Skyhawk

ايران به رتبه اول منطقه در حوزه نانو دست يافت

Recommended Posts

[color=darkblue]
ايران به رتبه اول منطقه در حوزه نانو دست يافت


ايران در حوزه نانو در سال 83 رتبه 57 را بين كشورهاي جهان داشت اما امسال به جايگاه شانزدهم جهان و رتبه اول منطقه ارتقا پيدا كرده است و پيش بيني مي شود تا سال 2015 در بين 10 كشور برتر دنيا در اين زمينه قرار گيرد.
رئيس ستاد ويژه توسعه فناوري نانو در مراسم افتتاحيه بخش تحقيقات نانو فناوري پژوهشكده بيوتكنولوژي با بيان اين مطلب گفت: ستاد فناوري نانو در سال 83 تاسيس شد كه در آن زمان ما رتبه 57 را بين كشورهاي جهان داشتيم و هدف اين بود كه در سال 2015 در بين 15 كشور دنيا قرار بگيريم.
سعيد سركار افزود: يكي از راه هاي رسيدن به پيشرفت، تربيت نيروي متخصص است كه در ستاد براي اين امر برنامه ريزي زيادي انجام شده و بحث هاي آموزشي حوزه نانو فناوري وارد دبيرستان ها و دانشگاه ها شده است. همچنين در حال حاضر 15 دانشگاه كشور در مقطع كارشناسي ارشد و پنج دانشگاه در مقطع دكترا در زمينه نانو فناوري دانشجو دارند. وي گفت: هدف اصلي ما توليد ثروت از نانو است و شبكه آزمايشگاه هاي نانو نيز با همين هدف ايجاد شده است. رئيس ستاد ويژه توسعه فناوري نانو خاطرنشان كرد: بحث بازار نانو در آينده در حدود يك هزار ميليارد دلار برآورد شده است كه ما بايد طبق برنامه 2 درصد اين بازار را در اختيار داشته باشيم.[/color][size=18][/size]

منبع: http://www.magiran.com/npview.asp?ID=1907519

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بسیار عالی و مایه افتخاره! علم آینده بر پایه نانو تکنولوژی خواهد بود و همچنین در صنایع نظامی کاربرد وسیعی داره!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خوب قرار نیست همه نظر بدن مهم اینه که خبر خونده بشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue]من هم خبر رو خوندم ولی نظر ندادم و از قبل میدونستم...
...
حوزه تکنولوژی نانو بسیار گسترده است و مانند انرژی هسته ای در تمام ضمینه ها کاربرد دارد...
خبر بسیار خوب و مایه افتخار برای ماست... :mrgreen: [/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
علم نانو تمام عرصه های زندگی انسان رو متحول خواهد کرد!

یک مثال ساده میزنم که جزو زیرساخت های علوم جدید هست.

دو شرکت اینتل و ای ام دی به فناوری پردازنده های 32 نانومتری دست یافتند در سال 2009 که پیشرفت خیلی بزرگی محسوب میشه و به نسبت سه سال قبل که پردازنده ها 90 نانومتری بود و مساحت چینش ترانزیستورها به یک نهم کاهش یافته این یعنی یک نهم شدن ابعاد پردازنده با همان تعداد ترانزیستور و یا با همان ابعاد و تعداد بیشتر ترانزیستور که همگی اختلاف کارایی بین پردازنده های قبلی و امروزی رو میبینیم. الان اگر علم نانو به حدی پیشرفت کنه که این 32 نانومتر بشه 3 نانومتر این یعنی یک دهم شدن ابعاد ترانزیستورها و یک صدم شدن مساحت که شاهد یک جهش حداقل 40 50 برابری در قدرت پردازنده ها خواهیم بود.

مثال دیگر در رابطه با علوم نظامی اینکه اولین بمب نانو را روسیه به نام FOAB با قدرت یک بمب اتمی تاکتیکی آزمایش کرد چند سال قبل که دو برابر بمب آمریکایی MOAB شعاع تخریب داشت. مواد منفجره این بمب با علم نانو ساخته شده بود و با دستکاری ساختار مولکولی قدرت انفجار زیاد شد. این یک قدم کوچک بود که در همین اولین قدم بمبی ساخته شد با وزن کمتر و قدرت تخریب دو برابر! حال با کامل شدن احاطه انسان بر علم نانو میتوان بمب هایی ساخت که مواد منفجره آنها قدرت تخریب به مراتب بالاتری نسبت به بمبهای امروزی که عموما از تی ان تی یا تریتونال استفاده میکنند داشته باشند. به طور مثال بمبی با وزن یک تن و شعاع تخریب 100 متر!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]خبر خوبيه

حالا واقعا يعني تركيه رو پشت سر گذاشتيم؟[/quote]

خیلی وقت هست که در بین کشورهای اسلامی اول هستیم! ولی مطمئنم رتبه جهانیمون واقعاً بهتر از 16 هست!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]البته خبر اصلي بشرح زير هست:[/b]

گروه اقتصادي / حوزه کشاورزي و امور دام 88/04/29 - 00:22شماره:8804281287

رئيس پژوهشكده بيوتكنولوژي كشاورزي در گفت‌وگو با فارس:

[size=18]ايران رتبه 16 جهاني در [color=blue]نانوتكنولوژي كشاورزي [/color]جهان را بدست آورد[/size]
خبرگزاري فارس: رئيس پژوهشكده بيوتكنولوژي كشاورزي گفت: ايران رتبه 16 در فناوري نانوتكنولوژي كشاورزي در جهان را به دست آورده است.

مجتبي خيام‌نكويي در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، افزود: بخش نانوتكنولوژي كشاورزي در پژوهشكده بيوتكنولوژي كشاورزي كرج در 28 تير 88 با اعتباري بيش از 25 ميليارد ريال راه‌اندازي شد.
رئيس پژوهشكده بيوتكنولوژي كشاورزي گفت: ايران در بحث توليد علم در بخش نانوتكنولوژي كشاورزي براساس رتبه‌بندي ISI عنوان 16 جهان را بدست آورده است.
خيام نكويي گفت: هدف از بهره‌مندي از نانوتكنولوژي در بخش كشاورزي به عنوان نخستين بخش رسمي و مصوب در وزارت جهاد كشاورزي اين است كه زيرساخت لازم براي كاربرد و توسعه فناوري جديد نانو در بخش كشاورزي را استفاده كند.
رئيس پژوهشكده بيوتكنولوژي كشاورزي گفت: يكي از توانمند‌هاي اين فناوري نانو در جهت جلوگيري از ضايعات محصول در بخش كشاورزي و افزايش عمر ماندگاري محصول است.
خيام نكويي تصريح كرد: با فناوري نانو و جلوگيري از ضايعات به تبع آن عملكرد در واحد سطح بخش كشاورزي افزايش مي‌يابد.
وي گفت: علاوه بر آن يك پروژه تعريف شده براي بسته‌بندي نانو براي افزايش عمر ماندگاري و جلوگيري از ضايع شدن محصول است كه اين پروژه آغاز شده و تا پايان سال‌جاري يا اوايل سال 89 به دانش توليد بسته‌بندي با فناوري نانو در بخش كشاورزي دست مي‌يابيم.
خيام نكويي گفت: اين فناوري باعث افزايش ماندگاري محصول و عمر آن است.
رئيس پژوهشكده بيوتكنولوژي كشاورزي گفت: در خصوص كاربرد نانو تكنولوژي در بحث سموم، كودها و بيابان‌زدايي، بخش زراعت و باغباني دانشمندان ايراني فعاليت مي‌كنند تا به اين فناوري دسترسي پيدا كنند.
خيام نكويي گفت: 20 پروژه تحقيقاتي در كميته نانوتكنولوژي وزارت جهاد كشاورزي تعريف شده و به سرعت مراحل انجام آن طي خواهد شد.
خيام نكويي در مورد كشت بافت خرما گفت: براي تجارت‌سازي فناورزي كشت بافت خرما كارهاي مهمي انجام مي‌شود و تلاش براين است كه پروتكل كشت بافت خرما تجاري‌سازي شده و از مرحله آزمايشگاه به مرحله گلخانه و سپس به مزرعه انتقال يابد.
وي در مورد زمان انتقال فناوري از آزمايشگاه به نخلستان گفت: بسته به محصول متفاوت است و در برخي محصولات حدود 2 سال و در برخي حتي 4 ماه طول مي‌كشد.

http://www1.farsnews.com/newstext.php?nn=8804281287

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]علم نانو تمام عرصه های زندگی انسان رو متحول خواهد کرد!

یک مثال ساده میزنم که جزو زیرساخت های علوم جدید هست.

دو شرکت اینتل و ای ام دی به فناوری پردازنده های 32 نانومتری دست یافتند در سال 2009 که پیشرفت خیلی بزرگی محسوب میشه و به نسبت سه سال قبل که پردازنده ها 90 نانومتری بود و مساحت چینش ترانزیستورها به یک نهم کاهش یافته این یعنی یک نهم شدن ابعاد پردازنده با همان تعداد ترانزیستور و یا با همان ابعاد و تعداد بیشتر ترانزیستور که همگی اختلاف کارایی بین پردازنده های قبلی و امروزی رو میبینیم. الان اگر علم نانو به حدی پیشرفت کنه که این 32 نانومتر بشه 3 نانومتر این یعنی یک دهم شدن ابعاد ترانزیستورها و یک صدم شدن مساحت که شاهد یک جهش حداقل[size=24] 40 50[/size] برابری در قدرت پردازنده ها خواهیم بود.
[/quote]


البته ببخشید فکر نمیکنم چنین اتفاقی بیفته چون مولوکولهای سیلیکون و غیره که در ساخت و ناخالص کردن ترانزیستور کاربرد داره دارای یه شعاع اتمین که باعث میشه کاهش ابعاد ترانزیستور تا یه حدی امکان داشته باشه
البته من نمیخوام به مثال ایراد بگیرم ولی گفتم اینو بگم که داستان برد موشک پیش نیاد که اگه سوخت دو برابر بشه برد موشکم دو برابر میشه البته اگه تند رفتم ببخشین
چون ممکنه دوستان دوباره به همین حرف استناد کنن و نتیجه گیریهای عجیب غریبی بکنن که آدم icon_wink

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
میدونم با سیلیکون شاید نشه اما قحطی ماده که نیست یه چیزی پیدا یا درست میکنن که با اون بشه! اگر نشه پس پیشرفت علوم اجبارا باید متوقف بشه؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آقا سعید 10.000 مین پستت رو تبریک میگم! icon_wink عجب بیکاری هستی ها icon_wink
دوستان یکم از فناوری نانو در ارتش بگین! البته ارتش خودمون. تا حالا در این زمینه چیکار کردیم؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هنوز فناوری نانو بصورت انبوه وارد صنایع نظامی نشده اما به عنوان مثال با کمک نانو تیوبهای کربنی میتوان مقاومت زره تانک رو افزایش داد بدون اینکه وزن کلی خیلی زیاد بشه!

(بیکار نیستم و این تعداد پست در سه سال ارسال شده اما شما در چند ماه 500 تا ارسال کردی! icon_wink )

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بسيار از خوندن اين خبرها خوشحال ميشم و جان تازه اي ميگيرم٠ به اميد پيروزي جوانان ايران زمين در همه زمينه ها٠ icon_wink

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.