hexman

نيروي هوايي ايرلند جنوبي (IAC)

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/Accrest.png[/img]

وظيفه نيروي هوايي ايرلند تامين پشتيباني از نيروي زميني و نيروي هوايي ارتش جمهوري ايرلند به اضافه ايفاي نقشهاي ديگري از قبيل انجام عمليات هاي تجسس و نجات در خاك جمهوري ايرلند ميباشد .پايگاه اصلي نيروي هوايي ايرلند، پايگاه Casement Aerodrome واقع در جنوب غربي دوبلين ميباشد. اين نيرو در حال متشكل از 30 هواگرد نظامي و 930 پرسنل نظامي ميباشد.

در خلال گفتگوهاي مربوط به عقد قرارداد صلح مابين مقامات ارتش جمهوریخواه ایرلند و مقامات بریتانیا در سال 1921 (كه به استقلال جمهوري ايرلند جنوبي انجاميد) يك فروند جنگنده دو باله Martinsyde Buzzard خريداري گرديده و بصورت 24 ساعته در حالت استندباي و اماده به عمليات در پايگاه هوايي Croydon (جنوب لندن) نگهداري ميشد تا اگر مذاكرات صلح به شكست انجاميد بتواند مایکل کولین (رهبر انقلابی، وزیر دارایی، رییس اداره اطلاعات IRA و عضو گروه ایرلندی در مباحثات و بستن قرارداد انگلیس-ایرلند و رییس ارتش ملی ایرلند بود) را به خاك ايرلند فراردي دهد.
اما با عقد موفقيت اميز قرار داد صلح مابين جمهوري خواهان ايرلند و مقامات بريتانيا ماموريت اين هواپيما انجام نشد و اين جنگنده بعنوان اولين جنگنده در نيروي هوايي تازه تاسيس جمهوري ايرلند جنوبي در ژوين سال 1922 بكار گرفته شد و تا پايان سال 1922 نيروي هوايي ايرلند جنوبي از 400 نفر پرسنل و 10 جنگنده كه 6 فروند انها جنگنده هاي جنگ جهاني اولي Bristol F2B بودند تشكيل گشته بود.

نيروي هوايي ايرلند جنوبي در سال 1924 بطور رسمي اغاز بكار كرد و بعنوان شاخه اي جديد از ارتش ايرلند تشكيل گرديد.

در سال 1938 4 فروند جنگنده دوباله Gloster Gladiator وادر خدمت نيروي هوايي ايرلند جنوبي گرديد و پس از ان 8 فروند ديگر نيز سفارش داده شد اما با اغاز شدن بحران جنگ جهاني دوم تحويل انها متوقف گرديد.

در خلال جنگ جهاني دوم نيروي هوايي ايرلند جنوبي درگيري خاصي با جنگنده هاي هيچيك از طرفين درگير جنگ نداشت اما تعداد زيادي از بالنهاي خود را كه جهت استتار و كور كردن ديد خلبانان جنگنده ها و بمب افكنهاي متجاوز استفاده ميشد را در طول اين جنگ از دست داد.
همچنين در طول جنگ نيروي هوايي ايرلند جنوبي،163 فروند از جنگنده هاي بيگانه و متجاوز را مجبور به فرود در خاك خود نمود و از اين همين روش نيروي هوايي ايرلند جنوبي خود را به تعدادي جنگنده از انواع Lockheed Hudson، Fairey Battle و Hawker Hurricanes تجهيز نمود. هاریکن هاي تصاحب شده كه قابليتهاي خود را بعنوان يك جنگنده مدرن به كارشناسان نيروي هوايي ثابت كرده بودند مقامات ايرلندي را واداشت تا 20 فروند از انها را با نشان نيروي هوايي ايرلند جنوبي عملياتي كرده و به پرواز در اورند.

پس از پايان جنگ هاريكن ها جاي خود را با جنگنده هاي Supermarine Seafire و اسپيت فاير هاي اموزشي دو سرنشينه تعويض نمودند و هواپيماي de Havilland Dove نيز بعنوان هواپيماي ترابري نيروي هوايي ايرلند وارد خدمت شد.

اولين جتهاي نيروي هوايي ايرلند جنوبي كه از نوع de Havilland Vampire و از گونه اموزشي ان بودنددر سال 1956 وارد خدمت گشتند و در سال 1963 نيز نيروي هوايي ايرلند جنوبي اولين هليكوپتر هاي خود را كه از نوع Aérospatiale Alouette III بودند را دريافت نمود كه هفت فروند از انها تا اغاز قرن 21 ام كماكان در حال سرويس دهي بودند و در طول سالهايي كه از خدمت دهي انها در نيروي هوايي ايرلند جنوبي سپري گرديد Havilland ها به ياري 3,300 نفر انسان در طي عملياتهاي تجسس و نجاتي كه انجام دادند شتافتند.

de Havilland Vampire

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/IrishAirCorps_deHavilland_Vampires_1955.jpg[/img]

SA.316B Alouette IIIs

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/Sa316b_212_3opswg.jpg[/img]

در اواسط دهه شصت و اوايل دهه هفتاد ميلادي نيروي هوايي ايرلند جنوبي در توليد يك فيلم سينمايي به نام The Blue Max كه موضوعي در ارتباط با مسايل جنگ جهاني داشت مشاركت داشت و كارمندان و خلبانان ايرلندي كه در توليد اين فيلم نقش داشتند در عوايد فروش اين فيلم نيز سهيم گشتند.

كاور فيلم The Blue Max

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/BlueMax_poster.jpg[/img]


در سال 1975 نيروي هوايي ايرلند جنوبي چندين فروند جت اموزشي دست دوم Fouga Magister را از فرانسه خريداري نمود كه از انها هم براي تمرين و اموزش خلبانان و هم براي استفاده در تيم آکروجت نيروي هوايي موسوم به Silver Swallows استفاده مينمود.

در سال 1977 ده فروند هواپيماي SIAI-Marchetti SF.260WE براي اهداف اموزش و تمريني خلبانان و ايفاي نقش بعنوان جنگنده پشتيباني نزديك خريداري گرديد.كه در نهايت 4 فروند از انها در اثر تصادف از بين رفتند.

بر اساس تعهداتي كه جمهوري ايرلند جنوبي در قبال اتحاديه اروپا دارد نيروي هوايي ايرلند جنوبي موظف به انجام گشتهاي دريايي در مساحتي به اندازه 342,000 كيلومتر مربع بر فراز سواحل خود ميباشد كه نيروي دريايي تا پيش از اين از سه فروند هواپيماي Beechcraft Super King Air براي انجام اين عملياتها و انجام گشتهاي دريايي خود استفاده مينمود كه دو فروند از انها در دهه نود بازنشسته شد و يك فروند ديگر ان نيز به هواپيماي ترابري تغيير ماهيت داد و در حال حاضر دو فروند هواپيماي گشت دريايي CASA CN-235 انجام اين عمليات را بر عهده گرفته اند و در سال 2006 اين دو هواپيما به مدل EADS CASA اپگريد شدند.(مجهز به رادار برد بلند و اويونيك و تجهيزات الكترونيك پيشرفته و دوربينهاي مادون قرمز).

و در سال 1990 نيروي هوايي ايرلند يك فروند هواپيماي Grumman Gulfstream III اجاره اي را به خدمت گرفت تا دور برد ترين هواپيماي نيروي هوايي ايرلند لقب بگيرد.يك فروند Grumman Gulfstream IV و اندكي بعد يك فروند Learjet 45 نيز به ناوگان نيروي هوايي ايرلند اضافه گرديد.

و در سال 2004 هشت فروند هواپيمايي اموزشي Pilatus PC-9 ساخت سوييس به خدمت نيروي هوايي ايرلند در امد.

هواپيمايي اموزشي Pilatus PC-9 در يك فرميشن

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/Irish_Air_Corps_Fly-by.jpg[/img]

در نوامبر سال 2005 دو فروند هليكوپتر Eurocopter EC135 وارد خدمت نيروي هوايي ايرلند گرديد و اولين فروند از سفارش 4 فروندي هليكوپتر AgustaWestland AW139 نيز در سال 2006 وارد سرويس شد. 2 فروند از AW139 ها در شهر ميلان ايتاليا باقي ماندند تا خلبانان ايرلندي در همانجا دوره اموزش پرواز با انها را طي نمايند.اين هليكوپتر ها قادر به تجهيز شدن به مسلسل 7.62 ميليمتري نيز ميباشند.

هليكوپتر Eurocopter EC135

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/Irish_Air_Corps_AW139.jpg[/img]

هليكوپتر AgustaWestland AW139

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/Irish_ab139a.jpg[/img]


دارايي هاي IAC

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/untitled%7E4.JPG[/img]


---------------------
ترجمه از Hexman.military.ir
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
پس میشه گفت نیروی هوایی ایرلند هم مثل قبرس جنگنده نداره/اونایی رو هم که داره بیشتر به درد سم پاشی مزارع می خوره
البته مساحت قبرس9/251کیلومتر مربعه و الرلند70/285 کیلوتر مربع که با این اساس نیروی هوایی ایرلند از قبرس هم ضعیف تره!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]ممنون هگزمن عزیز

این IAC مخفف چیه؟[/quote]

خواهش ميكنم بليز جان

مخفف Irish Air Corps هستش

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
عجب !
پس خودشونم این نیرو رو به عنوان نیروی هوایی قبول ندارند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]پس میشه گفت نیروی هوایی ایرلند هم مثل قبرس جنگنده نداره/اونایی رو هم که داره بیشتر به درد سم پاشی مزارع می خوره
البته مساحت قبرس9/251کیلومتر مربعه و الرلند70/285 کیلوتر مربع که با این اساس نیروی هوایی ایرلند از قبرس هم ضعیف تره![/quote]

البته ايرلند در شمال غربي ارپا است جايي كه هيچ تهديد خارجي وجود نداره براش..ولي قبرس در منطقه جنگ خيز نزديك اسراييل و سوريه و لبنان..تركيه و يونان هم كه سرش دعوا دارن

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بالأخره يك جنگنده براى حفاظت از هواپيماى رياست جمهور؟؟!! خيلى جالبه ها؟! البتّه خوب اين رو هم در نظر بگيريم كه كسى كه دشمن نداره خرجى هم بالاى اين مسائل نخواهد كرد و تأمين امنيتش رو به كشورهاى دوست مى سپاره

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هکسی جون ممنون.

دوستان توجه کنن که بیخ گوش این انگلیسی ها نباید هیچ تهدیدی وجود داشته باشه!

یعنی اجازه نمی دن!

بالاخره ایرلندی ها با هم قوم و خویشن و . . .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به هکسی جون می گم تو چرا هی موزه های هوایی(منظور همان نیروی های هوایی فرسوده است) رو معرفی می کنی

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]به هکسی جون می گم تو چرا هی موزه های هوایی(منظور همان نیروی های هوایی فرسوده است) رو معرفی می کنی[/quote]

علي جون تركيه و يونان هم بودن كه نيروي هوايي قدري دارن..الانم دارم معرفي نيروي هوايي تايوان را اماده ميكنم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دستت درد نكنه
درمجموع اين نيرو ي هوايي بدرد گارد ساحلي مي خوره تا دفاع از كشور

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]de Havilland Vampire[/quote] من پرواز اين هواپيما رو اين اواخر ديدم ! توي ايران !! .. باورتون ميشه ؟!





يه نكته رو در مورد اين هليكوپتر بگم ! تنها هليكوپتري هست كه بلند ترين ارتفاع پروازي در دنيا رو داره ! و يه چندتا از اينها هم شركت نفت ايران داره كه هميشه در حال استفاده هستند ...

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/Sa316b_212_3opswg.jpg[/img]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نه واريور من يكي كه باورم نميشه كدوم ديوانهاي نشسته با اين پرواز كنه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.