f222

جنگ نرم و مهندسی موسیقی زیر زمینی

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[quote]دوست عزیز من راک و هوی متال و رپ موسیقی های مورد علاقم هستن. سیاه نمایی می کنید!!! به خاطر همین برخورداس که الان می بینیم همه ی جوونا آهنگای رپ رو به آهنگایی که ارشاد تایید می گنه ترجیح میدن. اگه از همون اول ارشاد با رپرها کنار می اومد الان این اوضاع نبود!
اگه می خوای دیدت نسبت به راک عوض بشه یه پیغام شخصی بهم بده تا چندتا موسیقی و خواننده بهت معرفی کنم[/quote]

ارشاد همون رفتاری رو بااین خرده فرهنگ ها (نه موسیقی !) میکنه که غرب ابتدا با اونها کرده و هنوز هم داره میکنه ! ... ؛

منتها اینها جزو فرهنگ ما نیستن و کاملا وارداتی محسوب میشن ؛ رفتن به سمت این موسیقی ها برای افراد ایرادی نداره منتها نمیشه از دولت انتظار داشت که پشتیبان چنین فرهنگ های وارداتی باشه بلکه دولت باید در تقابل با اونها بلند بشه و تمام حمایتش رو بزاره بر بسط و گسترش موسیقی سنتی و داخلی (که البته این کار رو بدرستی انجام نمیده و این ایراد هست) ...

[size=9]ضمنا من خودم باب سیگر ، لنرد اسکینرد و ... کلا انواع راک بخصوص راک اند رول هم زیاد گوش میدم ! .. [/size]icon_wink اینجا از علاقه صحبت نمیکنیم و گوش دادن این سبک از موسیقی رو توصیه نمیکنم ؛ هر سبک موسیقی پشت سرش یک فرهنگ و در ادامه جا افتادن فرهنگش یک سری رفتارها رو به همراه میاره که روی کنش های اجتماعی ملت تاثیر شگرف میزاره ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اقا ابراهیم شما هم!!!فکر نمی کردم راک باز باشید icon_wink
من دو دلیل عمده ی گرایش جوانان ایرانی به موسیقی غربی رو یکی زیباتر و پر انرژی تر بودن موسیقی غربی و دیگری کم کاری خودمون در زمینه ی گسترش موسیقی بومی هستش.
من منکر گناه و تاثیر گذاری موسیقی بر ذهن انسان نیستم اما نمی توان جلوی گرایش جوانان به موسیقی رو گرفت.در مورد موسیقی زیر زمینی هم باید بگویم که تقصیر خودمان است چه اشکالی دارد ما یک شبکه ی موسیقی برای پخش موزیک ویدیوهای داخلی و البته کنترل شده (از جهت مستهجن نبودن و تکست های سالم) داشته باشیم؟؟؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تو رو خدا اونایی که این همه سنگ رپ رو به سینه میزنن اصلا میدونن اون یارو چی داره میگه؟ icon_wink

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام

نرم افزار reverse کردن رو پیدا کردم ... 20 مگابایته ..... تازه یه ادیتور قدرتمند صدا هم هست و بدردتون می خوره ... رایگان هم هست ..... می تونه صدا رو هم از تصویر جدا کنه ....

تازه invert هم می تونه بکنه

http://power-sound-editor.en.softonic.com/download

فعلا دارم آهنگ های لری رو باهاش چک می کنم .......... icon_wink
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=brown]برای تعطیلات سرگرمی خوبی هست برادر 100...

منتهی فکر کنم سردرد و بی قراری به سراغت بیا که اونم دلیل داره.

در ضمن از 60-70 درصد سرعت استفاده کن.[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بعضی از انسانها فکر میکنن که موسقی میتونه دل جرات بده ولی اینطور نیست

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]اولا من از همه رپر ها فحش شنیدم (تو آهنگ ها) [/quote]
میشه بگی یاس تو چه آهگی فحش داده؟

[quote]کم کم روحیه جهادت رو از دست میدی[/quote]برو آهنگ یا حداقل متن آهنگ "وطن پرست"رو از هیچکس گوش بده یا بخون/برو آهنگ/متن آهنگ "انجام وظیفه"هیچکس رو گوش بده یا بخون/برو آهنگ"سرباز وطن"یاس رو گوش کن/برو آهنگ"تاشلمچه"ی یاس رو گوش کن برو...

[quote]تو رو خدا اونایی که این همه سنگ رپ رو به سینه میزنن اصلا میدونن اون یارو چی داره میگه؟ Laughing[/quote]تورو قرآن تورو خدا تورو هرکی که قبول داری یه چنتا رپ گوش کن بعدش این حرفو بزن/رپ اون چیزی نیست که ساسی مانکن یا امثالهم میخونن اونا پاپ میخونن روی بیت شش و هشت!!رپ اونه که بهرام توی"اینجا ایرانه" یا هیچکس توی"وطن پرست" یا یاس توی"سرباز وطن"میگه/رپ یعنی درد/یعنی اعتراض!نه پارتی های شبانه و شیطان پرستی!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]کم کم روحیه جهادت رو از دست میدی ( نگو نه که دروغه چون خودم همه این افراد رو دیدم چطوریند)
[/quote]اولا که اگه رپر دیدی بگو چطوری؟که ما سخت مشتاق دیداریم!!
دوما اینم پاسخ به قسمت اول حرفت
باید محض اطلاع بگم که یه تیکه از آهنگ رپِ یاس با نام سرباز وطنه:
"واسه جنگ به دنبال حسّ و حال نگرد
چون که اون که برد هیچ وقت استخاره نکرد
توی حال و سال خوبی مثل سال ۹۰
همه دستا میره بالا به افتخار وطن "

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فکر کنم نظر بعضی مخالفان بیشتر از نشنیدن این جور آهنگ ها باشد
من خودم زیاد آهنگ رپ و راک گوش نمی دادم اما یکی دوبار گوش دادم و دیدم بد نیست و مضامین اجتماعی خوبی بیان دارد و کاملا خلاف پیش فرض هایم بود
وقتی آهنگ سبزی فروش خاک را گوش دادم دیدم راک و رپ در ایران بومی سازی شده است
و فضای کار بسیاری دارد و ظرفیت استفاده حتی در زمینه های اسلامی و مذهبی را هم دارد

شاید یکی ازاشتباهات در پیش فرض هایم حرف های صدا و سیما در مورد شیطان پرستی این نوع آهنگ و ... داشت که من بدون چک منابع اعتماد کردم
از سویی دیگر چون در شعر انگلیسی فهمیدن کمی سخت می شود و قواعد رعایت نمی شود و برداشت غلط احتمالش بالا می رود

راستش من تازه کلمه بومی سازی را درک می کنم و می فهمم یعنی چه؟
بومی سازی کپی پیست نیست بلکه استفاده مستقل از یک ابزار در قالب شرایط، نیازها و فرهنگ خودمان است
و واقعا رپ و راک در کشور ما در حال بومی سازی است

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
وقتی شما به یک نیاز پاسخ مناسب ندید باید منتظر شکل گیری اشکال زیرزمینی و از قضا خارج از کنترل باشید.

موسیقی با حال و سبک زندگی آدم ها در ارتباط است. وقتی یک بستری شکل میگیره یک موسیقی مربوط به خودش رو می طلبه. حالا اگر شما اومدی خواستی موسیقی 100 سال قبل رو به اسم موسیقی سنتی بدی به خورد ملت، اون وقت باید منتظر باشی که راه های عجیب غریب زیر زمینی پیدا بشه. (انگار یک چیزی سنتی شد لزوما خوبه! همون موسیقی ای که ما الان بهش می گیم سنتی به صورت گسترده از موسیقی غربی الهام گرفته بجز برخی موارد معدود.)
هنر و فرهنگ موضوع سیالی است و از شرق و غرب زمین الگو می گیره. این موضوع از عهد باستان تا الان در جریان هست. این که بخوایم یک دیوار بکشیم بگیم ما می خوایم فقط موسیقی بومی منحصر برای خودمون داشته باشیم، بیشتر یک موضوع خنده دار هست تا واقعیت.
رپ اگر فضاش از اول باز می شد و به صورت کنترل شده می اومد، موسیقی خوب و اعتراضی ای بود که اتفاقا با اهداف ما تناسب داشت. مطمئن باشید رنگ و بوی ایرانی هم به خودش می گرفت. کما این که الان هم گرفته. همین قضیه در مورد راک و متال و... هم در جریان هست. مشکل اینه که بعضی ها معیار رو میذارن سلیقه ی خودشون و می خوان با پدیده های نرم برخورد سخت بکنن.
======================
گذشته از موضوع بالا. موسیقی زیاد گوش ندید، آثار بدی داره و اراده رو سست می کنه. البته این یک توصیه ی فردی است نه یک نسخه ی اجتماعی.
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اولا من معذرت می خوام ، آهنگ های یاس رو چند تاش رو گوش دادم ، ظاهرا بدکی نیست ، مشکلی نداشت ، ریورس هم کردم چیزی توی اون آهنگ ها نبود ، ولی سر حرفم هستم ، چندتا آهنگ هم هست ، وقتی کامل ریورس شده گوش دادم کلمات اونجوریش رو بهتون میگم ،

antiwar این چه حرفیه که میزنی که موسییقی ما الها گرفته شده از غربه؟! :mrgreen: فقط این یک تیکه از حرفتون از نظر من اشکال داره ، آخه عزیز من ابداع کننده نت نویسی ما ایرانی ها بودیم! بعد شما میگی که ... این هم از اون جرف ها بودا :lol: موسیقی ما قدمتش بیش از این حرفاس !

http://en.wikipedia.org/wiki/Persian_traditional_music
در قسمت origen خط اول :
Archeological evidence[citation needed] reveals musical instruments that were used in Iran during the Elamite era around [b]800 BC[/b].
800 سال قبل از میلاد مسیح (ع) ! تازه این سند داره ، وگرنه از کجا معلوم شاید قدمتش بیشتره :lol:

سازهای ما قدمت چند هزار ساله داره ، فقط کم کم پیشرفت کردند ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]antiwar این چه حرفیه که میزنی که موسییقی ما الها گرفته شده از غربه؟! Evil or Very Mad فقط این یک تیکه از حرفتون از نظر من اشکال داره ، آخه عزیز من ابداع کننده نت نویسی ما ایرانی ها بودیم! بعد شما میگی که ... این هم از اون جرف ها بودا :lol: موسیقی ما قدمتش بیش از این حرفاس ! [/quote]
فکر کنم سوء برداشت شد.
بنده گفتم اون چیزی که الان ما بهش موسیقی سنتی می گیم. اشاره ای به قدمت موسیقی در ایران نبود. اونی که الان عموما به عنوان موسیقی سنتی شناخته میشه به صورت گسترده در دوره ی قاجار تحت تاثیر موسیقی غربی پدید اومده.
پ. ن. فکر می کنم بر خلاف فرموده شما یکی از المان های وارداتی در موسیقی ما همین نت نویسی باشه. پیش از این ما به جای نت از شعر برای انتقال ملودی استفاده می کردیم . موسیقی ما بیشتر بدیهه سرایی بوده که از اصول قیاسی پیروی می کرد. ما ردیف هامون رو در دوران معاصر و بعد از گذر از موسیقی مقامی نت نگاری کردیم. ظاهرا در این کار یک مشکل اساسی هم داشتیم و اون این که موسیقی ایرانی ریتم آزاد داره ولی موسیقی غربی ضرب آهنگش اول نت نوشته میشه.
به هر حال این موضوع رو متخصصین باید توضیح بدن که از سواد بنده خارجه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوست عزیز طبیعتا بر حسب امکانات ضبط موسیقی و خیلی دیگه از مسائل ما در همه جای دنیا دو نوع موسیقی داریم!

یک نوع زیر زمینی ( بدون مجوز و حمایت کمپانی و امکانات لازم ) و رو زمینی ( با مجوز و حمایت کمپانی و امکانات لازم )

و همه ی سبکهای موسیقی از جمله پاپ و راک و متال و رپ در همه جای دنیا زیر مجموعه هر دو اینها می باشند!

نمونش هم در کشور ما زیاده! پاپ رو زمینی و مجاز برای مثال مجید اخشابی یا استاد اصفهانی و محسن چاوشی و محسن یگانه و... هستند ! جالب اینه که همین محسن چاوشی و محسن یگانه تا چند سال پیش مجوز نداشتن و کارشونو زیر زمینی دنبال می کردن و محتوای غیر اخلاقی هم نداشتن و الان مجوز دار شدن و تونستن با کمپانی های موزیک قرار داد ببندن! پس هر موسیقی زیر زمینی توش فحش و فحاشی نیست دوست عزیز و به خود شخص خواننده بستگی داره که کی باشه!
ما از تعریف موسیقی در غرب یک نوع قالبی داریم که اونا متناسب برای فرهنگ خودشون اونو تنظیم کردن!
در نتیجه ما می بینیم که اونا حتی موسیقی های مجازشونم فحش و حرفای ناسزا توش دیده میشه! پس این ربطی به زیرزمینی بودن نداره و ما اگه می بینیم که موسیقی هایی با محتوای غیر اخلاقی منتشر میشه ناشی از عدم نظارت مسئولینه ! نه صرفا اینکه چون این موسیقی زیر زمینی تولید شده حتما توش فحشه! باید حتی رو زیر زمینی ها هم نظارت بشه! یادمه این حرفو رشید پور مجری کانال پنج می گفت!

ما حتی در همین سبک رپ که تو غرب محتوای کاملا غیر اخلاقی داره می بینیم که کسی مثل یاس یا همون یاسر بختیاری نه تنها کاراش محتوای غیر اخلاقی نداره بلکه دارای محتوای خوب و اجتماعی و مفیدی برای جامعه هست
همین آقا اکثر کاراشو تو استودیو های پاپی که توسط وزارت ارشاد تایید شده ضبط می کنه و بیشتر مردمم می شناسنش! و جالب اینجاست با خواننده های پاپ معروف ما هم این آقا در ارتباطه!
جالبتر اینه که همین آقا شیش تا از آهنگهاش مجوز ارشاد داره و تو آلبوم خواننده مجاز به نام سیروان خسروی هم حضور داشته! ولی نمی دونم چرا به این آقا مجوز انتشار آلبوم نمیدن!
در صورتی که چند سال پیش به فردی به نام شاهکار بینش پژوه مجوز انتشار آلبومی به نام اسکناس رو داده بودن که محتوای جالبی نداشت به نظر من! یعنی همین جناب یاس کاراش اخلاقی تره تا این آقا! حالا بگذریم!

خلاصه که من رو این زمینه خیلی تحقیق کردم و به نظر من فحش و نا سزا بستگی به خود خواننده داره نه زیر زمینی بودن! البته اینم نباید ازش گذشت که ماشالله مردم ما هم کمی بد دهن هستن و خیلی با فرهنگم نیستیم اونجورا که می گن! از زبون و فحشهای راننده تاکسی سر چهارها گرفته تا غیره معلومه به چه شکله!

در آخر هم یک موسیقی کوتاه به سبک رپ رو من چند وقت پیش برام یکی بلوتوث کرده بود که به نظرم خیلی جالب بود یک فرد چه طوری با این قالب موسیقی خدای خودشو ستایش می کنه! در صورتی که در همین سبک ما می بینیم که بیان ضد خدایی و غیر اخلاقی هم وجود داره و چرا اینها به سمت مضامین خدایی و اجتماعی و حتی آهنگایی با مضامین مبارزه با مصرف مواد مخدر نمیرن؟ درست مثل سبک پاپ که ما می بینیم کارهای خوانندگان فارسی زبان داخل و خارج کشور به چه شکلی هست!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]آهنگایی با مضامین مبارزه با مصرف مواد مخدر نمیرن؟ [/quote]سلام دوست عزیز مطالبی رو که نوشته بودین رو خوندم ولی باید بگم برای این تیکه از حرفتون:مراجعه شود به آهنگ"بزارین بکشمش"از یاس!
تو جای دیگری از سخنانتون از کارهای با مجوز یاس و همچنین حضورش توی جمع روزمینی ها سخن گفتین که باید اینو هم بهش اضافه کنم که:

http://caffecinema.com/index.php?option=com_content&view=article&id=4919:1390-11-12-10-19-58&catid=34:news-iran&Itemid=58

خودتون ببینید جایگاه یاس کجاست!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
Antiwar
نه عزيزم، اولين نت رو در جهان يك شخص اروميه اي با همين 7 حرف نوشت، اين مشكل رو زياد داريم كه ما خيلي چيزها رو درست كرديم،بعدا به خاطر اينكه نيومديم اونا رو به دنيا معرفي كنيم،بقيه گفتند ما اين كار رو كرديم!
1 چيز ديگه،منظور شما از اينكه موسيقي در زمان قاجارها از غرب كلي واردات داشت چيه؟ آخه سازهاي ما كه قدمت هزار ساله و بيشتر دارند، نت هم كه از خودمونه پس فقط اشعار مي تونند الهام بگيرند كه اون هم دست ماست كه چي رو استفاده كنيم! به شدت قاطي كردم!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.