TANK

بدون سرنشین میکویان میگ-اسکت ( Mig SKAT /Mikoyan )

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

روسیه از بمب افکن نامرئی و بدون سرنشین خود پرده برداری می‌کند روسیه روز پنج‌شنبه از مدل هواپیمای بمب افکن بی‌سرنشین خود که در ابعاد و اندازه‌های واقعی ساخته شده بود، پرده برداری کرد. سازنده‌های این هواپیما ادعا می‌کنند که این بمب افکن نامرئی حتی از جنگنده نامرئی معروف امریکایی به نام "استیلث" نیز در فرار از رادارهای دشمن و شلیک‌های ضد هواپیما بهتر عمل خواهد کرد. تلویزیون روسیه تصاویری را از مدل واقعی این هواپیمای خفاش وار به نام "اسکت" به معنی ماهی برقی پهن، در نمایشی هوایی در خارج از مسکو، نشان داده است. این ایرشو اولین نمایش عمومی نتیجه این پروژه است که توسط کمپانی میگ روسیه اداره می‌شود. هواپیما نمایی مسطح و به عقب متمایل داشته که یادآور هواپیمای استیلث نیروی هوایی امریکا می‌باشد. با وجود اینکه این هواپیما خلبانی ندارد، اما کابینی همانند یک حباب برای آن در نظر گرفته شده است. بر اساس گزارشات رسیده سازندگان "اسکت" ادعا کرده‌اند که تکنولوژی مخفی کاری به کار گرفته شده، این هواپیما را حتی کمتر از نمونه امریکایی‌اش نسبت به ردیابی راداری آسیب پذیر می‌سازد. طبق اظهار نظر مدیر دفتر طراحی کمپانی میگ، هواپیمای "اسکت" قادر خواهد بود به هدف‌های زمینی و دریایی و مخصوصا پایگاه‌های ضد هوایی دشمن حمله کند، حتی اگر تحت شلیک و حملات شدید نیز باشد. وزن هواپیمای یاد شده 10 تن خواهد بود و قادر خواهد بود تا سقف 2 تن مهمات را به همراه خود حمل کند و با این حال بردی برابر 4000 کیلومتر داشته باشد. ولادیمیر بارکوفسکی معاون مدیر کل میگ طی مراسم معارفه این ماکت اظهار داشت: اسکت می تواند وظایف جنگی خود را هم مستقل و هم به همراه هواپیماهای سرنشین دار انجام دهد. اويا

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

300px-Russian_UCAV_MiG_%25C2%25ABScat%25

 

 



میگ اسکات (به روسی:Скат) یکی از دو پروژه در حال توسعه پهپاد جنگی وزارت دفاع روسیه می باشد. این پهپاد جنگی دارای دو محفظه داخلی حمل سلاح می باشد که می تواند موشک به بزرگی KH-31 را حمل کند. SKAT توسط یک موتور توربوفن Klimov RD-5000B که تغییر یافته ی RD-93 است، نیرو می گیرد.
وظیفه SKAT سرکوب و حمله به دفاع هوایی دشمن می باشد. تعدادی از تنظیمات پیکربندی آیرودینامیکی این پهپاد در تونل باد تست شده اند که شامل دو بالچه کوچک نیز هست. میگ بر پیکربندی بدون دم کار می کند.
فاصله دو سر بال آناست 11.5 متر است و درازای آن 10.25 متر. بیشینه وزن برخاست آن 10 تن و بیشترین سرعتش 800 کیلومتر بر ساعت است. قالبیت حمل 2تن سلاح و دارای برد جنگی 2000 کیلومتر است.

مشخصات عمومی:
خدمه: 0
طول: 33.6 ft
فاصله دو سر بال: 37.7 ft in
نیرو: 1 × Klimov RD-5000B, ? kN (? lbf) thrust

ماکزیمم سرعت: 222متر بر ثانیه
برد: مایل1242
 

Skat_face_pilot_strizhi_info_.jpg

 

thumb_Skat_face_pilot_strizhi_info_.jpg

 

Skat_entree_air_pilot_strizhy_info_.jpg

 

thumb_Skat_entree_air_pilot_strizhy_info

 

 

Skat_cote_pilot_strizhy_info_.jpg

 

 

thumb_Skat_cote_pilot_strizhy_info_.jpg

 

 

Skat_partenaires_Alexey_Komarov_.jpg

 

 

thumb_Skat_partenaires_Alexey_Komarov_.j

 

 



قرار بود که نخستین نمونه سرنشین دار باشد.
 

MiGSKAT-PlanView.jpg

 

 



تست تونل باد
 

74a7e5f6-d43b-4979-b85f-ba372fe8b8d7_Lar

 

thumb_74a7e5f6-d43b-4979-b85f-ba372fe8b8

 



در طراحی و ابعاد SKAT از29 Mig الهام گرفته شده است.
 

617a14ca-5212-413e-9d17-bb440f8a3ec9_Lar

 



میگ این پهپاد را در نمایشگاه هوایی مسکو 2007 در حضور خبرنگاران کمی پرده برداری کرد.
اطلاعات بیشتری از این پهپاد منتشر نشده است.

منبع: Aviation Week

مترجم: ZAINI
استفاده از این مطلب منوط به اجازه از مترجم و مسئولان سایت است.






عکسها به گالری انتقال یافت.

Babakim1

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=brown]دستت درد نکنه زینی جان، مطلب خوب و بسیار مفیدی بود. خسته نباشی.

به بخش هواگردهای نظامی بدون سرنشین انتقال یافت. [/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ممنون مطلب مهمی بود ..

از اون موشکها میشه بر علیه کشتی ها هم استفاده کرد که خیلی مهلک میشه ... و اگر گونه ساخت داخل هم همینطور باشه حمله با 10 تا از اینها به یک ناو هواپیما بر در مشایع چند فروند اف 14 برای دور کردن اف 18 ها بسیار موثر خواهد بود ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue]تشکر،از زاویه بالا بسیار شبیه B-2 هست،سرعت بسیار خوبی هم دارد...
اگر به جای سلاح سنگینی همانند Kh-31 از چندین بمب هدایت لیزری با کلاهک ضعیفتر استفاده میکردند طرح بسیار مطلوبتری میشد...
سلاح های سنگین اگرچه که به ظاهر سلاح خوب و کارآمدی میباشند اما کاربرد وسیعی ندارند و بیشتر برای نفوذ استحکامات به کار میروند که از حیطه چنین هواگرد هایی خارج است و بهتر است چنین عملیات هایی را به بمب افکن های قدر تری داد...
[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ممنون.
[quote]فاصله دو سر بال آناست 11.5 متر است و درازای آن 10.25 متر. بیشینه وزن برخاست آن 10 تن و بیشترین سرعتش 800 کیلومتر بر ساعت است. قالبیت حمل 2تن سلاح و دارای برد جنگی 2000 کیلومتر است.[/quote]
به نظر من چنین ویژگی هایی برای این پهپاد خیلی عالیه.
فقط سوالی در این زمینه مطرح میشه. آیا روسیه می تونه تعداد زیادی از این قبیل پروژه ها رو به نتیجه برسونه؟ من که فکر نمی کنم. :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]چرا نتونه !!![/quote]
چون پروژه پاک فا ، ساخت سوخو 35، این پهپاد و ... که اعلام می کنند هزینه زیادی داره و با وضع اقتصادی کنونی روسیه همخوانی نداره. به همین دلیل احتمال داره تعدادی از این پروژه ها حذف شوند. که این کار در روسیه خیلی متداوله.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اتفاقا این دهه دهی رشد اقتصادی روسیه هست از 25 سال گذشته به این ور روسیه چنین رشد اقتصادی رو تجربه نکرده


اگر ما شاهد ساختن شدن پدافند s400 یا در حال ساخت پدافند s500 که مراحل ازمایش رو داره پشت سرمیزاره ویا شاهد ساخت هواپیمایی نسل پنج ...... و همین پروژه هستیم حکایت از رشد اقتصادی روسیه را دارد.

دلایل عقب افتادن به خاطر یک اولویت دوم پروژهای بسیار زیاد که در حال اجرا هستند .

اگه این پروژ جزه اولویتها باشه مطمئن باش که ساخته میشه در تولید انبوه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
احتمالا طرح پهباد ایرانی هم باید به همین شکل باشه فقط با موتور به احتکال زیاد j85 چون ایران هنوز از روسیه موتور های RD5000 نخریده و اون 50 تا موتور RD33 بودند که برای میگ 29 ها هست
یک نکته جالب اینجاست که این پهباد با این موتور قدرتمند که فکر کنم قدرتش به 16000 نیوتن بر متر مربع میرسه و با توجه به این که سرنشین هم نداره باید نسبت به F5 که 4 تن مهمات حمل میکنه و قدرت دو موتورش کمتر از یک موتور این پهباد هست باید مهمات بیشتری حمل کنه من فکر کنم فقط در محفظه های داخلیش این مقدار مهمات حمل میکنه و با نصب پایلون زیر بالش باید مهمات بیشتری حمل کنه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ممنون جناب زینی.
خیلی جالبه بود.

میگم اگر آلمان این هواپیمای Horten Ho IX V1 رو طراحی نمیکرد الان دنیا چه شکلی بود؟
[size=7](نه B_2 ای داشتیم و نه Polecat ای و نه نرونی و نه حتی سفره ماهی!)[/size]
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سپاس!

روسیه که خودش توانایی تولید چنین پهبادهای استراتژیکی رو داره چرا دست به دامن اسرائیل شده؟ دوستان لطفا فقط نگید بخاطر اینکه به صرفه تره! همه دنیا می دونن روسها در توانایی نظامیشون بیش از حد قلو می کنند!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام
میگ اسکات طرح جالبیه و مدت هاست که یه نمونه از روش ساخته شده ! این طرح بیشتر شبیه یه طرح اثباتگر تکنولوژی میمونه تا طرحی که قرار باشه به تولید انبوه برسه !
طرح این جنگنده شبیه بی-2 میمونه ولی بسیار ابتدایی تر و ضعیف تر از اونه !
فکر کنم تقسیم کار تو روسیه اینطوری باشه ، کمپانی سوخوی با دنبال کردن طرح zond در حال ساخت پهبادهای پیشرفته شبیه به پهبادهای پردیتور و گلوبال هاواک باشه و کمپانی میکویان با طرح اسکات بخواد پهبادی شبیه به راسوی وحشی لاکهید مارتین بسازه ! (البته فکر کنم راسوی وحشی لاکهید جدیدتر باشه ! و درستش اینکه بگیم میگ با طرح اسکات میخواد هواپیمایی شبیه بی-2 بسازه ! البته بی-2 کجا و هواپیماهای روسی کجا !!!!)
یه نکته دیگه هم بگم که روسیه تو یسری از زمینه ها مثل هواپیماهای بدون سرنشین فعلا حرفی برای گفتن نداره و خودش هم اینو میدونه ! خرید ناو هلیکوپتر بر از فرانسه یا قصد خرید هواپیماهای بدون سرنشین از رژیم جنایتکار صهیونیستی این قضیه رو اثبات میکنه !
اگه دوستان خواستن یه بحثی هم راجع به بی-2 بکنیم !
بی-2 پیشرفته ترین ساخته دست بشره و تا امروز هیچ کشوری نتونسته اطلاعات کاملی از ماهیت مواده به کار رفته در بدنه ی اون و سایر تجهیزاتش بدست بیاره ! من میگم روس ها اولا اینکه تکنولوژی ساخت هواپیمایی شبیه بی-2 ندارن دوم اینکه قدرت مالی برای ساخت همچین هواپیمایی رو ندارن !
بی-2 و اف-22 بطور اختصاصی برای خودشون در مدار زمین چندین ماهواره دارن ! در حالی که روسیه به دلیل ضعف مالی هنوز نتونسته ماهواره های سیستم موقعیت یابی جهانی خودشو (گلوناس) تکمیل کنه چه برسه بخواد ماهواره های اختصاصی برای هواپیماهاش به مدار بفرسته ! (البته تو این تاپیک جای این بحث نبود ولی چون اسکات شبیه بی-2 هست گفتم یه یادی از پدر بزرگش بی-2 هم بکنیم)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]بی-2 پیشرفته ترین ساخته دست بشره و تا امروز هیچ کشوری نتونسته اطلاعات کاملی از ماهیت مواده به کار رفته در بدنه ی اون و سایر تجهیزاتش بدست بیاره ! من میگم روس ها اولا اینکه تکنولوژی ساخت هواپیمایی شبیه بی-2 ندارن دوم اینکه قدرت مالی برای ساخت همچین هواپیمایی رو ندارن ![/quote]
این که روسها یا کشورهای دیگه توان ندارند دلیل ظعف تکنولوژی نمیشه ...
بیشتر همون قدرت مالی هست .


آمریکایی ها در انجام پروژه های پر هزینه مرض دارند ! و اصولا هر کاری را گران انجام میدهند .
این بی 2 باید در خاموشی الکترونیک و ارتفاع خیلی بالا یا پایین پرواز کنه تا از دید رادار بتونه کاملا پنها ن باشه . خوب این وسیله ساختنش چه لزومی داره وقتی در صورت سقوط 1.4 میلیارد دلار خسارت میزنه و هزینه هر پروازش دو میلیون دلار ! و اینکه بالاخره یه روزی باید بازنشسته بشه بره کنار یعنی چیزی بیش از 50 میلیارد دلار هزینه برای یک لگن بی مصرف ...


روسیه دیگه شوروی پیشین نیست ! که بتونه میلیارد ها دلار خرج تحقیقات تسلیحاتیش بکنه ...
جدیدا از روش خرید تکنولوژی با استفاده از خرید خود وسیله اقدام میکنند مثلا همین چندوقت پیش زیر دریایی از آلمان خریدند ! البته این کار رو آمریکا هم میکنه و این دلیل عقب موندگی نمیشه مثالش اینه که آمریکا هم سامانه اس 300 رو برای تکمیل نقایص مربوط پاتریوت خریده (اما حاصلش در آرو بکار گرفته شده ) ...

همه موارد بیشتر بر سر کاهش هزینه ها هست ... نه ضعف تکنولوژی . چون هزینه های تحقیقات برای انجام یک کار جدید خیلی خیلی زیاد خواهد شد .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.