wilhelm

روش های آمریکا برای مقابله با بسته شدن تنگه هرمز

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

دوستان به فرضم كه آمريكا دز رو زد !!!! ميدوني چي ميشه ؟؟؟ از اون پيت هاي نفت برادران عرب تا چاه هاي نفت همه .... ميره هوا !

در ضمن اگر مردم غيرنظامي ما آسيب ببينن مطمئن باشيد كه كاري ميكنيم كه ..... ، ناسلامتی موشک قاره پیما واسه چی ساختیم ؟

در ضمن زدن بوشهر خلاف قوانین بین المللی هست و اگر اینکار رو بکنن با توجه به وجود سوخت یک فاجعه اتمی پیش میاد که ما هم مجبور میشیم یه چرنوبیل وسط آمریکا درست کنیم !

مگه خاله بازی که بوشهر یا دز رو بزنن !!!!!!!!!!

هر گونه صدمه به مردم غیرنظامی ما....!


[quote]از طرف دیگه ناوگان امریکایی تا اونجا که ممکنه [color=red]به جنوب خلیج فارس باید برن وفاصله کافی رو با ساحل ما حفظ کنن[/color] اگه امریکا این جنگ رو بخواد به صورت محدود انجام بده وقصد ورود و تسخیر ایران رو نداشته باشه باید با تمام توان تمامی زیر ساخت های اقتصادی ایران رو متلاشی کنه از قبیل منابع تولید برق و پالایشگاه ها تا از طریق فشار وارده نظام به صلح رضایت بده و دست از پرتاب موشک به سمت شناور هایی که از اب های ازاد می گذرن برداره اما به نظر من در صورت درگیری ایران حنگ رو گسترش میده و به همین دلیل امریکا وارد خاک های داخلی کشور می شه و در این صورت از غرب و جنوب وارد خاک ایران میشه که نقشه حمله تسخیر سریع تهرانه واحتمالا همون راهه مجاهدین برا تسخیر تهران دنبال می کنن و از مناطق کرد نشین که دلبستگی کمتری به ایران دارن وارد میشن و ....... [/quote]

تمام زیرساخت های ما رو با چی میخواد بزنه ؟ موشک کروز ؟ همونی که با فالانکس های داخلی احتمال موفقیتشون بالای 2% هست ، جمرهای جی پی اس و ...... ؟ نکنه با اف 16 ؟ میخوان اینم مثل سنتیل دو دستی تقدیممون کنن ؟ گرچه به احتمال زیاد پودرش به دستتمون میرسه !

اگه آمریکا از شمال اقیانوس هند بالاتر بیاد ناوگانش میشه یه کپه خاکستر وسط آب ، پس جنوب خلیج فارس که دیگه ...!


[quote]و اما شروع جنگ شب اول جنگ برای ایران خیلی سخت خواهد بود بمباران و موشک باران اکثر پایگاه های نظامی کشور قطعا اکثر نیروگاه ها و پالایشگاه های ما رو می زنن امریکا به سرعت در منطقه به برتری مطلق هوایی می رسه و تا اونجا که ممکنه جلوی پرتاب موشک های ایران رو می گیره به احتمال زیاد برا درگیری با قایق های ایران از پردیتور و ریپر استفاده می شه و تا اونجا که ممکنه سعی می شه در فواصل امن از ناو ها این درگیری ها انجام بشه در ضمن بر خلاف دوستان که اعتقاد دارن ما با تعداد بالای 500 قایق به ناو های امریکایی حمله می کنیم به نظر من کنار هم قرار دادن این همه قایق و یا حمله این تعداد قایق به صورت همزمان به یک ناو از نقاط مختلف چیزی نیست که امریکایی ها در اخرین لحظه متوجه بشن وقطعا تعداد زیادی از این قایق ها قبل از رسیدن به هدف ها منهدم میشن و ایران نمی تونه به تعداد زیاد این عمل رو انجام بده [/quote]


ببخشید آمریکا چجوری تو شب اول جنگ میخواد جلوی شلیک موشک های ایران رو بگیره ؟ میدونید برای این کار باید هواپیماهای آمریکایی وارد ایران شن که مسلما در اینجا نیروی هوایی و قرارگاه خاتم نقش خیار چمبل رو بازی میکنه تو شب اول همه چی رو میترکونن و فردا صبح تو میدون آزادین ، زدن موشک به ایران هم تنها با موشک هایی مثل تام هاوک امکان پذیره که باید از ناوهایی که بیشتر از 2000 کیلومتر از مرزهای آبی ما دارن شلیک بشه که عملا اگر برد موشک ها رو 2500 هم بگیریم ، و از سد پدافند ضد کروز ساحلی ایران رد شن و بعدش برسن به پدافند تاسیسات ایران و از پس اف 5 های ضد کروز و جنگال و اختلال جی پی اس و هزارتا مانع رد شن میرسن به هدف !

باز هم میگم تنها [size=24]2%[/size] احتمال رسیدن موشک های تام هاوک به تاسیساتی مثل نطنز وجود داره !

فعلا تو کف فالانکس های زمینی ایران بمونید و بس !

در ضمن ریپر و پریدیتور هم توانایی عملیات بر علیه قایق های ما رو ندارن چون اگه بیان ممکنه ، سه سوت بعد تو بوشهر نشسته باشن !

500 تا قایق که مسخره هست ، مطمئن باشید بیش از چندین هزار شناور رادارگریز و موشک انداز یا ... در سازمان زرم نیروهای مسلح ما وجود داره که به وقتش نفس آمریکایی ها رو میگیرن !

ببخشید فقط یه سوال ، چجوری قایق ها قبل از رسیدن به ناو نابود میشن ؟

قرار نیست که شناورهای ما برن دست بزنن به ناو و بگردن که !!!! مثلا موشک نصر از چند ده کیلومتر قبل از اینکه ناو بتونه اونو شناسایی کنه از شناوری مثل باور شلیک میشه که ....!
صد البته که به وسلیه آواکس ها میشه اینها رو شناسایی کرد ولی میشه بگید میخوان با چی بزننشون ؟ فکر کردید اینا بدو پشتیبانی هوایی میرن سراغ ناوهای آمریکایی ؟ اگه با پهباد یا پدافند و یا هواپیماهای ما پشتیبانی هم نشن ، یدونه منپد روی هرکدومشون کافیه تا از دست هر چی آپاچی و ای 10 و .... خلاص بشن !

لازم به ذکر که ما روی جزایرمون پدافند برد بلند داریم که احتمالا تا ..... رو پوشش میده !!! icon_rolleyes

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ارتش بیست میلیونی به معنی واقعی کلمه در حال شکل گیریه و آمریکا هرگز از راه زمینی موفق به نفوذ به داخل ایران نخواهد شد!هرگز!

البته بعید میدونم از راه دریایی بتونه از سمت دریای عمان به ما نزدیک بشه! چه برسه به آزادسازی تنگه هرمز!!!

فقط میمونه حمله هوایی و موشکی که از اول هم تمام نگرانی ها روی این مسیله بوده!(که حمله هوایی هم با زمین نشوندم RQ به ابهام تبدیل شده)

ایجاد این تاپیک از اول اشتباه بزرگی بود و ما داریم عملا راهکار دست دشمن می دیم!خواهشا مدیران توجه کنن!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فکر کنم بهترین استراتژی آمریکا برای باز کردن و نفوذ در تنگه این باشه که در دور ترین نقطه تنگه وارد بشه که تا حد اقل تا حدود زیادی از دست قایق های تندروی ما در امان باشه اینو در نظر بگیرید که اگه همچین کاری بکنه شانس ما برای استفاده از قایق های تندور به صورت موئثر که شاید موئثر ترین استراتژی مون هم استفاده از قایق تندور به صورت انبوه است نابود بشه یا کم اثر بشه در ثانی اگه آمریکا همچین کاری بکنه آیا ما موشک دوربردی داریم که بتونه دور ترین نقطه از تنگه رو مورد هدف قرار بده ؟ چون شاید اثر بخش ترین استراتژی برای آمریکا همین باشه که ناو هاشون رو در نقطه ای قرار بدن تا بیشترین ضریب امنیت براشون برقرار باشه . عرض تنگه 56 تا 180 کیلومتر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بهترین راه مقابله آمریکا با بسته شدن تنگه اینه که تمام کشورهای اطراف خلیج فارس و دریای عمان رو تحریک نظامی کنه و تحرکات شناورهای سطحی و زیرسطحی اونا رو چند برابر کنه
باید تحرکات اونا اطراف تنگه هرمز بیشتر از ایران باشه

به نظرم یه مانور توسط آمریکا و متحدانش مثل اسرائیل و انگلیس و فرانسه و ایتالیا و به همراه کشورهای حوزه خلیج فارس میتونه نتیجه بخش باشه(همشون با هم)
منظورم اینه که رسما ایران رو دربرابر همه قرار بده(ایزار رسانه هم کارایی خیلی خوبی میتونه داشته باشه)

البته آمریکا و اسرائیل قراره مانور انجام بدن که فکر کنم چون دوتایی کاری از پیش نمیبرن مایه آبروریزی شون بشه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نمیشه تو تنگه هرمز چهار پنچتا کشتی های اوراقی غرق کنیم تا زیر دریایی هاشون نتون رد بشه ؟

:mrgreen:
1- به گفته نویسنده،آمریکایی ها برای خنثی کردن تهدید مین های دریایی ایران از مدتها قبل در حال نقشه برداری هیدروگرافی از منطقه خلیج فارس و بخصوص تنگه هرمز هستند.با داشتن نقشه های هیدروگرافی از کف دریا،آمریکایی های می توانند با تطبیق داده های سونار با نقشه های هیدروگرافی که از قبل تهیه کردند،وجود هر جسم جدیدی رو (مین) که به تازگی درکف دریا قرار داده شده تشخیص بدهند.

با این حساب بعد از مین گذاری کنار اونا نمیشه مین های علکی بزارند یجورایی برای رد گم کردن و بدست اوردن وقت ؟ :mrgreen: :mrgreen: icon_rolleyes


http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1390/10/18/124893_866.jpg

با توجه یه این تصویر اون پایگاه ناوگان پنچم امریکا در بحرین برای ایران مشکلی ایجاد نمی کنه یا با موشک باران حسابشو میرسن ؟ نمیشه یه جورای یه چنتا از این ناوهاشونو تصرف کرد
:evil: :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
برو بچ : از کرار چه خبر؟ واسه این موقعها خوبه ها! چرا هیشکی بهش محل نگذاشته توی این تاپیک؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]
8 - اگر دليل بر خودستايي نباشه : يقين بدون در مورد رهگير بومي و تعداد حدودي جهگنده هاي عملياتي و ايا فلان هواپيما رو داريم يا نه - يا چند تا بروز شده يا الان داريم چيكار ميكنيم و روي چي كار ميكنيم اطلاعات خوبي دارم و چيزهايي ميشنوم كه تا 2-3 سال ديگه باعث تعجب دنيا خواهد شد و موقعي كه ميگم يه ريزه (از يه ريزه بيشتر ) كار هنوز باقي مونده حتما از متخصصي شنيدم كه ساعتها باهاش بحث و تبادل نظر داشتم و گمانه زني خودم نيست بر عكس خيليها توي اين سايت ! [/quote]
جناب مبارز گفتن این حرف ها چه فایده ای داره ؟ میدونید که با گفتن این حرف ها ممکنه تحت نظر گرفته بشید ؟(تلفن,اینترنت و...)


---------------------------------------------------
قابل توجه همه :

چندین بار گفتم و الان هم میگم که احتمالا کل مطالب این سایت بلکه کل اینترنت توسط سیستم اشلون ترجمه میشه و در اختیار آمریکا قرار میگیره! پس به خودتون و به کشورمون ضربه نزنید!

از دادن راهکار برای مقابله با روش های ایران برای مقابله با آمریکا بپرهیزید( مثل مقابله با قایق های تندرو یا موشک های بالستیک)که در این صورت به آمریکا خدمت کردید ! ممکنه به عقل ما چیزی برسه که برای اونها سواله و با گفتن یه حرفش اونا تا آخرشو بخونن!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]


توسط سیستم [b]اشلون [/b]ترجمه میشه
[/quote]
اشلونک زید ؟ کیف حالک ؟ نعم ؟ لا ؟ icon_rolleyes

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام. اول از همه بگم که خوشحالم خیلی از دوستانی که اینجا عضو هستن هیچ پستی در وزارت دفاع ندارن وگرنه چه که نمیشد!!! یعنی واقا دیدتون از امریکا و ناتو همینه؟ دوستان توری صحبت میکنن که انگار امریکا کشوری مثل افغانستانه و ما در حد المپیک!!!
اول از همه که بستن تنگه هرمز هیچ گاه عملی نخواهد شد مگر اینکه ایران قصد خودکشی داشته باشه اونم نه تنها از نظر نظامی بلکه از نظر اقتصادی!!
اگه هرمز رو ببندیم واردات کالاهای مورد نیاز رو از کجا خواهیم اورد؟ حتما حزب ا... میده دیگه؟
کشورهای خلیج فارس اونقدری منابع خارجی مالی دارن که بتونن تا چند ماه دووم بیارن ولی ما چی؟ همین الانشم که بانک مرکزیمون فلج شده چه برسه به بعد بسته شدن هرمز!!
ایران از زمان جنگ تا به حال از هرمز به عنوان اهرم فشار استفاده کرده ولی در واقعیت همه میدونن که این کار انجام نخواهد شد. در ضمن متن زیرم بخونید شاید نظراتتون عوض شد.


خط لوله‌ی حبشان – فجیره و کاهش اهمیت تنگه هرمز

وزیر انرژی امارات متحده‌ی عربی از آغاز به کار خط لوله‌ی حبشان – فجیره تا ۶ ماه دیگر خبر داد. این خط لوله امارات را در صدور نفت خود تا حد زیادی از تنگه هرمز بی‌نیاز می‌کند و از هزینه انتقال نفت می‌کاهد.



دوشنبه، ۹ ژانویه ۲۰۱۲( ۱۹ دی ماه) ، وزیر انرژی امارات متحده‌ی عربی از افتتاح خط لوله‌ی نفتی حبشان- فجیره در ماه‌های آتی خبر داد. محمد بن دهان الهملی، وزیر انرژی امارات در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرده است:« احداث خط لوله‌ی حبشان-فجیره تقریبا به مراحل پایانی رسیده است و به‌نظر می‌رسد تا ۶ ماه آینده به بهره‌برداری برسد.»

احداث خط لوله‌ی حبشان- فجیره از سال ۲۰۰۸ میلادی با کمک یک شرکت پیمانکاری چینی آغاز شده است و دارای ظرفیت انتقال روزانه بیش از ۱.۵ میلیون بشکه نفت است. وزیر انرژی امارات متحده‌ی عربی گفته است این خط لوله نفتی به طول ۳۶۰ کیلومتر، نفت را از محوطه‌ی نفتی ابوظبی در خلیج‌فارس به فجیره در خلیج عمان انتقال خواهد داد.

برخی کارشناسان می‌گویند امارات متحده‌ی عربی با احداث این خط لوله‌ی به دنبال آن است که تنگه هرمز را دور زده و نقل و انتقال نفت خام کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس را بدون نیاز به عبور از تنگه‌ی هرمز، انجام دهد.

«کاهش هزینه‌های نقل و انتقال نفت»

وزیر انرژی امارات متحده‌ی عربی در در پاسخ به این سوال که آیا خط لوله‌ی حبشان – فجیره برای نقل و انتقال نفت خام در صورت بسته شدن تنگه‌ی هرمز احداث شده، به خبرگزاری فرانسه گفته است:« چه کسی گفته که تنگه‌ی هرمز مسدود خواهد شد؟»

پیش از این دیگر مقامات امارات متحده‌ی عربی نیز تاکید کرده بودند که عبورومرور نفت‌کش‌ها در خلیج فارس و تنگه‌ی هرمز باز خواهد بود. آن‌ها هدف از تاسیس خط لوله‌ی نفتی حبشان – فجیره را دور زدن تنگه‌‌ی هرمز ندانسته بودند.

امارات متحده‌ی عربی گفته است که یکی از اهداف تاسیس این خط لوله‌ی نفتی، «کاهش هزینه‌های نقل و انتقال نفت» است.

امارات متحده‌ی عربی گفته است که یکی از اهداف تاسیس این خط لوله‌ی نفتی، «کاهش هزینه‌های نقل و انتقال نفت» است. مقامات وزارت انرژی این کشور می‌گویند با نقل و انتقال نفت از این خط لوله‌‌، کشتی‌های نفت‌کش کشورهای نزدیک به خلیج عمان و دیگر کشورهای حاشیه‌ی خلیج فارس دو روز کمتر بر روی دریا خواهند بود و هزینه نقل و انتقال روزانه تا ۳۸ هزار دلار کاهش خواهد یافت.

محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس‌جمهوری اسلامی، تهدید کرده بود که در صورت تحریم خرید نفت ایران، جمهوری اسلامی اجازه‌ی خروج «حتا یک قطره نفت» از تنگه‌ی استراتژیک هرمز را نخواهد داد. در حال‌حاضر حدود یک پنجم کل نفت جهان روزانه از تنگه‌ی هرمز عبور می‌کند.

از سوی دیگر، محمد سوری، مدیرعامل شرکت ملی نفت‌کش نیز گفته است:« امارات متحده‌ی عربی قصد دور زدن تنگه هرمز را ندارد و به دنیال یک فعالیت تجاری در حوزه‌ی نفتی است.» او نگرانی‌ها از احداث خط لوله نفتی حبشان – فجیره را بی‌مورد دانسته است و تاکید کرده که این طرح نفتی، از اهمیت تنگه‌ی هرمز به عنوان یک آبراه استراتژیک و بین‌المللی نمی‌کاهد.

اعلام آمادگی عربستان برای افزایش تولید نفت

کشورهای غربی در دور تازه‌ی تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی به دنبال تحریم خرید نفت از ایران هستند. آن‌ها امیدوارند که آغاز به کار خط لوله‌ی نفتی حبشان – فجیره بتواند بخشی از نقل و انتقال‌های نفتی از تنگه‌ی هرمز را انجام دهد و مقابله با تهدید جمهوری اسلامی ایران مبنی بر بستن تنگه هرمز تسهیل شود.

کشورهای غربی در دور تازه‌ی تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی به دنبال تحریم خرید نفت از ایران هستند.

اتحادیه اروپا و ایالت متحده‌ی آمریکا در حالی به دنبال تحریم خرید نفت ایران هستند که امیدوارند عربستان، به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی نفت جهان، با افزایش تولید از بروز شوک‌های ناگهانی در بازارهای جهانی جلوگیری کند.


کویشیرو گمبا وزیر خارجه ژاپن در دیدار روز یک‌شنبه (۱۸ دی ماه) خود از عربستان سعودی، با همتای سعودی خود درباره‌ی احتمال تحریم نفت ایران نیز مذاکره کرد. عربستان بار دیگر تاکید کرد که در صورت تحریم نفت ایران، این کشور آمادگی افزایش تولید روزانه‌ی نفت را دارد.

پیش از این ژاپن با پیشنهاد اتحادیه اروپا و آمریکا برای تحریم نفت ایران مخالفت کرده بود. ژاپن با وقوع سونامی و فاجعه‌ی اتمی فوکوشیما در سال ۲۰۱۱، ناگزیر است از نیروگاه‌های حرارتی خود بیشتر استفاده کند. این نیروگاه‌ها به سوخت فسیلی نیازمند هست


http://www.dw-world.de/dw/article/0,,15655137,00.html

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بنظر من آمریکا همچین قلطی نمیکنه

چون اگه همیچن کاری بکنه : همه فکر میکنن ایران از خود خلیج جنگ رو شروع میکنه.

در حالی که بنظر بنده ایران از کشورای دوست برای حمله به آمریکا استفاده خواهد کرد.مثل همین ونزوئلا خودمون (برای آمریکا) و سوریه خودمون (برای انگلیس و ..).

بنظر بنده ، این بهترین استراتژی ممکن برای زربه زدن به آمریکا هست
icon_rolleyes

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در همون هفته ی اول نیروی هوایی پیر و فرسودمون به همراه نیروی دریایی زمان بابا بزرگ هیتلریمون از بین خواهند رفت!! حالا شما بیا موشک بزن. اگر جنگی رخ بده ما مطمانا بازنده خواهیم بود. هرچند با این تحریم های سنگینی که شدیم نیازی به جنگ نیست. اگه وضع به همین شکل پیش بره باید یه فکری برای جنگ داخلی کرد!!!
مردم نون شبشونو ندارن حالا چه برسه به زمان جنگ. همین جوری پیش بره ایران میشه مثل فیلم 28 هفته بعد!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]سلام. اول از همه بگم که خوشحالم خیلی از دوستانی که اینجا عضو هستن هیچ پستی در وزارت دفاع ندارن وگرنه چه که نمیشد!!! یعنی واقا دیدتون از امریکا و ناتو همینه؟ دوستان توری صحبت میکنن که انگار امریکا کشوری مثل افغانستانه و ما در حد المپیک!!!
اول از همه که بستن تنگه هرمز هیچ گاه عملی نخواهد شد مگر اینکه ایران قصد خودکشی داشته باشه اونم نه تنها از نظر نظامی بلکه از نظر اقتصادی!!
اگه هرمز رو ببندیم واردات کالاهای مورد نیاز رو از کجا خواهیم اورد؟ حتما حزب ا... میده دیگه؟
کشورهای خلیج فارس اونقدری منابع خارجی مالی دارن که بتونن تا چند ماه دووم بیارن ولی ما چی؟ همین الانشم که بانک مرکزیمون فلج شده چه برسه به بعد بسته شدن هرمز!!
ایران از زمان جنگ تا به حال از هرمز به عنوان اهرم فشار استفاده کرده ولی در واقعیت همه میدونن که این کار انجام نخواهد شد. در ضمن متن زیرم بخونید شاید نظراتتون عوض شد.


خط لوله‌ی حبشان – فجیره و کاهش اهمیت تنگه هرمز

وزیر انرژی امارات متحده‌ی عربی از آغاز به کار خط لوله‌ی حبشان – فجیره تا ۶ ماه دیگر خبر داد. این خط لوله امارات را در صدور نفت خود تا حد زیادی از تنگه هرمز بی‌نیاز می‌کند و از هزینه انتقال نفت می‌کاهد.



دوشنبه، ۹ ژانویه ۲۰۱۲( ۱۹ دی ماه) ، وزیر انرژی امارات متحده‌ی عربی از افتتاح خط لوله‌ی نفتی حبشان- فجیره در ماه‌های آتی خبر داد. محمد بن دهان الهملی، وزیر انرژی امارات در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرده است:« احداث خط لوله‌ی حبشان-فجیره تقریبا به مراحل پایانی رسیده است و به‌نظر می‌رسد تا ۶ ماه آینده به بهره‌برداری برسد.»

احداث خط لوله‌ی حبشان- فجیره از سال ۲۰۰۸ میلادی با کمک یک شرکت پیمانکاری چینی آغاز شده است و دارای ظرفیت انتقال روزانه بیش از ۱.۵ میلیون بشکه نفت است. وزیر انرژی امارات متحده‌ی عربی گفته است این خط لوله نفتی به طول ۳۶۰ کیلومتر، نفت را از محوطه‌ی نفتی ابوظبی در خلیج‌فارس به فجیره در خلیج عمان انتقال خواهد داد.

برخی کارشناسان می‌گویند امارات متحده‌ی عربی با احداث این خط لوله‌ی به دنبال آن است که تنگه هرمز را دور زده و نقل و انتقال نفت خام کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس را بدون نیاز به عبور از تنگه‌ی هرمز، انجام دهد.

«کاهش هزینه‌های نقل و انتقال نفت»

وزیر انرژی امارات متحده‌ی عربی در در پاسخ به این سوال که آیا خط لوله‌ی حبشان – فجیره برای نقل و انتقال نفت خام در صورت بسته شدن تنگه‌ی هرمز احداث شده، به خبرگزاری فرانسه گفته است:« چه کسی گفته که تنگه‌ی هرمز مسدود خواهد شد؟»

پیش از این دیگر مقامات امارات متحده‌ی عربی نیز تاکید کرده بودند که عبورومرور نفت‌کش‌ها در خلیج فارس و تنگه‌ی هرمز باز خواهد بود. آن‌ها هدف از تاسیس خط لوله‌ی نفتی حبشان – فجیره را دور زدن تنگه‌‌ی هرمز ندانسته بودند.

امارات متحده‌ی عربی گفته است که یکی از اهداف تاسیس این خط لوله‌ی نفتی، «کاهش هزینه‌های نقل و انتقال نفت» است.

امارات متحده‌ی عربی گفته است که یکی از اهداف تاسیس این خط لوله‌ی نفتی، «کاهش هزینه‌های نقل و انتقال نفت» است. مقامات وزارت انرژی این کشور می‌گویند با نقل و انتقال نفت از این خط لوله‌‌، کشتی‌های نفت‌کش کشورهای نزدیک به خلیج عمان و دیگر کشورهای حاشیه‌ی خلیج فارس دو روز کمتر بر روی دریا خواهند بود و هزینه نقل و انتقال روزانه تا ۳۸ هزار دلار کاهش خواهد یافت.

محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس‌جمهوری اسلامی، تهدید کرده بود که در صورت تحریم خرید نفت ایران، جمهوری اسلامی اجازه‌ی خروج «حتا یک قطره نفت» از تنگه‌ی استراتژیک هرمز را نخواهد داد. در حال‌حاضر حدود یک پنجم کل نفت جهان روزانه از تنگه‌ی هرمز عبور می‌کند.

از سوی دیگر، محمد سوری، مدیرعامل شرکت ملی نفت‌کش نیز گفته است:« امارات متحده‌ی عربی قصد دور زدن تنگه هرمز را ندارد و به دنیال یک فعالیت تجاری در حوزه‌ی نفتی است.» او نگرانی‌ها از احداث خط لوله نفتی حبشان – فجیره را بی‌مورد دانسته است و تاکید کرده که این طرح نفتی، از اهمیت تنگه‌ی هرمز به عنوان یک آبراه استراتژیک و بین‌المللی نمی‌کاهد.

اعلام آمادگی عربستان برای افزایش تولید نفت

کشورهای غربی در دور تازه‌ی تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی به دنبال تحریم خرید نفت از ایران هستند. آن‌ها امیدوارند که آغاز به کار خط لوله‌ی نفتی حبشان – فجیره بتواند بخشی از نقل و انتقال‌های نفتی از تنگه‌ی هرمز را انجام دهد و مقابله با تهدید جمهوری اسلامی ایران مبنی بر بستن تنگه هرمز تسهیل شود.

کشورهای غربی در دور تازه‌ی تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی به دنبال تحریم خرید نفت از ایران هستند.

اتحادیه اروپا و ایالت متحده‌ی آمریکا در حالی به دنبال تحریم خرید نفت ایران هستند که امیدوارند عربستان، به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی نفت جهان، با افزایش تولید از بروز شوک‌های ناگهانی در بازارهای جهانی جلوگیری کند.


کویشیرو گمبا وزیر خارجه ژاپن در دیدار روز یک‌شنبه (۱۸ دی ماه) خود از عربستان سعودی، با همتای سعودی خود درباره‌ی احتمال تحریم نفت ایران نیز مذاکره کرد. عربستان بار دیگر تاکید کرد که در صورت تحریم نفت ایران، این کشور آمادگی افزایش تولید روزانه‌ی نفت را دارد.

پیش از این ژاپن با پیشنهاد اتحادیه اروپا و آمریکا برای تحریم نفت ایران مخالفت کرده بود. ژاپن با وقوع سونامی و فاجعه‌ی اتمی فوکوشیما در سال ۲۰۱۱، ناگزیر است از نیروگاه‌های حرارتی خود بیشتر استفاده کند. این نیروگاه‌ها به سوخت فسیلی نیازمند هست


http://www.dw-world.de/dw/article/0,,15655137,00.html[/quote]

این خط لوله در حد کشکه و روز اول درگیری رو هواست!!!

درضمن دوستان در نظر بگیرند که صد در صد نیروی آمریکا جلوی ما نیستا!!!به خدا اونا دو تا قاره اونور ترن!!!

یه جوری دوستان صحبت میکنن که انگار قراره تمام چندین هزار ادوات دریایی و هوایی آمریکا تمام و کمال رو سرمون خراب بشه!

اصلا یکی این وسط بگه چند درصد از نیروی آمریکا توانایی حضور در خلیج فارس رو داره؟؟(امریکا دشمن کم نداره که همه چیزشو بفرسته فقط برای مقابله با ایران)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
sooter عزیز شما اگه کمی راجب استراتژی های جنگی اطلاع داشتین اینقده خوش بینانه صحبت نمیکردین. خوب باشه حق با شما اصلا 3 سوته لوله رو زدیم. بعد شما روابط سیاسی و اقتصادی با کشور های عربی چی کار میکنید؟ نه اصلا بزار یه سوال بپرسم ازت : تا حالا هیچ مبلغ پولی به کشور دیگری حواله کردی؟ میدونی SWIFT چیه؟
همین جوریش امارات ناز میکنه برامون چه برسه که حالا لولشم بزنیم

راجب نیروی امریکا همین بس که 80 تا جنگنده رو ناو هواپیمابرشه. حالا شما بیا باF4 برو به جنگ F18 icon_rolleyes

شما جنگ رو فقط نیرو زمینی میبینی؟ پس سلاح های نا متعارف و استراتژیک چی؟>

وقتی خواستن لیبی رو بگیرن سازمان ملل اجازه ی این کار رو به هر نحوی که شده { by all means } به ناتو داد. حالا چه برسه که ما شروع کننده جنگم باشیم!!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]sooter عزیز شما اگه کمی راجب استراتژی های جنگی اطلاع داشتین اینقده خوش بینانه صحبت نمیکردین. خوب باشه حق با شما اصلا 3 سوته لوله رو زدیم. بعد شما روابط سیاسی و اقتصادی با کشور های عربی چی کار میکنید؟ نه اصلا بزار یه سوال بپرسم ازت : تا حالا هیچ مبلغ پولی به کشور دیگری حواله کردی؟ میدونی SWIFT چیه؟
همین جوریش امارات ناز میکنه برامون چه برسه که حالا لولشم بزنیم

راجب نیروی امریکا همین بس که 80 تا جنگنده رو ناو هواپیمابرشه. حالا شما بیا باF4 برو به جنگ F18 icon_rolleyes

شما جنگ رو فقط نیرو زمینی میبینی؟ پس سلاح های نا متعارف و استراتژیک چی؟>

وقتی خواستن لیبی رو بگیرن سازمان ملل اجازه ی این کار رو به هر نحوی که شده { by all means } به ناتو داد. حالا چه برسه که ما شروع کننده جنگم باشیم!!![/quote]

خب از همون استراتژی که در جنگ نفتکش ها استفاده کردیم الآنم استفاده میکنیم!

درضمن برای همه واضحه که همین کشور های عربی که شما از روابط با هاشون صحبت میکنید صد برابر آمریکا به خونمون تشنن و اگه یه سر حمله اونا نشن درسته!!

همون ناوی که 80 تا جنگنده روش داره چقدر سطح مقطع داره؟؟حداکثر فاصلش با ایران چقدره؟؟تا حالا چند تا شکاری از همون ناو برای شکار یه پهباد ما تیکاف کردن و در حد باقالا نتونستن ظاهر بشن؟؟

ما هم سلاح استراتژیک کم نداریم!!(که تو قلب واشنگتن خودشو نشون میده)

همین ناتو که میگید بعد جنگ جهانی دوم چند تاشون داخل خاک کشورشون به واسطه درگیری با یه کشور دیگه تلفات و خسارات دادن؟(خون مهندسین ما الکی رو زمین نریخته)
نمونه بارزش هم رژیم صیهونیستی که با چهار تا کاتیوشا به سرزمین ارواح تبدیل شده بود!!
شما که از غربی ها که نصف عمرشون رو مستن و در حال دنس و نصف دیگشم در تعطیلات آخر هفته و آخر سال خلاصه میشه انتظار ندارید بعد یه انفجار در قلب خاکشون سرشون رو از پنجره بیرون بیارن و شعار بدن و از کشور متخاصمشون حمایت کنن؟؟(به سرنوشت اسراییل دچار میشن)

درضمن خیلی ها منتظرن تا یه تقی به توقی بخوره تا وارد عرصه بشنو معادلات جهان رو به نفع خودشون تغییر بدن !!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]ما هم سلاح استراتژیک کم نداریم!!(که تو قلب واشنگتن خودشو نشون میده) [/quote]
شما فیلم جنگی زیاد میبینید؟!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.