mahdavi3d

سانتریفیوژهای نطنز در حال انتقال به فردو

Recommended Posts

[quote]اونا کوه نیست تپه های کم ارتفاع (تل) هستن با گوگل ارث میشه دید.کوه تعریف داره: به بلندیهای بیشتر از 300 و در بعضی منابع 600 متر از سطح پایه (یعنی جایی که شیب عوارض به صورت معنادار از اون ارتفاع شروع میشه) کوه گفته میشه وبه کمتر از اون تپه و خود تپه ها تا تل ها طبقه بندیهای دیگری دارن.
مقاومت و سختیه خاک بکر خیلی خیلی کمتر از بتن مسلحه . اینو دوستانی که دروس مکانیک خاک و رشته های مرتبط رو خوندن به خوبی میدونن در ضمن شما که ازشون نقل قول میکنی اینم بگو که اون موقعی که میخواستن با GBU-28 بزنن میگفتن باید چند بمب رو در یک نقطه زد تا موثر باشه .
اگر کلیپ های برخوردهای GBU-28 رو تو اینترنت دیده باشی حتما میدونی که چه سلاح وحشتناکیه حالا اونو با GBU-57 مقایسه کن و اینکه مثلا 2تاشو به یه نقطه بزنن :( ولی در کل امیدوارم همین طوری باشه که شما میگین چون هممون مثل مردم بدبخت اطراف چرنوبیل از مواد رادیو اکتیو سرطان میگیریم :mrgreen:[/quote]

نمی دونم نتانیاهو بود یا باراک که اونم گفته بود با سلاح معمولی اصلا نمیشه این تاسیسات رو منهدم کرد بگردین پیدا می کنین
اما شاید اونا نمی دونن همچین بمبی دارن شما می دونی!
ضمنا ونا کوه هستند نه تپه میشه بگین چطوری به این نتیجه رسیدین که ارتفاعش زیر 300 متر هست؟!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اولا که این سگ و شغالا کلا اگه حرف مفت نزنن میمیرن حتما هم میدونن چی دارن و چی ندارن اینم جزو سیاست پیچیده پروپاگانداشونه. بعضی وقتا قپی میانو بلوف میزنن بعضی وقتا هم تواناییهاشونو انکار میکنن که این سیاست رو همه جایه دنیا استفاده میکنن خیلی سادست مگه ما خودمون میایم تو دنیا جار بزنیم که مثلا فلان تواناییو یا فلان تکنولوژیو داریم؟؟؟ :(
مسلما منم نرفتم تپه هرو از زمین تا نوکش متر کنم که ولی با تبدیل چند مقیاس میشه حدود رو به دست آورد.پیشنهاد میکنم کمی درباره نقشه های توپوگرافی مطلب بخونید بعد گوگل ارثو ببینید متوجه خواهید شد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]علت جابه جایی بالابردن درصد غنی سازی در هنگام نیاز است.و در مورد ایمنیه سایت فردو من چیزی نمیگم فقط ازتون میخوام یه بار دیگه یه نگاهی به بمب GBU-57 MOP و مشخصاتش تو اینترنت بندازید خیلی چیزا دستگیرتون میشه. آمریکاییها میگن اونو مخصوص فردو ساختنش. :([/quote]

تاسیسات فردو زیر زمین نیست زیره کوهه!
خود امریکایی ها گفتن با هیچ سلاحی نمیشه این تاسیسات رو منهدم کرد
فقط سلاح اتمی شانسشو داره

این جمله از خودشونه که میگن با تسلیحات کنوانسیونی نمیشه این تاسیسات رو از بین برد
سوال من اینه که بمبی که شما می فرمایی چند صد متر توی زمین نفوذ می کنه؟! به اندازه ی یک کوه؟!!!!!!!!!

با توجه به اطلاعات زیر این بمب ها فردو رو قلقلک هم نمیدن
Penetration:
200 ft (61 m) of 5,000 psi (34 MPa) reinforced concrete
26 ft (7.9 m) of 10,000 psi (69 MPa) reinforced concrete
130 ft (40 m) of moderately hard rock :mrgreen:[/quote]

با توجه به میزان نفوذ ذکر شده که رابطه مستقیم با مقاومت بتن نداره (61 متر برای 34 مگاپاسکال و 7.9 متر برای 69 مگاپاسکال) میتوان گفت که در صورت استفاده از بتن مسلح مخصوص که در صنایع نظامی استفاده میشه این بمب GBU-57 حتی قدرت نفوذش به یکی دو متر کاهش پیدا میکنه.

در ساختمان سازی اگر بخواهیم فراتر از حداکثر قانونی یعنی 80 مگاپاسکال بریم در جدولی که دارم تا 140 رو نوشته میتوان بدست آورد.

این برای ساخت و ساز غیرنظامی هست بدون افزودنیهای خاص که مقاومت رو باز هم افزایش بدن.

اگر تاسیسات فردو زیر کوه نباشه و فقط 10 متر بتن ریزی با مقاومت 100 مگاپاسکال در نظر گرفته باشن به چنین تاسیساتی حتی یک بمب اتمی که در ارتفاع منفجر بشه خسارت نمیزنه.

ولی موضوع هزینه در اینجا مطرح میشه که 10 متر ضرب در مساحت تاسیسات به اضافه هزینه خاک برداری ... که به همین دلیل به نظر من در زیر کوه فردو رو ساختن تا هم مقاومت زیادی بدست بیاریم هم هزینه و زمان کمتر صرف بشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
چرا باید فردو رو بمباران کنند؟وقتی با یه فلش مموری به تاسیسات ضررمیرسونند چرا بمب؟با یه ویروس دیگه وایجاد اختلال شدید اونجارو منفجر هم میشه کرد
الان که دستگاها دیجیتالی و ماشاله اکثرشون هم مال زیمنس و اطلاعاتشون هم دست امریکا و اروپا مگه سخته به نظر من ویروس قبلی در بوشهر برا دست گرمی و اخطار بود

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]چرا باید فردو رو بمباران کنند؟وقتی با یه فلش مموری به تاسیسات ضررمیرسونند چرا بمب؟با یه ویروس دیگه وایجاد اختلال شدید اونجارو منفجر هم میشه کرد
الان که دستگاها دیجیتالی و ماشاله اکثرشون هم مال زیمنس و اطلاعاتشون هم دست امریکا و اروپا مگه سخته به نظر من ویروس قبلی در بوشهر برا دست گرمی و اخطار بود[/quote]البته اینکار رو کردن ولی خوب نتیجه ای نداد !

فردو رو بعد از انقلاب ساختن و نصب تجهیزات کردن ! و احتمال اینکه کامپیوتر های صنعتی مثل زیمنس اونجا باشه بسیار کمه .

-----
_______________________________________________________________________________

فردو مکانی هست که قابل بمباران نیست و اگر هم بشه بهش خسارتی نمیخورده مگر اینکه بمب هسته ای بزنند .

بمب GBU-57 MOP حدود 13 تن وزنش هست و یک بی 2 فقط میتونه 2 عدد از این بمب های رو بلند کنه .

اما چند نکته :


سقف پرواز و مانور بی 2 برای حمل و پرتاب این بمب ها میاد پایین .

این بمب ها بسیار بزرگ هستند ! تا حدی که میشه با راپیر و یا شهاب ثاقب اونها رو زد ! حالا دیگه تور ام 1 رو که میتونه ام کا 82 رو هم بزنه بیخیال ! ..

بی 2 باید بیاد درون منطقه پدافندی فردو و این وزنه ها رو رها کنه ! که خودش هم در خطره ./

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فردو یک سایت جدید نیست. قبل تر ها ساخته شده و انبار مهمات بوده. اخیرا برای تاسیسات هسته ای آمادش کردن.
حالا این که چقدر اون زمان مقاوم ساختنش و چقدر میشده بعد از تغییر کاربری مقاومتش رو افزایش داد محل سواله.
فکر می کنم بیش از هر چیزی تاسیسات فردو به معنی یک ضامن امنیتی برای نطنز باشه چون تعداد سانتریفیوژهایی که درش جا میشه برای یک غنی سازی صنعتی کافی نیست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]سلام/تائسيسات فردو ميان كوه هاست و به اين سادگي ها نميشه از طرف كشور هاي ديگه مورد حمله قرار بگيره/فكر كنم پارسال بود كه ماهواره هاي جاسوسي ايالات متحده اين تائسيسات رو پيدا كردن/[color=red]اولش فكر كرده بودن تائسيسات نظاميه![/color]!javascript:emoticon(':mrgreen:')[/quote]


آره همينطوره...تا موقعي كه به كمك جاسوسان و البته منافقين هميشه كوردل و مايه ي ننگ ايران به ماهيتش پي بردن...ايرانم مجبور شد قبول كنه و الا مسلما سالهاست اين داره آماده مي شه...

به نظر من خيلي غير منطقيه كه بخوان در نطنز رو تخته كنن...و ضمنا منطقي به نظر مي ياد كه توي دو تا سايت بخوان غني سازي كنن(اين خودش يه راه واسه ايجاد امنيته..منظورم پخش كردن تجهيزاته تو مناطق وسعتر)...بالاخره با تموم شرايط تحريمها ما تعداد زنجيره هارو بالا داريم مي بريم...شايد حتي سايت هاي ديگه اي هم باشه...همين الآن داره روش كار مي شه...ما مشخصا بيش از اين حرفا زنجيره نياز داريم...(البته ظرفيت كاري نطنز و فردو بر من كه معلوم نيست....ولي منطقا بايد براي نيازهاي ملي كم باشن)


در نهايت شگرد ها و مسايل سياسي بازي رو هم به اين داستانا بيفزاييد...

نطنز شايد به اندازه ي فردو ايمن نباشه..اما نا امن هم نيست...ساكن اين ورا كه باشي زيارت مي كنيش از دور... گفتنش تو سايت جايز فكز نكنم باشه...ولي از دور كه پيداست چه جوريه...وضعش خوب جون داره...(يزرگان محله ي ميليتاري...!..اگه جايزهست بگين توضيحات بيشتر بدم...)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یه زمانی بود می گفتند می خوایم 10 تا سایت هسته ای بزنیم پس اونا چی شدن؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یک روزنامه چینی در گزارشی با اشاره به همکاریهای هسته ای اسلام آباد-پکن اعلام کرد پاکستان درصدد وارد کردن جدیدترین نسل فناوری هسته ای از چین است.

به گزارش مهر به نقل از روزنامه "چاینا دیلی"، "میرچنگیز خان جمالی" وزیر علوم و فناوری پاکستان با اشاره به گفتگوی مقامات پاکستانی با شرکتهای چینی درباره واردات فناوری هسته ای [color=red]نسل سوم[/color] از چین گفت : امیدواریم تا دو سال آینده به جدیدترین فناوری هسته ای دست یابیم.

منبع: http://www.asriran.com/fa/news/181746/پاکستان-به-دنبال-وارد-کردن-نسل-جدید-فناوری-هسته-ای

راستی...فناوری هسته ای ما نسل چندم به حساب می یاد...نسل اول به بعد که نمیتونه باشه....کسی می دونه نیروگاه بوشهر از کدوم دسته هست...ظاهرا بخار تحت فشار باید باشه. با مدارات انتقالی سدیم مایع.....درسته؟...چون پایه ی اون كلي سال قبل ریخته شده...اون موقع انواع جدیدتر به عنوان عملياتي نبودن كه....در حد تحقيقات بودن اكثرا...تازه به ما هم كه نمي دادن

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=justify][b][color=darkred]عباسی: سایت فردو تا 6 ماه آینده راه‌اندازی می شود[/color][/b]

[color=darkblue]رئیس سازمان انرژی اتمی ایران که برای شرکت در نشست کنفرانس عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی به وین رفت، از راه اندازی سایت فردو تا 6 ماه آینده خبر داد.[/color]
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، "فریدون عباسی" رئیس سازمان انرژی اتمی ایران که برای شرکت در نشست کنفرانس عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد که راه اندازی سایت هسته ای فردو احتمالا ظرف 6 ماه آینده آغاز می شود.
آسوشیتدپرس افزود: وی در ادامه اظهاراتش اعلام کرد که واشنگتن و متحدانش عامل اصلی تصمیم تهران در خصوص انتقال این سایت به زیر زمین هستند؛ اقدامی که به گفته وی به منظور حفاظت از برنامه هسته‌ای ایران در مقابل حملات احتمالی آمریکا صورت گرفت است.
بنا بر این گزارش، وی گفت: دلیل اینکه ما سایت فردو را به زیر زمین منتقل کردیم این بود که می خواستیم کار آمریکایی ها و متحدان آن را برای تخریب این تأسیسات سخت کنیم.
عباسی همچنین اعلام کرد: تنها دلیلی که تأسیسات غنی‌سازی ما در جاهای دیگر مورد حمله قرار نگرفته اند این است که ما آن ها را به صورت زیر زمینی نگه داشته ایم.
بر اساس این گزارش، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران ادامه داد: آمریکاییهایی که خودشان آنقدر نگران جان و مالشان هستند که مبادا القاعده به آنها آسیب برساند، چرا نباید به ما این حق را بدهند که از تأسیساتمان محافظت کنیم؟ اگر آنها اقدامات فریب دهنده ای را انجام ندهند ما نیز تأسیساتمان را روی زمین بنا می کنیم.

[color=olive]90/06/29[/color]
منبع: خبرگزاری فارس
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900628001611[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این تاسیسات رو احتمالا در دل کوه کندن چند صد متر رفتن تو دل کوه با تونلهای پیچ در پیچ تا اشیانه اصلی شناسایی نشه بعدشم بوسیله بتن مسلح و ورقه های فولاد تقویت میکنن بعدشم با پدافند هوایی چندین لایه و مدرن از اون محافظت میشه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.