ali_64

تحلیل و پیگیری تحولات اسراییل

Recommended Posts

ایران از زدن کشتی ها نفعی نمیبره بلکه متضرر هم میشه بلکه اسراییل هست که با خرابکاری میخواهد به تجارت دریایی ایران آسیب بزنه اینها طراحی جهود اسراییلی هست

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تنف که صحرای بی آب و علفه همون جاییه که در روایات سفیانی ازش خروج میکنه یعنی آموزش داده میشه

  • Like 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

این مصاحبه چون از طرف یک مقام ارشد اطلاعاتی/نظامی سابق این رژیم هست و البته اطلاعات جالب توجهی داره تمامش را اینجا آوردم و فقط به قسمتهای هایلایت شده توجه کنیم هم کافی است.

 

از جمله توصیه میشه حتما دوستانی که ابهاماتی در مورد پروژه هسته ای ایران دارند(مرز آستانه در وضعیت فعلی که جهان اجازه ساخت بمب را به هیچ کشوری نمیده لااقل در شرایط طبیعی)، در مورد فشارهای غرب و ایستادگی ایران سوال دارند.

 

و البته نکته مهم این مقاله تهدیدی است که ما قبلا هم مشاهده کردیم و این مقام اطلاعاتی هم داره گرا میده تا وضعیت فعلی و مقاومت ایران در این مقطع شکسته بشه به نفع غرب و شکستن مقاومتش در جلوگیری از بازگشت به تعهداتش تا انجام کامل تعهدات آمریکا که به نظر گرا داده برای خرابکاری، ترور و حملات هدفمند در داخل ایران هست. عمدتا منظور چیزی شبیه عملیات نطننز هست برای خالی کردن دست ایران از دستاوردهاش برای فشار به غرب. (برگهای برندش) عملیات ضد تاسیاست و دانشمندان هسته ای/صنعتی و نظامی و موشکی بسیار جدی است چون اخیرا مدام توسط مقامات این رژیم بیان میشه و به نظر خودم راهش فقط دفاعی نیست و ایران باید حتما بازدارندگی ایجاد کنه چون حملات به هر حال همیشه شانس موفقیت دارند (خصوصا در نبرد نابرابر با ما) و باید قصد حمله ازشون گرفته بشه نه عواقب حمله.

 

نقل قول

ژنرال «آهارون زوی فرکاش» رئیس سابق اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی در سخنانی گفت که اسرائیل باید به عملیات پنهانی در ایران ادامه دهد.

وی که با جروزالم پست صحبت می‌کرد، گفت: «ایران خواستار امتیازهای زیادی است تا در مذاکرات هسته‌ای حضور پیدا کند و تنها اسرائیل است که می‌تواند بر این شرایط تاثیر بگذارد و سوال‌های مختلفی درباره این موضوع وجود دارد».

این مقام اطلاعاتی سابق رژیم صهیونیستی شرایط کنونی را نسبت به سال 2015 که برجام حاصل شد بسیار بدتر توصیف کرد و گفت که با وجود آنکه ترامپ در ماه مه 2018 از توافق هسته‌ای خارج شد و فشار حداکثری را علیه ایران اعمال کرد اما ایران حتی یک میلی‌متر نیز از موضع خود تکان نخورده است.

وی در ادامه گفت: «تهران شروع به تهدید کرده است که اگر شما به توافق برنگردید ما اقداماتی انجام خواهیم داد که از جمله افزایش حجم غنی‌سازی، غنی سازی با درصد بالا، سانتریفیوژهای پیشرفته با شش برابر سرعت. آنها در صورتی که تصمیم بگیرند، اورانیوم کافی برای ساخت دو بمب هسته‌ای را دارند».

فرکاش گفت: «آنها اورانیوم فلزی تولید کردند که نشان دهنده مرحله‌ای بسیار پیشرفته است. آنها بازرسی برای بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را سخت‌تر کرده اند.»

این مقام اطلاعاتی سابق رژیم صهیونیستی گفت: «تحت برجام، آنها تا 15 سال حق تولید اورانیوم فلزی را نداشتند. (برجام) توافقی با حفره‌هایی بوده است و من امیدواریم که در آینده این حفره‌ها کوچک‌تر شوند اما همچنان برجام بهتر از هیچگونه توافق با تهران است».

وی در بخش دیگری از مصاحبه خود به سند راهبردی میان ایران و چین پرداخت و گفت: «چین به وسیله دیپلماسی واکسن کرونا به بهبود چهره جهانی خود پرداخته و اقدام به فروش واکسن کرونا به کشورهای ضعیفتر و نیازمند کرده این در حالی است که آمریکا تنها به فکر خود است».

فرکاش گفت: «حمایت چین از ایران سبب می‌شود که این کشور قدرتمند بماند».

این مقام صهیونیستی به تابلویی در تاسیسات غنی سازی اصفهان اشاره کرد که در آن ایران از کمک‌های چین قدردانی کرده است.

وی «صبر راهبردی فوق‌العاده» و چشم انداز طولانی مدت نظام ایران را ستود و مدعی شد: «تا زمانی که آنها بتوانند به آستانه هسته‌ای در نقطه‌ای بدون مقاومت یا تهدید آمریکا برسند، آنها اهمیت زیادی درباره جدول زمانی (محدودیت‌های زمانی برجام) نمی‌دهند».

فرکاش مدعی شد: «ایران شدیدا مصمم است که به آستانه هسته‌ای برسد تا هم نظام خود را ایمن کرده و هم به قدرتمندتر کردن خود در منطقه بپردازد حال این موضوع چه در سال 2030 باشد یا 2040».

این مقام اطلاعاتی رژیم صیونیستی گفت: «شخصا معتقدم که بزرگترین حفره در توافق هسته‌ای 2015، این بوده که به ایران اجازه توسعه برنامه موشک‌های بالستیک خود را می‌دهد».

وی گفت: «هرگونه توافق جدید باید شامل موشک‌های بالستیک باشد. اگر بُرد موشک‌های بالستیک به 1000 کیلومتر کاهش یابد، اسرایل می‌تواند آرام بگیرد چون فاصله‌اش با ایران بیش از 1000 کیلومتر است».**

فرکاش تاکید کرد که تحریم‌ها علیه ایران تا زمانی که محدود شدن موشک‌های بالستیک به توافق افزوده نشود، نباید برداشته شود.

این مقام سابق صهیونیستی گفت: «بزرگترین مزیت جمهوی اسلامی این است که یک راهبرد طولانی مدت دارد. ما چنین راهبردی نداریم و اگر هم راهبرد طولانی مدتی داشته باشیم آن را پیگیری نمی‌کنیم. ما تنها به تعامل با موضوعات کوتاه مدت می پردازیم.

وی مدعی شد که ایران برنامه‌ای طولانی مدت برای حضور در سوریه داشته تا بتواند از آنجا تل‌اویو را تهدید کند.

فرکاش گفت: «تا این تاریخ، اسرائیل در انجام حملات علیه مواضع ایران و انتقال سلاح به سوریه موفق بوده است اگر چه راهبرد جدید ایران در تعامل با سوریه این بوده که مدل ایرانی سامانه دفاع موشکی اس-300 و اس-400 به سوریه منتقل شود در آن صورت،‌ ممکن است که اسرائیل ازادی عملی که در حال حاضر در سوریه دارد را نداشته باشد».

این مقام صهیونیستی اضافه کرد: «این موضوع به این دلیل بوده که جمهوری اسلامی مصمم است تا اجازه ندهد اسرائیل هرچه که می‌خواهد را انجام دهد».

وی به تشریح اقداماتی که رژیم صهیونیستی باید در قبال ایران اتخاذ کند پرداخت و گفت: «اعتقادی به عملیات نظامی گسترده برای حل مشکل با ایران ندارم اما در این مرحله و زمانی که همه در تلاش برای مشخص کردن موضع خود هستند، اسرائیل باید به عملیات پنهانی نه تنها در سوریه بلکه در تمامی مکان‌ها ادامه دهد».

فرکاش اضافه کرد: «اسرائیلی‌ها به معجزه اعتقادی ندارند. ما همیشه آماده هستیم بنابراین ما باید از بدتر شدن شرایط درسوریه جلوگیری کنیم. برخی از چیزهایی که انجام داده‌ایم آشکار و بسیاری نیز نبوده است».

به علاوه، وی گفت که اسرائیل می‌تواند استفاده ایران و دشمنان از توانایی‌های سایبری را آهسته کند.

این مقام سابق رژیم صهیونیستی گفت که فضای سایبری هیچ مرزی ندارد و می‌توان بدون آنکه اثری گذاشت به اقدام پرداخت.

وی به گزارش‌های خارجی درباره حمله سایبری رژیم صهیونیستی به بندرعباس در ماه مه 2020 و سانتریفیوژهای هسته‌ای نطنز با ویروس استاکس‌نت در سال 2009-2010 اشاره کرد.

فرکاش گفت: «استفاده از حمله به تنهایی راه‌حل طولانی مدت به شمار نمی‌آید. ما نمی‌توانیم همانند برنامه هسته‌ای سوریه و عراق چند بار به آنها حمله کنیم. آنها بسیار باهوش هستم و تعداد زیادی موشک‌های هدایت شومده دارند و به زودی ماهواره‌هایی برای دیدن ما خواهند داشت همانطور که ما آنها را می‌بینیم».

این مقام اطلاعاتی سابق گفت: «علاوه بر آن، برنامه و دانش هسته‌ای جمهوری اسلامی به صورت گسترده‌ای منتشر شده و در میان ده‌ها دانشگاه است».

وی افزود: «در صورت هرگونه اقدام اسرائیل علیه تاسیسات هسته‌ای تهران، آنها می‌توانند از عراق و یمن،‌ ما را هدف حملات راکتی گسترده‌ای قرار دهند».

فرکاش به اقدام برخی از کشورهای عربی در عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی نیز اشاره کرد و گفت که عربستان سعودی نیز ظرف مدت شش ماه تا یک سال روابط خود با تل‌آویو را عادی سازی خواهد کرد.

وی گفت که اساس عادی سازی روابط با کشورهای عربی،‌ مقابله با ایران شیعه و برنامه هسته‌ای این کشور بوده است.

این مقام صهیونیستی گفت: «کشورهای عربی میخواهند اگر ایران به قدرت هسته‌ای تبدیل شد، ما با آنها باشیم».

 

 

** نکتش در مورد موشکها جالب نیست؟ هر توافق جدید باید شامل موشک باشه و محدودیت برد 1000 چون ما در بردش نیستیم ولی ما جنگنده، موشک بالستیک حتی قاره پیما و بمب و موشک اتمی داشته باشیم عیب نداره! :) جالبه عده ای نمیدونم دوستان چقدر روزنامه میخونند هر روز در روزنامه ها دارند تئوریزه میکنند هوشمندی است ورود به مذاکرات موشکی! و جالبه باز عمدتا یا سلبریتی هستند یا شوربختانه دیپلمات سابق! و مذاکره موشکی که عیبی نداره.

 

پ ن: به اندازه کافی از روند در پیش گرفته شده توسط دولت محترم در پرونده هسته ای در تاپیک خودش تحلیل انجام شده ولی چند عضو تیم ایرانی مدام نفی میکنند نباید بدبین (دلواپس) باشند منتقدان و چیزی که غرب میگه نیست ولی خب مورد بالا را در کنار انبوه اظهارت غربیها از روند میبینیم حق داریم نگران باشیم از روندی که تخلف از موضع نظام هست و برای همین انبوه مسئولان ناشناس مجبور هستند با پرس تی وی و نورنیوز و ... مصاحبه کنند و نظر رهبری را مدام تذکر بدند.

اگر واقعا چیزی نیست حتی همین خبرسازی انبوه رسانه ها و مقامات غربی هم نشان از یک برنامه ریزی برای جلسه حضوری است که نشان از بی صداقتی و فریبکاریشون داره و همین برای لغو این جلسه (به زمانش باید نمیپذیرفتیم این چینش و بازی طرف غربی را) کافی بود:

 

نقل قول

«فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان در گفت‌و‌گو با شبکه خبری «فرانس-24» که یکشنبه شب به وقت تهران انتشار یافت در زمینه مذاکرات هسته‌ای گفت که به عربستان اطمینان داده شده در هرگونه توافق جدید با ایران در زمینه بحث درخصوص قابلیت‌های موشکی و عدم حمایت این کشور از گروهای مسلح در منطقه  درخواست‌های بیشتری مطرح خواهد شد

 

 

 

ویرایش شده در توسط alala
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تصویری از حجم انفجار در صنایع موشکی اسرائیل

 

https://s19.picofile.com/file/8431424176/6050810743341713812.mp4.html

...................

️ همزمان با انفجار مهیب در صنایع موشکی اسرائیل ؛

توئیت معنادار اکانت «کانال سپاه پاسداران» ؛

وَاللّهُ عَزيزٌ ذُو انِتقام».(سوره مائده/۹۵)

#نطنز

 

https://uupload.ir/files/5ltq_img_20210421_141732.jpg

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

رسانه‌های اسرائیلی از وقوع انفجار در یکی از مراکز صنایع نظامی حساس در منطقه گوش دان در جنوب رژیم صهیونیستی خبر داد.

Screenshot_20210421_141919.jpg

 روزنامه هاآرتص اعلام کرد به نظر می‌رسد این انفجار در خلال یک تست در یکی از کارخانه‌های پیشرفته تولید سلاح که انواع مختلفی از موشک‌ها را تولید می‌کند، به وقوع پیوسته است.

 

ویرایش شده در توسط mehdipersian
  • Like 2
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
8 minutes قبل , alavi373 گفت:

تصویری از حجم انفجار در صنایع موشکی اسرائیل

 

https://s19.picofile.com/file/8431424176/6050810743341713812.mp4.html

...................

️ همزمان با انفجار مهیب در صنایع موشکی اسرائیل ؛

توئیت معنادار اکانت «کانال سپاه پاسداران» ؛

وَاللّهُ عَزيزٌ ذُو انِتقام».(سوره مائده/۹۵)

#نطنز

 

https://uupload.ir/files/5ltq_img_20210421_141732.jpg

تکمیلی | «هاآرتص»: این انفجار در یک کارخانه مخصوص تولید تسلیحات پیشرفته از جمله موشک به وقوع پیوسته است.
 

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

امروز فیلم انفجاری از فلسطین اشغالی منتشر شد که گفته می‌شه مربوط به یکی از کارخانه‌های ساخت موشک هست. گفته شده موشک‌های arrow 4 هم در این محل ساخته می‌شن.

به گفته‌ی ها‌‌آرتص این انفجار به دلیل اشکال در تست رخ داده.

 

EzfLxzIXMAAcFxK.jpeg

 

فیلم منتشر شده از انفجار:

https://www.aparat.com/v/9oaMO

 

ابعاد انفجار و دود حاصل شده از انفجار قابل تحلیل هست.

 

ویرایش:

محل انفجار. خودشون می‌گن هیچ خسارتی نداشته!!!

photo_2021-04-21_14-46-42.jpg

ویرایش شده در توسط eshqali
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
26 minutes قبل , alavi373 گفت:

تکمیلی | «هاآرتص»: این انفجار در یک کارخانه مخصوص تولید تسلیحات پیشرفته از جمله موشک به وقوع پیوسته است.
 

(تائید نشده): شرکت تسلیحاتی تومر روز گذشته در حال تست یک موتور موشک در شمال فلسطین اشغالی بوده که این انفجار  می‌دهد. صهیونیست‌ها تا همین اندازه اقدام به اطلاع رسانی کرده و چیز بیشتری در مورد تلفات احتمالی و خسارات وارده نگفتند، اینکه این انفجار ناشی از خرابکاری بوده یا هر عامل دیگری

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

فکر کنم رسانه های اسراییلی دارن از رسانه های ما الگو برداری میکنن ;) این شکل انفجار در این موقعیت زمانی ودر این مکان حساس بعید نقص فنی مربوط به یک تست باشه شایدم مثل ناو امریکایی از شدت گرما هوا اتیش گرفته..

ویرایش شده در توسط 00amir
  • Like 1
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

وبگاه اسرائیلی «۰۴۰۴» گزارش داد: «یک موشک زمین به هوا که از سوریه به سمت یک هواپیمای [اسرائیلی] شلیک شده بود، در نقباشغالی فرود آمد و سامانه‌های پدافندی اسرائیل موفق به مقابله با آن نشدند».

 

https://www.mashreghnews.ir/news/1206940/انفجار-موشک-در-نزدیکی-تأسیسات-اتمی-دیمونا-در-فلسطین-اشغالی

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

صدای انفجار در نزدیکی نیروگاه هسته ای دیمونا:

 

 با اینکه هنوز منبع این انفجارها مشخص نیست اما گزارش‌های تأیید نشده حاکی از آن است که سامانه پدافندی پاتریوت،‌ یک فروند موشک را در نزدیکی تأسیسات هسته‌ای دیمونا رهگیری کرده است.


 خبرگزاری شهاب به نقل از ساکنان جوامع بادیه‌نشین در نزدیکی دیمونا نوشت: «خانه‌های ما به دلیل انفجاری که پس از به صدا درآمدن آژیرهای هشدار رخ داد، لرزید. شاهدان نیز می‌گویند پس از به صدا درآمدن آژیرهای هشدار، صدای انفجار شدیدی در سراسر مناطق الخلیل، اورشلیم (قدس اشغالی) و رام‌الله شنیده شده است.»

ویرایش شده در توسط mehdipersian
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 بیانیه ارتش اسرائیل درباره انفجار نزدیک دیمونا

«به دنبال گزارش فعال‌شدن هشدار، یک فروند موشک  زمین به هوا از خاک سوریه به داخل اسرائیل شلیک شد که در منطقه نقب سقوط کرد. در پاسخ به آن، چند دقیقه پیش، ارتش اسرائیل سکوی پرتاب موشک زمین به هوا را در منطقه سوریه مورد حمله قرار داد».

 

پ. ن: یعنی کاملا این قضیه ی انفجار نزدیک دیمونا اتفاقی بوده!!! باید به موشک زمین به هوا تبریک گفت که اتفاقی به سمت دیمونا میرود و تا نزدیکی دیمونا هم پیشروی میکند و منفجر می شود!!!! 

 

نکته:چه موشکی بوده که تمام سیستم های انبوه پدافندی اسرائیل را به تنهایی رد کرده و تا منطقه ی حساس دیمونا رفته؟ 

 

ویرایش شده در توسط mehdipersian
  • Like 1
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

توئیت دیشب حسام الدین آشنا 

 

hesamashena.jpg

 

 

اطلاعیه سانا:

نقل قول

 

پدافند هوایی ارتش عربی سوریه بامداد امروز با موشک‌های رژیم صهیونیستی در آسمان اطراف دمشق مقابله و بیشتر آنها را سرنگون کرد.
یک منبع نظامی به خبرگزاری /سانا/ اعلام کرد: حدود ساعت 1:38 بامداد امروز دشمن اسرائیلی چند فروند موشک از سمت جولان اشغالی سوریه به برخی اهداف در اطراف شهر دمشق شلیک کرد.
منبع نظامی تاکید کرد که پدافند هوایی ارتش با موشک های دشمن مقابله و بیشتر آنها را سرنگون کرد.
این منبع همچنین گفت که این حمله هوایی اسرائیلی به زخمی شدن 4 سرباز منجر شده و خسارت مادی نیز به همراه داشته است.

 

https://www.sana.sy/fa/?p=261336

https://www.sana.sy/?p=1364753 خبر اصلی

 

 

تصاویری که صهیونیست ها از بقایای موشک منتشر کردن (مکان: رمات نقب Ramat Negev Regional Council)

 

normal_Ezjlbb3WEAADLpt.jpg normal_EzjlbyXWYAM-Ue9.jpg

 

  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه سردار فلاح زاده:

رژیم غاصب صهیونیستی بداند که گروه‌های مقاومت در جای‌جای کره خاکی در کنار مقرهای شما قرار دارد و هر لحظه شما را به افول نزدیک‌تر می‌کنند. رژیم صهیونیستی مطابق با صحبت‌های رهبر معظم انقلاب، 25 سال آینده که چند سالی از آن هم می‌گذرد را نخواهد دید.

https://www.tasnimnews.com/fa/news/1400/02/02/2489397/جانشین-فرمانده-نیروی-قدس-سپاه-گروه-های-مقاومت-کنار-مقرهای-رژیم-صهیونیستی-قرار-دارند

 

واکنش «لیبرمن» به انفجار موشک در نزدیکی دیمونا

وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی: شرایطی که در آن موشکی با سر جنگی ۲۰۰ کیلوگرمی به سمت اسرائیل شلیک می‌شود، می‌توانست به گونه‌ای دیگر رقم بخورد. نتانیاهو می‌خوابد تا تنها برای انجام امور شخصی خود آماده شود.

 

ویرایش شده در توسط mehdipersian
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
2 hours قبل , shirazz گفت:

توئیت دیشب حسام الدین آشنا 

 

 

مشخصا توییت اشنا تقلید بد از اسرائیلی ها است و نشون میده ما کاره ای نبودیم

 

2 hours قبل , shirazz گفت:

تصاویری که صهیونیست ها از بقایای موشک منتشر کردن (مکان: رمات نقب Ramat Negev Regional Council)

 

 

یک موشک سرگردان اون هم فردای انفجار تاسیسات موشکی اسرائیل باور اتفاقی بودنش سخته

بویژه که همه سیستم های اسرائیل رو غافلگیر کرد

و خبری هم از حمله قبلی شنیده نشده

 

 

  • Like 1
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.