امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

با تشکر از دوستان.

با آنکه ام 47 از نظر سال ساخت فرق زیادی با ام 48 ندارد ، اما به خاطر طراحی عجیب و غربی جلوی برجک ، امکان نصب توپ به همراه استابلایزر بر روی آن وجود ندارد. به همین خاطر هیچ کشوری تمایلی به استفاده از ام 47 ندارد و در واقع هیچ کشوری هم از آن استفاده نمی کند. چرا که امروزه دیگر تانکی که در حال حرکت قادر به شلیک نباشد ، به هیچ دردی نمی خورد.

در حالیکه ام 48 هنوز هم در ارتش های برخی کشورها مشغول به کار است و ارتقاهای خوبی هم بر روی آن صورت گرفته است. به عنوان مثال :



[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10084/M48A5_001.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10084/thumb_M48A5_001.jpg[/img][/url]

M48A5 ارتش ایالات متحده که به توپ 105 میلیمتری و سامانه هدفگیری نصب شده بر روی M60A3 مجهز شده است.
این تانک ها تا اواخر سال 1995 در خدمت ایالات متحده بودند. در واقع فروپاشی شوروی بود که باعث کنار گذاشتن این تانک ها از خدمت شد.





[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10084/us-m48a5-m60a3-mbt-t-142-workable-track-link-set-1-35-bronco-models-3529.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10084/thumb_us-m48a5-m60a3-mbt-t-142-workable-track-link-set-1-35-bronco-models-3529.jpg[/img][/url]

شنی های T142 که توسط ایالات متحده به منظور استفاده در تانک های سری ام 60 و ام 48 طراحی شده است.
این شنی ها دو برابر شنی های اصلی این دو تانک مقاومت دارند و همچنین دارای کفشک های مخصوصی هستند که تردد
تانک را در موقعیت های جغرافیایی ناهموار و صعب العبور ، مثل مناطق یخ زده و همچنین بیابان ها و شن زارها را آسانتر می سازد.
قدرت تحرک این دو تانک با استفاده از این شنی ها بهبود می یابد.





[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10084/CM11.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10084/thumb_CM11.jpg[/img][/url]

CM11 یا همان ببر شجاع ، به روز رسانی تانک های ام 48 توسط تایوان
این تانک ها مجهز به توپ 105 میلیمتری با استابلایزر جدید و روان به همراه سیستم کنترل آتش جدید و کامپیوتر پایه می باشند.





[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10084/M48A5K.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10084/thumb_M48A5K.jpg[/img][/url]

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10084/M48A5K_04~0.JPG"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10084/thumb_M48A5K_04~0.JPG[/img][/url]

شاید پیشرفته ترین مدل عملیاتی ام 48 مدل M48A5K می باشد که توسط کره جنوبی طراحی و ساخته شده است.
این تانک ها مجهز به توپ 105 میلیمتری ، شنی جدید ، موتور تقویت شده ، سیستم کنترل آتش دیجیتال و مسافت یاب لیزری جدید نصب شده بر روی
تانکهای سری کا 1 می باشد که هنوز هم در خدمت ارتش کره جنوبی می باشد. طرفین تانک نیز با زره های اضافی تقویت شده اند.
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
همین الآن متاسفانه تووی سوریه روی تی72از لاستیک استفاده می کنند اینم به نظرم واسه حفاظت بیشتر دربرابر گلوله های کالیبر بالاست و ایضا آرپی جی وگرنه در برابر گلوله های توپ گمان نکنم کارایی داشته باشه ویرایش شده در توسط HHL

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[right]برادر عباس اون روش میله جوش دادن روش قدیمی هست که اگر عکسهای دوران جنگ جهاانی دوم رو ببینید هم روی تانکها از اون روش میله جوش دادن استفاده می شده. در ضمن استفاده از کیسه شن هم در زمان جنگ دوم جهانی هم توسط متفقین هم متحدین استفاده می شده که کلا روش مناسبی برای حفاظت از زره تانک هست[/right]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ارتقاهای تیام بر روی تانک ام 47:

ایران 400 عدد تانک ام 47 از آمریکا در دهه ی 50 میلادی خریداری کرد که امروزه از سازمان رزم نیروی زمینی ارتش خارج شده اند ولی سه نمونه ارتقا برای این تانک ها در سالهای اخیر رونمایی شده است. 

 

تانک ام 47:

x00854819390.jpg

 

ارتقای سبلان:

12700050_864.jpg

 

ارتقای قبلی تیام:

130647_orig.jpg

 

ارتقای جدید تیام:

Screenshot_20230418_194952.jpg

272887_290.jpg

EuxcIHOWQAEOAcp.jpg

1910760.jpg

با تشکر از دوستمان  @remo 

ویرایش شده در توسط mehdipersian
  • Like 3
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط panzer-grouppen
      کرکس خان دستت درد نکنه . ببینم ایران از اینا داره ؟ چقدر ؟ و یه چیز دیگه : آیا این تانک توان مقابله با آبرامز و مرکاوا رو داره ؟
    • توسط Amirali123
      از مثلث آهنی تا شش ضلعی فولادی
      From the Iron Triangle to the Steel Hexagon
      قسمت اول
       

       
        نیروی زمینی برای دستیابی به اهداف استراتژیک روی زمین ضرورت است. نیاز به تحرک و حفاظت برای هر نیروی جنگی حیاتی است. بدین ترتیب، توان زرهی یکی از جنبه های اصلی دکترین نظامی به حساب می‌آید و به سربازان توانایی حرکت سریع در حالی که تحت حفاظت هستند را در مسافت های طولانی می دهد. در زمانی نه چندان دور، پارامترهای زرهی به سه دسته کلی شامل قدرت آتش، حفاظت و تحرک تقسیم می‌شدند. با این حال، در عصر مدرن، نیاز به عناصر بسیار بیشتری وجود دارد، مانند تحرک، مرگباری، بقاپذیری، خودمختاری، اتصال و سازگاری
       

       
         تعادل بین این عناصر جدید برای اطمینان از اینکه الزامات طراحی زرهی را محدود نکند، حائز اهمیت است. میدان‌های نبرد در آینده پیچیده‌تر، متنوع‌تر، پرسرعت‌تر و خطرناک‌تر خواهند بود، اما نقش زرهی به همان اندازه‌ی روزهای نخست تاثیرگذار باقی خواهد ماند. خودروهای زرهی در اشکال و اندازه‌ها و وزن‌های مختلف متناسب با نقش‌های گوناگون تولید می‌شوند، زیرا هر شرایطی خودروی منحصر به فردی را می‌طلبد. در نتیجه، شاهد تنوع زیادی میان ارتش‌های جهان هستیم. با این حال، نقش عملیاتی یک خودروی زرهی در تمامی میادین مطلقاً یکسان نیست و ممکن است دو کشور از یک وسیله یکسان برای مقابله با تهدیدات متفاوتی استفاده کنند.
       
      مسائلی که بر الزامات زرهی تأثیر می‌گذارند:
      ناتو نیاز به تجدید و بروزرسانی قابلیت های خود دارد. ( با توجه به اینکه بتوانیم متقارن با تهدیدات مواجه شویم ) درگیری‌ها با تروریست‌ها و شبه‌نظامی‌ها در سطح جهانی هنوز ادامه دارد.
      اجماع فزاینده‌ای در مورد عملیات‌های آینده وجود دارد که عمدتاً در محیط‌های شهری خواهند بود.
      نیاز به انتقال زرهی از A به B بیش از پیش خواهد بود. ( تا حد امکان سریع، کارآمد، ایمن و مقرون بصرفه )
      تهدیدات نوظهور در حوزه سایبری و اطلاعات ظهور یافته‌اند که باید به آن‌ها پاسخ داده شود.
       

       
      تعادل میان شش عنصر زرهی نوین
        باید تعادلی بین تمام عناصر شش‌ضلعی زرهی وجود داشته باشد، جایی که مدیران باید ریسک‌های مختلف را ارزیابی کنند تا بدانند اولویت‌ها کجا قرار دارند. محیط‌های شهری متراکم ممکن است به تحرک نیاز داشته باشند، در حالی که در حومه شهرها، مرگباری اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. نیکولاس دراموند (Nicholas Drummond) مدیر عامل (AURA Consulting Ltd) می گوید که محور اصلی برای وسایل زرهی تحرک استراتژیک شده است.
       
       
      حفاظت هنوز یک عامل حیاتی است، اما به روش‌های جدیدی به آن پرداخته می‌شود و مانند گذشته به معنای زره ضخیم‌تر نیست. زره‌های ماژولار برای مقابله با موشک‌های ضدزره ضروری هستند. در همین حال بدنه های سبک و تمرکز بر افزایش تحرک، دور شدن از زره های سنگین را نشان می‌دهد. با این حال، سه‌گانه تحرک، حفاظت و آتش هنوز مهم‌ترین عناصر هستند. دراموند می‌گوید: " با پیروی از این سه اصل، ما ملاحظات نوینی را فراهم کردیم. تجهیز زرهی آینده به حسگرهای پیشرفته مانند پلتفرم آژاکس که مجهز به حسگرهایی با هوش مصنوعی است، آگاهی خدمه داخل خودرو را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد. این حسگرها جستجو، ردیابی و شناسایی خودکار را ممکن می‌سازند و به خدمه این امکان را می‌دهند تا پیش از شناسایی، به تهدیدات واکنش نشان دهند.
       
        یک سیستم مدیریت میدان نبرد مدرن به کاربران اجازه می‌دهد به صورت زنده از موقعیت هر واحد در نقشه مطلع شوند. اتصال یکی از راه‌های کلیدی برای بهبود فرمان و کنترل (C2) است و باید به عنوان یک عامل تغییر دهنده بازی در نظر گرفته شود. این سطح از اتصال پیشرفته تأثیر زیادی بر بقای واحدهای زرهی خواهد داشت و فراتر از واحدهای زمینی، شبکه‌هایی بین واحدها در حوزه‌های زمینی، دریایی و هوایی ایجاد می‌شود. (م: اینجا به مفاهیمی مانند Multi-Domain/Cross-Domain اشاره می‌شود که باید به بیش از پیش به آن توجه کرد)
       
        بخش بعدی شش‌ضلعی، بقاپذیری است. این مفهوم به بهبود نیازهای فنی (قطعات مصرفی) و پشتیبانی سازنده، علاوه بر ایده سنتی بقا نظیر قابلیت اطمینان و بهره‌وری سوخت اشاره دارد. اگر یک وسیله نقلیه زرهی بتواند 72 ساعت بدون تأمین مجدد یا تعمیر فعالیت کند، فشار لجستیکی به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت.
       
        آخرین عنصر شش‌ضلعی، سازگاری است. سازگاری به توانایی یک وسیله نقلیه برای انطباق با سناریوهای مختلف جنگی اشاره دارد. توانایی یک وسیله نقلیه منفرد برای انجام مأموریت‌های مختلف بدین معناست که وزارت دفاع مجبور نیست هر بار که بخواهد یک سناریو جنگی را آغاز کند، به دنبال یک وسیله نقلیه جدید باشد. ماژولار بودن یکی از مؤثرترین راه‌ها برای دستیابی به این امر است.
       
        اضافه بر این شش عنصر، 3 عامل عملی نیز وجود دارد که انتخاب ها را محدود میکند، عبارتند از هزینه، وزن و قوانین فیزیک. همچنین شما باید در انتخاب هایی انجام میدهید خدمه و عوامل انسانی راهم در نظر بگیرید.
       
       
      ادامه دارد ...
       
      صرفا برای میلیتاری / و انتشار با نام نویسنده و  http://www.military.ir/ مجاز است
      منبع در اخرین پست قرار میگیرد
      دوستان برای پرسش سوالات تا انتشار تمامی بخش ها صبر کنید
       
      پایان قسمت اول ...
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.