Msebr

Members
  • تعداد محتوا

    128
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

  • Days Won

    1

پست ها ارسال شده توسط Msebr


  1. 1 ساعت پیش, mehdipersian گفت:

    بالگرد ملی در دست طراحی است و اگر این بالگرد به سرانجام برسد نیازهای نظامی و غیرنظامی را پوشش می‌دهد و ما برای ساخت بالگردهای غیرنظامی آماده پذیرش سفارش هستیم.

    ما پیر شدیم و این بالگرد نیومد. حتی موتورش هم چندساله منتظریم و خبری نشد. تو جنوب و شرق خیلی احتیاج داریم بهش

    • Like 4

  2. بر 26 تیر 1402 در 20:13 , 951 گفت:

    جزئیات حادثه برای بالگرد MBB Bo 105 اورژانس در حین ماموریت .

     

    رئیس اورژانس کشور از وقوع حادثه برای یک فروند بالگرد این سازمان در حین فرود در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد. حوالی ساعت ۱۱ پیش از ظهر امروز یک فروند بالگرد اورژانس به همراه تکنسین‌ها و کادر پروازی در حال فرود در روستای سرآسیاب اجم از توابع بخش دیشموک در استان کهگیلویه و بویر احمد بود که دچار حادثه شد.

     

    لینک خبر  :

     

    https://www.tabnak.ir/fa/news/1183644/جزئیات-حادثه-برای-بالگرد-اورژانس-در-حین-ماموریت

    این خبرگزاری تصویر رو اشتباه گذاشته.

    داخل تصاویر محلی مشخص هست

    • Like 1
    • Upvote 1

  3. هر اففان که داخل ایران زندگی میکنه از یارانه استفاده میکنه حتی اگر از لوکس ترین غذاها مصرف کنه بازهم یارانه انرژی یارانه دانه های روغنی و کنجاله دامی و...  که دولت با فروش نفت داره پرداخت میکنه پس حتی اگر از این 7 میلیون افغان چند نفر سرمایه دار هم در نظر بگیریم بازهم حضورشون کاملا به ضرر ماست

    بماند که مگر چند نفر سرمایه دار و چقدر سرمایه به همراه دارن. یا اینکه ایا حضورشون دائمی هست یا از ایران به عنوان پل فرار استفاده میکنن.

    اگر به صورت نرم جهانی فرض کنیم هر نفر 5 لیتر اب مصرف روزانه داشته باشه و برای هر افغان 3 لیتر فرض کنیم میشه روزانه 21 میلیون لیتر اب و در سال 7.5 میلیارد لیتر اب بماند یارانه انرژی و غذایی دامی یارانه غلات و... مشکلات امنیتی و...

    پس بهترین راه یک اخراج همه اتباع و سپردن مرز شرق به سپاه یا ارتش هست و خیلی سریع و بدون فوت وقت باید یک دیوار تاسیس بشه برای جلوگیری از ورود غیر قانونی همچنین مبارزه موثر با مواد مخدر که ممکنه مثلا با منجنیق و... باشه که بیشتر از صدمتر هم فکر نمیکنم برد داشته باشه.

    • Upvote 3
    • Downvote 1

  4. 23 hours قبل , Overdose گفت:

    بله طبق قانون حتی برای اتباع غیر مجاز هم دیه تعیین شده!

    چند سال پیش در منطقه ما یسری از همین‌ها وارد یک‌معدن شده بدن بصورت غیر قانونی و از ارتفاعی سقوط کرده بودن اتفاقا دادگاه معدن دار را محکوم به پرداخت دیه به بازماندگان مدعی کرد! و جریمه هم شد که چرا کل اون محوطه را حصار نزدی و ....  که اصلا کار غیر ممکنیه.....

    حتی در تصادفات اگر اسیب ببینن و فوت کنن دیه دریافت میکنن! و قسمت خنده داره ماجرا اینه که بعضا در داخل ایران اگه مرتکب جرمی بشن اصلا مشخص نیست کی هستن و کجا هستن و اگه قتل و جرحی مرتکب بشن عملا نمیتونی کسی را پیدا کنی!

    خوب پس وضعیت بسیار مسخره تر از این صجبت هاست

    بنده برای کاری پیگیر بودم و از یکی از اهالی اجرای احکام شنیدم که به دلیل مشکلات مالی صندوق های بیمه ها درخواست داشتن برای عدم بالا بردن نرخ دیه.

    بعد یه افغانی بیاد و این وضعیت رو بوجود بیاره.

    واقعا باید خندید

    • Like 2
    • Upvote 2

  5. 4 hours قبل , arminheidari گفت:

    / اشكالات رو بايد درست ديد ما با كمبود نيروي انساني مواجه هستيم و افغان ها بهترين نيرو براي هضم در كشور هستن و خيلي هاشون هم تحصيل كرده هستن بايد اين ها رو حداقل شهروند نصف نيمه كنيم

     

    دوست عزیز وضعیت کاری درست بشه خیلی ایرانی ها کاری تر از اینها هستن. دیدم که میگم. طرف برای دادن هزینه کمتر یه شغل خدماتی مثل فروشندگی مغازه حاضره یه افغان جایگزین کنه و پول بیشتری به جیب خودش میره. در هر دو حالت پول دریافت میشه از مراجعه کننده در یک حالتش بیشترش میره تو جیب طرف و یه افغان شاغل میشه که با اصلاح این وضعیت یه ایرانی هم میتونه جایگزین اون افغان بشه.

    بیترشون هم کاملا بی سواد هستن.

    • Like 3
    • Upvote 3

  6. 7 hours قبل , alala گفت:

    3807226.jpg

    ما در غرب کشور هر هفته تصادف ماشینی داریم که حداقل 15 تا افغان بار زده. هزینه درمان کاملا مجانی حتی یکبار شنیدم که دیه هم میگیرن که درست یا غلطش تایید نمیکنم. 

    اما انقدر وضعیت مسخره است که تا غرب کشور اومدن کاملا هم از خود راضی و بی چشم و رو و طلبکار هستن.

     طعنه این مدلی هم میزنن. نفتشون رو هم که میخوان. ابله ها

    هیچ کس هم انگار براش مهم نیست مرز ها هم که مثل ابکش میمونن.

     

    • Like 4
    • Upvote 4

  7. 6 hours قبل , 41148 گفت:

    هواپیما ذکر شده در بالا چهار موتوره است. و سیمرغ ۱۰۰ نفره دو موتوره است. از طرفی سیمرغ ۱۰۰ نفره نسبت به نمونه کنونی ۵۰ نفره به دو  موتور با حداقل تراست هر کدام ۷۰ کیلو نیوتون نیاز دارد. 

    کاملا در جریان تعداد موتور هواپیمای مورد نظر هستم.

    ولی

    اگر قرار باشه طبق تصویر در قدم سوم موتور تعویض بشه و توربوفن با اون توان مد نظر شما قرار داده بشه یه جورایی اورکیل هست. بیش از حد نیاز هواپیماست که اصلا منطقی نیست.

    اما اگر در نظر بگیریم با وزن ۱۹ تن موتور توربوفن روش نصب بشه و پنجاه نفره همون alf 502 کافیه و بعدا که مثلا افزایش ظرفیت داشت اونموقع موتورهم تغییر کنه و حالا هرچیزی روش قرار داده بشه.

    • Upvote 1

  8. 12 hours قبل , 41148 گفت:

    rd33

    این موتور خیلی سنگین هست برای سیمرغسیمرغ موتوری با ماکزیمم تراست حدود ۷۰۰۰ نیاز داره اگر دو موتوره فرض بشه و اگر تعداد بیشتر بشه حتی نمونه افترفن اوج هم به راحتی روش اونم نه چهارتا با سه تا جواب میده البته اونموقع باید جایابی بشه برای موتور سوم که معمولا در دم قرار میگیرن و کل نقطه ثقل و طراحی بهم میخوره و چهار موتوره هم خیلی مصرف کروز بالا می‌ره و برد پایین میاد. 

    موتوری که من بهش فکر میکنم موتوری مثل alf 502 هست که روی bae 146 نصب شده و نمونه های نهایی ۷۵۰۰ پوند تراست دارن و ماهان به تعداد زیاد گمونم این هواپیما رو داشته باشه.

    ولی راه ساده تر در تمامی حالات همون تولید نسخه پراپ هست.

     


  9. بر 28 آذر 1401 در 14:55 , remo گفت:

     

    توربو جت 894

    این موتور pbs tj100 هست انگار.

    کاش نمونه توربوشفت و پراپ هم تولید میشد ازش. برای های کوپتر بدون سرنشین یا پهپاد سنگین دو موتوره.

    خیلی خوب برای پهپاد های تا دو تن جواب میده برای ما هم واقعا کارگشا هست.

     

     


  10. 6 hours قبل , mehdipersian گفت:

    ساخت آواکس پهپادی توسط ایران:

     

    باتوجه به عدم توانایی درساخت هواپیما و نیاز مبرم به آواکس ایران قصد دارد از پهپاد با رادار هواپایه خود رونمایی کند. 

    منبع:صابرین نیوز

    کاش موتور توربو پراپ ایران زودتر آماده میشد.

     

    • Like 1

  11. بر 1 شهریور 1401 در 14:14 , MR9 گفت:

    بسم ا...

     

    ظاهرا نقشه راه تولید پیشرانه های توربوفن بومی در ایران هست

     

    با توجه به اینکه سابقه چنین نقشه راه هایی موجود هست در حافظه میلیتاری و محقق هم نشده .... این تصویر  برای مخاطبان در آینده ارائه می شود تا قضاوت مناسبی در خصوص سرمایه گذاری در بخش هوانوردی ایران داشته باشند

     

    8-23-2022_2-09-30_PM.jpg

     

     

    پی نوشت :

    اگر فرض ، محقق بشود ، از همین حالا پیوستن جمهوری اسلامی ایران به جرگه تولید کنندگان پیشرانه های هوایی را که یکی از گلوگاه های تولید جتهای رزمی واقعی است را تبریک عرض می کنم

     

    موتور توربو فن سنگین عکس AL31FM هست حالا ما دسترسی داشته باشیم یا نه رو نمیدونم اما این که ذکر شده 15 مگاوات. این رقم تقریبا میشه 19000 اسب بخار که البته این رقم بازهم نمیتونه رقم رانش رو نشون بده . از لحاظ تکنولوژی هم که دیگه همگی میدونین این موتور در چه سطحی هست. و اینکه آیا برای ما مناسب باشه رو من نمیتونم بجای فرماندهان نیروی هوایی فکر کنم اما اگر تولید جت یک موتوره با تعداد زیاد مد نظر باشه بسیار گزینه مناسبیه. اگر دو موتوره در نظر فرماندهان باشه همون rd33 هم برای ما کافیه و عکس تزئینی هست.

    • Like 1
    • Upvote 3

  12. ذکر نشده چند کیلو هست؟

    متاسفانه حس میکنم ما حامل مناسب هوایی برای حمله دسته جمعی این پهپاد نداشته باشیم حتما باید به سمت پهپادهای سنگینتر حرکت کنیم همین الان ترکیه که بعد از ما شروع کرد به نسبت یک گپ حداقلی بین ما و خودش درست کرده.

     

    • Like 1