ALI

تاپیک جامع مقایسه IFV های معروف M2 - Bradley آمریکایی و BMP 3 روسی

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[size=4][color=darkblue]به نام خدا و با سلام

در این تاپیک به بررسی و مقایسه دو IFV معروف و پرکاربرد M2 - Bradley آمریکایی و BMP 3 روسی خواهیم پرداخت.

همانند تاپیک مقایسه تی 90 و آبرامز ، پیشنهاد مقایسه این دو خودرو توسط دوست عزیزمون جناب علی آقا (ali75)

ارائه شد و همچنین این تاپیک با همکاری ایشون تهیه شده است.[/color][/size]

[center][size=4][color=darkblue]M2 - Bradley


[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/0002%7E0.jpg[/img]



[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/0001.jpg[/img]





BMP 3[/color]


[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/0003%7E0.jpg[/img]



[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/0004.jpg[/img][/size][/center]

[size=4]تهیه کنندگان :

[color=black][b]ali75[/b][/color]

و

[color=brown][b]ALI[/b][/color]




[color=darkblue]کلیه حقوق این مقاله نیز مختص سایت میلیتاری است.[/color][/size]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue][size=24]M2 Bradley[/size]




مشخصات کلی (مربوط به مدلهای M2A2 و M2A3)



تعداد خدمه خودرو / 3 نفر
پرسنل مسلح قابل حمل / 6 نفر (در مدل A3 هفت نفر)
وزن خالی / 25.6 تن
وزن رزمی ، با مهمات فول و حداکثر زره و سوخت / 29 تن در مدل A2 و 30 تن در مدل A3
طول کلی / 6.44 متر
عرض / 3.2 متر
ارتفاع / 2.57 متر
قدرت موتور / 600 اسب بخار
حداکثر سرعت جاده ای / 65 کیلومتر بر ساعت
حداکثر سرعت بر روی آب / 10 کیلومتر بر ساعت
سرعت Off Road / 45 کیلومتر بر ساعت



در اواخر دهه 70 میلادی ارتش ایالات متحده در حال تحول اساسی بود. از یک سو تانک M60 پاتن در حال بازنشست شدن بود و از سویی دیگر نفربر قدیمی و پا به سن گذاشته M113 نیز کم کم در حال خارج شدن از سرویس ارتش آمریکا بود. از سویی دیگر با ورود نسل جدید تانک های آبرامز به ارتش آمریکا ، نیاز به یک تانک سبک پشتیبانی که هم از نظر دیده بانی و هم از نظر ساپورت آتش بتواند از آبرامز پشتیبانی کند ، در ارتش آمریکا نمود پیدا کرد. به همین دلیل در نیمه دوم دهه 70 نیروی زمینی ارتش آمریکا دچار تحولات فراوانی می شد. در این میان سران ارتش تصمیم جالبی گرفتند. آنها به منظور کاهش هزینه های طراحی و همچنین کاهش هزینه های عملیاتی و کاهش تنوع خودروهای ارتش خود ، دست به طراحی یک خودرو زدند که این خودرو هم در نقش IFV و نفربر (برای جایگزین کردن M113) و هم در نقش دیده بانی و خودروی ساپورت آتش (به منظور جایگزین کردن تانک های M60 پاتن) به منظور ساپورت تانک های آبرامز بتواند به ایفای نقش بپردازد. البته بایستی توجه کرد که نقش برادلی در جابجایی نفرات با نقش نفربرهایی مثل LAV 25 و M113 متفاوت است. برادلی وظیفه ترانسپورت نیروها در شرایط بحرانی و حیاتی و در شرایطی که نیروها تحت آتش دشمن قرار دارند به مناطق جنگی و حساس بر عهده دارد. همچنین وظیفه اجرای آتش سنگین مستقیم به منظور پشتیبانی از پرسنل مسلح خود نیز از وظایف برادلی است. این وظایف از عهده نفربرهایی مثل LAV 25 و M113 خارج است. همچنین برادلی به خوبی قادر به مقابله با تانک ها و خودروهای دشمن می باشد و می تواند در نقش تانک دیسترویر به پشتیبانی از تانک ها بپردازد.
برادلی مجهز به یک برجک گردان است که همانند برجک تانک ها قادر به چرخش 360 درجه می باشد. تسلیحات مختلف برادلی بر روی این برجک نصب شده است. سلاح اصلی برادلی توپ M242 Bushmaster می باشد. این توپ کالیبر 25 میلیمتر می باشد و از گلوله های 25x137 میلیمتر استفاده می کند. این توپ دارای دو رسیور تغذیه می باشد و از دو سمت تغذیه می شود. از یک سمت گلوله های Armour Piercing (گلوله های ضد زره) در آن بارگذاری می شوند و از سوی دیگر گلوله های High Explosive (گلوله های انفجاری) در آن بارگذاری می شوند. زمانی که خودرو قصد درگیر شدن با خودروهای زرهی دشمن را دارد از گلوله های AP و زمانی که قصد درگیر شدن با استحکامات دشمن را داشته باشد از گلوله های HE استفاده می کند. گانر برادلی با تغییر ساده سوئیچ می تواند نوع مهمات را برای درگیری با هدف خود انتخاب کند. به این ترتیب برادلی دارای تنوع و انعطاف کافی برای درگیری با طیفی از اهداف مختلف می باشد. ریتم آتش این توپ معادل 200 گلوله در دقیقه است. برد مفید این توپ 3000 متر است و از آنجایی که این توپ به یک استابلایزر پنوماتیک مجهز شده است از این رو توان شلیک در حال حرکت را نیز دارا می باشد. همچنین این توپ توان درگیری با انواع هواگردهای دشمن را نیز دارا می باشد. این توپ در مجموع با 300 گلوله بارگذاری می شود و 600 گلوله دیگر نیز همراه آن ذخیره شده است. این توپ از دو نوع لوله استفاده می کند. لوله از جنس ترکیبات نیتریت که مخصوص استفاده از مهمات معمولی است و لوله از جنس کروم که مخصوص استفاده از مهمات اورانیوم ضعیف شده است. سلاح دوم برادلی نیز یک تیربار مدل M240C است که به صورت کواکسیال با توپ اصلی 25 میلیمتری و در سمت راست آن بر روی برجک نصب شده است. این تیربار گلوله های استاندارد 7.62x51 میلیمتر را شلیک می کند و با 800 گلوله بارگذاری می شود و 1400 گلوله نیز به صورت بسته بندی در داخل برادلی ذخیره می شود. این تیربار قادر به اجرای حجم آتش 800 گلوله در دقیقه می باشد و برد مفید آن علیه پیاده نظام دشمن 600 متر است. برادلی به منظور مقابله و انهدام تانک های سنگین دشمن در سمت چپ برجک خود دارای دو تیوب مخصوص حمل و شلیک موشک تاو می باشد. زمانی که برادلی قصد انهدام تانک دشمن را دارد می بایست حتما توقف کند و سپس شلیک کند. دو موشک به صورت آماده برای شلیک در سمت چپ برجک حمل می شوند و پنج موشک دیگر نیز در داخل خودرو ذخیره می شوند. برادلی قابلیت استفاده از انواع موشک های تاو با انواع سیستم هدایت و سرجنگی و ... را دارا می باشد. در مدلهای A3 برادلی که از سال 2001 به بعد عرضه شد ، به جای تاو از موشک جاولین استفاده شده است. در هر یک از طرفین رمپ ورود و خروج برادلی نیز یک پورت آتش از نوع M231 نصب شده است. این پورت از سلاح های استاندارد 5.56 میلیمتری ناتو (بدون شعله پوش) استفاده می کند. وظیفه این پورت نیز ایجاد امنیت در هنگام ورود و خروج نیروها به داخل برادلی می باشد. به این صورت که ابتدا پیش از باز شدن درب پشتی برادلی و ایجاد رمپ ، دو نفر از پرسنل این دو سلاح پورت را در اختیار می گیرند و با سایت دید آن محوطه بیرونی و پشت خودرو را تحت نظر می گیرند و در صورت وجود خطر با آن درگیر شده و از پرسنل در حال پیاده و یا سوار شدن محافظت می کنند. زمانی که چهار نفر از پرسنل از برادلی خارج شدند و در موقعیت خود مستقر شدند ، در این لحظه این دو نفر نیز سلاح های پورت را رها کرده و به بیرون IFV منتقل می شوند. به این صورت ورود و خروج نیروها به داخل این خودرو در نهایت امنیت انجام می گیرد. پورت آتش M231 نیز با 2000 گلوله 5.56x45 میلیمتر بارگذاری می شود و دارای ریتم آتش 750 گلوله در دقیقه بوده و برد مفیدی معادل 300 متر را دارا می باشد.
از سال 1997 پروژه ای به نام fy 04 09 به اجرا در آمد که طی آن تسلیحات مورد استفاده در ارتش آمریکا مورد به روز رسانی قرار گرفتند. از جمله این تسلیحات خودروی M2A2 برادلی است که طی همین پروژه به استاندارد A3 ارتقا یافت. از سال 2000 کار ارتقای مدلهای A2 برادلی به استاندارد A3 شروع شد و تاکنون حدود 1600 دستگاه از مدل A2 برادلی به استاندارد A3 ارتقا یافتند. مدل A3 برادلی مجهز به سیستم کنترل و فرماندهی تمام دیجیتال است و مشابه سیستم های کنترل و مدیریت BMS در آبرامز ، این خودرو نیز توان کنترل و فرماندهی میادین نبرد را به خوبی دارا می باشد. سیستم تمام دیجیتال کنترل و فرماندهی C2 دقیقا مشابه با سیستم کنترل و فرماندهی تانک آبرامز می باشد. از آنجایی که سیستم های دیجیتال در برادلی دقیقا مشابه با آبرامز ساخته شده اند ، ترکیب این دو خودرو در میادین نبرد بسیار مرگبار خواهد بود. در استاندارد A3 زره اصلی به میزان زیادی تقویت شده است. از یک موتور قویتر استفاده شده است و همچنین قابلیت های نبرد با هواگردهای دشمن در این مدل افزایش یافته است. قابلیت های شناسایی و کنترل منطقه در این استاندارد به نسبت استانداردهای قبلی بسیار افزایش یافته است. اگرچه مدل M3A3 برادلی ، به صورت تخصصی ، به منظور شناسایی و ارتباطات منطقه ای ساخته شده است (و فاقد قابلیت حمل نفر می باشد و دارای 5 خدمه می باشد) ولی مدل M2A3 برادلی نیز توانایی بالایی در شناسایی و ارتباطات منطقه ای دارد و از این رو از این خودرو در میادین نبرد به مقیاس وسیعی در نقش شناسایی منطقه نیز استفاده می شود. سیستم دید در استاندارد A3 دقیقا مشابه سیستم دید در تانک آبرامز است و نمونه نسل دوم Gen FLIR است. از آنجایی که سیستم کنترل و همچنین سایت دید برادلی و آبرامز با هم یکسان است به همین دلیل برادلی قادر است تصاویری که توسط سایت دید خود دریافت می کند ، به طور زنده و همزمان با آبرامز به اشتراک بگذارد. بر روی سایت دید برادلی یک سایت حرارتی نیز نصب شده است که قابلیت های رزم شبانه خودرو را افزایش می دهد. یک مسافت یاب لیزری نیز بر روی برادلی نصب شده است که برای سنجش مسافت ها از آن استفاده می شود. این مسافت یاب 10 کیلومتر برد دارد و در همه شرایط آب و هوایی قادر به انجام وظیفه است. سایت دید برادلی قابلیت DTT و یا Dual Target Tracking را دارا می باشد و به این ترتیب می تواند همزمان دو هدف را تحت کنترل داشته باشد. سایت های دید و لیزری برادلی مجهز به سیستم محافظت لیزری MELIOS می باشند. به این صورت که لیزرهای قوی که از سوی دشمن بر سایت های لیزری برادلی افکنده می شوند ، و قصد کور کردن چشمان خدمه برادلی را دارند ، توسط این سیستم جذب و دفع می شوند. سیستم مخصوص هدفگیری خودکار نیز جزء سیستم کنترل آتش برادلی می باشد. به این صورت که به صورت خودکار اهداف در نظر گرفته شده توسط فرمانده تعقیب می شوند. این سیستم دقت شلیک را بسیار افزایش داده است. در مجموع سایت دید برادلی بسیار امن و کارآمد است و در همه شرایط آب و هوایی قادر به انجام ماموریت می باشد. راننده در سمت چپ خودرو قرار می گیرد. طراحی صندلی و سایت دید راننده بسیار ارگونومیک د اصولی صورت گرفته است. راننده برادلی می تواند به صورت آزاد سرش را از دریچه بالای سرش بیرون آورده و محوطه بیرون خود را با دقت ببیند. همچنین زمانی که خطر زیادی راننده را تهدید می کند ، می تواند با بستن دریچه بالای سر خود ، از سایت های امنی که به صورت 270 درجه در بالای دریچه تعبیه شده است استفاده کند. به این صورت در امنیت کامل می تواند به صورت مستقیم (بدون پریسکوپ) محوطه بیرون خود را ببیند. یک پریسکوپ نسل دو که مخصوص استفاده در شب و روز است نیز برای راننده در نظر گرفته شده است که بیشتر در شب از آن استفاده می شود. یک سیستم رادیویی جدید مدل PRC 119 / OE 254 برای برادلی در نظر گرفته شده است. این سیستم رادیویی شامل سیستم ارتباطات رادیویی مرکزی فرمانده و به همراه هفت بی سیم سبک دیگر مخصوص نیروهای داخل نفربر می باشد. نیروهای حمل شونده به وسیله برادلی هر یک به این بی سیم ها مجهز می شوند که به این صورت می توانند هر کدام به صورت مجزا و در نهایت امنیت با فرمانده در ارتباط باشند. همچنین یک سیستم PLGR نیز برای برادلی در نظر گرفته شده است که جزئی از سیستم رادیویی برادلی می باشد که به وسیله آن مکان دقیق هر یک از نیروها برای فرمانده قابل نمایش می باشد. این سیستم دریافت کننده سیگنالهای GPS افراد است.[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue][size=24]BMP 3
[/size]



مشخصات کلی

تعداد خدمه خودرو / 3 نفر
پرسنل مسلح قابل حمل / 7 نفر
وزن خالی / 18.7 تن
وزن رزمی / نامعلوم ، (احتمالا حدود 20 تن)
طول کلی / 7.2 متر
عرض / 3.23 متر
ارتفاع / 2.45 متر
قدرت موتور / 500 اسب بخار (در مدل BMP 3M معادل 600 اسب بخار)
حداکثر سرعت جاده ای / 70 کیلومتر بر ساعت
حداکثر سرعت بر روی آب / 10 کیلومتر بر ساعت
حداکثر سرعت خارج جاده ای / 45 کیلومتر بر ساعت




نفربر زرهی BMP-3 در سال 1987 به خدمت ارتش سرخ پذیرفته شد .اولین محموله این نفربر در همان سال به تعداد 12 عراده تحویل ارتش سرخ شد. واضح است که این نفربر در زمینه طراحی دارای نقاط مشترک بسیاری با دو نفربر BMP-1 وbmp-2 است . البته شایان ذکر است که تعدادی از نقیصه های دو نفربر قبل در این نفربر حل شده است .
این نفربر هم اکنون در روسیه یونان قبرس کویت کره ی جنوبی اکراین وامارات متحده عربی در حال خدمت است.
خودروی BMP-3 از لحاظ ظاهری بسیار شبیه یک تانک سبک است این نفربر به یک توپ 100 میلیمتری مسلح شده است این توپ قابلیت شلیک مهمات هدایت لیزری ضد زره 9M117 باستیون (Bastion)را دارا است ونیز می تواند بعنوان یک پرتابه HE-FRAG(سوختاری شدید) بکار رود. موشک های 9M117 حداکثر دارای برد 4 کیلومتراست که با در نظر گرفتن این برد این نفربر دارای توان توان ضد زرهی قابل توجهی خواهد شد. این نفربر دارای یک سیستم بارگزاری مهمات نیمه خودکار است که در بهترین حالت در هر دقیقه 10 گلوله لود می نماید. این نفربر می تواند یک توپ 30 میلیمتری را بصورت موازی با محور و یک مسلسل 7.62 میلیمتری را با خود حمل نماید که این توپ 30 میلیمتری دارای نرخ اتش 330 دور بر دقیقه می باشد و دارای برد 2 کیلومتری برای اهداف زمینی و4 کیلومتری برای اهداف هوایی با سرعت کم مانند بالگردها است البته این نفربر دارای دو تیربار 7.62 میلیمتری دیگر روبه جلو می باشد.
نفربر BMP-3 دارای نارنجک انداز دودزا می باشد همچنین با توجه به مولد برق قرار داده شده در نفربر این نفربر می تواند باتزریق سوخت به اگزوز دود تولید نماید.
دهلیز وبرجک این نفربر از الیاژالومینیوم ساخته شده است همچنین قوس جلوی این نفربر از زره کامپوزیتی بهره می برد ومی تواند در برابر گلوله های 30 میلیمتری مقاومت نماید .البته این حفاظت زرهی را می توان با افزودن کیت زره های ERA افزایش داد در کنار این می توان از سیستم فعال ارنا (Arena) و یا سیستم Shtora استفاده نمود.
این نفربر دارای 3 خدمه است و می تواند بطور همزمان 7 تفنگدار را نیز با خود حمل کند. که دو تفنگدار می تواند در طرفین راننده قرار گرفته و مسئولیت 2 تیربار 7.62 را برعهده گیرند.
وباقی سربازان بر روی دو صندلی(نیمکت) قرار گرفته در داخل تانک استراحت نمایند. همچنین این سربازان برای خروج می توانند از در های عقب یا دریچه سقف استفاده نمایند.
نفربر BMP-3 از یک موتور دیزلی UTD-29 با توان 500 اسب بخار قدرت می گیرد همچنین این خودرو دارای یک محور تعلیق گازی روغنی است که با توجه به زمینی که قرار است از ان عبور کند تنظیم می شود .
یکی دیگر از توانایی های این نفربر دوزیست بودن ان است که البته در اب نیروی محرکه نفربرتوسط دو موتور جت ابی تامین می شود.
انواع دیگر:
BMP-3K: نمونه فرماندهی این خودرو
BMP-3F: نمونه دریایی این IFV
BMP-3M: نمونه بهبود یافته صادراتی این گونه دارای یک موتور توربوشارژ UTD-32T است که دارای قدرت 600 اسب بخار است البته در این گونه سیستم کنترل اتش جدیدی هم بر BMP-3 نصب شده است .
BRM-3 Rys: (Lynx) خوردروی زرهی شناسایی که دران توپ 100میلیمتری حذف شده است.
BREM-L Beglyanka :نمونه مهندسی یا بازیابی نفربر BMP-3
2S31 Vena(Vein):سیستم خمپاره 120 میلیمتری
Khrizantema (گل داوودی): نمونه حامل موشک AT-15
مترجم :علی عاقلی
باتشکر از علی جون(ALI)[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=18][color=darkblue]اطلاعات تکمیلی ، تصاویر گوناگون و ویدئوهای مختلف از این دو خودرو در ادامه ارائه خواهد شد.

همانند تاپیک مقایسه تی 90 و آبرامز ، این تاپیک نیز به مرور تکمیل خواهد شد.[/color][/size]


http://www.military.ir/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=14237

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به به
آقا دستتون طلا


نکته اول: علی جان یادته گفته بودم یه موشکی هست که میشه از لوله تی-55 شلیکش کرد؟

Ammunition firing the 9M117 Bastion missile; average armour penetration 600 mm Rolled homogeneous armour equivalency after ERA

* 100 mm 3UBK10 (MT-12)
[b] * 100 mm 3UBK10-1 (T-55)[/b]
* 115 mm 3UBK10-2 (T-62)
* 100 mm 3UBK10-3 (BMP-3)

Ammunition firing the 9M117M Kan Tandem HEAT missile; average armour penetration 650 mm RHAe after ERA

* 100 mm 3UBK10M (MT-12)
[b] * 100 mm 3UBK10M-1 (T-55)[/b]
* 115 mm 3UBK10M-2 (T-62)
* 100 mm 3UBK10M-3 (BMP-3)

Ammunition firing the 9M117M1 Arkan Tandem HEAT missile with extended range of 100–6,000 m; average armour penetration 750 mm RHAe After ERA

* 100 mm 3UBK23 (MT-12)
[b]* 100 mm 3UBK23-1 (T-55)[/b]
* 115 mm 3UBK23-2 (T-62); average armour penetration 850 mm RHAe After ERA
* 100 mm 3UBK23-3 (BMP-3); firing Range, 100-5,500 m


نکته دوم اینکه من احساس می کنم این غیاث مع الفارغ هست

بی ام پی 3 یک ماشین جنگ شهریه بیشتر اون توپ 100 م م و کلیبر 30 همراهش برای تانک زدن نیست، هدفش ترکوندن یک اسنایپر نست یا سنگر بتونی یا خونه مستحکمه

در حالی که برادلی یک نفر بر کلاسیکه دشت و صحراست که البته تو جنگ شهری هم خوب جواب داده،
اون توپ 25 میلی متری برای پرس کردن واضع دشمن، درگیری با اهداف نرم پوشش اتیش و ... هست،
وگر نه نمیتونه مثلا یک ساختمون چند طبقه رو تحت فشار قرار بده ( حکایت اون فیلمی که کلنل گذاشته بود جدا)

مقایسه با نمونه های به روز شده بی ام پی 2 بهتر بود به نظرم


نکته سوم: تو جنگ شهری، خوراک این نفر بر ها اسنایپر های 20 میلی متری یا سنگین تره:

[img]http://macpack.largiader.com/temp/20mm_page_files/20-RT20.jpg[/img]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue]با تشکر از مرتضای عزیز

بله اون موشک 100 میلیمتری ، موشک 9M117 باسشن با نام گذاری ناتو AT 10 استابر است.

تصویر این موشک

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/ptrs_at-10_399.jpg[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/IMG_5089.JPG[/img]



ولی به نظر من مقایسه این دو خودرو کاملا منطقیه. درسته که هر کدوم از این دو خودرو یک وظیفه را بهتر از دیگری انجام

می دهند ، ولی با این حال باز هم هر دو خودرو قابلیت استفاده در انواع ماموریت ها را دارا می باشند. هم از برادلی

می توان در جنگ های شهری استفاده کرد و هم از بی ام پی 3 در نبردهای دشت باز.


[quote]
نکته سوم: تو جنگ شهری، خوراک این نفر بر ها اسنایپر های 20 میلی متری یا سنگین تره:[/quote]


در ادامه در بررسی و مقایسه اختصاصی زره این دو خودرو به این گزینه نیز خواهم پرداخت.[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من برادلی رو ترجیح میدم، با توجه به موشک های ضد زره مطمئنی که در اختیار داره و سیستم کنترل و فرماندهی و دیتالینکش، یک سر و گردن از مشابه روسی بالاتره. به نظرم ترکیب آبرامز و برادلی و لاو-3 برای هر نیروی نظامی مرگ آور خواهد بود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]غیاث مع الفارغ [/quote]
جسارتا .... قياس مع الفارق ! يعني مقايسه با چيزي كه فرق داره و نبايد با اون مقايسه بشه .
با تشكر از گوردون كبير و برو بچه هاي علامه حلي ! icon_wink
مقايسه ي هردو بزرگوار فاقد قيمت بود تا در مقايسات لحاظ بشه . ولي ظاهرا برادلي از نظر تجهيزات سرتره .
[quote]سلاح اصلی برادلی توپ M242 Bushmaster می باشد[/quote]
داش علي جان ! ميگم اين Bushmaster ظاهرا يه سلاح انفرادي جديد هم داره . چيز بدي به نظر نمياد .
http://en.wikipedia.org/wiki/Bushmaster_ACR

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من BMP-3 رو ترجیح میدم بخاطر زره و تسلیحات قویترش نسبت به Bradly ، نفربر BMP-3 یکی از زره پوش ترین نفربرهای عملیاتی جهان به حساب میاد که در سطح یک تانک مسلح هست (امکان استفاده از سیستمهای حفاظت فعال Arena و Shtora هم وجود داره) . طراحی و ارتفاع پایینتر نسبت به Bradly هم یکی از مزیتهای BMP-3 هست

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من bmp-3 رو به اون یکی ترجیح می دم چون هم از لحاظ دفاعی پر تره و هم شکل و شمایل بهتری نسبت اون روسی داره

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]من bmp-3 رو به اون یکی ترجیح می دم چون هم از لحاظ دفاعی پر تره و هم شکل و شمایل بهتری نسبت اون روسی داره[/quote]

اشتباه نشه اون روسیه bmp-3 هست و اون آمریکاییه m2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام
چند سوال فضای داخل برای خدمه و افرادی که حمل می شوند در کدام بهتر است و فضای بیشتر و راحتتری برای خدمه وجود دارد
میزان سرعت گردش برجک کدام یک بیشتر است
شتاب کدام بیشتر است
لوله برجک کدومشون بیشتر از اون یکی بالا میره یعنی ازادی عمل بیشتری داره
اگر عکس های برش خورده و عکس از داخلشون هم دارید دیگه کاملا متشکرتون می شیم !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]سلام
چند سوال فضای داخل برای خدمه و افرادی که حمل می شوند در کدام بهتر است و فضای بیشتر و راحتتری برای خدمه وجود دارد
میزان سرعت گردش برجک کدام یک بیشتر است
شتاب کدام بیشتر است
لوله برجک کدومشون بیشتر از اون یکی بالا میره یعنی ازادی عمل بیشتری داره
اگر عکس های برش خورده و عکس از داخلشون هم دارید دیگه کاملا متشکرتون می شیم ![/quote]

توپ نفربر BMP-3 دارای قابلیت چرخش 360 درجه ای و حرکت به سمت بالا و پایین بین 6- تا 60 درجه هست . ظرفیت تعداد سرباز این نفربر 7 نفر هست که در اون دو نفر در طرفین خدمه تیربارها رو هدایت میکنند و 5 نفر دیگه در قسمت وسط نفربر در صندلی های رو به روی هم قرار میگیرند ، در بخش Hull (بدنه نفربر) هم دریچه هایی برای شلیک سلاح انفرادی توسط سرنشینان گرفته شده.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue]با تشکر از همگی دوستان عزیز

[quote]داش علي جان ! ميگم اين Bushmaster ظاهرا يه سلاح انفرادي جديد هم داره . چيز بدي به نظر نمياد .[/quote]

بله کاملا صحیح است. بوش مستر سلاح هایی کاملا ابتکاری و با کیفیت و کارآیی بالایی تولید می کند.

البته این توپ m242 با نام بوش مستر شناخته می شود. وگرنه ساخت کارخانجات آلیانت سیستم آمریکا است.


[quote]
چند سوال فضای داخل برای خدمه و افرادی که حمل می شوند در کدام بهتر است و فضای بیشتر و راحتتری برای خدمه وجود دارد[/quote]


از نظر آسایش خدمه در داخل خودرو ، هر دو اینها تقریبا در یک حد هستند. بی ام پی 3 را که جناب چکا توضیح دادند. اما برادلی به این صورت است که در دو طرف داخل خودرو محل استقرار نفرات است که در هر طرف سه نفر مستقر می شوند.

اما از نظر طراحی دریچه های ورود و خروج ، طراحی دریچه ورود و خروج در برادلی بسیار بهتر و کارآمدتر از بی ام پی 3 است. توجه کنید که دریچه ورود و خروج نیروهای در برادلی به کمک دو بازوی هیدرولیکی (در مدلهای آ 3 با استفاده از نیروی الکتریکی) به سمت بیرون و پایین باز می شود و خود این درب به عنوان یک رمپ برای ورود و خروج نیروها استفاده می شود. همچنین در طرفین دریچه خروجی برادلی دو پورت آتش تعبیه شده است که پیش از آنکه نیروها از نفربر خارج شوند ، دو نفر از نیروهای داخل نفربر به وسیله این دو پورت آتش محوطه پشت نفربر را از نظر وجود تهدیدات احتمالی کنترل می کنند و از نیروهایی که در حال خروج از نفربر هستند پشتیبانی می کنند. به این ترتیب ، ورود و خروج نیروها در برادلی بسیار آسانتر و امن تر از بی ام پی 3 صورت می گیرد. بی ام پی 3 دارای دو دریچه خروج است که در کنار هم قرار دارند. هر کدام از دریچه ها از دو لنگه تشکیل شده است که یکی از آنها به سمت بالا و دیگری به سمت طرفین باز می شود و نیروها از طریق آن وارد و یا خارج می شوند. اما هیچ رمپ مخصوصی برای ورود و خروج نیروها در نظر گرفته نشده است. نیروها در هنگام خروج از این دریچه ها به بیرون می پرند. در حالیکه وارد شدن از این دریچه ها کمی دشوار تر و وقت گیر تر از خروج نیروها است. به خصوص زمانی که نیروها در بیرون نفربر زخمی شده باشند ، در این صورت ورود آنها به داخل نفربر بسیار دشوار خواهد بود.

دریچه خروجی برادلی

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/m2-001.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_m2-001.jpg[/img][/url]




نحوه استقرار نیروها در داخل برادلی
همانطور که می بینید ، دریچه ورود و خروج به بیرون و به سمت
پایین باز می شود و تبدیل به یک رمپ برای ورود و خروج نیروها
می شود که به وسیله این رمپ نیروها می توانند به آسانی وارد
نفربر شده و یا از آن خارج شوند

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/m2_bradley_l9.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_m2_bradley_l9.jpg[/img][/url]



خروج نیروها از برادلی در نهایت امنیت انجام می گیرد.

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/m2_imgt_010.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_m2_imgt_010.jpg[/img][/url]



دریچه های ورود و خروج بی ام پی 3
همانطور که می بینید ، دریچه ها ورود و خروج در این نفربر دارای طراحی ضعیفتری
نسبت به برادلی می باشند. امنیت نیروها هنگام خروج از نقربر به اندازه برادلی نیست

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/bmp_3_l12%7E0.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_bmp_3_l12%7E0.jpg[/img][/url]



دریچه ورود و خروج در برادلی

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/m2_desert03.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_m2_desert03.jpg[/img][/url] . [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/m2_desert01.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_m2_desert01.jpg[/img][/url] . [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/m2_desert02.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_m2_desert02.jpg[/img][/url]



[quote]
میزان سرعت گردش برجک کدام یک بیشتر است[/quote]


برادلی



[quote]
شتاب کدام بیشتر است[/quote]


بی ام پی 3 دارای تحرک و شتاب بیشتری است. البته شتاب و قدرت تحرک برادلی نیز در نوع خود بسیار خوب و مناسب نقش آن است.[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

لطفا وارد سیستم شوید برای ارسال نظر

شما قادر خواهید بود بعد از ورود به سیستم این نظر را ترک نمایید



ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.