sokuteasemuni

پرتاب سومین راکت کاوشگر ایران تا پایان سال

Recommended Posts

[b]پرتاب سومین راکت کاوشگر ایران تا پایان سال/ جزئیات آماده سازی راکت[/b]

معاون پژوهشی پژوهشگاه هوا فضا از پرتاب سومین راکت کاوشگر خبر داد و با تشریح جزئیات آماده سازی آن برای پرتاب گفت: این راکت با اهداف پژوهشی و تحقیقاتی در صورت آمادگی کامل مجموعه تا پایان سال جاری پرتاب می شود.

[img]http://www.mehrnews.com/mehr_media/image/2009/10/475377_orig.jpg[/img]

به گزارش خبرنگار مهر، محمد ابراهیمی سه شنبه در حاشیه سمینار هوا فضا به مناسبت سال جهانی هوا فضا در جمع خبرنگاران با اشاره به آنالیزهای راکت کاوشگر 2 گفت: این آنالیزها که توسط محققان پژوهشگاه هوا فضا بر روی راکت کاوشگر 2 انجام شد ما را برای پرتاب بعدی آماده ساخت.
وی به زمان این پرتاب اشاره نکرد و افزود: با هماهنگی سایر دستگاههای همکار زمان مناسب آن متعاقبا اعلام می شود ولی در صورت هماهنگی پیش بینی می شود تا پایان امسال اجرایی شود ولی این پرتاب وابسته به ما نیست بلکه سایر سازمانهای ذیربط در این پروژه همکاری دارند.
معاون پژوهشی پژوهشگاه هوا و فضا شتاب سنجها، سنسورها و اطمینان از عملکرد پره ها را از جمله این آنالیزها ذکر کرد و اظهار داشت: نتایج به دست آمده از این آنالیز نشان داد که تحقیقات ما کامل و دقیق بوده است.
وی این موفقیت را نقطه شروعی برای پرتابهای بعدی دانست و ادامه داد: این راکتها، راکتهای پژوهشی هستند از این رو تا قبل از انجام پرتاب باید کلیه قسمتهای آن تست شود چرا که اگر در راکتها مشکلی پیش آید می توانیم آن را جبران کنیم ولی در ماهواره ها و یا فضاپیمایی که یک موجود زنده را حمل می کند وقتی مشکلی ایجاد شود قابل جبران نیست از این نظر باید گام به گام به تکنولوژی آن برسیم تا از هزینه های فضایی کشور کاسته شود.
ابراهیمی به همکاری این پژوهشگاه با سایر دستگاهها اشاره کرد و گفت: پژوهشگاه آمادگی خود را برای همکاری در زمینه هوا فضا اعلام کرده است و در حال حاضر برخی از دستگاهها درخواست مطالعه و اعتبارسنجی زیر سیستمهای خود را توسط پرتاب راکت کاوشگر ارائه کرده اند.

[b]پرتاب کاوشگر به همراه موجود زنده [/b]

معاون پژوهشی پژوهشگاه هوا و فضا با برنامه های مطالعاتی این پژوهشگاه در زمینه ساخت کپسول زیستی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: پرتاب زیستی در یک یا دو پرتاب آینده برنامه ریزی شده است.

http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=959605

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اين موشكه كه پرتاب شد هوا ! خيلي سرعت و شتاب اوليه بالاي داشت !‌علاوه بر برد زياد كه تا مدار پاييني هم رسيد ! منظور همينيه كه توي عكسه ..

از اين
ميشه بعنوان پايه اي براي موشكهاي ضد موشك يا هواپيما بهره ها برد ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]وی این موفقیت را نقطه شروعی برای پرتابهای بعدی دانست و ادامه داد: این راکتها، راکتهای پژوهشی هستند از این رو تا قبل از انجام پرتاب باید کلیه قسمتهای آن تست شود چرا که اگر در راکتها مشکلی پیش آید می توانیم آن را جبران کنیم ولی در ماهواره ها و یا فضاپیمایی که یک موجود زنده را حمل می کند وقتی مشکلی ایجاد شود قابل جبران نیست از این نظر باید گام به گام به تکنولوژی آن برسیم تا از هزینه های فضایی کشور کاسته شود. [/quote]
منظور از گام به گام ، آزمون و خطا نيست كه؟

بهتر است موجود زنده اي انتخاب بشه كه بعدا اسباب به سخره گرفتن توانايي هاي متخصصان و ساخت جك براي اين پيشرفت نشه.
فكر ميكنيد چه موجود زنده اي مي فرستند فضا؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
باسلام


[quote]
منظور از گام به گام ، آزمون و خطا نيست كه؟

بهتر است موجود زنده اي انتخاب بشه كه بعدا اسباب به سخره گرفتن توانايي هاي متخصصان و ساخت جك براي اين پيشرفت نشه.
فكر ميكنيد چه موجود زنده اي مي فرستند فضا؟[/quote]

شکست در کار برای کشور قبلا هم رخ داده ولی ما دوباره شروع کردیم . اما باید گفت منابع کشور هم با ارزش هستند و نمیشه اونها رو به راحتی و با عجله به هدر داد.

با در نظر گرفتن اندازه موشک نباید موجود بزرگی باشه. شاید یک میمون کوچک و یا از جوندگان

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
پرتاب يك ماهواره بسيار هزينه بر است.ازمون وخطا جواب نميدهدوضرر مالي زيادي دارد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به نظر من گربه برای پرتاب خوبه
مسخرش نمی کنن و پرجم کشور ما هم شبیه گربه هستش

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]فكر ميكنيد چه موجود زنده اي مي فرستند فضا؟
[/quote]گاو خوبه ! خر يا شتر هم خوبه ! چون به لحاظ وزني هر كدوم ميتونند با چند نفر جايگزين بشن .. icon_cheesygrin

البته فكر نكنم از گربه سگ يا موش فراتر بره ! يه چيزي توي همين مايه ها ! فكر ميكنم بايد احتمالا پستاندار باشه و شرايط پرواز و زنده موندن مشابه انسان داشته باشه ! يعني اگر زنده برگشت ! بتونيم بگيم كه انسان هم ميتونه بره ! البته مثل هميشه بهترين گزينه همون ميمون خواهد بود ..

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اى بابا! گفتن در يك يا دو پرتاب [b]ديگه[/b] موجود زنده مى فرستيم! شما مثل اين كه خيلى عجله داريد؟! إن شاء الله كه به زودى(تا حدود سه سال ديگه) ايران هم به «توانايى» فرستادن فضانورد برسه...
[quote]پرچم کشور ما هم شبیه گربه هستش[/quote]

كجاى پرچم ما شبيه گربه هست؟! منظورتون [i]نقشه[/i] بوده ديگه؟! اشتباه در اين حد؟! حالا گيريم املاى بعضى ها خوب نيست٬ تو رو خدا ديگه از اين خطاهاى تابلو تو كارنامه تان نذاريد! آبرودارى كنيد ديگه! اون وقت مى خواهيد فضانورد هم بفرستيد تو مدار!؟ icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
معاون پژوهشگاه هوافضامطرح کرد:

[b]جزئیات پرتاب موفقیت آمیز راکت کاوشگر 2 توسط محققان کشور[/b]

معاون پژوهشی پژوهشگاه هوا فضا به چزئیات راکت کاوشگر 2 اشاره کرد و گفت: پس از پرتاب ناموفق اول با همکاری محققان داخلی موفق به اجرای دومین پرتاب موفقیت آمیز این راکت کاوشگر شویم و این راکت با اهداف پژوهشی پرتاب شد.به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمد ابراهیمی سه شنبه در سمینار معرفی دستاوردهای این پژوهشگاه در سومین روز از هفته جهانی هوافضا گفت: راکتهای کاوشگر برای کاربردهایی چون هوا شناسی، تهیه نمونه های جوی، آنالیز بخشهای مختلف ماهواره و آنالیز زیست محیطی به کار می رود.

وی مطالعات نجومی را از کاربردهای دقیق این نوع راکتها دانست و ادامه داد: راکتهای کاوشگر با استفاده از سنسورها قادرند تصاویر نجومی، اشعه ها و آثار فعالیتهای نجومی را به دقت ثبت و ضبط کنند. از سوی دیگر به دلیل آنکه هزینه ساخت و ارسال راکت از ماهواره ها کمتر است از این رو استفاده از راکتهای کاوشگر در مطالعات نجومی مقرون به صرفه است.

ابراهیمی موتور، محموله آزمایشگر و سیستم بازیابی را از اجزای مهم راکت‌ها ذکر کرد و اظهار داشت: زمان پرتاب از 5 تا 20 دقیقه بسته به نقطه اوج به طول می انجامد.

وی به فعالیتهای این پژوهشگاه در زمینه ساخت و پرتاب کاوشگر 2 اشاره و خاطرنشان کرد: هدف از ساخت و پرتاب راکتهای کاوشگر، ارسال محموله ای به فضای ماوراء جو برای اهداف تحقیقاتی و پژوهشی است.

معاون پژوهشی پژوهشگاه هوا فضا اولین پرتاب راکت کاوشگر را به دلیل بروز مشکلاتی در بخشهای سازه ای ناموفق خواند و ادامه داد: برای پرتاب دومین راکت کاوشگر اقداماتی چون طراحی محموله الکترونیکی، طراحی سیستم جدایش راکت، طراحی سیستم بازیابی، اتصال راکت به دو پرتاب کننده مختلف، تست و آنالیز و فرماندهی میدان پرتاب با همکاری محققان داخلی انجام شد.

ابراهیمی راکت کاوشگر 2 را شامل قسمتهایی چون زیر سیستمهای تامین توان، زیر سیستم GPS، سیستم بازیابی و سنسورها دانست و اضافه کرد: قبل از انجام پرتاب نهایی کلیه قسمتهای آن تست و آنالیز شد و با موفقیتهایی که به دست آوردیم توانستیم پرتاب نهایی را انجام دهیم.

http://www.mehrnews.com/fa/NewsDetail.aspx?NewsID=959659

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]اى بابا! گفتن در يك يا دو پرتاب [b]ديگه[/b] موجود زنده مى فرستيم! شما مثل اين كه خيلى عجله داريد؟! إن شاء الله كه به زودى(تا حدود سه سال ديگه) ايران هم به «توانايى» فرستادن فضانورد برسه...
[quote]پرچم کشور ما هم شبیه گربه هستش[/quote]

كجاى پرچم ما شبيه گربه هست؟! منظورتون [i]نقشه[/i] بوده ديگه؟! اشتباه در اين حد؟! حالا گيريم املاى بعضى ها خوب نيست٬ تو رو خدا ديگه از اين خطاهاى تابلو تو كارنامه تان نذاريد! آبرودارى كنيد ديگه! اون وقت مى خواهيد فضانورد هم بفرستيد تو مدار!؟ icon_cheesygrin[/quote]


برادر کارت اینترنتم داشت تموم میشد واسه همین عجله ای نوشتم
منظورم همون نقشه بود
حالا مگه قراره کارناممون از میلیتاری رو ببریم جایی تحویل بدیم که شما نگرانشی؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خیلی خوبه
می گم میتونیم تو سایت یه قسمت ثبت نام برای سال های آینده که قرار آدم بفرستیم فضا قرار بدیم ! icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]حالا مگه قراره کارناممون از میلیتاری رو ببریم جایی تحویل بدیم که شما نگرانشی؟[/quote]
نه عزيز دل برادر! ولى زشته به خدا! من به شخصه(قبول دارم) خيلى به املا و نگارش اهميت مى دم(نمره انشام در بدترين حالت 18 بود و معمولاً طولانى ترين انشاى كلاس براى من بود+رعايت قوانين نگارشى) امّا بعضى كمتر به اين موضوع اهميت مى دهند. يك كم اشكال نداره امّا بعضى وقتا ديگه اعصابم رو مى ريزه به هم! ديشب هم اين طور شد٬ من عذر مى خوام...

ايران از راكت سوخت جامد براى اين منظور استفاده مى كنه يا سوخت مايعش رو ساخته؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.