aminmessi

شکارجانور قندهار/ به دام افتادن پهپاد جاسوسی پیشرفته آمریکا RQ170

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[quote]بر فرض که این پهباد برای شناسایی اومده باشه !! خوب چه کاریه با وجود ماهواره ... [/quote]
کارهائی با حضور نزدیک قابل انجام است که با حضور دوردست قابل انجام نیست مثل تشخیص چند ppm مولکول سزیوم درهوا و درنتیجه تشخیص فعالیت پنهان اتمی درمناطق اعلام نشده
[quote]وقتی آمریکا میاد یه همچیش پهبادی رو با این تکنولوژی به عمق خاک ایران میفرسته، مسلما به این موضوع هم فکر کرده که ممکنه دیگه بر نگرده [/quote]
بله فکر کرده و چند مکانیزم رزرو هدایت اتوماتیک و خود انهدامی self destruction توش دیده
[quote]و بهاش چیه ؟
بهاش دسترسی ایران، و احتمال زیاد روسیه و چین به پهباد خواهد بود. و مسائل سیاسی دنبال اون ... [/quote]
قطعا مزایا رو با ریسک سقوط پهپاد رو سنجیده و با تکیه بر تکنولوژی مطمئن خودش این احتمال رو ناچیز دونسته و درنهایت احتمال دسترسی به لاشه اون رو میداده که جز اطلاعات مواد بدنه- قسمتهای الکترونیکی اون قابل دسترسی نباشند - درباره مسائل سیاسی هم راجع به ایران زیاد نگرانی نداره چون ابراز میکنه دنبال فعالیتهای پنهان هسته ای ایرانه و با جو عمومی ضد ایرانی و جو غالب تبلیغاتی به نفع خودش و حضورش تو شورای امنیت- مشکل زیادی نداره
اما الان مشکلش اینه که پهپاد سالم دست ما رسیده و این خودش باعث میشه توان فعلی آمریکا برای ضربه اول زیر سوال بره
[quote]1-شناسایی هر چه بیشتر و بهتر نقاط کور راداری و حساسیت راداری کشورمون
2-انجام مانور به جهت حمله به رادارهای ایران توسط همین پهبادها
دقت کنید دوستان که در جنگ عراق شروع جنگ با هلیکوپتر انحام شد و اولین هدفشون رادارها بود
خوب حالا با توجه به پهناور بودن ایران در طول و عرض جغرافیایی چه راهی بهتر از استفاده این پرنده های رادار گریز و بدون سرنشین برای شروع جنگ
و حمله به رادارهای ایران ؟
هر زمان که آمریکا ناواشو تو خلیج فارس میاورد اهل فن فکر شروع جنگ هم نمیکردن، اما وقتی کار به اینجا میرسه و همچین مانوری توسط آمریکا انجام میشه
مشخصه که دستور حمله نظامی به ایران بیش از پیش جدی شده. [/quote]
درباره فرضیات شما میشه گفت تقریبا درسته - جنگ آینده درخط مقدم توسط بدون سرنشینهاست و دیگه بحث هزینه است نه نیروی انسانی
اما درباره دستور حمله نظامی به ایران - اینو مطمئن باشید که تا آمریکا تو ارزیابی ریسک به نتیجه بسیار خوبی برای حمله نرسه این کار رو نمیکنه اینجا دوتا مسئله هست :
اول توان پدافندی ما و دوم توان آفندی ما
درصورتی که وا توان پدافندی قوی نداشته باشیم که از نظر آمریکا تا حالا این بوده- ما با داشتن توان آفندی قوی بعنوان پاسخ ضربه اول میتونیم تعادل عدم جنگ رو حفظ کنیم- خوب حالا اگه آمریکا بتونه نیروهاش رو از منطقه خارج کنه و بعد بتونه با موشکهای دوربرد ایران رو بزنه درنهایت نگرانیش قطع 40 درصد نفت دنیا و همچنین ضربه به اسرائیله
برای نفت داره یک برنامه بلند مدت برای تامین اون از طریق دورزدن تنگه هرمز و نیز امکان تولید مجدد نفت تو آمریکا از منابع داخلیش و جایگزینی نفت رو با سوختهای دیگه بررسی میکنه
اگر بتونه ظرف 5 سال آینده طرحهاش رو به نتیجه برسونه و دفاع موشکیش رو هم مستقر کنه و پهپادهای مدرن نظامی مثل xb47 رو تکثیر کنه و به برتری تکنولوژیکی مطمئن برای پاسخ به آفند ایران برسه - میتونه بعد از این مدت حمله رو شروع کنه
اما شرایط دنیا داره به سمتی میره که این نبرد با دخالت عمومی کشورهای دیگه بهم پیچ بخوره و جنگ سوم جهانی شروع بشه بنابراین همه چیز به روی کارآمدن یک فرد تند رو احمق تو انتخابات آینده آمریکا گره میخوره که به این محاسبات اهمیت نده و بدون برآورد خسارت و با تکیه به جنگ اتمی بخواد منطقه رو به آتیش بکشه- چیزی که الان صهیونسیتها دارن روش کار میکنند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به نظر من كه عكس العمل چينيها كاملا جدي بوده.اگه امريكا قرار باشه ايرانو بگيره كه سر چين و روسيه توي خاورميانه بي كلاه ميمونه.به نظر من كه اينا واسه حفظ ايران هر كاري ميكنن حتي اگه شده مستقيم وارد جنگ بشن.بالاخره بايد يه جوري قدرت خودشونو به امريكا نشون بدن يا نه؟و با يد يه جوري جلوي زياده خواهي امريكا وايسن يا نه؟
در كل خدا عاقبتمونو به خير كنه من كه از سال 2012ميترسم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
چیز عجیبی نیست:

پرنده به حدی برای امریکا مهمه که در پشت پرده نامه ای برای ایران به طور رسمی ارسال شده مبنی بر بازپسگیری حالا احتمالا با شرایط خاص خودش

و طبق عبرت های گذشته برای اینکه این خبر از سوی ایران اعلام نشه و به اصطلاح فاش نشه خود مقامات (وزیر خارجه کلینتون هم همین ها را گفته و تاکید کرده البته امیدی نداره ایرانی ها پاسخ مثبت بدند!) امریکایی خبر را رسانه ای کردند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اطلاعاتی خفن و کشف شده از روی تصاویر منتشرشه توسط ایران:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a2/Iran_RQ-170_photogrammetry.png

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]اطلاعاتی خفن و کشف شده از روی تصاویر منتشرشه توسط ایران:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a2/Iran_RQ-170_photogrammetry.png[/quote]
تحلیل های این عکس می خواد بگه ماکته !؟

در ضمن اوباما خیلی پر رو است به مولا ! آخه مگه توپت افتاده تو خونه همسایه که میگی پس بدهند ؟
ماهم باید جواب بدیم برو بزرگترتو بگو بیاد!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900922000454

سردار وحیدی در جمع خبرنگاران:

پهپاد جاسوسی آمریکا جزو مایملک ایران است/افتتاح ۳۰ پروژه تحقیقاتی دفاعی در هفته پژوهش

[b]خبرگزاری فارس: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: پهپاد جاسوسی آمریکا جزو مایملک جمهوری اسلامی ایران است و کشورمان تصمیم می‌گیرد که در این خصوص چه اقداماتی انجام دهد.[/b]


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، سردار سرتیپ پاسدار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه افتتاح دوازدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سؤال که با توجه به تحریم‌های علمی، وزارت دفاع چه اقداماتی در پیشرفت فناوری و پژوهش انجام داده است، گفت:‌ تحریم‌های علمی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی علیه کشورمان اعمال شده و دائما این تحریم‌ها سخت‌تر شده است.

وی افزود: تحریم‌های علمی دشمن علیه ایران با هدف ممانعت از دستیابی کشورمان به قله‌های علم و فناوری است و در حوزه دفاعی این تحریم‌ها از سوی دشمن بیشتر اعمال شده است.

سردار وحیدی خاطرنشان کرد: به رغم تمامی تلاش‌های دشمن مبنی بر تحریم‌های گسترده علیه ایران بحمدالله جوانان رشید ایران در تمامی حوزه‌ها و بخش‌های دفاعی توانسته‌اند دستاوردهای بسیار بزرگی به خصوص در حوزه‌‌های علمی و فناوری داشته باشند و محصولات بسیار مهمی را ارائه دهند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: ‌در برخی از حوزه‌های علمی ایران اکنون جزو ۵ کشور اول دنیا و در برخی دیگر از حوزه‌ها کشورمان جزو ۱۰ کشور برتر دنیا است.

وی افزود: تحریم‌ها نه تنها اثر منفی علیه توانمندی‌های علمی ایران نداشته بلکه به شکوه علمی کشورمان کمک کرده است.

سردار وحیدی در پاسخ به این سؤال که برای حمایت از پروژه‌های تحقیقاتی دانشجویان، وزارت دفاع چه برنامه‌هایی دارد، گفت: پروژه‌های تحقیقاتی دانشجویان را در قالب حمایت‌های مالی و شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر داریم. از این پروژه‌ها در قالب قراردادهای تحقیقاتی و تجاری‌سازی محصولاتشان و دادن سفارشات جدید به محققان و دانشجویان حمایت می‌کنیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه در حوزه دانشگاه با ارائه پایان‌نامه‌ها و پروژه‌های تحقیقاتی با دانشگاه‌های کشور همکاری داریم، اظهار داشت: حوزه همکاری وزارت دفاع با مراکز تحقیقاتی و نخبگان امروز یک حوزه بسیار گسترده است.

وی در خصوص توانمندی ایران در ساخت هواپیماهای بدون سرنشین، گفت: توانمندی‌های ایران در حوزه هواپیماهای بدون سرنشین بسیار بالا است و در حوزه شناسایی، هدف و تهاجم امروز پرنده‌های بدون سرنشین خوبی بدست فرزندان ایران اسلامی ساخته شده است.

وی در ادامه گفت: لیستی از اقدامات جدید پژوهشی وزارت دفاع را افتتاح خواهیم کرد و وزارت دفاع در حوزه مواد، دفاع سایبری و حوزه‌های نرم‌افزار و نیز موشکی پروژه‌هایی را افتتاح خواهد کرد.

سردار وحیدی با اشاره به اینکه در هفته پژوهش ۲۰ تا ۳۰ پروژه را وزارت دفاع افتتاح خواهد کرد، گفت: وزارت دفاع در همه حوزه‌ها از میان نخبگان کشور عضویابی خواهد کرد و قراردادهای تحقیقاتی با محققان منعقد می‌کنیم.

وی افزود: در قالب مراکز مختلف رشد، که می‌توانند پروژه‌های وزارت دفاع را انجام دهند ارتباط‌گیری خواهیم کرد.

سردار وحیدی در پاسخ به خبرنگار فارس درباره جزئیات پهپاد جاسوسی آمریکا که توسط نیروهای مسلح کشورمان در اختیار قرار گرفته شده است، گفت: جزئیاتی بیش از اینکه تاکنون اعلام شده را نمی‌توانم اعلام کنم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ادامه داد:‌ این هواپیمای بدون سرنشین وزنی نزدیک به ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم دارد و از جمله هواپیماهای در کلاس میل است.

وی افزود: وظیفه اینگونه هواپیماها شناسایی است و توانمندی‌های تکنولوژی بالایی دارد و جزو بالاترین دستاوردهای علمی آمریکا محسوب می‌شود.

سردار وحیدی در پاسخ به خبرنگار فارس که پرسید آیا روسیه و چین تاکنون برای استفاده از جزئیات پهپاد جاسوسی آمریکا مذاکراتی با ایران داشته‌اند، گفت: هواپیمای جاسوسی آمریکا جزو مایملک جمهوری اسلامی ایران است و کشورمان تصمیم می‌گیرد که در این خصوص چه اقداماتی انجام دهد.
انتهای پیام/

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]به نظر من كه عكس العمل چينيها كاملا جدي بوده.اگه امريكا قرار باشه ايرانو بگيره كه سر چين و روسيه توي خاورميانه بي كلاه ميمونه.به نظر من كه اينا واسه حفظ ايران هر كاري ميكنن حتي اگه شده مستقيم وارد جنگ بشن.بالاخره بايد يه جوري قدرت خودشونو به امريكا نشون بدن يا نه؟و با يد يه جوري جلوي زياده خواهي امريكا وايسن يا نه؟
در كل خدا عاقبتمونو به خير كنه من كه از سال 2012ميترسم[/quote][quote]


سلام دوستان

من هم بر این باورم که بحث واکنش چین و روسیه جدیه البته نه به این خاطر که بخوان بگن ما ابرقدرتیم ، حقیقت اینه که اونها ابرقدرت اند پس دلیل این اظهار وجود چیه ؟

نظر من بر اینه که روسیه و چین میدونن که خط مقدم یعنی ایران و سوریه یعنی جنگ در فرای مرز این دو ابرقدرت و آرامش نسبی در اوصاع داخلی .
اگر میبینین که روسیه داره این شکلی از سوریه حمایت می کنه و واکنش جدیش باعث بی اهمیت شدن حضور ناو هواپیمابر جورج بوش در سواحل سوریه شد دلیلش فراتر از از دست دادن پایگاه نظامیش در سوریه است روسیه میدونه که بعد از سوریه غرب با خیال راحت از مرزهای رژیم غاصب سرزمین فلسطین حملات تمام قد بر علیه ایران راه انداخته و بعد از فرضیه خنثی سازی ایران این دفعه دیگه واکنش ها در مرزهای روسیه و هدف به هم زدن اوضاع داخلی روسیه است و بدونین که غرب واسه اینکه از دست کشورهایی چون ایران و چین و روسیه خلاص بشه پروژه تجزیه اونها رو در ذهن داره همون کاری که با عراق کردند .

اما در مورد چین هم قضیه به این شکله با از دست دادن ایران بعنوان محور اصلی تأمین انرژِی و تجهیز نظامی تایوان و حضور در دریای زرد همون بلایی که سر روسیه میاد سر چین هم خواهد آمد شما دقت کنید که دلیل اعلام حمایت نظامی چین از ایران یکیش حضور نظامی آمریکا در استرالیا است !

من به شخصه از سال 2012 نمیترسم چرا ؟
1- چون ببینید همیشه یه دست بالاتر هست به اسم خدا که همه چیز در اراده اون انجام میشه شما یه نیگا به جنبش وال استریت بندازین کافی بخواست الهی این جنبش یکم اضافی شعله ور بشه اون موقع خواهین دید که موقعی که میگن قدرت آمریکا پوشالیه یعنی پوشالیه !

"عدو شود سبب خیر اگر خدا بخواهد " icon_rolleyes یه دنیا کلام توشه

2- از نظر من هیچ سلاحی حتی بمب اتم هم نمیتونه اراده یک ملت رو در هم بشکنه کافیه به 8 سال دفاع مقدس نیگا کنید با کلاش و RPG چه حماسه ها که خلق نشد .

3- اگر هم که میبینین که آمریکا چنان داره گرد و خاک میکنه و اوضاع بین الملل رو این چنین متشنج میکنه دلیلش اینه که آمریکاییا دیگه فهمیدن که با این موج بیداری که در بین انسان های دنیا حتی خود آمریکا براه افتاده و پایان چندین دهه امپریالیستی و منظق قدرت محورش رو می بینه طبیعیه که هر چه در توان داره بکار ببره و مانع این کار بشه !

4- اما در مورد حمله به ایران دوستان بدونن تا زمانی که سوریه و حزب اله در کاره نه اسراییل نه اون گندشون آمریکا چنین غلطی نمیتونه بکنه فقط خدا کنه این باند نیویورکی ها یا جریان انحرافی فرقی نمیکنه واسه خوش خدمتی هم که شده اوضاع مملکت رو از لحاظ سیاسی مملکت رو دمه انتخابات در زمینه پس دادن این پهپاد متشنج نکنن و خدا کنه ما این پهپاد رو پس ندیم چون اگه این پهپاد پس داده بشه معنی این کار از نظر آمریکایی ها یعنی ترسیدن ایرانی جماعت و این یعنی مقدمه ای بر آغاز همه گونه تجاوز به ایران .
اگه ما استوارانه این پهپاد رو پس ندیم مطمئن باشین هیچ غلطی نمیتونن بکنن این یعنی آمریکا می فهمه که ایران دستش خیلی بیشتر از اینا پره همونطور که سردار سلامی گفتن دشمنان فقط دقت کنن که در مورد توان ایران دچار اشتباه نشن!

دوستان این هم بدونن که زمینه قدرتمند شدن جنگیدنه نه تسلیم شدن ! ( البته جنگ در تمامی میادین نه فقط نظامی )


به امید درخشش ایران و ایرانی در همه زمینه ها ... یا علی

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=18][color=green]پناهنده[/color][/size]


گفت: اوباما در كنفرانس مطبوعاتي خود گفته است از ايران خواسته ايم هواپيماي RQ170 را به آمريكا تحويل دهد و منتظر پاسخ ايران هستيم.
گفتم: حالا چرا اينقدر نگران و دستپاچه است؟
گفت: آمريكايي ها گفته اند نگران اطلاعات سري اين هواپيما هستيم.
گفتم: جاي نگراني نيست، اطلاعات سري اين هواپيما در سلامت كامل به سر مي برد و اينجا ميهمان ماست.
گفت: ولي اوباما مي گويد اين هواپيما متعلق به آمريكاست.
گفتم: بود! ولي حالا كه مسلمان شده و به ايران اسلامي پناه آورده و حاضر به بازگشت نيست. مگر آنها جنايتكاراني را كه از ايران به آمريكا پناهنده شده اند پس مي دهند.
گفت: خودمونيم، اين هواپيماهاي جاسوسي آمريكا هم بد چيزي نيست. مثل فتنه 88 و تحريم ها و... حيوونكي آمريكايي ها بدجوري بز آورده اند.
گفتم: فرمانده اي وارد ميدان تير شد و مشاهده كرد كه تير هيچكدام از سربازانش به هدف نمي خورد و رفت كنار «سيبل» نشست. افسر ميدان با دستپاچگي گفت؛ قربان! اونجا خيلي خطرناكه! و فرمانده گفت؛ با اين نشانه گيري سربازهاي تو، هيچ جا امن تر از اينجا نيست.

منبع
http://www.kayhannews.ir/900922/2.htm

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]اطلاعاتی خفن و کشف شده از روی تصاویر منتشرشه توسط ایران:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a2/Iran_RQ-170_photogrammetry.png[/quote]
تحلیل های این عکس می خواد بگه ماکته !؟

در ضمن اوباما خیلی پر رو است به مولا ! آخه مگه توپت افتاده تو خونه همسایه که میگی پس بدهند ؟
ماهم باید جواب بدیم برو بزرگترتو بگو بیاد![/quote]
نه داداش ماکت چیه
اتفاقا میگفتن دقیقا واقعی بودنش رو نشون میده چون اندازه ها با تخمینها مطابقه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق به نقل از فارس، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز سه‌شنبه با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به درخواست روز گذشته رئیس جمهور آمریکا برای استرداد هواپیمای جاسوسی RQ170گفت: ‌اوباما به این واقعیت بی‌توجه است که یک پهپاد جاسوسی به حریم هوایی جمهوری اسلامی ایران تجاوز کرده و این مسئله در عرف و قوانین بین‌الملل یک تخلف شمرده می‌شود.

وی افزود: ایران با تکیه بر توانمندی‌های علمی خود موفق شد با این تجاوز به بهترین شکل ممکن برخورد کند و این اقتدار ملی را به نمایش گذاشت.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه تمام تبعات مترتب به تجاوز پهپاد آمریکایی به حریم هوایی ایران را باید کاخ سفید تحمل کند نه اینکه درخواست استرداد هم بدهد، اظهار داشت: قطعا هیچ استردادی در موضوع پهپاد RQ170 در کار نخواهد بود.

بروجردی ادامه داد: البته آنها درخواست رسمی نکردند چراکه درخواست رسمی به غیر از مصاحبه اوباماست؛ درخواست رسمی باید از طریق سفیر سوئیس در تهران صورت گیرد که این اتفاق تاکنون نیفتاده است.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار فارس که آیا به نظر شما کاخ سفید و اوباما نباید به خاطر نقض حریم هوایی کشورمان از ملت ایران عذرخواهی کند، گفت: قطعا عذرخواهی آمریکا کف مطالبات ایران است و آنها باید این تجاوز به حریم هوایی کشورمان را جبران کند چرا‌که ما برای خنثی‌‌سازی این توطئه انرژی صرف کرده‌ایم.

رئیس ‌کمیسیون امنیت ملی همچنین درباره تعطیل سفارت مجاری آمریکا در ایران نیز اظهار داشت: تأسیس سفارت مجازی در کنوانسیون‌های بین‌المللی وجود ندارد اما آمریکایی‌ها وقتی انگلیسی را به عنوان دیده بان خود در ایران از دست دادند، به دنبال ادامه سیاست‌ورزی خود از طریق تاسیس سفارت مجازی بودند.

[color=red]بروجردی با بیان اینکه "در حال حاضر کشورمان دومین کشور سازنده پهپادهای بدون سرنشین است"،‌ فناوری کشورمان در این عرصه را فوق مدرن عنوان کرد و گفت: ‌اخبار منتشره درباره احتمال معاوضه پهپاد RQ170 با سامانه S300 موضوع دیگری است و روس‌ها در این رابطه بدهکار ما هستند.[/color]


http://www.mashreghnews.ir/fa/news/84590/rq170-%D9%82%D8%B7%D8%B9%D8%A7%D9%8B-%D9%85%D8%B3%D8%AA%D8%B1%D8%AF-%D9%86%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%B4%D9%88%D8%AF

خب این یعنی اگه S300 بدن تازه وظیفشونه و غیر از این مذاکره بوده لابد که درباره روسیه میگن

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سؤالی که برای متخصصین جنگی امریکا پیش آمده این است که یک هواپیما با ارتفاع پروازی قابل توجه (50 هزار پا یا 15 هزار متر) چگونه در ایران شناسایی شده است و حتی گزینه نفوذ اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران در میان سازمان جاسوسی امریکا (سیا) را مطرح کرده­اند، اما واقعیت این است که این هواپیما برای گریز از رادارهای ساخته شده به دست قدرت­های غربی و روسی طراحی شده است. در حالی که متخصصین جمهوری اسلامی ایران رادارهایی طراحی کرده و ساخته­اند که اصول و روش کار و شناسایی آن­ها با نمونه­های شناخته شده جهان، تفاوت جدی دارد. از آن­جا که امریکایی­ها از وجود این رادارها و ویژگی­های آنها اطلاع ندارند، نمی­توانند با آن مقابله کنند. این در حالی است که متخصصین جنگ روانی کشورمان پیش­تر یکی دو پرواز آزمایشی و طرح فریب دشمن را عمداً نادیده گرفته­اند تا با فریب دشمن، موقعیت مناسب را به دست بیاورند و به این ترتیب، پیش­رفته­ترین هواپیمای جاسوسی جهان و امریکا با تور و جنگ الکترونیکی به غنیمت گرفته شد.


به گفته این منبع مطلع، با توجه به توان مخابرات نظامی ایران و با وجود رادارهای جدید و منحصر به فرد، هیچ هواپیمایی از منظر جمهوری اسلامی ایران، رادارگریز محسوب نمی­شود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این رویداد برای آمریکا واقعا تلخ تموم شد و با این اعتراف اوباما و دریوزگیش پیش ما میشه گفت یه رسوایی دیگه مثل رسوایی های تاریخی امریکا مثل ایران گیت - واتر گیت و... رخ داده و کشور آمریکا باز هم شکست خوردیه بزرگ این رویداد تاریخی است
[b]به نظر من این موفقیت بزرگ برای کشورمون رو باید [color=darkred]سینتنیل گیت آمریکا [/color]نامید[/b]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
البته به قول یکی از بروبچ پاکستان دیفنس اوباما اینو گفت تا (حداقل پیش مردم آمریکا) خودش رو مظلوم جلوه بده! در حالی که آشکارا پایه ای ترین قوانین سازمان به اصطلاح ملل خودشون رو زیر پا گذاشته! طبق قوانین سازمان صددرصد آمریکا باید مجازات بشه (که به احتمال 99 درصد وتو خواهد کرد)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اقا 74 صفحه اين تاپيك اومده ولي به اندازه يك صفحه مفيد هم بحث نكرديم. من شروع ميكنم. به نظر شما مهمترين استفاده اي كه ميتونيم از اين پهپاد بكنيم چيه؟ يعني بهترين فايده ش براي ما چيه و در چه زمينه ايه؟ به نظر من مهمترين بخش سخت افزاريش رادارشه. بغير از اطلاعاتي كه احتمالا توش هست.
حالا بيايد راجب اين مطلب صحبت كنيد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.