death-white

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه (1)

Recommended Posts

وقتی می گوییم محض رضای خدا به جای تکیه صرف بر ژورنالیسم آن هم نوع مبتدی کمی مطالعه و تحقیق کنید برای همین است دیگه .ایها الناس ...سارین اگر در انبار مجهز و با مهندسی علمی نباشد به سرعت ناپایدار می شود و خلوصش میل می کند به صفر...بعد راشاتودی جاعل خبر می گوید در شیشه و در منزل !!! چندبار بگویم ...عراق با صرف هزینه میلیارد دلاری به سارین با خلوص 45 تا 60 می رسید که آن هم ظرف دو سه ماه خلوصش می رسید به 25 و بعد 3 و 4 درصد .برای رسیدن به خلوص قبلی باید طی فرایندهای پیچیده متراکم سازی و مخلوط سازی دوباره انجام بگیرد . بعد تنها جایی که در نزدیکی محل حادثه بوده و می شده سارین با خلوص 90 درصد را داشته باشد کجاست ...مقر لشکر چهارم زرهی و گارد جمهوری و فرودگاه مزه...نه شیشه های داخل خانه :)
آقای امیرارسلان خان
دلیل اول که اصلا فنی نیست و الان هم می بینیم وضع میدانی غوطه چطوره.
در مورد دلیل دوم :آن روز باد نمی وزید و سارین هم در گرمای تابستان پایداری اندکی دارد...هیچ گاه به مرکز دمشق نمی رسید در آن گرما
  • Upvote 5
  • Downvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ «کریستیانو رونالدو» ستاره تیم ملی پرتغال و تیم رئال مادرید اسپانیا، در اقدامی انسانی، اقدام به انتشار توئیتی در حمایت کودکان سوری با عنوان «همراه سوریه» کرده است.

این اقدام رونالدو در صفحه رسمی‌اش در شبکه اجتماعی توئیتر صورت گرفته است.

رونالدو در این توئیت از دوستداران خود خواسته «زید» را فراموش نکنند و نوشته است: زید سه سال پیش از منزل خود آوار شد و نام دوستان قدیمی‌اش را فراموش کرد. ما زید را فراموش نخواهیم کرد.

 

aed71f8b22a368b0337a0382ba3ef4c1.jpg

 

این ابتکار عمل با استقبال از سوی دوستداران «موشک مادرید» روبرو شد و بیش از ۶ هزار نفر این توئیت را باز نشر کردند.

 

این ستاره پرتغالی پیش از این نیز در صفحه فیس بوک خود عکسی از یکی از کودکان سوری منتشر کرد در حالی که پیراهن شماره ۷ رئال مادرید یعنی پیراهن او را به تن کرده است.

رونالدو در کنار این عکس از جامعه جهانی خواست در کنار کودکان سوریه باشد و برای زندگی بهتر به آن‌ها کمک کند.

وی افزوده بود: احمد (۱۶ ساله) آرزو دارد که بازیکن فوتبال شود. باید مراقب کودکان باشیم. من از همه کودکان سوریه حمایت می‌کنم زیرا آن‌ها مستحق زندگی بهتری هستند.

 

110e710bfd76343ffdbd97c561ee9550.jpg

 

لینک خبر :  http://www.abna24.com/persian/service/sport/archive/2015/03/18/677537/story.html

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

تصاویر بیشتر از پهپاد سرنگون شده در لاذقیه

 

dd787c7d52c06e2516c469bc8ebd5b03.jpg

 

526c6eb4c3baaf7e092c98aa3b0d8715.jpg

 

ceca4b45fba3ebc1be7b50af9743a5b7.jpg

 

بقیه عکس ها رو حتمأ ببینید : http://www.abna24.com/persian/service/middle/archive/2015/03/18/677517/story.html

ویرایش شده در توسط meisam1367
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

هیچ موسسه بین المللی رسما اسم طرف به کارگیرنده رو نمیاره...مثال جنگ ایران و عراق رو زدم...مدرک هم دادم که جنابعالی مثل این که حوصله خواندن نداری.
دروغگویی هم که شاخ و بال ندارد. در همان پست ها بارها حرام بودن عملیات انتحاری را مطرح کردم . کشتارهای صدام و در تاپیک اخیرم جنایت افشار افغانستان را مطرح کردم .منظورم بحث نظامیش بود نه توجیه اخلاقی جناب گریپن .
تلفات عراق پس از جنگ هم حدود 120 هزار نفر بوده با آمار خود دولت عراق که با مراجعه با نقشه ها و مدارک مستند می توانید ببینید بیشترش غیرنظامیان سنی قربانی انتقام جویی کور میلیشیاهای شیعه بوده اند.البته این هم نتیجه مستقیم سر به نیست شدن صدها هزار شیعه مخالف صدام بود ولی این که قتل و کوچاندن اجباری عرب های سنی چه از طرف کردها ( خودم کرد هستم ولی حقیقت را انکار نمی کنم )و شیعه ها پس از جنگ عراق کار رایجی بوده انکارکردنی نیست. در مورد بمب گذاری ها هم آن دنیا یقه اسد و آصف شوکت را بگیرید که کمک دست گروه های افراطی سنی در این جنایات بودند. خدایشان نیامرزد.
من به بانگ بلند می گویم الا لعنه الله علی قوم الظالمین حتی اگر برادرم باشد . شما جراتش را دارید ؟
جناب حاج رضوان
گاز کلر چندان کشنده نیست و در تله انفجاری گذاشتنش سخت نیست.ماجرای غوطه و سارین و برکان و پرتاب بشکه گاز از بالگرد بحث ماست .منطقی بحث کنید .


بنده بلند تر از شما میگم خدا ظالمین رو لعنت کنه خودم هم که باشم، و صد البته پروردگار (العیاذ با...) منتظر دستور من و شما نیست، خودش کارش رو بلده.

زمانیکه در عراق شیعیان توسط صدام یا یکی مثل اون قتل عام میشدن و در گورهای جمعی بی نام و نشان دفن، یا سربازان و غیر نظامیان ایرانی دچار حملات شیمیایی میشدن، یا از این دست بسیار وقایع دیگه، چه کسی در جهان اهل سنت کسی فریاد لعنه ا... علی ظالم سر میداد؟ کسی نگران مهر خداوند بر دل این و آن میشد؟

اگر همین الآن در سوریه خلافت در دمشق برقرار شده بود و نسل کشی علویها و شیعیان آغاز، کسی در جهان اهل سنت یا حتی غربیها، وجدان درد داشتن؟ اگر زبانم لال زینبیه ویران شده بود به وجدان کی بر میخورد؟

لطفا از بحثهای احساسی بپرهیزید و به وقایع میدانی بسنده کنید، برای من ثابت شده که در خاورمیانه این جور سانتی مانتالیسم با حس عدم توفیق رابطه مستقیم داره، اون زمان ما شیمیایی میشدیم و کاری از دستمون بر نمیامد و سلاح پاسخگویی رو نداشتیم دنبال وجدان میگشتیم، برادرانمون رو این گوشه و اون گوشه منطقه میکشتن کاری از دستمون برنمیومد دنبال وجدان میگشتیم.

و در آخر: پس اینجور که شما میفرمایید اهل سنت عراق قربانیان اصلی تروریسم در این کشورن؟ باشه برادر شما درست میگی.
  • Upvote 12
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

در مورد دلیل دوم :آن روز باد نمی وزید و سارین هم در گرمای تابستان پایداری اندکی دارد...هیچ گاه به مرکز دمشق نمی رسید در آن گرما 

 

 

الله اکبر.. دفاع از هم کیشانتان شما را به جایی رسانده که حتی شرایط اب و هوایی ان روز را منکر میشوید..

دوست عزیز اون روز هوا بادی بود.. 

برای اطلاع بیشتر دوستان:

http://edition.cnn.com/2013/08/21/world/meast/syria-chemical-weapons-questions/index.html?hpt=hp_t2

  • Upvote 6
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

جناب گریپن

اولا که من ندیدم از ظالمین ابراز برائت کنید...بلکه همراهی می کنید

وجدان دولت های دیکتاتوری مهم نیست . ولی وجدان اشخاص هست...مگر این که ماکیاولیست ارزشی !! باشید شما ...

در مورد عراق بعد از جنگ هم اسناد کافی موجود است .

جناب حاج رضوان

مورد گرمای هوا را اشاره کردم ...اگر باد شدید بود قطعا به مرکز دمشق هم می رسید چه کار اسد بود چه کار مخالفان

مساله اصلی را روشن کنید

حاشیه نروید

  • Upvote 2
  • Downvote 17

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دلیل اول که اصلا فنی نیست و الان هم می بینیم وضع میدانی غوطه چطوره.
در مورد دلیل دوم :آن روز باد نمی وزید و سارین هم در گرمای تابستان پایداری اندکی دارد...هیچ گاه به مرکز دمشق نمی رسید در آن گرما

 

با تشكر از جوابتون

 

دليل اول يك دليل فني نيست ولي يك دليل منطقي كه است و توسط يك گزارشگري كه قاعدتا تعلق خاطري به دولت بشار اسد نداره ارائه شده

شما به اين نقشه دقت بفرماييد

 

                  [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10312/Rif_Dimashq_offensive_28March_201329_svg.png]normal_Rif_Dimashq_offensive_28March_201[/url]

 

عمليات ارتش سوريه بر ضد مناطق در دست شورشيان در دمشق و حومه اون هست در فاصله زماني ماه هاي مارس تا انتهاي آگوست 2013

 

ملاحظه مي كنيد كه ارتش سوريه دست برتر رو داشته و بسياري از مناطق رو از دست مخالفانش خارج كرده، حالا براي چي بخواد در اون فاصله كم با مركز شهر و خطوط تماس خودي از گاز سارين استفاده كنه، اون هم با استفاده از يك راكت دست ساز! كه مشخص نيست نقطه اصابتش دقيقا كجاست

 

در مورد اينكه اون شب هم باد نميومده با توجه به گزارش هواشناسي كه براتون لينكش رو قرار دادم اصلا اطميناني نبوده كه باد نياد و اين ي ريسك خيلي بزرگ بوده كه منطقي به نظر نمياد

  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

اولا که من ندیدم از ظالمین ابراز برائت کنید...بلکه همراهی می کنید

 

 

یعنی شما میگی بشار رو ول کنیم با داعش  و سلفی های تکفیری(عربستان) مچ بشیم...!

 

شاد باشید :kiss:

  • Upvote 6
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
وزارت دفاع آمریکا سه شنبه شب تأیید کرد که ارتباط با یک هواپیمای بدون سرنشین که بر فراز سوریه در حال پرواز بوده، قطع شده است.
 
به گزارش فارس، ساعتی پس از آنکه ارتش سوریه اعلام کرد یک فروند پهپاد آمریکایی را ساقط کرده است، وزارت دفاع آمریکا تلویحا این خبر را تأیید کرد.
 
خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داده است که ارتباط با یک پهپاد این کشور که بر فراز سوریه در حال پرواز بوده، قطع شده است.
 
پنتاگون همچنین اعلام کرده است که در حال بررسی گزارش منتشر شده در مورد ساقط شدن این پهپاد است.
 
ساعاتی قبل سانا خبرگزاری رسمی سوریه اعلام کرده بود که ارتش این کشور یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی را در حومه لاذقیه سرنگون کرده است. (جزئیات بیشتر)
 
شبکه سی‌ان‌ان هم از قول منابع نظامی ترکیه‌ای گزارش داد که هواپیما بدون سرنشین ساقط شده در ریف‌لاذقیه از پایگاه اینجرلیک به پرواز در آمده بود.
 پهپاد آمریکایی ساقط شده در سوریه از اینجرلیک به پرواز درآمده بود
 
رسانه های ترکیه سه شنبه شب خبر دادند پهپاد آمریکایی که در سوریه ساقط شد، از پایگاه آمریکایی اینجرلیک در ترکیه به پرواز درآمده بود.
 
به گزارش ایرنا، اینجرلیک بزرگترین پایگاه هوایی آمریکا در خاورمیانه است که براساس یک قرارداد همکاری نظامی اقتصادی با ترکیه از سوی آمریکا استفاده می شود. این پایگاه در نزدیکی آدانا واقع در جنوب شرقی ترکیه و نزدیکی مرزهای سوریه است.
 
تارنمای خبری «بوگون» سه شنبه شب خبر داد این پهپاد در نزدیکی لاذقیه سوریه در کناره دریای مدیترانه ساقط شده است.
 
این تارنمای خبری به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه سانا گزارش داده است هواپیمای اکتشافی آمریکایی بدون سرنشین و غیر مسلح که وارد حریم هوایی سوریه شده بود، توسط پدافند هوایی سوریه مورد هدف قرار گرفته و ساقط شده است.
 
اخیرا مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در گفت و گو با شبکه خبر «آ»، تلویحا از احتمال اجازه ترکیه به آمریکا در استفاده از پایگاه اینجرلیک برای استفاده در عملیات هوایی علیه داعش سخن گفته بود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

عین متن گزارش سازمان ملل درباره آب و هوای دمشق آن روز و توضیحات :

 

According to the report the weather in Damascus during the early morning of August 21st were well-suited for dispersing a chemical munition.

Damascus experienced “falling temperatures” between 2 a.m. and 5 a.m., meaning air was settling towards the ground instead of rising upwards.

Says the report:

“Chemical weapons use in such meteorological conditions maximixes their potential impact as the heavy gas can stay close to the ground and penetrate into lower levels of buildings and constructions where many people were seeking shelter.”

به دولت ایران توصیه نمی کنم ولی به وجدان شما توصیه می کنم از هیچ ظالمی هواداری نکند ...HHL

  • Upvote 2
  • Downvote 12

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

من فکر نمیکنم هیچ انسان اهل تسننی (استثنا هم هست) بیاد از مواضع  شیعیان دفاع کنه... یا جایی حق رو بهشون بده... این رو از کل محیط بزگ خاور میانه بگیر تا تو سایت میلیتاری بیا همین صدق میکنه... پس دوستان بیهوده بحث نکنید...

ویرایش شده در توسط IRIAF
  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

 

به دولت ایران توصیه نمی کنم ولی به وجدان شما توصیه می کنم از هیچ ظالمی هواداری نکند ...HHL

 

 

حماقت خودش بدترین نوع ظلمه که ...!

 

منم به شما توصیه میکنم بیشتر از هر چیزی سعی کنید سنت خودتون رو حفظ کنید و خطوط خودتون رو از برنامه های آل سعود و نئوعثمانی ها جدا کنید که یه وقت بازیچه دست اینها نشید...

  • Upvote 6
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام

اونطور که من متن شما رو خوندم شما فرموده بودین که  نظام سوریه با این وسیله زیر گاز شیمیائی  پرتاب کرده؟

http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1392/12/28/525608_401.jpg

خوب از نظر فنی این وسیله ی بالا با این قذیفه ی جهنم پائین چه فرقی داره صرف نظر از اندازه هاشون که متفاوته

http://assafir.com/Medias/Photos//2014/800x600/1c6f3ec3-f620-4128-845c-592245f2d4b2.jpg

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

جناب گریپن
اولا که من ندیدم از ظالمین ابراز برائت کنید...بلکه همراهی می کنید
وجدان دولت های دیکتاتوری مهم نیست . ولی وجدان اشخاص هست...مگر این که ماکیاولیست ارزشی !! باشید شما ...
در مورد عراق بعد از جنگ هم اسناد کافی موجود است .
...

ماکیاولیست ارزشی بودن بهتر از آپولوجیست تکفیریها بودنه!

در ضمن هر کس سر در وجدان خود داشته باشه بهتره، توجه زیاد به وجدان دیگران باعث غفلت از وجدان خود میشه.

کلا در هر مورد اسناد کافی در رد و اثبات بطور همزمان موجوده، حال باید دید تهیه کننده و اراءه کننده هر کدام از این اسناد کیستند و خط و ربطشون چیه! ویرایش شده در توسط GRIPEN
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

وقتی می گوییم محض رضای خدا به جای تکیه صرف بر ژورنالیسم آن هم نوع مبتدی کمی مطالعه و تحقیق کنید برای همین است دیگه .ایها الناس ...سارین اگر در انبار مجهز و با مهندسی علمی نباشد به سرعت ناپایدار می شود و خلوصش میل می کند به صفر...بعد راشاتودی جاعل خبر می گوید در شیشه و در منزل !!! چندبار بگویم ...عراق با صرف هزینه میلیارد دلاری به سارین با خلوص 45 تا 60 می رسید که آن هم ظرف دو سه ماه خلوصش می رسید به 25 و بعد 3 و 4 درصد .برای رسیدن به خلوص قبلی باید طی فرایندهای پیچیده متراکم سازی و مخلوط سازی دوباره انجام بگیرد . بعد تنها جایی که در نزدیکی محل حادثه بوده و می شده سارین با خلوص 90 درصد را داشته باشد کجاست ...مقر لشکر چهارم زرهی و گارد جمهوری و فرودگاه مزه...نه شیشه های داخل خانه :)
آقای امیرارسلان خان
دلیل اول که اصلا فنی نیست و الان هم می بینیم وضع میدانی غوطه چطوره.
در مورد دلیل دوم :آن روز باد نمی وزید و سارین هم در گرمای تابستان پایداری اندکی دارد...هیچ گاه به مرکز دمشق نمی رسید در آن گرما

با سلام خدمت همه دوستان گرامی

شما از کجا می دانید گاز سارین چه مدت دست تروریستها بوده است ؟ از کجا معلوم این یکی از محموله های قبل و بعد از آن نبوده که کشف شده باشد ؟ این خبر فقط اشاره به این دارد که النصره در پی تهیه و استفاده از گاز سارین بوده که یک محموله آن هم کشف شده است .

 یک خبر دیگر هم بد نیست ببینیم :

سیمور هرش:اتهام علیه حکومت سوریه درخصوص حمله با گاز سارین دروغ است.
خبر آذر ۱۸, ۱۳۹۲

سیمور هرش، خبرنگار معروف آمریکایی فاش ساخت که دولت آمریکا با مردم این کشور صادق نبوده است و اتهامی که علیه حکومت سوریه درخصوص حمله با گاز سارین مطرح شده، دروغ است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا اوایل ماه سپتامبر ادعا کرد که این کشور مدارکی را دارد که نشان می‌دهد حمله با گاز اعصاب در حومه شهر دمشق به دستور بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه رخ داده است.

چند روز پس از این افشاگری باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در یک سخنرانی برای مردم این کشور گفت “ما می‌دانیم که حکومت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه مسئول این حمله بوده است” و به گفته وی بشار اسد خط قرمز را رد کرده است.

اما سیمور هرش در مطلبی که روز یکشنبه در نشریه “لاندن ریویو آو بوکس” منتشر کرده عنوان کرده که دولت آمریکا اطلاعاتی دستچین شده را به مردم ارائه داده است. وی در این زمینه به مکالمات با ماموران اطلاعاتی و مقامات ارتش اشاره کرد.

به گفته هرش یک مقام اطلاعاتی سابق بلند پایه گفته است که دولت اوباما اطلاعات موجود را در زمینه ترتیب و زمان دستکاری کرده تا رئیس جمهور بتواند به همراه مشاورانش اطلاعاتی را که چند روز پیش از حمله شیمیایی به دست آمده به گونه‌ای جلوه دهد که این اطلاعات به صورت همزمان دریافت و تحلیل شده‌اند.

به گفته هرش این تحریف وی را به یاد حادثه خلیج تونکین در سال ۱۹۶۴ انداخته است که در آن زمان دولت جانسون ترتیب رهگیری‌های آژانس امنیت ملی آمریکا را دستکاری کرد تا یکی از بمباران‌های اولیه در شمال ویتنام را توجیه کند.

همین مقام عنوان داشت: در داخل ارتش و سازمان‌های اطلاعاتی نارضایتی بزرگی وجود دارد، آن‌ها می‌گویند ما چطور می‌توانیم به اوباما کمک کنیم وقتی که وی و همقطارانش در کاخ سفید به دلخواه خود اطلاعات را دستکاری می‌کنند.

سیمور هرش در مطلب خود می‌نویسد: دولت آمریکا اطلاعات مربوط به گروه افراط گر النصره را پنهان کرد.

به گفته هرش این گروه تا پیش از ماه مه یک تهدید هشدار دهنده بود و آمریکا اطلاع پیدا کرده بود که اعضای النصره می‌توانند گاز سارین ساخته و استفاده کنند.

با این وجود این گروه که همپیمان مخالفان شورشی در سوریه است، هرگز به عنوان متهم حملات شیمیایی اعلام نشد.

سیمور هرش به یک سند مربوط به ماه ژوئن اشاره می‌کند که برای معاون مدیر آژانس اطلاعاتی آمریکا فرستاده شده است و گفته است که گروه النصره می‌تواند گاز سارین را به دست آورده و استفاده کند.

با این وجود دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا و همچنین دفتر آژانس اطلاعاتی آمریکا نتوانستند سند مورد اشاره را پیدا کنند. حتی با وجود اینکه آنها کدهای مربوط به آن را ارائه کردند.

سامانتا پاور، سفیر آمریکا در سازمان ملل در کنفرانسی خبری گفته بود: این بسیار مهم است که توجه کنیم تنها حکومت بشار اسد است که گاز سارین دارد و ماهیچ شواهدی نداریم که مخالفان سوری گاز سارین داشته باشند.

مشخص نیست که آیا دفتر سامانتا پاور نیز گزارش بسیار محرمانه‌ای مربوط به تملک گاز سارین توسط گروه النصره را در اختیار داشته است یا خیر. اما اظهارنظر وی بازتاب رفتاری است که در دولت آمریکا وجود داشت. دولت آمریکا تقریبا در همان زمانی از حمله شیمیایی در سوریه با خبر شد که شهروندان آن را فهمیدند.

به گفته سیمور هرش، جلسات روزانه اظهار گزارش‌های اطلاعاتی در روزهای پیرامون حمله شیمیایی هیچ اشاره‌ای به سوریه نکردند حتی با وجود آنکه تصاویر ویدئویی و عکس‌های این حمله در اینترنت منتشر شده‌ بودند.

وی افزود که یک سیستم حس گر در سوریه در دسامبر ۲۰۱۲ تولید گاز سارین در یک انبار تسلیحات شیمیایی ارتش سوریه را فاش ساخته بود. با این وجود مشخص نبود که آیا چنین چیزی یک شبیه سازی بوده است یا خیر.

به گفته هرش همه ارتش‌های دنیا شبیه سازی‌هایی را از این دست انجام می‌دهند. بلافاصله اوباما به سوریه هشدار داد که استفاده از گاز سارین غیرقابل پذیرش خواهد بود.

هرش می‌نویسد: اگر آنچه که سنسورها ماه دسامبر گذشته مشاهده کردند به قدری مهم بوده است که رئیس جمهور مجبور شد دستور دهد که باید آن را سرنگون کرد چرا رئیس جمهوری آمریکا همین هشدار را سه روز پیش از حمله شیمیایی در ماه اوت نداد؟

همچنین رسانه‌ها نیز در پاسخ به یک گزارش سازمان ملل درباره این حمله تسلیم تایید آن شدند. این گزارش که چندان در زمینه اطلاعات خود مطمئن نبود، گفت که سلاح استفاده شده به وضوح مطابق با مختصات گلوله توپخانه‌ای با کالیبر ۳۳۰ میلیمتر است.

تئودور پوستول، استاد دانشگاه ام آی تی و دیگر کارشناسان مهمات چندی بعد عکس‌های مربوط به این سلاح‌ها را بررسی کرده و گفتند که این گلوله توپ یک گلوله دست ساز بوده که احتمالا به طور محلی ساخته شده است و با هیچ یک از سلاح‌های زرادخانه‌ ارتش سوریه تطابق ندارد و نمی‌توانسته ۹ کیلومتر را از پایگاه ارتش سوریه که رسانه‌ها فرض کرده بودند محل شلیک آن است، طی کند.

پوستول به همراه یکی از همکارانش به نام ریچارد ام. لویب دو هفته پس از حمله شیمیایی ۲۱ اوت تحلیلی را منتشر کردند و به درستی ارزیابی کردند که موشک‌های این حمله یک کلاهک بسیار بزرگتر از آنچه که برآورد شده بود، داشته است.

روزنامه تایمز به تفضیل درباره این تحلیل گزارش داد و از پوستول و لوی به عنوان کارشناسان تسلیحاتی مهم یاد کرد.

یک مطالعه دیگر این دو کارشناس که چندی بعد از آن انجام شده بود و برد و مسیر پرواز موشک‌ها را بررسی کرده بود با گزارش‌های قبلی تایمز تناقض داشت و با وجود اینکه به این روزنامه ایمیل شد تاکنون منتشر نشده است.

اگرچه قطعنامه سازمان ملل احتمال مداخله نظامی آمریکا را کم کرد اما اگر این اتهامات تایید شوند تاثیر آن‌ها چشمگیر خواهد بود و یادآور دولت جورج دبلیو بوش است.

میراث دولت بوش به دلیل اتهامات مربوط به اینکه آمریکا هیچ شواهدی از سلاح‌های کشتار جمعی در عراق نداشت در حالی که این ادعا را داشت، بسیار تیره است.

به گفته هرش اطلاعات دست چین شده دولت اوباما مشابه با فرآیند استفاده شده برای توجیه جنگ عراق است.

لینک خبر : http://www.khabarazad.com/593/%D8%B3%DB%8C%D9%85%D9%88%D8%B1-%D9%87%D8%B1%D8%B4%D8%A7%D8%AA%D9%87%D8%A7%D9%85-%D8%B9%D9%84%DB%8C%D9%87-%D8%AD%DA%A9%D9%88%D9%85%D8%AA-%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%87-%D8%AF%D8%B1%D8%AE%D8%B5%D9%88/

------------------------------------------

در لینک زیر هم سیمور هرش به حضور یک عراقی کارشناس تسلیحات شیمیایی در غوطه شرقی اشاره می کند :

سیمور هرش می نویسد: در ماه های قبل از حمله به غوطه شرقی، سازمان های اطلاعاتی آمریکایی مجموعه ای از گزارش های طبقه بندی به دست آوردند که جبهه النصره به توانایی تولید گاز سارین در مقادیر گسترده رسیده است. اما این اطلاعات منتشر نشد تا وقتی حمله ای رخ داد، النصره به عنوان مظنون معرفی نشود.

بر اساس اطلاعاتی که در نیمه تابستان سال 2013 منتشر شد، شخصی به نام "زیاد طریق احمد" کارشناس شیمیایی سابق در ارتش عراق به سوریه آمد تا در غوطه شرقی فعالیت کند. منابع اطلاعاتی هرش می گویند، زیاد عضو النصره است و قبلا در عراق گاز خردل تولید کرده است و قرار است در سوریه گاز سارین تولید کند. وی برای ارتش آمریکا هدف مهمی بود.

در 20 ژوئن خلاصه ای 4 صفحه ای از اطلاعات محرمانه درباره توانایی های گاز شیمیایی و اعصاب در جبهه النصره به دست "دیوید آر شد" معاون آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا رسید. بر اساس این اطلاعات محرمانه که از کانال های دیپلماتیک ارسال شده بود، اگرچه نویسنده هیچ ارزیابی نداشت که ارتش سوریه یا جبهه النصره عامل حملات شیمیایی ماه های مارس و آوریل بوده اند،اما تاکید می کرد که جبهه النصره توانایی تولید گاز سارین را دارد

http://fa.alalam.ir/news/1542736

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.