EBRAHIM

تاپیک جامع معرفی هواگردهای غیر نظامی

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

خواهش میکنم واقعاًجای خالی این بخش درسایت به شدت حس میشد. icon_cheesygrin
راستی منتظر بقیه هواپیماها باشید.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ممنون جالب بود ...

فقط اون دو تا عكس آخري به نظر امبراير مياد اگر اشتباه نكرده باشم ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نه ویرور جان هردو md-90هست صندلی رو میتونی از سایت ایرلاینز دات نت سرچ کنی وعکس آخری رو هم همینطور خواستی لینکشو برات بذارم .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
منظورم اون دو تا هواپيما بود نه كاكپيت ...
شايد اشتباه كرده باشم چون شباهت بسياره تفاوتش اينه كه فقط اين از بامبارديه كشيده تر به نظر ميرسه ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این هواپیما هم جزو هواپیما های در حال خرید ایران هست که اسمش در اخبار ها امده بود.
احتمال زیاد دست دوم خواهند بود ولی اگه بیاد بهتر از توپولوف 154 هست. خدا رو شکر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من عكس بامبارديه رو ميزارم تا شباهتي كه بينشون وجود داره رو دوستان بدونند ...

embraer bombardier crj700 اگر درست باشه !

http://gallery.military.ir/albums/userpics/aircraft_photos_crj700-3l.jpg

.

http://gallery.military.ir/albums/userpics/CRJ_700_01.jpg

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با اينكه در كارخونش تخته شده ! اما واقعا براي ايران جون كند اين هواپيما ! فقط تو اين فكرم كه مسولان براي پايان عمر درخشنده اون فكري كردند يا نه !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
شفق جان دستت درد نکنه . مطلب بسیار خوبی بود . icon_cheesygrin

هواپیمای بسیار خوبی هست , اگر سرویس دهی درست بشه , مشکلی پیش نخواهد اومد . به نظر من رقیب قدرتمند این هواپیما توپولف 334 هست . هواپیمای فوکر 100 یک مشکل بزرگ داره و اون هم شنیدن سر و صدای زیاد از موتور در داخل کابین هست . مخصوصا در تیک آف و لندینگ . و این هم بخاطر تاراگزوز های خروجی هستند . مسئله اینه که با منفی شدن درجه ی climb در موقعی که هواپیما در cruise level قرار داره , صدا در کابین بسیار کم می شه ولی در هنگام تیک آف و لندینگ صدا بسیار بالا در کابین شنیده می شه , باید فکری هم به حال این مسئله کرد .

فکر می کنم میانگین سنی این هواپیما ها در ایران بین 10 تا 15 سال باشه . که حداکثر تا 4 5 سال دیگه خوبه ولی بعد از اون باید به فکر جایگزینیش باشیم تا بتونیم هماکان برتریمون رو حفظ کنیم . همونطور که گفتم توپولف 334 بهترین گزینه برای این جایگزینی این هواپیما است .

راستی شفق جان به نظر من بهتره به آقا سعید پی ام بزنی که اگر می شه یک بخش هواپیما های غیر نظامی در سایت باز کنه , چراکه با وجود تاپیک های عالی شما حیف هست که در بخش های متفرقه و ... قرار بگیره icon_question

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
شفق جان دستت درد نکنه . مطلب بسیار جالبی بود .

از لحاظ ظاهری هواپیما های سی ار جی با داشتن winglets و موتور های نوع نیمه سنگین روی بریلانگر بالا و همچنین داشتن نوک تیز , از مکدونال داگلاس ام دی متمایز هست . تعداد بسیار زیادی از هواپیمای ام دی 90 در حال استفاده در امریکن ایرلاینز هست .

یکی از شاهکار های بزرگی که مهندسین آمریکایی در این هواپیما بوجود اوردند ( هم اکنون در انواع هواپیما های ایرباس هم از این طرح استفاده می شه ) , بوجود اوردن سه مخزن سوخت یکی در بالای سر هواپیما و دو مخزن در کناره ها است . مسئله در این است که این هواپیما تونسته یک بالانس بسیار عالی رو در موقعی که شرایط جوی مساعد نیست بدست بیاره . و اون هم بدلیل محاسبات بسیار خوب مهندسین آمریکایی از لحاظ اندازه گیزی مخزن ها بوده که همچنین در مسافت های طولانی هم از این مخزن استفاده می شه .

بار ها و بار ها اتفاق افتاده که مخزن های سوخت هواپیما با اینکه پر از فیول مورد نظر هستند , رابطه خودشون رو با موتور ها و بقیه سیستم های هواپیما از دست می دن این نوع طراحی کمک می کنه که در صورتیکه چنین رخداد , از حداکثر احتمال استال هواپیما جلوگیری بشه و با نصب سیستم هیدرولیکی KI5 که چیزی شبیه به موتور هست زمان بودن هواپیما در آسمان رو به حداکثر برسونه .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
شفق جان دستت درد نكنه
خيلي وقت بود كه دنبال يه سري اطلاعات راجع به هواپيماهاي غير نظامي مي گشتم
من هم با پيشنهاد ايجاد بخش [b]هواگردهاي[/b] غير نظامي موافقم
اگه سعيد جان لطف كنه و اين كار رو انجام بده فكر كنم مرجع خوب و مفيدي توي سايت ايجاد بشه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=indigo]
مک‌دونال داگلاس ام‌دی-۱۱
[align=center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_fedex-md-11-n601fe-seen-climbing-out-of-stansted.jpg[/img][/align]

بوئینگ (مک‌دونال داگلاس) ام‌دی-۱۱ Boeing MD-11 یک هواپیمای مسافربری پهن پیکر سه موتوره ساخته شرکت مکدونال داگلاس از شرکتهای اقماری بوئینگ کشور آمریکا است. نخستین پرواز ام‌دی-۱۱ در ۱۰ ژانویه ۱۹۹۰ صورت گرفت. بیشتر مدلهای مسافربری آن با تغییر کاربری به هواپیماهای ترابری ویژه حمل کالا تبدیل شده اند . بوئینگ ام‌دی-۱۱ نسل جدیدی از هواپیمای قدیمی تر این شرکت، مک‌دونال داگلاس دی‌سی-۱۰ به حساب می‌آید .
[align=center]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_800px-UPS_MD11_N252UP.jpg[/img][/align]

تاکنون 200فروند از این نوع هواپیما ساخته شده که تا سال 2000 تولیدآن ادامه داشته است.
[align=center][[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_Air_namibia.jpg[/img][/align]
[align=center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_md11_fsx_06112.jpg[/img][/align]
MD مخفف Mc Donnell Douglas است که پس از Boeing بزرگترین شرکت هوافضائی دنیا پس از بوئینگ محسوب میشد، اماپس ازاینکه ایرباس در دهه هفتاد شروع به فعالیت نمودو رقابت با بوئینگ و مکدانل داگلاس درعرصه بین المللی شروع شد .ایرباس ازاین دو شرکت آمریکایی پیشی گرفت و شرکت بوئینگ ومکدانل داگلاس برای رقابت با ایرباس وحفظ سهم خود دربازار جهانی با یکدیگر ادغام شدند وبوئینگ سهام این شرکت را خریداری نمود.و چون بوئینگ گروه مک دانل داگلاس را خریداری کرد ه در حال حاضر محصولات تحت عنوان بوئینگ تولید می شوند .
ولی تمامی مدلهای MD در زمان مالکیت قبلی تولید شده اند و تنها مدل MD-80/82 تا سه الی چهار سال پیش با عنوان B-717 تولید می شد.
لازم به ذکر میباشد که هواپیمهای مثل اف15 واف 4نیز ساخت شرکت مکدانل داگلاس می باشد.


مشخصات
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_Md-11Conversion.jpg[/img]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/02%7E13.jpg[/img]
بوئینگ ام‌دی-۱۱ دارای دو موتور توربوفن در زیر بالها و یک موتور در بخش پائینی باله عمودی انتهای هواپیماست.
سرعت کروز:0.88 Mach (587 mph, 945 km/h, 520 kn)
فاصله نوک دو بال: ۵۱٬۶ متر
طول: ۶۱٬۶ متر
ارتفاع: ۱۷٫۶ متر
ظرفیت مسافر: ۴۱۰ نفر
بیشینه سرعت: ۹۴۵/۰ ماخ (۱۰۰۳ کیلومتر بر ساعت)
محدوده پرواز: ۷۲۴۰ کیلومتر
موتورها:سه نوع موتور باقدرت های زیر
Pratt & Whitney PW4460 - 60,000 lbf (270 kN)
PW4462 - 62,000 lbf (280 kN)
General Electric CF6-80C2D1F - 61,500 lbf (274 kN)

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_am2365.jpg[/img]

کابین خلبان:
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/114073main_PCApilot_MD11.jpg[/img]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_md-112.jpg[/img]
چیدمان صندلیها:

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_2772574592_bf3c54b653.jpg[/img]
مدل‌ها

MD-11 مدل استاندارد مسافربری.
MD-11 C دارای درب بزرگ در عقب برای حمل بار.
MD-11 CF دارای قابلیت تبدیل از مسافربری به ترابری و بالعکس.
MD-11 ER دارای باک بنزین اضافه برای مسافتهای طولانی تر.
MD-11 F برای ترابری و حمل کالا.
[align=center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_MD-11.jpg[/img]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_md11eva.jpg[/img]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_md11klm.jpg[/img]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_md11gemi.jpg[/img][/align]
سوانح:
تاکنون 12سانحه در ایرلاین های زیر:
China Eastern Flight 583
FedEx Flight 14
Swissair Flight 111
Korean Air
China Airlines Flight 642
FedEx Express Flight 87
FedEx Express Flight 80
[/color]

هواپیمای مک‌دونال داگلاس دی‌سی-۱۰
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_800px-FedEx_912.jpg[/img]

منبع:
wikipedia
[color=darkred]
نویسنده : شفق
در صورت استفاده از این مطلب درج نام نویسنده و لینک سایت میلیتاری الزامی میباشد.
[/color]
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.