Msebr

Members
  • تعداد محتوا

    128
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

  • Days Won

    1

تمامی ارسال های Msebr

  1. من بودم بازم میزدم. تکرار موجب عادی شدن میشه مثل خود ما که عادی شده برام.ن حملات در سوریه و لبنان
  2. ما پیر شدیم و این بالگرد نیومد. حتی موتورش هم چندساله منتظریم و خبری نشد. تو جنوب و شرق خیلی احتیاج داریم بهش
  3. به نظر تلنگر خوبی بود. پاکستان هم فهمید و هم به نظر طبق پیش بینی های ما بود.
  4. در مقابل مرکاوا و ابرامز چطو ارزیابی میشه کارایی این موشک؟
  5. این خبرگزاری تصویر رو اشتباه گذاشته. داخل تصاویر محلی مشخص هست
  6. Alouate بوده داخل تصاویر بعد از کرش مشخصه که تک موتوره است و کاکپیت هم متفاوته
  7. پهپاد مهاجر 6 در عراق تحویل حشد الشعبی با نام m6 https://aparat.com/v/oz0WF
  8. هر اففان که داخل ایران زندگی میکنه از یارانه استفاده میکنه حتی اگر از لوکس ترین غذاها مصرف کنه بازهم یارانه انرژی یارانه دانه های روغنی و کنجاله دامی و... که دولت با فروش نفت داره پرداخت میکنه پس حتی اگر از این 7 میلیون افغان چند نفر سرمایه دار هم در نظر بگیریم بازهم حضورشون کاملا به ضرر ماست بماند که مگر چند نفر سرمایه دار و چقدر سرمایه به همراه دارن. یا اینکه ایا حضورشون دائمی هست یا از ایران به عنوان پل فرار استفاده میکنن. اگر به صورت نرم جهانی فرض کنیم هر نفر 5 لیتر اب مصرف روزانه داشته باشه و برای هر افغان 3 لیتر فرض کنیم میشه روزانه 21 میلیون لیتر اب و در سال 7.5 میلیارد لیتر اب بماند یارانه انرژی و غذایی دامی یارانه غلات و... مشکلات امنیتی و... پس بهترین راه یک اخراج همه اتباع و سپردن مرز شرق به سپاه یا ارتش هست و خیلی سریع و بدون فوت وقت باید یک دیوار تاسیس بشه برای جلوگیری از ورود غیر قانونی همچنین مبارزه موثر با مواد مخدر که ممکنه مثلا با منجنیق و... باشه که بیشتر از صدمتر هم فکر نمیکنم برد داشته باشه.
  9. خوب پس وضعیت بسیار مسخره تر از این صجبت هاست بنده برای کاری پیگیر بودم و از یکی از اهالی اجرای احکام شنیدم که به دلیل مشکلات مالی صندوق های بیمه ها درخواست داشتن برای عدم بالا بردن نرخ دیه. بعد یه افغانی بیاد و این وضعیت رو بوجود بیاره. واقعا باید خندید
  10. دوست عزیز وضعیت کاری درست بشه خیلی ایرانی ها کاری تر از اینها هستن. دیدم که میگم. طرف برای دادن هزینه کمتر یه شغل خدماتی مثل فروشندگی مغازه حاضره یه افغان جایگزین کنه و پول بیشتری به جیب خودش میره. در هر دو حالت پول دریافت میشه از مراجعه کننده در یک حالتش بیشترش میره تو جیب طرف و یه افغان شاغل میشه که با اصلاح این وضعیت یه ایرانی هم میتونه جایگزین اون افغان بشه. بیترشون هم کاملا بی سواد هستن.
  11. ما در غرب کشور هر هفته تصادف ماشینی داریم که حداقل 15 تا افغان بار زده. هزینه درمان کاملا مجانی حتی یکبار شنیدم که دیه هم میگیرن که درست یا غلطش تایید نمیکنم. اما انقدر وضعیت مسخره است که تا غرب کشور اومدن کاملا هم از خود راضی و بی چشم و رو و طلبکار هستن. طعنه این مدلی هم میزنن. نفتشون رو هم که میخوان. ابله ها هیچ کس هم انگار براش مهم نیست مرز ها هم که مثل ابکش میمونن.
  12. کاملا در جریان تعداد موتور هواپیمای مورد نظر هستم. ولی اگر قرار باشه طبق تصویر در قدم سوم موتور تعویض بشه و توربوفن با اون توان مد نظر شما قرار داده بشه یه جورایی اورکیل هست. بیش از حد نیاز هواپیماست که اصلا منطقی نیست. اما اگر در نظر بگیریم با وزن ۱۹ تن موتور توربوفن روش نصب بشه و پنجاه نفره همون alf 502 کافیه و بعدا که مثلا افزایش ظرفیت داشت اونموقع موتورهم تغییر کنه و حالا هرچیزی روش قرار داده بشه.
  13. این موتور خیلی سنگین هست برای سیمرغسیمرغ موتوری با ماکزیمم تراست حدود ۷۰۰۰ نیاز داره اگر دو موتوره فرض بشه و اگر تعداد بیشتر بشه حتی نمونه افترفن اوج هم به راحتی روش اونم نه چهارتا با سه تا جواب میده البته اونموقع باید جایابی بشه برای موتور سوم که معمولا در دم قرار میگیرن و کل نقطه ثقل و طراحی بهم میخوره و چهار موتوره هم خیلی مصرف کروز بالا می‌ره و برد پایین میاد. موتوری که من بهش فکر میکنم موتوری مثل alf 502 هست که روی bae 146 نصب شده و نمونه های نهایی ۷۵۰۰ پوند تراست دارن و ماهان به تعداد زیاد گمونم این هواپیما رو داشته باشه. ولی راه ساده تر در تمامی حالات همون تولید نسخه پراپ هست.
  14. مدیوم بای پس یک نسبت هست. امروزه موتور توربو فن مدیوم بای پس کوچک هم تولید میشه.
  15. این موتور pbs tj100 هست انگار. کاش نمونه توربوشفت و پراپ هم تولید میشد ازش. برای های کوپتر بدون سرنشین یا پهپاد سنگین دو موتوره. خیلی خوب برای پهپاد های تا دو تن جواب میده برای ما هم واقعا کارگشا هست.
  16. نگاه نقشه رو. تهران رو هم گرفته. کرمان و مشهد دیگه چرا اخه؟ پاکستان هم ترک داره؟؟
  17. این رنگ استتار قهوه ای رو اولین بار هست میبینیم برای یاسین. درسته؟
  18. صرفا ده تا دونه از این هواپیما پدر تجزیه طلب های غرب و قاچاق چی های شرق رو در میاره.
  19. برای مقایسه میگفتن که دوموتور جت f22 توانی به اندازه مجموعه دو lm2500 ناو کلاس تیکاندروگا تولید میکنن.
  20. موتور توربو فن سنگین عکس AL31FM هست حالا ما دسترسی داشته باشیم یا نه رو نمیدونم اما این که ذکر شده 15 مگاوات. این رقم تقریبا میشه 19000 اسب بخار که البته این رقم بازهم نمیتونه رقم رانش رو نشون بده . از لحاظ تکنولوژی هم که دیگه همگی میدونین این موتور در چه سطحی هست. و اینکه آیا برای ما مناسب باشه رو من نمیتونم بجای فرماندهان نیروی هوایی فکر کنم اما اگر تولید جت یک موتوره با تعداد زیاد مد نظر باشه بسیار گزینه مناسبیه. اگر دو موتوره در نظر فرماندهان باشه همون rd33 هم برای ما کافیه و عکس تزئینی هست.
  21. موتورهای توربینی کوچک معمولا فقط با یک موتور الکتریکی استارت خورده میشن. موتورهای بزرگتر یک Apu هم دارن که خودش یک توربین هست
  22. ذکر نشده چند کیلو هست؟ متاسفانه حس میکنم ما حامل مناسب هوایی برای حمله دسته جمعی این پهپاد نداشته باشیم حتما باید به سمت پهپادهای سنگینتر حرکت کنیم همین الان ترکیه که بعد از ما شروع کرد به نسبت یک گپ حداقلی بین ما و خودش درست کرده.