo-Zanzibar War بود.این جنگ تنها 40 دقیقه طول کشید(به گمانی دیگر نیز 38 تا 45 دقیقه).
دلیل جنگ فوری نیز مرگ سلطان طرفدار انگلیسی ها حميد بن ثويني البوسعيد(Sayyid Hamad bin Thuwaini Al-Busaid)در 25 آگوست 1896 و جانشینی سلطان خالد بن برغش البوسعيد(Sayyid Khalid bin Barghash Al-Busaid) برادر زاده سلطان حمید بود.که جانشینی حمود بن محمد(‎(Sayyid Hamoud bin Mohammed Al-Saidبیشتر مورد خشنودی انگلیسی ها بود.در پیمانی که در سال 1886 به توافق رسیده و امضا شده بود شرط رسیدن به تخت پادشاهی یک جانشین کسب اجازه و موافقت آن جانشین از نماینده بریتانیا بود که سلطان خالد این کار را انجام نداده بود.

بریتانیا نیز این کار وی را دلیلی گستاخانه برای جنگ دانست و پیشنهادی سر سختانه به وی مبنی بر تسلیم کردن خود و نیرو هایش و ترک کاخ داد که سلطان خالد نیز در جواب این پیشنهاد گارد سلطنتی را فراخواند و در کنار کاخ نیروهایش را آماده کرد.

پیشنهاد بریتانیا در 27 آگوست و در ساعت 9 به وقت آفریقای شرقی به پایان رسید و با پایان مهلت،نیرو های برتانیایی شامل 3 ناو جنگی،2 توپ جنگی و 150 سرباز و تفنگ دار دریایی و 900 زنگباری طرفدار انگلیسی ها در بندرگاه گرد آمدند و آماده جنگ شدند.نیروی دریایی سلطنتی زیر فرمان دریادار هری راوسون(5 نوامبر 1843-3 نوامبر 1910) (Sir Harry Holdsworth Rawson) و نیرو های زنگباری نیز زیر فرمان ژنرال لیود ماتیوس(7 مارس 1850-11 اکتبر 1901)(Sir Lloyd William Mathews) بودند.
نیروهای سلطان خالد نیز حدود 2800 تن بودند که بیشترشان سربازان تازه وارد از غیر نظامیان بودند.با این حال نیروهای گارد سلطنتی و چند سد تن از نوکران و بنده های دربار نیز در بین آنها بودند .و آنها همچنین چندین توپ و ماشین جنگی را نیز در جلوی کاخ و در جلوی دید کشتی های جنگی بریتانیا گذاشته بودند.با این حال یک بمباران که از ساعت 9:2 دقیقه آغاز شد توپخانه زنگباری ها را ناتوان کرد.

با یک حمله نظامی دریایی کشتی سلطنتی زنگبار که کشتی ایی بریتانیایی بود همراه با دو کشتی کوچکتر غرق شدند و در حالی که تعدادی شلیک بیهوده به سمت گروه زنگباری های طرفدار انگلیسی ها شد آنها پیش رفته،کاخ را گرفتند،پرچم را پایین آوردن و در ساعت 9:40 دقیقه آتش بس شد.که بدین ترتیب این جنگ کوتاه ترین جنگ جهان با کمتر از 40 دقیقه میباشد.

نیرو های سلطان خالد 500 نفر تلفات داشت در حالی که تنها یک سرباز بریتانیایی زخمی شده بود.سلطان خالد سپس به کنسول گری آلمان پناه برد و پس از آن به تانزانیا(تانگانیکا، Tanganyika) گریخت.سپس بریتانیا نیز بی درنگ سلطان حمود را به قدرت رسانید.که این سلطنت سلطان حمود را یک سلطنت پوشالی میدانند.

درباره زنگبار:

زنگبار نام یکی از جزایر مهم و پایتخت دولت فدرال زنگبار است این سرزمین در سال ۱۹۶۳ با تانگانیکا یکی شد و دولت جدیدی بنام جمهوری فدرال تان+زان= تانزانیا را بنیان نهاد.

زنگ و زنگی یک واژه پارسی است به معنی تیره‌رنگ، قهوه‌ای و سیاه، بار یعنی محل، کاخ مانند دربار و همچنین به معنی ساحل، کناره و کرانه (مثل: جویبار، رودبار، ارسباران …) و در مجموع زنگبار یعنی «ساحل سیاهان و یا سرزمین سیاهان». اعراب این کلمه را زنجبار تلفظ می‌کنند و اروپاییان نیز زنجبار را به زنزیبار(Zanzibar)تغییر داده اند. ایرانی‌ها از دوره هخامنشی با این منطقه دادوستد تجاری داشته اند.

بعدها به ویژه در دوره بعد از اسلام و در سده سیزدهم میلادی مهاجران زیادی از شیراز، شوشتر و سیراف به زنگبار کوچیدند و در آنجا ساکن شدند.

در زیر نیز میتوانید 10 تا از کوتاه ترین جنگ ها را ببینید.

1-جنگ:انگلیس و زنگبار(Anglo-Zanzibar War)
زمان:کمتر از 40 دقیقه
سال آغاز جنگ: 1896
بین: پادشاهی بریتانیا و زنگبار
پیروز: بریتانیا

2-جنگ شش روزه(6 Day War)
زمان:شش روز
سال آغاز جنگ: 1967
بین: رژیم اشغال گر قدس(اسراییل) و مصر،سوریه،عراق،اردن
پیروز: رژیم اشغال گر قدس(اسراییل)

3-جنگ هندی و پاکستانی(Indo-Pakistani War)
زمان جنگ:13 روز
سال آغاز جنگ: 1971
بین: هند و پاکستان
نتیجه:بنگلادش کشوری خود مختار شد

4-جنگ صربها و بلغاری ها(Serbo-Bulgarian War)
زمان:14 روز
سال آغاز: 1885
بین: بین پادشاهی صربستان و پادشاهی بلغارستان
پیروز: بلغارستان

5-جنگ ارمنی ها و گرجی ها(Georgian-Armenian War)
زمان:24 روز
سال آغاز: 1918
بین: گرجی ها و ارمنی ها
نتیجه: اداره دو جانبه منطقه مورد اختلاف

6-جنگ چینی ها و ویتنامی ها(Sino-Vietnamese War)
زمان:27 روز
سال اغاز: 1979
بین: چین و ویتنام
پیروز: دو طرف ادعای پیروزی کردند

7-جنگ ترکها و یونانی ها(Greco-Turkish War)
زمان 30 روز
سال آغاز: 1897
بین:امپراطوری عثمانی و یونان
پیروز: ترکها

8-جنگ دوم بالکان (Second Balkan War)
زمان :32 روز
سال آغاز: 1913
بین: بلغارستان با یونان،صرب ها،مونتنگرو،رومانی و امپراطوری عثمانی
پیروز:

9-جنگ لهستانی و لیتوانیایی(Polish-Lithuanian War)
زمان :37 روز
سال آغاز: 1920
بین: دومین جمهوری لهستان و لیتوانی
پیروز: لهستان

10-جنگ فالکلند(Falklands War)
زمان:42 روز
سال آغاز: 1982
بین: آرزانتین و بریتانیا
پیروز: بریتانیا

همچنین جنگ 33 روزه لبنان و رژیم اشغال گر قدس(اسراییل) در سال 2006 که در اسراییل جنگ دوم لبنان( 2006 Lebanon War) و در لبنان جنگ ژوییه( July War) نامیده میشود.و همچنین جنگ 22 روزه غزه و اسراییل نیز جز کوتاه ترین جنگ ها میباشند.

خود من هم جنگ ایران و امارات رو بهش اضافه می کنم که انگار 30 دقیقه طول کشیده اگر کسی از دوستان اطلاعی داره بگه تا ما هم بدونیم!!

منبع:http://www.guinness.ir

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
همين جنگ روسيه و گرجستان كه چند ماه ژيش بود و فكر كنم كتر از 1 ماه طول كشيد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دستت درد نکنه. کاش در مورد جمله خودت اگر سندیتی داره بنویسی و گرنه بهتره تو مطلبی که از جایی کپی کردی دست نبری.

لطف کن و طولانی ترین جنگها هم در ادامه اون بیار.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]

لطف کن و طولانی ترین جنگها هم در ادامه اون بیار.[/quote]

فكر كنم طولاني ترين جنگهاي قرن بيستم جنگ امركا با ويتنام/ايران و عراق/جهاني دوم/جهاني اول.البته جنگ اسراييل و فلسطينيان كه داستان ديگري دارد..

درست گفتم؟؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
عمليات بازپس گيري سه جزيره ايراني:

[size=18]در كمتر از 35 دقيقه [/size]

[color=red]شرح عملیات[/color]

در ساعت 6:15 دقیقه بامداد روز 9 آذر 1350 (30 نوامبر 1971) یک روز قبل از ترک قوای انگلیسی از خلیج فارس، یگانهای نیروی دریایی در سه جزیرة تنگه هرمز (تنب بزرگ، تنب کوچک و اوبوموسی) پیاده شدند و با بازگرداندن آنها به آغوش میهن، به دوران استعماری هشتاد ساله قوای انگلیسی بر این جزایر پایان دادند.
اولین پرچم ایران پس از گذشت کمتر از 35 دقیقه از آغاز عملیات بر اولین جزیره افراشته شد و در راس ساعت 8 در هر سه جزیره، پرچم ایران همراه با شلیک 21 گلوله توپ برافراشته گردید.

آزادسازی سازی جزیرة ابوموسی
در جزیره ابوموسی نیروهای پیاده شونده، وابسته به گردانهای ساحلی، راس ساعت 6:15 دقیقه صبح به وسیلة یک فروند هاورکرافت BH-1 در قسمت غربی جزیره پیاده شده و بلافاصله به سوی نقاط حساس پیشروی کردند و در ساعت 6:50 دقیقه صبح، کلیهء نقاط حساس و ارتفاعات تصرف شد. افسران و درجه‏داران و سربازان ایرانی به محض پیاده شدن در جزیره ابوموسی، پرچم ایران را بر بالای کوه حلوا که مرتفع‏ترین نقطهء ابوموسی است برافراشتند.


در ساعت 6:50 دقیقه صبح، کلیهء نقاط حساس و ارتفاعات جزيرهء ابوموسي تصرف شد


در حین اجرای عملیات یک فروند هلیکوپتر از بالا دیده‏بانی نقاط حساس جزائر را برعهده داشت. در ساعت6:30 دقیقه صبح هواپیماهای شکاری نیروی هوایی ایران برای پشتیبانی از نیروهای عمل کننده به روی جزیره نمایان شدند. در ساعت 7:15 دریادار عطائی جهت ملاقات با شیخ صقر از شارجه به جزیره عزیمت نمود و در ساعت7:30 بلافاصله در منطقه ملاقات پرچم ایران برافراشته شد.


آزادسازی تنب بزرگ و کوچک
در جزیره تنب بزرگ در ساعت 6 هلیکوپترهای نیروی دریایی اعلامیه‏اي مبنی بر عدم مقاومت روی دهکده و ساختمان پلیس پخش کردند و در ساعت 6:15 پنج فروند هواناو SRN-6 در سه کرانة شمالی جنوب شرقی و جنوب غربی نیروهای کماندویی و گردانهای ساحلی را پیاده نمودند. عملیات در این سه کرانه به ترتیب توسط ناو کهنموئی و ناوچه پروین و ناو میلانیان و یک فروند Bell-205 از هلیکوپترهای رزمی پشتیبانی می‏شد و در ساعت 6:35 جت‏های نیروی هوایی شاهنشاهي نیز به روی جزیره ظاهر شدند.



یکی از هاورکرافت حامل کماندوها از شمال جزیره و 4 فروند از دو نقطه جنوب شرقی و غربی یک‏یک با پیاده کردن از هواناو در 4 گروه به سمت ارتفاعات دو جزیره پیشروی می‏کنند و در ابتدا با هیچ‏گونه مقاومتی برخورد نمی‏کنند تا اینکه گروهی به فرماندهی سروان پیاده سوزنچی، به مقابل مدرسه و پایگاه پلیس می‏رسند. در این زمان یکی از افراد بدون اسلحه قبلن به پاسگاه اعزام می‏شود که پلیس‏ها تسلیم گردند دو نفر از پلیس‏ها بدون اسلحه از پاسگاه بیرون می‏آیند و همین که سروان سوزنچی فرمانده گروهان و مهناوی یکم حبیب الله کهریری بیسیم‏چی گروهان و دو نفر ناوی به اسامي آیت الله خانی و علی قربان روزبهانی آنها را دیده و در پوشش سایر افراد گروه که درازکش بودند به سمت پاسگاه پلیس می‏روند و در 8 قدمی درب پاسگاه از داخل پاسگاه با مسلسل 21 به آنها تیراندازی می‏شود و در نتیجه سروان پیاده سوزنچی و مهناوی یکم حبیب الله کهریری و ناوی آیت الله خانی به شهادت مي‏رسند و ناوی وظیفه علی قربان روزبهانی مجروح می‏شوند.

در این موقع سربازان نیز به تیراندازی پلیس‏ها جواب می‏دهند و در نتیجه آن 4 پلیس کشته می‏شوند و 5 نفر از آن مجروح می‏گردند و در همین حال گروه دوم به سرپرستی ستوان یکم به سمت پاسگاه پلیس پیشروی می‏کنند و برای کمک، یک فروند هلیکوپتر حامل مسلسل بلند می‎شود که به علت نزدیک بودن نفرات دو طرف نمی‏تواند از مسلسل استفاده کند. در این هنگام ناو سروان شفیق با ناخدا سوم خزعل توسط هلیکوپتر از جزیره ابوموسی به تنب می‏آیند و با استفاده از دیوار ساختمان و شهامت ناوسروان شفیق و ناخدا خزعل به پشت پاسگاه رفته و از درب عقب پاسگاه وارد می‏شوند و افراد پاسگاه را که دائمن تیراندازی می‏کردند وادار به تسلیم می‏نمایند و از نقاط مختلف خانه‏های دهکده نیز تیراندازی‏های تک‏تک به سوی نیروهای ایرانی می‏شود که منجر به تلفاتی نمی‏شود.



برافراشته شدن پرچم ايران در مقابل پاسگاه تنب بزرگ

پس از سقوط پاسگاه با احترام نظامی پرچم ایران در مقابل پاسگاه و مدرسه نیز برافراشته شد و ضمنا زخمی‏شدگان را به وسیلهء برانکارد و انجام کمکهای اولیه با هلیکوپتر به بیمارستان شیر و خورشید سرخ بندرلنگه اعزام می‏شوند و پس از سقوط پاسگاه نیروهای ایرانی تمامی سلاح‏های موجود در پاسگاه و خانه‏های مردم را جمع‏آوری می‎نمایند و بدین صورت، تصرف جزیرهء تنب بزرگ کامل گشت.

در ساعت 10 صبح دریادار حبیب الهی و عکاسان و فیلمبرداران وارد جزیره گردیدند و اندکی پس از اتمام عملیات امیرعباس هویدا نخست وزیر سرسپرده وقت، طی نطقی بازگشت جزائر ایرانی را به آغوش میهن اعلام نمود.

ارشدترین افسر عملیات آزادسازی جزایر سرهنگ صولتی بود. در جریان آزادسازی جزائر 1 افسر مهناوی نیروی دریایی به شهادت رسیدند و 1 نفر دیگر نیز زخمی گردید. شهدای این عملیات عبارتند از: سروان رضا سوزنچی کاشانی / مهناوی یکم حبیب سولکی کهریری و ناوی آیت الله خانی (روحشان شاد)
[color=red]
جناب نیودی لطفا قبل از برداشت مطلب از جای دیگری ان را ویرایش کنید تا با قوانین سایت مشکلی نداشته باشد.[/color]
[color=darkblue]hans[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یک عملیات دیگر هم هست که اطلاع زیادی از زمان دقیقش ندارم.

عملیات خیانت

از دست دادن بحرین که فکر کنم تخلیه نیروهای ایرانی از ان به دستور شاه وقت محمدرضا میرپنج(پهلوی) که سرسپرده بیگانگان بود کمتر از عملیات به دست اوردن 3 جزیره بوده است.

قابل ذکر است با چشم پوشی محمدرضا میرپنج از بحرین بدون نظر خواهی از مردم ایران تسلط ایران تنها به یک طرف ابهای خلیج فارس محدود شد و کاملا واضح است که این موضوع از نظر استراتژیکی چه قدر با اهمیت بوده است.
همین طور بحرین به طور کامل روی نفت خوابیده است به مانند خوزستان عزیزمان.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
طولاني ترين جنگ ها جنگ هاي صليبي و جنگ هاي داخلي اعراب جاهلي بودند كه بيش از 100 سال طول كشيدند ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جناب newday عزیز
ضمن تشکر از مطلب ارسالی در مورد بازپس گیری جزایر 3 گانه ایرانی لطفا کلمات مورد استفاده در متن را اصلاح نموده و به جای واژه های اشغال و ... از کلمات آزادسازی یا بازپس گیری استفاده کنید

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جالب اینجاست که در ویکی پدیای انگلیسی تعداد کشته های ایران رو 15 و نیروهای اشغالگر رو 0 اعلام کرده!!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ياد سريازان دلير ايران زمين كه سه جزيره هميشه ايراني خليج تا ابد فارس را به دامان ميهن بازگرداندند گرامي باد.من حقير هر پنجشنبه براي آنان فاتحه مي خوانم و خدايم ياري كرده كه هيچگاه اين امر را فراموش نمي كنم .از دوستمان هم به دليل قرار دادن اين شرح از عمليات دريايي ايران زمين عميقا و قلبا تشكر مي كنم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نیودی عزیز شما بهتره که بار آخرت باشه که عامل بازی در میاری ها من خودم الان زابل هستما! icon_razz

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]در مورد جنگ ويتنام و چين كسي اطلاعي داره؟؟[/quote]

جالب شد برام تا حالا چيزي در موردش نشنيده بودم.كسي ميدونه جريانش چي بوده؟؟

===================================================
بالاخره بعد كلي سرچ كردن يه چيزيايي پيدا كردم:
جمهوری سوسیالیستی ویتنام کشوری در جنوب شرقی آسیا است که یکی از بیشترین رشدهای اقتصادی را در منطقه خود دارد و تلاش می‌کند تا سال ۲۰۲۰ به کشوری توسعه‌یافته تبدیل شود.
این کشور شمال با چین، از شمال غرب با لائوس و از جنوب غرب با کامبوج همسایه است. در جنوب این کشور دریای جنوبی چین قرار دارد.در قرن ۱۹ فرانسه ویتنام را مستعمره خود کرد. ویتنام طی جنگ جهانی دوم به اشغال ژاپن درآمد. پس از جنگ دوباره فرانسه زمام امور را در ویتنام به دست گرفت اما تنها اندکی پس از آن در سال ۱۹۴۵، ویتنام استقلال خود را به دست آورد.پس از استقلال ویتنام به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم و نظام کمونیستی در شمال و نظام غیرکمونیستی در جنوب این کشور حاکم شد.در سال ۱۹۶۵ آمریکا با فرستادن نیروهایی به ویتنام جنوبی به یاری جنوبی‌ها برای مقابله با شمالی‌ها شتافت. کمکی که به جنگ مشهور ویتنام منجر شد.این جنگ ضررهای زیادی به آمریکایی‌ها وارد کرد و سرانجام در سال ۱۹۷۳ خاتمه یافت. در سال ۱۹۷۵ حکومت ویتنام جنوبی سرانجام سرنگون شد و در ویتنام حکومت کمونیستی برقرار شد.[color=red]ویتنام در سال ۱۹۷۹ به کامبوج حمله و آن را اشغال کرد. کامبوج با کمک چین موفق شد ویتنام را از خاک خود عقب براند. ویتنام عضو آ.سه.آن است.[/color]

==================================
از دوستاني كه اطلاعات بيشتري دارن لطف كنن اين مطلب را كامل كنند.جالبه چين خودش متحد ويتنام بود اما وقتي كه ويتنام به كامبوج حمله كرد طرف كامبوج را گرفت..ياد حمله عراق به كويت افتادم..

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فکر کنم طولانی ترین جنگ ها بین ایران و روم و بعد هم بین ایران و عثمانی بوده باشند که هر ده بیست سالی می زدن به طور هم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.