Skyhawk

مستند-ضلع غربی ساختمان پزشکان

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10145/normal_1311488396_53536_281.jpg[/img]
در این مستند که به تهیه کننده و کارگردانی سید احسان باقری تولید گردیده است، سریال های طنز صدا و سیما به محوریت سریال ساختمان پزشکان بوسیله گفتگو با کارشناسان و پخش قسمت هایی از آن، مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

http://raztv.ir/uploads/film/raztv.ir_mostanad_sakhteman1.flv
http://raztv.ir/uploads/film/raztv.ir_mostanad_sakhteman2.flv
http://raztv.ir/uploads/film/raztv.ir_mostanad_sakhteman3.flv
http://raztv.ir/uploads/film/raztv.ir_mostanad_sakhteman4.flv
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
میلیتاری سایتی عقیدتی نظامی هست و هردوی اینها باید تقویت بشن و این تاپیک هم در همین جهته و تو قسمت مربوط به خودش ایجاد شده.


[color=#ff0000]مدیران سایت در صورت صلاحدید این تاپیک رو قفل کنن.[/color]
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=5][b]نمیدونم[color=#b22222] سریال ساخت ایران [/color]رو دیدید یا نه[/b][/size]

[b]نقد[/b] [b]این سریال هم خیلی خوبه به نظرم چون بسیاری از مشکلات جامعه ایران فرار مغز ها رو خوب مورد نقد قرار میده و پرده از لایه های مختلف جامعه ایران بخوبی بر میداره [/b]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بسياري از نقدهاي اين فيلم، برگرفته از كژفهمي‌ها و اساساً عدم شناخت زيگموند فرويد و عقايد وي و تنزل نظرات وي در قالب فلسفه‌ي س&*^^ك*&^%$س و به تبع اون برداشتي بچه‌گانه از صحنه‌هاي مختلف فيلم كه صرفاً اين فلسفه رو تداعي كنه، بود.
گويي فرويد، هيچ تفكر ديگري نداشت و اساساً پايه گزار هيچي نبود الا اسمشو نبر!!!

اگه برش‌هاي درستي از فيلم انجام مي‌گرفت، ادامه‌ي خود ديالوگ‌ها بسادگي فرضيات حضرات رو نقش بر آب مي‌كردن و قضيه، شبيه «فويل للمصلين» نمي‌شد.

-------------------------------------------------------

البته انتظار بيشتري هم از ايشان نمي‌ره.

چون وقتي ما برنامه مي‌سازيم كه در اون، صرفاً نظر خودمون رو قالب كنيم و كارشناسان ما به جاي اينكه بيان نظر كارشناسانه بدن، نظراتي مي‌دن كه فرضيات ما رو محكم‌تر كنه (به زعم خود)، پس به خودي خود اصلاً نمي‌شه روي چنين مجموعه‌هايي به عنوان مستند و منبع، حسابي باز كرد.
در بهترين حالت بايد اونا رو ديد و حرفاشون رو شنيد و چهار تا چيز از قبل اون آموخت.

-------------------------------------------------------

علي اي حال ممنون بابت به اشتراك گذاشتن اين تحليل‌ها.
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اين فيلم ارزش نقد نداشت و نداره فيلم به غايت افتضاع
يكي ضعيف ترين سريال ها كه پيام اموزنده و خاصي نداشت

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بعد از سریال های مهران مدیری تنها سریال صدا و سیما بود که ارزش دیدن داشت!

تقریبا" بهترین در چند سال اخیر.
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سریال زنده و شادی بود ولی به نظر من انتقاد های مطرح شده هم وارده .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این مستند به مراتب خطرناک تر از اون سریال هست ! شاید اگر اون زوایایی که اصلا کسی بهش توجه نمیکرد چون نمیشناخت ، با این شکل از آگاهی دادن ، از این به بعد شناخت کافی و دریافت کافی از این مفاهیم صورت بگیره ../.

ضمن اینکه فروید و نظریه " انرژی جنسی " اون با مسئله س".ک؟.س کاملا متفاوت هست و بحث کلی تری رو مطرح کرده ، نظر فروید در مورد انرژی جنسی(لی بیدو) شور زندگی و علاقه به حیات وابسته به جنسیت هست نه الزاما به قول دوستان اون اسمش رو نبر ، ناخودآگاه فردی " ناخودآگاه خود آیینه سان" تحلیل گذشته افراد و وادار کردنشون به صحبت در مورد مشکلات و گذشته ، فونداسیون تئوری روانکاویش هست و این تئوری از بنیاد های روانشناسی محسوب میشه که کسی نتونسته براحتی زیر سوال ببرش ، نکته دیگه اینه که این شخصیت " فروید " در جامعه ما بسیار مشهور هست و اگر قرار باشه نویسنده از کسی اسم ببره جز این یافت نمیشه ! ضمن این که اون شخصیت " اول " پرمدعا اما مشکل دار و جاهل و خنگ که قراره با روانشناسی مشکلات مردم رو حل کنه و عملا در مشکلات خودش مونده ، اذعان به ضعف روانشناسی و اعلام خطر به مردم برای کمک گرفتن از این افراد هست ، بخصوص اینکه نگاه جالبی رو مطرح کرده در این مورد که " روانشناسی کمکی به ما ایرانی ها با این خلقیات عجیبی که در فیلم به رخ میکشه نخواهد کرد " ...
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مستند رو دیدم و برام جالب بود . حرف دل خیلی ها رو میزد

برادر واریور تحلیلتون درباره فروید و مشهور بودن نامش مخلوط کردن چند مطلب متمایز از هم واقعا ناامید کننده بود

نظریه فروید درباره مشکلات اخلاقی و ناهنجاریهای اجتماعی و بیماریهای عصبی و روانی و نابسامانیهای اجتماعی و فرهنگی و تحلیل اونها در سرکوبی غرایز و انحصار غریزه در غریزه جنسی از دید ایشون ، واقعا از کوته بینانه ترین و احمقانه ترین نظریات در روانشناسی بوده و هست . اینکه تنها راه خوشبختی از دید ایشون و نجات از بیماریهای روانی و مشکلات اجتماعی و فرهنگی ارضای آزادانه و نامحدود غریزه جنسی و روابط آزاد هست .

دیدگاه ایشون هیچ جای بحثی نداره و جزء احمقانه ترین و تک بعدی ترین تئوریهای روانشناسی بوده و هست . و معنی نداره مبنا قرار بگیره و بر اون بنا سریال شکل بگیره و اصولا مطرح کردنش اونم به این شکل فقط میتونم بگم احمقانه هست .

اما دیدگاه های فروید تنها مزیتی که داشت ابداع و ورود جدی مفاهیمی در روانشناسی بود که تا زمان وی سابقه چندانی نداشت مانند نهاد ، ناخودآگاه ، تاثیر عقده های روانی و ....

فروید از این مفاهیم و مباحث در نظریه خودش بهره برد همونطوریکه دیگران هم در نظریات متفاوت خودشون نسبت به فروید بهره بردند . بحث ابداعات و مفاهیم از نظریه پردازی کاملا جداست و نباید اونها رو با هم خلط کرد .

ابداعات فروید در روانشناسی و مفاهیمی که وارد روانشناسی کرد باعث نمیشه که نظریه احمقانه و تک بعدی فروید تایید بشه هر چند که از اون ابداعات و مفاهیم اندک روانشناسی زمان خودش در تئوریش هم استفاده کرده ولی هیچ چیزی وجود نداره که نظریه تک بعدی فروید و فقیر بلحاظ همه اموری که برای درک رفتار بشر و توجیه و یا پیش بینی رفتارش لازمند رو تایید و بتونه اونو اثبات کنه ( چیزی که حتی شاگردان فروید در زمان خودش اذعان کردند و تئوریهای دیگری رو ارائه دادند و این تئوریپردازیها همچنان تا امروز بدون وقفه ادامه داره و در بسیاری از موارد ناقض یکدیگر . البته وجه عام همه اونها نگاه تک بعدی و مادی نگر به انسان هست و اون اندک افرادی هم که به وجه مهم غیر مادی بشر اشاره کردند این وجه رو در نظریه و تئوریشون وارد نکرده و یا از وارد کردن علمی اون ناتوان بودند . )

و بشر با این عظمت با امیال و غرایز بسیار حیوانی و انسانی و الهی و پیچیدگیهای فوق العاده رفتار اون در مقام خلیفه الله معنی نداره که در پائین تنه خلاصه بشه و یا مثلا بقول شما شور زندگی و توجیه علاقه به ادامه حیاتش خلاصه بشه در ....
و همچنین ادراکات بسیار متنوع و بیشمار انسان و قدرت و سلطه قدرتمند بشر در رفتار و کنترل احساسات و غرایزش و حتی ایجاد اختیاری امیال جدید ، معرفت های بی نهایت و کمالات متنوع اخلاقی و عرفانی و معنوی و فضیلت های اخلاقی بی نهایتی که ربطی به غریزه جنسی هم ندارند و موارد بی نهایتی که در رفتار بشر و نحوه اون و کیفیت زندگی و رفتارش موثرند مورد بررسی قرار نگیره و بهش بی توجهی بشه



در مورد سریال
من خودم فکر میکنم فقط تونستم یک قسمت سریال رو تحمل کنم و بیشتر از اون یه قسمت رو بخودم اجازه ندادم ببینم
بنظرم بیشرمانه بود
اینکه فکر کنیم مخاطبان اموری رو که این کارشناسان بهش اشاره داشتند رو نمیفهمیدند و خوب بود که اونها هم بهش اشاره نمیکردند ساده انگاری و ساده لوح فرض کردن مخاطب هست .
تکرار این مستند ها حداقل میتونه زنگ خطر رو برای مسئولین کم کم بصدا دربیاره و بعلاوه با تبدیل اونچه در اذهان عمومی و فرهنگ مردمی هست به شکل گفتاری و در قالبی رو شن و مطالبه هایی واضح این مطالب رو جزء مطالبات و خواسته های صریح و دارای اولویت مردم دربیاره

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.