patriot1979

سنگرهای UHPC ایرانی در مقابل بمب های Bunker buster آمریکایی

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

خب اگر ما هم 20 متر جلو تر یک دیوار بتونی انحرافی با مثلا قطر 1متر درست کنیم باز هم بمب اشتباه می کند و حداقل 20 متر زودتر منفجر می شود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فرضیه شما مشکلی نداره اما مشکل این هست که خلاف چیزهایی که گفته میشه کسی اطلاعات دقیقی از این تاسیسات و خصوصیات اونها نداره و این مورد بالا هم اشاره شد عرض شد در زمان جنگ بوده وگرنه ما ۲۰ و خورده ای سال هست این اآردها رو بیخته و الک آویختیم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یه مساله ای هم هست اینه که این بمب‌ها به خاطر وزن زیادشون حتماً باید بوسیله بمب افکن حمل بشن ، و این هم یعنی یک هدف نسبتاً راحت برای پدافند ایران!

البته میدونم که بمب افکن های آمریکا خودشون هم به پدافند ضد پدافند مجهز هستند ولی تجربه نشون داده آمریکا جایی که ببینه برای نیروی هواییش درصد کمی هم خطر آفرین باشه بسیار بسیار با احتیاط عمل میکنه و تا جای ممکن از ریسک پرهیز میکنه.

این نکته رو هم یادآوری کنم که نیروی هوایی آمریکا ، مرکز ثقل و بازوی اصلی ارتش ایالات متحده هست.

یا علی

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]خدمت جناب آقای DEATH عرض کنم که اون چیزایی که گفتم تخیلات یا اغراق و قلو نبود بلکه واقعیت محض هستن. تو این تهرون ما هر چی بگین و بخواین پیدا میشه اینا که نمونه های خوب بودن.اون چیزی هم که گفتم دقیقا به اسم بتن تهیه میشد ولی به قول شما ملات سیمان بود از اون هم کمتر ملات کاهگل.
در ضمن خیلی خوشحال شدم که یه همکار تو سایت پیدا کردم.

جناب فتح عزیز من اون سد گتوند رو فقط مثال زدم و همون جا هم گفتم که به بحث ما یعنی بتن ارتباطی نداره. فقط خواستم کیفیت طراحی و اجرا در عرصه طرحی ملی به اون عظمت رو نشون بدم.[/quote]
البته من تهران هستم اما تو کارگاه نرفتم هنوز !! خیلی ها خاطراتی تعریف میکنن که باورش برام سخته البته از شما خیلی عجیبتر در ضمن من منظورم این نبود که شما اغراق میکنید سعی داشتم تجربیات خودم رو با گفته های شما تطبیق بدم همین
راستی من از دیدن یه همکار تو این سایت خوشحال شدم شما که اینجا درجه داری بیا دست ما رو هم بگیر icon_wink

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]يکي از تکنيک هايي که ميشه براي دفع کردن حملات بمب هاي سنگر شکن استفاده کرد استفاده از ديوار کاذب بتوني هست. چاشني اين بمب ها به يک شتاب سنج مجهز هست. به محض اينکه بمب ديواره بتوني ميشکافه و وارد فضاي خالي داخل تاسيسات ميشه ,تغييري در سرعت و شتابش بوجود مياد که باعث فعال شد چاشني و انفجار بمب در درون تاسيسات ميشه. يک تکنيک اين ميتونه باشه که در واقع تاسيسات درون دو ديوار قرار ميگيره که بين دو ديوار خالي هست! بمب با رد کردن اولين ديوار ,درون فضاي بين دو ديواره منفجر ميشه......[/quote]

این مساله رو هم با یک فرضیه که به ذهنم رسید میتونن رفع کنن:

ببینید اونا میتونن محاسبه کنن سرعت نفوذ بمب GBU-57 در خاک نوع مثلا لومی-شنی یا آهکی دژ یا رسی-آبرفتی چقدره. مثلا از نتایج تست های واقعی این بمب در سایت آزمایش موشکی وایت سندز

نیومکزیکو به این نتیجه رسیده باشند که این بمب در خاک نوع آهک دژ با بافت و دانه بندی و ساختمان و چگالی فلان با سرعت مثلا 20 متر در ثانیه نفوذ میکنه و همچنین بدونن که این بمب در بتن 150 MPA

با قطر فلان سرعت فلان قدر رو داره و از اونجایی که میدونن عمق تاسیسات فردو ما در 90 متری سطح است فیوز بمب را کلا از نوع شتابی به زمان دار تغییر بدن و با احتساب عمق و سرعت نفوذ زمان

مثلا 4.5 ثانیه پس از برخورد با سطح زمین رو برای انفجارش تعریف کنن.

فکر میکنم به احتمال زیاد سرعت نفوذ این بمب در انواع خاکها رو به دست آورده باشن و بتونن در تاسیسات گوناگون با اعماق و جنس زمین های متفاوت ازش استفاده کنن. مثلا برای نطنز با توجه به عمق

کمترش زمان فیوز رو 1 ثانیه یا حدود اون تعریف کنن.

نوع جنس زمین و خاک هم در نقشه های بین المللی زمین شناسی و منابع بیشماری در اختیار اونها هست.

اگر این فرضیه مشکلی داره لطفا توضیح بدید.[/quote]

به نظر من که نیازی به این دنگو فنگ ها نیست. راه ساده تری هم هست.
داخل بمب یک شتاب سنج با یک میکرو پروسسور قرار بیدن.
از زمانی که شتاب بمب به طور ناگهانی کم می شود(یعنی لحضه برخود بمب) میکروپروسسور یک تایمر را راه اندازی می کند و به طور متوالی میزان کاهش شتاب را همراه با زمان سپری شده مقایسه می کند و در کسری از ثانیه می تواند میزان نفوذ و زمان ان را تخمین بزنه .حالا اگه زمین سخت باشه زمان کمتری برای این تخمین داره یعنی در همون 100 تا 200 نمونه برداری اول(سرعت نمونه برداری خیلی بالا که این تعداد در کسر کوچکی از ثانیه صورت می گیرد.) ولی اگر محیط نرم تر باشه می تونه تا اخرین لحظاتی که دستور انفجار بده نمونه برداری کنه.
این رو هر زمینی جواب می ده.
تازه اگر دیوار کاذب هم قرار بدیم با این روش بمب خودش رو اصلاح می کنه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
چطور میتونه اصلاح کنه؟ مگر اینکه دقیقا بدونه جنس خاک در همه لایه ها چقدره و مقاومتشون چقدره. و بدونه هم که تاسیسات دقیقا در چه عمقی هستند.
حالا ما اگر به جای یک لایه خاک یک چیز دیگه بگذاریم این سیستم هم اشتباه می کنه. چون مثلا یک لایه بتون خیلی بیشتر شتاب رو کم می کنه تا یک لایه کاه یا یک لایه خاک رس.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]چطور میتونه اصلاح کنه؟ مگر اینکه دقیقا بدونه جنس خاک در همه لایه ها چقدره و مقاومتشون چقدره. و بدونه هم که تاسیسات دقیقا در چه عمقی هستند.
حالا ما اگر به جای یک لایه خاک یک چیز دیگه بگذاریم این سیستم هم اشتباه می کنه. چون مثلا یک لایه بتون خیلی بیشتر شتاب رو کم می کنه تا یک لایه کاه یا یک لایه خاک رس.[/quote]
نه اشتباه نمی کنه.
این پیش بینی می تونه حتی چند صدم ثانیه قبل از دستور انفجار باشه. وقتی پیش بینی اولیه صورت می گیره دیگه بی خیال که نمیشه به کارش ادامه می ده
فرض کنیم اول جنس نرم بعد سخت.(بمب در قسمت نرم پیش بینی می کنه که x بازه زمانی طول می کشه تا بهترین زمان انفجار.خوب اگر در این x بازه از قسمت نرم عبور نکه که هیچی پیش بینی درست است(باز هم برنامه در حال جمع اوری اطلاعاته تالحظه اخر) .حالا اگر در در این x بازه وارد قسمت سخت شد در همون کسر ثانیه اول که در قسمت سخت نمونه برداری می کنه خودش رو اصلاح می کنه.
برای برعکس هم همینطور.
تازه این سناریو که گفتم خیلی سادس.خیلی پیچیده گی ها میشه بهش اضافه کرد.بعیده که بمبی با همچین ابعاد و این همه زحمت بدون هوشمندی نسبی باشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام

چند تا نكته

- قرار نيست MOB حتما به تاسيسات زير زميني برسه بعد منفجر بشه تا انهدام اون تاسيسات را به طور كامل انجام بده !
كافيه سر جنگي 2700 كيلوگرمي اون در عمق مناسب منفجر بشه تا يك زلزله مصنوعي پرقدرت ايجاد بكنه و سقف را روي سر هرچي كه اون پائين هست خراب كنه !

- گزارش شده نفوذ بمب در بتن مسلح 60 متر مي باشد همچنين نفوذ بمب در صخره هاي سخت 38 متر مي باشد .

مي تونيد از اين دو تا بند اهميت ساخت بتن مقاوم را درك كنيد . چه جهت مقابله با موج هاي زلزله مصنوعي حاصل از انفجار بمب در عمق زمين و چه در جهت كاهش نفوذ بمب .

- نوع هدايت اين بمب GPS اعلام شده كه خب icon_wink ، در مورد مقابله با ساير انواع هدايت هم مي شه كارهايي كرد .

- قرار نيست تمام لايه ها خاك و بتن باشن ! چرا از لاستيك و پلاستيك استفاده نكنيم . ميزان نفوذ يك گلوله در شيشه معمولي چقدره ؟ داخل شيشه ضد گلوله چقدر ؟ آيا يكي از حساسترين مراكز كشور قراره تنها با بتن مقاوم محافظت بشه !

- يكي از ساده ترين راههاي مقابله با اين نوع بمب ها استفاده از مين هاي زيز زميني هست . مين هوشمندي كه با تشخيص نفوذ بمب ، منفجر بشه و قبل از اينكه بمب بتونه به اعماق بيشتر نفوذ كنه ، كار رو يكسره كنه .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مین هوشمند جالبه. یا یک پوشش انفجاری که در صورت نفوذ جسمی منفجر بشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مين هوشمند ايده جالبي است. (در واقع مي توان گفت دفاع فعال) و به نظرم آن نگراني درباره مكان‌هاي دسترسي تاسيسات را هم مي تواند برطرف كند. بايد ديد چقدر مي تواند عملي باشد....

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مین هوشمند ایده خوبی هستش و اگ عملی باشه عالی هسش ولی من یه سوال داشتم حالا آمریکا به تاسیسات ما تو عمق 90 متری حمله کنه ! اگه با بمبهای 15 تنی و اون هم دوبار و یا بیشتر به یک جا حمله کنه چی میشه؟ همانطوری که میدونیم 15 تن مواد منفجره به خودی خود میتونه خاک یک کوه رو پودر کنه آیا چیزی میمونه که تو حمله بعدی بتونیم ازش دفاع کنیم؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.