ALI

تانک IS-2 .............. غول های اتشین ژوزف استالین

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

ممنون بابت توضيحات تكميلي​ات برادر علي.
ولي باز اين سوال پيش مياد كه «با وجود IS-2، چرا تايگر اينقدر معروف شد؟».
چون مسئله​ي قبلي، با فرض پيشرو بودن و زودتر ساخته شدن تايگر و جواب پس دادنش بود.
حالا كه اين رو پذيرفتيم كه در يك زمان ساخته شده، پس باز اين سوال پابرجاست.
ضمن اينكه بايد باز هم اندك مخالفتي با شما داشته باشم (كه البته از پست قبلي باقي مونده) و اون اينكه شما تانك تايگر 2 رو در دسته​ي تانك​هاي متوسط​ و تانك​ استالين 2 رو در دسته​ي تانك​هاي سنگين طبقه​بندي فرمودين. لكن در همه جا (منجمله همون لينكي كه در بالا درخصوص تايگر 2 ارائه شد)، تانك تايگر رو جزو Heavy Tank ها طبقه​بندي كردن.
البته مشخصات اين تانك هم حاكي از همين امر هست.
لكن با در نظر گرفتن ساير مشخصات، باز هم IS-2 از تايگر 2 قدرتمندتر هست (همون​طور كه خودتون هم بهش اشاره فرمودين).
پس به من اجازه بدين باز هم سوالم رو تكرار كنم كه :

«با وجود IS-2، چرا تايگر اينقدر معروف شد؟»

-----------------------------------------------------------

درخصوص مقايسه​ي T-34 با پانزر، تقصير از بنده نبود. چون فكر كنم يه اشتباه تايپي از شما باعث اين قضيه شد icon_cheesygrin :

[quote]این تانک در واقع به خاطر ناکامی هایی که تانک های سبک و متوسط شوروی مثل تی 34 داشتند ،

ساخته شد. چرا که این تانک ها نه تنها در برابر تسلیحات ضد تانک آلمانی حرفی برای گفتن نداشتند

بلکه در برابر تانک های تایگر و تانک های سبکتر مثل [color=red]پانزر 2 [/color]هم حرفی برای گفتن نداشتند. [/quote]

----------------------------------------------------------

اما اجازه بدين درخصوص ضعف تانك​هاي T-34 با شما مخالفت داشته باشم.
فرمودين :

[quote]تانک های panzer II در اصل تانک های سبک بودند که از آغاز جنگ مورد بهینه سازی برجک و تسلیحات قرار گرفتند. در جریان این بهسازیها ، یک توپ 76.2 میلیمتری بر روی این تانک های سبک نصب شد و همچنین یک توپ 30 میلیمتری نیز بر روی برجک تانک نصب شد. این تانک مجهز به چشمی های دقیق مخصوص هدفگیری تانک های دشمن بود. در واقع این تانک یک شکارچی تانک بود و مخصوص شکار تانک های دشمن بهینه شده بود. به همین دلیل تانک تی 34 که تجهیزات هدفگیری ضعیفی برخوردار بود ، نسبتا آسان مغلوب تانک های panzer II (بهسازی شده ) می شد. تانک panzer II در مجموع 1750 دستگاه از آن تولید شد در حالیکه تانک تی 34 بیش از 80000 دستگاه از آن تولید شد و این خود می رساند که کیفیت تانک آلمانی برتر از تانک روسی بود. تانک panzer II آلمانی یک تانک تخصصی مخصوص شکار تانک دشمن بود و به همین دلیل از توانایی های شکار بالایی برخوردار بود. تانک تی 34 نیز هر چند به نسبت تانک های شرمن آمریکایی دارای برتری هایی بود ولی تی 34 هایی که در خلال جنگ ساخته شد ، به علت عجله ای که رهبران شوروی در ساخت تانک داشتند ، دارای کیفیت پایینی بود. به هر حال تانک های panzer II نیز دارای معایبی بودند و نمی توانستند در برابر خیل عظیم تانک های شوروی مقاومت کنند از این رو تانک های panther وارد میادین نبرد شدند. تانک های panther نیز هر چند دارای کیفیت برتری نسبت به panzer بودند ولی در مدلهای اولیه (2) دارای کیفیت مطلوب نبودند. تانک های تایگر در ادامه این تانک ساخته شد. [/quote]

اگه ما بخوايم مبنا رو بر روي مقايسه​ي تعداد گذاشته و از روي تعداد، به خوبي و بدي يك تانك پي ببريم، پس بايد گفت پانزر بسيار سرتر از IS-2 بوده!! چون تقريباً نصف IS-2 ساخته شده!

اساساً نمي​شه مبنا رو بر روي تعداد تانك​هاي آلمان نازي قرار داد. چون سيستم تهاجمي اين كشور، اساساً زميني نبود.
يه سري اطلاعات ساده :
مجموع تانك​هاي آلمان نازي، به تفكيك نوع تانك به شرح ذيل است :
[size=18]
Panzer I : 1,493

Panzer II : 1.,856

Panzer III : 5,774

Panzer IV : 8,800

Panzer V (Panther) : 6,000

Panzer VI (Tiger I) : 1,347

Tiger II : 492[/size]

يعني در مجموع 25,762 تانك توسط آلمان​ها ساخته شد كه مشخصاً حاكي از زميني نبودن تاكتيك جنگي آلمان نازي بود. اين رقم رو اگه فقط با تعداد تانك​هاي درگير در عمليات معروف ساحل نورماندي يا همون D-Day و پس از آن تا زمان اشغال آلمان مقايسه كنيم، مي​بينيم كه داريم به قياس بيهوده​اي دست مي​زنيم.

تاكتيك اصلي آلمان در جنگ​ها، براساس جنگ برق​آسا و همچنين بمباران گسترده توسط لوفت وافه بود و در شوروي هم چنين چيزي رو شاهد بوديم.

قبلاً هم عرض كرده بودم كه آمار بالاي تلفات تجهيزات زرهي شوروي، نه بخاطر تانك​هاي آلماني، بلكه توسط ضد تانك​ها و بمباران​هاي گسترده​ي آلماني​ها اين آمار انهدام انجام گرفت! كما اينكه آمار توپخانه​ي ارتش سرخ هم اصلاً و ابداً قابل قياس با همتاي نازي​اش نبود و خود شما در اين زمينه بيشتر از بنده آگاهي دارين.

نكته​ي ديگر اينكه اگر شما مي​فرمايين توليد T-34 بيش از 80,000 توليد شد صحيحه. ولي اي كاش به سال​هاي در خدمت و سال​هاي توليد اين تانك هم نگاه مي​فرمودين. اين تانك از سال 1940 تا 1958 توليد مي​شد (يه چيزي تو مايه​هاي پيكان خودمون!).
البته شكي در اين نيست كه فقط تعداد T-34هاي شوروي از كل تعداد تانك​هاي آلماني بيشتر بود. ولي اين، نه به خاطر كيفيت پايين و عدم توجه به كيفيت و توجه صرف به كميت توسط شوروي​ها، بلكه به دليل تاكتيك اصلي نظامي شوروي بود كه براساس رزم زميني استوار بود.

نكته​ي ديگر اينكه قبلاً هم عرض كرده​ام حجم تخريب، ارتباطي با تكنولوژي نداره. حداقل در زمان جنگ​ جهاني. طبيعتاً هر ميزان كه تجهيزات و نفرات مورد استفاده قرار بگيره، به همون ميزان آمار و نسبت​هاي تلفات افزايش پيدا مي​كنه.
مثلاً جنگ ايران و عراق رو در نظر بگيرين. به نظر شما ايران، نسبت به عراق برتري تكنولوژي داشت؟ يا T-72 تانك بدي بود؟ يا ما سلاح ويژه​اي داشتيم؟
خير! بيشترين آمار تلفات عراق نسبت به ايران، استفاده​ي گسترده​ي اين رژيم از نيروي زميني، اعم از نفرات و تجهيزات زرهي بود كه طبيعتاً آمار تلفاتش هم به نسبت همون، افزايش محسوسي داشت.

مثال بهتري مي​زنم.
نگاهي كوتاه به عمليات D-Day و آمار تلفات بالاي دو طرف، باز نه ارتباطي به جنس خراب سربازان و تانك​ها و هواپيماهاي دو طرف (بخصوص متفقين) داشت و نه آلماني​ها از تسليحات ويژه​اي استفاده كردن!
مشخصه كه آمار بسيار بالاي تلفات، به علت استفاده​ي بسيار گسترده​ي حجم عظيمي از نفرات، تجهيزات زرهي و هواپيماها بود.

آمار توليد و تلفات، بيش از هر چيز به سبك رزم يك كشور بستگي داره و در نقطه​ي مقابل هم به تسليحات و روش​هاي نابودكننده​ي اون.
چون در غير اينصورت و مقايسه​ي آماري، فقط قياس مع​الفارق مي​شه و بيشتر به مغلطه شباهت پيدا مي​كنه تا تحليل. چون ما المان​هاي اصلي رو در نظر نگرفته و موارد اساسي قياس رو رعايت نمي​كنيم.

اما نكته​ي پاياني كه بايد خدمت برادر علي بزرگوار عرض كنم اينه كه T-34 اينطور نبود كه اصلاً بهش توجه نشه و سعي در بهينه​سازي​اش نشه. حالا شايد در اين خصوص، به اندازه​ي تانك​هاي آلماني تحقيق نفرمودي. لكن بايد به عرض برسونم كه T-34 هم مدل​هاي مختلفي داشت كه البته هيچ​كدوم هم باعث تغيير نام تانك نشد.
بطور مثال، به لينك زير توجه بفرمايين :

http://en.wikipedia.org/wiki/T-34_variants

--------------------------------------------------------

علي اي حال، غرض از ذكر اين موارد، صرفاً يه بحث دوستانه و درس پس دادن بود.
مشخصاً اطلاعات بنده در مقابل اطلاعات برادر علي، مثل قطره​اي در برابر درياست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سوالی برای من پیش اومده از او آقایی که ادعا می کنه :
[i]چون تقريباً تمامي دوستان مي‌دونن كه ذره‌اي سواد نظامي ندارم. [/i]
[quote]

1- چرا با وجود IS-2، تايگر اينقدر معروف شد؟[/quote]

این تانک[b] کجا[/b] اینقدر معروفه ؟!این جایی که اینقدر معروفه بین دو تا گوش شماست ؟ یا جای دیگه هم معروفه ؟!
خب من عبارت best world war 2 tank را جستجو کردم و نتایج متفاوتی دیدم که از هر کشوری یک نمونه ذکر شده است . اما دلیل شما برای آنکه تایگر را معروفترین تانک جنگ جهانی دوم بدانید و بعد سرش اینقدر بحث راه بی اندازید ، برای من مشخص نشده است !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]سوالی برای من پیش اومده از او آقایی که ادعا می کنه :
[i]چون تقريباً تمامي دوستان مي‌دونن كه ذره‌اي سواد نظامي ندارم. [/i]
[quote]

1- چرا با وجود IS-2، تايگر اينقدر معروف شد؟[/quote]

این تانک[b] کجا[/b] اینقدر معروفه ؟!این جایی که اینقدر معروفه بین دو تا گوش شماست ؟ یا جای دیگه هم معروفه ؟!
خب من عبارت best world war 2 tank را جستجو کردم و نتایج متفاوتی دیدم که از هر کشوری یک نمونه ذکر شده است . اما دلیل شما برای آنکه تایگر را معروفترین تانک جنگ جهانی دوم بدانید و بعد سرش اینقدر بحث راه بی اندازید ، برای من مشخص نشده است ![/quote]

به نکته باریکی اشاره کردید! icon_cheesygrin

شما اگه میخواید معروفیت رو با سرچ پیدا کنی برادر من راهش این نیست!
یک بار "tiger tank" رو سرچ کن ببین به 1.140.000 مورد میرسی
یک بار هم "is-2 tank" رو میبینی که به 244.000 مورد میرسی
یک مقداری هم رو جمله بندیت دقت کن آقا مصطفی از بزرگواریش هست که اینجوری میگه شما زیاد جدی نگیر.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
علی اقا من شنیده بودم تانک e 100 به صورت ناقص تو کا خانه های المان بیدا شد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]ضمن تشكر از جناب سرگرد بابت نوشتن اين مقاله، چند تا سوال هست كه به ذهنم رسيد :

1- چرا با وجود IS-2، تايگر اينقدر معروف شد؟ از نظر توپ كه قدرتش از تايگر بيشتر بود (البته در جايي خونده بودم كه توپ تايگر بعداً از 88 به 122 mm تغيير پيدا كرد كه البته به اثباتش نرسيدم). زرهش هم كه بسيار قوي​تر بود. سرعتشون هم كه تقريباً مساوي بود. پس دليل معروفيت تايگر چيه؟

2- علت ساخت IS-3 و IS-4 در اون فاصله​ي زماني كم چي بود؟ ضعف خاصي در IS-2؟

3- اين تانك با چه ضد تانك​هايي نابود مي​شد؟ تلفات اين تانك بيشتر از چه طريق بود؟

4- رقيب اصلي​اش چه تانكي بود؟[/quote]

در مقاله ماکزیمم زره تانک 190mm اشاره شده که فکر کنم برای مدل2 -120mmومدل3 -160mmصحیح باشه که با توجه به این مقدار زره نسبت به پانتر
وتایگر به ترتیب10-20میلیمتر برتری وگینگ تایگر 60mmنسبنت بهIS2برتری داره اما علت معروف بودن تایگر

1-تاکتیک المانها =در این تاکتیک درگیری رو تانکهای متوسط وتوپهاوپیاده نظام شروع کرده وتوجه نیروی زرهی دشمن جلب کرده تایگرها که در کمین
هستند به طور ناگهانی دشمن رو مورد حمله قرارمی دادن وباعث تلفات سنگین به دشمن می شدن گلوله های تایگر توان نفوذ از فاصله 1800متری در 110mmزره در 30 درجه داشته که در فاصله900متری این میزان به138mmمیرسید که به راحتی توانایی از کار انداختن IS2رو داشت

2-تانک تایگر بیشترین ضربات رو در جبهه ی غرب به متفقین وارد کرد به طوری که 85درصد تانک های تایگر منهدم شده در این جبهه توسط حملات هوایی
بوده ومابقی توسط سایر گزینه ها به و شهرت خودشو بیشتر در این جبهه مدیون است در جبهه ی شرق در طول یک سال بیش از 600تانک عملیاتی
وجود نداشت وبه ازای 1 تانک آلمانی 10تانک روسی وجود داشته (به ازای 1تانک آلمانی 5تانک روس نابود می شدند)

علت ساخت مدل های بالاترIS2نیز پیدایش گینگ تایگر 1(گلوله های این تانک توان نفوذدر193mmزره در فاصله 1000متری را داشته) وکار بروی مدل 2(بهینه شده مدل 1) وظهور جاگد تایگر که با توپ128mmوماکزیمم زره250mmو کاربروی موس و E100و...(آلمانها در چند مورد برای تضعیف حریف وبالا بردن روحیه سربازان خودی طرح های خود روی اعلام کردند)و آینده نگری روسها

ضعف اصلی این تانگ میزان حمل محدود مهمات(28گلوله) وهمچنین تنبلی برجک که برای هدف قرار داندن تانک ها در چپ - راست وبه خصوص عقب خود زمان زیادی رو لازم داشت(البته در نبردهای سراسری تانکهای دیگر از این تانک پشتیبانی می کردند)

روش نابودی= حتی با توپ های pak40که گلوله های اون توانایی نفوذ تا 110mmدر زره رو داشته می شد این تانک رو از کار انداخت که با توجه به ضعف
ضعف آلمانها از لحاظ کمیت به خصوص در اواخر جنگ پانزر فاست (توانایی نفوذ در 200mmزره رو داشت )رو می توان قاتل اون دونست (مانند نبرد برلین)
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تانک های المان از تمام لحاظ میتونید به آدرس زیر مراجعه کنید
http://www.achtungpanzer.com
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue]با تشکر از توجه همه دوستان


[quote]علی اقا من شنیده بودم تانک e 100 به صورت ناقص تو کا خانه های المان بیدا شد
[/quote]


دو کشور آلمان و شوروی به منظور تضعیف روحیه طرف مقابل دست به اجرای طرح های سنگین نظامی می زدند که اکثر این طرح ها در عمل غیر قابل اجرا بودند ولی بار روانی که این طرح ها بر روی سربازان دشمن وارد می آورد ، خود به اندازه کافی موثر بود. تانک e 100 یکی از این تانک ها بود. البته توجه کنید که تانک های آلمانی در جریان جنگ جهانی دوم به چهار دسته کلی تقسیم می شدند. تانک هایی که وزن آنها نهایتا تا 25 تن بود در دسته E25 قرار می گرفتند ، تانک هایی که وزن آنها نهایتا تا 50 تن بود در دسته E 50 قرار می گرفتند . تانکهای با وزن حداکثر 75 تن در دسته E 75 و تانک هایی که از 76 تن الی 100 تن وزن داشتند در دسته E 100 قرار می گرفتند. توجه کنید که این E 100 را با آن E 100 مشتبه نشود.


[quote]
1- چرا با وجود IS-2، تايگر اينقدر معروف شد؟[/quote]


فکر می کنم یکی از اصلی ترین علل گمنامی این تانک این است که معمولا شوروی ، انگلیس و آمریکا را در گروه متفقین و به صورت یکپارچه در نظر می گیرند و در مقابل آلمان را به عنوان دشمن اصلی و کشورهایی مثل ژاپن و ایتالیا را متحد آلمان می دانند و این سه کشور (آلمان ، ژاپن و ایتالیا) را معمولا به طور جداگانه بررسی می کنند. چرا که ژاپن با آنکه متحد آلمان به شمار می رفت ولی در عمل هرگز نتوانست کمک قابل توجهی به آلمان انجام دهد. به عنوان مثال اگر ژاپن از شرق به شوروی حمله می کرد ، سقوط مسکو حتمی بود ، ولی ژاپن این کار را نکرد . ایتالیا هم که درگیر یک سری اختلافات داخلی بود و نتوانست به عنوان متحدی قدر و در خور توجه به کمک آلمان بیاید. از این رو معمولا توان آلمان (به عنوان متحدین) در برابر توان آمریکا ، انگلیبس و شوروی (جبهه متفقین) قرار می گیرد. معمولا وقتی کارشناسان می خواهند توان رزمی طرفین جنگ را با هم مقایسه کنند ، معمولا توان رزمی آمریکا و انگلیس و شوروی را در یک کفه قرار می دهند و توان رزمی آلمان را در کفه دیگر ترازو ، از این جهت معمولا کمتر به جنگ افزار هایی که توسط سه کشور شوروی ، انگلیس و آمریکا پرداخته می شود و از آنجایی که دولت آلمان در پایان این جنگ مغلوب شد به همین دلیل بیشتر تحلیل ها و کارشناسی ها بر روی توان رزمی آلمان نازی ( و به تبع آن جنگ افزار های آلمانی ، مثل تانک ها و هواپیماها) پرداخته می شود. توجه کنید که در جریان این جنگ حتی به تانکی مثل ام 4 شرمن نیز بسیار کم پرداخته می شود.

مثال دیگر بزنم ، مسلسل دستی PPSH 41 که توسط سربازان شوروی و مسلسل دستی تامی گان (همان تامسون خودمون) که توسط آمریکایی ها استفاده می شد ، جزء موفقترین مسلسل دستی های جنگ جهانی دوم به شمار می رفتند (به خصوص تامی گان) اما مسلسل دستی MP 40 که توسط آلمانی ها استفاده می شد بیشتر مورد توجه کارشناسان قرار می گرفت. در ذهنیت اکثر افراد نیز تفنگ MP 40 آلمانی به عنوان تداعی کننده حس جنگ جهانی دوم شناخته می شود ، نه تامی گان آمریکایی . که این بیشتر به علت مطالعاتی است که درباره توان آلمان نازی انجام گرفته است و کمتر به توان متفقین پرداخته شده است.


MP 40

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/MP40-_6.jpg[/img]

علت دوم نیز به نظر من علاقه زیادی است که اکثر مردم در سراسر جهان نسبت به هیتلر ( البته از نظر نظامی نه از نظر ایدئولوژیکی) و آلمان نازی داشتند. شما در نظر بگیرید که در همین سایت میلیتاری چند نفر هستند که شناسه کاربری آنها به نوعی با آلمان نازی مرتبط است ؟؟ آواتار یا امضایشان با آلمان نازی مرتبط است ؟؟ چند نفر در سایت وجود دارند که تحت تاثیر اندیشه های فاشیستی هیتلر قرار دارند ؟؟ (یک نمونه کاربر با نام سولجر نازی )

اما چند نفر در این سایت وجود دارند که شناسه کاربری آنها مرتبط با شوروی سابق باشد ؟؟ چند نفر در این سایت هستند که نام کاربری و آواتار و امضای آنها مرتبط با شوروی و ارتش سرخ بوده باشد ؟؟ چند نفر هستند که از آواتار استالین و لنین استفاده می کنند ؟؟

این وضع تنها در میلیتاری حاکم نیست ، شما سری به فروم های نظامی جهان بزنید : پاکستان دیفنس ، ایندیان دیفنس ، گلوبال سکیوریتی ، در هر یک زا این فروم ها افراد زیادی را می توان یافت که روحیه هیتلر دوستی و آلمان دوستی را دارند و از اسم ها و امضاها و آواتار های هیتلری استفاده می کنند.

به نظرم یکی از علل توجه زیاد به تجهیزات آلمانی و کم توجهی به تجهیزات متفقین همین مورد است که اکثر افراد به علت علاقه ای که به شخصیت هیتلر و آلمان نازی داشتند و روحیه آلمان دوستی که در وجود بیشتر افراد است ، بیشتر در پی آشنایی با تجهیزات آلمانی و هیتلری هستند.

البته بایستی در نظر گرفت که تانک ژوزف استالین هم هر چند به نسبت تایگر ها کمتر معرفی شده اند ، ولی به هیچ وجه تانک های گمنامی نیستند . این تانک ها تا حدود سال 1973 در اروپای شرقی ( بیشتر از همه اوکراین ) مستقر بودند و آماده بودند در صورت تبدیل جنگ سرد به جنگ گرم به سمت اروپای غربی سرازیر شوند.

به عنوان مثال به فروم های زیر توجه کنید


فروم میلیتاری فوتو

http://www.militaryphotos.net/forums/showthread.php?135408-IS-2-tank-photos



فروم لهستانی ها

http://www.polishforums.com/


تانک ژوزف استالین با روی کار آمد تانک T 62 و T 64 الزامات لازم برای حضور در جنگ را به مرور از دست داد و دیگر قادر به شرکت در جنگ های روز نبود ، از این رو کم کم از سرویس خارچ شد. از اواخر سال 1950 با روی کار آمدن تانک T 54 ، تانک ژوزف استالین به حاشیه رانده شد و تانک تی 54 و پس از آن تی 55 به عنوان تانک های اصلی ارتش سرخ به شمار می رفتند ، به همین دلیل پس از پایان جنگ جهانی دوم نیز از این تانک در محافل نظامی کمتر یاد شد.


-----------------------------------


در رابطه با توانایی های تانک تی 34 نیز متاسفانه بنده در پست قبلی ام نتوانستم به خوبی منظورم را بیان کنم ، تانک تی 34 در زمان خود جزء تانک های برتر به شمار می رفت و حتی در برخی موارد از برخی تانک های آلمانی نیز برتر بود. اما سری تی 34 هایی که در جریان جنگ ساخته شده بودند به علت عجله ای که سران شوروی در ساخت این تانک ( در خلال جنگ ) به خرج می دادند باعث شد که کیفیت این تانک پایین باشد ، توجه کنید منظور بنده این است که تی 34 هایی که در جریان جنگ ساخته شدند دارای کیفیت پایینی بودند ، نمونه بارز آن نیز پیشروی شوروی به سمت غرب بود که تعداد قابل توجهی از تانک های تی 34 دجار نقص فنی می شدند و از ادامه حرکت باز می ماندند ، برخی از این تانک ها از نظر زره به میزان استاندارد آن تجهیز نمی شدند. علت ضعف تانک تی 34 در برابر تانک های آلمانی همین بود ، و الا تانک تی 34 به هیچ وجه فی النفسه تانک بی کیفیتی به شمار نمی رود. با پایان یافتن جنگ جهانی دوم در سال 45 روند تولید این تانک به نرخ عادی خود بازگشت و مجددا تانک های تی 34 ساخته شده با کیفیت بالا و استاندارد خود تولید می شدند. به عنوان مثال جنگ ویتنام را در نظر بگیرید ، در این جنگ شوروی تعداد زیادی تانک تی 54 و تی 34 های سالم تحویل کمونیست های ویتنام شمالی داد ، ویتنام جنوبی هم توسط آمریکا برای مقابله با همسایه شمالی کمونیست خود به تانک های سوپر شرمن مجهز شدند ، در این تقابل تانک های تی 34 دمار از روزگار تانک های شرمن و سوپر شرمن آمریکایی در می آوردند. در اینجا بود که آمریکا برای مقابله با تانک های تی 34 ویتنام شمالی ، تانک های قدرتمند سنچوریون را وارد ویتنام کرد. با وارد شدن تانک سنچوریون عملا تانک های تی 34 دیگر حرفی برای گفتن نداشتند. همچنین در جنگ کره نیز تانک های تی 34 کره شمالی در مقابل تانک های سوپر شرمن کارنامه موفقی از خود برجای گذاشتند.

درباره قدرت توپخانه ای شوروی نیز کاملا حق با شماست ، شوروی در جریان جنگ جهانی دوم قویترین آتش توپخانه را در اختیار داشت. قدرت توپخانه ای شوروی به تنهایی چندین برابر آلمان بود. [/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue][quote]آقا علی زرهش 45 میلی بود دیگه؟[/quote]


اگر منظورتون تی 34 باشه ، بله


----------------------------------------------------------


دوستان نکته دیگری به یادم آمد.

تانک ژوزف استالین پس از جنگ جهانی دوم مورد بهینه سازی قرار گرفت و نمونه جدید آن با نام T 10 مورد استفاده قرار گرفت.

جالب توجه اینجاست که در اوج جنگ سرد که شرق و غرب با یکدیگر در رقابت سنگین تسلیحاتی بودند ، اگر تانکی از سوی

شوروی ساخته می شد ، بلافاصله تانک های غربی برای مقابله با تانک جدید شوروی ارتقا می یافتند ، همین طور زمانیکه

تانکی جدید توسط غربی ها ساخته می شد ، شوروی نیز بلافاصله تانک های خود را برای رویارویی با تانک جدید غربی ها

مورد بهسازی قرار می داد ،

تانک ژوزف استالین پس از پایان جنگ جهانی دوم چندین بار مورد بهینه سازی قرار گرفت و آخرین بهسازی آن نیز نمونه تانک T 10

است ، اما در بلوک غرب هیچ تانکی برای مقابله با تانک ژورف استالین ساخته نشد ، گویا اینکه غربی ها پس از جنگ جهانی

دوم وجود این تانک را برای خود خطری محسوب نمی کردند.

البته انگلیسی ها یک تانک سنگین با نام Conqueror را طراحی و تولید کردند که از این تانک در نهایت 180 دستگاه بیشتر ساخته

نشد ، مثل اینکه انگلیسی ها لزومی بر ادامه تولید تانک سنگین خود احساس نمی کردند و از جانب تانک استالین خیالشان آسوده بود icon_cheesygrin

(توضیح : تانک های چیفتن با استفاده از طرح تانک Conqueror ساخته شده اند )




تانک Conqueror

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/Conqueror_FV214_tank%7E0.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_Conqueror_FV214_tank%7E0.jpg[/img][/url]



تانک T 10

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/T-10_Potsdam_WEB%7E0.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_T-10_Potsdam_WEB%7E0.jpg[/img][/url][/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
علی آقا بسیار تشکر. خیلی مطلب از شما دوست گرامی و استاد عزیزم و همچنین آقا مصطفی و سایر دوستان یاد گرفتم.

[quote]یک مقداری هم رو جمله بندیت دقت کن آقا مصطفی از بزرگواریش هست که اینجوری میگه شما زیاد جدی نگیر.[/quote]

بله درسته، در تایید فرمایش برادرمون کاوه باید بگم که از قدیم گفتن که شنونده باید عاقل باشه!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام
این تایگر به خاطر این معروف شد چون زد دمار از روزگار آمریکا و انگلیسی ها در آورد ....

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تشكر از برادر علي و ساير دوستاني كه به رفع ابهاماتي كه عرض شد، كمك فرمودن.
توضيحات، كافي و قانع كننده بود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام و عرض تشکر خدمت دوستان گرامی

دو ویدئو از تانک ژوزف استالین را تقدیم حضور دوستان می کنم.


ویدئوی اول با حجم 1.3 مگ با فرمت ام پی 4

[url=http://parsaspace.com/files/9754394884/?c=735]لینک دانلود از پارسا اسپیس[/url]




ویدئوی دوم با حجم 5 مگ با فرمت FLV

[url=http://parsaspace.com/files/2754394884/?c=744]لینک دانلود از پارسا اسپیس[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]سوالی برای من پیش اومده از او آقایی که ادعا می کنه :
[i]چون تقريباً تمامي دوستان مي‌دونن كه ذره‌اي سواد نظامي ندارم. [/i]
[quote]

1- چرا با وجود IS-2، تايگر اينقدر معروف شد؟[/quote]

این تانک[b] کجا[/b] اینقدر معروفه ؟!این جایی که اینقدر معروفه بین دو تا گوش شماست ؟ یا جای دیگه هم معروفه ؟!
خب من عبارت best world war 2 tank را جستجو کردم و نتایج متفاوتی دیدم که از هر کشوری یک نمونه ذکر شده است . اما دلیل شما برای آنکه تایگر را معروفترین تانک جنگ جهانی دوم بدانید و بعد سرش اینقدر بحث راه بی اندازید ، برای من مشخص نشده است ![/quote]
[color=red]
هر گونه بی احترامی به کاربران دیگر
و مدیران سایت خلاف قوانین است.
کاربر فوق از تاپیک اخراج گردید !
آرمانی[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تشکر برادر علی مطلب جالبی بود و خسته نباشی.

دوستان برای آشنایی کامل با تانک تایگر به این لینک مراجعه کنید.

http://fprado.com/armorsite/tiger1.htm

در این لینک میتونید به آمار کاملی درباره این تانک دست یابید مانند رکورد شکار تانکهای دشمن که به عنوان مثلا گردان 502 پانزر با 107 تلفات 1400 تانک و گردان 503 با 252 تلفات 1700 تانک رو منهدم کردن که حاکی از برتری تانک تایگر و سطح بالای آموزش خدمه تانکها در آلمان نازی هست.

تنها تانکی هم که تا حدودی برتر از تایگر بود همین تانک ژوزف استالین هست که توپ تایگر از فاصله دور بهش تاثیر نداشت بخصوص در قسمت برجک ولی تانک ژوزف استالین میتونست از فاصله بیش از یک کیلومتر تایگر رو هدف قرار بده.

تاکتیک تایگرها وقتی برای اولین بار با این تانک روبرو شدن موفق جواب نداد و از آتش روبرو نتونستن این تانکها رو شکار کنن و بعدا خدمه تایگر سعی میکردن از پهلو به این ژوزف استالین ضربه بزنن.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.