ma662

Members
  • تعداد محتوا

    10
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

اعتبار در انجمن

37

درباره ma662

  • رتبه حساب کاربری
    سرباز دوم

Profile Information

  • Gender
    Male

آخرین بازدید کنندگان پروفایل

684 نمایش های پروفایل
  1. آقایان من به شما می گم قسمتی از اس ۳۰۰ زدن،این من و این هم شما نه با پهباد بلکه با یک موشک از آسمان سوریه و عراق!این بماند برای روزی که سندها کم کم رو می شه،رادار هم آسیب جدی دیده،شاید هم خوب نشه!
  2. کلا یک جمله اشتباه! FPGA برای پیاده سازی logic curcuit استفاده می شوند،چون سرعت اون ها در حالت گیت موازی بسیار زیاده هستند،مثلا ما اگر بخواهیم چندین سیگنال(دیجیتال=سطح گیت) را به پایه یک پزدارنده ARM وصل کنیم این خود به خود در بعضی مواقع باعث اشغال بیخود پایه های و وقفه های زیاد می شه،پس ابتدا توسط مدارتlogic curcuit (بر اساس فناوری FPGA) سیگنال را خلاصه سازی می کنیم بعد به پردازنده مثلا ARM می کنیم،در کل کار شبیه سازی پردازنده نیست(کلا FPGA و cpu دو مقوله جدا از هم می باشد)،پردازنده یک چیز دیگر است،برنامه نویسی VHDL یا Verilog استفاده می شود با python و C هم میشه(که کمتر کسی استفاده می کنه)! dsp تا حدودی هم میشه با FPGA پیاده سازی کرد هم اون هم شرایط خودشو داره!(نه به کارایی پردازنده های مخصوص خود dsp)
  3. [img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10187/ferro1.jpg[/img] [img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10187/reflectarray_figur_1.jpg[/img] [img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10187/30_1288196476.jpg[/img] ------------------------------------------------------------------------------------- با سلام این آنتن رادار! یک آنتن رفلکتور از نوع شیپوری مخروطی (ما مخابراتی ها میگم آنتن بوقی) اما رفلکتورش از یک آرایش چند جهتی استفاده کرده(چند جهتی بیم) !این آرایه فازی نیست.(خیلی هم زشته[img]http://www.military.ir/forums/public/style_emoticons/default/hee%20hee.gif[/img] ) [img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10110/Graphic23_2.jpg[/img] از این طراحی زیرلایه زمین یا همون Sub (بدون اونfeed بیرونی(آنتن اصلی،این هم یک نوع دیگه از آنتن بالای)فقط برای تغییر جهت بیم به اندازه خیلی کم )هم جدیدا برای آنتن شبه یاگی یودا در فرکانس بالا استفاده می شه(زیاد این طراحی استفاده نمی شه!مشکل داره!یعنی زیاد حرفه ای ) خودم نیز برای طراحی یک رادار سار کوچیک و دانشجویی می خوام از آنتن شبه یاگی یودا استفاده کنم(مدار داخلی خیلی سخته) [img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10145/thumb_91238016970680731333.jpg[/img] در مورد آنتن رادار طبس باید گفت یک آنتن ساده آرایه فازی تخت استفاده شده(که با وجود این همه استعداد در زمینه مخابرات میدان!ناامید کننده است ) راستی رادار دوم خرداد و بشیر باید دید چطور؟از نظر مدار داخلیش می گم(همه چیز رادار آنتن نیست!ابتدا (مهم)مدار داخلیشه) زیاد به پسیو بودن یا اکتیو بودن گیر ندهید !خیلی زیاد مهم نیست(یک رادار: فیلتر ،آنتن،خطوط انتقال،پردازش(DSP)،پردازش تصویر،نویز ..... و هزار بدبختی دیگه هم داره) مثلا تا حالا شیفت دهندهای فازی میکروالکترومکانیکیRf-mems استفاده شده یا نه!پایداری فیلتر چطور!..... اول راه هستیم باید کمی صبر کرد و همچنین تلاش،تلاش،تلاش