bigbang

Editorial Board
  • تعداد محتوا

    617
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

پست ها ارسال شده توسط bigbang


  1. بر 30 اردیبهشت 1402 در 02:39 , mehdipersian گفت:

    کبرا و موشک هوا به زمین شفق جدید

    Shafagh-missile-7-1089x700.jpg

    Shafagh-missile-5-1050x700.jpg

    shafag_missile_B-10.jpg

    مشخصات نسل جدید شفق :

    برد : 20 کیلومتر

    وزن سرجنگی : 13 کیلوگرم

    شلیک کن و فراموش کن

    هدایت فروسرخ و لیزری

    با توجه به سر جنگی و بردش باید موشک زهر داری باشه. البته اگر تاپ اتک باشن خیلی موثرتر می شن

    • Like 3
    • Upvote 2

  2. 2 hours قبل , Mohebbi گفت:

     

     

    7484826_681.jpg

    سلام

    به نظر سالم افتاده در آب. چند احتمال وجود داره:

    1- جمینگ اوکراینی ها یا ناتو

    2- دور شدن از فرستنده و قطع ارتباط

    3- مشکل فنی

    در هر سه مورد خوب نیست. حیفه که سرنگون بشوند.

     

    اگر سیستم هوشمندی نداره  که در مواقع قطع ارتباط بتونه خودشو به جایی برسونه یا اینکه عملیاتشو تمام کنه و برگرده ارزش خرید نداره

    • Like 1

  3. 11 hours قبل , oldmagina گفت:

    سلام 

    اون کرار سپاه فول آپشن است این کرار ارتش مثل تمام رونمایی های ارتش فعلا نیاز داره برگرده خط تولید و آپشن ها رویش سوار شود . البته اگر یادتون باشه در رزمایش سپاه هم یک دونه نبودند :)

    شما فکر می کنید می برند توی کارگاه همه تجهیزاتش رو باز می کنند و بعد می آورند در رزمایش ارتش شرکت کند و بعد دوباره می برند آنها را میبندند رویش می فرستند برای سپاه ؟ :o

    از بس در زمینه اطلاع رسانی و رونمایی ضعیف عمل می شه و اینکه نمی یان 4 تا کرار رو کنار هم نشون بدن مجبوریم اینگونه مزاح کنیم

    • Upvote 3

  4. 10 hours قبل , Excalibur گفت:

    از اولین پرتاب سیمرغ تا به امروز که اگه اشتباه نکنم 6 پرتاب بوده، همیشه و همیشه دلیل شکستش یک چیز بوده «به سرعت لازم نرسید».

    خب برادران من، وقتی یه موتور نمی‌تونه توان لازم رو ایجاد کنه چه دلیلی داره که اینقدر وقت و هزینه صرفش می‌کنید؟ حالا این که اساس مشکل از خود موتور ماهواره‌بر هست یا ناتوانی مهندسین ایرانی در رفع مشکلاتش هم به کنار ولی واقعا دیگه پلتفرم سیمرغ ثابت کرده که این‌کاره نیست. من آماری از سایر پرتابگر‌های فضایی ندارم ولی احتمالش هست که تا همین الان سیمرغ رکورد بیشترین شکست متوالی رو به اسم خودش ثبت کرده باشه (خداییش عجب اسم خفنی داره! حیف حییییف) 

    اعلام شده بود که گویا موتورها ارتقا پیدا کردن . ولی بازم به نتیجه نرسیده

    • Upvote 1

  5. عالی و دقیق بود یک مثبت کم بود ولی خوب یه دونه مثبت بیشتر نمی تونم بدم . یک سوال داشتم این مصاحبه با سرهنگ فرقانی در چه سالی بوده و با توجه به اینکه گفته شده نتایج گزارش رو پخش نکردند این اطلاعات رو چه رمانی ایشون منتشر کرده ؟

    • Like 1
    • Upvote 1

  6. عموی بنده هم که از جانبازان دوران دفاع مقدس هستند به نقل از یک خلبان ارتش که دوستی قدیمی با ایشون دارند یک خاطره در مورد یک شی پرنده رو تعریف کردند که در حین پرواز با جنگنده مشاهده کردند که شی پرنده نورانی به هواپیما نزدیک شده و بارهای در حین پرواز اقدام به تغییر جهت در خلاف جهت پرواز و همچنین جابجایی از یک طرف هواپیما به طرف دیگر به صورت اعجاب اوری بودی که می گفتند این حرکات با قوانین فیزیک همخوانی نداشته و نهایتا به سرعت از هواپیما دور شده و هر چقدر هم سعی کردن از طریق رادیویی ارتباط برقرار کنن پاسخی دریافت نکرده است . خودم باورم نمی شه تا اظهارات برخی از خلبانان دیگر در این مورد رو خوندم . 

    • Upvote 1

  7. 28 minutes قبل , Ghalam گفت:

     

    راهبرد و تاکتیکی که در رزمایش ها تمرین نشه ، هیچ وقت در میدان نبرد که میزان استرس و فشار و خطر چند ده برابر هست ، اجرا نمی شه .... 1 ، 2  ، 3 تاریخ نظامی گری بشری .... کاشکی فرماندهان ما حداقل فیلم « جومونگ » رو درست می دیدن تا بدونند بدون داشتن « سلاح آهنین » و  « تمرین کردن » پیروزی میسر نیست ...

    لازم نیست تمرین فقط جلوی دوربین باشه . خیلی از تاکتیک های کهنه هنوز در رزمایش های دنیا انجام میشه که کاربردی در میدان نبرد نداره و فقط جهت نشون دادن کارایی یک سلاح هست

    • Upvote 1

  8. 31 minutes قبل , worior گفت:

     

     

    حالا فرض کنیم به ناو ده تا موشک زدیم طوری که شیرازه فرماندهی از هم پاشید و تعادل ناو به هم خورد طوری که دیگه قادر به بلند کردن تجهیزات نبود:

     

     

    این دورت بگردم واسه چیه؟

    اونم به این شکل خطی که یه هواگرد مسلسل دار  بسادگی میتونه همه رو درو کنه؟!

    حداقل یه مانور امداد و نجات واسه اسیر گرفتن از هزارتا خدمه ناو میگذاشتین؛

     

    irgc_anti_carrier_manuver.jpg

     

     

     

    این کارها دیگه مسخره بازی و اتلاف سوخت و وقت هست

    • Upvote 1

  9. 5 hours قبل , worior گفت:

    بسمه تعالی

     

    تو مانور قبلی که سپاه حمله سوارم در رزم دریایی رو با لشکرکشی به سبک تیرانداز سوار مغول اشتباه گرفته بود چند تا از راکت ها خوردن به جلوی ستون پیشروی کننده به سمت ناو.

    ضمن اینکه باید روی فرمیشن آتش و حرکت کار کنند، سوالات زیادی پیش روی عاقلانه بودن حمله به این سبک به یک کشتی وجود داره، بسیار بسیار زیاد کهانشالله بعد از این مانور؛  به مرور طرح خواهم کرد.

    امیدوارم این روشها کنار گذاشته بشه تا کنارک 2 رخ نده.

     

    082374f2f11f267369e72b427106d2c9_28129.j

     

     

     attack_on_carrier.jpg

     

    attack_on_carrier-2.jpg

     

     کاملا با حرفتون موافقم و ایراد درستی هست ولی یک نکته اینجا وجود داره که به نظر بنده این نوع حمله فوق برای نشان دادن تعداد بالای شناور ها هست و مطمئنا در زمان رزم واقعی از این تاکتیک ساده استفاده نخواهد شد و حتما تاکتیک های پیچیده ای برای حمله به یک ناو هواپیما بر با اون همه ناو محافظ استفاده خواهند کرد وگرنه عاقلانه نیست یک تاکتیک رو جلوی چشم کلی دوربین چندین با استفاده کنن و در زمان رزم هم از همون تاکتیک استفاده بشه .

    البته ناگفته نمونه که وقتی می شه به یک ناو هواپیما بر به نحو حمله کرد که تمام ناوهای محافظ از بین رفته باشن که در اون صورت ناو هواپیما بر فقط یک هدف ساده می شه که دیگه نیازی با این حجم شناور برای یورش نیست

    • Upvote 4
    • Downvote 2

  10. 21 hours قبل , lordashrafi گفت:

    مفهوم رئالیستی «نزنی میخوری» در دنیایی که پر از ترامپها و اردوغانها و بن سلمانها و پوتین هاست اینقدر برای سیاستمداران ایرانی ثقیل است؟

    از دوسال پیش حملات گاه و بیگاه اسراییل علیه نیروهای تحت حمایت ایران در سوریه انجام میشد، حملاتی که ابتدا با تکذیب و لاپوشانی طرف ایرانی و تأیید حتی رسانه های منطقه ای نزدیک به ایران انجام میشد بتدریج با قدرت بیشتری ادامه یافت و حالا به حملات هفتگی، روزانه و حتی ساعتی تبدیل شده است. البته اصل این حملات از سال 93 و ترور سردار «الله دادی» انجام شد که از طرح پاسخ ایران علیه اسراییل بدلیل مذاکرات برجام صرف نظر شد.

    حال بدلیل لاپوشانی خبری ایران و عدم پاسخ و  هشدار مناسب، خط آتش امروز به داخل ایران رسیده است که مصداق آن آتش سوزیها و خرابکاریهای پیاپی در کشور است. مطمئناً اگر پاسخ مناسب به اسراییل داده نشود، هزینه حفظ حریم امنیتی ایران بیشتر خواهد شد و شاید در هفته های اخیر به حملات رسمی تر و مخرب تر تبدیل شود.

     

     

    در پایان از برجامی یاد کنیم که سالهاست همچون زنجیر به پای ایران بسته شده است، برجامی که باعث عقب نشینی از خطوط تمدنی ایران شد و دشمن را تا این حد گستاخ کرد.

    هر حرکتی در حال حاضر مثل شلیک به خودمون می مونه چون دولت داره توی پازل امریکا و اسرائیل بازی می کنه . هر حرکتی انجام بدیم خود دولت عواقبشو برای خودمون دوچندان می کنه نمونه اش حرکت جناب وزیر الوزا امیر کبیر زمانه در زمان سفر بشار اسد به ایران . فکر نمی کنم تو کل دنیا در کشوری دولتی سر کار باشه که منافع ملی رو در سطح حتی منافع یک خلاف کار قبول نداشته باشه یا درکی از منافع ملی نداشته باشه

    • Upvote 4
    • Downvote 1

  11. هم اکنون, zAa9 گفت:

    ما انقد توقعمون پایین اومده که به تولید انبوه چنین چیزی به عنوان جنگنده آموزشی پشتیبانی سبک هم راضی هستیم!

    چیزی که نیست زیرساخت تولید انبوهه... زیرساخت زیرساخت زیرساخت...

    اگر این جنگنده آموزشی قالبی بشه برای توسعه ، به کار گیری ، تست و تولید تسلیحات و آویونیک و رادار و موتور پیشرفته و سپس یه طراحی خوب برای جنگنده های چند منظوره بسیار ایده خوب و حساب شده ای است .

    • Like 1
    • Upvote 3

  12. هم اکنون, alexandre گفت:


    آمریکایی ها واقعا دشمنان بی عقلی نیستند، اگر هم گاهی تصمیمات عجیبی از اینها می بینید رو حساب بی عقلی اینها نگذارید، اینها دقیقا با رصد سیگنال های داخلی، اشراف اطلاعاتی و پیش بینی واکنش های طرف مقابل دست به اقدام می زنند. حالا ممکنه گاهی پیش بیاد که داده هاشون ناقص بوده باشد یا بعدی از ابعاد مسئله رو درک نکرده باشن که سبب شه نتیجه عمل، خوشایند آنها نباشد. مثل فرستادن RQ-170 یا RQ-4، طبس و... .

    اما مثلا در مورد ترور سردار، واقعا عاقلانه بود تصمیمشون، و تا اینجای کار هم به نظر می رسد پیش بینی کامل و واقعی از رفتار پس از ترور، از جانب ایران داشتن.

     

    در مورد این 5 نفتکش هم در صورتی که اتفاقی نیفتد در ادامه،  میشه گفت بین گزینه عدم دخالت و بیخیال شدن، و گزینه دخالت و پذیرفتن تبعات اون، آمریکایی ها گزینه اول رو انتخاب کردن که به مراتب در محاسباتشون کم ضرر تر بوده. اونها به خوبی می دونن که ایران قطعا بی پاسخ نمی گذارد این اقدامشون رو. حتی اگر اونها رو تهدید به هدف قرار دادن مثلا 52 نقطه استراتژیک هم بکنند، موجودیت این نظام در گرو پاسخ دادن هستش و این کارو خواهد کرد. 

    بله کاملا درست می فرمائید امریکایی های از اختلاف بین دولت و سردار سلیمانی بر سر  حمایت های نظام از جبهه مقاومت کاملا مطلع بودن و می دونستن که با دولتی که سر کار توی ایران طرف هستند که در صورت بدترین اقدامات طرف مقابل هیچ میلی به تقابل و تنش نداره حالا اون اقدام هرچی باشه چه شهادت سردار سلیمانی چه خروج از برجام چه هزار و یک تحریم جدید. ولی در این مورد مسئله نفت کش ها فعلا یک موضع واحد از ایران دیده شد.

    • Upvote 5
    • Downvote 4

  13. بهترین کار مقابله به مثل هست . از الان باید یه محموله تجاری از امریکا رو نشون کنیم که مناسب اقدام باشه در مرحله بعد اگر امریکا درگیر شده ما هم یک اقدام متقابل انجام بدیم بهتر هم هست برای اینکه یک تیر و دو نشان باشه توی تنگه هرمز باشه .

    • Upvote 2

  14. 58 minutes قبل , lockheedf-22 گفت:

    سلام  ، با توجه به اینکه برای مرحله اول ماهواره بر قاصد از همان موشک های بالستیک سوخت مایع قدر موجود در انبارها استفاده شده است بنابراین وزن محموله نمیتونه از یک حد معینی بیشتر باشه و یا اینکه این پرتاب اراده ایران برای ساخت موشک های بین قاره ای را نشان بده ! تصور میکنم هدف اصلی در این مقطع آزمایش عملکرد پیشران سلمان  است .  

     

     

    با توجه به اینکه اعلام شده از مواد کامپوزیتی در ماهواره بر استفاده شده و همچنین پیشرفت های فنی در ساخت موشک های جدید سپاه (رعد 500) می شه حدس زد که وزن ماهواره بر نسبت به موشکی مثل قدر کاهش داشته و موجب تحرک بهتر و حمل محموله ای با وزن بیشتر بشه البته با توجه به اندازه محفظه محل قرار گیری ماهواره مسلما ماهواره ابعاد بزرگی نداره و همنجوری که دوستان اشاره کردن با توجه به اینکه پرتاب اول بوده به احتمال زیاد ماهواره گران قیمتی هم نبوده .


  15.  

    اون تصویر لانچر سامانه باور هست که موشک این سامانه در رژه ارتش به نمایش در اومد یه چیزی شبیه موشک های S300 توی این لانچر های باور بارگذاری می شه این تصویر موشک سامانه باور هست

    13930607000044_PhotoL.jpg

    13671355_1414072585566542_1477736372_n.j

    در این تصویز موشک صیاد ۲ و ۳ و تصویر اخری موشک سامانه باور مشخص هست

    • Upvote 9

  16. در این مقاله صرفا به توانایی هوایی ارتش امریکا اشاره شده و به توانایی ها و عکس العمل های ارتش چین اشاره ای نشده مثلا چطور امریکا می تونه نصف توان هوایی چین رو از بین ببره ؟؟؟ مطمئنا وقتی تلفات هوایی در یک درگیری از یک حدی تجاوز کنه طرفی که بیشتر تلفات داده تاکتیک رو عوض می کنه و جلوی تلفات رو میگیره. اصلا به توان پدافندی چین اشاره نشده و فکر می کنم امار ها و تحلیل ها غیر واقعی هستند
    • Upvote 8
    • Downvote 14

  17. سخنگوی ششمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت:نیروی هوایی یک نیروی واکنش سریع در دفاع از کشور است

    سخنگوی ششمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت گفت: دکترین کشور ما دفاعی است اما در هر شرایطی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک نیروی واکنش سریع آمادگی حمله و دفاع از مرزهای کشورمان را دارد.

    امیرسرتیپ دوم خلیان مسعود روزخوش روز سه شنبه در دومین روز از رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت افزود: امروز با توجه به اتفاقات رخ داده در اطراف کشورمان دفاع در عمق را سرلوحه کارمان به عنوان یکی از اهداف مدنظر داریم.

    وی خاطرنشان کرد: با توجه به بُرد بلند هواپیماهای کشورمان، دفاع در عمق یکی از بهترین مقوله هایی است که می تواند توسط نیروی هوایی به انجام برسد.

    امیر روز خوش با تاکید بر اینکه در صورت هرگونه تهدید احتمالی، دشمنان پاسخ کوبنده ای را دریافت خواهند کرد، گفت: دشمنان این نظام مقدس بدانند در صورت هرگونه حمله احتمالی پاسخی کوبنده، محکم و دندان شکن دریافت خواهند کرد

    منبع : http://nahaja.aja.ir/Portal/Home/ShowPage.aspx?Object=News&CategoryID=cde11e02-765b-4278-b508-de4e84f575e3&WebPartID=2d4914b9-d01d-4425-a597-a4153e6054cf&ID=a4d36cab-6af7-4771-80dc-27df4756e88e

     

     

     

     

    جنگنده های سوخو٢٤ و اف٤ با موشکهای نقطه زن و ارتقا یافته اهداف را منهدم کردند

    لحظاتی قبل و در جریان ششمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش، جنگنده های سوخو٢٤ و اف٤ این نیرو با موشکهای نقطه زن و ارتقا یافته اهداف را منهدم کردند.

     به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در آخرین روز از رزمایش فدائیان حریم ولایت٦ نیروی هوایی ارتش، پس از ماموریت رهگیری هوایی، جنگنده های اف٥، میگ٢٩ و صاعقه علیه اهداف تعیین شده اقدام به تیراندازی هوا به زمین کردند که با موفقیت همراه بود.

    همچنین جنگنده بمب افکن های راهبردی سوخو٢٤ اهداف مورد نظر را با موشک های بهینه سازی شده و نقطه زن Kh-29 و Kh-25 منهدم کردند.

    از سوی دیگر جنکنده های بمب افکن فانتوم نیز با شلیک موشکهای ارتقا یافته ماوریک راکتهای نوشمند نقطه زن اهداف زمینی را مورد اصابت قرار دادند

     

    منبع : http://nahaja.aja.ir/Portal/Home/ShowPage.aspx?Object=News&CategoryID=cde11e02-765b-4278-b508-de4e84f575e3&WebPartID=2d4914b9-d01d-4425-a597-a4153e6054cf&ID=2dd4cfa3-0e25-46b8-baa5-2819e964fe34

     

     

     

     

    در آخرین روز رزمایش انجام شد؛ شلیک موشک نصر و بمب قاصد و انهدام اهداف زمینی توسط جنگنده های اف٤

    جنگنده های فانتوم نیروی هوایی با شلیک موشک نصر و بمب هوشمند قاصد اهداف مورد نظر را منهدم کردند.

    در آخرین روز رزمایش بزرگ فداییان حریم ولایت٦، جنگنده های فانتوم نیروی هوایی ارتش با استفاده از بمب های بومی و هوشمند قاصد اهداف مورد نظر را در منطقه عمومی رزمایش منهدم کردند.

    این جنگنده ها همچنین با شلیک موشک نصر و بمب ٢٠٠٠ پوندی لیزری سی سی جی  مواضع از پیش تعیین شده را نابود ساختند.

    امیر سرتیپ دوم خلبان روز خوش سخنگوی رزمایش همچنین اعلام کرد: جنگنده های اف٧ با استفاده از بمب های بهینه سازی شده اهداف تعیین شده روی باند پروازی منطقه نبرد در رزمایش را بمباران کردند

     

    منبع : http://nahaja.aja.ir/Portal/Home/ShowPage.aspx?Object=News&CategoryID=cde11e02-765b-4278-b508-de4e84f575e3&WebPartID=2d4914b9-d01d-4425-a597-a4153e6054cf&ID=8ff8f890-aa79-4fa9-ba35-4f7d84330c4f

     

     

     

     

     

    • Upvote 3
    • Downvote 1

  18. گزارش تصویری .

    البته این تصاویر مربوط به روز اول  رزمایش هست .

     

    [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10274/13950726140205577_PhotoL.jpg]thumb_13950726140205577_PhotoL.jpg[/url]

     

    [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10274/13950726140204937_PhotoL.jpg]thumb_13950726140204937_PhotoL.jpg[/url]

     

    [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10274/13950726140201926_PhotoL.jpg]thumb_13950726140201926_PhotoL.jpg[/url]

     

    [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10274/13950726140201380_PhotoL.jpg]thumb_13950726140201380_PhotoL.jpg[/url]

     

    [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10274/13950726140200803_PhotoL.jpg]thumb_13950726140200803_PhotoL.jpg[/url]

     

    [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10274/13950726140159414_PhotoL.jpg]thumb_13950726140159414_PhotoL.jpg[/url]

     

    [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10274/13950726140158837_PhotoL.jpg]thumb_13950726140158837_PhotoL.jpg[/url]

     

    [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10274/13950726140158229_PhotoL.jpg]thumb_13950726140158229_PhotoL.jpg[/url]

     

    [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10274/13950726125310631_PhotoL.jpg]thumb_13950726125310631_PhotoL.jpg[/url]

     

    [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10274/13950726125309571_PhotoL.jpg]thumb_13950726125309571_PhotoL.jpg[/url]

     

    [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10274/13950726125308572_PhotoL.jpg]thumb_13950726125308572_PhotoL.jpg[/url]

     

    [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10274/13950726125307355_PhotoL.jpg]thumb_13950726125307355_PhotoL.jpg[/url]

     

    [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10274/13950726125306435_PhotoL.jpg]thumb_13950726125306435_PhotoL.jpg[/url]

     

    [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10274/13950726125305717_PhotoL.jpg]thumb_13950726125305717_PhotoL.jpg[/url]

     

    [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10274/13950726125305140_PhotoL.jpg]thumb_13950726125305140_PhotoL.jpg[/url]

     

    [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10274/13950726125304672_PhotoL.jpg]thumb_13950726125304672_PhotoL.jpg[/url]

     

    [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10274/13950726125305140_PhotoL.jpg]thumb_13950726125305140_PhotoL.jpg[/url]

     

    منبع : http://www.farsnews.com/imgrep.php?nn=13950726000572

    • Upvote 8
    • Downvote 1

  19. در دومین روز از رزمایش فداییان حریم ولایت 6؛عملیات مقابله با تک شیمیایی دشمن و پاکسازی جنگنده با موفقیت انجام شد

    در دومین روز از رزمایش بزرگ نیروی هوایی ارتش عملیات مقابله با حمله شیمیایی دشمن فرضی و پاکسازی جنگنده و فرودگاه با موفقیت انجام شد.

    در مرحله دیگری از دومین روز رزمایش فداییان حریم ولایت 6 نیروی هوایی ارتش که در منطقه عمومی اصفهان برگزار می‌شود، عملیات مقابله با حمله شیمیایی دشمن با موفقیت انجام شد.

    در این مرحله از رزمایش دشمن فرضی اقدام به انجام عملیات شیمیایی علیه جنگنده و پایگاه نیروی هوایی ارتش کرده که در این راستا یکان‌های مقابله با جنگ‌های نوین نهاجا به سرعت در محل حاضر و به انجام وظایف خود پرداختند.

    در این عملیات نیروهای جنگ نوین نیروی هوایی اقدام به پاکسازی جنگنده F14 نیروی هوایی کردند.

    سرهنگ احمدرضا سرلک فرمانده جنگ نوین نیروی هوایی ارتش در این خصوص اظهار داشت: پس از انجام تک شیمیایی دشمن در راستای اجرای اهداف رزمایش اقدام به مبادرت برای رفع آلودگی هواپیما و رمپ کردیم و تمام قسمت‌های جنگنده، شیلتر و رمپ رفع آلودگی شد.

    فرمانده جنگ نوین نهاجا تأکید کرد: ما جزو 15 کشور در دنیا هستیم که توان اجرای چنین عملیات‌هایی را داریم.

    سرلک همچنین اعلام کرد: نیروهای مقابله با جنگ‌های نوین نهاجا کمتر از پنج دقیقه توان شناسایی و آغاز پاکسازی محل آلوده را دارند.

    در این عملیات از انواع سامانه‌های رفع آلودگی BFM500،‌درخش 6 و 7 و آشکارسازهای DSM و نسل جدید استتار استفاده شد.

    منبع : http://nahaja.aja.ir/Portal/Home/ShowPage.aspx?Object=News&CategoryID=cde11e02-765b-4278-b508-de4e84f575e3&WebPartID=2d4914b9-d01d-4425-a597-a4153e6054cf&ID=2075c9d9-fcf4-45b1-a9d1-a9a75b00f0ee

    • Upvote 4
    • Downvote 1