Sorena_Noshad

بدون سرنشین ETOP

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[align=center]به نام ایزد توانا[/align]
[align=center]
ETOP_2.jpg[/align]

[align=center]صنایع هوا و فضای اسرائیل از پیشروترین شرکت ها در زمینه انواع هواپیماهای بدون سرنشین در جهان است و سالانه ده ها میلیون دلار از این راه سود کسب میکند.در این جا با یکی از پهپاد های ساخته این شرکت یعنی ETOP آشنا می شویم.ETOP یک پهپاد سبک مخصوص عملیات های شناسایی و نظارت است که نیروی مورد نیاز برای حرکت خود را به وسیله چهار موتور الکتریکی می گیرد و در طول ماموریت به وسیله یک سیم به طول 100 متر به ایستگاه کنترل وصل است. این سیم برق مورد نیاز برای حرکت موتور ها و کار کردن حسگرها و دوربین ها را فراهم می آورد.این پهپاد توانایی حمل بار تا 20 کیلوگرم را دارد که میتواند دوربین یا حسگر یا دیگر امکانات باشد. [/align]
[align=center]
ETOP_MILITARY_IR.jpg[/align]
[align=center]
اجزای این پهپاد به راحتی از هم جدا و بسته میشوند و کارکردن با آن نیز بسیار ساده است و وقت زیادی برای آموزش نیروها صرف نمیشود. این هواپیمای بدون سرنشین بدون نیاز به فضای اختصاصی برای فرود و سیستم های بازیابی می تواند در مکان های مختلف ماموریت های محوله را انجام دهد.عمل فرود در این پهپاد توسط چهار پایه که در تصاویر مشخص است صورت می گیرد. [/align]
[align=center]
WY93P_St_138.jpg[/align]

نمونه اولیه این پهپاد در طی 10 پرواز آزمایشی کارایی خوب خود را اثبات کرده و نیروی هوایی اسرائیل امیدوار است تا سال 2012 این پهپاد را به خدمت بگیرد. همچنین پهپادETOP میتواند ماموریت های امدا و نجات مجروحین را در هنگام زلزله یا دیگر بلاها را انجام دهد و از این نظر میتواند در سازمان های خدماتی نیز خدمت کند.

مترجم:سورنا

منبع: http://defense-update.com/products/e/etops_12062010.html

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سپاس از جناب [b]sorena_noshad[/b] عزیز، عکس آخر با دو عکس اول کمی تفاوت دارد. اگر همه ی این عکس ها نشانگر پرنده ی مزبور هستند لطفاً تفاوت موجود میان آن ها را مشخص کنید (این که کدام یک مدل پایه است و کدام مدل نهایی و از این قبیل اطلاعات).

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اتفاقا از این مولتی روتور ها به مقدار فراوان در مملکت ساخته شده ، ولی نمیدونم تونستن به حالت عملیاتی مثل این نمونه درش بیارند یا نه..

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]ممنون سورنای عزیز پهپاد قشنگیه!

از لانچر هم پرتش میکنن؟(مثل ایرلایت)[/quote]

خواهش میکنم داداش وظیفه است.

نه لانچر نمیخواد به راحتی روی زمین نشست و برخاست میکنه(عمود پرواز) مثل پهپاد اسکات

[quote]عکس آخر با دو عکس اول کمی تفاوت دارد. اگر همه ی این عکس ها نشانگر پرنده ی مزبور هستند لطفاً تفاوت موجود میان آن ها را مشخص کنید (این که کدام یک مدل پایه است و کدام مدل نهایی و از این قبیل اطلاعات).

[/quote]

دقیقا مشخص نیست ولی مدل نهایی اون هنوز ساخته نشده و در دست توسعه است ولی عکس آخر نمونه پیشرفته ترش هست که در نمایشگاه هوایی لو بورژه 2011 به نمایش در اومده.

-------------------------------------------------

اینم یه کلیپ از این پهپاد:[align=center]

برای دانلود [url=http://sorenamilitary.persiangig.com/video/VIDEO-%20IAI%20offers%20Latin%20American%20users%20tethered%20UAV.mp4]اینجا[/url] کلیک کنید[/align]

حجم:1.44 مگابایت

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ميگم اين چيزي كه ازش اويزون چيه؟؟؟؟؟؟؟

افسارشه كه باهاش طويله ش كردن يا مثل تلمبه با سيم برق كار ميكنه icon_eek icon_arrowd icon_eek

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]ميگم اين چيزي كه ازش اويزون چيه؟؟؟؟؟؟؟

افسارشه كه باهاش طويله ش كردن يا مثل تلمبه با سيم برق كار ميكنه[/quote]

در کلیپ مشخص بود که عرض هم کردم که این سیم برقشه! icon_eek

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
منم يك نمونه مشابه اينو دارم با برد صد و خورده اي ولي تحمل حمل بار رو نداره ! icon_eek

ساخت كمپاني سيلورليت هست ، 3-4 سال پیش 160 تومن خریدمش ! icon_arrowd

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
حالا به گفته شما با اين سيم برقش (كه بيشتر خاصيت طويله شدن رو داره) مي خواد چي كار كنه؟؟؟؟

مي خواد عمليات جاسوسي انجام بده يا جون آدم ها رو نجات بده icon_eek icon_eek :mrgreen: icon_arrowd

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آقا یه چیز بی ربط به تاپیک ولی جالب : اون 2 تا موشک که در پس زمینه تصویر میبینید موشکهای ARROW هستن. سمت راستیه که کوتاهتره و جلوتر به نظر میاد آرو 3 هست و سمت چپیه که بلندتره آرو 2 .
این آرو 3 یه KV داره که مشخصات منحصر به فردی داره از جمله اولین KV با سیکر دوگانه است یعنی هم IR SEEKER داره هم دوربین تصاویر حقیقی. دوم اینکه تمام قسمت سیکر قابلیت چرخش 360 درجه به اطراف داره و 10 درجه از صفحه ای که در اون میچرخه به سمت زاویه منفی یعنی 200 درجه و این یعنی پوششی معادل 56 درصد فضای یک کره و این رو مقایسه کنید با پنجره ثابت IR SEEKER در EKV و LEAP و TKV .که این ویژگی بهش این توانایی رو میده تا اهدافی که تراجکتوریشون اشتباه محاسبه شده و یا در فواصل دور تغییر مسیر زیادی داده اند رو بدون تغییر مسیر در همون لحظه با سرعت و آسانی شناسایی کنه و بعدش تغییر مسیر بده و به سمتشون بره .
ولی در موارد دیگه که نام بردم KV باید نوک خودش رو یعنی همون پنجره سیکر رو با کم کردن سرعت به سمت مکان احتمالیه هدف اصلاح کنه که این مساله زمان بره.
دوم اینکه خروجیه موتور KV هم تواناییه چرخش 360 درجه به اطراف رو داره و قدرت مانور رو بسیار بیشتر میکنه و این رو هم مقایسه کنید با نازل های ثابت ولی به تعداد بیشتر موارد بالا که ذکر کردم.

اون موشک کوچک سمت چپ عکس هم پروتوتایپ موشک میانبرد DAVID'S SLING هست که کارکردی مشابه PAC-3 داره ولی با برد کمتر و سرجنگیه انرژی جنبشیه سبکتر.

حالا خود تاپیک. پهپاد جالبیه کاراییش هم باید مثل Aeryon Scout باشه البته این باید برد و ارتفاع پروازیه بهتری داشته باشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خیلی جالبه یه گروه از دوستان من یه همچین چیزی ساختن کمی متفاوت تر سیم هم نداشت.داشتن رو ارتباط رادیوییش کار میکردن.به نظرم اگه بتونن اسیگنالینگش رو درست کنن خیلی هم ازین بهتره

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.