death-white

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه (1)

Recommended Posts

ادیب جان نتیجه‌ی بحث میشه چی اونوقت؟؟؟؟؟

منم از همون اول گفتم که فرصت بده بشار به شهر هایی که دست تروریست هاست، و اونایی که اومدن بیرون که اومدن! اونایی که موندن! به هر دلیلی موندن قطعا همراه تروریست ها هستن... پس لازمه که خیلی راحت اونها رو هم همراه تروریست ها با اتشبار توپخانه‌ای سنگین دفن کنی.... حالا رسانه‌ها اگر اونجا هستن و نیستن هیچ اهمیتی هم نداره! :)))))))

این من، این شما!!
اگر دیرالزور و کلا درعا غیر از پاکسازی کامل و سوزوندن تر و خشک با هم راه‌حل دیگه‌ای داشت...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
از اولین روزی که موضوع جهاد نکاح وارد مباحث بحران سوریه شد با خودم کلنجار می رفتم که در این باره برای بچه ها توضیح بدم یا نه ؟ که آخر سر برای جلوگیری از بروز سوء تفاهم تصمیم به سکوت گرفتم ! ولی حالا که برادر ژیموسی فتح باب کردن دیگه سکوت جایز نیست.
ببینید در اینکه چنین فتوایی توسط ابوجهل های وهابی (واقعا به کار بردن لفظ شریف عالم برای اینها جایز نیست) داده شده و در اینکه عده ای از زنان خود سوریه از این فتاوا تبعیت کردن و عده ای از زنان دیگر بلاد هم برای همین منظور به سوریه رفتن هیچ شک و شبهه ای نیست. [b]اما[/b] ...
اما این قضیه دو تا قید داره که در جنگ روانی رسانه های خودی عمدا یا سهوا مغفول موندن !
اولا) جهاد نکاح شاخه ای از [b]عقد میسار[/b] وهابی هاست که در واقع تقلیدی از ازدواج موقت خودمون محسوب میشه و در سال های اخیر توی عربستان و شیخ نشین ها باب شده ! درباره چرایی تقلید وهابی ها از شیعه در این زمینه خاص که از صدر اسلام جزو سرکوفت های اهل سنت به شیعیان بوده هم توضیح این نکته لازمه که [b]وهابیت تنها شاخه مذهب تسنن هست که باب اجتهاد در دین رو مفتوح می دونه و برخلاف باقی سنی ها هیچ تقیدی بر تبعیت از نظر گذشتگان نداره.[/b]
پس جهاد نکاح زنان سلفی برخلاف تصور بچه ها از سنخ روسپی گری مرسوم که یه زن در آن واحد با چندین مرد در ارتباط جنسی باشه نیست و هر آنچه در این رابطه و بدتر از این رابطه مثل زنای با محارم و لواط و امثالهم گفته شده پروپاگاند استخبارات و رسانه های دکتر بشار هست.
ثانیا) شیوع جهاد نکاح در بین سلفی های سوریه هم به اون گستردگی که بچه ها تصور می کنن مناطق تحت تصرف اونها تبدیل به پاتایا و آنتالیا شده و 24 ساعت وقتشون صرف فاحشه بازی میشه نیست که اگر اینطور بود 2 سال جلوی ارتش سوریه و نیروهای مقاومت دوام نمی آوردن ! پس داستان های اینچنینی رو هم باید از شاهکارهای سانا و شام پرس حساب کنیم.

پ.ن : این توضیحات نافی سایر جنایات شنیع سلفی ها مثل تجاوز به زنان و دختران علوی و خانواده های ارتشی نیست.
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دستت درد نکنه بیگدلی جون مثبت هام تموم شد
1-پس خلاف شرعی صورت نگرفته!
2-گستردگی نداره
پ ن:
تجاوز نمی کنن تکفیری ها..همه رو می کشن...آدم کش حرفه ای هستن مثل خوارج که زن حامله رو هم شکمش رو دریدن...
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Ximosi' timestamp='1380195873' post='341188']
دستت درد نکنه بیگدلی جون مثبت هام تموم شد
1-پس خلاف شرعی صورت نگرفته!
2-گستردگی نداره
پ ن:
تجاوز نمی کنن تکفیری ها..همه رو می کشن...آدم کش حرفه ای هستن مثل خوارج که زن حامله رو هم شکمش رو دریدن...
[/quote]
ممنون ژیموسی جان ابراز لطف شما باعث افتخار ماست
1- والا خلاف شرع که چه عرض کنم ؟!! بستگی به این داره که آداب و رسوم فرقه ضاله وهابیت رو شریعت حساب کنیم یا نه ؟؟؟ ولی در فرهنگ خودشون عمل قبیحی نیست و در ظاهر هم با متعه خودمون تفاوت زیادی نداره.
2- نه مطلقا گستردگی نداره.

پ.ن : چرا تجاوز می کنن با این توجیه کثیف که اینها نصیری و از کفارن پس غنیمت جنگی و برده ما محسوب میشن.
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جناب بیگدل ! ظاهرا این موضوع با متعه شما تفاوت نداره ولی با مال ما فرق داره چون زن باید 2 ماه عده نگه داره تا بتونه دوباره ازدواج کنه !
  • Upvote 4
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]
جناب بیگدل ! ظاهرا این موضوع با متعه شما تفاوت نداره ولی با مال ما فرق داره چون زن باید 2 ماه عده نگه داره تا بتونه دوباره ازدواج کنه !
[/quote]

دوست من، تو دنیایی که ادم خور میگه اقا من فقیر بدبخت و بیچاره‌ام که بشار باعثش شده واسه همینم به ادم خوری رو اوردم و همه‌ی رسانه ها باعث میشه که مردم بگن اخی!!!!‌بیچاره... اون بشار اسد عوضی ادم کش باعث شده این بابا ادم خور بشه!، دارید صحبت میکنین که جهاد نکاح شبیه به صیغه کردن متعه هست یا نه؟؟
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در متعه تمام شرایط ازدواج دائم هست - خطبه عقد خوانده میشود - مهریه هست - اما زمان آن محدود است و هرگز دختر باکره و زن شوهر دار نمیتواند متعه بکند و درزمان واحد با چند نفر ارتباط داشته باشد
جالب اینست که اهل سنت بصورت اصولی دراینکه متعه درزمان رسول خدا صلی الله علیه وآله بوده است حرفی ندارند و اذعان دارند که این موضوع را عمر حرام کرد( نعوذ بالله عقل خدا و رسول نرسید و عقل عمر رسید)

دراین که موضوع جهاد نکاح صرفا ازجنبه سیاسی و جهت رسیدن به هدف ترغیب تروریستهای وهابی به ادامه جنگ - و نه از سر ریشه مذهبی- صادر شده است شکی نیست - حتی اگر مستمسک دینی هم برای آن بسازند با شرایط انجام شده فعلی که هیچ فرقی با زنا ندارد- قطعا نمیخواند

کسی هم تصور در گستردگی انچنانی که شما فکر میکنید نداشته است اما هرچیزی که قباحت آن بریزد و علما نجس وهابی آن را مستدل و مذهبی نشان بدهند - انحراف دردین است و باید به شدت برخورد شود تا گسترش نیابد و و تمام بحث اینجا هم دراصل با همین دینی نشان دادن این فحشاست که باید علمائ مسلمان اهل سنت درمقابل این کفار و بوزینه های وهابی بایستند - وگرنه گروههای سکولار اگر چنین بکنند اینقدر قباحت ندارد که علماء مثلا حافظ شریعت آن را حلال شمرده اند

جای شکرش باقیست که جناب زیموسی از تکذیب مطلق موضوع به این سطح که فرمودند رضایت دادند
  • Upvote 5
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام

خوب من براساس کتبی که از دفاع مقدس خوندم دو سه طرح در ذهنم حک شده و البته خوشحالم که برادر تلاش و سناپس توجه فرمودند به بیانات بنده

خوب ، اینجور بحث رو باز میکنیم:

یک گردان نیرو به صورت متوسط 300 نفر نیرو داره( در هر کشوری و در هر وضعی متفاوت هست مثلا در زمان عملیات فتح المبین لشکر 27 محمد رسول الله تا 18 گردان داشت که هر گردان تا 800 نفر نیرو هم میگرفت!!!) ولی نرمال و میانگین رو سیصد نفر در نظربگیریم.

این گردان در وضعیت پدافندی به سر میبره یعنی استحکامات پدافندی و در حالت آماده باش هست.

شما برای مبارزه با این نیرو به چه امکاناتی نیاز داری؟

خوب اگر براساس دکترین زمان ناپلئون باشه ! یهو میگه دو تا سواره نظام بفرست! ولی براساس علوم نظامی جدید ، میگه شما یک گردان برای حمله به خطوط اولیه این گردان نیاز داری، که تازه وارد درگیری و استحکامات اولیه میشن و برفرض اینکه پشتیبانی هم نباشه چون وضعیت اونها ساکن هست و نیز استحکامات دارند شما به عنوان مهاجم در تیررس خواهی بود ....

پس تلفات قطعا میدی ( حالا اینکه عملیات در چه ساعتی ؟ مثل شب به خصوص نزدیک سحر به سبک دفاع مقدس انجام بشه بحث ش جداست) حالا شما برای اینکه فتوحات رو ادامه بدی ، آیا گردان ت سالم هست ؟
برفرض کمترین تلفات رو داده باشه ، اونوقت بحث این پیش میاد این نیرو توانایی تثبیت منطقه رو داره ؟

از نظر علم نظامی خیر!

یعنی چیزی که من معتقدم و من مطالعه کردم خیر....

تا حالا از بچه ها کسی خونده مثلا گردان خط شکن که کار شکستن خط رو داشته و سرپل رو گرفته در موضع خودش بماند ؟ ( منهای موارد حساس که با مثال میتونم عملیات والفجرهشت و کلا دفاع مقدس رو به خاطر مقتضیات زمان ش بگم)

پس قطعا برای تثبیت و همچنین پیشروی به سمت جلو نیازمند یک گردان نیروی دیگر هستید.

تا اینجا شد حداقل دو گردان برای شکستن خط، نفوذ، تثبیت و حتی الامکان پیشروی مجدد

خوب همین ؟

یعنی دیگه تمام ؟

اگر دشمن اقدام به پاتک سنگین نمود یا قصد دور زد ن نیروها رو داشت و شرایط شدیدی پیش اومد چی ؟

اینجا میگن گردان احتیاط !

یعنی با احتساب دو گردان عملیاتی یک گردان احتیاط هم باید بیاد وسط کار ....


اینا رو میگم براساس وضعیت زمین، مقدار وسعت منطقه عملیات کاملا متفاوت هست

یه مصداق عینی میگم : در عملیات بیت المقدس، لشکر 27 محمد رسول الله به یک گردان 350 نفره ش دستور داده شد 1500 متر از جناحین ش رو پوشش بده یعنی یک گردان رو به ستون در نظر بگیرید حالا باید از بال راست و از بال جپ 750 و 750 ( روی هم 1500 متر) رو پوشش بده

خوب نیرو 350 نفر رو حساب کنید باید حداقل فاصله بین شون چقدر باشه ؟؟؟؟

بعد تازه مباحث استحکامات و خیلی مسایل دیگر هم پیش میاد



اینجاست که ما تازه میفهمیم برای نبرد در دشت باز این مصیبت ها هست ، حالا در نبرد شهری که به مراتب وحشتناک تر هست باید چی کشید؟


مصداق عینی میزنم

نیروهای مدافع خرمشهر کلا چند نفر بودند ؟ من بالاترین آماری که خوندم 2000 نفر بود حال آنکه براساس چیزی که من اعتقاد دارم و از منابعی که معتقدم درست میگن این رقم تنها هزار نفر در اوج و در حالت میانگین 500 نفر بوده !


به نظر شما برای شکست این مقدار نیرو که تنها مجهز به سلاح های سبک بودند چند هزارنفر عراقی اجیر شدند ؟


سه لشکر مکانیزه !


دیگه خودتون حساب کنید ، اگر همه نیروهای مدافع مجهز به تسلیحات درست حسابی ضدزره و همچنین آموزش های نظامی مناسب بودند چه اتفاقی میافتاد ؟

تازه ما باید علاوه بر این سه لشکر حضور تیپ 33 نیروی مخصوص معروف عراق رو هم که عملا و علنا هر نفرشون حداقل چند نفر نیروی رزمی درست حسابی محسوب میشد رو حساب کنیم( در نظر بگیرید در خرمشهر نیروی رزمی به جز تکاوران آموزش دیده چه کسانی بودند؟ )





این آمار و این تحلیل تازه روی مثبت ماجراست

یعنی مثلا میگم ، در برخی دانشکده های نظامی معتقدند ، در صورتیکه پشتیبانی آتش توپخانه و امثالهم وجود نداره شما باید حداقل دو گردان دیگر علاوه بر سه گردان نیرو وارد عمل کنی !!

منتها من چیزی رو که معمول هست و حد واسط نظرات تئوریسین هاست میگم ...


در نبرد سوریه ، شرایط چگونه است ؟


1.نیروهای مزدور و شورشی ، دارای حمایت مردمی در داخل شهرهای تحت تصرف هستند

الف: نوع حمایت : مذهبی
ب: سطح حمایت : شدید
پ: قدرت حمایت : بالا

یعنی چی این حرفا ؟ یعنی ، اولا نیروی جان برکف ! به خاطر اعتقادات مذهبی ش چندبرابر جان برکف تر هست !( مثال عینی : این نیروها به خاطر بهشت و جهنم میجنگند و عقیدتی هست ! و جنگ عقیده سنگین ترین نبردها رو رقم میزنه) ، میزان مردمی که توانایی گرفتن سلاح دارند ؟ بالا هست و همچنین تا چه میزان حاضرن دفاع کنند از مزدوران ؟ تا حد سر بریدن مردم ضد مزدوران ....



اینا همه ش فاکتور تعیین کننده س در نبرد

2.سطح تجهیز و آموزش نیروهای مزدور متوسط و براساس آموزه های نبرد شهری، به دلیل مشاوره های مناسب، سطح بالایی دارند

3.در میان مدافعان شهرها تعداد افرادی که ساکن قدیمی شهر هستند بسیار زیاد و طبعا تسلط بسیار به راه های ورودی و رفت آمد شهری دارند
این فقط سه فاکتور از شورشی ها

نیروهای سوری چی؟

1.نیروهای سوری اغلب از شهرهای غیرمجاور و همسایه و اصولا از تمام مناطق سوریه وارد ارتش شده و طبعا به مختصات شهری چندان توجیه نیستند حتی با کمک جی پی اس و نقشه

2.نیروهای سوری مهاجم هستند درحالیکه باید در فضاهایی حرکت کنند که کاملا پاکسازی نشده و سرعت پیشروی کند است

3.نبرد شهری دارای استحکامات بسیار بسیار قدرتمند اتوماتیک است که دشمن نیروهای سوری به خوبی از آنها استفاده میکند

4.در ارتش سوریه توان توپخانه و نیروی هوایی موجود است که سبب کاهش فشار عملیات بر روی نیروی پیاده می شود

5.در ارتش سوریه عزم جزم شده و به قول معروف ، نبرد عقیده شکل واحدی به خود نگرفته و میزان ایستادگی و جنگجو بودن نفرات براساس لشکرها و فرماندهان متفاوت است


فاکتورهای زیادی رو میتونم اسم بیارم ولی در کل :


الان الحمدلله با مشاوره درست، جیش الشعبی های قدرتمندی با بدنه بسیجی وار ! در سوریه شکل گرفته که واقعا پاشنه آشیل شورشیان شدند چرا که اغلب این افراد دارای عقیده راسخ همچون شورشیان هستند ولی در جناح مخالف

ولیکن در بهترین شرایط حداقل باید سه برابر نیروی مدافع ، نیروی رزمی از طرف سوری ها وارد عمل شود



حالا این سه برابر با کمک توپخانه و نیروهای حرفه ای و تکاور و امثالهم هست یا نیروی پیاده با سطح رزمی میانگین به پایین ... جای بحث دارد


دقت داشته باشید مباحث من براساس نبرد کلاسیک و امثالهم هست وگرنه در بحث نبرد چریکی و حتی ناهمطراز خیلی از مسایل تغییر میکند




مخلصیم ویرایش شده در توسط Ernesto_Rommel
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام
من حیف م اومد یه آمار جالبی رو اینجا نزارم تا دوستان بفهمند وقتی میگن هفته دفاع مقدس باید سراسر اشک شد ... حالا در قضیه سوریه همینجوری نیست بگیم عملیات نمیکنه و ...


در کربلای 5 از سپاه 24 یگان با 215 هزار نفر نیرو وارد رزم شد که میشوند 220 گردان و هر گردان استعدادی بین 850 تا هزار نفر داشت.
خوب به نظر شما عراقی ها چند نفر بودند ؟؟؟
از مجموعه 192 تیپی که عراق میتوانست وارد میدان نبرد کند در صورت لزوم !!!! تنها 94 تیپ وارد شد که استعداد کلی این نیروها تنها 60 هزار نفر براورد شد.
از این میزان 50 هزار نفر ازشون لت و پار شد !
خوشحال کننده ست نه ؟


خوب نه ! چون براساس مطالعات اطلاعات عملیات در سال 64 :
دشمن در هر زمان توانایی جابجایی سه لشکر پیاده در هر منطقه دارد !
دشمن در هر زمان دارای 5 لشکر زرهی و مکانیزه هست که 4 الی 5 روز قابلیت مانور و جابجایی سریع دارد..
دشمن در هر زمان می تواند 4 تیپ نیرومخصوص و 20 تیپ نیروی پیاده آزاد کند و روبروی نیروهای خودی قرار دهد !
نیروهای ایرانی با حداکثر 100 گردان توانایی آفند دارند حال آنکه عراق قادر است با 300 گردان ! نیروی آزاد مقابله به مثل بکند !
در سرتاسر خطوط پدافندی ارتش عراق نهایتا سه لشکر وجود دارد درحالیکه 9 لشکر آزاد هستند ! از 12 لشکر پدافندی منطقه !
سپاه حداکثر 80 گردان در شرایط بالا در اختیار دارد که برای 7 روز جنگ کفاف میدهد ! حال آنکه وقتی توان سپاه تمام می شود تازه 20 الی 25 تیپ و لشکر زرهی ! و مکانیزه تازه نفس از سوی عراقی ها وارد میدان می شود


اینا اطلاعات سال 64 هست ! هنوز به کربلای 5 نرسیدیم که دشمن به ازای صد هزار گلوله توپخانه ما ، یک میلیون تا دو میلیون صرفا گلوله توپخانه شلیک کرد!


من خیلی دوست دارم بحث نظامی بکنم ... ولی چه کنیم خیلی ها این متون بالا رو میخونند ولی نمیفهمند یعنی چی ... نه اینکه نفهمند ، عمق نظامی مساله اینقدر پیچیده است که ...
من براساس این مسایل میام مصداق سازی حقیقی میکنم ، حالا نه فقط در قضیه سوریه که نبرد شورشی و اینا هست و بیشتر این مطالب به درد نبردهای کلاسیک میخوره و برای نبرد سوریه باید از قائله کردستان استفاده کرد و آمار و اطلاعات ش که اونم موجود هست !
ولی میخام بگم ، بشینیم پشت گود و بگیم لنگ ش کن ، اینجوریام نیست


یا حق


پی نوشت : منبع این آمار از کتاب فوق العاده تجزیه و تحلیل جنگ ایران و عراق جلد سوم ، تنبیه متجاوز هست( کتاب رسمی تدریس شده در دانشکده ستاد و فرماندهی سپاه که تالیف فرماندهان سپاه با نظارت و براساس بیانات سردار سرلشکر محسن رضایی و سردار رشید و چند نفر از امیران و سرداران کشور است) ویرایش شده در توسط Ernesto_Rommel
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ویکی پدیا نقشه دیرالزور رو آپدیت کرد...50 درصدش دست ارتش سوریه هست...

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10093/Deir_ez-Zor_clashes_28201129_svg.png[/img]

ارتش سوریه و نیروهای دفاع وطنی کار پاکسازی کامل محله های القصور و قرابیص شهر حمص رو شروع کردن ...همه جوره حمله شروع شده...زمینی و هوایی...جنگنده و تانک و موشک و خمپاره

تروریست های داخل شهر حمص نفسهای آخرشون رو می کشن...استان حمص ولی هنوز دارالکبیره...الغنطو... حوله...الرستن...قلعه الحصن..الزاره...باقی مونده...این مناطق همشون محاصره غذایی..دارویی...نظامی هستن

امروز یک روستای نزدیک حوله هم پاکسازی شد...
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جناب ارنستو شما به بزرگترين ضعف نيرو هاي مخالف اشاره نكرديد درسته صدام از استراتزي دفاع متحرك استفاده كرد ك براي ما مشكل زا شده بود اما مخالفين اين توان رو ندارن از طرف ديگه در سوريه اسد توان تحرك نيروهاش خيلي زياده بر خلاف مخالفين شما يك لحظه تصور كنيد اگه تمام مخالفين سوريه در حلب با هم وارد عمل شن به سرعت كل حلب تسخير ميشه و ظرف چند هفته دمشق اما بحث اينه كه هر كي دنبال حفظ محله خودشه اين ايستا بودن شورشيان بزرگترين نقطه ضعفشون هست اگه تحركشون اندازه ارتش اسد بود الان وضعيت يك جور ديگه بود دومين مشكلشون عدم فرماندهي مشتركه اگه واقعا هماهنگ مديريت ميشدن اسد يك سالي بود كه رفته بود سومين مشكل تجهيزاته اگه بتونن من پد هاي كافي داشته باشن اسد عملا مهمترين برگ برنده خودش رو ازدست ميده در ضمن جنگ شهري براي اسد خيلي سخت نيست به راحتي ميشه با محاصره شهر ها شرايط رو بر مدافعين سخت كرد و لجستيكشون رو قطع كرد كلا يه ارتش كلاسيك در جنگ با يه ارتش چريكي توان موفقيت بالاتري داره در سطح كلان
چريكي جنگيدن يك راه حل نيست اخرين راهه
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='mersaad' timestamp='1380197659' post='341195']
جناب بیگدل ! ظاهرا این موضوع با متعه شما تفاوت نداره ولی با مال ما فرق داره چون زن باید 2 ماه عده نگه داره تا بتونه دوباره ازدواج کنه !
[/quote]
جناب مرصاد به بخش های قرمز شده در نقل قول زیر یه بار دیگه نگاه کنید !
[quote]والا خلاف شرع که چه عرض کنم ؟!! بستگی به این داره که آداب و رسوم فرقه ضاله وهابیت رو شریعت حساب کنیم یا نه ؟؟؟ ولی در فرهنگ خودشون عمل قبیحی نیست و [color=#ff0000]در ظاهر [/color]هم با متعه خودمون [color=#ff0000]تفاوت زیادی نداره[/color].[/quote]
می بینیم که صحبت از [b]مشابهت [/b]هست نه عینیت.
حالا بد نیست که به لینک زیر هم نگاهی بندازید.
http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%A7%D8%B2%D8%AF%D9%88%D8%A7%D8%AC_%D9%85%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%B1
[size=5][b]اگر مردم ما به این سطح رشد می رسیدن که درک کنن بهترین اظهار نظر در مواردی که علم و اطلاع ندارن سوال پرسیدن است نه مسخره کردن نیمی از مشکلات کشورمون حل می شد.[/b][/size]
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام
من صرفا مطالبی مطرح کردم تا دوستان رو وادار کنم وارد بحث بشن وگرنه اینقد اینقد اینقدر وارد ریز جزییات میتونیم بشیم که نگو
خوشحالم که شما اشاره کردید به گوشه دیگری ازاین مساله
من دیشب هم اشاره کردم که وقتیکه نیروهای مستشار ترک به ارتش مزدوران آموزش میداد و تاکتیک دیکته میکرد خیلی وضع ارتش سوریه بد بود و بدتر این بود که مستشاری ما رو زیاد قبول نداشتند و بد در بد شد
تا اینکه با انواع ترفندهای پای ترکیه اومد بیرون ....
نکته سنجی شما قابل تقدیر هست
در نبرد شهری فاکتوری که مطرح هست و بنده هم اشاره کردم نبرد عراق و ایران فاقد این مساله بود در بیشتر اوقات و در چند مورد که واجدش بود مثل خرمشهر ، اوضاع اونقدر بد هست که نگو و نپرس
ارتش عراق برای نابودی 500 نفر و تسخیر یک شهر 3 لشکر و چند تیپ تکاور وارد کرد !
حالا وسعت شهری چون حلب رو در نظر بگیرید ...

همه اینا جای بحث داره



یا خق
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='death2' timestamp='1380212192' post='341232']
جناب ارنستو شما به بزرگترين ضعف نيرو هاي مخالف اشاره نكرديد درسته صدام از استراتزي دفاع متحرك استفاده كرد ك براي ما مشكل زا شده بود اما مخالفين اين توان رو ندارن از طرف ديگه در سوريه اسد توان تحرك نيروهاش خيلي زياده بر خلاف مخالفين شما يك لحظه تصور كنيد اگه تمام مخالفين سوريه در حلب با هم وارد عمل شن به سرعت كل حلب تسخير ميشه و ظرف چند هفته دمشق اما بحث اينه كه هر كي دنبال حفظ محله خودشه اين ايستا بودن شورشيان بزرگترين نقطه ضعفشون هست اگه تحركشون اندازه ارتش اسد بود الان وضعيت يك جور ديگه بود دومين مشكلشون عدم فرماندهي مشتركه اگه واقعا هماهنگ مديريت ميشدن اسد يك سالي بود كه رفته بود سومين مشكل تجهيزاته اگه بتونن من پد هاي كافي داشته باشن اسد عملا مهمترين برگ برنده خودش رو ازدست ميده در ضمن جنگ شهري براي اسد خيلي سخت نيست به راحتي ميشه با محاصره شهر ها شرايط رو بر مدافعين سخت كرد و لجستيكشون رو قطع كرد كلا يه ارتش كلاسيك در جنگ با يه ارتش چريكي توان موفقيت بالاتري داره در سطح كلان
چريكي جنگيدن يك راه حل نيست اخرين راهه
[/quote]
خیلی ممنون که مخالفین رو راهنمایی میکنید . میخوای من به عربی ترجمش کنم بدم دست داعش و fsa ؟

آقای بیگدلی فرمودن که : والا خلاف شرع که چه عرض کنم ؟!! بستگی به این داره که آداب و رسوم فرقه ضاله وهابیت رو شریعت حساب کنیم یا نه ؟؟؟ ولی در فرهنگ خودشون عمل قبیحی نیست و [color=#ff0000]در ظاهر [/color]هم با متعه خودمون [color=#ff0000]تفاوت زیادی نداره[/color].

جواب ما اینه که : ظاهر و باطنش رو شما خواص و رشد کرده ها میفهمید . ماها نمیفهمیم !
راستش منبع شما هم خیلی موثقه ! ویکی پیدیا !!! ویرایش شده در توسط mersaad

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.