hamed_713

بدون سرنشین آلینا اسکای- وای (Alenia Sky-Y)

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

sky-y0001.jpg

 



کمپانی ایتالیایی Alenia Aeronautica در حال به پایان رساندن آزمایشات نهایی نمونه تجربی هواپیمای بدون سرنشین Sky-Y در این کشور است.
طراحی Sky-Y با هدف پرواز در ارتفاع متوسط ، دوام بالا،کاوش و جستجوو دیده بانی از منطقه در ماه ژوئن سال 2007 آغاز گردید.مراحل طراحی آن با توجه به نیازهای روز گسترش داده شد. Sky-Y دو مرحله آزمایش را در خاک سوئد با موفقیت به پایان رسانده است و در حال گذراندن سومین مرحله آزمایشات خود در خاک ایتالیاست. طراحان در این آزمایش ها توان سنسورهای الکترواپتیکی و همچنین توانایی های سیستم انتقال داده ها به صورت آنلاین از طریق ماهواره را بررسی کرده و همچنین چگونگی انجام وظایف جاسوسی، هدایت آتشباری، کشف و همراهی تحرکات اهداف هوایی و دریایی و همچنین کشف کشتی هایی که دچار سانحه شده اند را تست نمودند.
Sky-Y دارای یک سازه و بنده تمام مرکب ، سیستمهای تمام الکترونیکی اتوماتیکو یک موتور دیزلی با قدرت 160 اسب بخار جدید مشتق است که مداومت پروازی بیش از 12 ساعت(تا14ساعت) را برای این پهباد به ارمغان می آورد.

 

sky-y_data_sheet_002.jpg

 

 


Sky-Y اولین هواپیمای بدون سرنشین مدرن اروپایی است که در مرحله آزمایشی و تکاملی سنسورهای تولید این قاره قرار دارد.سنسور اصلی استفاده شده در این پهباد مدل EOST_45 ساخت شرکت Alenia Selex است.این سنسور با استفاده از سیستمهای اپتیکی ،الکترونیکی و ارتباطات سریع ماهواره ای قادر است اطلاعات و تصاویر دقیقی از منطقه مورد نظر ارسال نماید.

 

EOST_45.jpg

 



ساير تصاوير:

yourfile~1.gif

 

 


yourfile~1.jpg

 

 




ابعاد:

 طول : 9.725 متر
 طول بالاها : 9.937 متر
 مساحت بالها : 10.785 متر مربع

وزن :

 حداکثر وزن برخاست : 1200 کیلوگرم
 وزن خالی : 800 کیلوگرم
 وزن حداکثر سوخت : 250 کیلوگرم
 وزن بار قابل حمل : 200 کیلوگرم

مشخصات فنی:

 شعاع کاوش : 100 nm
 ماکزیمم رنج : 500 nm
 حداکثر ارتفاع : بیش از 25kft
 حداکثر توان پرواز يا حرکت :14 ساعت

تجهیزات قابل حمل:

- EO/IR sensor
- Hyper-spectral sensor
- Synthetic Aperture Radar
- ESM/Elint

مختصر و ان شاا... مفيد-تقديم به همه دوستان عزيز در سايت وزين ميليتاري

نويسنده: hamed_713
هرگونه استفاده از اين مطلب با ذكر نام نويسنده و سايت ميليتاري مجاز است.

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
عالي بود حامد عزيز
به نظر شما اندازه اش با توجه به ماموريتي كه انجام مي دهد بزرگ نيست ؟ تقريبا هم اندازه يك جنگنده تايگر خودمان است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تشکر و خسته نباشی بر حامد گرامی که بعد مدتی دوباره از مطالب علمیش مستفیض شدیم.

این پهپاد جزو پهپادهای بزرگ قرار میگیره که چند مدل مشهور دیگه مثل گلوبال هاوک در همین ابعاد هست و تنها دو مشکل دارد به نظر من اولی که مهمتره ارتفاع پروازی کمشه که میتونه احتمال شناسایی شدنش رو افزایش بده و دومی برد پروازی کمه نسبت به رقیب آمریکایی همون گلوبال هاوک و این برد برای ماموریتهای تاکتیکی خط مقدم مناسبه اما برای عملیات در عمق چندان کافی نیست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
از لطف شما ممنونم.

به عقيده من اين پهباد در عملياتهاي غير نظامي بسيار كارآمد است و در ماموريتهاي دريايي نيز قابلتهاي فراواني دارد.

اما در ابعاد نظامي در برابر رقباي خود مانند گلوبال هاوك حرفي براي گفتن ندارد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
راستش دارم درگیر طرح ساخت بهپاد برای بخش خصوصی کشور جهت کنترل و نظارت هوایی میشم ! نمیتونم زیاد در موردش توضیح بدم اما اونچه که الان خیلی درگیرم کرده سیستمهای کم حجم ارسال و درافت تصویره ! و مهم تر از ون خاصیت ژیروسکپی بسیار پیچیده دوربین های این پرنده هاست !

از کنترل ارتغاشات موتور و تروبلانس هوایی که بگذریم ! راه بسیار پیچیده و سختی برای کنترل لرزش ها با استفاده از ایمیج پروسسینگ جهت ماندگاری در حالت زوم روی یک منطقه وجود داره !


بهتر بگم و به سمت زمین با درجه زوم بالا نگاه میکنی کوچکترین ارتعاش تصویر رو خراب میکنه ! حالا زمانی که روی یک منطقه قفل تصوبری داری تنها راه ممکن خاموش کردن موتوره ! چون به سرعت قفل شما بهم میریزه !تنها راه ممکنه ایجاد یک سیستم فوق حساس ژیروسکوپی هماهنگ با تصور دوربینه که شما رو روی یک منطقه هم بصورت مکانیکی و هم بصورت الکترونیکی نگه داره که در حد حوصله فردی من نگنجید و کسی رو هم سراغ پیدا نکردم که بتونه

چنین سیستمی رو با دقت بالا در سه بعد و بسیار سبک طراحی کنه !

اینو گفتم که بدونید گاهی یک چیز بسیار ساده درد سری بزرگ درست میکنه اما بیشتر بگم میگید خالی بندیه ... :x
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام

از حضور مجدد شما خیلی خوشحالم و از بابت مطالب علمی سپاسگزار.امیدوارم غیبت دوباره ای از شما نبینیم.موفق باشید.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=brown]hamed_713 جان مثل هميشه عالي بود . خسته نباشي .

چند عكس ديگه از اين پهباد براي دوستان خوبم در ميليتاري : [/color]
[align=center]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_fotoHi236.jpg[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_fotoHi238.jpg[/img][/align]

[color=brown]اين هم 3 تا عكس كه گفته ميشه با سنسورهاي الكترواپتيك همين پهباد به دست اومده :[/color]

[align=center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_pdd_081143b.jpg[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_EOST-45.jpg[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_pdd_081143c.jpg[/img][/align]

[color=brown]اين هم يه فيلم از اين پهباد :[/color]

http://www.youtube.com/watch?v=lJ9Zdz-kPQc

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بابک جان از شما هم ممنون فیلم خوبیه.

چرا واریور جان میگی مشکله ثابت نگه داشتن دوربین رو یک نقطه؟ این فناوری رو سالهاست در تجهیزات هدفگیری نظامی در کشورهای آمریکا و روسیه استفاده میشود و کار پیچیده ایه درست اما ناممکن نیست و فناوری چندان پیشرفته ای نداره برخلاف پیچیده بودنش که ساده هست! :x

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=brown]سعيد جان اين تنها فيلمي است كه به طور رسمي منتشر شده .:mrgreen:

در بعضي از منابع خونده بودم كه قدرت موتور اين پهباد رو 200 اسب بخار نوشته . از زبان رئيس بخش تحقيقات شركت هم گفته شده كه تا 2010 قراره قدرت موتورش به 250 اسب بخار و سقف پروازش به 30Kft افزايش پيدا كنه . :x

با عكسي از اتاق كنترل اين پهباد برخورد كردم كه ديدنش خالي از لطف نيست :[/color]
[align=center]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/controlstationskyypartiwj0.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_controlstationskyypartiwj0.jpg[/img][/url][/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام مجدد...

برادر آرمانی عزیز !

راستش دلم برای همکلامی با شما و باقی دوستان خیلی تنگ شده باید یه فکر اساسی بکنم ...


ممنون از بابک عزیز ...
فقط اگر اینجا هم بتونی مدل اون هواپیماهای توی عکس رو بگی خیلی عالی میشه مخصوصا اون بال مثلثی که خیلی عجیبه ...




سعید جان ...

سخت نیست راستش خیلی هم ساده است فقط قراره که من یه طرحی در این زمینه بدم و بدون مشکل این طرح کامل شده فقط سختی در پیاده کردن بود که خودمون کوتاه اومدیم !

براحتی میشه با لاک از طریق یه دوربین دیگه که با دوربین اصلی سنکرون شده لاک رو انجام داد و با دوربین اصلی زوم کرد ! اما یکمی سنگین میشه ! که با توان موتور جبران خواهد شد !
این سیستم به اجبار چون برای برای تنها فیلم برداری ساخته میشه و هلیکوپتری هم هست ناخواسته ارتعاشات فراوانی داره و کنترل ارتعاشات اون مشکله !
که البته همش حل شده و اگر مجوز های لازم جهت ساخت و بهره برداری داده بشه تا آخر امسال بیرون میاد و نمونه فیلمهاشو قرار میدم ! اما اگر مانع بشن که ....
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_pdd_081143b.jpg[/img][/align]

[color=brown]worior جان ، دو نوع هواپيما كه بال مثلثي نيستند از نوع Hawker Hunter و Saab 32 هستند .

هواپيماي بال مثلثي هم Saab 35 است .

ببخشيد كه اين پست ربطي به تاپيك نداره :x[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]برادر آرمانی عزیز !

راستش دلم برای همکلامی با شما و باقی دوستان خیلی تنگ شده باید یه فکر اساسی بکنم ...
[/quote]

دوست خوبم وریور باید بگم ما بیشتر....

در مورد نحوه ارسال طرحها و جلب حمایتهای دولتی کارهایی انجام شده که بعد از هماهنگی با سعید خان حتما به اطلاع دوستان میرسونم.
انشاالله که ما در لذت چک پولهای دریافتی سهیم بدونید.... !

بخشید دوستان که پست نامربوط زدم...
:x

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.