Recommended Posts

پيام رفيق‌دوست به مردم ليبي؛
[b]آمريكايي‌ها را بكشيد[/b]
خبرگزاري فارس: وزير سپاه در دوران دفاع مقدس در خصوص احتمال حمله نظامي آمريكا به ليبي و كشورهاي منطقه، گفت: ما بايد اين موضوع را تبليغ كنيم كه هركجا آمريكا حضور نظامي پيدا كند، بايد گورستانش شود.

محسن رفيق‌دوست وزير سپاه در دوران دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار دفاعي خبرگزاري فارس، با اشاره به تحولات اخير منطقه و خيزش اسلامي در اين كشورها و نقش ايران در مقابل آنها گفت: ملت‌ها وقتي بيدار بشوند و به پا خيزند، پيروز مي‌شوند و همين حمايت مردمي و دولتي ايران از خيزش‌هاي منطقه، كافي است و لازم نيست دخالت كنيم.

رفيق‌دوست با اشاره به انقلاب اسلامي ايران اظهار داشت: انقلاب‌ ما در مقابل حركت‌هايي كه مردم منطقه مي‌كنند بسيار بزرگتر بود و ملت‌‌ ما در مقابل پنجمين ارتش غير اتمي دنيا قيام كرد و پيروز شد.

وي ادامه داد: ما براي انقلاب، يكسال در خيابان‌ها جنگيديم و بعد رفتيم روي تانك‌ها ولي مصري‌ها زود رفتند روي تانك‌ها و اميدوارم فريب نخورند و از راه خود منحرف نشوند.

وزير سپاه در دوران دفاع مقدس همچنين اعلام كرد: همين كه ملت و دولت ما از اين قيام‌ها حمايت كنند، مردم اين كشورها دلگرم و پيروز خواهند شد.

رفيق‌دوست در پايان در خصوص احتمال حمله نظامي آمريكا به ليبي و كشورهاي منطقه، تاكيد كرد: ما بايد اين موضوع را تبليغ كنيم كه هركجا آمريكا حضور نظامي پيدا كند، بايد گورستانش شود و با صراحت به مردم آن منطقه بگوييم اولين نظامي آمريكايي كه به آنجا پا گذاشت را بكشند، من اين موضوع را در زمان جنگ تحميلي هم گفته بودم و به همين دليل، الان نمي‌توانم به هيچ كشوري بروم.
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8912170944

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]مصطفي جان ! ديگه اينقدر بدگماني به خبرگذاريهاي داخلي خوب نيستا !
خودم از روز اول عضويتم ، مطالبي را از سايتهاي خارجي براي بچه هاي ميليتاري ذكر كردم . خيلي وقتها هم برادران خوششون نيومده ! اما به نظرم بچه ها بايد با ادبيات اونوريها كمي آشنايي داشته باشند و بدونن چطور خبرها پوشش داده مي شه ![/quote]
بدگماني به خبرگزاري‌هاي داخلي، يه واكنش طبيعي انسان هست. البته من به خبرگزاري‌هاي داخلي بدگمان نيستم. ولي اونقدر هم بچه نيستم كه تفاوت خبررساني و جريان‌سازي رو متوجه نباشم.
بالاخره بدن و جسمم نمي‌تونه نسبت به احساس تحمير و تحميق شدن، كمي بي‌تفاوت باشه!
من همه‌جور اخباري رو دنبال مي‌كنم. هر روز اخبار تلويزيون و سايت‌ها رو دنبال مي‌كنم. اخبار خارجي رو هم همچنين. چون نه مي‌خوام در جريان‌سازي‌هاي غربي‌ها گرفتار شم و نه داخلي‌ها!

[quote]من خودم در مورد خيلي چيزها فكر مي كنم كه چرا اينجوريه و چرا آن شكل ديگه نيست !
مثلا فكر مي كنم ما نبايد بگيم به نام خداوند بخشنده مهربان ، منظورم كلمه مهربانه !

روزهاي اول شايد مي شد گفت : شورشي ها ، ولي من در مطالبم از لفظ ديگه اي استفاده كردم . ولي ادامه ذكر اين مسئله ( كلمه )، يك جور بدگماني را نسبت به غربيها براي من ايجاد مي كنه . حالا ليبيايي ها يك شورا دارند ، نمي دونم شوراي انقلابي بود يا انتقالي يا چيز ديگه . بهر حال عنوان شورشي جالب نيست . گفتم كه بار منفي داره . در عرف بين الملل رزمنده هاي حماس را هم ، تروريست مي گن . خب وقتي انقلابيون و مردم به پا خواسته ليبي را شورشي عليه دولت مركزي قلمداد مي كنن ، آدم متعجب و مشكوك مي شه !كه چرا شورشي نه انقلابي ؟عرفشون چنين چيزي را مي گه يا اينكه خيالاتي دارن يا ... [/quote]
ببين برادر عزيز.
روزهاي ابتدايي، مثل ساير موارد به ليبيايي‌ها، لقب پروتست داده شد. چرا كه عملشون پروتست هست.
ولي بعد كه ماجرا به خشونت گراييد و اسلحه و جنگ داخلي شكل گرفت، در تمامي جهان به جناح مخالف دولت، شورشي مي‌گن.
شما براي بنده يه تفاوت بين مثلاً شورشي‌هاي سريلانكا يا سودان رو با شورشي‌هاي ليبيايي بفرما!
درسته كه چون ما مثلاً‌ دوست داريم رژيم قذافي ساقط شه، مدام بايد تو تلويزيون‌ و اخبار و رسانه‌هاي داخلي‌مون، در كنار استفاده‌ي فراوان از واژه‌ي «بيداري اسلامي»، به اين‌ها بگيم «انقلابيون ليبي»! ولي انقلاب با شورش خيلي فرق مي‌كنه. اساساً‌ هر تلاش براي تغيير حكومتي كه اسمش انقلاب نمي‌شه.
خوشبختانه تاپيك بسيار مفيدي رو دوست و برادر عزيزم جناب اپرا بنام [url=http://www.military.ir/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=14472]انقلاب چيست؟![/url] در سايت ايجاد كردن كه تعاريف كلاسيك و دقيقي از انقلاب و تفاوت اون با ساير موارد رو بيان فرمودن و نيازي به توضيح مجدد بنده نيست.
ولي بايد اين رو در نظر بگيريم كه خواست ما مهم نيست! وقتي ما به جنبه‌ي بين‌المللي قضيه نگاه مي‌كنيم، بايد همواره تعاريف بين‌المللي رو هم در نظر داشته باشيم.
مثلاً همين حزب‌الله رو خيلي سعي كردن انگ تروريست بودن رو بهشون بچسبونن! ولي چون طرف مقابل حزب‌اللهي‌ها، نظامي بودن و با غيرنظامي طرف نبودن و در جنگ دو نيروي نظامي و يا حتي شبه نظامي، استفاده از تسليحات متعارف اشكالي نداره، اين انگ بهشون نچسبيد!
ولي حماس چون دامنه‌ي حملاتش در شهرها و بين مردم هست، به راحتي اين انگ مي‌چسبه! حالا هرچقدر هم ما فرياد بزنيم كه اينا ملتشون غاصبه و صهيونيستن و چنين و چنان، فايده‌اي نداره؛ چون تو عرف بين‌المللي، از حمله به مردم غيرنظامي به عنوان ترور ياد شده و هيچ فرقي هم بين چريك‌هاي PLO (سازمان آزادي‌بخش فلسطين)، سپتامبر سياه، تروريست‌هاي عمليات چشمه‌ي جوانان، IRA و ساير موارد نيست!

پس بهتره به جاي تفسير موارد براساس علايق‌مون، بيايم اونا رو مطابقت بديم تا شايد بهتر به نتيجه برسيم.

[quote]راستي مصطفي ، عادت داري بگي : حرف شما هم متين است . [/quote]
اين جمله در كجاي پست قبلي‌ام بود؟

[quote]يك چيز ديگه براي من مسئله شده !
با مطرح شدن منطقه پرواز ممنوع من تصور مي كردم ، غرب سريع اينكار را انجام بده . اينقدر مطمئن بودم كه مي ترسيدم با اينكار وزن كشورهاي غربي بين مردم مسلمان منطقه بيشتر از پيش سنگين بشه ! و با توجه به اظهار نظر گروهي از نخبگان ما ، يك خورده ضد حال بخوريم .

از ديروز ، كه دودلي غرب و ناتو را ديدم حتي با وجود درخواست گروهي از ليبيايي ها ، خيلي تعجب كردم . گفتم شايد سر گرفتن امتياز از شوراي انتقالي در حال وقت كشي هستند يا از اين ديوانه و قضيه لاكربي هراس دارن .

امروز بعضي از سايت هاي خارجي مسئله را سابقه گروههاي مبارز جهادي اسلامي در ليبي مي دانند و عدم دخالت غرب را ترس از قدرت گرفتن دوباره اين گروهها در ليبي مي دانند .

موضع غربي ها خيلي سسته !
به نظر شما علت چيه بچه ها ؟ [/quote]
مواردي كه فرمودين، از نظر بنده، علت تعلل نيست!
من از طرف خودم مي‌تونم بهتون قول بدم كه درصورت شكست‌هاي بيشتر مبارزين ليبيايي، دخالت نظامي قطعاً انجام خواهد گرفت.
من اين اخطار رو خيلي قبل‌تر و در قضيه‌ي مصر داده بودم و اساساً محتمل‌ترين اقدام براي جلوگيري از تضييع اين خيزش‌ها براي تغيير حكومت‌ها از نظر غرب، دخالت نظامي هست.

منتها اين عرض بنده، با تحليل‌هايي كه تلويزيون و رسانه‌هاي زيباي ما درخصوص وقايع اخير مي‌دن، در تناقضه و به همين دليل شايد عجيب به نظر برسه! چون تلويزيون، غرب رو به كوسه‌اي تشبيه مي‌كنه كه چون بوي نفت به مشامش خورده داره مي‌جنبه! حالا اينكه چقدر خودشون اين حرفايي كه مي‌زنن رو باور دارن، من اطلاع درستي ندارم و اميدوارم حداقل قضيه‌ي ملا نصرالدين نباشه كه دروغ «آش دادن در كوچه‌‌ي بقلي» خودش رو باور كرد!

برداشت من اينه كه امريكا از عمد تعلل مي‌كنه كه هم به جمع‌آوري و انتقال نيرو دست بزنه (چون بالاخره يه جنگ، به خيلي موارد نيازمنده و همين‌جوري نمي‌‌شه يه شبه جنگ براه انداخت) و هم، توان مبارزين ليبايي و دولت ليبي رو در اين جنگ داخلي، فرسوده نموده و از بين ببره.
چرا كه هر روز كه اين جنگ مي‌گذره، هم از دامنه و قدرت مبارزين ليبيايي (كه شايد براي اشغالگران دردسرساز بشن؛ بعلت سهم‌خواهي بيشتر و بخصوص نپذيرفتن سبك جديد حكومت در ليبي) كم مي‌شه و هم، توان دولت قذافي و مهمتر از اون، منابع مالي، اقتصادي و نظامي‌اش بشدت تحليل مي‌ره.

ايجاد منطقه‌ي پرواز ممنوع هم هيچ دليل ديگري نداره؛ الا دخالت نظامي!
بالاخره غرب كه مغز درازگوش ميل نكرده كه در اقدامي خداپسندانه، فقط هوا رو ببنده كه مبارزين ليبايي به پيروزي برسن و هر كاري دلشون بخواد انجام بدن! يعني از هوا تلفات بده كه كس ديگري پيروز شه!

به همين علت، اين تعلل رو شاهد خواهيم بود تا زماني كه تحليل مبارزين ليبي رو شاهد باشيم!
درست مانند اتفاقي كه در مصر افتاد و غرب، تا زماني كه جنبش مردمي تحليل نرفته بود، كمتر دخالت كرد و بيشتر حرف زد، ولي وقتي تحليل شديد جنبش مردم مصر رو ديد، خودش دست به كار شد و ...!

---------------------------------------------------------------

علي اي حال، مادامي كه ما قضيه رو به سبك تحليل‌هاي تلويزيوني يا خنده‌دارتر رجانيوزي دنبال كنيم، قطعاً به تحليل مابعد وقايع نمي‌تونيم دست پيدا كنيم!
كما اينكه اين دست تحليل‌ها، در ماجراي حمله به عراق و وقايع پس از اون هم بسيار بود و حتي كسي مثل دكتر عباسي هم در تحليلي شتابزده، عنوان داشته بود كه امريكا در عراق، اجازه‌ي به رأي گذاشتن نوع حكومت عراق رو نمي‌ده و نظام ليبرال دموكراسي در عراق بوجود نمياد و نمي‌ذاره انتخابات در عراق شكل بگيره؛ چرا كه مي‌ترسه حكومت دست شيعيان بيافته و ...!!

پس بهتره يكم عجول نباشيم و يكمم بيشتر از نقشه‌ي جغرافيا كمك بگيريم!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بیش از یک ماه است، قیام ملت بحرین علیه رژیم «حمد بن عیسی آل خلیفه»، پادشاه بحرین، آغاز شده و روز به روز به پیروزی نزدیکتر می شود.

به گزارش صفحه عربی «تابناک»، در این مدت، رژیم حاکم در این کشور تلاش کرده است، از راه و روش های گوناگون، ملت خود را از خیابان ها به خانه هدایت کند تا دست از اعتراض بردارند، ولی تاکنون موفق به این کار نشده است.

از جمله این کارها، کشتار و سرکوب تظاهر کنندگان بوده، ولی به دلیل بالا بودن شمار شهدا و زخمی ها و انتقاد شدید کشورهای گوناگون از این رفتار وحشیانه رژیم بحرین، کم کم این رژیم از رفتار غیر انسانی خود دست کشید.

پس از آن، «حمد بن عیسی» با هدف کاهش اعتراضات، دستور برکناری چهار وزیر دولت را داد، ولی این تغییر و تحولات در کابینه هیچ تأثیری در ادامه قیام ملت بحرین نداشت، زیرا آنان خواستار سقوط رژیم دیکتاتوری در این کشور هستند.

همچنین در این یک ماه، رژیم حاکم در بحرین چندین بار به قیام کنندگان پیشنهاد مذاکره برای پایان دادن به این بحران را داد؛ اما قیام کنندگان که احساس می کنند اعتراضاتشان کم کم در حال به ثمر رسیدن است، این پیشنهاد را نپذیرفته و به قیام خود ادامه دادند.

گفتی است، با وجود این که قیام ملت بحرین به گروه، حزب یا طایفه ای خاص تعلق ندارد و همه اقشار مردم در آن شرکت دارند، رژیم حاکم در این کشور، این روزها تلاش می کند با سیاه نمایی و دروغ پردازی های رسانه ای، قیام کنندگان را تخریب کرده و در وجهه آنان خدشه پدید آورد.

از جمله این اقدامات، «شیعی» نامیدن یا «ایرانی» خواندن این تظاهرات است؛ برای نمونه، به تازگی دو سایت حامی دولت بحرین در دو عکس متفاوت با بهره از نرم افزار فتوشاپ، مطالب نوشته شده روی پلاکارد دو قیام کننده را تغییر داده و به جای آن، شعارهایی در حمایت از جمهوری اسلامی ایران نوشته اند تا قیام کنندگان را به اصطلاح «مزدور ایران» بنامند و به تخریب آنان بپردازند.



http://www.tabnak.ir/files/fa/news/1389/12/21/87180_913.jpg

تصویر اصلی که به مسالت آمیز بودن حرکت معترضین و شرعی بودن خواسته ها اشاره دارد

...................................................................


http://www.tabnak.ir/files/fa/news/1389/12/21/87181_402.jpg

تصویر دستکاری شده با شعار زنده باد ایران و سقوط آل خلیفه


........................................................................

http://www.tabnak.ir/files/fa/news/1389/12/21/87182_144.jpg


تصویر فتوشاپی در سایتی دیگر با شعاری متفاوت: برادران عربی نه، زنده باد زنده باد ایران

...................................................

گفتنی است، همزمانی انتشار این دو تصویر در دو سایت متفاوت حامی دولت، دست آنان را رو کرده است.

http://www.tabnak.ir/fa/news/153230/توسل-«آل-خلیفه»-به-فتوشاپ-برای-تخریب-معترضین-+-تصاویر


(يعني از كي ياد گرفتن؟؟؟؟؟... :cry: )

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote](يعني از كي ياد گرفتن؟؟؟؟؟... )[/quote]

واقعا یعنی از کی این مکر اخمقانه رو آموختن !!! یعنی همه جا از این جور احمقها هست؟؟ :cry:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]راستي مصطفي ، عادت داري بگي : حرف شما هم متين است . [/quote]
اين جمله در كجاي پست قبلي‌ام بود؟

[/quote]
سلام ، عذرخواهي مي كنم ، اشتباه شد ! :cry:
فكر كنم توضيح بيشتر لازمه ، نوشته هاي دوستان رو ذخيره مي كنم و سر فرصت مطالعه ، به هم ريختگي پيش آمده بود. با يكي ديگه از بزرگان اشتباه شديد .:cry:

============================
اما در مورد اقدام نظامي غرب جهت تغيير حكومت در مصر و ليبي ! نه اينكه نفت و مسائل اقتصادي تاثيرگذار تر ين مسئله باشه !
راستي اگر اين موج توي اروپا بيافته چي !
همونطور كه گفتيد بهتره صبر كنيم ! شما خيلي بر روي نظر خودتان پافشاري مي كنيد. صبر مي كنيم تا آينده حقيقت را مشخص كند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام مجدد.



راستی، خبر دارین که امارات، طرح ادعای خودش در زمینه جزایر سه گانه رو از شورای همکاری خلیج فارس پس گرفت؟ به نظرتون چرا؟

جواب سوال قبلی من رو هم لطفا یکی بده. هواپیماهای جنگی لیبی رو چه کسی سرویس و تعمیر می کنه؟



یا حق

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]با سلام مجدد.

جواب سوال قبلی من رو هم لطفا یکی بده. هواپیماهای جنگی لیبی رو چه کسی سرویس و تعمیر می کنه؟

یا حق[/quote]

مي گن از خلبانان مزدور اوكرايني استفاده مي كنه ! البته گفته شده نيروي هوايي وفاداري داره !
[url=http://www.monstersandcritics.com/news/africa/news/article_1621691.php/Newspaper-Ukrainian-mercenaries-flying-Libya-air-force-planes]http://www.monstersandcritics.com/news/africa/news/article_1621691.php/Newspaper-Ukrainian-mercenaries-flying-Libya-air-force-planes[/url]

يك استادي بگرده چيز بهتري پيدا كنه !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]سلام مجدد.


ببخشین یه سوال دارم که شاید از نظر خیلی ها مرتبط به بحث نباشه؛ اما به نظر من مساله ی مهمیه.

نگهداری و سرویس هواپیماهای جنگی لیبی با کیه؟


یا حق[/quote]

سلام
[quote]
در حال حاضر نيروي هوايي ليبي از متخصصاني از كشور هاي مختلف از جمله يوگوسلاوي ،افريقاي جنوبي ،روسيه ،كره شمالي و پاكستان براي پشتيباني فني و نگهداري از تجهيزات و هواپيماها و اموزش پرسنل خود استفاده مينمايد[/quote]

http://www.military.ir/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=13261

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=red]راستی، خبر دارین که امارات، طرح ادعای خودش در زمینه جزایر سه گانه رو از شورای همکاری خلیج فارس پس گرفت؟ به نظرتون چرا؟[/color]

احتمالا ترسيده اونجا هم انقلابي بخواد اتفاق بيافته گفته تا خبري نشده رابطمو با ايران حفظ كنم تا توي كشورم انقلاب نشه.اخه برخي از اين ديكتاتورها براي اينكه خودشون رو توجيه كنن ميخوان اين اتفاقات رو بندازن گردن ايران.توي پست بالايي يك نگاه به تصاوير فتوشاپي بندازين ميبينين كه بدشون نمياد كاسه كوزه ها رو سر ايران بشكنن.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
لیبی بد جوری بهم ریخته قضافی با هواپیما افتاده توی مردم درو میکنه به نظر من کشورهای اسلامی باید یه سازمانی تشکیل بدن برای اینجو مواقع که دیگه نیازی نباشه مردم لیبی از امریکا بخوان منطقه ی پرواز ممنوع اعلام کنه خود کشورهای مسلمون به لیبی حمله کنن که حالا حالا ها هم این اتفاق نمیوفته چون همه ای عربا مثل قضافی هستن فقط

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]اما در مورد اقدام نظامي غرب جهت تغيير حكومت در مصر و ليبي ! نه اينكه نفت و مسائل اقتصادي تاثيرگذار تر ين مسئله باشه !
راستي اگر اين موج توي اروپا بيافته چي !
همونطور كه گفتيد بهتره صبر كنيم ! شما خيلي بر روي نظر خودتان پافشاري مي كنيد. صبر مي كنيم تا آينده حقيقت را مشخص كند.[/quote]
قسمت اول فرمايشتون رو متوجه نشدم.
مي‌فرمايين تمامي اين اقدام‌ها، براي نفت هست؟

اين موج براي چي بايد در اروپا اتفاق بيافته؟ چه عامل مشتركي رو ملاحظه مي‌فرمايين؟

علت پافشاري بنده بر روي نظرم، پيام‌ها و سيگنال‌هاي بشدت واضحي هست كه حتي تلويزيون خودمون هم گاه و ناگاه ناخواسته بهش اشاره مي‌كنه.

البته نظرم رو براي خودم محترم دونسته و اصراري به اشاعه‌اش و مهمتر از اون، القاءاش به شما و يا ساير دوستان ندارم.

ان شاءالله آينده‌اي نزديك، همه‌چيز رو مشخص خواهد كرد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دستگير شدن نيروهاي ويژه انگليسي در ليبي ـ كه بازتاب گسترده ای نيز در رسانه هاي انگليسي داشت ـ از برنامه لندن براي اشغال آرام اين كشور آفريقايي ثروتمند است. اين نیروها، صبح جمعه هفته گذشته به ليبي وارد شدند و عصر يكشنبه، خاك اين كشور را ترك كردند، در حالي .. «نیکولا سارکوزی» در دیدار هیأت اعزامی شورای انتقالی لیبی، طرحی پنج مرحله ای برای سرنگونی قذافی به آنها وعده داد. مجله «لانوویل ابزرواتر» فاش کرد که این طرح شامل این مراحل می شود:
انگليس و فرانسه در حال بررسي طرحي هستند كه بر پایه آن، ليبي به دو منطقه جداگانه بخش خواهد شد.

به گزارش «تابناک»، روزنامه «الكفاح العربي»، با طرح این موضوع ادامه داد، كاملا روشن است كه دليل تماس سريع لندن با سران ناراضي در بنغازي و تأیيد شورا ي انتقالي ملي ليبي از سوي پاريس، نمي تواند بي معنا باشد و حكايت از توطئه اي عميق براي تصاحب مخازن عظيم انرژي در اين كشور مهم دارد.
دستگير شدن نيروهاي ويژه انگليسي در ليبي ـ كه بازتاب گسترده ای در رسانه هاي انگليسي داشت ـ نيز از برنامه لندن براي اشغال آرام اين كشور آفريقايي ثروتمند است.
اين نیروها صبح جمعه هفته گذشته، به ليبي وارد شدند و عصر يكشنبه، خاك اين كشور را ترك كردند، در حالي كه هر كدام چهار گذرنامه از چهار كشور اروپايي داشتند!
«الکفاح» می افزاید، به راستي، علت سرعت عمل فرانسه و انگليس براي تأیيد و حمايت از انقلاب ليبي چه معنايي مي تواند داشته باشد؟ چه كسي از انگليسي ها دعوت كرده، به بنغازي و طرابلس جنگ زده بروند و به كمك هاي انسان دوستانه بپردازند؟
چگونه است كه پس از دیدار مقامات انگليسي با سران كشورهاي عربي، ناگهان اعضاي اتحاديه عرب، همصدا با لندن از نبود مشروعيت سياسي دوست ديروز خود (قذافي) سخن مي گويند؟!
الكفاح العربي زمزمه هاي تقسيم ليبي به دو كشور را بسيار خطرناك خواند و آن را در راستي سخنان اوباما در اوایل سال 2010 دانست كه گفته بود: «بايد از دل كشورهاي عربي چهار كشور ديگر متولد شود.»
در همین حال، یک مجله فرانسوی از وعده رییس جمهوری فرانسه به شورای انتقالی لیبی برای سرنگونی رژیم قذافی طی یک طرح پنج مرحله ای خبر داد.
به گزارش «العالم»، «نیکولا سارکوزی» در دیدار هیأت اعزامی شورای انتقالی لیبی طرحی پنج مرحله ای به آنها برای سرنگونی قذافی وعده داد.
مجله «لانوویل ابزرواتر» فاش کرد که این طرح شامل این مراحل می شود:
[color=red]1ـ ایجاد اختلال در ارتباطات گردان های نظامی وابسته به قذافی،
2ـ بمباران پادگان العزیزیه که قذافی در آن سنگر گرفته است،
3ـ بمباران فرودگاه هایی که جنگنده ها از آنجا پرواز می کنند و مردم را هدف را قرار می دهند، به ویژه فرودگاه سرت و سبها در جنوب،
4ـ به رسمیت شناختن شورای انتقالی لیبی وابسته به انقلابیون،
5ـ و اعلام منطقه ممنوع پرواز بر فراز لیبی.[/color]
بر پایه این گزارش، مطبوعات فرانسوی، اقدام «سارکوزی» در به رسمیت شناختن شورای ملی انتقالی لیبی را بیانگر تمایل او برای جبران دیرکرد در حمایت از انقلاب تونس و مصر دانستند.
این در حالی است که برخی تحلیلگران، حمایت جدی«سارکوزی» از انقلاب لیبی را به دلیل اهمیت ذخایر نفتی این کشور می دانند. فرانسه نخستین کشور غربی است که شورای انتقالی لیبی را ـ که نماینده مردم انقلابی در شرق و غرب این کشور است ـ به رسمیت می شناسد.
دیکتاتور لیبی با اظهار خشم خود از موضع جدید فرانسه، این کشور را تهدید کرده است که اسرار مربوط به تبلیغات انتخاباتی «نیکولا سارکوزی» را فاش خواهد کرد.
قذافی در سال های اخیر و پس از پشت سر گذراندن محاصره اقتصادی، روابط ویژه ای با غرب برقرار کرد.
لیبی با استخراج روزانه 8/1 میلیون بشکه نفت و 42 میلیارد بشکه ذخایر نفتی، چهارمین کشور صادر کننده نفت در آفریقا پس از نیجریه، الجزایر و آنگولا به شمار می رود.
لیبی عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و یکی از مهمترین منابع تأمین نفت کشورهای اروپایی به ویژه ایتالیا، فرانسه، انگلیس و اسپانیاست؛ افزون بر نفت، لیبی در سال های اخیر، صادرات گاز طبیعی خود را از 4/5 میلیارد متر مکعب در سال 2005 به 10 میلیارد متر مکعب در دو سال اخیر افزایش داده است.

منبع: http://www.tabnak.ir/fa/news/153391

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=justify]
[color=darkred][b]ورود هزاران نيروي مسلح از عربستان به بحرين براي سركوب انقلابيون[/b][/color]

[color=blue]هزاران نيروي مسلح عربستاني ساعاتي پيش از پل رابط بين عربستان و بحرين به‎منظور سركوب انقلابيون بحرين عبور كردند.[/color]

به گزارش خبرنگار سياست خارجي خبرگزاري فارس، منابع آگاه از بحرين اعلام كردند: ساعاتي پيش هزاران نيروي مسلح متعلق به عربستان سعودي از پل رابط بين عربستان و بحرين گذشته به منظور سركوب انقلابيون بحرين وارد اين كشور شدند. نيروهاي مسلح كه در حدود چندين هزار نفر تخمين زده مي‌شوند، به نام «نيروهاي خليجي» عازم منامه شدند.
طي روزهاي گذشته وزراي خارجه حوزه خليج فارس در جلساتي كه با يكديگر داشتند، اعلام كردند: از هر كشوري كه در خطر باشد، حمايت مي‌كنند و احتمالاً علت نامگذاري اين نيروها به نام «نيروهاي خليجي» به همين منظور مي‌باشد اما عملاً نيروهايي كه وارد بحرين شدند، همگي سعودي هستند.
به گزارش فارس انقلابيون بحرين از نظر وضعيت، انسجام و حضور در صحنه بسيار مقتدرانه ايستاده‌اند و در آخرين درگيري‌هاي نيروهاي پليس و امنيتي حكومت بحرين، هزاران تن زخمي شدند كه در اين درگيري‌ها پليس از گلوله‌هاي پلاستيكي و گاز اشك‌آور استفاده كرد.

منبع: خبرگزاري فارس
http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8912221236

------------------------------------------------------------------------

[color=darkred][b]فيليپ‌كرولي از سمت خود استعفا داد[/b][/color]

[color=blue]"فيليپ كرولي " معاون امور عمومي و سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا كه بيش از سه‌دهه در پست‌هاي مختلف فعاليت كرده است، در پي اختلاف با مقامات آمريكا از سمت خود استعفا داد.[/color]

به گزارش فارس، پايگاه اطلاع‌رساني شبكه آمريكايي "فاكس‌نيوز " در خبري اعلام كرد كه "فيليپ كرولي " روز يك‏شنبه و در پي اختلاف با مقامات كاخ‌سفيد از سمت خود استعفا داد.

يكي از دلايلي كه به استعفاي كرولي منتهي شد، اظهارات وي در اوج بحران مصر بود كه باعث تسريع در استعفاي "حسني مبارك " از سمت خود به عنوان رئيس جمهور مصر شد.

در اوج روزهاي بحراني مصر، كرولي اظهاراتي تندتر از "باراك اوباما " رئيس جمهور آمريكا در قبال مصر مطرح كرد و پس از سخنراني "حسني مبارك " در تلويزيون ملي اين كشور در صفحه توييتر خود نوشت كه اين اظهارات براي ايجاد تغييرات كافي نيست.

اين در حالي است كه اين اظهارات فيليپ كرولي پيشتر با تيم ارتباطاتي كاخ سفيد هماهنگ نشده بود.

منبع: خبرگزاري فارس
http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8912221235

[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote][quote]راستي مصطفي ، عادت داري بگي : حرف شما هم متين است . [/quote]
اين جمله در كجاي پست قبلي‌ام بود؟

[/quote]
سلام ، عذرخواهي مي كنم ، اشتباه شد ! :cry:
فكر كنم توضيح بيشتر لازمه ، نوشته هاي دوستان رو ذخيره مي كنم و سر فرصت مطالعه ، به هم ريختگي پيش آمده بود. با يكي ديگه از بزرگان اشتباه شديد .:rose:

============================
اما در مورد اقدام نظامي غرب جهت تغيير حكومت در مصر و ليبي ! نه اينكه نفت و مسائل اقتصادي تاثيرگذار تر ين مسئله باشه !
راستي اگر اين موج توي اروپا بيافته چي !
همونطور كه گفتيد بهتره صبر كنيم ! شما خيلي بر روي نظر خودتان پافشاري مي كنيد. صبر مي كنيم تا آينده حقيقت را مشخص كند.[/quote]
حرف شما متین است :cry:
فعلا که سونامی کشورهای عربی به ژاپن رسیده!
برخی از دوستان معتقدند سونامی ژاپن نقشه ی آمریکا و متحدانش برای ترسیم نظم جدید جهانی است. برخی دیگر هم معتقدند وقتی علت مرگ ببر سیبری را متوجه شدید، علت این سونامی رو هم خواهید فهمید. البته اگر کمی صبر کنیم همه چیز مشخص خواهد شد.
:thinking:
برخی ها هم معتقدند این ها همه علایم آخر الزمانی است. (این یکیش جدی بود. شاید باشه کی می دونه)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آقا اوضاع تو لیبی خراب شده . یکی دو تا شهر از دست انقلابیون خارج شده . دعا کنید این روند بر عکس بشه .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.