Haj_Rezvan

عملکرد ارتش سوریه در جنگ رمضان

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[quote]رادر death
چون صدام فردي غير نظامي بود و ساختار ميليتاريست رژيم بغداد رياست يك غيرنظامي را برنمي تابيد احمد حسن البكر را كه يك ژنرال ترسوي بي اراده بود به صورت فرمايشي در مصدر كار قرار داده بود تا خود با گذراندن دوره دانشكده افسري و طي مدارج لازم رسما رياست جمهوري را عهده دار شود ولي در آن دوره هم همه كاره پشت پرده صدام بود. [/quote]
دوست عزیز بسیار بعید که شما بتونید برای این نظر خودتون منبع موثقی پیدا کنید گو اینکه باز هم رییس دولت نبود پیشرفت صدام و تبدیل شدنش به نفر اول حزب بعث در بهترین حالت در سال 1976 اتفاق افتاد
http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B5%D8%AF%D8%A7%D9%85_%D8%AD%D8%B3%DB%8C%D9%86
زندگی نامه صدام
[quote]در ضمن مقايسه موجوديت حقيري كه روي نقشه دنيا به سختي ديده مي شود با بزرگترين امپراطوري طول تاريخ به هيچ وجه صحيح نيست و در واقع اسراييل نان خور همين ترس كاذب القاء شده به اعراب و مسلمين است كه البته به بركت مقاومت اسلامي يخ هاي اين ترس شوم در حال آب شدن است. [/quote]
یه قطره اب برای مورچه دریا هست ! برای ما روسیه حریفی قوی بود برای اعراب اسراییل باید دشمنان هر کس رو بر اساس توانشون بسنجی [/quote]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]دوستان کشورهای عربی چقدر اطلاعات عملیات قدرتمندی داشتند؟
یعنی چقدر از پشت خطوط دشمن اطلاع داشتند و شناسایی می کردند؟[/quote]

خیلی ضعیف یکی از دلائل اصلی شکست نیز همین بوده است درباره ضرباتی که اعراب عدم شناسائی صحیح و موفقیت های اسرائیل از جاسوسی و شناسائی صحیح اتفاق افتاده است کتاب ها نوشته شده که یکی از مهمترین انها متعلق یه ایهود باراک می باشد وی پر افتخارترین سرباز اسرائیل است اکنون هم در سیاست مشغول می باشد ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جناب مولتكه
1-چه طور كوشش محدود قواي كم تعداد اردن از نظر جنابعالي ارزشمند و قابل تقدير است اما كوشش عظيم و نبردهاي حماسي ارتش سوريه را يكسره بي ارزش و شكست مفتضحانه مي دانيد ؟
متن اين خاطرات به همراه بسياري اسناد روشنگر ديگر طي سالهاي قبل در ستون پاورقي روزنامه كيهان به چاپ رسيده كه تهيه و مطالعه آرشيو اين روزنامه مي تواند ياريگر شما باشد. البته محتمل است با جستجو در فضاي وب نيز مطالب مشابهي يافت شود.
2-در جلسه محرمانه ژنرال خوفي رييس وقت موساد با تيمسار نصيري رياست ساواك كه به فاصله كوتاهي پس از جنگ اكتبر در تهران و براي بررسي و جمع بندي نتايج و تبعات اين جنگ تشكيل شده بود [b]ژنرال خوفي تعداد تانك هاي سوريه را برابر با تانكهاي مصر اما پيشرفته تر و نيروي هوايي سوريه را قوي تر از نيروي هوايي مصر برآورد مي كند و تصريح مي دارد كه با تغيير رويه مصر اكنون مهمترين تهديد از جانب سوريه است. [/b]
منبع: كتاب استراتژي پيراموني اسراييل/موسسه مطالعات و پژوهش هاي سياسي/چاپ دوم 1385/صفحات 500 و 499.(به نقل از اسناد وزارت اطلاعات)
برادر عزيز اينكه شيرازه ارتش سوريه از هم پاشيده بود دروغي است مسجل و صرفا براي مصرف تبليغاتي كه محافل اطلاعاتي-امنيتي خود صهيونيستها در محاسباتشون كوچكترين اعتنايي بهش نداشتن و سند واضح اين ادعا تقديمتون شد. وگرنه محال بود كه سران طماع اين رژيم در برابر ارتشي از هم پاشيده از غنيمت چرب و لذيذي مثل دمشق صرف نظر كنند.
3-بنده نيز در صحت آخرين ادعاي ابواياد شك دارم و لذا از عبارت [b]متهم مي كند[/b] براي نقل قول استفاده كردم ولي امروزه كاملا روشن شده كه سادات از مدتها قبل اعتقاد به مثمر ثمر بودن مبارزه با اسراييل رو از دست داده و به دنبال سازش با اين رژيم بود لذا جنگ اكتبر رو نه با هدف كسب پيروزي نظامي بلكه براي كسب وجهه و محبوبيت لازم براي تابو شكني مذاكره مستقيم با اين رژيم شروع كرد در حاليكه اين هدف رو از متحد اصليش سوريه به كلي مخفي نگه داشته بود. صد البته اين نيات شوم از ارزش فداكاريهاي سربازان شجاع مصري و زحمات فرماندهان لايق اونها كه بي خبر از اصل ماجرا براي نابودي دشمن مردانه پا به ميدان گذاشته بودند ‌ذره اي كم نمي كنه.
4- http://www.military.ir/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=3633
5-به سوال استعداد زرهي كه پاسخ داده شد اما توجه داشته باشيد كه فاصله آسمان دمشق از پايگاه هاي مبداء جنگنده هاي اسراييلي كمتر از 3 دقيقه پروازه و اين جنگنده ها حتي قبل از اوج گيري كامل به اين هدف رسيدن لذا پدافند سوريه در حاليكه مرز رو هم از دست داده چاره اي نداره جز اينكه دفاع رو از دمشق شروع كنه.
6-آمارهاي ارائه شده درباره شكارهاي تانك ايران به نقل از كتاب «كارنامه توصيفي عملياتهاي هشت سال دفاع مقدس/بنياد حفظ آثار/چاپ سوم 1382» هست و برادر رومل هم در اين باره توضيحات خوبي دادن.
در پست هاي قبل مفصلا توضيح داده شد كه تانك هاي خط اول سوري 1400 دستگاه بودن كه بيش از 800 دستگاه اونها به خاطر اتمام سوخت سالم به غنيمت گرفته شدن و مابقي عمدتا توسط فانتوم و ندرتا توسط سربازان مستقر در ارتفاعات منطقه شكار شدن حدود 100 فروند هم عقب نشيني كردن.
اصرار شما بر قلب حقيقت و دادن نسبت دروغ به ديگران هم جالبه.
7-البته من در اونجا حضور نداشتم تا ببينم شدت درگيريها تا چه حد بوده و به گفته شهيد چمران بيشتر از تمام منابع غربي اعتماد دارم.
8-بيش از 60 درصد خاك لبنان از خط اتوبان بيروت-دمشق به بالا كه در تصرف سوريه باقي موند icon_wink اشتباه نكنيد دوست عزيز اخراج فلسطيني ها بهانه اسراييل بود نه هدفش وگرنه چرا بعد از رسيدن سريع به اين هدف 18 سال به اشغال لبنان ادامه داد و تا مجبور نشد شرش رو كم نكرد ؟؟؟ ضمنا نطفه مقاومت اسلامي لبنان با استقرار نيروهاي تيپ 27 محمد رسول الله در پادگان مرزي زبداني سوريه بسته شد كه انكار نقش اسدها در اون مثل انكار آفتاب در روز روشنه. مطالعه تاپيك زير كه صرفا بيانگر جزئي از وقابع جنگ 1982 مي تونه دوستان رو با ابعاد پيروزي قاطع و فوق سريع اسراييل بهتر آشنا كنه icon_wink:
http://www.military.ir/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=6959
9-اگر دليل دشمني اسد با عراق اين بود پس چرا هيچ گاه نسبت به قدرت و ثروت و جايگاه ايران احساس حسادت پيدا نكرد و همواره به اين كشور و ملت و دولت عشق مي ورزيد ؟
10-ارتش عراق تا نيمه دوم دهه 1970 به دليل عدم ثبات سياسي و كودتاهاي پي در پي منجر به بي اعتمادي سران كشور به اون هيچگاه فرصت و امكان كافي براي تجهيز و توسعه نيافته بود و در مقايسه با ارتش هاي مصر و سوريه يك نيروي درجه دوم محسوب مي شد تا اينكه بعد از شوك شكست 1975 و به سبب ثبات سياسي ناشي از تفوق قاطع جناح تكريتي حزب بعث و از همه مهمتر افزايش ناگهاني قيمت نفت با عقد قراردادهاي سنگين تسليحاتي ناگهان بدل به غولي بي شاخ و دم شد.
11-عمده تسليحات اهدايي از طرف شوروي به دول اغماري رايگان تحويل مي شد كه همين سياست در نهايت به ورشكستگي اقتصادي اون انجاميد.
برادر چكا
آمار ارائه شده در منابع عمومي غربي درباره كم و كيف تجهيزات نظامي كشورهاي ضد غربي داراي سيستم بسته كاملا غلط و همراه با كوچك نمايي فاحشه و برآورد محرمانه موساد كه در بند دوم بهش اشاره شد وضعيت رو به خوبي مشخص مي كنه.
برادر arminheidari
اطلاعات كشورهاي عربي از وضعيت خاك دشمن عمدتا توسط اعضاي ساكن اراضي اشغالي سازمان آزاديبخش فلسطين تامين مي شد كه اين افراد هر چند از مزايايي چون رفت و آمد نسبتا آزادانه در عمق خاك دشمن بهره مي بردند ولي نوعا در كار جاسوسي غير حرفه اي بودند و اطلاعات جمع آوري شده توسط آنها كيفيت و ارزش چنداني نداشت.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name="bigdelimohamad9"]برادر چكا
آمار ارائه شده در منابع عمومي غربي درباره كم و كيف تجهيزات نظامي كشورهاي ضد غربي داراي سيستم بسته كاملا غلط و همراه با كوچك نمايي فاحشه و برآورد محرمانه موساد كه در بند دوم بهش اشاره شد وضعيت رو به خوبي مشخص مي كنه.
quote[]

ببینید من در پاسخ به فرمایش شما چند نکته رو عرض میکنم :

- اگر قرار باشه الان صهیونیستها و غربی ها آمار تجهیزات سوری ها و ... رو دستکاری کنند اتفاقا آمار رو بالاتر میبرند ! سایت های صهیونیستی همین الان تو متن های تبلیغاتیشون میگن اسراییل تو جنگ یوم الکپور با نیرویی معادل "برابر نیروهای ناتو مستقر در اروپا" جنگید و پیروز شد ! اگر واقعا سوری ها این تعداد که میفرمایید تانک داشته اند خیلی به نفع دستگاه تبلیغاتی صهیونیستهاست که بگن در مقابل 3000 تانک سوری پیروز شدیم تا 1400 تانک ! پس میتونیم بگیم آماری که از نیروی اعراب در یوم الکپور توسط غربی ها ارایه شده بیشترین میزان ممکنه ...

- حتی اگر منبع شما معتبر باشه ، در گزارشی که شما از رییس موساد در جلسه با ساواک ارایه کردید ، ادعا شده تعداد تانکهای سوری با تانکهای مصر برابری میکنه ، آمار جدول یک صفحه 40 کتاب The Yom Kippur War: The Arab-Israeli War Of 1973 (نویسنده Simon Dunstan) تعداد کل تانکهای مصر رو 2200 تانک برآورد کرده ، پس کل تانکهای سوری هم در حدود 2000 تانک بوده .

- تقریبا در تمام منابع اتفاق نظر وجود داره که در 6 اکتبر ، نیروی حمله کننده ی سوری متشکل از 3 لشگر پیاده نظام تقویت شده ی سوری (از جمله لشگر پیاده نظام هفتم) مجهز به 900 عراده تانک با پشتیبانی 2 لشگر زرهی به استعداد 460 تانک بودند که در کل برابر 1360 تانک میشه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1-برادر بزرگوار
كوكشش ارتش اردن را سرنوشت ساز نخواندم.اما بحث خيانت ملك حسين را هم در اين برهه قبول ندارم.هر چند جناب حافظ اسد در قضيه سپتامبر سياه سعي در ترور و سرنگوني او هم كرده بود.ضمنا پاورقي هاي كيهان را هم بنده مي خواندم.اما تا دلتان بخواهد مطالب جعلي و خلاف واقع هم در آن ديده ام.هر چه هم در وب گشتيم از اين سفير امريكا و اطلاع دادن به اسراييل از چند و چون لشكرها چيزي نديديم.
2-در باب تعداد تانك هاي سوريه جناب چكا اطلاعات خوبي دادند.کمی حجم ارتش و پرسنل مصر را با سوریه مقایسه کنید هم بد نیست.
اما ادعاي بهتر بودن نيروي هوايي سوريه از مصر ادعاي بسيار جالبي است.همه دوستان مطلع سايت از اين مساله كه نيروي هوايي و بالكل ارتش مصر بسيار بزرگتر و اموزش ديده تر از سوريه بود آگاهند.در اين باره مي توانيد مقالات سايت acig.org را هم مطالعه بفرمایید.چندین و چندبار هم عرض مردم که نیزروهای عراقی و اردنی و مراکشی مانع سقوط دمشق شدند و نه ارتش از هم پاشیده سوریه.
3- سادات شاید اشتباه نظامی به سبک هیتلر داشته باشه اما خیانت نکرده.دلیلی هم برای خیانتش وجود ندارد.
4-ولله تاپیک مذکور از برش چندین و چند منبع حاصل شده از جمله مقالات آقای غفوری.هر چند من هیچ نشانی از حضور نیروهای عراقی در ابتدای نبرد ندیدم.مثل این که شما از یک خط ( که در ان از همان نیروی 30 هزار نفره و 500 تانک و 700 نفربر که پس از شکست سوریه وارد عمل شدند یاد شده ) برداشت اشتباه فرمودید.
5-در جنگ شش روزه که تقریبا غافل گیری کامل ایجاد شده بود این تعداد تانک در کل جبهه ها به دست اسراییل نیفتاد برادر من.این که 800 تانک سوری سالم به دست اسراییل افتاده باشد هم ادعایی است که شما باید ثابت کنید.در مورد امار ادعایی ایران هم به دلیل ادعاهای گنده و غیرقابل عراق در این باره ( در حالی که ایران به زحمت 1000 تانک عملیاتی در ان برهه داشته) من اعتماد چندانی ندارم و همان آمار آقای غفوری را البته با احتیاط می پذیرم.
6-دید ایدئولوژیک آقای چمران و اطلاعاتی که سوری ها به ایشان داده اند شاید برای شما وحی منزل باشد اما برای من نیست.بنده باید همه منابع را بررسی کنم و بعد نتیجه بگیرم.
7-بازهم برای بار چندم:هدف اسراییل اخراج نیروهای عرفات و در مرحله بعد ایجاد کمربند امنیتی توسط نیروهای سعد حداد (ارتش جنوب لبنان) بود که 17 روزه به آن رسید و برای تسخیر مناطق شمالی عملیاتی انجام نشد.وگرنه اسراییلی که در سه روز یک چهارم نیروی هوایی و دو لشکر زرهی سوریه را آن هم در خاک لبنان نابود کرده بود کاری برای تسخیر شمال لبنان نداشت.ضمنا ارتش اسراییل پس از اخراج فتح حضورش را در لبنان کاهش داد و جنگ تا سال 2000 هم بیشتر جنگی نیابتی بود تا تمام عیار.که در ان نیروهای مسیحی مزدور عامل اصلی بودند و نه اسراییل.
8-عراق یک کشور [b]عربی[/b] بود و ادعای رهبری جهان عرب را داشت آن هم در همسایگی سوریه.اتحاد اسد با ایران هم برای ضربه زدن به عراق بود نه عشق به ملت ایران.کاری که سرهنگ معمر قذافی هم با ارسال موشک های اسکاد و سلاح به ایران انجام می داد.
9-اتفاقا ارتش عراق در همان سال 1973 هم هیچ از ارتش سوریه کم نداشت و به دلیل درگیری های دایم با کردها باتجربه ترین ارتش عرب هم بود.تحویل بمب افکن های توپولف-16 و توپولف-22 که هیچ گاه به سوریه داده نشد و آموزش خلبانان توسط خلبانان ماهر پاکستانی و آلمانی هم نشان می دهد که ظرفیتش چقدر بوده است.
10-شوروی هیچ گاه رایگان اسلحه به کشوری آن هم خارج از اروپای شرقی نداده است.این مساله را هم اثبات بفرمایید بد نیست.
ضمنا متاسفانه من تا حداقل دو سه روز اینده در خدمت نیستم...از سایر دوستان هم کمک بگیرید برای توسعه تاپیک بد نیست.
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name="cheka"][quote name="bigdelimohamad9"]برادر چكا
آمار ارائه شده در منابع عمومي غربي درباره كم و كيف تجهيزات نظامي كشورهاي ضد غربي داراي سيستم بسته كاملا غلط و همراه با كوچك نمايي فاحشه و برآورد محرمانه موساد كه در بند دوم بهش اشاره شد وضعيت رو به خوبي مشخص مي كنه.
[quote]

ببینید من در پاسخ به فرمایش شما چند نکته رو عرض میکنم :

- اگر قرار باشه الان صهیونیستها و غربی ها آمار تجهیزات سوری ها و ... رو دستکاری کنند اتفاقا آمار رو بالاتر میبرند ! سایت های صهیونیستی همین الان تو متن های تبلیغاتیشون میگن اسراییل تو جنگ یوم الکپور با نیرویی معادل "برابر نیروهای ناتو مستقر در اروپا" جنگید و پیروز شد ! اگر واقعا سوری ها این تعداد که میفرمایید تانک داشته اند خیلی به نفع دستگاه تبلیغاتی صهیونیستهاست که بگن در مقابل 3000 تانک سوری پیروز شدیم تا 1400 تانک ! پس میتونیم بگیم آماری که از نیروی اعراب در یوم الکپور توسط غربی ها ارایه شده بیشترین میزان ممکنه ...

- حتی اگر منبع شما معتبر باشه ، در گزارشی که شما از رییس موساد در جلسه با ساواک ارایه کردید ، ادعا شده تعداد تانکهای سوری با تانکهای مصر برابری میکنه ، آمار جدول یک صفحه 40 کتاب The Yom Kippur
War: The Arab-Israeli War Of 1973 (نویسنده Simon Dunstan) تعداد کل تانکهای مصر رو 2200 تانک برآورد کرده ، پس کل تانکهای سوری هم در حدود 2000 تانک بوده .

- تقریبا در تمام منابع اتفاق نظر وجود داره که در 6 اکتبر ، نیروی حمله کننده ی سوری متشکل از 3 لشگر پیاده نظام تقویت شده ی سوری (از جمله لشگر پیاده نظام هفتم) مجهز به 900 عراده تانک با پشتیبانی 2 لشگر زرهی به استعداد 460 تانک بودند که در کل برابر 1360 تانک میشه[/quote]
برادر چكا
1-اشتباه نشه من تمام منابع غربي رو يكسره جاعل و كذاب معرفي نكردم بلكه گفتم به علت سيستم بسته كشورهايي مثل سوريه و عدم مراوده و تبادل اطلاعات نظامي بين اونها و غرب اطلاعات تحليلگران غربي غير مرتبط با محافل امنيتي(كه گلوبال سيكيوريتي هم از اين سنخ محسوب ميشه) از كم و كيف نيروهاي مسلح اين كشورها اغلب قديمي و بسيار دور از واقعيته. اتفاقا همين نقل قول شما از سايتهاي صهيونيستي هم عليرغم غلوآميز بودن مويد عرايض حقير درباره ظرفيت بالاي نيروي زرهي اعرابه.
2-دوستان دقت داشته باشيد كه آمار و ارقام ارائه شده در كتبي نظير war: the arab-israel war of 1973 the yom kippur مربوط به نيروهاي شركت كننده در جنگه نه كل توان نظامي كشورهاي درگير. بديهيه كه هيچ كشوري تمام دار و ندارش رو يكجا به ميدان نمي ريزه و حداقل 25 درصد تجهيزات رو به عنوان ذخيره استراتژيك براي روز مبادا نگه مي داره.
3-خوب من هم كه گفتم حمله 6 اكتبر سوريه با استعداد زرهي 1400 دستگاه تانك صورت گرفت كه به آمار شما كاملا نزديكه دوست عزيز.
برادر death
كتاب «ويراني دروازه شرقي» تاليف سرلشگر وفيق سامرايي رييس سازمان اطلاعات نظامي عراق كه با توجه به مقام حساس نويسندش درباره وضعيت سياسي و نظامي عراق خيلي معتبرتر از منابع غير دقيقي مثل ويكيپديا محسوب مي شه بر نفوذ و تفوق صدام بر تمام اركان حزب بعث از ابتداي به قدرت رسيدن حزب در سال 1968 و آلت دست قرار دادن احمد حسن البكر توسط وي تصريح داره.
علاوه بر اين حضور صدام براي امضاي معاهده 1975 الجزاير در برابر شاه به خوبي بيانگر جايگاه وي در هيات حاكمه عراقه چرا كه شاه عالي رتبه ترين مقام وقت ايران بود و بنابر عرف ديپلماتيك بايد مقام همتراز اون در عراقه معاهده رو امضاء مي كرد.
اتفاقا ممالك و ملت هاي عربي از هر جهت بر اسراييل برتري ذاتي دارن ولي همون طور كه حضرت آقا فرمودن حاكم ذليل ملتش رو هم ذليل مي كنه.
و اما جناب مولتكه
1-حافظ اسد در سال 1971 يعني يك سال بعد از فاجعه سپتامبر سياه اردن به قدرت رسيد icon_wink هر چند همين يك قلم خيانت و جنايت شاه انگليسي اردن براي اعدامش كفايت مي كرد. درباره خدمات بي شائبه اين عنصر معلوم الحال و البته از نظر شما دموكرات و حامي حقوق بشر ! به دشمن صهيونيست اسناد بسيار ديگري به نقل از مقامات موساد در جلسه كميته مشترك با ساواك انتشار يافته كه چون از نظر شما همگي جعلي و خلاف واقع هستند از ذكر آنها صرف نظر مي كنم.
2-مطالعه دو لينك زير از سايت معروف «گلوبال فايرپاور» نشانگر آن است كه حتي در حال حاضر كه مصر سالانه بيش از يك ميليارد دلار كمك نظامي از امريكا دريافت مي دارد و در مقابل سوريه ديگر همچون دوره جنگ سرد مورد حمايت روس ها نيست باز هم تعداد تانك هاي سوريه بيشتر از مصر است. آفتاب آمد دليل آفتاب.
سوريه: http://www.globalfirepower.com/country-military-strength-detail.asp?country_id=Syria
مصر: http://www.globalfirepower.com/country-military-strength-detail.asp?country_id=Egypt
مقايسه قدرت هوايي سوريه با مصر هم به نقل قول مستقيم از شخص رياست محترم موساد بود نه ادعاي بنده. هرچند آن هم از نظر شما جعلي است.
3-سرنوشت عبرت آموز سادات بهترين دليل بر قضاوت خود ملت مصر درباره اوست. هرچند از نظر شما نظر ملت ها تنها زماني ارزش دارد كه در راستاي منافع امريكا و اسراييل باشد.
4-[b]اين تاپيك به نقل از منابع خود تاكيد دارد كه قواي 30 هزار نفره عراقي قول آغاز حمله در جنوب جولان ظرف مدت 24 ساعت را داده بودند ولي بي هيچ دليلي ناگهان كيلومترها عقب نشيني كردند. در مرحله دوم جنگ كه با پاتك اسراييل خط درگيري كيلومترها از جولان فاصله گرفته بود عراقي ها با طي الارض قصد حمله به جنوب اين منطقه را داشتند ؟!!![/b]
در ضمن منبع اصلي من در اين زمينه شهيد چمران است و اشاره به تاپيك مذكور از باب تاييد مطالب آن از طرف اساتيد و مديريت محترم سايت مي باشد.
5-در كتاب «جنگ و ضد جنگ» تاليف آلوين و هايدي تافلر صفحه 62 رقم دقيق [b]867 دستگاه[/b] تانك به نقل از آويگدور كالاهاني فرمانده تيپ هفتم اسراييل نقل شده است.
در سال 1967 برخلاف 1973 اعراب به هيچ وجه قصد جدي براي حمله به اسراييل نداشتند و به همين دليل قواي سبكي را صرفا به منظور نمايش و مصرف داخلي در مرزها مستقر كرده بودند.
درباره دفاع مقدس هم مبناي قضاوت شما واقعا جالب است كه به خاطر دعاوي غير قابل باور دشمن ايران صحت گزارشات ايران را زير سوال مي بريد icon_wink گنه كرد در بغداد آهنگري به تهران زديد گردن مسگري ؟!
6-چه مي شود كرد مخيريد.
7-اصلا تاپيك معرفي شده درباره جنگ 1982 را مطالعه فرموديد يا آن هم جعلي بود ؟
قواي مزدور سعد حداد صرفا جاسوس و پياده نظام ستون هاي زرهي اسراييل بودند و بدون حضور مستقيم اربابشان حتي توانايي يك روز مقابله با رزمندگان مقاومت را نداشتند چه رسد به جنگ نيابتي 18 ساله.
8-بعد از نابودي توان عراق در سال 1991 چرا اتحاد اسد با ايران ادامه يافت ؟
9-صدام در سخنراني معروف اعلام فسخ قرارداد الجزاير صراحتا اعتراف مي كند كه اين قرارداد در زمان ضعف عراق به اين كشور تحميل شده و از همان روز به فكر تقويت ارتش افتاده است. توپولوف هاي 16 و 22 نيز در اواخر دهه 1970 تحويل عراق شدند.
جنگ فرسايشي با كردها هم جز تحليل بردن و تضعيف قواي ارتش عراق حاصلي براي آن نداشت.
10-طبق پيمان ورشو كه سوريه هم به عضويت دوفاكتو آن درآمده بود تامين تسليحات مورد نياز اعضاء وظيفه فرماندهي عالي پيمان يعني شوروي بود. متن پيمان را تهيه كرده و مطالعه بفرماييد.
به سلامت

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1-جناب حافظ اسد از اعضاي برجسته حزب بعث سوريه بود و از سال 1966 وزير دفاع ان كشور.همان طور كه صدام از اويل دهه هفتاد تا سال 1979 مرد در سايه بود جناب اسد هم همين نقش را داشت.و در قضيه سپتامبر سياه هم از طريق تحريك گروه هاي فلسطيني براي سرنگوني ملك حسين كه از نظر حزب بعث سوريه نماد ارتجاع عرب بود نقش اساسي داشت.
2-مصر پس از كمپ ديويد استراتژي نظامي شرقي مبتني بر كميت و واحدهاي انبوه زرهي را كنار نهاد و به كيفيت پرداخت.محض اطلاع شما نيروي زرهي كنوني مصر شامل حدود 1000 تانك آبرامز و حدود 3000 تانك ارتقا يافته ام-60 و تانك هاي ارتقايافته روسي با فناوري هاي مدرن غربي مي باشد كه چند برابر تعداد تانك هاي كهنه و بي كيفيت روسي در اختيار سوريه را حريف است و قيمت هركدام از اين تانك ها چند برابر تانك هاي جناب بشار اسد است.حرف يك نفر ملاك قضاوت نيست.خودتان تحليل بفرماييد بهتر است.كما اين كه در كتاب هاي تاريخي آلاف و الوف زياد است اما كارشناسي مي خواهد.
3-در هيچ منبع و نقشه اي نشاني از حضور نيروهاي عراقي در مرحله اول جنگ نيست.يك منبع و يا مدرك معتبر رو كردن كار سختي نيست برادر.
4-به غنيمت گرفتن اين تعداد تانك آن هم سالم به هيچ وجه سخني منطقي نيست.هر چند حتي اگر درست هم باشد پخمگي نيروهاي سوري را مي رساند كه يك ارتش كامل زرهي را صحيح و سالم و مفت و مرحبا تسليم اسراييل كرده اند.نمي توانستند تانك ها را منهدم كنند و بعد برگردند؟ ضمنا ضعف لجستيك حماقتبار هم در اين موارد بي اثر نيست.در جنگ 1967 هم بر خلاف گفته شما نيروهاي عرب به خصوص مصر به شدت در مرزهاي اسراييل متمركز بودند اما پيش دستي اسراييل در انهدام قدرت هوايي باعث شكستشان شد.
آمار انهدام تانك ها را هم بنده با عقلم مي سنجم نه با ادعاهاي اين و آن.
5-حضور مستقيم اسراييل در لبنان به طور عمده تا 11 ماه بعد از نبرد اوليه بود.در فرصت بعدي به اين جنگ هم مي پردازيم.
6-به دليل اين كه سوريه و ايران تنها كشورهاي ضد غربي باقيمانده در خاورميانه بودند.و هم چنين اعمال نفوذ بر لبنان از طريق حزب الله.
7-به عرضتان برسد كه توپولف هاي-22 در اواخر سال 1973 تحويل شدند و در جنگ با كردها هم در سال هاي 74-75 با حجم بسيار زياد استفاده شدند.توپولف هاي-16 هم چند سال قبل از آن تحويل شده بودند.ثانيا ضعف ارتش ايران به دليل انقلاب بود وگرنه از لحاظ تجهيزات در آغاز سال 1980 هنوز هم ارتش ايران از عراق قوي تر بود.بر خلاف سخن شما جنگ هاي دايم با چريك هاي باتجربه باعث افزايش توان فرماندهي و عملياتي عراق شده بود.
8-شوروي تامين كننده سلاح متحدانش بود اما نه به طور [b]مجاني[/b].
هر چند قيمت سلاح هايش از سلاح هاي غربي كم تر بود اما هيچ وقت مجاني به كسي چيزي تعارف نمي كرد.
فعلا خدا نگه دار
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]1-جناب حافظ اسد از اعضاي برجسته حزب بعث سوريه بود و از سال 1966 وزير دفاع ان كشور.همان طور كه صدام از اويل دهه هفتاد تا سال 1979 مرد در سايه بود جناب اسد هم همين نقش را داشت.و در قضيه سپتامبر سياه هم از طريق تحريك گروه هاي فلسطيني براي سرنگوني ملك حسين كه از نظر حزب بعث سوريه نماد ارتجاع عرب بود نقش اساسي داشت.
2-مصر پس از كمپ ديويد استراتژي نظامي شرقي مبتني بر كميت و واحدهاي انبوه زرهي را كنار نهاد و به كيفيت پرداخت.محض اطلاع شما نيروي زرهي كنوني مصر شامل حدود 1000 تانك آبرامز و حدود 3000 تانك ارتقا يافته ام-60 و تانك هاي ارتقايافته روسي با فناوري هاي مدرن غربي مي باشد كه چند برابر تعداد تانك هاي كهنه و بي كيفيت روسي در اختيار سوريه را حريف است و قيمت هركدام از اين تانك ها چند برابر تانك هاي جناب بشار اسد است.حرف يك نفر ملاك قضاوت نيست.خودتان تحليل بفرماييد بهتر است.كما اين كه در كتاب هاي تاريخي آلاف و الوف زياد است اما كارشناسي مي خواهد.
3-در هيچ منبع و نقشه اي نشاني از حضور نيروهاي عراقي در مرحله اول جنگ نيست.يك منبع و يا مدرك معتبر رو كردن كار سختي نيست برادر.
4-به غنيمت گرفتن اين تعداد تانك آن هم سالم به هيچ وجه سخني منطقي نيست.هر چند حتي اگر درست هم باشد پخمگي نيروهاي سوري را مي رساند كه يك ارتش كامل زرهي را صحيح و سالم و مفت و مرحبا تسليم اسراييل كرده اند.نمي توانستند تانك ها را منهدم كنند و بعد برگردند؟ ضمنا ضعف لجستيك حماقتبار هم در اين موارد بي اثر نيست.در جنگ 1967 هم بر خلاف گفته شما نيروهاي عرب به خصوص مصر به شدت در مرزهاي اسراييل متمركز بودند اما پيش دستي اسراييل در انهدام قدرت هوايي باعث شكستشان شد.
آمار انهدام تانك ها را هم بنده با عقلم مي سنجم نه با ادعاهاي اين و آن.
5-حضور مستقيم اسراييل در لبنان به طور عمده تا 11 ماه بعد از نبرد اوليه بود.در فرصت بعدي به اين جنگ هم مي پردازيم.
6-به دليل اين كه سوريه و ايران تنها كشورهاي ضد غربي باقيمانده در خاورميانه بودند.و هم چنين اعمال نفوذ بر لبنان از طريق حزب الله.
7-به عرضتان برسد كه توپولف هاي-22 در اواخر سال 1973 تحويل شدند و در جنگ با كردها هم در سال هاي 74-75 با حجم بسيار زياد استفاده شدند.توپولف هاي-16 هم چند سال قبل از آن تحويل شده بودند.ثانيا ضعف ارتش ايران به دليل انقلاب بود وگرنه از لحاظ تجهيزات در آغاز سال 1980 هنوز هم ارتش ايران از عراق قوي تر بود.بر خلاف سخن شما جنگ هاي دايم با چريك هاي باتجربه باعث افزايش توان فرماندهي و عملياتي عراق شده بود.
8-شوروي تامين كننده سلاح متحدانش بود اما نه به طور [b]مجاني[/b].
هر چند قيمت سلاح هايش از سلاح هاي غربي كم تر بود اما هيچ وقت مجاني به كسي چيزي تعارف نمي كرد.
فعلا خدا نگه دار[/quote]
1-پس بحمدالله شما هم به كيفيت مناسبات ملك حسين با فلسطيني ها و دول خط مقدم مبارزه با صهيونيسم كه نتيجه عملكرد خود وي بوده واقفيد. با اين وجود چرا سعي بر تبرئه و معكوس كردن نقش وي در منازعه اعراب و اسراييل داريد جاي سوال است ؟
2-هرچند نمي توان تي-72 ارتقاء يافته و بنا بر اطلاعات تاييد نشده تي-80 و تي-90 را به راحتي كهنه و بي كيفيت فرض كرد ولي ظاهرا در اين مورد حداقل استعداد بالاي كمي نيروي زرهي سوريه مورد قبول شما واقع شده كه ايجاد اين تفاهم نظر موجب خوشحالي است.
سخن مذكور درباره توان هوايي سوريه صرفا حدسيات يك تحليلگر يا مورخ عادي نيست. بلكه از آن رييس سازمان جاسوسي يكي از دو طرف منازعه در يك جلسه كاملا محرمانه است كه با توجه به قدرت اطلاعاتي صهيونيستها تبعا حداقل فاصله را با وضعيت حقيقي دشمن خواهد داشت.
3-در اين زمينه علاوه بر استدلال و تحليل منطقي به قدر كفايت به منابع مختلف استناد شد كه هيچ يك باب ميل جنابعالي قرار نگرفت.
4-هر چند امكان غلو و بزرگ نمايي از سرتيپ اسراييلي بعيد نمي باشد ولي شكي در اين نيست كه حداقل حدود نيمي از تانك هاي خط مقدم سوري به غنيمت گرفته شده اند كه البته عوامل و شرايط گرفتار شدن در اين وضعيت به تفصيل بيان گشت(هر چند مورد قبول حضرتعالي واقع نشد) ولي غير قابل انكار است كه اتخاذ تدابير بهتر و از دست ندادن ابتكار عمل و در يك كلام نبوغ فرماندهي مي توانست عوارض و خسران اين مشكلات را تا حد چشمگيري كاهش دهد اما شايد پيروي فرماندهان سوري از اصول كلاسيك شرقي پذيرش تلفات سنگين در راه دستيابي به هدف را مجاز مي شمرد.
مطالعه تاپيك ذيل در كنار مدارك بسيار ديگر كه در صورت عدم اقناع شما قابل ارائه است اثبات مي كند كه در سال 1967 اعراب و خصوصا مصر به هيچ وجه آمادگي و تمايلي براي آغاز جنگ نداشتند و ناصر صرفا در اقدامي نمايشي چند واحد كوچك را در پاسخ به مطبوعات تندروي سوري و فلسطيني كه او را ترسو خطاب مي كردند در مرز سينا مستقر كرد غافل از اينكه مقامات صهيونيست با برنامه ريزي گسترده مترصد چنين بهانه اي براي آغاز تهاجم ويرانگر خود هستن: http://www.military.ir/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=4221
5-زحمت ايجاد اين تاپيك هم به عهده حاج رضوان فقط بهتره در ابتداي تاپيك تاريخچه مختصر و بي طرفانه اي قرار بدن تا استنادات راحت تر بشه.
6-[b]پس قبول داريد كه مرحوم اسد عليرغم تمام مشكلات و در باغ سبزي كه كاخ سفيد نشينان به او نشان مي دادند برتداوم راهبرد مقاومت پايدار موند ؟[/b]
7-كتابي كه درباره معاملات تسليحاتي عراق نوشته شده و متاسفانه اسم و عنوانش يادم نيست(رومل جان به داد برس icon_wink ) زمان تحويل بمب افكن هاي سنگين و جنگنده افسانه اي ميگ-25 به عراق رو اواخر دهه 1970 ميدونه. علي القاعده هم استفاده از بمب افكن سنگين بر عليه چريك هاي كوهستاني معقول نيست. شايد كردها فيتر رو با اين تايپ اشتباه گرفتن ؟ icon_wink ارتش ايران در هوا و دريا كاملا برتر از عراق بود ولي نيروي زميني به سبب عدم علاقه شاه به اين حوزه هم از نظر كميت و هم از نظر كيفيت از عراق عقب افتاده بود. عرايض بنده مستند به كتاب ويراني دروازه شرقي سرلشگر سامراييه كه تعقيب و گريز مداوم با كردها در كوهستان رو موجب فرسايش جسمي و رواني و افت روحيه ارتش دونسته.
8-درباره سياست خارجي ايدئولوژيك محور شوروي بيشتر مطالعه كنيد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من ادامه بحث رو مثمر ثمر نمیدونم چون میدونم تفاوت دیدگاه در نتیجه تفاوت تحلیل ها از یک موضوع واحد و مشترک از کجا آب میخوره

ولی بزارید از تجربه خودم بگم که طی سالیان کسب کردم و نهایتا در حال حاضر عقایدم رو براساس اون استوار کردم :


شاید گفتار شهید چمران ایدئولوژیک باشه اما به خدای کعبه سوگند که شرافت امام موسی صدر و کارهایی که در حق فتح و سوریه و لبنان و شیعه و سنی و مارونی و دروزی انجام داد چیزی ورای تحلیل های بهترین تحلیلگران شما بگو فوکویاما و .... هست که به همین خاطر رمز پیروزی حق بر باطل چیده خواهد شد


میدونید منم تا وقتیکه بعضی نوشته ها که دقیق حق بود نه باطل و با باطل در نیامیخته بود رو خوندم تازه فهمیدم تحلیلی که ما میکنیم با وصف اینکه از چندین منبع مختلف هست بازم احتمال خطا توش هست و چه بسیار خطاها که بیان شده ....

یا یادم میاد وقتیکه کتاب یونانیان و بربرها یا روی دیگر تاریخ دکتر استاد بدیع رو خوندم بازم به این نتیجه رسیدم و فهمیدم لزومی نداره چون ده تا مورخ یه حرف رو تکرار کردند منم بگم پس لابد همینطور بوده که میگن ....

در کل فقط همین یک نصیحت رو میکنم : خواهشا از همه ابعاد مساله رو بنگرید و بنگرید و بنگرید بعد از صمیم قلب فکر کنید تا بفهمید

منظورم رو شاید امروز نگیرید ولی وقتی از یک سری مرزها رد شدید اونوقت عالم رنگ دیگری میگیره

خدایا ما این همه راجبه قضایای لبنان نوشتیم ولیکن نخوندیم امام موسی صدر تحت هر شرایطی هر شرایطی حتی قتل عام نیروهای عاشق ش در امل به دست فتح و سنی و سوری و ... دست از محور مقاومت برنداشت و گفت فلسطین آبرو و عزت ماست ، آزادی ش هدف ماست و فتح به خاطر هدفش از ماست ....


دوستان ناآگاه شاید بازم تحلیل هایی بکنند ولی باور کنید من یکی که بعد مدتها بهت و حیرت فقط گرفته بودم .... اونجا بود که فهمیدم حق و باطل امیرالمونین علیه السلام یعنی چی وقتیکه میگه چنان در هم بیامیزند که نتوانی شناخت مگر به لطف خدا و ....


اینکه بگیم اسد و ایران و حزب الله و ... به خاطر این و اون به هم وصل شدند .... حرفی است درست به قول حضرت علی لیکن به جهت خطا بیان می گردد به خصوص که اصل رابطه و بنیان رو نمی فهمیم چرا شکل میگیره



امروز سوریه رو می بینید ... خیلیا زر زر میکنند ... اما نمیدونند که اصلا قرار تاریخ و هزار و اندی سال اسلام ش تو تمام تواریخ ش همین بوده که می بینید ... پس تحلیل هایی میکنند خنده دار ... حال اصل قضیه چیز دیگری است





راجبه امار خرید تسلیحاتی عراق و نیز امار تلفات عراق در طی جنگ چند کتاب معرفی میکنم :

نقد و بررسی جنگ ایران و عراق سید محمد درودیان

The longest war: the Iran-Iraq military conflict (اگر تونستید حتما از کتابخانه های عمومی کتاب ترجمه شده ش رو پیدا کنید عالی هست ... نام فارسی ش رو گذاشتند عراق در نبرد طولانی)


جنگ ایران - عراق: پیامدهای سیاسی، تحلیل نظامی

روزشمار جنگ ایران و عراق ( چند جلد داره که واقعا به نظرم بدون طرفداری هرچی عراق خریده و یا خبر خرید هست رو توش آورده و حیف هست از دست برن به خصوص که از منابع عربی مطرح شدن)

محرمانه: اسرار مسلح کردن عراق در جنگ با ایران

دعاوی ایران ، بررسی کمک های کشورهای غربی و .. به خصوص امریکا به عراق در جنگ

و چند کتاب دیگه که به دلایلی ما شرمنده ایم از بیان شون ، بیشتر پایان نامه شاید محسوب بشن و مام اسم شون خاطرمون نیست !


یا حق

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1- كارنامه ملك حسين در يك مقطع باعث نمي شود كه هر اتهام اثبات نشده اي را در مورد او قبول كنيم.
2-استقرار 100 هزار سرباز مصري در صحراي سينا و بستن تنگه تيران نشانه امادگي مصر براي حمله به اسراييل بود.
3-همه ديكتاتورهاي و خون آشامان تاريخ براي ادامه حيات حكومت هايشان بهانه هايي مانند مبارزه با امپرياليسم ، مسایل مذهبی و در این نمونه مقاومت!! که البته کارنامه مقاومت این عالیجنابان را هم دیدیم را بهانه می کنند.کما این که حکومت بعثی سوریه با سابقه دوستی با بلوک شرق و دیدگاه هایش هیچ گاه نمی توانست با غرب کنار بیاید.
4-ارتش عراق در سال 1967 هم از توپولف-16 در جنگ با اسراییل بهره برد.در مورد کارنامه بلایندرهای عراقی هم می توانید مقاله دو قسمتی ((bombed by blinders)) را در سایت آکیج مطالعه بفرمایید.ضمنا در جنگ با کردها به طور گسترده از بمب افکن های سنگین استفاده شد و تعدای هم توسط راپیرها و هاوک های ایرانی مستقر در شمال عراق ساقط شدند.از جمله بدترین جنایات عراق در این برهه هم بمباران شهر کوچک قلعه دیزه به وسیله فیترها و بلایندرها با استفاده از بمب های خوشه ای و همچنین بمب هولناک نه تنی ((fab-9000)) بود که به تخریب شهر و کشته شدن صدها غیرنظامی منجر شد.
در مورد ارتش عراق هم آقای ارتشبد فردوست در خاطراتش نقطه قوت اصلی ارتش عراق را درگیری دایمش با کردها و تجربه آن می داند.

و اما برادر رومل
در مورد نیت خیر امام موسی صدر بنده شکی ندارم.
اما این که برای سخن آقای چمران یا هر کسی دیگری تقدس قایل شوم خیر.
انشالله حق و باطل را همه ما با آزادگی و به دور از هرگونه تعصب ( ملی ،مذهبی و سیاسی) بررسی کنیم.در هر برهه و هر دورانی.
ضمنا مقایسه حوادث امروز با تاریخ اسلام به خصوص صدر اسلام آن هم با عینک های خاص و جهت دار کار خطرناکی است.
انشالله از صراط حق و انصاف منحرف نشویم.
در فرصت مقتضی با شما بحث خواهم کرد
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]1- كارنامه ملك حسين در يك مقطع باعث نمي شود كه هر اتهام اثبات نشده اي را در مورد او قبول كنيم.
2-استقرار 100 هزار سرباز مصري در صحراي سينا و بستن تنگه تيران نشانه امادگي مصر براي حمله به اسراييل بود.
3-همه ديكتاتورهاي و خون آشامان تاريخ براي ادامه حيات حكومت هايشان بهانه هايي مانند مبارزه با امپرياليسم ، مسایل مذهبی و در این نمونه مقاومت!! که البته کارنامه مقاومت این عالیجنابان را هم دیدیم را بهانه می کنند.کما این که حکومت بعثی سوریه با سابقه دوستی با بلوک شرق و دیدگاه هایش هیچ گاه نمی توانست با غرب کنار بیاید.
4-ارتش عراق در سال 1967 هم از توپولف-16 در جنگ با اسراییل بهره برد.در مورد کارنامه بلایندرهای عراقی هم می توانید مقاله دو قسمتی ((bombed by blinders)) را در سایت آکیج مطالعه بفرمایید.ضمنا در جنگ با کردها به طور گسترده از بمب افکن های سنگین استفاده شد و تعدای هم توسط راپیرها و هاوک های ایرانی مستقر در شمال عراق ساقط شدند.از جمله بدترین جنایات عراق در این برهه هم بمباران شهر کوچک قلعه دیزه به وسیله فیترها و بلایندرها با استفاده از بمب های خوشه ای و همچنین بمب هولناک نه تنی ((fab-9000)) بود که به تخریب شهر و کشته شدن صدها غیرنظامی منجر شد.
در مورد ارتش عراق هم آقای ارتشبد فردوست در خاطراتش نقطه قوت اصلی ارتش عراق را درگیری دایمش با کردها و تجربه آن می داند[/quote]
1-كارنامه ملك حسين بسيار سياه تر از اين حرف هاست و مثنوي هفتاد من كاغذ مستندات آن خارج از حوصله اين تاپيك.
2-با توجه به پيش روي فوق سريع و برق آساي اسراييل در صحراي سينا كه امكان عقب نشيني گسترده را به كلي سلب مي كرد اگر 100 هزار سرباز مصري در اين منطقه مستقر بودند تعداد اسراي اسراييل حداقل از 50 هزار فراتر مي رفت حال آنكه بيشترين رقم ذكر شده در منابع 4 هزار نفر است.
3-پس چرا ديكتاتورهاي مصر و تونس و اردن و مراكش و جمهوري آذربايجان و ... براي تداوم حيات ننگين خود به هيچ يك از بهانه هاي ذكر شده نياز نداشتند و ندارند ؟؟؟ و چگونه حكومت شبه كمونيستي مصر 1970 به راحتي توانست يكشبه رنگ عوض كند و با غرب كنار بيايد ؟
4-با مطالعه مجدد دقيق تر متوجه شدم كه مدل پيشرفته تر توپولف-22 ام همراه با ميگ-25 تحويل عراق شده و توپولف هاي 16 و 22 ساده پيش از آن نيز به خدمت در نيروي هوايي عراق مشغول بوده اند كه در اين مورد خاص اشتباه خود را مي پذيرم ولي همانطور كه از مطالب شما معلوم شد و عرض كرده بودم بلايندر در شكار چريك هاي كمين كرده در كوهستان كارايي ندارد و صدام طبق معمول فطرت پليد خود از اين هواپيما براي جنايت و نسل كشي استفاده مي كرده است.
هر چند اطلاعات ارتشبد فردوست به سبب جايگاه خاص وي در رژىم شاه از اعتبار بالايي برخوردار است ولي مسلما در اين زمينه ترجيح با اطلاعات سرلشگر سامرايي است كه از درون ارتش عراق خبر مي دهد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]1- كارنامه ملك حسين در يك مقطع باعث نمي شود كه هر اتهام اثبات نشده اي را در مورد او قبول كنيم.
2-استقرار 100 هزار سرباز مصري در صحراي سينا و بستن تنگه تيران نشانه امادگي مصر براي حمله به اسراييل بود.
3-همه ديكتاتورهاي و خون آشامان تاريخ براي ادامه حيات حكومت هايشان بهانه هايي مانند مبارزه با امپرياليسم ، مسایل مذهبی و در این نمونه مقاومت!! که البته کارنامه مقاومت این عالیجنابان را هم دیدیم را بهانه می کنند.کما این که حکومت بعثی سوریه با سابقه دوستی با بلوک شرق و دیدگاه هایش هیچ گاه نمی توانست با غرب کنار بیاید.
4-ارتش عراق در سال 1967 هم از توپولف-16 در جنگ با اسراییل بهره برد.در مورد کارنامه بلایندرهای عراقی هم می توانید مقاله دو قسمتی ((bombed by blinders)) را در سایت آکیج مطالعه بفرمایید.ضمنا در جنگ با کردها به طور گسترده از بمب افکن های سنگین استفاده شد و تعدای هم توسط راپیرها و هاوک های ایرانی مستقر در شمال عراق ساقط شدند.از جمله بدترین جنایات عراق در این برهه هم بمباران شهر کوچک قلعه دیزه به وسیله فیترها و بلایندرها با استفاده از بمب های خوشه ای و همچنین بمب هولناک نه تنی ((fab-9000)) بود که به تخریب شهر و کشته شدن صدها غیرنظامی منجر شد.
در مورد ارتش عراق هم آقای ارتشبد فردوست در خاطراتش نقطه قوت اصلی ارتش عراق را درگیری دایمش با کردها و تجربه آن می داند[/quote]
1-كارنامه ملك حسين بسيار سياه تر از اين حرف هاست و مثنوي هفتاد من كاغذ مستندات آن خارج از حوصله اين تاپيك.
2-با توجه به پيش روي فوق سريع و برق آساي اسراييل در صحراي سينا كه امكان عقب نشيني گسترده را به كلي سلب مي كرد اگر 100 هزار سرباز مصري در اين منطقه مستقر بودند تعداد اسراي اسراييل حداقل از 50 هزار فراتر مي رفت حال آنكه بيشترين رقم ذكر شده در منابع 4 هزار نفر است.
3-پس چرا ديكتاتورهاي مصر و تونس و اردن و مراكش و جمهوري آذربايجان و ... براي تداوم حيات ننگين خود به هيچ يك از بهانه هاي ذكر شده نياز نداشتند و ندارند ؟؟؟ و چگونه حكومت شبه كمونيستي مصر 1970 به راحتي توانست يكشبه رنگ عوض كند و با غرب كنار بيايد ؟
4-با مطالعه مجدد دقيق تر متوجه شدم كه مدل پيشرفته تر توپولف-22 ام همراه با ميگ-25 تحويل عراق شده و توپولف هاي 16 و 22 ساده پيش از آن نيز به خدمت در نيروي هوايي عراق مشغول بوده اند كه در اين مورد خاص اشتباه خود را مي پذيرم ولي همانطور كه از مطالب شما معلوم شد و عرض كرده بودم بلايندر در شكار چريك هاي كمين كرده در كوهستان كارايي ندارد و صدام طبق معمول فطرت پليد خود از اين هواپيما براي جنايت و نسل كشي استفاده مي كرده است.
هر چند اطلاعات ارتشبد فردوست به سبب جايگاه خاص وي در رژىم شاه از اعتبار بالايي برخوردار است ولي مسلما در اين زمينه ترجيح با اطلاعات سرلشگر سامرايي است كه از درون ارتش عراق خبر مي دهد.[/quote]
الان ديگر من وشما در حال بحث روي مسايلي خارج از موضوع تاپيك هستيم.فقط در مورد مساله ديكتاتورها:هر ديكتاتوري با شعاري مردمش را درمنگنه قرار مي دهد.
انشالله در فرصت هاي ديگر در باره مسايلي كه اينجاست بحث خواهيم كرد.
فكر مي كنم در مورد جنگ رمضان به اندازه كافي بحث شد و هر كداممان استدلال ها و منابع خود را در ميان گذاشتيم.ديگر بقيه كار بماند با دوستان علاقمند مطالعه و پژوهنده و قضاوت با خود ايشان.
در هر صورت از بحث با شما كه الحق مطالعات خوبي هم داريد بسيار خوشحال شدم.
اختلاف نظرم درباره مسايل سياسي و نظامي از احترامم درباره شما چيزي نمي كاهد.
يا حق
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
باباخداییش حرف زور نزنین اسراییل چن بارعربهارو خرد کرده یبارشانسی دوبارباکمک امریکابقیه اش چی ملک حسین اگه دوست سوریه بودچرااینهمه ضربه زداگه دشمن بودنقشه وزمان شروع جنگ پیش اون چیکارمیکردببره بده به اسراییل لطفاسنگ عربهاروهم به سینه نزنین همین عربهابودن۳۰۰هزاردسته گل اریایی روشهیدکردن
  • Upvote 4
  • Downvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ارسال شده در · مخفی شده توسط MR9، 7 بهمن 1394 - دلیلی ارایه نشده است
مخفی شده توسط MR9، 7 بهمن 1394 - دلیلی ارایه نشده است

باباخداییش حرف زور نزنین اسراییل چن بارعربهارو خرد کرده یبارشانسی دوبارباکمک امریکابقیه اش چی ملک حسین اگه دوست سوریه بودچرااینهمه ضربه زداگه دشمن بودنقشه وزمان شروع جنگ پیش اون چیکارمیکردببره بده به اسراییل لطفاسنگ عربهاروهم به سینه نزنین همین عربهابودن۳۰۰هزاردسته گل اریایی روشهیدکردن

با حرفتون موافقم دوست عزیز

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
ارسال شده در · مخفی شده توسط MR9، 1 اردیبهشت 1395 - دلیلی ارایه نشده است
مخفی شده توسط MR9، 1 اردیبهشت 1395 - دلیلی ارایه نشده است
باسلام خدمت کاربرا و مدیریت محترم اگه دوستان مایل به اطلاعات مفصل در مورد روند جنگ یوم الکیپور بودن به ادرس زیر مراجعه کنن خیلی مفصل و شیوا توضیح داده
jangaavaran.ir/جنگ-سال-1973-یوم-کیپور/

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.