death-white

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه (1)

Recommended Posts

[quote][color=red]حتی وحوش هم وحشیگری الحوله را مرتکب نمی‌شوند [/color]

اعترافات يک تروريست درباره جناياتشان در شهر جسر الشغور :
"انور نافع الدوش" همچنين اعتراف کرد: "به همراه شماري از تروريستها ، چهار دختر را از شهر حلب ربوده و پس از تجاوز ، آنها را کشته ايم و اجساد قطعه قطعه شده را در رودخانه العاصي انداختيم."

انور الدوش گفت "پس از کشتار ماموران امنيتي، جسدها را مثله کرديم ويا با ساطور سر را از جسد قربانيان جدا کرديم".

[color=blue]در مستندی که مشاهده کردم ( شبکه خبر )
یکی از اشخاص شرکت کننده در کشتار جسرالشغور پس از بازداست در محل ارتکاب جنایت جسرالشغور حضور یافته ( در حالی که بولدزرها در حال خارج کردن اجساد بودن ) و به تشریح اقدامات خود پرداخته [/color]
http://www.hajij.com/fa/report/178-1390-03-28-07-06-48
[color=blue]
پنج نفر از شهر لاذقيه را در جاده لاذقيه - حلب ربوديم و پس اينكه دريافتيم علوي مسلك هستند، به طرف آنها تيراندازي كرديم و جنازه ها را مثله كرديم
[/color]
http://www.teror-victims.com/fa/index.php?Page=definition&UID=4676691
مشتي نمونه‌ي خروار!

اين داستان ادامه دارد ...!

اشتباه نکنید
بنده منکر جنایات نیرو های سوری نشدم و نخواهم شد و شخصا چندین کلیپ از این اقدامات نیروهای سوری مشاهده کرده

در مثل جای مناقشه نیست[/quote]
با تشکر از شما دوست عزیز که به متوازن شدن بحث تایپیک کمک میکنید
واقعیت اینست که نه نیروهای سوری - حزب بعث- از چنان طهارتی برخوردارند که بدلایل اعتقادی و ایمانی همچون نیروهای ایرانی هزگونه مواردی مانند آنچه برادر مصطفی آوردند از آنها بعید باشد و نه مخالفان سوریه با وجود قشر قابل توجهی دارای تعصبات سلفی و حمایتهای خارجیند از چنان مواردی که شما آوردید بری باشند- اما چیزی که بیشتر مشهود است قساوت طیف قابل توجهی از مخالفان در سوریه است که برای رسیدن به هدف حاضرند دست به هرکاری بزنند و به عبارتی هرگز نمیشود جنایت الحوله را از اینان بعید دانست - اگر چه دربهترین حالت وجود طیف سوم در جریان قضیه محتملتر است ولی روند قضایا نشان میدهد این جنایت هرگز به نفع دولت سوریه نبوده و نیست و حتی بهانه ای جهانی هم برای محکومیت خود حکومت سوریه بجای مخالفان شده -بصورت بدیهی متهم اصلی آن کسیست که از این قضیه نفع میبرد نه گروه یا حکومت چون ما به یک سمت علاقه یا تنفر داشته باشیم(این یک تحلیل بدون مستند است و احتمالی نه قطع و یقینی)- اگرچه درمواردی هم دیده شده که علیرغم این موضوع جریان چیز دیگری بوده است
بهر حال اگز شما هزار تا از این کلیپها را هم بگذارید - ایضا طرف مقابل به شواهد 1980 و کلیپهای مشابه و مدارک دیگر استناد میکند و هرگز نمیشود با اینها کسی را قانع کرد - فقط میشود با متوازن کردن مستندات امکان رخداد را بررسی کرد که کسی یک طرفه به قاضی نرود

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]اما منبع من درباره حرف وزير دفاع انگليس خبرگذاري فارس بود به نقل از رسانه هاي خود انگليس كه نصفه شبي حوصلم نگرفت لينكشو پيدا كنم و درباره جنگ رمضان همون طور كه اشاره كردم كتاب خاطرات دوره اقامت شهيد چمران در لبنان گردآوري آقاي حجتي كرماني البته من چاپ قديمش رو مطالعه كردم و از تجديد چاپ بي خبرم داخل پرانتز عرض كنم كه تعريف و تمجيدهاي اين شهيد بزرگوار از اسدها خيلي بيشتر از اين حرف هاي ماست كه باعث تعجب شما شده.
اما جنگ با اسراييل ارتش سوريه تو اين جنگ موفق شد شهر قنيطره رو كه تو جنگ 6 روزه همراه با ارتفاعات جولان به اشغال اسراييل دراومده بود آزاد و در مقابل 70 روز پاتك قواي بي شمار بعد از خيانت سادات از سينا رسيده اسراييل حفظ كنه كه اين شهر در حال حاضر حكم خرمشهر سوريها رو داره اتفاقا صدا و سيما هم چند وقت پيش مستندي درباره آزادسازي اين شهر پخش كرد پس ميبينيم كه ارتش سوريه در مقابل اسراييل پيروزي هاي قابل توجهي هم داشته وانگهي در تجاوز 1982 اسراييل به لبنان تنها كشور عربي كه در دفاع از لبنان وارد جنگ شد سوريه بود كه اين هم ثابت ميكنه ارتش سوريه خيلي با غيرت تر از ساير ارتش هاي عربيه. در پايان هم ابراز اميدواري ميكنم كه بحث دوستانه مون استفاده از اطلاعات هم ادامه پيدا كنه برادر عزيز[/quote]
جسارتاً احياناً شوخي مي‌فرمايين ديگه؟!

كل نبرد يوم كيپور 20 روز بيشتر به طول نيانجاميد! 70 روز پاتك؟!!

دوست گرامي!
اگه نبود اخطار و تهديد مستقيم اتحاد جماهير شوروي به استفاده از بمب هسته‌اي عليه اسرائيل درصورت عدم عقب نشيني، سوريه امروز استاني از اسرائيل بود!!

علي‌الظاهر طرح گلدا ماير رو فراموش فرمودين كه برخلاف فشار امريكا به پايان جنگ، اين رو عنوان كرد كه اينبار ديگه در برابر اعراب كوتاه نخواهد اومد و تا فتح اين كشورها عقب نخواهد نشست؟!

ضمناً اگه امكانش هست بفرمايين كدامين قسمت از كتاب لبنان شهيد چمران، اختصاص به دلاوري‌هاي ارتش سوريه در برابر اسرائيل در جنگ رمضان يا همون يوم كيپور داره؟!!

بد نيست تاپيك زير رو مطالعه بفرمايين تا تنها با گوشه‌اي از سلحشوري سوري‌ها در اين نبرد آشنا بشين :

http://www.military.ir/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=5770

----------------------------------------------

متأسفانه منابع شما درخصوص جنگ 1973 فوق العاده متقن و صحيح هستن!!

دوست گرامي! در دنياي اينترنت كه با فشردن تنها چند كلمه، دهها و صدها صفحه‌ي اينترنتي كه هركدوم منبعي براي كسب اطلاع هستن باز مي‌شه، فكر نكنم پافشاري روي يكي دو منبع معلوم الحال كمكي به شما كنه!!

----------------------------------------------

دوستاني كه تمايل دارن درخصوص جنگ 1973 بيشتر اطلاعات كسب كنن مي‌تونن به كتاب «جنگ اكتبر 1973، نوشته‌ي ژنرال سعد الدين شاذلي (طراح اصلي جنگ)، ترجمه بيژن افتخار جواهري، انتشارات اطلاعات» مراجعه بفرماين.

با خوندن اين كتاب، خيلي ساده مي‌شه فهميد كه چه كسي جنگيد و نجنگيد، چه كسي رشادت كرد و نكرد، چه كسي نقشه‌ي خوبي داشت و نداشت و قص علي هذا!

همچنين لينك زير، مطالب نسبتاً خوبي رو درخصوص اين جنگ عنوان داشته كه به دوستان توصيه مي‌شه اون رو مطالعه كنن :‌

http://en.wikipedia.org/wiki/Yom_Kippur_War

در آخر دوست گرامي.
بهتره به جاي شعار دادن و بيان جملات حماسي، رو به مستندات بيارين و براي فرمايشاتتون مستندات ارائه بفرمايين.

چون قلب تاريخ جنگ‌هاي اعراب و اسرائيل، كمكي به حل موضوع نمي‌كنه.

--------------------------------------------------

جناب آمينور عزيز؛

اينكه شما مستنداتي از وحشي‌گري برخي مخالفين عمدتاً وهابي رو ارائه بفرمايين فكر نكنم قابل قياس با ارتش سوريه باشه.
چرا كه اساساً اونا از اول موضع‌شون رو مشخص كرده‌ان و از اين هم باكي ندارن.
نمونه‌اش رو خودتون تو اين تاپيك به وفور گذاشته‌اين.

ولي اعتماد به نفس جناب اسد از اينكه ارتش وي پاك و گل و بلبل هست و اين، مخالفين (به قول وي تروريست‌ها) هستن كه تنها جنايت مي‌كنن، من رو به اين واداشت كه يه تلنگري ساده خدمت دوستان بزنم.

ولي به قول شما، در مثل جاي مناقشه نيست.

-------------------------------

پ.ن : از سر بيكاري، امروز سري به سايت يوتيوب زده و واژه‌ي شبيحه رو سرچ كردم.

فيلم‌ها و تصاوير بسيار جالبي ازشون بدست اومد!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یک مقاله دارم در مورد سوریه فقط لینکش رو ندارم منصفانه نوشته شده دوستان بخوانن نظر بدن :


[color=red]
ویرایش شد.
از قرار دادن مطالب، فاقد منبع خودداری کنید.
REZAT1980[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مصطفی عزیزم
تصور می کنم دوست عزیزمون جناب طاها مغز و نغز مطلب رو در خصوص جنایات طرح فرمودن، ارائه مستندات به بازی بی پایانی منتج خواهد که تنها مباحثه رو به قهقهرا سوق میده. البته در مواردی خیر، برعکس، بشار اسد پیشامد تخلف و جنایت توسط ارتش سوریه رو پذیرفته و حال محض نمایش یا غیر ... حکم به رسیدگی هم داده شده،
نظرگاه جنابعالی البته قدری دور از موضع تحلیل بنظر می رسه و شاید بیشتر گرایش به نوعی جمعبندی در باب ویژگی ها، کارکردها و ... سرنوشت حکومت سوری داره.
همون گونه که شما هم امروز فرمودید در نزاع حلوا تعارف نمی کنن، تلفات غیرنظامی اجتناب ناپذیره و ... صد البته جنایت از سوی هر گروه یا بلاک «جنایت» باقی می مونه.

تصور شخصی حقیر اینه که شرایط امروز سوریه بقدری غامض شده که هم بلاک سفید و هم بلاک محور روسی- چینی - ایرانی با احتیاط بسیار بیشتری دارن موضوع رو به زعم خودشون مدیریت می کنن، و البته نمیشه منکر شد که حکومت سوری تا حدودی تونسته غائله میلیشیایی رو مدیریت کنه.

زیاده عرضی نیست ...

[color=red]ویرایش شد.
REZAT1980[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]rasoolmr جان برادر من ... تمام اختلاف نظر من با شما سر همین تیکه کوچولو هست ((یک عده مخالف اقلیت)) که من معتقدم و قرائن نشون می ده بیش از این حرف ها هست وگرنه اگه نظر شما درست بود ارتش سوریه در حل بحران مشکلی نداشت ....[/quote]

وقتی 51 درصد که اکثریت مردم کشور محسوب میشن به قانون اساسی کشورشون و پارلمان اون کشور رای بدن بمعنی اینه که اون نظام و کشور دارای مشروعیت و مقبولیت مردمی هست .

اگه بالاترین درصد شرکت کنندگان در انتخابات های صورت گرفته در جهان رو 80 تا 85 درصد بدونیم متوجه میشیم که در نهایت مخالفین می تونن 35 درصد آراء رو داشته باشن که میتونستن با شرکت در انتخابات سهم خودشون رو از قدرت بدست بیارن در چارچوب قانون اساسی جدید

این انتخابات زیر نظر ناظران بین المللی و عرب انجام شد و هیچکس ادعای خلاف رو در اون مطرح نکرد بلکه کمال صحت و سلامتش رو تایید کردند . ممکنه کسی بگه که اصل و اساس این انتخابات رو قبول نداره ولی اینکه آیا این انتخابات مشروع هست یا نه رو باید مردم اون کشور بیان کنن و نظر خارجی ها وقبول یا رد اونها در این زمینه هیچ ارزشی نداره . چون ملاک مشروعیت مردم اون کشور هستند نه تایید کشورهای خارجی و یا حتی بین المللی .

مگر اینکه کسی بگه ملاک مشروعیت یک نظام و یک انتخابات یک حکومت تایید بین المللی هست که البته این بمعنی پذیرش نوعی قیمومیت بین المللی کشورهای دارای زور و توان بیشتر و عدم مشروعیت خواست مردم اون کشوره . چنین چیزی رو تا حالا در هیچ تئوری دیده نشده و کسی جرات بیانش رو نداره البته در این زمینه آمریکا استثناست چرا که یانکی ها همه دنیا رو مال خودشون میدونن . ولی تا اونجایی که به عقلای عالم مربوط میشه اونها زیر بار چنین چیزی نمیرن .

مساله دوم نیت خوانی درباره رای اونها ست . این نیت خوانی مردود هست چون اگرمردمی بهر نیتی هم که به حکومتی رای بدن یا ندن در دموکراسی پذیرفته هست مادامی که اونها آزادانه انتخاب کرده باشن . در مورد مساله سوریه هم فاکتورهای رای آزاد توسط ناظرین حتی خارجی و عرب هم تایید شده و کسی نمیتونه بگه چون من خوشم نمیاد پس قبول نیست .


[color=red]ویرایش شد.
REZAT1980[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]این اولین بار نیست که بی بی سی از سیستم اغوا استفاده میکنه شنونده باید عاقل باشه.شما خودت بودی توی سوریه نکنه خودت این فیلمارو گرفتی 1 هفته هم نشده از آخرین عکسی که از الحوله بی بی سی به اصطلاح افشا کرد . فارس نیوز صدا سیما مشرق و ... رو قبول نداری ؟ مهم نیست من و خیلی از دوستان اینجا بی بی سی و ... رو قبول نداریم اساساً هیچ کس حقیقت رو نمیگه فقط یک راه داره کسی که بهش اعتماد داری و اونجا بوده ازش برو بپرس ما کردیم حجت برامون تمام شد شما هم همچنان بی بی سی و یوتیوب رو حجتت بگیر.
اسد اشتباه کرد نه اینکه این تروریست هارو باهاشون مبارزه کرد نه اشتباهش این بود که 3 ,4 سال پیش که گرگا محاصرش نکرده بودن اصلاحات نکرد و الان اگه بشینه سوریه رو تیکه تیکه میکنن.[/quote]
دوست عزيز! طوري فرمودين «فارس نيوز صدا سيما مشرق و ... رو قبول نداري؟» كه من فكر كردم مي‌فرمايين «مگه قرآن رو قبول نداري؟»!!

بعد هم نكته‌ي بامزه اينكه شما اصل رو ول كردي، رفتي تو نخ گلدوزي پيراهن؟!
فيلمي كه مشخصاً با تانك از روي جسد عبور مي‌كنن اسمش هست اغوا؟!

بعد لابد كسي كه داره مستند رو مي‌بينه ناعاقله و شما عاقلي؟!!

فكر نمي‌كنين بهتره يكم به شعور همديگه بايد احترام بذاريم؟!!!

اينكه چون بي‌بي‌سي هم از اين فيلم كه اتفاقاً تو اينرنت خيلي ساده مي‌تونين پيداش كنين استفاده كرده، باعث مردود شدن اصالتش مي‌شه؟!! icon_wink
فكر نمي‌كنين يكم زيادي دارين با منطق بحث مي‌فرمايين؟

-----------------------------------

الحمد لله كه حجت بر شما تمام شده و به بهشت اعلا وارد مي‌شوين.

ولي ما اينجا چون هنوز حجت برامون تمان نشده، ترجيح مي‌ديم روي مستندات مانور بديم تا حرف دوستان و آشنايان.

=============================

علي اي حال هدف گذاشتن اين تصاوير، براي تطهير سلفي‌ها و وهابيوني كه از هيچ جنايتي واهمه‌اي ندارن نبوده و نيست.

هدف، تعديل مواضع برخي دوستان هست كه طوري از ارتش سوريه حرف مي‌زنن كه گويي ملائكه‌ي الهي هستن و انسان‌دوست‌تر از اينا پيدا نمي‌شه.

خيلي خوبه كه دوستان هرچيز رو در جاي خودش ببينن و بدون تعصب روي اين مسئله بحث بفرماين.

-----------------------------------

بنا به دستور [b]برادر طاهاي بزرگوار[/b]، اون دو فيلم رو تو پرشين گيگ آپلود كردم كه دوستان بتونن فارغ از هيتلر و هيتلر كش، دانلودش كنن.

http://old-beggar.persiangig.com/video/BBC%20-%20Syrian%20Tank.mp4

http://www.mediafire.com/?qjmnet435d45orm

=============================

[quote]مصطفی عزیزم
تصور می کنم دوست عزیزمون جناب طاها مغز و نغز مطلب رو در خصوص جنایات طرح فرمودن، ارائه مستندات به بازی بی پایانی منتج خواهد که تنها مباحثه رو به قهقهرا سوق میده. البته در مواردی خیر، برعکس، بشار اسد پیشامد تخلف و جنایت توسط ارتش سوریه رو پذیرفته و حال محض نمایش یا غیر ... حکم به رسیدگی هم داده شده،
نظرگاه جنابعالی البته قدری دور از موضع تحلیل بنظر می رسه و شاید بیشتر گرایش به نوعی جمعبندی در باب ویژگی ها، کارکردها و ... سرنوشت حکومت سوری داره.
همون گونه که شما هم امروز فرمودید در نزاع حلوا تعارف نمی کنن، تلفات غیرنظامی اجتناب ناپذیره و ... صد البته جنایت از سوی هر گروه یا بلاک «جنایت» باقی می مونه.

تصور شخصی حقیر اینه که شرایط امروز سوریه بقدری غامض شده که هم بلاک سفید و هم بلاک محور روسی- چینی - ایرانی با احتیاط بسیار بیشتری دارن موضوع رو به زعم خودشون مدیریت می کنن، و البته نمیشه منکر شد که حکومت سوری تا حدودی تونسته غائله میلیشیایی رو مدیریت کنه.

زیاده عرضی نیست ...[/quote]
[b]برادر پاتريوت عزيز؛
[/b]
غرض از اون تصاوير، مستند سازي نبود. كما اينكه برادر آمينور هم نيازي نبود در پاسخ به حقير، اون پست رو ارائه بفرماين. چرا كه سراسر اين تاپيك مملو است از تصاوير و فيلم‌هاي مربوط به جنايات سلفي‌ها و وهابيون و نيازي به دوباره كاري نبود.

همون‌طور كه در بالا هم عرض شد، صرفاً ذكر مثال نقضي بود براي گفتار جناب اسد و البته حاميان ايشان در اين سايت كه از علوي‌ها هم تعصبشون نسبت به ايشون بيشتره!

درخصوص نظر بنده درخصوص مسائل سوريه بايد به عرض برسونم كه من نظرم رو در باب آينده‌ي سوريه عرض كردم.
درخصوص صرفاً فرداي سوريه عرض نكردم. بلكه طرحي كه به نظرم غرب و اعراب براي آينده‌ي سوريه مد نظر دارن رو عرض كردم و پيش‌بيني كردم كه اين وقايع رخ خواهد داد.
لكن اين، به معني قطعيت انجام اين امر نيست و صرفاً ماحصل بررسي‌ها و نتيجه‌گيري‌هاي حقير هست كه مي‌تونه غلط باشه و يا غيرقابل پذيرش از سوي شما و ساير دوستان.

همونطور كه ديديم برادر جليل عزيز هم نظري مخالف بنده در اين زمينه داشت با دلايلي كاملاً منطقي.
هرچند كه فرصت نشد اون بحث رو ادامه بديم؛ بعلت كشيده شدن بحث تاپيك به موضوعي ديگه (البته مربوط به موضوع تاپيك).

به نظر من، اوضاع در سوريه به نقطه‌ي عطفي رسيده كه وقايعي كه اين روزها رخ مي‌ده و تصميماتي كه گرفته مي‌شه، مي‌تونه وضعيت آينده‌ي سوريه رو مشخص كنه.

چيزي كه مسلمه تمايل اعراب و تركيه به حل و فصل مناقشه از طريق نظامي هست كه غيرقابل انكاره.

بايد ديد غرب در قبال اين اشتياق چه تصميمي رو اتخاذ خواهد كرد و اينكه روسيه و چين كه كم‌كم دارن به بي‌طرفي تمايل بيشتري پيدا مي‌كنن در نهايت چه موضعي رو اتخاذ خواهند كرد.

موضع ايران كه مشخصه چيه و فكر نكنم لزومي باشه درخصوصش پيش‌بيني‌اي انجام بشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مصطفی جان
واقعیت اینه که فعالیت گروه های میلیشیا در سوریه افول پیدا کرده و موضع نظامی داخلی همون شکلی رو به خودش گرفته که طالبان فعلی در افغانستان ناگزیر از روی آوردن به اون شدن، از طرفی حقیر با این گزاره حضرتعالی چندان موافق نیستم که موضع روسیه و چین رو به بی طرفی میره چرا که بر خلاف اظهارات شما، بیانیه های شدیداللحن دو قطب آمریکایی و روس داره روز به روز تندتر میشه و ممکنه احتمال یک برخورد نظامی محدود هم بره، از سوی دیگه، ظن قوی در خصوص تمایل ترکیه و اعراب (البته برخی از سران اعراب چون حتی در باب اردن هم جای بحث هست) یک مساله است و feasibility و profitibility (امکانپذیری و سودآوری [سود/زیان سنجی]) اجرای چنین طرحی و مهم تر از اون پیامدهای طبعی و طبیعی اون هم یک مساله دیگه است. اما در باب چین، چین طی روزهای اخیر حمایت قوی خودش رو از طرح عنان اعلام کرده و بخصوص به گروهک های مسلح معارض هشدار داده که به طرح عنان احترام بذارن و بنظر نمی رسه که در حال کنار کشیدن خودش باشه. نکته دیگه که ذکر اش ضروری بنظر میرسه اینه که بلاک غربی بر فرض مثال که بخواد چنین جنگ نیابتی رو بر ضد نظام سوریه راه بندازه و نخواد پایگاه صهیونیستی خودش رو هم درگیر ماجرا کنه با دو مساله روبرو میشه:
1) چطور می تونه مطمئن باشه که در صورت به زعم خودش سورپرایز کردن ایران با یک حمله عربی به سوریه با واکنش غافلگیر کننده ایران در راه اندازی یک جنگ دیگه از سوی حزب الله بر ضد جهود روبرو نشه که در اون صورت می تونید تبعات داستان رو حدس بزنید.
2) ناگزیر از بده بستان امتیازاتی با محور روس- چین خواهد بود و هست و همین حالا هم درگیر این ماجراست و خوب ... این پرسش جدی طرح میشه که تا چه سقفی و تا چه فازی می تونه دست به چنین معاملاتی بزنه که بعید می بینم امر یا امورات سهل الوصولی برای استراتژیست تقلیل گرا و دقیق اونور آبی محسوب بشن.

کیسه دوزی روسیه و چین در هر حال بر کسی پوشیده نیست، اما بیاد هم داشته باشیم که روسیه تا بحال چند بار بر شاخی نشست و بدست خودش شاخ رو برید و زیان داد، شاید این بار نخواد دقیقا از همون مسیر صربستان 94 یا عراق 2003 یا لیبی 2011 بره ... کسی می تونه از این موضوع مطمئن باشه؟ چین هم از سوی دیگه که حالا درصدد شاخ و شانه کشی برای آمریکایی ها در خاور دوره، منطقه ای که برای یانکی ها نوعی پاشنه آشیل محسوب میشه (بعلت اشتغال نظامی و راهبردی و تمرکز دیپلماتیک overdose در خاور نزدیک) بدش نمیاد از این چنین اهرم های سیاسی - امنیتی برای باج گیری استفاده هایی ببره و شاید مصلحت رو هم بر همین دیده که سعی می کنه محور ساینوروسی رو بنحوی نمایشی از اتحاد دو قدرت اتمی و سیاسی آسیایی جلوه بده.
روی نقش اروپایی ها و بریتانیا مصطفی جان من حساب چندانی در حال حاضر باز نمی کنم، تحلیلگران سیاسی اروپایی غالبا از تندابی اقتصادی صحبت می کنن که اروپاییان رو گرفتار کرده و بسود سران اروپایی که هر چه در توان دارن برای تعدیل دامنه آثار این بحران کریه بکار بگیرن، دیروز یونان، امروز اسپانیا، فردا ایرلند،
اگر صحیح و صواب متوجه مقصودت شده باشم شما هم اذعان داری که نه آمریکایی ها و نه اروپایی ها تمایل چندانی به ورود یکباره و مستقیم به صحنه رویارویی نظامی با سوریه ندارن

راستی این نکته رو فراموش کردم عرض کنم خدمت شما، نقش ایران رو در پیش دستی بر اعرابی که مایل به همکاری در یک نیشگون نظامی از سوریه هستن دست کم نگیر مصطفی جان.

توجه:
مصطفی عزیزم ممکنه برام بگی چرا اینو نوشتی: همونطور كه ديديم برادر جليل عزيز هم نظري مخالف بنده در اين زمينه داشت [b]با دلايلي كاملاً منطقي.[/b]
مصطفی جان هنوز اصرار داری منو فردی غیر منطقی جلوه بدی ... به گمان خودت این نوعی بی حرمتی نیست؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام خدمت همه بزرگواران.

[quote][color=red][b]حتی وحوش هم وحشیگری الحوله را مرتکب نمی‌شوند [/b][/color]

زير گرفتن جسد يك دختر توسط تانك‌هاي ارتش سوريه!

http://wsodprogrf.bbc.co.uk/persian/dps/2012/06/syria~fsyria_end~f2000~f2~f6_16x9_hi.mp4

پايكوبي سربازان اسد بر روي جسد يكي از مخالفين مسلح :

http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=GH8BgMEfR10

مشتي نمونه‌ي خروار!

اين داستان ادامه دارد ...![/quote]
[quote]پ.ن : از سر بيكاري، امروز سري به سايت يوتيوب زده و واژه‌ي شبيحه رو سرچ كردم.

فيلم‌ها و تصاوير بسيار جالبي ازشون بدست اومد!![/quote]

احیانا همون یوتیوب رو جست و جو نکردین برای جنایات(!!!) رژیم جمهوری اسلامی در سال 88 تا ببینین چه خونخوارانی به این کشور حکومت می کنن؟!!!

برادر مصطفی؛ واقعا برام عجیبه که شما اینطور یک جانبه و کاملا حق به جانب به مساله نگاه می کنین. مصطفایی که قبلا میشناختیم، انقدر رو موضع خودش پافشاری نمی کرد حتی اگه از اون مطمئن بود.

پیشنهاد می کنم سفری به سوریه داشته باشین. نگران نباشین وضع سوریه اونقدر هم که میگن خطرناک نیست و میشه بدون خطر رفت و برگشت! ;-)


مطمئنا دولت سوریه دستش پاک نیست. اما همه کاسه کوزه ها رو نباید به سر اون شکست. در هر کشوری وقتی عده ای با سلاح اعتراض کنن، جواب اونها با سلاحی بزرگتر داده خواهد شد.

یه بار به طور کامل اخبار دوره انتخابات 88 کشورمون رو با اخبار الان سوریه مقایسه کنین. همه رسانه هایی که الان مطالعه می فرمایین رو یه نگاه به آرشیوشون در همون دوران بندازین تا یادی از خاطرات هم کرده باشین! قبول که وضعیت سوریه از جهات زیادی با ایران اون موقع فرق داره. اما از خیلی نظرها هم همون شرایطه. یکی از این جهات تشابه هم هجمه رسانه ایه. فراموش نکنین که تقریبا 50 درصد مردم در انتخابات پارلمان سوریه شرکت کردن و همین مساله خودش بیانگر خیلی چیزهاست.


راستی:
[quote]دوست گرامي! در دنياي اينترنت كه با فشردن تنها چند كلمه، دهها و صدها صفحه‌ي اينترنتي كه هركدوم منبعي براي كسب اطلاع هستن باز مي‌شه، فكر نكنم پافشاري روي يكي دو منبع معلوم الحال كمكي به شما كنه!! [/quote]
این فرمایشتون برای مطلب دیگه ای بود، اما فکر می کنم بد نباشه یه موضوع رو مدنظر داشته باشیم:
تو همین اینترنت پر از منبع، یه آمار بگیرین و ببینین چند منبع در جبهه مقاومت هستند و چند تا در جبهه غرب؟ چند تا هم مستقل هستند و اون مستقل ها اخبارشون رو از کجا میارن؟


یا حق

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
برادر عزيزم آقا مصطفي
بنده هم در سال 2012 و عصر اينترنت زندگي مي كنم و با منابع معلوم الحالي مثل ويكيپديا اندكي آشنايي دارم ولي به يه كتاب قديمي از شهيد چمران استناد كردم چون حرف اين شهيد بزرگوار به عنوان شاهد عيني جنگ رمضان برام اعتبار بيشتري داره اتفاقا ذكر رقم 70 روز مقاومت در برابر پاتك نيروهاي آزاد شده از جبهه سينا بعد از فرار ناگهاني لشگرهاي زرهي عراق عين كلام ايشونه.
علاوه بر اين همه دنيا ميدونن 20 روز مدت جنگ مصريها در صحراي سيناست و آتش بس در جبهه جولان 2 ماه بعد از جبهه سينا برقرار شده .
اما برفرض كه تمام اين اعداد و ارقام غلط باشند شما آزادسازي شهر قنيطره از اشغال اسراييل رو هم انكار مي فرماييد ؟؟؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اما د ر سال ١٩٧٣ صحنه معكو س شد؛ اگر امریكا آن چنان باسرعت به كمك ا سرائیل نمی شتافت و مصر خود ر ا از میدان جنگ بیرون نمي كشید، شكست اسرائیل حتمي مي نمود.[color=blue] از همه مهمتر آنكه سوریه به تنهایي بیش از هفتاد روز د ر مقابل ارتش اسرائیل شجاعانه ایستادگي كرد و اسرائیل تمام نیروهاي خود ر ا با فراغ بال متوجة سوریه نمود و هر روز ادعا مي كرد كه فردا وارد دمشق خواهد شد. ولي پس از یك جنگ طولاني، تنها توانست دوازده كیلومتر در خاك سوریه پیش برود.[/color] یك محاسبه از نیروها و استعدادهاي نظامي و انساني و اقتصادي دو طر ف نشان ميدهد كه سرعت پیشرفت نیروهاي عرب صعود بیشتري دارد و هرچه زمان بگذرد جنگ عمومي بین نیروهاي عرب و ا سرائیل به سود اسرائیل نخواهد بود.


منبع کتاب لبنان به نوشته شهید چمران صفحه 108


لینک دانلود کتاب
http://www.tebyan.net/godlypeople/jihad_martyrdomculture_principles_/books/2010/6/21/127978.html

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
برادر bigdelimohamad9 گرامي؛

جنگ اكتبر به سينا ارتباطي نداشت لزوماً!
جنگ بين اعراب و اسرائيل هست!
خيلي دوست دارم مستندات ادعاهايي كه مي‌فرمايين رو ارائه بفرمايين.
نمي‌دونم اون لينك رو خوندين يا نه. لينك فارسي سايت خودمون مربوط به جنگ اكتبر 1973.

نمي‌دونم اون رو باور كنم يا ادعاي شما رو؟
كتاب ژنرال شاذلي رو باور كنم يا ادعاي شما رو؟
نزديكي ارتش اسرائيل به اشغال دمشق رو باور كنم يا ادعاي شما رو كه مي‌گين اسرائيل 70 روز در يه منطقه‌ي ساده اسير شد و نتونست جلو بياد؟!

ضمناً از شما درخواست شد بفرمايين كجاي كتاب «لبنان» اين مواردي كه فرمودين اومده؟

از قضا كتاب «لبنان» درست پيش روي بنده هست.

============================

جناب پاتريوت عزيز؛
شما چرا همه چيز رو به خودت مي‌گيري؟ يعني تو اين دنياي فاني هر حرفي كه بنده مي‌زنم، جز شما مخاطب ديگري نداره؟!

بهتره نگاهتون رو كمي اصلاح بفرمايين نسبت به گفتار حقير.

============================

برادر ميثم عزيز؛

اين جبهه‌ي مقاومت كه شما مي‌فرمايين مفهومش چيه؟!
اينكه هر جنايتي به اسم اينكه اون كشور تو جبهه‌ي مقاومت هست قابل توجيهه؟!!

هر كشوري كه شعار مرگ بر امريكا بده مجوز انجام هر جنايتي رو داره؟!

------------------------------------

جسارتاً بنده هم حداقل يه 10 سالي سن دارم بزرگوار!
يعني اونقدر مغز تعطيلم كه تفاوت خبر و خبرسازي رو ندونم؟!

دقيقاً كدوم قسمت عرايضم شما رو به اين فكر واداشت كه مصطفي 91، فردي گنگ و نادان هست كه با كوچكترين بازي رسانه‌اي، درازگوش مي‌شه؟!

ذكر جنايات دهه‌ي هشتاد و نود؟! ذكر جنايات فعلي دولت اسد؟

جسارته ميثم جان.
ولي آتش گشودن به روي تظاهر كنندگان عادي كه فقط دارن شعار مي‌دن، خيلي چشم بصيرت مي‌خواد؟
فيلم‌هاي شبيحه‌اي ها خيلي چيز عجيبي هست؟ مثلاً شليك آر پي جي از روي پشت بام به سمت تظاهر كنندگان فهم بسيار سختي داره كه بايد به خاطرش تا سوريه رفت و برگشت؟!

شرمنده ميثم جان. ولي من يكي يكم برام جون انسان‌ها از حضور در جبهه‌ي مقاومت ارزشش بيشتره.
البته من و شما در اين زمينه از قبل اختلاف داشته ايم و مسئله مربوط به الان نمي‌شه!!

---------------------------------------

فكر نكنم از روز اول، اكثريت مخالفين سلاحي بدست گرفته بوده باشن!! هرچند كه ايران بسيار سعي كرد آغاز درگيري‌ها رو از درگيري‌هاي درعا بدونه، ولي بد نيست بخاطر بيارين كه اين مسائل از قبل از اسفند 89 آغاز شد! يعني همون زماني كه بحرين و بسياري كشورهاي ديگه هم دقيقاً به همون سبك مصر اعتراض مي‌كردن!!

فكر نكنم انبوه اطلاعات موجود در اينرنت اونقدرها هم دروغ بگن و فقط فارس نيوز و رجا نيوز و مشرق نيوز و العالم و پرس تي‌وي و المنار و سانا و به قول شما معدود رسانه‌هاي جبهه‌ي مقاومت فقط حقيقت رو بگن!! مگه اينكه بنده همان درازگوش ده ساله فرض شده باشم!!

فكر كنم اگه مقداري به عقل و فهم همديگه احترام بذاريم هم بد نباشه.

مشكل اين نيست كه شما و حكومت ايران فكر مي‌فرمايين كه سقوط سوريه، بدترين ضربه به جبهه‌ي مقاومت هست و به همين دليل سوريه هر وضعيتي كه داشته باشه و هر كاري كه انجام بده، بايد بمونه و سقوط نكنه! ولي فكر نمي‌كنين اين تفكر، تا حدود زيادي ماكياولي هست و هدف مقدسي كه مدنظر دارين، از نظر شما توجيه كننده‌ي وسيله شده؟! يعني حكومتي ظالم بماند و حق طبيعي مردم كه همانا داشتن حكومتي دموكراتيك و برخاسته از آراء مردم هست، به خاطر مصالح جبهه‌ي مقاومت پايمال بشه، از نظر شما اشكالي نداره؟!!

يا اين توجيه كه چون سقوط سوريه باعث خوشحالي امريكا و اسرائيل مي‌شه، توجيهي كافي براي كمك به سركوب مردم در سوريه و بستن هر دروغي به معترضين هست؟

--------------------------------------

ولي اي كاش تا همين‌قدر هم صادق بوديم و مثل روسيه مي‌گفتيم سقوط روسيه به ضرر منافع ملي ماست، پس باهاش مخالفيم. يا مثل چين.
ولي متأسفانه ما چون حكومتي ايدئولوژيك داريم و بالطبع حمايت از ظالم براي در هم كوفتن مظلوم اساساً در قامت نظام ايدئولوژيك مظلوم‌دوست و حامي مظلومين ما نمي‌گنجه! نظامي كه صريحاً در قانون اساسي‌اش، حمايت از مستضعفين رو دستور اصلي خودش قرار داده!

پس براي اين رفتار و براي اينكه نمي‌تونه به صراحت بگه كه ما به سوريه نياز داريم براي منافع خود، حتي اگه نظامي ظالم و جائر باشه، مجبوريم جاي ظالم و مظلوم رو عوض كنيم و اقليت ظالم مخالفين (همچون وهابيون و جنايتكاران و بعضاً جاسوسان و امثالهم) رو به عنوان جميع مخالفين يا اكثر مخالفين جا زده و در مقابل، مظالم عديده‌ي خكومت مركزي رو تا جايي كه مي‌شه پوشش داده و زيرسبيلي رد كنيم و اگر هم يه وقت در رفت، با هزار و يك لطائف الحيل به مخالفين نسبت بديم!!

اينجا مي‌شه كه مشكل بوجود مياد ...!!

===================================

خلاصه اينكه اگه اين مسائل، مغفول و درازگوش ماندن هست، من ترجيح مي‌دم غافل بمانم تا ظالم.

وَلاَ تَرْكَنُواْ إِلَى الَّذِينَ ظَلَمُواْ فَتَمَسَّكُمُ النَّارُ وَمَا لَكُم مِّن دُونِ اللّهِ مِنْ أَوْلِيَاء ثُمَّ لاَ تُنصَرُونَ

و به كسانى كه ستم كرده‏اند متمايل مشويد كه آتش [دوزخ] به شما مى‏رسد و در برابر خدا براى شما دوستانى نخواهد بود و سرانجام يارى نخواهيد شد/

(سوره هود - آيه 113)

صد البته نظام سوريه ظالم نيست.
مردمش ظالم هستن كه براي احقاق حقوق پايمال شده‌شون دارن مي‌جنگن؛ حالا چه به كمك امريكا و اسرائيل، چه به اتكاء خود!!

----------------------------------------

پ.ن 1 : راستي. اگه گرفتن سلاح به دست و جنگيدن براي حقوق خود بده، پس لابد ليبيايي‌ها هم ظالم بودن و حقشون بود كه قذافي گله گله‌اي تار و مارشون كنه ديگه!! نه؟!

پ.ن 2 : خيلي خوب بخاطر دارم كه زماني با همين برادر ميثم عزيز‌ (كه سواي اين بحث‌ها، خيلي خدمت ايشون ارادت دارم و مي‌دونم ايشون هم رك بودن حقير رو به بزرگي خودشون مي‌بخشن) كه بحث مي‌كردم (اون موقع هنوز قضاياي مصر نهايي نشده بود و ليبي هم چندان شروع نشده بود). اون موقع من تحليلي داشتم و برادر ميثم تحليلي ديگه كه البته تحليل ايشون هم محترم بود، ولي با تحليل حقير در يك راستا نبود.

خوب بخاطر دارم كه من اين جمله رو عرض كردم :

«اين موج براي امريكا ستيزي و اسرائيل ستيزي و بيداري اسلامي بوجود نيومده! اين موج، موج ديكتاتور ستيزي و احقاق حقوق پايمال شده‌ي ملت‌هاست كه دير يا زود موج اون به سمت خاورميانه بازمي‌گرده و ...».
يه پيش‌بيني ساده هم كردم كه :
«روزي رو خواهيم ديد كه اين موج به سوريه برسه و اين كشور رو درگير خودش كنه! اون وقت با اين تفاسير بيداري اسلامي، تفسير دوستان چي هست؟! مطمئناً خواهند گفت كه اين قضيه، با ساير قضاياي بيداري اسلامي فرق مي‌كنه و توطئه‌ي امريكا و اسرائيله»!!

البته اين موارد، نقل به مضمون بود.

چقدر جالب و ديدني بود قيافه‌ي حقير، روزي كه اين وقايع به سوريه رسيده بود و مي‌ديدم كه درست مثل پيش‌بيني‌ام، اين وقايع رو جداي وقايع بهار عربي و در راستاي توطئه‌ي امريكا و اسرائيل عنوان كردن!!

===============================

برادر رضاي عزيز؛

بنده بي‌بصيرت، با بغض، بي‌تحليل و خلاصه مجموع خصايص منفي رو به بزرگي خودتون ببخشيد.

سعي مي‌كنم زين پس ديگه از اين دست تحليل‌هاي بي‌بصيرت دروغين به خورد خلق الله ندم و صرفاً شيپورچي باشم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مصطفی عزیزم
شما می فرمائید «شیپورچی» خوب این رو بنده حقیر که نه! ولی دیگرانی هم هستن که می بینن و تعبیراتی خواهند داشت حال طرح کنن یا نکنن نه به من مربوطه و نه اصل مساله ... یعنی اگر کسی حرفی جز سخن و ادبیات و تفاسیر شما بر صفحه سپید بیاره شیپورچی هم محسوب میشه!؟ ثانیا شما از تمامی کلماتی که حقیر برای شما از صغری و کبری روایت سوریه نوشتم تنها همین یک قسمت اخیر رو مورد توجه خاص قرار دادید!؟ بعلاوه شما بقول خودت جای شاکی و متشاکی (حکومت/مردم در مقابل شورشیانی که بهرحال دارن نسخه پیچیده شده دیگرانی را به مرحله اجرا میگذارن) رو عوض می کنی برادر عزیزم، رهبران عالی رتبه ایران بویژه رهبر عالیقدر کشور از روز نخست ماجرای سوریه بصراحت اعلام کردن که خط روایی سوری قدری متفاوت از سایر کشورهای عربیه، ثالثا چه کسی گفته که انقلاب در مصر عقیم مونده و به نتیجه نرسیده (اشاره به مقاله بی منبع جناب جلیل عزیزم) شما اصولا چرا مداوم در پی مخالف خوانی هستی و حریف می طلبی برادر عزیزم؟ واقعیت برای شما چرا اینقدر مبهمه حکومتی تک حزبی در سوریه وجود داشته و داره، فعلا هم دست برتر با این ساختار حاکمه است، بلوای میلیشیا رو خوابونده و الان حتی خود آمریکایی ها هم چندان از دستکاری مساله مطمئن نیستن، البته انتظار نداریم که خناق بگیرن و بوق هاشون رو سوئیچ آف کنن. روسیه و چین هم حمایت مقتدرانه ای بعمل آوردن درست هم هست برادر من، هم شما میدونی هم من و هم مابقی دوستانمون که غربی ها این خط رو بشکنن کلی دردسر درست خواهند کرد نه فقط برای ایران ما بلکه برای همه کانون هایی که بنوعی و بنحوی می خوان باهاشون تسویه حساب کنن. جان انسان ها برادر عزیزم در هیچ جای تاریخ و برای احدی جز چند نفر انگشت شمار نسبت به برآورد 90 میلیارد نفری که تا حال آمدن و رفتن و هستن ارزشی نداشته! ای بابا! مصطفی جان، شما هم قدری انصاف بخرج بدید. وانگهی حالا که جان انسان ها برات عزیزه لطفا همونجور که خودت هم فرمایش کردی جنایات طرف مقابل رو هم در همین پارادایم تعبیر و داوری کن و جان انسان هایی که پس از چنین خط شکنی احتمالی غربی در خطر قرار خواهد گرفت هم برات مهم باشه بی زحمت!

آخه مرد مؤمن! شیپورچی هم شد اصطلاح اینجا در جمع بکار می گیری!؟ انصاف شما را شکر!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
برادر bigdelimohamad9 گرامي؛

جنگ اكتبر به سينا ارتباطي نداشت لزوماً!
جنگ بين اعراب و اسرائيل هست!
خيلي دوست دارم مستندات ادعاهايي كه مي‌فرمايين رو ارائه بفرمايين.
نمي‌دونم اون لينك رو خوندين يا نه. لينك فارسي سايت خودمون مربوط به جنگ اكتبر 1973.

نمي‌دونم اون رو باور كنم يا ادعاي شما رو؟
كتاب ژنرال شاذلي رو باور كنم يا ادعاي شما رو؟
نزديكي ارتش اسرائيل به اشغال دمشق رو باور كنم يا ادعاي شما رو كه مي‌گين اسرائيل 70 روز در يه منطقه‌ي ساده اسير شد و نتونست جلو بياد؟!

ضمناً از شما درخواست شد بفرمايين كجاي كتاب «لبنان» اين مواردي كه فرمودين اومده؟

از قضا كتاب «لبنان» درست پيش روي بنده هست.[/quote]

برادر aminor لطف كردن و متن گفتار شهيد چمران رو به همراه آدرس صفحه و لينك دانلود كتاب پست كردن حالا اختيار با شماست كه به جاي ادعاي بنده ادعاي اين مرد الهي رو باور كنيد يا «توجيه نامه خيانت مصر» تاليف ژنرال شاذلي و پروپاگاند امپراطوري رسانه هاي صهيونيستي رو.
در ضمن اگر ارتش عبري حتي 1٪ احتمال پيش روي تا دمشق رو ميداد محال بود آتش بس رو قبول كنه.
ادعاي باور آغاز جنگ جهاني هسته اي به خاطر حفظ دمشق از طرف سران تل آويو هم توجيه صد من يه غازه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مصطفی جان بهتر نیست یک تاپیک در رابطه جنگ رمضان راه بیاندازیم تا این تاپیک اینهمه منحرف نشود؟
[quote]ادعاي باور آغاز جنگ جهاني هسته اي به خاطر حفظ دمشق از طرف سران تل آويو هم توجيه صد من يه غازه.[/quote]
ماجرای فوق کاملا واقعیه دوست من! وقتی که پایتخت دو کشور مصر وسوریه توسط اسرائیل تهدید شد سران شوروی کشور های اروپایی و آمریکا رو تهدید به حمله ی هسته ای کردند که سرانجام با تهدید کسینجر مبنی بر عدم حمایت مالی آمریکا از اسرائیل ، اسرائیل حاضر به پذیرش صلح شد!
پ.ن:چه می کنه این مصطفی! یک تنه 20 تا از اعضای میلیتاری ر مشغول خودش کرده! فکر کنم رکورد هرچی مناظره درون فرومی توی جهان رو شکسته! ماشاالله به روحیه ات مصطفی جان!
البته نمی دونم چرا ایشون خیلی دلش می خواد جریان های سلفی رو جدای ارتش آزاد سوریه نشون بده و بگه فقط اسد و ارتشش جنایاتکارند. در حالی که هر دو طرف در حال جنایات اند! هرچند که جنایات طرف اپوزوسیون بسیار وحشتناک تر و اسف بار تره!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]مصطفی جان بهتر نیست یک تاپیک در رابطه جنگ رمضان راه بیاندازیم تا این تاپیک اینهمه منحرف نشود؟
[quote]ادعاي باور آغاز جنگ جهاني هسته اي به خاطر حفظ دمشق از طرف سران تل آويو هم توجيه صد من يه غازه.[/quote]
ماجرای فوق کاملا واقعیه دوست من! وقتی که پایتخت دو کشور مصر وسوریه توسط اسرائیل تهدید شد سران شوروی کشور های اروپایی و آمریکا رو تهدید به حمله ی هسته ای کردند که سرانجام با تهدید کسینجر مبنی بر عدم حمایت مالی آمریکا از اسرائیل ، اسرائیل حاضر به پذیرش صلح شد!
پ.ن:چه می کنه این مصطفی! یک تنه 20 تا از اعضای میلیتاری ر مشغول خودش کرده! فکر کنم رکورد هرچی مناظره درون فرومی توی جهان رو شکسته! ماشاالله به روحیه ات مصطفی جان![/quote]
اتفاقا اين ادعا كذب محض و 180 درجه برعكسه اين گلداماير بود كه براي وادار كردن امريكا به مشاركت فعال در جنگ بعد از شروع تحريم نفتي اعراب به صورت محرمانه نيكسون رو تهديد كرد كه اگر در تنگنا قرار بگيره براي جلوگيري از شكست پايتخت هاي عربي و سد آسوان رو مورد حمله اتمي قرار ميده البته اين هم بلوفي توخالي بود كه متاسفانه سادات احمق بزدل باورش كرد و در مقابل چشمان گريان افسران ستاد مصري دستور توقف پيشروي رو داد.
من بعيد ميدونم روسها براي دفاع از مسكو هم دست تسليحات هسته اي شون بزنن دمشق كه سهله icon_wink

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.