super_comando

تحلیل و پیگیری تحولات عراق

Recommended Posts

عزیزم وظیفه من رصد تهدیدات و هشدار دادن درمورد اونهاست.

ما آنچه شرط بلاغ است گفتیم     تو خواه پند گیر خواه ملال

ضمنا اینم بگم که من از آذربایجان خیالم راحته. ولی برای کاهش خسارات باید هش

ویرایش شده در توسط meysam62
  • Upvote 3
  • Downvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

عجب....بس این راهکار که داخله کشور بین ترک...فارس...جنگ راه بیندازیم......بیشنهاد متمدنانه شماست....چقدر این بیشنهاد به کاری که عربستان انجام داد.شبیه.... دریایی از خون به ناحق ریخته بیگناهان ما حصل دیدگاه امثاله شماست...........ای.تئورسین بزرگ. rolling_on_the_floor ....تو این شرایط ...تنها راه درست اتحاد است..اتحاد..............

عزیزم من که این پیشنهادو ندادم. متن رو دقیق بخون. نوشتم سایت آذوح که یه سایت جدایی طلبه اینو گفته. بر منکر اتحاد هم لعنت..... بیشمار

ضمنا شاید من یه خورده در تهدیداتی که بیان کردم اغراق کرده باشم ولی میدونین که برای مینیمم کردن خسارات باید بدترین سناریوهارو در نظر گرفت

همچنین هدفم از اون پست این بود که  دوستانی روکه احتمالا همش اسم کومله، دموکرات، پژاک، پ ک ک و.. به گوششون خورده با اسمای دیگه هم آشنا کنم call_mew

ویرایش شده در توسط tirbarchi
  • Upvote 11
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

عزیزم من که این پیشنهادو ندادم. متن رو دقیق بخون. نوشتم سایت آذوح که یه سایت جدایی طلبه اینو گفته. بر منکر اتحاد هم لعنت..... بیشمار

اقا... شرمنده...........حق با شما ست عذر خواهی میکنم

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تبریک میگم بخاطر نگاه هوشمندانت. زدی تو هدف. شاید حتی تنها راه برای یک حرکت اقتصادی و خروج از رکود و باتلاق اقتصادی و سیاستزدگی مفرط همینی باشه که شما گفتی.

 

البته در مورد صادرات سلاح باید دنبال کشوری باشیم که پولشو بدن  نه مثل...وگرنه فایده نداره.

 

یکسری ضعف تو متالوژی داریم که داره حل میشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
همچنین هدفم از اون پست این بود که  دوستانی روکه احتمالا همش اسم کومله، دموکرات، پژاک، پ ک ک و.. به گوششون خورده با اسمای دیگه هم آشنا کنم call_mew

 

به وضوح بیان کردید که مخاطبتون منم ولی با نیش و کنایه. این طرز صحبت لازم نبود عزیزم. ما تو دهن ترک و فارس تروریست هم می زنیم اگه وجود داشته باشه ولی خوشبختانه فعلا وجود نداره. در مبارزه با مجاهدین خلق هم این رو ثابت کردیم که اکثریت قریب به اتفاقشون ترک و فارس بودن (هرچند فلسفه مبارزات منافقین 180 درجه با گروه های تروریست کرد فرق می کنه). من قبلا هم گفتم صحبت ما در مورد قومیت نیست.

 

شما برید وقتی برگردید به این بحث ادامه بدیم که فرق بین جدایی طلبی و ترور رو فهمیده باشید. جدایی طلبی هم از نظر ما مردوده ولی ترور حکایتش فرق می کنه چون مستقیما مخل امنیت ملی هست. نمونه بارزش رو هم در جریان غارت پادگان مهاباد دیدیم که ریختن و مردم بی دفاع رو قتل عام کردن.

  • Upvote 4
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

مشکل ما ایرانیا اینه زیاد حرف میزنیم عمل نمیکنیم :D و حرفایی هم میزنیم که نمیشه بعدا جمع اش کرد (اونم توسط اشخصا بلند پایه کشور)

-----

حالا اگه دوستان لطف کنند تایپیک رو خراب نکنید مسایل ایران رفته عراق ,عراق رفته ایران ,هسته ای شده سیاسی ,...... تایپیک سوریه فقط داره خوب پیش میره اونم اگه اتفاقی نیوفته (چطوره همه اینا رو ادغام کنید بره پی کارش )

ویرایش شده در توسط milad021
  • Upvote 3
  • Downvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

گفت وگو با «شرق»: داعش، محور گفت وگوي هيات طالبان در تهران

 

هفته گذشته خبرگزاري «تسنيم» خبر داد هيات سياسي طالبان افغانستان براي ديدار با مقامات امنيتي جمهوري اسلامي ايران به تهران سفر کرده اند. وزارت خارجه ايران از اين ديدارها اظهار بي اطلاعي کرد، ولي منابع خبري افغان، اين سفر را تاييد کردند. «محمد اسماعيل قاسم يار»، عضو کميته روابط بين الملل شوراي عالي صلح افغانستان، همان زمان اين خبر را تاييد کرد و به «شرق» گفت: «از دفتر سياسي طالبان، يک گروه هفت تا هشت نفره، که مقيم دوحه قطر هستند، به تهران سفر کرده اند ».اگرچه از خود ديدارهاي اين هيات در تهران خبري منتشر نشد، اما وحيد مژده، عضو وزارت خارجه افغانستان در دوران طالبان، در گفت وگو با «شرق»، درباره سفر اين هيات و ديدارهاي شان در تهران، توضيحاتي داد.
    
گفته مي شود هياتي از طالبان به تهران سفر کرده اند. شما از جزئيات اين سفر چقدر اطلاع داريد؟
خبرگزاري تسنيم در ايران خبر از سفر يک هيات از دفتر سياسي طالبان در قطر به تهران داده است.
رياست اين هيات را «طيب آغا»، رئيس کميسيون سياسي طالبان، به عهده داشت. گفته مي شود قاري دين محمد حنيف و شيرمحمد عباس استانکزي و احتمالاعبدالسلام حنفي نيز از اعضاي اين هيات بودند.
از موضوعات گفت وگوي آنها با مقامات تهران اطلاعي در دست داريد؟ آنچه تاکنون مطرح شده اين است که آنها درباره صلح افغانستان و مهاجران، با مقامات امنيتي ايران گفت وگو کرده اند.
آن طالبان و نمايندگاني از دولت افغانستان به صورت غيررسمي باهم ملاقات داشتند. بعد از اين نشست، طالبان به دعوت مقامات ايراني به تهران رفتند و روي مسائل مورد علاقه، باهم به تبادلِ نظر پرداختند. طالبان درباره آغاز عمليات امسال شان، که به نام «عزم» آغاز شده است، و از موفقيت هاي شان در جنگ با نيروهاي دولتي و نيز پيشروي شان در شمال افغانستان سخن گفتند. آنها درعين حال، ديدگاه شان درباره صلح را هم واضح کردند و گفتند تاکنون هيچ ملاقاتي درباره صلح ميان آنها و نمايندگان دولت افغانستان صورت نگرفته است، زيرا دولت افغانستان مي خواهد صلح را از طريق پاکستان در افغانستان برقرار کند. در ضمن هيات طالبان نظرشان درباره موانع پيش ِروي صلح در افغانستان را نيز بيان کردند که حضور نيروهاي خارجي در کشور، در صدر اين موانع قرار دارد.
    
علاوه براين، گفته مي شود موضوع مهاجران هم در مذاکرات طالبان در تهران مطرح شده است. اين موضوع در حوزه اختيار دولت ها قرار دارد. به چه دليلي طالبان دراين باره وارد گفت وگو شده اند؟
يکي از اين مسائل، اخباري است مبني بر اينکه تاکنون تعدادي از مردم افغان به سوريه اعزام شده اند تا در کنار نيروهاي بشار اسد، عليه داعش بجنگند. تاکنون تعدادي از اين افراد دستگير و تعدادي هم کشته شده اند. شايعاتي هم درباره فرستاده شدن تعدادي از اين افراد به يمن به گوش مي رسد. نگراني طالبان از اين است که اين گونه اقدامات موجب تحريک احساسات مذهبي در افغانستان شود و درنتيجه براي داعش فرصت مناسبي به منظور سربازگيري فراهم آورد.
    
از سوي ديگر فعاليت داعش در افغانستان هم مطرح است. با توجه به حساسيت تهران نسبت به افغانستان، ممکن است جزء موضوعات مذاکره باشد؟
مقامات ايراني نسبت به اين گزارش ها نگراني دارند و گفته مي شود گروه داعش در بعضي از مناطق افغانستان فعاليت خود را آغاز کرده اند و حتي دست به عمليات نظامي زده اند. ايران که سرحد طولاني اي با افغانستان دارد، نگران است مبادا در مرزهاي شرقي اش با همان مسائلي مواجه شود که در مرزهاي غربي، به ويژه با عراق، با آن مواجه است. مقامات ايراني مي خواستند از طالبان بشنوند که اين گزارش ها به ويژه در شرق افغانستان و برخورد نظامي ميان طالبان و داعش در اين مناطق تا چه حد درست و اين خطر چقدر جدي است. از طرف ديگر طالبان نگران انگيزه هايي هستند که ممکن است موجب قدرت گرفتن داعش در افغانستان شود.
    
در گزارش ها آمده است پيش از اين هيات سياسي طالبان، مستقر در دفتر قطر، به کشورهاي ديگر هم سفر کرده اند و با آنها هم مذاکراتي داشته اند؛ درباره همکاري هاي احتمالي ِ حاصل شده، با تهران صحبت کرده اند؟
در اين سفر، درباره نقش کشورهاي همسايه و منطقه در پروسه صلح نيز صحبت شد و نقش مثبت چين در اين پروسه نيز به بحث گذاشته شد. در اين ارتباط «قاري دين محمد حنيف» درباره ملاقات خود با مقامات چيني سخن گفت و در مقابل مقامات ايراني هم براي کمک به پروسه صلح در افغانستان اظهار آمادگي کردند. لازم به ذکر است که طالبان قبلاهم سفرهايي به ايران داشته اند و حتي براي شرکت در کنفرانس هاي بين المللي، مانند کنفرانس بيداري اسلامي نيز از آنها دعوت به عمل آمده است. ذبيح الله مجاهد، سخنگوي طالبان، در اعلاميه اي که ٣٠ ارديبهشت به رسانه ها فرستاد، سفر هيات طالبان به تهران را تاييد کرد و آن را بخشي از سفرهاي معمولي به کشورهاي ديگر، به منظور تبادلِ نظر با مقامات آن کشورها خواند.
    
موضوع ديگري در اين ديدارها مطرح شده است؟
موضوع ديگر مطرح شده در اين ديدارها، مسئله جنگ در شمال افغانستان بود. اين مسئله نيز نگراني هايي در سطح منطقه، به ويژه ميان همسايه هاي افغانستان، به ميان آورده است. وزير داخله روسيه نيز در همين هفته به کابل سفر داشت و درباره جنگ هاي شمال، به ويژه قندوز، با مقامات افغان، ازجمله رئيس جمهور تبادلِ نظر کرد.
    
آيا غير از اين هيات، اخيرا افراد ديگري هم از افغانستان به تهران سفر کرده اند؟
در کابل شايعاتي به گوش مي رسد که گويا گلبدين حکمتيار هم اخيرا به تهران رفته است، اما منابع قابلِ اعتماد فقط سفر دامادش «غيرت بهير» به تهران را تاييد کردند و گفتند هيچ فردي از مقامات بالادر ايران با او ملاقات نکرده است.
 
 روزنامه شرق ، شماره 2307 به تاريخ 3/3/94، صفحه 19 (ديپلماسي)

 

=========================================================================

 

شمخانی:‌ اگر رها کنیم داعش به مرزهای ما می‌رسد

 

توان امروز ایران در منطقه نه در توسعه طلبی و نه در تعیین نوع حکومت‌ها در منطقه است اما واقع‌بینانه باید نگاه کرد. اگر اوضاع را به همین شکل که انجام شده و ادامه دارد رها کنیم به‌زودی تهدید تکفیری‌ها و داعش به مرزهای ما می‌رسد. در عراق ممکن است به خانقین و از افغانستان به زاهدان وارد شوند

 

http://www.isna.ir/fa/print/94030402603/%D8%B4%D9%85%D8%AE%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A7%DA%AF%D8%B1-%D8%B1%D9%87%D8%A7-%DA%A9%D9%86%DB%8C%D9%85-%D8%AF%D8%A7%D8%B9%D8%B4-%D8%A8%D9%87-%D9%85%D8%B1%D8%B2%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%A7-%D9%85%DB%8C-%D8%B1%D8%B3%D8%AF

  • Upvote 3
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بنا بر گزارش شبكه  تلويزيوني رافدين نيروهاي ايراني به همراه سلاح هاي سنگين و پهبادها در پايگاه اسپايكر تكريت جمع شده اند تا در حمله به بيجي شركت كنند.

 

gUonl.png

ویرایش شده در توسط amirarsalankhan
  • Upvote 15
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بنا بر گزارش شبكه  تلويزيوني رافدين نيروهاي ايراني به همراه سلاح هاي سنگين و پهبادها در پايگاه اسپايكر تكريت جمع شده اند تا در حمله به بيجي شركت كنند.
 
gUonl.png

در حد مشاوره هست اینجور اخبار برای بالا بردن روحیه خود عراقی هاس
گویا به خودشون اعتماد کافی رو ندارن
معاون وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز دوشنبه ادعاهای اخیر مطرح شده در برخی رسانه های خبری مبنی بر اقدام تهران در اعزام نیروی نظامی به عراق برای کمک به مقابله با داعش را تکذیب کرد.

به گزارش تسنیم به نقل از اسپاتنیک، حسین امیرعبداللهیان معاون وزیر حارجه کشورمان در کنفرانس خبری در شهر مسکو تاکید کرد که ما هیچ نیروی مسلح یا جنگجویی را به عراق اعزام نکرده ایم.

وی در ادامه تصریح کرد که ایران تنها مشاوران نظامی در عراق مستقر کرده است و این اقدام نیز پس از دریافت درخواست دولت عراق بوده است.

امیرعبداللهیان ضمن اشاره به تحولات یمن گفت: ایران امیدوار است که یک دولت فراگیر در یمن تشکیل شود. طرح 4 ماده ای ایران برای صلح در یمن با هدف تشکیل یک دولت ملی فراگیر ارائه شده است، با مشارکت همه گروه ها و سازمان ها.

http://fararu.com/fa/news/234688/%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B9%D8%B2%D8%A7%D9%85-%D9%86%DB%8C%D8%B1%D9%88-%D8%A8%D9%87-%D8%B9%D8%B1%D8%A7%D9%82-%D8%B1%D8%A7-%D8%AA%DA%A9%D8%B0%DB%8C%D8%A8-%DA%A9%D8%B1%D8%AF

http://m.liveleak.com/view?i=1b4_1432566672
یکی زحمت مستقیم کردن کلیپو بکشه
سه تا زره پوش دو تا ابرامز بعد داعش تو فاصله دویستمتری درگیر شه و پیروز
حیف تیرکمون بدی ارتش عراق حیف

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

علیرغم میل باطنی که از این دست صحبتها دوری میکنم یه چند نکته عرض کنم :

اگر نیم نگاهی به پادگان بندازیم شامل چندین واحد هست . 1- واحد فرماندهی که هر فرمانده پادگانی یک دستگاه رایانه جهت امور کلی داره.2- واحد عقیدتی سیاسی که اونها هم تمامی فایل پرسنلی رو تو کامپیوتر ذخیره میکنن.3-واحد کارگزینی که شامل پرونده الکترونیکی تمامی پرسنل هست همچنین تمامی مکاتبات در رایانه ثبت میشه. 4- واحد مخابرات و ارتباطات هم حداقل یک دستگاه رایانه داره. 5 - رکن دو که رایانه از ضروریاتش هست.6- .............

کلا بیان و نوشتن اینجور تنقلات به شان و شخصیت خودتون ضربه میزنه و برداشت من نوعی تغییر میکنه. الان اب و فاضلاب هم دیگه رو کاغذ نمینویسن. بقیه داستان شما هم شبیه زندان باستیل و ژان وال ژان مرحومه که دور اتیش سیب زمینی سق میزنن. همینجوری هر داستان رو گوش نکنین. ان شاالله خودتون که وقتش شد میرین سربازی و همه داستان رو متوجه میشین !

اون اقایی هم که بواسطه پروژه مهم و استراتژیکشون میرفتن جای خفن ٰ بچه های تایباد به چشمشون کره ای اومده .....!

یا قصه حاجی با سواد پنجم دبستان و فرماندهی ایشون سطح معلومات خودشون رو زیر سوال میبرن و گرنه سال 1369 طرح انطباق رده با درجه با سطح تحصیلات انجام شد و این دوستمون اسم انطباق هم بگوشششون نخورده ......!

وگرنه بنا به قول خودشون میگم آرمانی خواب هست بفرمائید بیدارشون کنین......!

سر همین داستانها بچه های با سواد سایت که هر پستشون در حکم یه درس بود گذاشتن و رفتن.!  اگر حرفی ندارین سکوت گزینه ای بسیار قابلی میباشد

به نام خدا..لازم میدونم متناسب بافرمایشات این دوست عزیزمون نکاتی رو بگم...بعضی افرادهستندکه واقعیت هارونه آنچنان که هستند بلکه آنطور که میخواهند میبینند ..بنده راضی به این که خدای نکرده حرفی بزنم که به این دوستمون توهین بشه نیستم...اول اینکه من چیزی روکه دیدم وشنیدم گفتم اگه شمااسرارداریدکه من دروغ میگم اشکال نداره ....شماازطرحی گفتین که هم من من میدونم وهم شماکه چه طرح هایی که فقط روکاغذموندن شماازمدینه ی فاضله میگین من ازواقعیتی که باچشم خودم دیدم ...حال اگه بازم اسرار داریدبفرماییدکه بنده صرفا به خاطراعلام وجودوخودنمایی این حرفاروگفتم توصیه میکنم سرتونوازبرف بیاریدبیرون.امانکته ی دیگه ای که هست من همین جا میگم که بنده یک کشاورززاده هستم علم من نه درحدیست که بخواددریای علم ایشون روبه چالش بکشه ونه  درحدی که مث ایشون  خودم وعلمم رو معیارسنجش قراربدم.ودرآخر حدیثی از امام صادق (ع)که فرمودند:آنگاه که مومن به برادرمومنش تهمت میزندایمان دردل اوذوب میشود همانگونه که نمک درآب ذوب میشود

  • Upvote 5
  • Downvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ول کنین شما را بخدا...حالا ارتش چهارتا کامپیوتر کمتر از سپاه داره...ول کنین


iraq_28129.jpg

پس لابد روسیه به داعش Orsis T-5000 داده!

 

آمریکا حتی اگر به فرض بخواد کمک داعش کنه، نمیاد M14 EBR بده دست چارتا پاپتی شپشو. 

M14 EBR مدتهاست در اختیار نیروهای ویژه و حتی داوطلبهای مردمی عراق قرار داره.

iraq_28329.jpg

iraq_28429.jpg

حالا که اینقدر اطلاعات دارید بفرمائید تاو 2 رو از کجا کش رفتن؟ از انبارهای عراق یا سوریه؟

  • Upvote 7
  • Downvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ما به جنگ احتیاج داریم ...
ولی در حال حاضر اگر یکم فکر کنید جنگ خبر بدی هم نیست !
 
جناب سهیل عزیز
 

در هر جنگی ، تنها دو راه برای پیروزی وجود دارد ، تحمل تلفات و اجرای مانورهای رزمی

 

اما هرچه یک فرمانده نظامی ، با کفایت تر باشد ، بیشتر دست به اجرای مانور خواهد زد و کمتر نیاز به تحمل یا وارد آوردن تلفات خواهد شد .

 

 

 

متاسفانه برداشت جنابعالی از ماهیت جنگ ، صحیح نیست  . جنگ به هیچ عنوان به مانند آنچه  که در شبیه سازی های رایانه ای و یا حتی رزمایش های زمان صلح وجود دارد ، نیست . برای شروع یک جنگ ، عوامل زیادی باید بعنوان زیرساخت توانمندی های رزمی وجود داشته باشند که در حال حاضر بسیاری از آنها یا وجود ندارد و یا در صورت وجود ،  در وضعیت نامناسبی قرار دارد .

 

مثال تاریخی در این زمینه بسیار موجود هست ،  آلمانی ها در سال 1939 ، روسها در سال1939 و 1979 ، آمریکایی ها در سال 1963 ، عراقی ها در سال 1980 و1990 . زمانی که کشوری برای یک نبرد با ویژگی های خاص ، آن هم در یک حوزه جغرافیایی که پیچیدگی های خاص خودش را دارد ، روبروست ، باید با در نظر گرفتن همه شرایط ( تاکید می کنم ، همه شرایط شامل شرایط اجتماعی ، سیاسی ، نظامی، استراتژیک ، اقتصادی ، فرهنگی و..... ) دست به اجرای عملیات رزمی بزند .

 

به قول شهید بابایی ، جنگ صرفاً شلیک و اجرای آتش نیست ، جنگ به معنای صریح کلمه ، احساس مسئولیت هست  و این احساس مسئولیت ، صرفاً با وجود در راه بودن خبر جنگ ، نباید بوجود بیاید. 

 

خوشبختانه ج.ا.ایران ، در شرایطی مشابه  شهریور 1320 و یا 31 شهریور 1359 قرار ندارد . ارتش جمهوری اسلامی ایران ، تجربه 8 سال رزم کلاسیک و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم سابقه 8 سال رزم کلاسیک و غیر کلاسیک را با ارتش عراق و گروهک ها دارد ، بنابراین ، انتظار می رود که به جای اتکاء بر احساسات ، بر اساس عقلانیت نظامی ، تحلیل ها صورت گیرد .

  • Upvote 14

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.