death-white

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه (1)

Recommended Posts

برادر همیشه با ادب ! رفیق هر دو خبرگزاری این خبر رو عینا نقل کردن و تیتر خبر به نقل از هر دو خبرگزاری قرار داده شد
[url="http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13910716001080"]http://www.farsnews....=13910716001080[/url]

اونچه که برای یک خبرگزاری مهمه تحلیل درست و سرعت در نقل خبر هست و اشتباهات لغوی قابل اغماض هست

ظاهرا تحلیل رو به نقل از الدیار یکنفر ترجمه کرده و هردو بدون توجه به لغات اونو چاپ کردن

بنابراین اشتباه از مترجم هست . ولی متن تحلیل قابل توجه و عالیه

اما خانه از اونجا ویران است که کسانی بجای فهم سخن در چنین اموری متوقفند چون خواجه در فکر نقش ایوان است

در خانه اگر کس است یک حرف بس است . العاقل یکفیه الاشاره
  • Upvote 2
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='rasoolmr' timestamp='1349836417' post='276843']
برادر همیشه با ادب ! رفیق هر دو خبرگزاری این خبر رو عینا نقل کردن و تیتر خبر به نقل از هر دو خبرگزاری قرار داده شد
[url="http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13910716001080"]http://www.farsnews....=13910716001080[/url]

اونچه که برای یک خبرگزاری مهمه تحلیل درست و سرعت در نقل خبر هست و اشتباهات لغوی قابل اغماض هست

ظاهرا تحلیل رو به نقل از الدیار یکنفر ترجمه کرده و هردو بدون توجه به لغات اونو چاپ کردن

بنابراین اشتباه از مترجم هست . ولی متن تحلیل قابل توجه و عالیه

اما خانه از اونجا ویران است که کسانی بجای فهم سخن در چنین اموری متوقفند چون خواجه در فکر نقش ایوان است
[/quote]

جناب بزرگ ادب داران
عذر بدتر از گناه نیار برادر ؟
تحلیل رو یک نفر دیگه کرده + یکی دیگه ترجمه کرده + دو تا خبرگزاری عالیمقام هم بقول شما چاپش کردند ...
واقعا خیلی زحمت به خودشون دادند که حتی یک دور نوشته خودشون رو نخوندن ... خبرگزاری وظیفش بیشتر از کپی پیست کردنه داداش ! کاه ماله خودشون نبود کاهدون که بود !
اینطوری بخواد باشه ننه بزرگ غضنفر هم میتونه خبرگزاری باز کنه ! icon_cheesygrin
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بررسی ریشه های اختلاف اسد و اردوغان/ چرا ترکیه و سوریه از «متحدان استراتژیک» به «دشمنان خونی» تبدیل شدند؟


دمشق در ماراتن پس از انتخابات پارلمانی عراق، در نهایت به آن طرف خط رفت. با وجود اختلافات عمیق میان بشار اسد و نوری مالکی که منجر به حمایت دمشق از ایاد علاوی در آن انتخابات شده بود، سوریه در نهایت پشت ترکیه، عربستان و قطر را خالی کرد.
عصرایران ؛ علی قادری - زمانی که "اردوغان و اسد" دستان همدیگر را در استانبول به عنوان "متحدین استراتژیک" به گرمی می فشردند کمتر کسی پیش بینی می کرد روزی فرا برسد که نخست وزیر ترکیه، همسایه جنوبی خویش را تهدید به تهاجم نظامی کند.

ساده ترین تحلیل این است که تصور کنیم ورود شراره های انقلاب های عربی به سرزمین شام و جانبداری از مطالبات مردم این سرزمین، عامل اصلی تیرگی بی سابقه در روابط دو کشور است چه اینکه آتش این انقلاب ها در خرمن دولت هایی با ساختاری به مراتب صلب تر از نظام سوریه نیز افتاده اما نخست وزیر اردوغان ترجیح داده است تا اصل بحران را انکار کند؛ در بحرین خبری نیست همانگونه که در سوریه!

ناخشنودی طیب از بشار بی دلیل نیست: رئیس جمهور سوریه در دو مقطع تاریخی تا پیش از آغاز بحران در کشورش، انتظارات نخست وزیر ترکیه را برآورده نکرده است:
دمشق در ماراتن پس از انتخابات پارلمانی عراق، در نهایت به آن طرف خط رفت. با وجود اختلافات عمیق میان بشار اسد و نوری مالکی که منجر به حمایت دمشق از ایاد علاوی در آن انتخابات شده بود، سوریه در نهایت پشت ترکیه، عربستان و قطر را خالی کرد و در کنار ایران ایستاد.

جاخالی بشار اسد در پرونده عراق به زعم اردوغان اولین ضربدر در کارنامه رئیس جمهور سوریه بود علامت منفی که در پی بی اعتنایی دمشق به تحولات لبنان که منجر به سقوط سعد حریری شد، پررنگ تر گشت.

آنکارا و دوحه انتظار داشتند که سوریه از نفوذ خویش بر حزب الله استفاده کند و سید حسن نصرالله را قانع کند تا طرح میانجیگرانه ترکیه-قطر برای پایان دادن به اختلافات ناشی از دادگاه بین المللی پرونده ترور رفیق حریری در لبنان را بپذیرد.

این طرح متضمن بقای سعد حریری در قدرت و پاک شدن حزب الله از ردیف متهمین پرونده بود پیشنهادی که نه تنها دبیر کل حزب الله آن را رد کرد بلکه با واکنش مشابه میشل عون و نبیه بری مواجه شد.

با این حال سوریه ترجیح داد تا برای اولین بار در امور داخلی لبنان دخالت نکند و بدون وارد آوردن فشار به متحدین لبنانی اش، تصمیم گیری درباره سرنوشت بحران سیاسی بوجود آمده در کشورشان را به خود آنها واگذار نماید.

رفتار بشار اسد در این دو پرونده برای اردوغان به عنوان یک راست آزمایی در روابط به اصطلاح استراتژیک ترکیه-سوریه به شمار می آمد؛ رفتاری که باعث شد نخست وزیر ترکیه، رئیس جمهور سوریه را به "دروغگویی" متهم کند و پس از آغاز بحران سوریه، وعده های او برای ایجاد اصلاحات سیاسی و اجتماعی در کشورش را باور نکند.

البته پذیرش این امر نیز که اردوغان، قاضی بحران سوریه شده است نیز دشوار به نظر می رسد چراکه دولت کنونی ترکیه در این بحران به اندازه ای وارد شده است که در حال حاضر، خود یک طرف دعوا به شمار می آید. بر کسی پوشیده نیست که مرزهای مشترک دو کشور تبدیل به عرصه ای برای ورود مسلحینی شده است که از اقصی نقاط جهان خود را برای «ادای فریضه جهاد» به بلاد شام رسانده اند و دستگاه امنیتی ترکیه(میت) نیز هدایت اطلاعاتی و لجستیکی ارتش آزاد سوریه را بر عهده گرفته که به اعتقاد دکتر هیثم مناع(رئیس هیئت هماهنگی مخالفان نظام سوریه) دست پرورده همین سرویس اطلاعاتی است.

کافی است خطابه های کنونی اردوغان را با چند سال پیش مقایسه کنید آنگاه خواهید دید که نخست وزیر تا چه اندازه ستیزه جو شده است: «به زودی در مسجد امویان در دمشق نماز جماعت خواهیم خواند و بر مزار صلاح الدین ایوبی فاتحه تلاوت خواهم کرد.»

نخست وزیر در کنفرانس سراسری حزب عدالت و پیشرفت اظهار داشت: «ما در همان راهی گام برمی داریم که نیاکان پیروزمان همانند سلطان آلپ ارسلان و سلطان محمد فاتح گام برداشته اند.»

این جمله از خطابه آتشین اخیر اردوغان در این کنفرانس بود که نشان می دهد نخست وزیر تا چه اندازه در حال و هوای دوران طلایی امپراتوری عثمانی و احیای آن در عصر کنونی است.

طرح اردوغان، تقابل «دموکراسی ترک» و «دیکتاتوری عرب» نیست. نخست وزیر ترکیه بر اساس نگرش نوعثمانی خویش، همانگونه که سوریه را ملک انحصاری ترکیه می داند عراق را نیز میراث امپراتوری عثمانی قلمداد می نماید.

به این ترتیب زمانی که سیاست خارجی ترکیه نتوانست ابتکار عمل تشکیل دولت در عراق را به دست گیرد لحن گفتگوی نخست وزیر نیز با همتای عراقی اش تغییر کرد.
با وجود اینکه شرکت های ترک بی شماری در صحنه اقتصادی عراق فعال هستند اما روابط سیاسی دو کشور به شدت در حال تیره شدن است.

دولت عراق، ترکیه را متهم می کند که در امور داخلی اش مداخله می کند و حاکمیت ملی اش را زیر پا گذاشته است. به عنوان مثال احمد داود اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه بدون هماهنگی با دولت عراق وارد اقلیم کردستان شد و در کرکوک با مسعود بارزانی دیدار و گفتگو کرد و یا مجلس ترکیه به طارق الهاشمی، معاون سابق رئیس جمهور عراق که از سوی دادگاه عالی عراق به جرم دخالت در انفجارهای این کشور تحت تعقیب است پناه داد.
حتی دولت عراق معتقد است برخی از کارمندان شرکت های ترک که در این کشور مشغول به کارند افسران سرویس امنیتی ترکیه هستند که در پوشش این شرکت ها به فعالیت های اطلاعاتی و امنیتی می پردازند.

نتیجه چنین رویکرد در سیاست خارجی اردوغان، پایانی است بر سیاست معروف "صفر کردن مشکلات با همسایگان"ی که اکنون همگی با ترکیه دچار بحران شده اند. ترکیه دیگر در فاصله مساوی با طرفین بحران های منطقه ای قرار ندارد.

البته طرح نخست وزیر در داخل ترکیه با استقبال افکار عمومی مردم این کشور مواجه نشده است حتی برخی از احزاب مخالف دولت ، آشکارا از بشار اسد در برابر اردوغان حمایت کرده اند تا جایی که اردوغان این احزاب را به خاطر آنچه حمایت از دمشق نامید به "خیانت" متهم کرد.

بر اساس نظر سنجی که اخیرا بنیاد امریکایی مارشال در ترکیه انجام داده است بیش از 80 درصد مردم این کشور معتقدند که ترکیه نمی بایست تا این اندازه خود را درگیر بحران سوریه می کرد چرا که کشور مشکلات جدی تری دارد.
به عنوان مثال پس از بالا گرفتن اختلافات دو کشور، اقتصاد ترکیه در حدود 10 درصد دچار ضرر و زیان شده است. صنعت نساجی این کشور یکی از صنایعی است که در نتیجه وضع کنونی دچار آسیب جدی شده است. به ویژه پس از محدودیت های شدیدی که ایران بر قاچاق پوشاک از ترکیه اعمال کرده است آثار این آسیب ها در بازارهای عمده پوشاک در استانبول به وضوح قابل مشاهده است.

در عراق نیز دولت نوری مالکی تصمیم گرفته است که در مناسبات سیاسی و اقتصادی با همسایه شمالی خویش تجدید نظر کلی اعمال نماید که این امر برای اقتصاد ترکیه، بدون هزینه نخواهد بود.

تنش با همسایگان، تاثیرات سوء امنیتی نیز برای ترکیه به همراه آورده است. آنکارا، سوریه و حتی ایران را متهم می کند که از شورشیان کرد این کشور حمایت می کنند. اینکه این ادعا تا چه اندازه صحیح است اهمیت زیادی ندارد ، آنچه واقعیت دارد این است که نا امنی های جنوب این کشور در مقایسه با یک سال گذشته چند برابر شده است و حتی این خطر وجود دارد که حملات شورشیان، شهرهای بزرگ این کشور را نیز در برگیرد.

برخی معتقدند که سوریه و ایران به واسطه سیاست های اردوغان در منطقه، تعهد خویش به امنیت ترکیه را از دست داده اند و محدودیت های گذشته خویش علیه پ.ک.ک را برداشته اند.

تنش های اخیر در مرز با سوریه که در نتیجه سقوط خمپاره در روستای "آقچه قلعه" ترکیه بین آنکارا و دمشق ایجاد شد تا حدود زیادی نشان دهنده بخشی از آشفتگی های سیاست خارجی ترکیه در منطقه است.

حتی این تصور در داخل ترکیه و خارج آن وجود دارد که این تنش با هدایت سرویس امنیتی ترکیه به وجود آمده است که گروه های مسلح را در داخل سوریه فرماندهی می کند.

روزنامه یورت چاپ آنکارا گزارش کرده است که حملات خمپاره ای به خاک ترکیه از سوی گروه های مسلحی انجام شده است که میت سلاح و تجهیزات در اختیار آنها قرار می دهد.

با وجود اینکه پارلمان ترکیه مجوز مشروط دخالت نظامی ارتش این کشور را در خاک سوریه را صادر کرد اما نه در داخل ترکیه و نه در خارج این کشور این تهدید با استقبال مواجه نشد.

تظاهرات هزاران نفر در آنکارا و استانبول در مخالفت با جنگ که به خشونت نیز کشانده شد و دهها تن از دانشجویان آنکارا در اعتراض به بازدید اردوغان از دانشگاهشان بازداشت شدند. برخورد سرد ناتو و شورای امنیت با چنین تصمیمی نشان داد که سیاست های اردوغان در محیط بین المللی نیز با چالش های جدی روبرو است.

اینکه ترکیه تا چه زمانی خواهد توانست هزینه های ناشی از عبور سیاست تنش صفر با همسایگان اش را تحمل کند پرسشی است که عثمانی های جدید در نهایت مجبور هستند که به آن پاسخ دهند. ترکیه، عربستان نیست و ترک ها به عنوان مردم واقع نگر ، افرادی نیستند که در رویا زندگی کنند.

لينک خبر : http://www.asriran.com/fa/news/235661/بررسی-ریشه-های-اختلاف-اسد-و-اردوغان-چرا-ترکیه-و-سوریه-از-متحدان-استراتژیک-به-دشمنان-خونی-تبدیل-شدند
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[right][quote]برخی معتقدند که سوریه و ایران به واسطه سیاست های اردوغان در منطقه، تعهد خویش به امنیت ترکیه را از دست داده اند و محدودیت های گذشته خویش علیه پ.ک.ک را برداشته اند.
[/quote][/right]
[right]فقط بعنوان سوال[/right]
[right]یعنی ایران از پ.ک.ک بعنوان ابزار استفاده میکنه؟ با وجود پیوند غیر قابل انکار پ.ک.ک و پژاک این مساله چطور قابل تبیین هست؟[/right]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[right]روزنامه امریکایی نیویورک تایمز اعلام کرد، ارتش امریکا نیروهای ویژه خود را برای کمک به دولت اردن به این کشور فرستاده تا در صورت تعرض به پناهندگان سوری از خاک سوریه و سناریوهای احتمالی دیگر از جمله از کنترل خارج شدن سلاح های شیمیایی توسط حکومت سوریه وارد عمل شوند.[/right]
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی [b]میدل ایست آنلاین[/b]، به گفته این روزنامه امریکایی در حال حاضر 150 نیروی ویژه کماندو به همراه شماری از متخصصان و فرماندهان جنگی به فرماندهی تعدادی از درجه داران عالی رتبه امریکایی وارد اردن شده و در شمال این کشور مستقر شده اند تا در صورتی که درگیری ای در مرز اردن و سوریه رخ دهد، وارد عمل شوند.
بنا به این گزارش این نیروها در 55 کیلومتری شمال امان، پایتخت اردن، نزدیک ترین نقطه به مرز سوریه مستقر شده اند و گفته می شود این نزدیک ترین موقعیتی است که امریکا در قبال ناآرامی های سوریه از لحاظ نظامی تا کنون اتخاذ کرده است.
پیش از این اردن و سوریه در پی تشدید ناآرامی های اخیر سوریه چند بار در مناطق مرزی با یکدیگر درگیر شده بودند و دو طرف خاک یکدیگر را هدف حملات خمپاره ای و توپ خانه ای قرار داده بودند.
این در حالی است که ایالات متحده امریکا تا کنون اعلام می کرده است که با هر گونه ارسال نیروی نظامی به سوریه مخالف است و هیچ تمایلی هم به ارسال سلاح برای کمک به شورشیان ندارد چرا که بیم آن می رود که این سلاح ها به دست اسلام گرایان تندرو و القاعده برسد. اگر چه باراک اوباما، رئیس جمهوری امریکا هشدار داده است که در صورتی که سلاح های شیمیایی سوریه از خاک این کشور خارج شود و یا دولت سوریه تصمیمی در این زمینه بگیرد که مغایر با منافع غرب و امریکا باشد و از این بابت احساس نگرانی شود، ارتش امریکا فورا وارد عمل خواهد شد.
پیش از این نیز نیروهای امریکایی در اردن حضور داشتند اما بیشتر به اردنی ها در رساندن کمک های غذایی، آب رسانی و دیگر خدمات انسان دوستانه به پناهندگان سوری کمک می کردند، اما اعلام حضور نظامی آنها در اردن برای آماده شدن برای عملی ساختن سناریویی جدید در سوریه برای نخستین بار است که اعلام می شود.
چندی پیش مقام های قطری و عربستانی اعلام کرده بودند که تحت فشار امریکا ارسال سلاح های سنگین مثل دوشکا و خمپاره انداز به شورشیان سوری را متوقف کرده اند. سازمان ملل نیز نسبت به ارسال چنین سلاح هایی به سوریه هشدار داده بود. در ترکیه نیز اوضاع چندان باب میل آنکارا پیش نمی رود و تنش های مرزی سوریه – ترکیه روز به روز تشدید می شود. تا آن جا که برخی منابع خبری خبر از احضار احمد داوود اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه به پارلمان این کشور برای ارائه پاره ای توضیحات درباره سیاست های آنکارا در قبال بحران سوریه می دهند.
در ابتدای ماه جاری میلادی در اردوگاه پناهندگان سوری تظاهراتی به راه افتاده بود که نیروهای ضد شورش اردن وارد عمل شده و با شلیک گازهای اشک آور اقدام به پراکنده کردن تظاهر کنندگان کرده بودند. آنها در اعتراض به وضعیت بد معیشتی شان و همچنین برخورد دولت اردن با آنها دست به تظاهرات زده بودند و اقدام به آتش زدن چادرها و تخریب ممتلکاتشان کرده بودند.
ناصر جوده، وزیر امور خارجه اردن می گوید که بیش از 200 هزار پناهنده سوریه از طریق مرز سوریه و اردن به کشورش آماده اند و دولت اردن دیگر بیش از این توانایی میزبانی از پناهندگان سوری را ندارد. وی همچنین از مشکلات اقتصادی ای که بر دوش اردن به واسطه حضور پناهندگان سوری سنگینی می کند نیز گلایه کرده است.

http://www.shahrekhabar.com/news/political/1349867460874995/%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D9%87%D8%A7-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AD%D9%85%D9%84%D9%87-%D8%A2%D9%85%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D9%85%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D9%86%D8%AF

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[right]با ادامه تنش در روابط ترکیه و سوریه و تلاش دولت آنکارا برای مداخله هر چه زودتر در خاک سوریه، ابعاد بحرانی که ممکن است از روابط این دو ناشی شود، روز به روز گسترده‌تر می‌نماید. در این میان، رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه، روز به روز از وضعیت جاری عصبانی‌تر و ناآرام‌تر به نظر می‌رسد.

به گزارش «تابناک»، نخست‌وزیر ترکیه روز گذشته در اظهاراتی تند، از آنچه ناتوانی شورای امنیت در مقابله با بحران سوریه می‌خواند، انتقاد کرد و مدعی شد، اشتباه سازمان ملل در جریان کشتارهای بوسنی در دهه ۱۹۹۰ در حال تکرار است.[/right]
[right]بنا بر این گزارش، اردوغان در حالی این سخنان را مطرح می‌کرد که در روزهای گذشته، تنش‌ها میان ترکیه و سوریه، به ویژه بر سر ماجرای نشاندن اجباری هواپیمای سوری در آنکارا به اوج خود رسیده و مهمتر اینکه به دلیل کشیده شدن مستقیم پای روسیه به این جریان، ابعاد وسیع‌تری نیز یافته است.

اردوغان در ادامه سخنان روز گذشته خود افزوده است: «بسیار مایه تأسف است که سازمان ملل متحد امروز همچون بیست سال گذشته ناتوان باشد؛ آن هنگام که صد‌ها هزار نفر در بالکان، بوسنی و سربرنیتسا قتل عام شدند».

اما از سوی دیگر، گزارش‌ها حاکی از آن است که همزمان با این سخنان اردوغان، دولت ترکیه مشغول افزایش استقرار نیرو‌ها و تدارکات در مرز خود با سوریه بوده و این روند همچنان ادامه دارد؛ بنابراین، به نظر می‌رسد، دولت آنکارا منتظر دریافت کوچک‌ترین نشانه‌ای از حمایت بین‌المللی است تا به آرزوی چندین ماهه خود، یعنی مداخله نظامی در سوریه جامه عمل بپوشاند.

اما آنچه به تازگی روز به روز بیشتر اردوغان را برافروخته و ناآرام می‌سازد، شکافی است که وی میان برنامه‌ها و انتظارات خود از متحدانش (به ویژه اعضای ناتو) از یک سو و واقعیت عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی از سوی دیگر می‌‌بیند؛ افزون بر این، آنچه مشخص است اینکه پشتیبانی روسیه از دولت اسد نیز بیش از آن بوده که اردوغان پیشتر محاسبه می‌کرد و همین امر، وی را در فشاری دوچندان گذارده است.

اکنون ماه‌ها از زمانی که دولت اردوغان کوشید با بحرانی نشان دادن وضعیت خود در همسایگی با سوریه و القای آنی بودن تهدید از کشور همسایه خود، مداخله ناتو را به استناد «ماده ۵» این سازمان برانگیزد، می‌گذرد و دولت آنکارا هنوز نتوانسته در این زمینه توفیقی حاصل کند.

از سوی دیگر، تلاش‌های آنکارا در زمینه طرح موضوع مداخله در سوریه نیز هر بار با سد بلند مخالفت روسیه و چین روبه‌رو شده و سرانجامی نیافته است. همین عامل است که باعث شده اردوغان تا این حد نسبت به نقش شورای امنیت در بحران سوریه ناخرسند و عصبانی باشد.

بر همین اساس، شماری از تحلیلگران بر این باورند که تشدید بحران مرزی طی هفته‌های اخیر و نیز وقوع ماجرای هواپیمای سوری، در حقیقت تلاشی از سوی دولت آنکارا بوده تا با بحرانی‌تر نشان دادن اوضاع، از یک سو متحدان عضو ناتوی خود را به مداخله ترغیب کند و از سوی دیگر، تا حد امکان با ایجاد هزینه برای روسیه، مسکو را به قطع حمایت از دولت اسد وادارد.

اما نکته همین جاست که این کار اردوغان نه تنها نتوانسته در کاهش حمایت‌های مسکو از دمشق کارآمد باشد، بلکه عملاً روسیه را در موضعی متخاصمانه نسبت به ترکیه قرار داده است؛ موضعی که می‌تواند در صورت تداوم، منافع ژئوپلیتیکی ترکیه را در شمار بیشتری از سرزمین‌های منطقه، از قفقاز جنوبی گرفته تا حوزه دریای سیاه مورد تهدید قرار دهد.

به این ترتیب، می‌توان گفت اردوغان با اقدامات اخیر خود در حقیقت دست به حرکتی انتحاری زده که نه تنها در راستای منافع این کشور درباره سوریه رفتار نخواهد کرد، بلکه در پایان پیامدهای جبران ناپذیری برای نفوذ تازه به دست آمده ترکیه در منطقه در پی خواهد داشت.[/right]


[right]http://www.tabnak.ir/fa/news/278645/%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D9%88%D8%BA%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B2-%DA%86%D9%87-%DA%86%DB%8C%D8%B2%DB%8C-%D8%B9%D8%B5%D8%A8%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA[/right]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اردوغان با نشوندن هواپیمای روسی (که بنابر اظهارات وزیر امور خارجه روسیه ، بصورت قانونی در حال انتقال قطعات سامانه های راداری بوده) عملا بزرگترین قمار خودش رو در قضیه سوریه انجام داده . بعلت عمومی و علنی بودن قضیه ، حکومت پوتین مسلما نشوندن هواپیمای روسی رو یک چالش مستقیم از طرف ترکیه تلقی خواهد کرد و واکنش نشون خواهد داد (همونطور که تا الان هم مقامات دیپلماتیک این کشور مواضع تندی در قبال اقدام ترکیه انجام داده اند)

هرچند هر دو کشور بدلیل نیاز متقابل به یکدیگر در حوزه ی انرژی (روسیه به خاک ترکیه برای انتقال گاز به اروپا از طریق خط لوله ی South Stream نیاز داره و ترکیه هم 3/2 انرژی مصرفیش رو از روسیه وارد میکنه) نمیتونند مساله ی سوریه رو زیاد به روابط بین خودشون بکشونند ، بهمین دلیل روسیه یک راه برای عقب نشینی (بخوانید به غلط کردن افتادن) ترکیه باقی گذاشته و اون برگردوندن تجهیزات راداری ضبط شده از هواپیمای مسافری به سوریه هست .

حالا انتخاب ترکیه است که اوضاع رو از این که هست برای خودش سختتر کنه یا نه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ترکیه چهارشنبه شب یک فروند هواپیمای مسافربری سوریه را به دلیل سوء ظن به حمل تسلیحات نظامی در فرودگاه آنکارا مجبور به فرود اجباری کرد.

به گزارش ایرنا، این هواپیما که از مسکو عازم دمشق بود توسط جنگنده اف - 16 نیروی هوایی ترکیه به دلیل سوء ظن به حمل تسلیحات نظامی در فرودگاه آنکارا مجبور به فرود اجباری شد.

شبکه های خبری ترکیه این خبر را با کد فوری مخابره کرده اند ولی هنوز مقامات ترکیه در این خصوص اظهار نظر رسمی نکرده اند.

واحد مرکزی خبر در این زمینه نوشت:

این هواپیما که از مسکو عازم دمشق بود توسط جنگنده اف - 16 نیروی هوایی ترکیه به دلیل سوء ظن به حمل تسلیحات نظامی در فرودگاه آنکارا مجبور به فرود اجباری شد.

رسانه های ترکیه از فرود اجباری یک فروند هواپیمای مسافربری سوریه در فرودگاه اسن بوغای آنکارا خبر دادند.

به گزارش واحد مرکزی خبر از آنکارا؛ پایگاه اینترنتی سی ان ان ترک نوشت وزارت امور خارجه ترکیه ظهر امروز در بخشنامه ای با کد فوری ، با اشاره به ناامن بودن حریم هوایی سوریه ، از شرکت هواپیمایی ترکیه (ترکیش ایر) خواست تا همه پروازهای خود به سوریه ، عربستان و پروازهایی که از حریم هوایی سوریه می گذرد را تا اطلاع بعدی لغو کند.

در گزارش خبری سی ان ان ترک آمده است در همین باره ، یک فروند هواپیمای مسافری سوریه آ-320 که بعد از ظهر امروز از فرودگاه مسکو پرواز کرد و عازم سوریه بود ، حوالی ساعت 17.15 به وقت محلی (17.45 به وقت تهران) به وسیله جنگنده های اف – 16 ترکیه مجبور به فرود در فرودگاه اسن بوغای آنکارا شد.

بنا بر گزارش های دریافتی ؛ نیروهای ویژه مبارزه با ترور ترکیه به منظور تدابیر امنیتی هنگام فرود هواپیمای سوری در محل حضور داشتند.

همچنین یک فروند هواپیمای مسافری ترکیش ایر که از بورسا عازم جده بود نیز به همین علت حوالی ساعت 18.30 به وقت محلی (19.00 به وقت تهران) مجبور به فرود در فرودگاه آدانا شد.

شبکه العربیه خبر داد به دستور مقامات ترکیه یکی از محموله های "مشکوک" این هواپیمای مسافربری مصادر شده است.

مقامات ترکیه گفته اند این هواپیما را به دلیل احتمال حمل سلاح در مسیر مسکو - دمشق، مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه آنکارا کردند.

شبکه العربیه تصاویری را به طور زنده از این هواپیما در فرودگاه آنکارا پخش کرد و گفت این محموله شامل قطعات تسلیحات است.

احمد داوود اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه هم گفت محموله مخالف قوانین در این هواپیما مصادره شده است.

[url="http://www.tabnak.ir/fa/news/277973/%D8%AA%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D9%87-%D9%87%D9%88%D8%A7%D9%BE%DB%8C%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%B1%D8%A7-%D9%85%D8%AC%D8%A8%D9%88%D8%B1-%D8%A8%D9%87-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%AF-%DA%A9%D8%B1%D8%AF"]منبع[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='cheka' timestamp='1350240945' post='276946']
اردوغان با نشوندن هواپیمای روسی (که بنابر اظهارات وزیر امور خارجه روسیه ، بصورت قانونی در حال انتقال قطعات سامانه های راداری بوده) عملا بزرگترین قمار خودش رو در قضیه سوریه انجام داده . بعلت عمومی و علنی بودن قضیه ، حکومت پوتین مسلما نشوندن هواپیمای روسی رو یک چالش مستقیم از طرف ترکیه تلقی خواهد کرد و واکنش نشون خواهد داد (همونطور که تا الان هم مقامات دیپلماتیک این کشور مواضع تندی در قبال اقدام ترکیه انجام داده اند)
[/quote]
دقیقا
البتعه این چند روز ترکیه بد جور دور برداشته اگر کسی جلوش رو نگیره حمله کردن به سوریه هم بعید نیست روسیه باید در این رابطه پا بر گردن ترکیه بزاره و گرنه هم سوریه به باد میره و هم ابهت خودش
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[center]
[b] [size=5][url="http://www.mashreghnews.ir/fa/news/163370/%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%B5%D8%A7%D9%84%D8%AD%DB%8C-%D9%88-%D8%A7%D9%88%D8%BA%D9%84%D9%88-%D9%BE%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%85%D9%88%D9%86-%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%87"]دیدار صالحی و اوغلو پیرامون سوریه[/url][/size][/b]


[b]علی اکبر صالحی و داود اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در حاشیه اجلاس شورای وزیران خارجه اکو در باکو دیدار و گفتگو کردند.[/b]


به گزارش [url="http://www.mashreghnews.ir/fa/politic"]مشرق[/url]به نقل از مهر، وزرای امور خارجه دو کشور در این دیدار روابط ایران و ترکیه در ابعاد مختلف را بسیار مهم ارزیابی و تاکید کردند روابط عمیق و دیرینه فیمابین در سطحی است که مشکلات مختلف منطقه ای و بین المللی نمی تواند در آن اثر گذار باشد.

صالحی و داود اوغلو اراده مسئولین دو کشور برای ارتقاء و تعمیق روابط را مورد تاکید مجدد قرار داده و آنرا با اهمیت خواندند.

رایزنی در خصوص مسائل منطقه و از جمله سوریه از دیگر موضوعات مهم مورد گفتگوی وزرای خارجه ایران و ترکیه بود که طی آن مجددا بر نهایت خویشتنداری و رعایت حکمت سیاسی از سوی همه طرفها برای اجتناب از یک بحران پیچیده و تالم بار در منطقه تاکید شد.

[b]دیدار وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان[/b]

همچنین علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه در حاشیه اجلاس شورای وزیران خارجه اکو با حنا ربانی وزیر امور خارجه پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

صالحی و همتای پاکستانی اش در این دیدار آخرین تحولات روابط دوجانبه بویژه همکاریهای اقتصادی و اقدامات انجام شده در خصوص خط لوله انتقال انرژی به پاکستان و همچنین دیگر حوزه های همکاریهای اقتصادی فیمابین را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

گفتگو در خصوص آخرین تحولات منطقه بویژه مسائل مربوط به سوریه از دیگر موضوعات مورد رایزنی وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان بود.


[url="http://www.mashreghnews.ir/fa/news/163370/%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%B5%D8%A7%D9%84%D8%AD%DB%8C-%D9%88-%D8%A7%D9%88%D8%BA%D9%84%D9%88-%D9%BE%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%85%D9%88%D9%86-%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%87"]http://www.mashreghn...و-پیرامون-سوریه[/url][/center]


==========================================================================================

[center]
[b] [size=5][url="http://www.mashreghnews.ir/fa/news/163377/%D9%82%D8%B1%D8%A2%D9%86%E2%80%8C%D8%B3%D9%88%D8%B2%DB%8C-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B7-%D8%AA%D8%B1%D9%88%D8%B1%DB%8C%D8%B3%D8%AA%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%87"]قرآن‌سوزی توسط تروریست‌های سوریه[/url][/size][/b]


[b]ارتش سوریه در نبرد با تروریست‌ها توانست مسجد تاریخی حلب را پاکسازی کند و تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد که گروههای تروریستی قرآن‌ها را به آتش کشیده‌اند.[/b][/center]

به گزارش [url="http://www.mashreghnews.ir/fa/services/5"]مشرق[/url]، فارس به نقل از شبکه المیادین نوشت: ارتش سوریه در عملیاتی گسترده توانست مسجد اموی که از آثار تاریخی این شهر به حساب می‌آید را پاکسازی کند.

نیروهای مسلح سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای نظامی این کشور با بیرون راندن تروریست‌های مسلح از محوطه و داخل مسجد اموی حلب پس از درگیری‌های شدیدی که در محوطه این مسجد بین دو طرف روی داد، هم اکنون کنترل این مسجد را در دست دارند.

بعد از ظهر روز گذشته تروریست‌های مسلح با یورش به مسجد جامع اموی حلب در آن نفوذ کرده و کنترل آن را به دست گرفتند و بخش‌هایی از این مسجد تاریخی را به آتش کشیدند.


«وحید العقاد» استاندار حلب نیز در این باره گفت: تروریست‌ها با آگاهی از اینکه نیروهای ارتش سوریه در داخل مسجد حضور ندارند و این مسجد تنها از بیرون محافظت می‌شود، با حفر یک تونل طولانی از منطقه قدیمی شهر حلب به داخل مسجد راه یافتند، به گونه‌ای که یک سر این تونل به مناطق قدیمی شهر حلب متصل می‌شد و سر دیگر از محراب مسجد اموی سردر می‌آورد.

تروریست‌ها پیش از این نیز بازار حلب را هدف حمله قرار دادند و این اثر که در یونسکو ثبت شده بود را به آتش کشیدند.

فیلم منتشر شده توسط المیادین نشان می‌دهد که تروریست‌ها بخش‌هایی از این مسجد را به آتش کشیده‌اند و تعدادی از قرآن‌ها و دیگر کتب دینی نیز در آتش سوخته است.


[center][url="http://www.mashreghnews.ir/fa/news/163377/%D9%82%D8%B1%D8%A2%D9%86%E2%80%8C%D8%B3%D9%88%D8%B2%DB%8C-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B7-%D8%AA%D8%B1%D9%88%D8%B1%DB%8C%D8%B3%D8%AA%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%87"]http://www.mashreghn...وریست‌های-سوریه[/url][/center]


============================================================================================

[center]
[b] [size=5][url="http://www.mashreghnews.ir/fa/news/163380/%D8%A7%D9%81%D8%B4%D8%A7%DA%AF%D8%B1%DB%8C-%D9%86%DB%8C%D9%88%DB%8C%D9%88%D8%B1%DA%A9%E2%80%8C%D8%AA%D8%A7%DB%8C%D9%85%D8%B2-%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%AD%D9%88%D8%A7%D8%AF%D8%AB-%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%87"]افشاگری نیویورک‌تایمز درباره حوادث سوریه[/url][/size][/b]


[b]روزنامه نیویورک‌تایمز با انتشار مقاله‌ای، به کمک‌های تسلیحاتی کشورهای غربی-عربی به تروریست‌های سوری اذعان کرد و نسبت به پیامدهای این اقدام هشدار داد.[/b]


به گزارش [url="http://www.mashreghnews.ir/fa/services/5"]مشرق[/url]به نقل از فارس، روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» با انتشار یادداشتی، ضمن اذعان به کمک‌های تسلیحاتی کشورهای خارجی چون عربستان و قطر به تروریست‌های سوری، هشدار می‌دهد که این سلاح‌ها نهایتا در اختیار گروه‌های تندرو قرار می‌گیرد.

نویسنده نیویورک تایمز در ابتدای این یادداشت آورده است: «به گفته مقامات آمریکایی و دیپلمات‌های خاورمیانه، اکثر تسلیحاتی که به دستور عربستان سعودی و قطر برای شورشیان سوری مخالف دولت بشار اسد تامین می‌شود، به دست گروه‌های تندرو می‌رسد و نه به مخالفان سکولاری که غرب سعی در تقویت آن‌ها دارد».

یک مقام آمریکایی آشنا به گزارشات طبقه‌بندی شده در مورد واقعیات نبرد سوریه در این رابطه می‌گوید: «گروه‌های مخالفی که بخش اعظم کمک‌های کشنده را دریافت می‌کنند، دقیقا همان‌هایی هستند که ما نمی‌خواهیم».

در بخشی دیگر از این یادداشت آمده است: «آمریکا مستقیما به سوریه سلاح ارسال نمی‌کند. بلکه به جای آن، اطلاعات و دیگر حمایت‌های لازم را برای انتقال تسلیحات دست‌دوم سبکی نظیر تفنگ دستی و نارنجک را که اکثرا با هماهنگی عربستان و قطر به سوریه منتقل می‌شود، فراهم می‌کند. گزارش‌های رسیده نشان می‌دهد که اغلب این تسلیحات به خصوص سلاح‌هایی که قطر برنامه‌ریزی انتقال آن‌ها را انجام می‌دهد، نهایتا به دست گروه‌های تندرو می‌رسد».

نیویورک تایمز سپس به راهبرد «میت رامنی» رقیب جمهوری‌خواه «باراک اوباما» در قبال سوریه اشاره می‌کند و می‌نویسد: وی در یکی از سخنرانی‌های خود گفته است که در صورت انتخاب به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا کسب اطمینان خواهد کرد که تسلیحات لازم به دست گروه‌هایی برسد که آمریکا با آن‌ها منافع مشترکی دارد. وی گفته است که این گروه‌ها باید بتوانند تانک‌ها، هلی‌کوپترها و جنگنده‌های ارتش سوریه را شکست دهند. به نوشته نیویورک‌تایمز این امر نشان‌دهنده آن است که رامنی انتقال تسلیحات سنگین ضدتانک و ضدهوایی به گروه‌های مخالف در سوریه را می‌پذیرد.

رامنی همچنین در صحبت‌های خود گفته است که این کمک‌ها به صورت مستقیم انجام نمی‌شود و از طریق متحدان عرب آمریکا انجام می‌شود. همین انتقال غیرمستقیم تسلیحات به این معنی است که رامنی هم نظیر اوباما کنترلی بر نحوه توزیع این تسلیحات و اینکه این سلاح‌ها به دست چه کسانی می‌افتد، ندارد.

در سفر ماه گذشته «دیوید پترائوس» رئیس سازمان سیا به ترکیه که به صورت مخفیانه انجام شد، همین مسائل دغدغه اصلی وی بوده است.

یک دیپلمات اهل خاورمیانه که همکاری زیادی با سیا داشته است، می‌گوید هدف اصلی سفر پترائوس به ترکیه، شکل دادن گروه مخالفی بوده که آمریکا بتواند با آن کار کند.

قطر و عربستان سعودی از جمله مهمترین حامیان منطقه‌ای گروهک‌های تروریستی در سوریه هستند و در طول 19 ماه بحران سوریه همواره از تروریست‌های سوری با هدف براندازی نظام سوریه حمایت مالی و تسلیحاتی و سیاسی و دیپلماتیک به عمل آورده‌اند.

حمایت دوحه و ریاض از گروهک‌های تروریستی در سوریه به حمایت‌های مالی و نظامی یا سیاسی و دیپلماتیک محدود نمی‌شود، بلکه آل سعود و آل ثانی با به خدمت گرفتن هزاران مزدور از سراسر کشورهای منطقه و جهان آنها را به سوریه اعزام کرده‌اند تا به تروریست‌های سوری در براندازی نظام دمشق دمشق کنند.

قطر و عربستان همچنین از جمله کشورهایی بودند که طرح «کوفی عنان»، فرستاده سابق سازمان ملل در امور سوریه را با شکست مواجه کردند.


[url="http://www.mashreghnews.ir/fa/news/163380/%D8%A7%D9%81%D8%B4%D8%A7%DA%AF%D8%B1%DB%8C-%D9%86%DB%8C%D9%88%DB%8C%D9%88%D8%B1%DA%A9%E2%80%8C%D8%AA%D8%A7%DB%8C%D9%85%D8%B2-%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%AD%D9%88%D8%A7%D8%AF%D8%AB-%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%87"]http://www.mashreghn...اره-حوادث-سوریه[/url][/center]


[right]=========================================================================================[/right]

[center]
[b] [size=5][url="http://www.mashreghnews.ir/fa/news/163381/%D9%87%D9%84%D8%A7%DA%A9%D8%AA-%D8%A7%D9%81%D8%B3%D8%B1-%D8%A8%D9%84%D9%86%D8%AF%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D9%87-%D8%B9%D8%B1%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%87"]هلاکت افسر بلندپایه عربستانی در سوریه[/url][/size][/b]


[b]سردبیر شبکه خبری العالم با تشریح وضعیت کنونی سوریه آماری از تعداد کشته‌ شدگان ارائه داد و گفت: یک افسر بلندپایه عربستانی شب گذشته در سوریه کشته شد.[/b]


به گزارش [url="http://www.mashreghnews.ir/fa/services/5"]مشرق[/url]به نقل از فارس، حکم حسین امهز سردبیر شبکه خبری العالم بعدازظهر امروز در کنفرانس «سوریه پل مقاومت» که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) در این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: اطلاع‌رسانی به سه بخش تقسیم می‌شود که بخش اول آن وسیله اطلاع‌رسانی است، بخش دوم نحوه تولید و سومین بخش آن را شنونده تشکیل می‌دهد که باید با نگاه اساسی به شنونده در جهت تولید خبر گام برداشت.

وی افزود:‌ در ابتدای قرن گذشته غرب جهان را به چند قسمت تقسیم کرد که این تقسیمات بدون در نظر گرفتن مرزهای بین‌المللی است و امروز کشورهای عربی به این سیاست غرب گام گذاشته‌اند.

سردبیر شبکه خبری العالم عنوان کرد: ایجاد فتنه،‌ پخش شایعات و همچنین گسترش مسائل قبیله‌ای و طایفه‌ای از مواردی بود که غرب با ایجاد آنها قصد داشت تا منطقه و محور مقاومت را از بین ببرد.

حسین امهز یادآور شد:‌ پس از اینکه شایعه‌پراکنی و درگیری‌های قبیله‌ای و طایفه‌ای غرب را به اهدافش نرساند روش‌های دینی و مذهبی به خصوص در عربستان و پاکستان مورد استفاده غرب قرار گرفت.

وی با اشاره به جنگ سرد بین آمریکا و شوروی عنوان کرد: غربی‌ها قصد داشتند تا از طریق انحرافات مذهبی مسلمانان را علیه شوروی تحریک کنند و در این راستا هزاران نفر از جوانان افغان را علیه شوروی بسیج کردند.

سردبیر شبکه خبری العالم با اشاره به اینکه در روزهای آتی اخبار خوشحال‌کننده‌ای پیرامون وقایع سوریه در روزنامه‌ها منعکس می‌شود، تأکید کرد: پس از افغانستان غربی‌ها جنگ با ایران را مطرح کردند و با ایجاد فتنه میان اعراب و ایرانی‌ها و همچنین حمله به ایران با سرمداری صدام حسین ملعون قصد داشتند تا محور مقاومت را نابود کنند ولی با رهبری امام خمینی و رشادت‌های مردم ایران در این موضوع نیز ناکام ماندند.

حسین امهز تأکید کرد:‌ راهبرد دیگر غربی‌ها اختلاف پراکنی میان شیعه و سنی و سنی و سنی بود که امروز نیز در سوریه به راه افتاده است و غربی‌ها از تمام ابزار خود که در گذشته از آن استفاده می‌کردند و همچنین فتنه شیعه و سنی و تکفیری و غیرتکفیری برای شکست سوریه و در نهایت مقاومت استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد:‌ صهیونیست‌ها و غربی‌ها مثلث، ایران و حزب‌الله را مورد هدف قرار داده‌اند و پس از شکست نظامی مسائل سیاسی را وارد کرده تا لبنان را از داخل ضعیف کنند ولی در این موضوع نیز شکست خوردند.

حسین امهز اذعان کرد: استکبار حتی سیدحسن نصرالله را تهدید و پیشنهاد 60 میلیارد دلاری به وی ارائه کرد تا دست از لبنان بکشد ولی همچنان محور مقاومت با مثلث سوریه، ایران و حزب‌الله پایدار و در حال عبور از بحران‌ها و فتنه‌هاست.

سردبیر شبکه خبری العالم با اشاره به شکست سیاست‌های خوش‌آمدگویی‌های آمریکا به ایران یادآور شد: آمریکایی‌ها و مستکبران که در مواجهه با حزب‌الله و جمهوری اسلامی ایران شکست مفتضحانه‌ای خوردند این بار می‌خواهند ضلع سوم مقاومت یعنی سوریه را مورد هدف قرار دهند که ترور رفیق حریری نیز در راستای این موضوع و اختلاف‌ انداختن میان ملت لبنان و سوریه بود.

وی ادامه داد: تاکنون ارتش سوریه توانسته تسلط خود را بر اراضی این کشور کامل کند و با توجه به اطلاعاتی که از منابع آگاه کسب شده ارتش سوریه به پایان دادن جنگ در حلب و حمص نزدیک شده است.

حسین امهز تصریح کرد: افراد مسلح در این دو استان حدود 15 تا 20 درصد منطقه را تحت تسلط دارند که این مناطق نیز به زودی توسط ارتش سوریه پاکسازی خواهد شد.

سردبیر شبکه خبری العالم ادامه داد: شاید برخی رسانه‌ها از کشته شدن دهها نفری تکفیری‌ها و تروریست‌ها در سوریه سخن بگویند ولی واقعیت این است که روزانه صدها نفر از تروریست‌ها در سوریه به هلاکت می‌رسند.

‌حسین امهز خاطرنشان کرد: با توجه به عملیات‌های اطلاعاتی انجام شده در داخل خاک سوریه تعدادی از تروریست‌ها و افراد مسلح خارجی دستگیر شدند که تعدادشان به هزار نفر می‌رسد.

سردبیر شبکه خبری العالم اعلام کرد: شب گذشته نیز تعدادی از افسران ‌‌عربستان در سوریه دستگیر و کشته شدند که در بین آنها یک افسر بلندپایه عربستانی نیز به چشم می‌خورد.

وی با اشاره به اینکه ارتش سوریه توانسته حلب را به چند قسمت تقسیم کند، یادآور شد: ارتش سوریه با تقسیم حلب و حمص به چند منطقه توانسته تروریست‌ها را در حصار قرار داده و هر روز آنها را ضعیف‌تر کند.

حسین امهز تأکید کرد: اینکه سیدحسن نصرالله از ارائه پیشرفت‌های دیگری از حزب‌الله در آینده خبر می‌دهد نشان از دست یافتن حزب‌الله و جمهوری اسلامی ایران به این پیشرفت‌های عظیم است.



[url="http://www.mashreghnews.ir/fa/news/163381/%D9%87%D9%84%D8%A7%DA%A9%D8%AA-%D8%A7%D9%81%D8%B3%D8%B1-%D8%A8%D9%84%D9%86%D8%AF%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D9%87-%D8%B9%D8%B1%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%87"]http://www.mashreghn...بستانی-در-سوریه[/url][/center]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
عکس

هرچند قدیمی / صحنه اصابت راکت rpg7 به تانک های تی 72 ارتش سوریه

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/thumbs_the-moment-two-syrian-army-tanks-are-destroyed-by-rebel-fighters-in-ambush-0007.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/thumb_thumbs_the-moment-two-syrian-army-tanks-are-destroyed-by-rebel-fighters-in-ambush-0007.jpg[/img][/url]

اتش سوزی در مسجد جامع حلب توسط افراد مسلح / افراد مسلح با استفاده از یک تونل وارد این مسجد که خالی از نیروهای سوریه بوده شده ارتش سوریه ساعاتی بعد با یک ضد حمله این مسجد را ازاد کرده

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/image_49024_ar.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/thumb_image_49024_ar.jpg[/img][/url]

افراد مسلح کشته شده

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/REU-SYRIA-CRISIS-9.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/thumb_REU-SYRIA-CRISIS-9.jpg[/img][/url]

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/13910719000362_PhotoA.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/thumb_13910719000362_PhotoA.jpg[/img][/url]

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/120814050310-syria-0814-12-horizontal-gallery.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/thumb_120814050310-syria-0814-12-horizontal-gallery.jpg[/img][/url]

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/68626926.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/thumb_68626926.jpg[/img][/url]

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/20121012-201531.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/thumb_20121012-201531.jpg[/img][/url]

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/20121013-221931.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/thumb_20121013-221931.jpg[/img][/url]

در عکس زیر به نقل از منابع افراد مسلح ازانتقال 130 جنازه به بیمارستانی در ریف دمشق خبر می دهد

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/606053590.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/thumb_606053590.jpg[/img][/url]

حمله ارتش سوریه به یک کاروان از افراد مسلح

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/20121013-001347.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/thumb_20121013-001347.jpg[/img][/url]

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/20121012-233720.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/thumb_20121012-233720.jpg[/img][/url]

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/20121012-204250.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/thumb_20121012-204250.jpg[/img][/url]


این شخص هم ظاهرا از خبرنگاران افتخاری !! الجزیره است که در درگیری های سوریه دست خود را از دست داده است

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/1349723995_content_thumb.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/thumb_1349723995_content_thumb.jpg[/img][/url]

حمله ی تروریستها به یک اتوبوس در حمص و کشته شدن چند غیر نظامی

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/20121014-193847.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/thumb_20121014-193847.jpg[/img][/url]

حمله ی افراد مسلح به اردوگاه اوارگان سوری در حماه

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/20121014-061821.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/thumb_20121014-061821.jpg[/img][/url]


افراد مسلح چند روز پیش اعلام کردند که ارتش سوریه را وادار به عقب نشینی از منطقه النعمان ادلب کرده اند / یک روز بعد از عقب نشینی ارتش سوریه ضد حملات سنگین ارتش سوریه با پیشتیبانی هوایی به این منطقه اغاز شد

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/717459751.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/thumb_717459751.jpg[/img][/url]


تسلط ارتش سوریه بر یکی از مهمترین ارتفاعات استان لاذقیه / در این عملیات 170 فرد مسلح کشته شدند

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/20121014-212709.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/thumb_20121014-212709.jpg[/img][/url]

ارتش سوریه

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/507557959ebc8.JPG"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/thumb_507557959ebc8.JPG[/img][/url]

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/20121014-004833.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/thumb_20121014-004833.jpg[/img][/url]
  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=#ff0000][b]اعتراف وزیر دفاع اسرائیل: انجام مذاکرات صلح با اسد برای دوری از ایران [/b][/color]
[color=#000080]روزنامه یدیعوت آحارونت اسرائیل هم قبل از این نوشت: وزارت خارجه آمریکا صحت گزارش اخیر این روزنامه درباره مذاکرات سطح بالا میان نتانیاهو و اسد درباره صلح کامل در برابر عقب نشینی کامل اسرائیل از منطقه اشغالی جولان را تایید می کند.
یک مقام نزدیک به وزیر دفاع اسرائیل اعتراف کرد این رژیم با هدف دور کردن سوریه از ایران، مذاکراتی را با بشار اسد رئیس جمهور سوریه داشت.[/color]

به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن، قبل از این بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل هر گونه مذاکره با بشار اسد رئیس جمهور سوریه و عقب نشنی اسرائیل از بلندی های اشغالی جولان را تکذیب کرده بود.

برخی مطبوعات گفته بودند نمایندگان نتانیاهو و اسد با یکدیگر مذاکره کرده و به توافق رسیده بودند در مقابل عقب نشینی اسرائیل از بلندی های جولان، دو طرف قرارداد صلح امضا کنند و در نتیجه سوریه نیز اسرائیل را به رسمیت بشناسد.

بنابر این گزارش، نمایندگان نتانیاهو در این مذاکرات، ایهود باراک وزیر دفاع و موشه یعلون وزیر امور استراتژیک بودند. این دو نفر همچنین گفته اند هدف اصلی از این مذاکرات تلاش برای دور کردن سوریه از ایران بود.

ژنرال بازنشسته میخائیل هرتسوگ رئیس دفتر باراک با تایید مذاکرات نمایندگان نتانیاهو و اسد گفت: اسرائیل فهرست گسترده ای از خواسته های خود را در اختیار سوریه قرار داد که می توانست پایه ای برای توافقنامه صلح باشد. ایده اصلی از این خواسته ها بررسی امکان شکست محوری با عضویت ایران، سوریه و حزب الله بود. هدف، خارج کردن سوریه از این محور بود.

اسرائیل و سوریه هم اکنون در وضعیت آتش بس هستند و هنوز قرارداد صلح امضا نکرده اند. سوریه عقب نشینی کامل اسرائیل از منطقه اشغالی جولان خود را شرط هر گونه صلح می داند. قبل از این، اسرائیل و سوریه با میانجیگری ترکیه مذاکرات غیرمستقیم را انجام دادند که بی نتیجه بود.

هرتسوگ اضافه کرد: واکنش ها از طرف اسد درباره روابط با ایران، قطعی نبود. نتانیاهو درباره مقاصد اسد شک و تردید داشت. تحرک اسرائیل با هدف دست یابی به توافقنامه صلح با سوریه و سپس لبنان بود. پس از بروز جنگ داخلی در سوریه، این تماس ها قطع شدند.

در مقابل، موشه یعلون معاون نخست وزیر اسرائیل گفت: براساس اطلاعات من، نتانیاهو به صورت کامل با عقب نشینی از منطقه جولان موافقت نکرد بلکه اقدامی برای شکستن محور ایران سوریه حزب الله انجام می داد. نخست وزیر اسرائیل حق دارد کانال های محرمانه ای را با طرف های موجود در منطقه باز کند.

نتانیاهو قبلا این موضوع را تکذیب کرده بود اما در مقابل منابعی آگاه در آمریکا نیز این موضوع را تایید کرده اند.

باراک قبل از این به شبکه دوم تلویزیون اسرائیل گفته بود این اقدام با پیشنهاد آمریکا انجام شد. آمریکایی ها قصد داشتند امکان قطع ارتباط سوریه از ایران و حزب الله را بررسی کنند.

پروفسور "ایتمار رابینوبیچ" که قبل از این در هیئت اسرائیل در مذاکرات صلح با سوریه شرکت کرده بود هم گفته است: معنی هرگونه مذاکرات با سوریه، واضح و آشکار است. هر کسی که وارد این مذاکرات می شود مستقیم و غیرمستقیم می داند که هزینه سوریه برای صلح با اسرائیل، عقب نشینی از جولان است.

روزنامه یدیعوت آحارونت اسرائیل هم قبل از این نوشت: وزارت خارجه آمریکا صحت گزارش اخیر این روزنامه درباره مذاکرات سطح بالا میان نتانیاهو و اسد درباره صلح کامل در برابر عقب نشینی کامل اسرائیل از منطقه اشغالی جولان را تایید می کند.

با وجود اینکه دفتر نتانیاهو این گزارش را تکذیب کرد اما شماری از مقامات اسرائیلی آن را تایید کردند.
دفتر نتانیاهو البته گفت آمریکایی ها این پیشنهاد را به اسرائیل ارائه کرده بودند اما مقامات تل آویو از پذیرش آن خودداری کردند.

منبع: icon_arrowd
[url="http://www.asriran.com/fa/news/236608/اعتراف-وزیر-دفاع-اسرائیل-انجام-مذاکرات-صلح-با-اسد-برای-دوری-از-ایران"]http://www.asriran.com/fa/news/236608/اعتراف-وزیر-دفاع-اسرائیل-انجام-مذاکرات-صلح-با-اسد-برای-دوری-از-ایران[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[center][color=#0000cd][size=5]احتمال آتش‌بس در سوریه هم‌زمان با عید قربان[/size][/color][/center]

[center][b]خبرگزاری فارس: فرستاده سازمان ملل به سوریه بعد از دیدار با مقامات لبنانی ضمن ارائه گزارشی کوتاه از این دیدارها تاکید کرد احتمالا آتش‌بس بین دولت و گروه‌های مخالف سوریه همزمان با عید قربان اجرا می‌شود.[/b][/center]

[center]به گزارش فارس به نقل از الانتقاد، «اخضر ابراهیمی» فرستاده سازمان ملل متحد در سوریه امروز در سفری کوتاه به لبنان رفت. وی که قبل از ظهر امروز به لبنان وارد شده بود، با میشل سلیمان رئیس جمهور، نجیب میقاتی نخست وزیر و نبیه بری رئیس مجلس این کشور دیدار کرد[/center]
[center] [/center]
[center] ابراهیمی در کنفرانس مطبوعاتی بعد از دیدار با نجیب میقاتی در السرای گفت که ممکن است آتش بس به مناسبت عید قربان در سوریه برقرار شود، او اجرای این آتش بس را اقدامی بسیار مهم و مقدمه ای برای خروج سوریه از بحران کنونی دانست و تاکید کرد که روسای سه گانه در لبنان نگرانی خود را از انتقال اوضاع سوریه به لبنان به وی ابراز کردند.[/center]
[center]وی هدف از دیدارهای خود را آگاهی از دیدگاه های کشورهای همسایه سوریه در مورد بحران این کشور دانست و گفت که این کشورها در حوادث سوریه تاثیر و تاثر دارند.[/center]
[center] [/center]
[center]او گفت: تمامی چیزهایی که از دولت سوریه و مخالفان این کشور شنیده است، بشارت خوبی برای اجرای آتش بس در عید قربان در سوریه دارد. وی تاکید کرد که این آتش بس می تواند باعث اجرای مذاکراتی با طرف های داخلی و خارجی برای خروح از بحران در سوریه شود.[/center]
[center]ابراهیمی همچنین تاکید کرد که بان کی مون دبیرکل سازمان ملل از تمامی کشورهایی که اقدام به تجهیز گروه های مختلف در سوریه می‌کنند، خواسته است تا انتقال سلاح به این کشور را متوقف کنند، این می تواند آغازی برای خروج از بحران سوریه باشد، البته این کار آسان نخواهد بود.[/center]
[center]نبیه بری در جریان دیدار با ابراهیمی بر اهمیت به دست آوردن راهکار سیاسی برای حل بحران در سوریه تاکید کرد.[/center]
[center]برخی منابع در عین التینه در مورد این دیدار به الانتقاد اعلام کردند که ابراهیمی در مورد اهمیت آرامش در سوریه به مناسبت عید سعید قربان و آتش‌بس به عنوان شاخصی برای آغاز حل سیاسی مشکل در این کشور تاکید کرد.[/center]
[center]این منابع اعلام کردند که دو طرف بر ضرورت آغاز افق هایی برای راهکار سیاسی این مشکل تاکید کرده اند، منابع مربوطه البته پرداختن به موضوع دست داشتن گروه های سیاسی لبنان در بحران سوریه را رد کردند.[/center]

[center][url="http://farsnews.com/newstext.php?nn=13910726001194"]http://farsnews.com/newstext.php?nn=13910726001194[/url][/center]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[right][font=tahoma,geneva,sans-serif][b]خبرگزاری فارس: وزیر خارجه ایران گفت که جمهوری اسلامی از امروز با برخی از گروه‌های معارضه در سوریه برای گفت‌وگو درباره آتش‌بس تماس گرفته است[/b][/font][/right]

[right][font=tahoma,geneva,sans-serif]به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، علی اکبر صالحی وزیر خارجه ایران امروز پس از دیدار و گفت‌وگو با وزیر خارجه آفریقای مرکزی در نشست خبری مشترک با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران آماده است که زمینه لازم را برای برقراری گفت‌وگو بین معارضان و دولت سوریه فراهم کند، گفت: از امروز با برخی از گروه‌های معارضه برای آمادگی در زمینه آتش‌بس تماس گرفته‌ایم.[/font][/right]
[right][font=tahoma,geneva,sans-serif]وی گفت: امیدواریم معارضه با حکومت سوریه وارد گفت‌وگو شود.[/font][/right]
[right][font=tahoma,geneva,sans-serif]رئیس دستگاه دیپلماسی درباره بازداشت 14ایرانی در آب‌های نزدیک عربستان گفت: معاونت کنسولی وزارت خارجه از دیروز اقدامات لازم را در این زمینه انجام داده که اطلاع‌رسانی خواهد شد. [color=#b22222]وی در پاسخ به سؤالی درباره خبر نیویورک تایمز مبنی بر گفت‌وگوی مستقیم ایران و آمریکا در ماه نوامبر تصریح کرد: چیزی به نام مذاکره با آمریکا نداریم[/color].[/font][/right]
[right][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#ff0000]وی درباره گفت‌وگوهای ایران و 1+5 نیز اظهار داشت: بر اساس آخرین گفت‌وگوها قرار شد که در ماه نوامبر و یا اواخر آبان ماه این گفت‌وگوها برگزار شود، اما هنوز تاریخ دقیق آن و مکانش مشخص نیست[/color][/font][/right]

[right][url="http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13910730000927"]http://www.farsnews....=13910730000927[/url][/right]


[right][color=#0000ff][font=tahoma,geneva,sans-serif][b]خبر تكميلي در همين رابطه از ايسنا[/b][/font][/color][/right]


[right][font=tahoma,geneva,sans-serif]به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی اکبر صالحی بعد از ظهر یک‌شنبه در نشست خبری مشترک با همتای آفریقای مرکزی‌اش درباره اظهار نظر معاون وزیر خارجه روسیه مبنی بر این که برگزاری مذاکرات ایران و 1+5 در نوامبر دور از ذهن نیست گفت: براساس آخرین صحبت‌ها قرار شده در نوامبر و احتمالا اواخر نوامبر مذاکرات میان دو طرف انجام شود.[/font][/right]
[right][font=tahoma,geneva,sans-serif]او درباره مکان مذاکرات گفت: مکانی برای آن تعیین نشده است.[/font][/right]
[right][font=tahoma,geneva,sans-serif]صالحی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر این که روزنامه‌ی نیویورک‌تایمز در گزارشی از مذاکرات ایران و آمریکا برای انجام مذاکرات دو جانبه درباره موضوع هسته‌یی ایران و توافق دو طرف بر روی این مساله خبر داده است که کاخ سفید نیز این توافق را تکذیب کرده است گفت: ما چیزی به اسم «مذاکره با آمریکا» نداریم و از سویی این مسوولیت را هم نداریم که آن‌ها هر چیز که می‌گویند پاسخ دهیم.[/font][/right]
[right][font=tahoma,geneva,sans-serif]وی در عین حال تاکید کرد: ما در قالب گروه 1+5 مذاکره داریم اگر منظور آن‌ها از مذاکره درباره موضوع هسته‌یی است که در قالب 1+5 در حال انجام است اما جدای از آن مذاکره‌ای نداریم.[/font][/right]
[right][font=tahoma,geneva,sans-serif]به گزارش ایسنا، وزیر خارجه ایران در ادامه‌ی درباره‌ انفجار تروریستی در منطقه مسیحی‌نشین بیروت با ابزار تاسف از چنین حادثه‌یی و کشته شدن تعدادی از شهروندان لبنانی اظهار کرد: پس از این اتفاق من فوری با همتای لبنانیم تماس گرفتم و تسلیت خود با بازماندگان و خانواده‌ کشته‌شدگان را اعلام کردم.[/font][/right]
[right][font=tahoma,geneva,sans-serif]او با تاکید بر این که باید دید چه کسی از این حادثه تلخ بهره‌مند می‌شود گفت: رژیم صهیونیستی دشمن مردم و دولت منطقه است. پهباد‌ی که چندی پیش توانسته بود به سرزمین‌های اشغالی نفوذ کند این رژیم را دچار وحشت کرده است و این رژیم را در برابر مردم خود ضعیف نشان داده است و در راستای توجیه افکار عمومی منطقه چنین جرم بزرگی را مرتکب شده است.[/font][/right]
[right][font=tahoma,geneva,sans-serif]وزیر خارجه کشورمان ادامه داد: فکر می‌کنم یک فتنه‌ی بزرگ در جریان است تا شرایط منطقه را پیچیده‌تر از آن چه که هست سازند اما مطمئنا با آگاهی که مردم لبنان و احزاب این کشور دارند این فتنه‌ی بزرگ محقق نخواهد شد و اجازه نخواهند داد کشوری که مهد تمدن و از پیشتازترین کشورهای عربی است در مسائل فرهنگی، آزادی، دموکراسی و به ویژه دموکراسی رسانه و احزاب، دستخوش تفرقه شود.[/font][/right]
[right][font=tahoma,geneva,sans-serif]صالحی اظهار کرد: آن‌ها تلاش دارند در لبنان مجددا جنگ داخلی راه اندازند اما با هوشیاری احزاب مختلف و دولتمردان لبنان این فتنه به سرانجام نخواهد رسید.[/font][/right]

[right][font=tahoma,geneva,sans-serif]وی خاطرنشان کرد: موضع ما نسبت به تمامی احزاب در لبنان روشن است و بارها گفتیم بین تمام احزاب فاصله مساوی را رعایت می‌کنیم البته تعلق معنوی ما به برخی احزاب در آن‌جا بیش‌تر است و این امری پنهانی نیست. شاید در حدود دو سال پیش بود که سعد حریری میهمان معاون اول رییس‌جمهور بود و استقبال شایسته‌ای هم از ایشان صورت گرفت.[/font][/right]
[right][font=tahoma,geneva,sans-serif]رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان در ادامه تاکید کرد: امیدواریم احزاب سیاسی و دولتمردان لبنان با هوشیاری و صبر از این حادثه ناگوار عبور کنند. ما هم هر کمکی که از دست برآید آمادگی داریم که انجام دهیم.[/font][/right]
[right][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#b22222]وزیر خارجه کشورمان درباره پیشنهاد آتش‌بس میان دولت سوریه و مخالفان برای عید قربان گفت: رییس‌جمهور کشورمان در سفر باکو با اردوغان دیداری داشتند و درباره‌ی بحران سوریه مفصل گفت‌وگو کردند و پیشنهاد شد دو طرف برای توقف جنگ و کشتار و آتش‌بس در عید قربان بیانیه دهد. امیدواریم که این مساله تحقق یابد و دیگر کشتار برنگردد و مسیر صلح‌آمیز حل و فصل بحران سوریه به طور مسالمت‌آمیز ادامه یابد. امیدواریم دو طرف به این خواسته خیرخواهانه پاسخ دهند[/color].[/font][/right]
[right][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#ff0000]او درباره واکنش سوریه و مخالفان به پیشنهاد آتش‌بس اظهارکرد: دولت سوریه اعلام آمادگی کرده است اما معارضه که بین‌شان نگاه واحدی نیست آمادگی خود را برای چنین امری اعلام نکردند و بلاعکس گفتند برای آتش‌بس آمادگی نداریم[/color].[/font][/right]
[right][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#b22222]صالحی گفت: حالا روشن می‌شود چه کسی یا چه کسانی خواستار توقف خشونت در سوریه نیستند. ما امیدواریم نسبت به این امری توجه بیش‌تری کنند و مجددا پیشنهاد رییس‌جمهور کشورمان را مبنی بر آمادگی برای تحقق پیشنهاد آتش‌بس اعلام می‌کنیم. هم‌چنین ایران آماده است زمینه لازم را برای برقراری مذاکره بین دولت و معارضه فراهم کند و از امروز هم شروع کردیم به تماس گرفتن با برخی گروه‌های معارضه که اگر آمادگی داشته باشند آتش‌بس اعلام شود البته برخی از معارضه نه تمامی آن‌ها پیش‌بینی می‌شود با حکومت سوریه وارد گفت‌وگو شود[/color].[/font][/right]
[right][font=tahoma,geneva,sans-serif]وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به سوالی دیگر درباره دستگیری 14 نفر از ایرانیان از سوی عربستان سعودی اظهار کرد: ما اقدامات کنسولی خود را آغاز کرده‌ایم و پیگیری‌ها در جریان است. البته هفته گذشته مدیرکل کنسولی وزارت خارجه به عربستان سفر کرده و درباره برخورد قانونی و حقوقی با بازداشت‌شدگان ایرانی در عربستان صحبت کرده است و به تفاهم‌هایی هم رسیدند اما درباره 14 ملوان ایرانی اقدامات در حال انجام است.[/font][/right]

[right]http://38.69.132.193/fa/news/91073019760/%D8%B5%D8%A7%D9%84%D8%AD%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D8%AD%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%84-%D8%A8%D8%B1%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%85%D8%B0%D8%A7%DA%A9%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%88-1-5[/right] ویرایش شده در توسط mohsenazadi

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.