SAEID

تحلیل و پیگیری تحولات لبنان

Recommended Posts

1 ساعت پیش, OldTwilight گفت:

 

در شرایط بحرانی جنگ احزاب وقتی به پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) از یک ناامنی داخلی و پیمان شکنی یهود بنی قریظه، در داخل شهر مدینه خبر داده شد، حضرت جهت ارزیابی موضوع، چهار نفر را مأمور بررسی و تحقیق کرد و فرمود اگر صحیح بود طوری که دیگران متوجه نشوند، فقط به خود من بگویید؛ و اگر درست نبود در میان جمع با صدای بلند گزارش را تکذیب کنید.

 

کنترل اطلاعات و روحیه جنگجویان یکی از مهمترین ارکان جنگ هست و کسی پیروز است که آن را رعایت کند. به نظر میاد حکومت تصمیم گرفته کم کم افسار سلبریتی ها ، خبرنگاران و افرادی که بی محابا دارند اطلاعات پخش می کنند رو بکشه و کنترلشون کنه چون با این وضع نمی شه جلو رفت.

 

من یک چیز را با قطعیت میتونم بگم ( با اینکه ترجیح اینه همیشه در امور خصوصا تخصصی و حتی سیاسی اما و اگر و احتمالا زیاد استفاده بشه چون مطلق قضاوت همه جانبه را از زاویه آدم های معمولی وجود نداره ) ولی چیزی که به قطعیت میشه گفت تقریبا هیچ کشوری در شرایط ما اینطور رسانه ها و فضای مجازی و خصوصا موضوعات مرتبط با شایعه و خبرسازی و بماند در حوزه های امنیت ملیش را به دست چند تا بلاگر و سلبریتی و خبرنگار و فلان استاد و حقوقدان و ... نسپرده. بماند که اصولا با وجود پروژه های گوناگون سایبری علیه کشور ما ( آلبانی تا یگان های عربستان و صهیونیستها و تجزیه طلبان و ... ) ما اصلا یک استثنا محسوب میشیم. تفاوتش شبیه تفاوت سیستم اطفای حریق برای یک پالایشگاه با یک کارخونه آب معدنیه! حالا ما با وجود پالایشگاه بودن و صدها نفر در اطراف که با هر چی دم دستشون هست دارند گلوله و مواد اتش زا و نارنجک پرت میکنند به سمت این پالایشگاه نه تنها سیستم اطفای حریق همون کراخونه اب معدنی را هم نداریم که خیلی جاها خودمون خط حریق ( به معنای جویی که توش بنزین هست ) به سمت نقاط حساس کشیدیم و پیت بنزین را هم دادیم دست اونایی که نه پشت فنس ها که داخل فنس ها و محیط پالایشگاه مشغول حماقت و شاید حتی خیانت هستند.

 

فضای ذهنی بیشتر سلبریتی ها و آدم هایی که در مجازی هستند و ما گمان میکنیم از ابتدا ضد انقلاب بودند و خائن در حقیقت با این اکثریت نمایی یگان های سایبری دشمنان و افراد ضد انقلابی که تنها حضورشون در فضای مجازی به طور طبیعی اکثریت بود شکل داده شد. در مواجهه با کامنتها و لایک هایی که هر روز به این باور میرسوندشون که بله این اکثریت هست که وجود داره و روایت غالب همین چیزی است که اینجا جریان داره.

 

یک نمونه چون رصد کردم از فضای مجازی شبکه های اجتماعی بگم:

 

در ابتدای بعد 7 اکتبر رژیم صهیونیستی کاملا گیج بود. مشخصا برخی سامانه هاش دچار اختلال بودند چه ذهنی و چه فنی و چه مدیریتی. فضا کاملا به نفع فلسطین بود. تمام محتواهای خودجوش در راستای رسوایی اسراییل و تقویت مظلومیت مدافعین در غزه بود. برای نمونه پستی که گذاشته میشد در نقد جنایتهای اسراییل با کامنتهای مطلق و لایکها و واکنش های کامل کاربران مواجه میشد و کسی که در این فضا چرخ میزد هر پستی را که باز میکرد کامل فضای یک طرفه را حس میکرد و در همون فضا بود که خیلی ها همراه شدند با روایت فلسطینی ماجرا حتی اونهایی که سالها بهشون غرب دروغ گفته بود.

 

مدتی که گذشت و صهیونیستها به خودشون اومدند ناگهان تغییر عجیبی رخ داد. در پست ها و صفحات مرتبط با فلسطین ( صفحاتی که مثل قارچ ناگهان در حمایت از صهیونیستها ایجاد شدند هم به کنار ) کاربرانی در همون کامنت های اول روایتهای که اسناد تصویریش هم بود را زیر سوال میبردند. با یک پرسش مغالطه آمیز، با درج یک پرچم اسراییل، با شعارهای پروپاگاندا گونه. و جالب ماجرا این بود که برای ما چیزی که خیلی آشنا بود این بود که سراغ اکانتها که میرفتی میدیدی اکانتهایی عمدتا تازه ایجاد شده با صفر پست و فعالیت هستند. خیلی از غربی ها که این را نمیدونستند اون اوایل شروع میکردند با این اکانتها بحث کردن و اصولا تمام اون روایت به حاشیه رونده میشد. خیلی ها هم حتی با دیدن همون کامنتهای اول تردید براشون ایجاد میشد که این حمایت اسراییلی کاربران شاید به ای معناست که روایت شبهه ای داره. تا کم کم اشنا شدند و عنوان میکردند با این کاربران بحث نکنید و کارشون اینه و ... ولی اصل ماجرا پابرجا بود.

 

شما گاف های متعدد ارتش اسراییل و هاگاری سخنگو از ماجرای تقویم و تونل گرفته تا شفا و کلاشینکوف پشت دستگاه ام آر آی و ... را به یاد دارید. دشمن تا وقتی فضا را کنترل نکرده بود در اشفتگی محض بود و هر اقدامش علیه خودش تبدیل میشد در فضای مجازی تا وقتی که به خودش اومد و مطلقا با یگان های که مشخصا هدایت شده بودند ( شاید تا قبل از این واقعا معمولا وجود چنین یگان های منظمی را اون هم در ارتش های حرفه ای شوخی میدونستیم ولی به وضوح حضورشون ملموس بود ) شروع کردند به هدایت فضا. هرچند زمانیکه از دست داده بودند براشون کار را سخت کرده بود. شرایط طوری بود این سربازان مجازیشون سراغ پست های قدیمی هم میرفتند و اونهایی که پاک نشده بود با قوه قهریشون را با یک کامنت بالا میاوردند تا روایت را بشکونند در اون تک پست حتی.

 

حالا شما تصور کنید ما در فضایی که مدافع بودیم همه چیز را رها کردیم و فضای مجازی را کامل سپردیم به دشمن. برای من مسجل شده هر چیزی که از ارتش سایبری اصطلاحا در ایران میگند اتفاقا واژه سازی دشمن هست و ما جز چند نفر از افراد عادی که حس وظیفه میکنند و اون هم با بالا و پایین زیاد کارهایی فردی میکنند در قالب نهایتا شاید گروه های دوستانه مطلقا هیچ برنامه و نیرویی برای این تک دشمن ( دقیقا نیرو و یگان و با هدف و مثل جنگ سخت با یگان تخریب و مهندسی و خط شکن و پدافند و آفند و عملیات اطلاعات و ... ) نداریم ( چه برسه به حمله) و واقعا در دام سیاسیونی ( نفوذی یا جاهل و احمق ) افتادیم که در داخل کشور مدام القا کردند فضای مجازی یک فضای رسانه ای اجتماعی است که نباید توش هیچ فعالیت آفندی و پدافندی و امنیتی داشت و اینها مغایر با آزادی بیان! و فرهنگ و ... است. و این شد که فضابه سمتی رفت فلان سلبریتی مثل اب خوردن از دشمن مستقیم کشور، از تجزیه سرزمین، حمایت از تروریست نشاندار بگیر تا گرای حمله به پلیس و نیروی نظامی و حمایت از شکنجه گران کف میدان و ... را نه تنها بی ضرر که واجب!! بدونه.

 

حالا نمونه های آمریکایی برخورد با تیک تاک و شبکه های اجتماعی و انکیزاسیونشون بابت تنها چند پست طبیعی و واقعا برخواسته از دل جامعه ( نه مثل ما عملا برنامه ریزی شده و با یگان های چندین کشور پشتش ) شون و به صلابه کشیدن مدیرانی که تازه همه جوره ازا ونجا که تحت کنترل حاکمیت هستند و همه قوانین و حدفیات و برخوردها و دادن اطلاعات را هم رعایت میکنند، دیگه لازم ب گفتن نیست.

 

خلاصه که ما نیاز به یک تغییر ریل  و برنامه جدی داریم در فضای مجازی. این هم عنوان بشه ارعاب و ایجاد موج و جو و فضاسازی و قلم فرسایی بابت رنجها(!)  و ناملایمات فیلترینگ و کنترل و دسترسی به اطلاعات خصوصی و اینها هم در برابر تهدیداتی که کشور را در معرض خطر قرار میده هیچ ارزش و اعتبار و حتی وزنی ندارند و اتفاقا حاکمیت باید تا میتونه سخت بگیره ولی به شکل درستش. شاید نظر را برخی نپسندند ولی جبهه ای که میبینیم نه یک جبهه آرام و صلح آمیز که یک جنگ تمام عیار هست. اگر در یک جنگ تمام عیار که دشمن به عمق کشورتون زده شما قوانین و قواعد معمول را انتظار دارید که هیچ ولی از اکراینش گرفته تا روسیه و امریکا و ... میدونیم که همه کشورها در شرایط جنگ قوانین جنگی را پیاده میکنند و قوانین طبیعی کشور دستخوش تغییراتی ذیل شرایط جنگ میشه. حالا چه خوشمون بیاد و چه نه. البته که قاعده مند، روشن از منظر ابعاد و تحلیل آثار و ... و همچنین منظم و سفت و سخت.

 

 

پ ن: شاید جای این پست در تاپیک الگوی تبلیغات و ... بهتر باشه. اینجا آف تاپیک محسوب میشه. اگر مدیران براشون مقدور باشه منتقل کنند بهتر هست.

 

 

 

 

 

ویرایش شده در توسط alala
شاید جای این پست در تاپیک الگوی تبلیغات و ... بهتر باشه. اینجا آف تاپیک محسوب میشه. اگر مدیران براشون مقدور باشه منتقل کنند بهتر هست.
  • Like 3
  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

پیام مهم سید حسن نصرالله به شهرک‌نشینان صهیونیست

العالم 

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان گفت: جبهه مقاومت در لبنان به حمایت و پشتیبانی از باریکه غزه ادامه می‌دهد و بر اساس داده‌های میدانی، این حمایت‌ها در حال افزایش است البته جبهه لبنان معادلات را در میدان تحمیل می‌کند و ما در جبهه حمایت از غزه هستیم لذا ما به شهرک‌نشینان شمال (فلسطین اشغالی) می‌گوییم اگر می خواهید به شهرک های خود در شمال بازگردید به کابینه نتانیاهو بگویید که جنگ علیه غزه را متوقف کند.

https://fa.alalam.ir/news/6864368/پیام-مهم-سید-حسن-نصرالله-به-شهرک-نشینان-صهیونیست

  • Like 4
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

شکار یک مرکاوای دیگر توسط حزب الله با موشک الماس

Screenshot_20240513_205612_com_mxtech_vi

Screenshot_20240513_205621_com_mxtech_vi

Screenshot_20240513_205631_com_mxtech_vi

Screenshot_20240513_205634_com_mxtech_vi

 

ویرایش شده در توسط mehdipersian
  • Like 4
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به نظر میرسه هدف موشک دوم همون هدف سوم بود ولی وقتی اپراتور دید شئونات جبهه جنگ رعایت نشده! :) تصمیم گرفت یک واحد عملی پاس کنه در خط مقدم نبرد! و بعد موشک سوم را فرستاد همونجا که باید میرفت.

 

مسئله ای که وجود داره عدم اطلاع فرد تا لحظه حتی آخر از موشک هست. به هیچ عنوان به نظر متوجهش نشد.

 

 

  • Like 4
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

لحظه ترور حسین ابراهیم مکی ، همسنگر فرمانده سپاه قدس از زاویه پهپاد اسرائیل

 

شب گذشته، ارتش اسرائیل با استفاده از یک پهپاد، خودروی حسین ابراهیم مکی، از فرماندهان ارشد میدانی جبهه جنوبی حزب الله را مورد حمله قرار داد و آن را منهدم کرد. شهید حسین ابراهیم مکی، مسئول طراحی و اجرای بسیاری عملیات‌های حزب الله را در ماه‌های اخیر بر عهده داشت و همسنگر شهید سردار محمدرضا زاهدی بود که در حمله به کنسولگری ایران در دمشق به شهادت رسید. لحظات ترور را از زاویه این پهپاد اسرائیلی و همچنین وضعیت خودرو پس از هدف قرار گرفتن را می‌بینید.

 

لینک ویدئو :

https://www.tabnak.ir/fa/news/1237436/لحظه-ترور-همسنگر-فرمانده-سپاه-قدس-از-زاویه-پهپاد-اسرائیل

  • Like 2
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
23 hours قبل , mehdipersian گفت:

Screenshot_20240514_153243.jpg  IMG_20240514_153248_530.jpg  IMG_20240514_153251_004.jpg

 

https://www.aparat.com/v/jpqxb61

 

 

در ویدئو فوق ذکر شده ، این سامانه مدل SKYSTAR 330 معرفی گردیده است .

 

در توضیحات شرکت سازنده (RT ) درج شده :

این سامانه نظارت هوایی با استفاده از یک بالن ( پر شده از هلیوم ) می تواند تا ارتفاع 1500 فوت ( 450 متری ) اوج گیری نماید . ( اگر دوستان مدل سامانه اپتیکی را تشخیص دادند راهنمایی کنند ) .

این مجموعه در سال 2012 از مدل اسکای استار 180 ( یدک قابل حمل ) توسعه پیدا نمود . تا بتواند در پایگاه های موقت و حدود مرزی ، اطلاعات تاکتیکی مستمر و برخطی را به کاربرانش در اتاقک کنترل زمینی عرضه کند . این سامانه نظارت هوایی البته محدودیت هایی نیز را دارد که از جمله آنها : می توان محدودیت سرعت باد تا 40 گره و نیاز به تزریق مجدد هلیوم اشاره کرد ( پس از 72 ساعت استفاده باید توسط کاربر ، کابل اتصال جمع گردد و با پایین آمدن بالن حدود نیم ساعت طول می کشد تا با تزریق مجدد فشار هلیوم را تنظیم کرد و سپس برای 72 ساعت دیگر قابل استفاده خواهد بود )

 

به گفته خود این شرکت ، تجارب بدست آمده در جنگ های 2002 و 2003 در منطقه غزه این احساس نیاز را در ارتش رژیم صهیونیستی به وجود آورد که باید به فکر پایش مداوم خطوط مرزی باشد . و طی این مدت سفارش هایی  از مدل های SKYSTAR 110-120-180-300-330 را به این شرکت برای ساخت داده است . همچنین به گفته مسئولین فروش این شرکت اسرائیلی تا کنون قرارداد هایی را با ارتش های ایالات متحده ، روسیه ، مکزیک و کلمبیا عقد نموده اند .

در مجموع می توان گفت که یکی از مهمترین دلایل انتخاب این ابزار برای کاربرانش ، کاهش هزینه های عملیاتی است . و می تواند در قیاس با پهپاد ها خدمات مستمر تر و کم هزینه تری را ارائه نماید .

 

1676381039140.jpg

1711629203444.jpg  2024-05-15_113232.jpg


 

8 hours قبل , alala گفت:

به نظر میرسه هدف موشک دوم همون هدف سوم بود

 

در رابطه با این عملیات نکته ایی که توجه من را جلب کرد این بود که در اصابت اول به نظر نمی رسد که اصلاً خسارت به کانکس پرسنل این سامانه وارد شده باشد !

آن قسمتی که در فیلم به عنوان محل اصابت موشک اول قرمز رنگ می شود بخشی از رنگ و طرح استتار است ...

قبل از رسیدن به کانکس هم فیلم تقطیع می گردد . که می تواند چند احتمال داشته باشد :

اول : موشک عمل نکرده است و نهایتاً با انرژِی جنبشی خودش خسارتی را ایجاد می کند .

دوم : قدرت انفجاری الماس ها همین مقدار باشد . ( قطعاً برای تخریب اماکن از مدل مخصوص اش ( ترموباریک ) باید بهره برد ، وگرنه استفاده از مهمات خرج گود تاثیر زیادی در جهت تخریب اماکن نخواهد داشت )

سوم : اینکه اصابت اول تعمداً به عنوان یک انفجار صوتی عمل نموده که بتواند باعث تجمع نیرو های دشمن گردد تا در پرتابه های بعدی حداکثر تلفات گیری بدست آید . ( سربازهای اسرائیلی در هنگام رسیدن موشک دوم بسیار خونسرد هستند و در حالی که به سمت کانکس اپراتورها می آیند بیشتر بنظر می رسد در محوطه قدم می زنند )

   

2024-05-15_130047.jpg      2024-05-15_154659.jpg

 

 

2024-05-15_130440.jpg

 

استحکام سازی محل حضور و اسکان پرسنل اسرائیلی

( به نظر آنان نیز به تدریج دارند درس های خودشان را از این جنگ یاد می گیرند .

این بلوکه ها زمانی که در معرض پرتاب خمپاره یا مهمات ترکش شونده هستید برای حفاظت از نیرو ها پیاده و کاهش تلفات بسیار موثر است )

  • Like 4
  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

حمله پهپادی حزب الله به بالن جاسوسی استراتژیک رژیم صهیونیستی در عمق شمالی فلسطین

تحولات جهان اسلام

https://iswnews.com/wp-content/uploads/2024/05/Hezbollah-Attack-on-Naftali-Camp-fa.jpg

حزب الله در پاسخ به حملات تروریستی رژیم صهیونیستی در لبنان، سامانه نظارتی-اطلاعاتی  در کمپ نفتالی در غرب شهر طبریا را مورد حمله قرار داد.

https://iswnews.com/wp-content/uploads/2024/05/Hezbollah-Attack-on-Naftali-Camp-2.jpg

این حمله ۴۳مین تهاجم پهپادی حزب الله به مواضع ارتش صهیونیست در جریان جنگ اخیر و همچنین عمیق ترین حمله حزب الله از ابتدای جنگ تاکنون به شمار می‌رود. این منطقه نظامی در فاصله ۳۳ کیلومتری از مرز لبنان قرار دارد و به دلیل دسترسی نزدیک به انبار تسلیحات اتمی صهیونیستها در پایگاه ایلابون از لحاظ نظامی دارای اهمیت بالایی است.

https://iswnews.com/118323/پهپاد-حزب-الله-به-بالن-جاسوسی-اسرائیل-د/

ویرایش شده در توسط MF44
  • Like 2
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

حمله ترکیبی حزب الله به وسیله پهپاد انتحاری مجهز به راکت های غیر هدایت شونده اس 5 هوا به زمین به تاسیسات ارتش صیهون در مرز با لبنان

 

بعدا ز پرتاب راکتها خود پهپاد هم به سمت هدفی دیگر شیرجه می رود

 

thumb_LO2_28729.jpgthumb_LO2_28129.jpgthumb_011115_28129.jpg

 

thumb_LO1_28829.jpgthumb_LO1_28929.jpgthumb_LO1_28129.jpg

 

thumb_LO1_28629.jpgthumb_LO1_28529.jpgthumb_LO1_28329.jpg

 

https://www.aparat.com/v/chkn6n4

 

سرنگون شدن بالن  جاسوسی پیشرفته صیهونیست  ها در غرب دریاچه طبریا در جولان اشغالی توسط پهپاد انتحاری ابابیل

 

thumb_LO2_28329.jpgthumb_LO2_28529.jpgthumb_LO2_28429.jpg

 

thumb_LO2_28629.jpgthumb_LO2_28229.jpg

 

ویرایش شده در توسط aminor
  • Like 2
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

در ای نبرد نابرابر حزب الله و صهیونیستها چیزی که الان بیشترین بهره را میبره رژیم صهیونیستی مثل همیشه برتری هوایی است.

 

ایران باید بتونه جبهه مقاومت را با یک سلاح ابتکاری ( که با مختصات این جبهه بخونه یعنی قابل اختفا باشه، سبک باشه، تا حد امکان بتونه پوشش مناسبی بده تا سطح متوسط و حمل و نقل و کاربریش هم ساده و بدون تجهیزات پیچیده باشه - عملا غیرممکن به نظر میرسه در حوزه پدافند و رادار همه این خصوصیات یک جا ) برای دفاع هوایی تجهیز کنه.

 

حزب الله اگر سلاح مناسبی داشت که فقط پهپادهای فرضا مسلح و شناسایی دورایستا و بزرگ و متوسط را میتونست ناامن کنه اسمان را براشون خیلی از ترورها رخ نمیداد.

 

پ ن: جناب امینور شاید بهتر اطلاع داشته باشه. دیروز خبری مبهم منتشر شد و تصاویری که به نظر میرسید یک موشک صیاد دو در لبنان هست. خبر رسانه های عبری مبنی بر تایید حضور صیاد 2 بود که صهیونیستها هدفش قرار دادند ولی مشخص نبود منظورشون هدف قرار دادن سامانه بود یا موشکی که شلیک شده بود به سمت هدفی؟

  • Like 2
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1 hour قبل , alala گفت:

جناب امینور شاید بهتر اطلاع داشته باشه. دیروز خبری مبهم منتشر شد و تصاویری که به نظر میرسید یک موشک صیاد دو در لبنان هست. خبر رسانه های عبری مبنی بر تایید حضور صیاد 2 بود که صهیونیستها هدفش قرار دادند ولی مشخص نبود منظورشون هدف قرار دادن سامانه بود یا موشکی که شلیک شده بود به سمت هدفی

 

چیزی که من شنیدم یک انبار تسلیحات حزب الله هدف قرار گرفته.

اگر درست باشه هم میتونه یک لانچر باشه و هم میتونه انبار موشک باشه که در پناهگاه یا انبار نگهداری میشده

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
3 hours قبل , LostSky گفت:

 

چیزی که من شنیدم یک انبار تسلیحات حزب الله هدف قرار گرفته.

اگر درست باشه هم میتونه یک لانچر باشه و هم میتونه انبار موشک باشه که در پناهگاه یا انبار نگهداری میشده

 

 

من تصویر مبهمی از بدنه یک موشک تقریبا سالم شبیه به صیاد دو را دیدم. معلوم نبود لبنان هست یا س/ اشغالی.

توی این مدت اخیر هم تنها جایی که هدف قرار گرفت غیر از ترورها گویا منزل همسر مرحوم طالب زاده در لبنان بود. خبری مبنی بر هدف قرار گرفتن انبار ندیدم، هر چند هر روز چند مکان و مناطق آزاد را بمباران میکنه.

ولی رسانه های عبری امروز خبری کار کرده بودند که ایران سامانه های پیشرفته دفاع هوایی را به حزب الله منتقل کرده.

 

واقعا لااقل در رابطه با پهپادها و ترور ها که حاصل گشت زنی آزادانشون هست باید فکری کرد. الان کشیده شده به مرزهای سوریه و لبنان دو روزی هست.

 

  • Like 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

پیام تسلیت حزب‌الله لبنان در پی شهادت رئیس‌جمهور و هیات همراه

https://media.alalam.ir/uploads/855x495/2024/05/20/171619218140754700.jpg

حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: به مناسبت حادثه دردناک شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران و شهادت برادر عزیزمان جناب دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و آیت‌الله محمد علی آل هاشم نماینده حضرت امام خامنه‌ای در استان آذربایجان و دیگر همراهان آنها را تسلیت گفته و با ملت و رهبری ایران ابراز همدردی می‌کنیم. ‏

حزب‌الله اضافه کرد: این ضایعه را به سرورمان رحمت الله علیه صاحب عصر و زمان علیه السلام و حضرت آیت الله العظمی امام سید علی خامنه‌ای، مراجع عظام، مسؤولین جمهوری اسلامی و همچنین ملت صبور و عزیز ایران بویژه خانواده‌های شریف و مبارز آنان و تمامی مسلمانان و آزادگان جهان تسلیت می‌گوییم. ‏

در این پیام آمده است: ما رئیس‌جمهور شهید را از نزدیک می‌شناختیم و او برادر و پشتیبان قوی ما، مدافع سرسخت مسائل ما و فلسطین و حافظ جنبش‌های مقاومت بود. برادر عزیز، شهید امیر عبداللهیان نیز وزیر فعال و دوستدار نهضت‌های مقاومت و پرچمدار همه مجامع بین‌المللی بود.

دولت لبنان هم  3 روز عزای عمومی اعلام کرد.

https://fa.alalam.ir/news/6869508/پیام-تسلیت-حزب-الله-لبنان-در-پی-شهادت-رئیس-جمهور-و-هیات-همراه

 

 

 

  • Like 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

مادر «سیدحسن نصرالله» درگذشت .

 

مادر «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان درگذشت. منابع رسانه‌ای امروز (شنبه) از درگذشت مادر دبیر کل حزب‌الله لبنان خبر دادند. شبکه المیادین در این باره اعلام کرد که مادر سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان درگذشت. جزئیات بیشتری از این خبر اعلام نشده است.

 

لینک خبر :

 

لینک

 

 

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.