death-white

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه (1)

Recommended Posts

در حالي كه سخنگوي سازمان ملل از ورود نخستين هيات از ناظران اين سازمان به دمشق خبر داد، مشاور سياسي بشار اسد تاكيد كرد كه از زمان اعلام آتش‌بس تاكنون 60 مورد نقض آتش‌بس توسط گروه‌هاي مسلح در سوريه ثبت شده است.
به گزارش مشرق، ايسنا به نقل از شبكه العربيه نوشت: سخنگوي اداره حفظ صلح سازمان ملل عنوان داشت: نخستين گروه ناظران نظامي سازمان ملل كه غيرمسلح بوده و وظيفه نظارت بر روند آتش‌بس در سوريه را دارند، وارد دمشق شدند.

وي در ادامه افزود: اعضاي اين گروه از صبح امروز (دوشنبه) ماموريت خود را آغاز مي‌كنند.

تلويزيون سوريه به نقل از يك منبع نظامي اعلام كرد كه از زمان توقف عمليات نظامي در اين كشور حملات گروه‌هاي مسلح عليه غيرنظاميان و نيروهاي نظامي افزايش يافته است.

از سوي ديگر، بان كي مون، دبيركل سازمان ملل نسبت به شرايط موجود در سوريه و ادامه درگيري‌ها با وجود آتش‌بس اعلام شده در اين كشور ابراز نگراني كرد.

بثينه شعبان، مشاور سياسي ‌رئيس جمهوري سوريه عنوان داشت: ما از تصميم شوراي امنيت مبني بر اعزام ناظران به سوريه استقبال مي‌كنيم.

وي در ادامه افزود: اين به سود مردم سوريه در برابر گروه‌هاي مسلح است.

شعبان همچنين تاكيد كرد: ماموريت كميته ناظران در دو مرحله خواهد بود. مرحله نخست بعد از رسيدن 30 ناظر به سوريه آغاز مي‌شود كه طي آن پروتكل همكاري با مسئولان سوري امضا مي‌شود و بعد هياتي ديگر متشكل از 250 ناظر به آنها مي‌پيوندند.

وي در ادامه افزود: عملكرد ناظران در چارچوب نظارت مسئولان سوري انجام مي‌گيرد و مسئولان سوري وظيفه حمايت از آنها را دارند.

شعبان همچنين تاكيد كرد: از زمان اعلام آتش‌بس در سوريه تاكنون 60 مورد نقض آتش‌بس از سوي نيروهاي مسلح اعلام شده است.

http://www.mashreghnews.ir/fa/news/111903/%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%AF-%D8%A7%D9%88%D9%84%DB%8C%D9%86-%DA%AF%D8%B1%D9%88%D9%87-%D9%86%D8%A7%D8%B8%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D9%85%D9%84%D9%84-%D8%A8%D9%87-%D8%B3%D9%88%D8%B1%D9%8A%D9%87

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
چه کسی به تظاهرات‌ مردمی در سوریه شلیک کرد؟

یک تحلیلگر امور خاورمیانه با بررسی موشکافانه واقعیت‌های سوریه تاکید کرد که آنچه تاکنون علیه دولت سوریه و حمله به مردم گفته شده داستانسرایی و دروغ است و اسناد و مدارک این را ثابت می‌کند.

به گزارش فارس، هر روز که بیشتر از بحران سوریه می‌گذرد، جنبه‌های جدیدتری از عمق توطئه علیه سوریه و از سویی دیگر حقیقت آن روشن‌تر می‌شود.

رنده قاسم در پایگاه خبری جمل در گزارشی که به نقل از میدست شافل ارائه کرد، به این موضوع پرداخت که حقیقتا چه کسی در تظاهرات‌های آرام اول بحران سوریه، به مردم بی‌دفاع شلیک و حمله کرد.

شارماین ناروانی روزنامه‌نگار و تحلیلگر سیاسی امور خاورمیانه و مدرس دانشکده انتونی در دانشگاه آکسفورد و کارشناس ارشد امور بین‌الملل از دانشگاه کلمبیا و کارشناس مطالعات خاورمیانه، نگارنده این گزارش است که به همین موضوع پرداخت.

ناروانی نوشت: در میان دروغ‌هایی که بازتاب واقعی و درست اتفاقات سال گذشته سوریه را با مانع روبه‌رو کرد، هیچ یک به اندازه این دروغ که گفته شد «دولت سوریه به مردم معترض بی‌دفاع گلوله جنگی شلیک کرد، پس گروه‌های معارض تصمیم گرفتند از خود دفاع کنند» وحشیانه‌تر نبود که برای ساقط کردن نظام سوریه گفته شد.

نویسنده افزود: به‌عکس، دلایل روشنی وجود داشت که گروه‌های مسلح مردم را هدف گرفتند و حتی نیروهای امنیتی و غیرنظامی را هم در خلال چند هفته اول مارس 2011 کشتند. در گزارشی که قبلا درباره فهرست کشته‌شدگان سوریه نوشتم به کشته شدن 9 سرباز سوری در بانیاس در دهم آوریل 2011 پرداختم که دلیلی محکم بر خشونت متعمدانه مخالفان بود. نادیده گرفته‌ شدن این اطلاعات از عرصه امنیتی، موجب شد که روایتی ناقض از اتفاقات سوریه شکل بگیرد. علاوه بر این داستان‌سرایی دروغ، با برانگیختن احساس خشم علیه خشونت یکجانبه ادعایی از طرف دولت سوریه، مستقیما سبب تشدید بحران سوریه و تحریک مخالفان شد تا جایی که قضاوت‌هایی نادرست کردند که هرگونه مناقشه منطقی را درباره سوریه در نطفه خفه می‌کرد. اما طولی نکشید که در چند ماه بعد این داستان‌سرایی‌ها روشن شد چرا که تصاویری از افرادی تا بن‌دندان مسلح منتشر شد که به کارهای خود افتخار می‌کردند.

یاوه‌گویی‌ها جهادی‌ها در اینترنت درباره گروه‌های مسلح در سوریه و انفجارهای انتحاری در دمشق و حلب و اکنون ندای القاعده برای دعوت به این درگیری، تحلیلگران سیاسی غرب را مجبور کرد که بر خلاف میل خود اعتراف کنند که بحران سوریه دو طرف دارد. ناگهان در مسیر گفت‌وگو درباره سوریه تحولی ناخواسته روی داد. اما مخالفان نظام هشیار بودند که تاکید کنند که فضای جدید به وجود آمده اصلا ناقض این فرض اصلی نیست که می‌گویند دولت تظاهرات‌کنندگان مسالمت‌جو را سر بریده است. این یعنی اینکه مخالفت مسلحانه بعد از آغاز اعتراضات و دیر وارد وارد جدول زمانی بحران سوریه شد. بر اساس آنچه گفته شد، فقط در آغاز سال 2012 در رسانه‌ها اشاره‌هایی به حضور شبه‌نظامیان مسلح شد و دائما در قالب داستان‌سرایی دروغ، مانند آنچه در روزنامه نیویورک‌تایمز آمد، گفته می‌شد که مقاومت مسلحانه در سوریه برای دفاع از خود تازه شروع شده است. [یعنی 10 ماه پس از آغاز حقیقی آن].

شاید استعفای علی هاشم از شبکه الجزیره قطر در ماه گذشته میلادی در شرایط عادی تعجب‌برانگیز نباشد اما خبرنگار شبکه در بیروت، یکی از کارمندانی بود که پست الکترونیکش هک شد و ناخرسندی شدید روزافزون او از شبکه تلویزیونی‌اش در پوشش اخبار سوریه و جانبداری آن [از گروهک‌های مسلح] را فاش کرد. اما بمب خبری که او منفجر کرد، خروجش از این شرکت رسانه‌ای ناآرام را تحت الشعاع قرار داد زمانیکه گفت الجزیره پخش تصاویری از ده‌ها فرد مسلح را که در حمله به اراضی سوری در می 2011 نقش داشتند، نپذیرفته است.

علی هاشم همچنین گفت که ا و تیم خبری‌اش همچنین شاهد ورود گروه‌های مسلحی به سوریه در سه هفته پیش بوده‌اند یعنی در آوریل 2011 و توانسته‌اند از آنان تصویربرداری کنند و برخی سلاح‌های آنان را که شامل کلاشینکف و آر‌پی‌جی بوده است، به تصویر بکشند.

این خبرنگار با پخش این تصاویر در دستگاه رایانه شخصی خود در کافی‌شاپی در بیروت تشریح کرد: من دو تصویر را دارم. تصویری که الجزیره آن را قبول نکرد پخش کند و آن یکی که زنده پخش کرد و من داشتم گزارش می‌کردم که افراد مسلحی را دیده‌ام که با ارتش سوریه درگیر شده‌اند. اما آنچه روی صفحه زیرنویس می‌شد کاملا عکس این بود. آن اتفاق در تلکلخ در مرز سوریه و لبنان و در قسمت خاک سوریه بود که شبه‌نظامیان شلیک می‌کردند که اگر شما تصاویر را مقایسه کنید می‌بینید که آنان در آن منطقه نبودند.

علی هاشم و تیم او اهمیت این بخش خبری را نادیده نگرفتند. برای همین شگفت‌زده شدند وقتی مسئول خبری الجزیره با تلفن به آنان گفت: فراموش کن که افراد مسلحی در آنجا بودند. هاشم این را رد کرد و برای آرام کردن خود و دفاع از اخلاق حرفه‌ای تاکید کرد که وی می‌تواند زنده صحبت کند و گزارش بدهد اما الجزیره تصویر را پخش نکرد و تنها صدای هاشم منتشر شد که بعدا شبکه الجزیره اعلام کرد که اشتباه صورت گرفته است.

نویسنده افزود: مهم این است که آیا تصاویر هاشم می‌تواند نگاه حاکم بر سوریه را تغییر دهد؟ انگیزه‌های اندکی نزد برخی رسانه‌های اساسی وجود دارد که داستان‌پردازی صورت گرفته را تصحیح کنند که با این کلمات تغذیه می‌شود: دیکتاتور بد است، تظاهرات‌کنندگان مسالمت‌جو، تغییر نظام و پایان خوب.

در حقیقت آنچه مایه خشمگین شدن است این است که این رسانه‌ها چگونه به کار خود ادامه می‌دهند و گروه‌های حقوق بشری و سازمان‌های دولتی و غیردولتی از این داستان‌پردازی و دروغ‌ها حمایت می‌کنند.

برای نمونه، کشته شدن 9 افسر سوری در بانیاس در آوریل گذشته در شبکه‌های الجزیره و بی‌بی‌سی و روزنامه گاردین و رسانه‌های دیگر اینگونه منتشر شد «فعالان» سوری گزارش کردند که این افسران چون دستور همکاران خود را برای شلیک به مردم سرپیچی کرده‌اند، اعدام شدند. اما اگر در پایگاه اینترنتی «یوتوب» جست‌وجو کنید خواهید دید که اجساد کسانی هست که طرفدار نظام سوریه هستند.

گروه‌های حقوق بشری وقیح‌تر از اینها هستند زیرا خشونت گروهک‌های مسلح سوریه را نادیده می‌گیدند. نیل ساموندز یکی از اعضای همین گروه‌ها و کارشناس امور سوریه که در عفو بین‌المللی شاغل است، در شبکه بی‌بی‌سی هیچ اشاره‌ای به خشونت این گروهک‌ها نکرد.

نویسنده افزود: از شانس بد او من نامه‌نگاری طولانی او و یک فعال سوری را دارم که به تفصیل از کشتار و شکنجه و خشونت گروهک‌های مسلح صحبت می‌کند و فعال سوری از او خواهش می‌کند که در این جنایات تحقیق کند و در زمان انتشار گزارش، بدان اشاره کند.

در بیستم مارس سازمان دیدبان حقوق بشر بین‌المللی گزارشی غیرقابل انتظار از این موضوع منتشر کرد. این سازمان، اولین مرکزی بود که بر روی خشونت گروهک‌های معارض در سوریه متمرکز شد اما همانطور که پیش‌بینی می‌شد، داستان او هم متعلق به یک خط زمانی دیگر بود و ادعا کرد که گروهک‌های مسلح مدت زمان طولانی پس از آغاز اعتراضات بروز یافت. این سازمان در گزارش خود اعلام کرد: حرکت اعتراضی در سوریه تقریبا تا سپتامبر 2011 مسالمت‌آمیز بود. از آن زمان به بعد رسانه‌ها و گزارش‌های خبری از تعداد زیاد فراریان از ارتش و ساکنان محلی خبر دادند که به سلاح پناه بردند و ادعا کردند که آنان در مقابل حملات نیروهای امنیتی از خود دفاع می‌کنند یا به ایست‌های بازرسی و مراکز امنیتی در شهرها حمله می‌کنند.

نویسنده گزارش افزود: زمانیکه به اول سولواگ پژوهشگر سازمان دیدبان حقوق بشر درباره این تناقض زمانی صحبت کردم به من گفت: تفاوت در کلمه «غالبا» است. ما نمی‌گوییم که اصلا خشونتی علیه نیروهای دولتی نبوده است. آنچه ما مشخص کردیم این است که خشونت علیه دولت به صورت سازماندهی شده پس از آن افزایش یافت.

در حقیقت سولواگ اعتراف کرد که دیدبان حقوق بشر نمی‌تواند به طور قاطع درباره خشونت مخالفان در مراحل اولیه حرکت اعتراضی در سوریه صحبت کند. او گفت: ما وجود خشونت علیه دولت در قبل از ماه سپتامبر (شهریور گذشته) را ثبت کردیم که علیه سربازان و غیرنظامیان به اسارت گرفته شده اعمال شده است. اما او محتاطانه گفت: اما این امر حمله به تظاهرات‌کنندگان را توجیه نمی‌کند. سپس با این اعتراف مرا غافلگیر کرد که :حتی اگر میان جمعیت گاهی سلاح بوده و به نیروهای دولتی شلیک کرده باشند.

نوسنده افزود: برای همین اعتقاد دارم که تصویربرداری علی هاشم باید نمایش داده شود. دیگر وقت آن رسیده است که حقایق سوریه درباره بحران این کشور بازخوانی شود. از روز اول و به دور از تصورات قبلی که ناشی از تصور خیر در برابر شر بود. شاید درگیری در سوریه بیش از آنکه به خودش مرتبط باشد به طمع‌ورزی‌های ژئوسیاسی دیگران ارتباط دارد. این را بخوبی خواهیم فهمید اگر به آوریل گذشته (2011) بازگردیم و دریابیم که چه کسی به تظاهرات‌های صلح‌آمیز مردم در سوریه حمله کرد. آیا نظام بود یا کسانی که به دنبال تغییر نظام هستند؟ باید از ابتدا بخوبی حقایق را بررسی کنیم که چه کاری در سوریه کورکورانه و گنگ خواهد بود.

http://www.rajanews.com/detail.asp?id=123029[size=18][/size]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=18][color=green]فارس به نقل از القدس العربی

دستگیری 8 فرد مسلح اردنی در حال ورود به خاک سوریه[/color][/size]

[color=blue]به گزارش فارس به نقل از روزنامه "القدس العربی"، "عبد شحاده" معروف به "ابو محمد الطحاوی"، یکی از سرکرده‌های گروه سلفی اردن دیروز به خبرگزاری فرانسه گفت: مقامات اردن اخیرا هشت تن از اعضای این گروه را در حال عبور از مرز سوریه دستگیر کردند.

وی تاکید کرد این هشت نفر در زندان الزرقاء‌ در بازداشت به سر می‌برند تا به اتهامات آنها رسیدگی شود.

عبدشحاده درگیری مسلحانه در سوریه با نظام بشار اسد را تکلیف خواند.[/color]

دمشق بارها و بارها تاکید کرده است که ناآرامی‌های موجود در این کشور با گروه‌های تروریستی مسلح مرتبط با القاعده در ارتباط است که در چارچوب توطئه ای با حمایت خارجی‌ها در جریان است.

بر اساس اطلاعات به دست آمده، عربستان سعودی اخیرا فشار زیادی بر اردن آورده تا از طریق خاک این کشور، اسلحه و مهمات در اختیار شورشیان سوری قرار دهد.

برخی کارشناسان نیز معتقدند که اردن به فشارهای عربستان پاسخ نخواهد داد و از مسلحان سوری حمایت نخواهد کرد.

فهد خیطان نویسنده و تحلیلگر برجسته اردنی در همین راستا گفت: یکی از دلایلی که سبب می شود تا اردن از معارضان مسلح سوریه حمایت نکند این است که امان همچنان به قدرت نظام سوریه ایمان دارد و می داند که این نظام همچنان قدرتمند است و در صورت اعطای اسلحه به معارضان، جنگ داخلی در این کشور رخ خواهد داد و پیامدهای این جنگ مستقیما بر اردن تاثیر خواهد گذاشت.

وی افزود: یکی دیگر از دلایلی که سبب شده تا اردن از ارسال سلاح به سوریه خودداری کند این است که هیچ موضع منطقه ای یا بین المللی در این راستا اتخاذ نشده و ایالات متحده نیز مخالف ارسال اسلحه است.

این کارشناس اردنی تصریح کرد: اردن بدون حمایت بین المللی و یا توافق با آمریکا نمی تواند چنین کاری کند و فشارهای عربستان نتیجه ای نخواهد داشت.

خیطان خاطرنشان کرد: اردن هنوز تصویری روشنی از آینده سوریه پس از نظام کنونی ندارد و با توجه به اینکه جریان معارض سوری ضعیف و چند دسته است و نمی تواند نظامی جایگزین برای نظام بشار اسد بیابد، از معارضان حمایت نمی کند.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13910130000447

[color=blue]خبر دیگر کشته شدن 17 تبعه لیبیایی در منطقه در لاذقیه

لینک خبر
[/color]
http://www.irna.ir/News/80083958/17-%D8%B9%D8%B6%D9%88-%DB%8C%D9%83-%DA%AF%D8%B1%D9%88%D9%87-%D9%85%D8%B3%D9%84%D8%AD-%D9%84%DB%8C%D8%A8%DB%8C%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%BA%D8%B1%D8%A8-%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%87-%D9%83%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D8%B4%D8%AF%D9%86%D8%AF/%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%AC%D9%8A/

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=18]
[color=green]خط و نشان سرکرده وهابیون شام در دمشق برای شیعیان و ایرانیان+فیلم[/color][/size]

سيد حسن نصرالله، دبيرکل حزب‌الله لبنان، در گفت‌وگو با "جوليان آسانژ" رئيس ويکي‌ليکس در شبکه تلويزيوني "راشا تودي" روسيه، با اشاره به فعال‌شدن گروه‌هاي تروريستي در سوريه خاطرنشان کرد: «همه ما پيام دکتر ايمن الظواهري (سرکرده سازمان القاعده) را شنيديم که در واقع فراخواني براي جنگ داخلي در سوريه بود. اکنون جنگجويان القاعده به سوريه رسيده‌اند و ديگران هم از کشورهاي مختلف به آنان ملحق شده‌اند و مي‌خواهند سوريه را به عرصه‌اي براي جنگ داخلي تبديل کنند.»

چند ماه پيش، يک گروه ترويستي مسلح که زير نظر فرماندهي کل القاعده فعاليت دارد و با عنوان "جبهه النصرة لأهل الشام" شناخته مي‌شود، در اطلاعيه اعلام موجوديت خود، هدف اصلي از حضور در سوريه را آزادسازي اين کشور از دست طايفه نصيريه(علويان)، مجوس(ايرانيان) و صفوي‌ها(شيعيان) اعلام و تأکيد کرد هدف نهايي اين گروه، آزادسازي بيت‌المقدس و تشکيل کشور بزرگ "شام" با حاکميت مجاهدان سلفي است.

اين اطلاعيه با بيان اينکه سرزمين شام از ديرباز عرصه درگيري‌هاي تاريخي بوده، افزوده است: «بر هيچ خردمندي پوشيده نيست که ايران از سال‌ها پيش با سوءاستفاده از دولت سوريه، در صدد کشت ريشه تشيع در اين سرزمين مبارک بروده تا امپراتوري پارسي را بر منطقه حاکم کند چرا که "شام" براي ايران به مثابه ريه‌هايي است که اين پروژه شکست‌خورده (امپراتوري ايران) از طريق آن نفس مي‌کشد.»

این جماعت پیش از این در نوارهای متعددی، مسؤولیت شماری از عملیات‌های تروریستی در سوریه را برعهده گرفته بود که از جمله آنها می‌توان به بمب‌گذاری‌ها در مناطق امنيتي دمشق و حلب اشاره کرد.

به نوشته الحقيقه، "جبهه النصرة لأهل الشام" ستون فقرات ارتش آزاد سوريه به عنوان اصلي‌ترين گروه مسلح مخالف را تشکيل مي‌دهد که جنایات فراواني در مناطق روستایی شرق و غرب دمشق مرتکب شده است.

سرکردگي اين گروه را که شامل ده‌ها گردان در شهرهاي مختلف سوريه است شخصي بر عهده دارد که نام او هنوز مشخص نيست اما ملقب به "قـائد فاتح" و مکني به "ابو محمد الجولاني" است و گفته مي‌شود پيش از اين از دستياران "أحمد الخلایله" مشهور به "ابو مصعب الزرقاوي" سرکرده القاعده عراق و شاگرد شيخ "حسن البصري" مشهور به "امام" مفتي القاعده بوده که چندي پيش مُرد.

علاوه بر نامشخص بودن نام، تا کنون هيچ تصويري از الجولاني نيز در رسانه‌ها منتشر نشده و گويا قصد دارد مانند ملا عمر، سرکرده گروه تروريستي طالبان، کار خود را با مخفي‌کاري پيش ببرد. آنچه تا کنون از اين شخص انتشار يافته چند فايل صوتي و نيز يکي دو فايل ويدئويي است که در هيچ يک از آنان، چهره وي مشخص نيست.

علاوه بر اين، وبگاه مؤسسه "المنارة البيضاء" که به عنوان بازوي رسانه‌اي القاعده شام عمل مي‌کند، چند روز پيش، يک فايل ويدئويي را منتشر کرد که در آن، شخصي با شنل و کلاه سياه‌رنگ، بر فراز منبري در مسجدي بزرگ در سوريه، خطبه‌اي عليه دولت سوريه و شيعيان ايراد مي‌کند و در پايان با اشک و فرياد و برافراشتن يک قبضه تفگ، از همه مردم مي‌خواهد با جهاد عليه شيعيان کافر، اسلام و سرزمين شام را نجات دهند.

پايگاه سوري الحقيقه درباره اين قضيه نوشت: در رخدادی که نخستين واقعه در نوع خود در کشور سوریه به شمار می‌آید، ‌سازمان القاعده یک مسجد را در این کشور اشغال و از منبر آن اعلام جهاد کرد.
[color=blue]
بر اساس اين گزارش، "جبهه النصرة لأهل الشام" یکی از مساجد دمشق شرقي را تصرف کرد و از منبر آن، خواستار جهاد علیه دولت سوریه شد.[/color]

به نوشته الحقيقه، در اين ویدئو که با تصاويري تار و مات‌شده در اينترنت انتشار يافته است یکی از رهبران "جبهه النصرة" که به نظر می‌رسد سرکرده آن يعني "ابو محمد الجولانی" است، سوری‌ها را به جهاد علیه دولت دعوت می‌کند که البته مشرق با توجه به صداي الجولاني در فايل‌هاي صوتي منتشرشده پيشين از وي در اينترنت، نمي‌تواند صحت اين گمانه را تأييد کند.

البته سخنران اين مسجد، در اواخر خطبه‌خواني خود، شنل سياهش را بر صورتش مي‌کشد و به دعاخواني و تضرع مي‌پردازد که در اين بخش، فيلم با برطرف‌شدن خطر لو رفتن چهره وي، از حالت تار خارج شده و شفاف مي‌شود.

[color=blue]از آنجا که از تصاویر موجود نمی‌شد مسجد را شناسايي کرد خبرنگار اين رسانه سوري، براي شناسايي آن به کارشناسان خبره سوريه مراجعه کرده است. اين کارشناسان احتمال مي‌دهند که این مسجد، یکی از مساجد منطقه "ببیلا" یا "البویضه" در منطقه "غوطه" واقع در دمشق شرقي باشد.[/color]

شيخ "طرطوسي" از مفتيان وهابيت نيز در مطلبي که در يکي از وبگاه‌هاي وابسته به القاعده منتشر شده، محل اقامت فعلي سرکرده القاعده در شام را "غوطه‌ي دمشق" معرفي کرده است.

بر اساس اين گزارش؛ اين منطقه از آن جهت انتخاب شده است که در روايات نبوي، به نام آن در حوادث آخرالزمان اشاره شده است.

[color=blue]خطيب اين مسجد در ابتدا با بيان شرحي درباره نجاست کفار و يهود و مسيحيان و ضرورت مقابله با آنان، از شيعيان با عنوان "قرمطي"، "حشيشي"، "نصيري"، "علوي" و... ياد مي‌کند و جهاد با شيعيان را به مراتب واجب‌تر از مقابله با يهود و نصاري اعلام مي‌کند.[/color]

[color=blue]وي در ادامه به سخنان ابن‌تيميه، از مفتيان و بنيانگذاران فرقه وهابيت استناد مي‌جويد و مي‌گويد اين تمیمه نيز تأکيد کرده که جهاد علیه قرمطی‌ها (شيعيان) واجب‌تر از جنگ علیه یهود و مسیحیان است.

اين جنگجوي سلفي که با اشاره به اينکه جنگيدن با شيعيان از جنگ با غربي‌ها و يهودي‌ها واجب‌تر است، گفت: براي اين جهاد، بايد از دریاهای خون، تپه‌هایی از دست‌هاي قلم‌شده و پاهای بریده و نيز کوه‌هایی از جمجمه‌ها عبور کرد زيرا آنان، کودکان شما را ذبح کردند و شکم زنان‌تان را دريدند.[/color]
[size=18][color=blue]
خطيب اين مسجد دمشق، در ادامه با خرافه‌خواندن اعتقاد به مهدويت در انديشه شيعي، گفت: دشمن اصلي ما شخصي است به نام "محمد بن الحسن العسکري" است که امام دوازدهم شيعيان است؛ شيعيان معتقد به حلاليت زنا با محارم هستند و به جاي اينکه نمازهاي پنجگانه را براي تقرب به خدا بخوانند براي تقرب به پنج نفر به نام‌هاي علي[ع]، فاطمه[ع]، حسن[ع]، حسين[ع] و محسن[ع] مي‌خوانند.[/color][/size]

[color=blue]وي در پايان بدون اینکه خطبه خود را با يکي از سوره‌هاي قرآن به پایان برساند، براي اينکه حاضران در پای منبرش را به ریختن قطره اشکی وادارد، مسلسل خود را بالا برد و با سر دادن فرياد "حي علي الجهاد" از خدا خواست که اهل‌سنت را حفظ کرده و آنها را از دست شيعيان ناپاک و علوی‌هاي نجس رهايي بخشد.[/color]

در اواسط ايراد اين خطبه نيز برخي همدستان خطيب مزبور با برخاستن از جاي خود، در حمايت از سخنان جلادانه اين شخص، فرياد و شعار سر مي‌دهند.

http://www.mashreghnews.ir/fa/news/112747/%D8%AE%D8%B7%D8%A8%D9%87-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%86%D9%8A-%D8%B3%D8%B1%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%87-%D9%88%D9%87%D8%A7%D8%A8%D9%8A%D9%88%D9%86-%D8%B4%D8%A7%D9%85-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D9%85%D8%B4%D9%82-%D9%81%D9%8A%D9%84%D9%85

لینک فیلم

http://ia601204.us.archive.org/9/items/daewaa-jihad-001/djhd.mp4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یک پایگاه عرب زبان با اشاره به گزارش سری سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی(موساد) به مقامات بلندپایه رژیم، تصریح کرده است صهیونیستها از توانمندی سوریه در خنثی کردن توطئه ها و سرکوب تروریستها شوکه شده اند.

به گزارش مهر، پایگاه عربی پرس در مطلبی با عنوان "شوکه شدن سازمان اطلاعاتی رژیم صهیونیستی از دیدار اخیر بشار اسد از منطقه بابا عمرو در حمص" به گزارشی که موساد در اوایل ماه جاری به مقامات صهیونیستی ارائه داده، پرداخته است.

این پایگاه بیان کرد: موساد از دیداری که بشار اسد از منطقه بابا عمرو و نیز مسجد امویان دمشق داشته اس،ت شوکه شده است همانطور که پیام تسلیت حضوری رئیس جمهوری سوریه به رهبر دروزی ها سبب بهت زدگی آنها شده است.

پایگاه فوق افزود: پاکسازی شهرها و مناطق مختلف سوریه از گروههای مسلح به وسیله افسران، یگانهای ویژه و افسران اطلاعاتی نگرانی صهیونیستها را دوچندان کرده است.

این پایگاه بیان کرد: موساد تحرکات نظامیان سوریه را در مناطق مختلف و گرفتار شدن مخالفان رصد کرده است و به افزایش توان آنها اعتراف کرده است.

پایگاه مذکور می نویسد: دستگاه اطلاعاتی سوریه اطلاعات زیادی در اختیار دارد و این نشانه حجم شکست کشورهای غربی و عربی به ویژه برخی کشورهای حوزه خلیج فارس در این مرحله است.

این پایگاه بیان کرد: موسسه امنیت داخلی اسرائیل در گزارشی درباره ارتش موسوم به آزاد سوریه، آن را به جعبه کارتونی سوراخ شده توصیف کرده است که عضو واقعی ندارد و نمی توان آن را ارتش نامید و گروههای مسلح مزدورانی بیش نیستند.



[url=http://www.alef.ir/vdcdsf0fnyt0k56.2a2y.html?151739]منبع[/url]

[color=orange]
ادغام شد.

00Amin[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مفاد طرح پنج ماده‌ای بندربن‌ سلطان علیه سوریه

طرح پنج‌ماده‌اي بندر بن سلطان بن عبدالعزيز، رئيس شوراي‌ عالي امنيت ملي عربستان سعودي، در صدد اين بود که سوري‌ها را اقناع کند که راه اصلاحات از داخل این دولت بسته است و تنها راه؛ شورش مردمی کامل برای براندازی اسد است.
به گزارش مشرق، خبرگزاری "الشرق‌الجدید" در گزارشی به بررسی مفاد طرح شيطاني بندر بن‌سلطان، سفیر سابق عربستان سعودی در آمریکا علیه سوریه اشاره و اعلام کرده که وی به جرج بوش، رئیس جمهور سابق آمریکا وعده داده بود که براندازی بشار اسد، تنها دومیلیارد دلار پول و چهار ماه زمان نیاز دارد و این موضوع باعث می شود تا رئیس جمهوری در این کشور روی کار آید که قلب و ذهنش با آمریکا همراه باشد.

این موضوع با هدف رسیدن به طرح خاورمیانه جدید مطرح شد که "کاندولیزا رایس" وزیر خارجه آمریکا آن را در جریان جنگ 33 روزه مطرح کرد.

بندر اقدامات اجرایی این طرح را در دیدارهایی با "جفری فيلتمن" سفیر سابق آمریکا در بيروت بررسی کرد. بندر در آن زمان معتقد بود که بشار اسد، محبوبیت زیادی در داخل و خارج از سوریه دارد و نباید وی را دست کم گرفت، اما معتقد بود که باید هواداران اسد را به مخالفان وی تبدیل کرد.

طرح بندر بن سلطان، مبتنی بر پنج ماده بود و به صورت راهبردي سعی داشت تا از تمایل مردم به آزادی و کرامت و رهایی از فساد و تمایل آنها به انقلاب سوءاستفاده کند و آنها را قانع کند که راه اصلاحات از داخل این دولت بسته است و تنهاراهکار، همانا شورش مردمی کامل برای براندازی اسد است.

ماده‌های این طرح و راهبرد کلی عبارت بودند از:

- شبکه های داخلی وخارجی: شبکه‌های داخلی شامل گروه های نظامی خفته بود که می‌شد آنها را در زمان‌ها مکان‌های مشخص بیدار کرد. مأموریت این گروه‌ها شلیک به سوی مردم و انفجار مکان‌های اقتصادی و نظامی و امنیتی برای فشار به دولت به بهانه انتقام از ارتش و نیروهای امنیتی بود. شبکه های خارجی در این طرح نیز همان قاچاق سلاح و مواد منفجره و نیروهای مبارز با اعتقادات بنيادگرایانه وسلفی به داخل سوریه از طریق خاک اردن و لبنان و سایر کشورهای همسایه است.

- شبکه های اطلاع‌رسانی با رویکرد آمریکایی: این شبکه‌ها به دنبال ایجاد فتنه مذهبی و قومی در کشور برمی‌آیند و از طریق ایجاد شایعه و فیلم‌ها و تصاویر ساختگی بین ارتش و دولت نیزفتنه ایجاد می‌کردند. آنها می بایست چهره بی اخلاقی از دولت و ابزارهای آن در میان افکار عمومی جهانی و منطقه ای نشان دهند و این گونه وانمود کنند که دولت اسد به کشتارمردم بی‌گناه که به دنبال ابراز نظر خود در مورد تغییرات مسالمت‌آمیز هستند، دست می‌زنند. در این راستا همچنین باید مردم تحریک شوند تا به خیابان ها بریزند و به جنایاتی که گروه‌های مسلح تروریستی در این کشور انجام می‌دهند، اعتراض کنند. از سوی دیگر باید این شایعه در میان مردم پخش شود که یگان چهارم ارتش که ریاست آن را ماهر الاسد برادر بشار بر عهده دارد، به سوی مردم مستقیماً شلیک می کند.

- تجهیزمخالفان: این ایده بعد از آن مطرح خواهد شد که افکار عمومی قانع شوند دولت علیه مردم بی‌دفاع از خشونت استفاده می‌کند و چاره ای جز تجهیز گروه‌های مخالف سوریه برای دفاع از خود نیست.

- محاصره اقتصادی ودیپلماتیک: این طرح شامل اعمال تحریم های اقتصادی به سوریه برای اجبار سرمایه داران آن به تغییر موضع در قبال دولت است. در زمینه دیپلماتیک نیز عضویت سوریه در اتحادیه عرب تعلیق می شود و سفرای سوریه در خارج اخراج می شوند و سفرای کشورهای مختلف نیزاز سوریه احضار می شوند.

- جدا کردن مثلث "حاکمیت ـ ملت ـ ارتش": شکاف در میان نظام از طریق شکاف در حزب حاکم بعث صورت می گیرد؛ در این راستا برخی روزنه ها از جمله فساد مالی و اداری و سرکوب آزادی های سیاسی مورد سوء استفاده قرار می گیرد. تجزیه مردم نیز از طریق فتنه های مذهبی انجام می شود و ایجاد شکاف در ارتش نیز از طریق ایجاد ارتش آزاد سوریه صورت می گیرد که مأموریت آن ایجاد شکاف در ارتش و عضو گیری از درون آن خواهد بود، در این صورت اسد تنها گارد ریاست جمهوری را در اختیار خواهد داشت که از آن هم نمی تواند استفاده کند، چرا که ارتش در مقابل وی می ایستد و وی را در سختی و تنگنا قرار می دهد.

این مقاله تصریح دارد که اين طرح، در ابتدای راه موفقیت هایی را به دست آورد، اما حکمت و درایت بشار اسد و تقابل وی با این طرح باعث شد که میان تظاهرکنندگان مسالمت‌جو و گروه‌های تروریستی مسلح جدایی بیفتد و شبکه های داخلی آنها شناسایی و تحت تعقیب قرار گیرند.

از سوی دیگر قرار گرفتن برخی قدرت‌های منطقه ای و جهانی در کنار حاکمیت سوریه و مبارزه آنها با طرح های آمریکا و عربستان سعودی فشارها علیه دولت سوریه را کم کرد و کار به جایی رسید که طرح عنان در تاریخ 11 ماه جاری میلادی به اجرا گذاشته شد. به این ترتیب بود که سوریه موفق شد از بحرانی که برای آن تراشیده شده بود، با موفقیت خارج شود.

http://www.rajanews.com/detail.asp?id=123673

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سوریه الان کاملا اوضاعش بهم ریخته شده است، و تنها مردم هستند که این وسط ضرر می کنند
در آن سو فشار امارات، قطر و عربستان برای حذف بشار و نادیده گرفتن حق حیات و حفظ جان انسان ها وقعا تاثر برانگیز است

کوفی عنان هر گامی که برای متوقف کردن جنگ و خروج زخمی ها و حفظ جان مردم می کند بدلیل تضاد در خواست بخشی از کشور های عربی بشکست منجر می شود
نکته جالب تر خواست این کشور ها برای سرنگونی اسد از امریکا و غرب بیشتر است که من فکر می کنم آنها اسد را نمی بینند بلکه هدفشان ایران است

یک خواهش داشتم لطفا متن های طولانی ننویسید یا نکات مهمش را پر رنگ کنید تا کسی مثل من با خواندن اولی قید خواند بقیه را نزند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
عکس

بعضی از اقدامات اشرار مسلح در طول چند روز گذشته

حمله به خودرو حفظ نظم با دو کشته
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/20120421-120300_h413773.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_20120421-120300_h413773.jpg[/img][/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/20120421-131614.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_20120421-131614.jpg[/img][/url]

ترور یک پزشک متخصص در گوارش

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/20120423-211008.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_20120423-211008.jpg[/img][/url]

کشته شدن دو کودک در حمص در حمله خمپاره ای اشرار

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/20120416-223943.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_20120416-223943.jpg[/img][/url]

گفتگو با یک نظامی ازاد شده از دست اشرار
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/20120416-224400.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_20120416-224400.jpg[/img][/url]

جسد یک نیرو ی امنیتی کشته شده

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/20120419-223638_h413576.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_20120419-223638_h413576.jpg[/img][/url]

کشف اجساد 7 نفر که بدست اشرار در ادلیب کشته شدن

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/20120421-233100.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_20120421-233100.jpg[/img][/url]

گفتگو با یک پزشک که از ترور جان سالم بدر برد

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/20120419-224609.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_20120419-224609.jpg[/img][/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جمعی از شورشیان و ترویست های مسلح سوری، لشگری تشکیل داده اند که بر آن نام "الاحواز" گذاشته اند که نام تحریف شده اهواز است.
به گزارش گروه بین الملل مشرق، این تروریست ها که تعداد لشگر آنها بالغ بر چند ده نفر می شود با ایستادن مقابل یک دوربین فیلمبرداری، اقدام به رونمایی از پرچم خود کردند.

http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1391/2/5/158804_276.jpg

این افراد مدعی هستند از اهواز و حمیدیه برای کمک به شورشیان، وارد خاک سوریه شده اند!

این لشگر عظیم همچنین شامل ده ها تیپ است که نام یکی از این تیپ ها "جنود بیت المقدس" است که این تیپ نیز شامل چند نفر می شود که با قرار گرفتن مقابل دوربین دیگری، از پرچم سبزرنگ خود، رونمایی کردند.

این چند تن در شهر دیرالزور سوریه و یا روستاهای اطراف آن مستقر شده اند.

به نظر می رسد استفاده از نام "الاحواز" برای انتقام گیری از جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مقاومت دولت سوریه در مقابل اسرائیل و همبستگی با چند جدایی طلب فراری است و بهره گیری از نام "بیت المقدس" نیز برای کم نیاوردن مقابل موضع حامی مقاومت دولت سوریه انجام شده است.

http://www.mashreghnews.ir/fa/news/114416/شورشیان-سوریه-لشگر-اهواز-تشکیل-دادند-عکس

[color=orange]
ادغام شد .

00Amin[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تا آخرین نفر این افراد بخار میشه، تا کور شود هر آنکه نتواند دید. اوضاع سوریه تحت کنترل یانکی ها و دوستانشون نیست، صحبت از حمله نظامی هم دیگه الان جدا شکل یک مترسک رو پیدا کرده ... تقریبا تمام دنیا از پوزیشن چوب دو سر ... که یانکی ها و دوستانشون توش گیر افتادن مطلع هستن ... بقول خود این عوضیا Yankees are encountering a real catch 22 situation ...

حالا فعلا بوق بزنن برن جلو ... !
icon_smile

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اوضاع سوريه براي ما خيلي خيلي مهمه
به نظر من تا جايي كه مي شه بايد دخالت كرد و نزاريم اوضاع از دستمون خارج بشه.
اين عوضي هارو هم بايد دوستان قدس يك مقداري گوش مالي بدن كه اينقد وراجي نكنن.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
عکس

قتل معاون یک شرکت مخابراتی و برادرش بعد از ربودن آنها
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/20120427-145241.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_20120427-145241.jpg[/img][/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/20120427-152937.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_20120427-152937.jpg[/img][/url]


زخمی شدن دو غیر نظامی بر اثر انفجار بمب کنار جاده ای

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/20120427-145046_h415346.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_20120427-145046_h415346.jpg[/img][/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/20120427-153322.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_20120427-153322.jpg[/img][/url]


عملیات انفجاری انتحاری مقابل مسجد زین العابدین دمشق پس از پایان نماز با 9 کشته

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/20120427-150013.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_20120427-150013.jpg[/img][/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/20120427-151830.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_20120427-151830.jpg[/img][/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/20120427-152254.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_20120427-152254.jpg[/img][/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/20120427-160533.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_20120427-160533.jpg[/img][/url]
[size=18]
[color=green]
انفجار مقابل مسجد زین العابدین دمشق 9كشته بر جای گذاشت[/color][/size]

[color=blue]به گزارش خبرنگار ایرنا از محل انفجار در دمشق، این انفجار زیر پل مقابل مسجد و نزدیك نیروهای انتظامی و پلیس مستقر در محل صورت گرفت.

فرد انتحاری در جریان این انفجار و زمانی كه نیروهای حفظ نظم از وی خواستار ارائه مدرك شدند، خود را منفجر كرد.
[/color]
بر اثر این واقعه، شیشه های برخی اماكن نزدیك محل انفجار و خودروها شكسته شد.

آمبولانس ها نیز با حضور در محل انفجار با سرعت اقدام به تخلیه مجروحان و خارج كردن اجساد قربانیان كردند.

نیروهای سوری اكنون با حضور مقابل مسجد از تردد خودروهای و مردم جلوگیری می كنند.

دولت سوریه از یك سال قبل كه غرب و چند كشور عربی منطقه حمایت تسلیحاتی و پشتیبانی خود را از عناصر مسلح علیه حكومت دمشق آغاز كرده اند، اعلام كرده است این اقدامات كمكی به برقراری آرامش نمی كند بلكه آنان را به انجام اقدامات تروریستی و بمب گذاری تشویق می كنند.

http://www.irna.ir/News/80098951/%D8%A7%D9%86%D9%81%D8%AC%D8%A7%D8%B1-%D9%85%D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84-%D9%85%D8%B3%D8%AC%D8%AF-%D8%B2%DB%8C%D9%86-%D8%A7%D9%84%D8%B9%D8%A7%D8%A8%D8%AF%DB%8C%D9%86-%D8%AF%D9%85%D8%B4%D9%82-11%D9%83%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D8%A8%D8%B1-%D8%AC%D8%A7%DB%8C-%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B4%D8%AA/%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%AC%D9%8A/

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نیروی دریایی لبنان یک کشتی با پرچم سیرالئون را توقيف كرده و اعلام داشت كه محموله بزرگی از تسلیحات و مهمات را از این کشتی توقیف کرده است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، به نوشته روزنامه السياسه، پس از آنکه سه محموله بزرگ پر از تسلیحات سبک و سنگین در این کشتی که "لطف الله ۲"نام دارد، کشف شد ۱۱ خدمه آن دستگیر شدند.

خبرگزاری رویترز اعلام كرد كه بخشی از این تسلیحات ساخته لیبی هستند. مالک کشتی به خبرگزاری رویترز گفته قرار بوده این محموله در طرابلس در شمال لبنان تخلیه شود.

میلو شتروگار، سخنگوی نیروهای موقت سازمان ملل در لبنان که برای جلوگیری از ورود تسلیحات قانونی به لبنان کمک می کند در گفتگو با بی.بی.سی تایید کرده که این کشتی عازم بندر طرابلس لبنان بوده است.

روسیه لیبی را به حمایت از شورشیان سوریه و مسلح کردن آنها متهم کرده است. رسانه‌های لبنان می گویند در این محموله تسلیحات سبک و سنگین وجود داشته است.

براساس گزارش‌ها این کشتی سفر خود را از لیبی آغاز کرده و بعد از توقف در اسکندریه مصر عازم بندر طرابلس لبنان شده است.

این کشتی در حال حاضر در نزدیکی بندر بیروت متوقف شده است. خبرگزاری آسوشیتدپرس می گوید محموله‌های تسلیحات توسط تریلرهای ارتش جابجا شده‌اند.

مالک لطف الله ۲ در گفتگو با رویترز از وجود محموله تسلیحات اظهار بی خبری کرده و گفته است به او گفته شده بود که محموله کشتی روغن موتور است.

به گفته وي درابتدا قرار بوده این کشتی ۱۲ محموله "کالای معمولی" را از لیبی به لبنان ببرد اما بعد از سه روز تاخیر این کشتی تنها سه محموله را با خود برده است.

روز شنبه شورشیان مسلح سوریه در قایق‌های بادی به یک یگان ارتشی در ساحل مدیترانیه حمله کردند. به گزارش رسانه‌های دولتی این حمله به تلفاتی از هر دو طرف منجر شده است.

این حمله علیرغم آتش بس متزلزلی صورت گرفته که از حدود دو هفته پیش آغاز شده است.

سانا خبرگزاری رسمی سوریه اعلام كرد یک یگان ارتشی "دسیسه‌ای تروریستی" را برای ورود شبانه به خاک کشور از طریق دریا خنثی کرده‌اند.

در حال حاضر ۱۵ ناظر سازمان ملل متحد برای نظارت بر آتش بس متزلزل سوریه در این کشورند. این آتش بس از ۱۲ آوریل آغاز شده و سازمان ملل امیدوار است تا روز دوشنبه ۳۰ ناظر در این کشور داشته باشد.

ميشل سليمان، رئيس جمهور لبنان در رابطه با توقيف اين كشتي گفت: اقدام ارتش لبنان در راستاي حمايت از امنيت ملي لبنان و منطقه است چراكه لبنان دوست ندارد به درگيري در ديگر كشورها دامن بزند.

وي با تاكيد بر لزوم آمادگي نيروهاي امنيتي و ارتش كشور گفت: نبايد هيچ اتفاقي كه به روابط لبنان با كشورهاي ديگر آسيب بزند، پيش بيايد.

مالك الكردي، معاون فرمانده نيروهاي مخالفان موسوم به "ارتش آزاد سوريه" درباره توقيف كشتي لطف الله 2 گفت: اين حق مخالفان سوريه است كه براي دفاع از خود مسلح شوند!

لينك خبر : http://isna.ir/fa/news/91021004624/لبنان-از-توقيف-يك-کشتی-حامل-سلاح-برای-شورشیان

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به نظرتون تشکیل یک شورا متشکل از ایران,روسیه و چین می تونه در بعد سیاسی برای سوریه مفید باشه؟

اگه ترکیه و عربستان بخوان به طور مشترک دخالت نظامی کنند چی می شه؟آیا بهتر نیست زهر چشمی از آن ها مثلا با غرق شدن کشتی نفت کش عربستان توسط گروه های ناشناس گرفته شود؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=green]آتش بس به سبک تروریستها در سوریه[/color]
[color=blue]
16 کشته از جمله چند غیر نظامی بر اثر انفجار بمب در حال ساخت توسط اشرار در حما[/color]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/20120426-130413_h414863.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_20120426-130413_h414863.jpg[/img][/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/20120426-002542.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_20120426-002542.jpg[/img][/url]

[color=blue]مراسم تشییع جنازه 14 نفر از نیرو های ارتش و حفظ نظم[/color]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/20120429-132740_h415675.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_20120429-132740_h415675.jpg[/img][/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/20120429-132950.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_20120429-132950.jpg[/img][/url]

[color=blue] زخمی شدگان پلیس در حمله اشرار[/color]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/20120429-113530_h415443.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_20120429-113530_h415443.jpg[/img][/url]


[color=blue]انفجارات انتحاری در ادلیب( 91/2/11) با کشته شدن 8 غیر نظامی[/color]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/20120430-122226.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_20120430-122226.jpg[/img][/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/20120430-121027.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_20120430-121027.jpg[/img][/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/20120430-112923.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_20120430-112923.jpg[/img][/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/20120430-111905.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_20120430-111905.jpg[/img][/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/20120430-112612.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_20120430-112612.jpg[/img][/url]
[size=18]
[color=green]
2 انفجار تروریستی جدید در ادلب سوریه و 8 کشته[/color][/size]

به گزارش فارس، پس از انفجار خونین روز جمعه در دمشق پایتخت سوریه که حداقل 9 نفر را به کشتن داد، صبح امروز دو انفجار در استان ادلب روی داد.

خبرگزاری رسمی سوریه اعلام کرد: دو انفجار تروریستی در میدان هنانو و خیابان کارلتون در ادلب به کشته شدن 8 سوری منجر شد.

سانا تاکید کرد که این کشته‌ها از مردم و نیروهای مسلح سوریه هستند.

در این انفجارها ده‌ها نفر نیز مجروح شدند و علاوه بر این به ساخمان‌های مسکونی واقع در محل خسارت هنگفتی وارد شده است.

[color=blue]امروز گروهکی موسوم به جبهة النصر که برخی منابع آن را از وابستگان گروهک تروریستی القاعده اعلام کردند، با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت انفجار خونین روز جمعه در دمشق را بر عهده گرفت.[/color]

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13910211000727

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.