death-white

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه (1)

Recommended Posts

[b] [url="http://www.mashreghnews.ir/fa/news/183056/%D8%B3%D9%84%D8%A7%D8%AD-%D9%88-%D8%A7%D9%81%D8%B1%D8%A7%D8%AF-%D8%AA%D8%B1%D9%88%D8%B1%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D8%A7%D8%B2-%DA%A9%D8%AC%D8%A7-%D9%88%D8%A7%D8%B1%D8%AF-%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%87-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%B4%D9%88%D9%86%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%D8%AA%D9%88%D8%B7%D8%A6%D9%87-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%87%D8%B1-%D8%AD%D8%B1%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D8%AA%D8%A7-%D8%AA%D9%84%D8%A7%D8%B4%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%BE%D8%A7%D8%AF%D8%B4%D8%A7%D9%87-%D9%85%D8%AD%D8%AA%D8%A7%D8%B7-%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D9%88%DB%8C%D8%B1"]اح و افراد تروریست از کجا وارد سوریه می‌شوند/ از توطئه خواهر حریری تا تلاش‌های پادشاه محتاط + تصاویر [/url][/b]

[img]http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1391/10/12/255679_801.jpg[/img]
[color=#FF0000][b]گروه بین‌الملل مشرق--[/b][/color] بحث ورود سلاح و نیرو به سوریه از زمان آغاز بحران بحث مهمی بوده است و در این میان نقش سه کشور اردن، ترکیه و لبنان در ورود سلاح و نیرو به سوریه پر رنگ است. این سه کشور با وجود هم مرز بودن با سوریه توانسته پل‌ ارتباطی خوبی برای کشورهای ضد سوری همچون عربستان، قطر و اسرائیل فراهم کرده و با ارسال پول، نیرو و سلاح به این کشور در بحرانی کردن اوضاع نقش به سزایی داشته باشند.

[img]http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1391/10/12/255680_972.jpg[/img]


[color=#0000CD][b]مرز های لبنان[/b][/color]
[color=#800000][b]با وجود مخالفت رسمی ارتش لبنان درباره ارسال سلاح به سوریه و تدابیر امنیتی شدید در مناطق مرزی، سیر قاچاق اسلحه از این مناطق با حمایت محافل منطقه ای و محلی مخالف نظام ˈبشار اسدˈ همچنان به شدت ادامه دارد.[/b][/color]

[color=#800000][b]اما چگونه با وجود مخالفت های رسمی دولت و ارتش لبنان مبنی بر عدم ارسال سلاح به سوریه همچنان گروه های مسلح با ارسال سلاح به تروریست ها کار خود را ادامه می دهند؟ جواب این سوال را باید از اقدامات پشت پرده برخی مسئولین لبنانی جستجو کرد.[/b][/color]

از افرادی که به صورت آشکار در لبنان ضد دولت سوریه کار می‌کنند می‌توان به خاندان "رفیق حریری" اشاره کرد که در این میان نقش "بهیه حریری"(خواهر رفیق) و "سعد حریری" (فرزند رفیق) نقشی پر رنگی دارند.

"بهیه حریری" به صورت مخفیانه، پرونده‌های امنیتی لبنان و سوریه را در اختیار شاکر العبسی (تروریست سوری) قرار می‌داد. بهیه حریری در سال 2004 با رئیس امنیت داخلی آمریکا جلسه‌ای داشت؛ در این جلسه به وی دستور داده شد تا راه های ورود گروه‌های سلفی به شمال لبنان برای فعالیت علیه حزب‌الله و سوریه و همچنین ایجاد توازن قوی در لبنان برای مقابله با شیعیان را فراهم کند؛ ولی این موضوع شکست خورد.

در حال حاضر یک شیخ سلفی به نام "احمد الاسیر" در شهر "صیدا" فعالیت می‌کند؛ وی به کمک یک عضو دستگاه اطلاعات قطر و با حمایت مالی این کشور سعی در گسترش فکر سلفی در لبنان دارد. "الاسیر" به این دلیل شهر "صیدا" را انتخاب کرد که این شهر معروف به دروازه جنوب لبنان است، به دلیل آنکه این شهر اکثریت سنی مذهب دارد؛ وی سعی داشت صیدا را به تصرف در آورده و مانع ارتباط حزب‌الله با شیعیان جنوب لبنان شود.

همچنین پایگاه خبری بیروت آبزرور با انتشار سندی از کمکهای تجهیزاتی "سعد الحریری" رئیس جریان المستقبل به گروهکهای مسلح در سوریه پرده برداشت.

بر اساس این سند، حریری یکی از عاملان اصلی تامین تجهیزات ارتباط ماهواره‌ای گروهکهای مسلح در سوریه بوده و در این راستا، کمک‌های شایان توجهی به مخالفان نظام اسد داشته است.

از دیگر افراد مخالف اسد در لبنان می توان به "سمیر جعجع" و "شیخ اسیر" اشاره کرد. این افراد مسئولیت سازماندهی عملیات قاچاق اسلحه در منطقه ˈدیر الاحمرˈ و مناطق اطراف آن در حد فاصل مناطق شمالی و منطقه بقاع لبنان واقع در شرق کشور را بر عهده دارند.



[b][center][color=#FF0000]سمیر جعجع[/color]
[/center][/b]به دنبال بسته شدن گذرگاه مرزی ˈالجورهˈ در منطقه ˈالقاعˈ واقع در شمال شرق لبنان در اثر سیطره کامل ارتش سوریه بر روستای ˈجوسیهˈ واقع در مناطق مرزی و ایجاد ضرباتی سخت بر گروههای تروریستی و قاچاقچیان اسلحه در این مناطق، فعالان سیاسی حامیان گروههای تروریستی مجبور به ساماندهی و بازسازی سیر فعالیت های خود برای ادامه عملیات قاچاق اسلحه شدند.

این اسلحه ها بعد از ورود به جزیره ˈالارانبˈ در بندر طرابلس در شمال لبنان از طریق قایق های کوچک و با همکاری گروههای وابسته به حزب نیروهای لبنانی به شهر ˈدیر الاحمرˈ به عنوان راه ارتباطی میان مناطق مرزی شمال لبنان می‌رسد و از آنجا با همکاری گروه‌های باند قاچاق اسلحه از روستای عرسال در میان روستاهای مرزی مجاور سوریه از جمله عرسال ˈنبی عثمانˈ، ˈرأس العینˈ و روستای ˈمشاریع القاعˈ به عنوان گذرگاههای اصلی ورود اسلحه به سوریه توزیع می شوند.

این محموله های اسلحه سرانجام توسط باندهای قاچاق از طریق کامیون ها و با گذر از روستاها و مناطق مسیحی و شیعی مجاور مرز سوریه به خاک این کشور وارد می شود.


[color=#0000CD][b] مرزهای ترکیه[/b][/color]

ترکیه از جمله کشورهایی است که از همان ابتدای بحران سوریه به صورت علنی از تروریست‌های سوری حمایت کرده و با ارسال سلاح سعی در بحرانی کردن این منطقه داشته است.

این مواضع تا جایی پیش رفت که "اردوغان" نخست وزیر ترکیه به صورت علنی طرح حمله به سوریه را مطرح کرد و حتی چندین بار نیز به نیروهای ارتش ترکیه به مرز سوریه تعدی کردند ولی با توجه به واکنش ارتش سوریه مجبور به عقب نشینی شد.


[center]
[color=#FF0000][b]اردوغان در مرز سوریه[/b][/color][/center]

درباره ارسال سلاح و نیرو از مرز ترکیه باید گفت: منطقه "باب الحوا" نقطه مرزی ترکیه و سوریه یکی از اصلی ترین راه های ارتباطی برای ورود سلاح و نیرو به سوریه است. این منطقه تحت کنترل کامل شورشیان قرار دارد و شبه نظامیان بطور علنی از این منطقه سلاح وارد سوریه می کنند. در حال حاضر حدود سیصد کامیون ترکیه در انتظار تخلیه از سوی شبه نظامیان مخالف دولت سوریه هستند.

در یکی از عملیات‌های ارتش سوریه فردی به نام "عثمان زیاد" که مسئول قاچاق اسلحه از ترکیه به سوریه دستگیر شد.

عثمان زیاد پس از دستگیری گفت: وظیفه اصلی من قاچاق اسلحه از ترکیه به سوریه بود. ما وظیفه داشتیم تا در قبال دریافت مبلغ قابل توجهی پول، جعبه‌های سلاح و مهمات نظامی را از مرز ترکیه وارد کشور کنیم.

[center]
[color=#FF0000][b]زندگی عادی تروریست‌های سوری در مرز ترکیه[/b][/color][/center]
عثمان زیاد در ادامه تصریح کرد: البته این کار بسیار سخت بود و ریسک‌ زیادی داشت ولی به دلیل مبلغ قابل توجهی که در اختیار من قرار می‌گرفت این کار را انجام می‌دادم.

وی افزود: ما این اسلحه‌ها را پس از وارد کردن به سوریه در خودروهای "ون" قرار می‌دادیم و با استفاده از چند تن از دوستان خود چنان وانمود می‌کردیم که این خودرو، خودرو مسافربر عمومی است و در حال حمل مسافر است.

این تروریست دستگیر شده گفت: به این طریق آن اسلحه‌های قاچاق را در اختیار کسانی قرار می‌دادیم که از ابتدا قرار بود به آنها تحویل دهیم.

وی تصریح کرد: حدود 9 الی 10 مرتبه من چنین کاری را انجام دادم و با توجه به پول هنگفتی که در اختیار من قرار می‌دادند، علاقه‌مند بودم ادامه دهم.

وی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر چه احساسی دارید، خاطرنشان کرد: آنها به ما می گفتند نظام سوریه بزودی سقوط می کند و شما در دولت آینده جایگاه خوبی دارید، از طرف دیگر با پول زیاد ما را وسوسه می کردند، ما گول خوردیم و پشیمان هستیم از اینکه علیه سوریه فعالیت کردیم، اگر فرصتی پیش بیاید جبران می کنیم.

[center]
[/center]
همچنین فردی به نام «ابوعبدو» که از ترکیه پول و اسلحه به سوریه قاچاق می‌کند، گفت: دولت آنکارا نقش مهمی در تسهیل قاچاق اسلحه به سوریه و گشودن مرزهای خود به روی تروریست‌ها برای وارد شدن به خاک این کشور ایفا می‌کند.

وی افزود: اگر ترکیه تدابیر امنیتی خود در مرز با سوریه را تشدید کند، مخالفان مسلح سوریه ظرف مدت ده روز شکست خواهند خورد. این قاچاقچی اسلحه تصریح کرد اطلاعاتی در اختیار دارد که ثابت می‌کند اسلحه‌هایی که آنکارا به سوریه قاچاق کرده و به گروه‌های مسلح این کشور تحویل می‌دهد با پول قطر و عربستان سعودی خریداری شده‌اند.عبدو با اشاره به قاچاق تجهیزات ارتباطی، جلیقه ضدگلوله، اسلحه و مهمات برای مخالفان سوری افزود: اقلام بسیاری از جمله غذا، دارو و دیگر کالاهای اساسی نیز به سوریه قاچاق کرده است.

اما موضوع ارسال سلاح و بازگذاشتن مرز برای تروریست های سوری اوج خباثت دولت ترک نبود. چندی پیش نشریه انگلیسی «ساندی تایمز» به نقل از منابع نظامی و اطلاعاتی اسرائیلی‌ خود خبری متشر کرد که نیروهای ویژه اسرائیل با هدف ردگیری تسلیحات شیمیایی و خرابکاری وارد سوریه شده‌اند.



پس از اعلام این خبر منابع مطبوعاتی عربی اعلام کردند که یگان‌های نظامی اسرائیلی به صورت محرمانه در مقاطع زمانی مختلف از اراضی ترکیه برای ورود به سوریه استفاده می‌کنند.

این خبر تایید خبر برخی رسانه‌های سوری بود که در ژولای گذشته اعلام کرده بودند که یگان‌های نظامی اسرائیلی از خاک ترکیه و از طریق مسیر حلب وارد سوریه شده و به گروه‌های مسلح اضافه شده‌اند. آنها مأموریت خود را تسلط بر سلاح های شیمیایی سوریه معرفی کرده‌اند.


[color=#0000CD][b]مرزهای اردن[/b][/color]

اردن برخلاف ترکیه از اقدامات علنی علیه سوریه پرهیز کرده اما این به معنای آن نیست که مقامات اردنی از اقدامات ضد سوری خود دست برداشته‌اند. با توجه به رابطه خوب پادشاه اردن با مقامات صهیونیستی و آمریکایی، این کشور پایگاه مناسبی برای آمریکا و اسرائیل بوده تا اقدامات ضد سوری خود را در کمترین فاصله با سوریه دنبال کنند.



[b][center][color=#FF0000]دیدار پادشاه اردن با بشار اسد[/color][/center][/b]
روزنامه صهیونیستی " معاریو" در این رابطه نوشت: آمریکا و انگلیس طرحی را برای حمله زمینی به سوریه آماده کرده‌اند که در آن نیروهای نظامی اردن و ترکیه و اسرائیل مشارکت خواهند داشت و این موضوعی است که مورد تاکید روزنامه انگلیسی "تایمز" نیز قرار گرفته شده است.


[center]
[color=#FF0000][b]دیدار پادشاه اردن با اوباما[/b][/color]


[color=#FF0000][b]دیدار پادشاه اردن با نتانیاهو[/b][/color][/center]

براساس این افشاگری‌ها قرار است، در این طرح از حدود 75 هزار نیروی پیاده نظامی و یگان‌های کماندوی کشورهای فوق الذکر استفاده می‌شود تا به این ترتیب تاسیسات و انبارهای تسلیحات شیمیایی سوریه به تصرف کشورهای اشغالگر درآید.
همچنین در این طرح قرار است نیروهای نظامی آمریکا و اسرائیل به کشورهای مزبور در ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر سوریه کمک کنند تا به این ترتیب مانع شلیک موشک‌های دارای کلاهک‌های هسته‌ای به نیروهای مهاجم شوند.

رزمایش‌هایی که ماه اوت گذشته در اردن برگزار شد و در آن آمریکا در کنار 19 کشور مشارکت داشت، در واقع سناریوهای مختلفی را برای تعامل با سلاح‌های شیمیایی و کشتار جمعی و نحوه مقابله با آنها در برمی‌گرفت.

[b]این اخبار درحالی در روزنامه‌های تایمز و معاریو منتشر شده است که "عبدالله دوم"، شاه اردن که گویا از افشای این خبر دستپاچه شده است تأکید کرد که کشورش در اقدام نظامی علیه سوریه مشارکت نخواهد کرد[/b]

روزنامه آتلانتیک نیز نوشت که رژیم صهیونیستی از اردن در دفعات مختلف خواسته تا اجازه بمباران سایت‌های تسلیحات شیمیایی سوریه را بدهد. این مورد از سوی منابع اطلاعاتی هر دو طرف نقل شده است. اردن تمام این درخواست‌ها را رد کرده و گفته که زمان برای این اقدامات مناسب نیست. چرا که برخی از سایت‌های سلاح شیمیایی سوریه در نزدیکی مرز با اردن قرار دارند.

گفته می شود آمریکا هم اکنون درحال آموزش یک تیم از نیروهای عملیات ویژه خود در اردن برای مقابله با خطر تسلیحات شیمیایی و بیولوژیکی سوریه است.

این اطلاعات در حالی منتشر شده که پیشتر نیز روزنامه های آلمان از وجود عناصری از نیروهای نظامی آمریکا و فرانسه خبر داده که به صورت متمرکز در شمال اردن و نزدیکی مرزهای این کشور با سوریه مستقر شده‌اند، بنا بر این اطلاعات، این نیروها آماده ورود به سوریه بعد از سقوط نظام بشار اسد هستند، آنها سعی خواهند کرد تا بلافاصله بعد از سقوط احتمالی اسد وارد سوریه شده و مانع از دستیابی گروه‌های اسلامگرا به تسلیحات شیمیایی این کشور شوند.

[b]همکاری نظامیان اردنی در قاچاق افراد مسلح به سوریه[/b]

الطیطی یکی از تروریست بازداشت شده اردنی اعتراف کرد: شب هنگام به راه افتادیم و بین فرد قاچاق کننده و یکی از نظامیان اردن هماهنگی شده بود تا عبور ما از مرز تسهیل شود.

الطیطی افزود: فرد نظامی با ما تا حد مرز و موانع مرزی آمد و سیم‌های خاردار را کنار زد تا وارد خاک سوریه شویم. فردی به نام صلاح ما را هدایت می‌کرد. ما فقط دو کیلومتر وارد خاک سوریه شدیم که نیروهای سوریه ما را بازداشت کردند.

این تروریست اردنی تاکید کرد که همراه آنان 10 فرد مصری نیز بودند که ماموریت ما را رساندن سلاح برای ارتش آزاد اعلام کرده بودند.

http://www.mashreghnews.ir/fa/news/183056/%D8%B3%D9%84%D8%A7%D8%AD-%D9%88-%D8%A7%D9%81%D8%B1%D8%A7%D8%AF-%D8%AA%D8%B1%D9%88%D8%B1%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D8%A7%D8%B2-%DA%A9%D8%AC%D8%A7-%D9%88%D8%A7%D8%B1%D8%AF-%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%87-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%B4%D9%88%D9%86%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%D8%AA%D9%88%D8%B7%D8%A6%D9%87-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%87%D8%B1-%D8%AD%D8%B1%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D8%AA%D8%A7-%D8%AA%D9%84%D8%A7%D8%B4%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%BE%D8%A7%D8%AF%D8%B4%D8%A7%D9%87-%D9%85%D8%AD%D8%AA%D8%A7%D8%B7-%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D9%88%DB%8C%D8%B1
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='rasoolmr' timestamp='1357065886' post='291722']
[color=#ff0000][b]- به نظرم ما می توانیم برنده اصلی بحران سوریه باشیم اگر بتوانیم جای خود را با وهابیهای قدرت گرفته در کشورهای جدید منجمله سوریه - به عنوان دشمنان جدید جهان عوض کنیم و از سونامی خاورمیانه جدید درامان بمانیم[/b][/color]

منظورتون رو ميشه روشنتر بفرمائيد !

چيزي كه روشنه اينه كه افراطيگري و خشونت بي حد و حصر و جهالت وهابيت از اونجايي كه برپايه جهل و فقدان هرگونه عقلانيتي هست بطور قاطع جايگاهي در آينده منطقه نداره و طرف هايي كه دارن از اين گروه حمايت ميكنن دارن از اين گروه بعنوان [color=#0000cd]ابزار[/color] استفاده ميكنن و در صورت پيروزي و حذف نظام سوريه ، كاركرد و نقش اونها تموم ميشه و صد در صد با اونها مقابله كرده و سعي ميكنن كه اونها رو حذف كنند .

اصولا وهابيت فاقد هرگونه روش و پايه تئوريك كارآمد براي اداره نظام جديد و نظام سازي مدرن و ادامه جامعه هست

لذا درگيري آينده در منطقه در صورت پيروزي تروريست ها ميان تروريست ها و حاميانشون خواهد بود و سرانجام محتوم اونها حذف شدن هست .

حتي اگر هم حذف نشن از اونجايي كه فاقد پشتوانه عقلي و درنتيجه نظام سازي و بعلاوه فقدان توان پاسخگويي به مسائل دنياي مدرن هستند خود به خود در چالش با مشكلات و سئوالات در فرايند اداره حكومت دچار بن بست شده و توان اداره كشور رو ندارن و مي بايد زير چتر حمايتي آمريكا و يا هر قدرت ديگه برن و همچنين از اصول خودشون عدول كنن و بعبارتي عملگرا بشن و رو به تكنوكرات هاي سكولار بيارن ( يعني مرگ ايدئولوژيشون ) كه مساوي با حذف تدريجي شون هست .


بعلاوه از اونجايي كه وهابيت سلفي فاقد جنبه هاي اخلاقي هم هست و بنابراين هرگونه اصول انساني و حقوقي رو هم نفي ميكنه بنابراين در نيا توان ادامه بقا رو نداره و همه جهان رو در مقابل خودش قرار ميده حتي كشورهاي مسلمان و حتي مذاهب اهل سنت و حتي مردمي كه مي بايد بر اونها حكومت كنن و از اين جهت هم توان بقا و استمرار رو نداره

اين وضعيت بسيار متفاوت هست از گروه هايي كه شيعه هستند و يا تحت نفوذ و حمايت ايران هستند

يعني اولا از يك عقلانيت پيروي ميكنند ، ثانيا داراي توان نظام سازي و ايجاد ساختار مديريتي و اداري مدرن هستند و ميتونند خودشون رو با مسائل و مشكلات دنياي مدرن درگير كرده و پاسخگو باشند و راه حل اسلامي پيدا كنند ، و ثالثا داراي وجهه اخلاقي هم هستند و سعي ميشه اخلاق بعنوان يكي از ابعاد اونها معرفي بشه

هر چند دشمنان و مخالفين هم سعي ميكنند با بهانه هاي مختلف ( و حتي پروژه سازي ) اين جنبه ها رو كمرنگ كرده و يا با علامت سئوال روبرو كنند ( حتي در مورد حزب الله هم اينكار رو ميكنن مثل ترور رفيق حريري و نسبت دادنش به حزب الله كه دقيقا جنبه حقوقي و مشروعيت و حقانيت و جنبه اخلاقي حزب الله رو همزمان هدف گرفته - ويا پروژه سازي و كشته سازي در سوريه و ايجاد تبليغات رسانه اي در سوريه براي جنايتكار معرفي كردن ارتش سوريه و يا زير سئوال بردن جنبه هاي حقانيت و نيز جنبه هاي اخلاقي مبارزه ارتش با تروريست ها )

بنظر من چيزي كه ما نياز داريم اينه كه اولا با مقاومت و كمك به همپيمانانمون ( چه نظامي و چه تسليحاتي و چه سياسي و تبليغاتي ) در سوريه و منطقه وجود خودمون و همپيمانانمون رو تثبيت كنيم . و در مرحله بعد اين وجود رو استمرار داده و تقويت كنيم و در مرحله سوم با برنامه هاي رسانه اي و تبليغاتي بر روي جنبه هاي حقانيت و جنبه هاي اخلاقي خودمون كار كرده و به تدريج و با خريدن زمان وجهه خودمون و همپيمانانمون رو بهبود ببخشيم

در مرحله بعدي و بطور همزمان پروژه اصلاحات در ساختارهاي خودمون و همپيمانانمون رو براي تقويت خودمون و همپيمانانمون و افزودن بر كاركرد عملي و وجهه عمومي در بين ملت ها تسريع كرده و عملكرد خودمون رو هم بهبود ببخشيم . بعنوان نمونه طرح 6 ماده اي ايران درباره سوريه از همين دست هست
[/quote]


[right]هموطن بزرگوار رسول عزیز[/right]

[right]با کلیات فرمایشات شما موافقم و اتفاقا به دلیل افراطی بودن و جهل این گروه وحشی است که می توان به نتیجه امیدوار بود[/right]

[right]اما باید در نظر داشت که این گروههای سلفی و وهابی بدلیل ضعف عجیب و غریب !!!! ما در سیاست خارجی و همچنین دور شدن از جامعه جهانی - با کمک پشتیبانان خود که اکثر سعودی هستند - به راحتی به اهداف خود رسیده و در حال قدرت گرفتن هستند . حتی اخیرا یکی از مروجان این گروه اعلام داشته است که تا ریشه حزب الله لبنان و ایران را در منطقه نخشکاند دست از دشمنی نخواهد کشید[/right]


[right]قبل از شروع بحث لطفا نظر خود درخصوص طرح خاور میانه جدید و خطرات بسیار جدی که کشورمان را تهدید می کند را بفرمایید تا درخصوص موردی که عرض شد توضیحات بیشتر ارائه شود[/right]

[right][b]طبیعی است که اگر شما سناریوی خطرناکی که برای کشورمان چیده شده است را قبول نداشته باشید - ارائه توضیحات بنده به هیچ عنوان مفید نخواهد بود.[/b][/right]


[right]------------------------[/right]

[right](داخل پرانتز)[/right]

[right]قابل توجه دوستانی که طرح خاور میانه جدید را جدی نمیگیرند اعلام میگردد که نقشه کردستان سوریه و قلمرو آن بطور وسیع در کردستان و سوریه پخش شده و اتفاقات جدید عراق نیز در راستای تکمیل سناریوی تجزیه عراق به مرحله نهایی نزدیک شده است[/right]

[right]-----------------------[/right]

[right]موفق باشید[/right] ویرایش شده در توسط EMPEROR
  • Upvote 4
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بنظر من ايران و آمريكا هر دو بدنبال تغيير خاورميانه هستند هر چند كه طرح ايران شامل تغيير جغرافيايي كشورهاي منطقه نيست بلكه بدنبال تغيير نظامات موجود هست . ولي آمريكايي ها بدنبال تغيير مرزها و ايجاد كشورهاي جديد هم هستند

اما در هر صورت چيزي كه در آينده منطقه جايگاهي نداره بطور قطع وهابيت سلفي هست چون هيچ فاكتوري رو براي نظام سازي و بقا نداره و از همين رو صرفا آلت دست ديگران و ابزار اونها ميشه . يعني معتقدم حتي اگر سرانشون خواسته باشن و دنبال هم بكنن باز هم موفق نخواهند بود و شكست خواهند خورد بدليل ادله اي كه در بالا ذكر كردم .

توجهتون رو به نظر خانم رايس جلب ميكنم كه درباره حوادث سوريه و منطقه نظر داده . هرچند كه بطور كلي نظر ايشون رو درست نميدونم ولي ديدگاه آمريكايي ها رو بيان ميكنه

[color=#ff0000]"خاورمیانه در مراحل بسیار خطرناک خود قرار گرفته است. اگر خاورمیانه از هم فروبپاشد، نظام های منطقه ای در برابر خطرات بزرگی قرار خواهند گرفت. در آن صورت ایران برنده خواهد شد و متحدان ما بازنده میدان خواهند بود. آنگاه پس از دهه ها نکبت و خشونت کشورهای منطقه به روزی خواهند رسید که هرج و مرج امروزه را قابل قبول خود خواهند دانست."[/color]
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:nZgDsoB6uwYJ:www.beytoote.com/news/politics-social/political-news2887.html+&cd=6&hl=fa&ct=clnk&client=firefox-a

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[url="http://www.tabnak.ir/fa/news/295382/%D8%A2%D9%85%D8%A7%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D9%85%D9%84%D9%84-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%DB%8C%D8%B2%D8%A7%D9%86-%DA%A9%D8%B4%D8%AA%D9%87%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%87"]آمار سازمان ملل از میزان کشته‌های سوریه[/url]
[color=#000000][font=Tahoma, Arial][size=3]
در حالیکه برخی کشورهای منطقه‌ای و بین‌المللی همچنان بر ادامه تجهیز تروریست‌های مسلح اصرار دارند، سازمان ملل اعلام کرد از آغاز بحران سوریه تاکنون بیش از ۶۰ هزار نفر کشته شده‌اند.[/size][/font][/color]
[color=#000000][font=Tahoma, Arial][size=3]
فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: «ناوی پیلای» کمیساریای عالی بین‌المللی حقوق بشر اعلام کرد که از آغاز بحران در سوریه بیش از 60 هزار نفر تاکنون کشته شده‌اند.[/size][/font][/color]
[color=#000000][font=Tahoma, Arial][size=3]
وی با اشاره به تحلیل‌ها و گزارش‌های موجود از سوریه گفت که بیانیه‌ها نشان می‌دهد که تا پایان نوامبر گذشته 59 هزار و 648 نفر در سوریه کشته شده‌اند و از آنجائیکه درگیریها از آن مدت تاکنون کاسته نشده، می‌توان گفت که تعداد کشته شده‌ها از مرز 60 هزار نفر کشته است.[/size][/font][/color]
[color=#000000][font=Tahoma, Arial][size=3]
این آمار در حالی ارائه شده است که برخی قدرت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی همچنان تروریست‌های مسلح را که عامل اصلی کشتار مردم هستند، به انواع سلاح‌های مختلف تجهیز می‌کنند.[/size][/font][/color][color=#000000][font=Tahoma, Arial][size=3]
http://www.tabnak.ir/fa/news/295382/%D8%A2%D9%85%D8%A7%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D9%85%D9%84%D9%84-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%DB%8C%D8%B2%D8%A7%D9%86-%DA%A9%D8%B4%D8%AA%D9%87%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%87[/size][/font][/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]آیت الله هاشمی: شانس بقای حکومت سوریه بسیار اندک است [/b]

icon_arrowd

http://www.entekhab.ir/fa/news/90191
  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خودروی بمب‌گذاری شده در مرکزسوریه خنثی شد
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13911014000237

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
همانطور که دوستان اطلاع دارند با شروع بهار عربی پروژه خاورمیانه جدید به صورت جدی کلید خورده و ظاهرا برای ایران هم برنامه دارند از جمله تجزیه کشور . اشوب های داخلی و حمله نظامی . درگیری شیعه و سنی. الان چالش های اقتصادی و چالش های اجتماعی ( تشدید طلاق در جامعه .و عمل نکردن به قانون اساسی و... ) و... باعث تشدید این موضوع شده و متاسفانه مسولین کشور هم همچنان در خواب هستن و مشغول تکفیر کردن یکدیگر و درگیری های جناحی و سیاسی . ظاهرا سید حسن نصر الله هم در سخنرانی امروز به این موضوع اشاره داشته :

سید حسن نصرالله:

چندکشورعربی درمعرض تجزیه هستند

سید حسن نصرالله ضمن تاکید بر لزوم حفظ وحدت و یکپارچگی میان امت اسلام، اعلام کرد: امت اسلامی باید در مقابل طرح‌های تجزیه‌طلبانه‌ای که برای منطقه غرب آسیا و کشورهای عربی و اسلامی طراحی شده است، مقاومت کند.

به گزارش «تابناک» و به نقل از شبکه تلویزیونی العالم سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان به مناسبت اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان کربلا، حضرت امام حسین(ع) در شهر بعلبک واقع در بقاع لبنان به ایراد سخنرانی پرداخت.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: امت اسلامی باید در مقابل تمامی طرح‌های تجزیه‌طلبانه‌ای که برای منطقه غرب آسیا و کشورهای عربی و اسلامی طراحی شده است، مقاومت کند و اجازه ندهد این طرح ها عملی شود.

به گزارش شبکه تلویزیونی العالم دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی خود با اشاره به وجود گروه‌های تکفیری و تروریستی در منطقه و جهان اسلام گفت: هدف رویکرد تکفیری که ساخته دست آمریکا است، ایجاد فتنه خونین میان امت اسلامی است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به جمعیت میلیونی مسلمانان و شیعیان در کربلا و سایر نقاط جهان تشیع گفت: نه کشتار و نه انفجار و ترور هیچ‌یک نمی تواند زائران امام حسین(ع) را از مشارکت در این مراسم عظیم بازدارد یا اعتقادات آنها را تغییر دهد.

سید حسن نصر الله در ادامه تاکید کرد، اسلام همواره در طول تاریخ به مقدسات سایر ادیان احترام گذاشته است.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات موجود در لبنان و منطقه غرب آسیا گفت: ما در لبنان و منطقه شاهد فضای فتنه‌آلودی هستیم که موجب شده بسیاری راه را گم کنند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود، خطرناک‌ترین چیزی که امت اسلامی در این مرحله با آن مواجه است، تقسیم منطقه بر اساس رویکردهای فرقه‌گرایانه است.

وی در ادامه گفت: ما با هر شکلی از اشکال تجزیه یا خواسته‌های جدایی‌طلبانه در هر کشور عربی و اسلامی مخالفیم و خواستار آن هستیم که هر چند هم که خواسته‌های افراد وگروه‌ها بر حق باشد، هویت عربی و اسلامی کشورها حفظ شود.

نصرالله گفت: ما باید وحدت و یکپارچگی لبنان را در دولت، ملت و نهادها حفظ کنیم.

دبیرکل حزب الله افزود، برخی طرح‌ها و برنامه‌ریزی‌های تجزیه‌طلبانه وجود دارد که باید در کشورهایمان با آنها مقابله کنیم. اکنون لبنانی‌ها هم باید برای حفظ وحدت کشور و مردم و مخالفت با طرح های تجزیه‌طلبانه تلاش کنند.

از سوی دیگر، سید حسن نصرالله گفت: هنگامی که نام پیامبر را از رادیوها، منابر و مساجد می‌شنویم، درمی‌یابیم که حسین (ع) در کربلا پیروز شد.

سید حسن نصرالله با اشاره به اراده شکست‌ناپذیر زائران امام حسین (ع) برای حرکت پیاده به سوی کربلا تأکید کرد: با وجود انفجارها و اقدامات تکفیری‌ها که آمریکا در منطقه بنیان گذاشت، حرکت پیاده به سوی کربلا ادامه دارد. این اقدامات تکفیری نتوانست هیأت‌های اباعبدالله الحسین (ع) را متوقف کند. انفجارها زائران پاکستانی، ایرانی، لبنانی و عراقی را متوقف نکرد و ربودن زائران نتوانست مانع از ادامه این سفرهای زیارتی شود.

وی خطاب به قاتلان و عاملان این جنایت‌ها، اظهار داشت: این روش‌ها بی فایده است و حتی موجب افزایش پایبندی مردم به این راه می‌شود.

سید حسن نصرالله با اشاره به اقدام تکفیری‌ها در منفجر کردن کلیسا در چند کشور عربی و غیرعربی و قتل مسیحیان به دلیل برگزاری مراسم مذهبی گفت: چه کسی به آنها حق داده است که مسیحیان را بکشند؟ دین اسلام به مراسم مسیحیان احترام می‌گذارد. دین تکفیری‌ها، اسلام نیست.

وی اظهار کرد: بر حفظ وحدت در همه کشورها تأکید می‌کنیم، حتی اگر مطالبات حق‌طلبانه باشد. موضوع تجزیه چندین کشور عربی از جمله، عراق، مصر، لیبی، سوریه و حتی عربستان سعودی را تهدید می‌کند.

سید حسن نصرالله افزود: مردم هر کشوری می‌توانند درباره آینده کشورشان بدون جدایی و تجزیه به تفاهم برسند.

دبیرکل حزب الله لبنان ادامه داد: ما بر پایبندی خود به وحدت ملی و ارضی لبنان تأکید می کنیم. در صورت مطرح شدن طرح‌هایی برای ایجاد دولت‌ها یا امارت‌های داخلی باید با آن مخالفت کنیم زیرا سرزمین لبنان کوچک‌تر از آن است که بخواهیم آن را تجزیه کنیم.

سید حسن نصرالله همچنین با اشاره به مرزهای گسترده لبنان با سوریه، درباره تأثیرپذیری کشورش از تحولات سوریه به دلیل تنوع طایفه‌ای، حزبی و قومی در لبنان هشدار داد.

وی تأکید کرد: از نخستین روز (بحران سوریه) دو راه در لبنان مطرح شد: گروهی خواستار جلوگیری از انتقال این بحران و جنگ به لبنان و گروه دیگر خواستار انتقال آن بودند که راه دوم اشتباه است.

سید حسن نصرالله تأکید کرد: موضع گروه سیاسی ما و دولت فعلی لبنان، جلوگیری از انتقال جنگ به صحنه داخلی لبنان است ولی اگر گروه دیگری حکومت را در دست داشت، لبنان را علاوه بر جنگ داخلی، در جنگ سوریه نیز درگیر می‌کرد.

http://www.tabnak.ir/fa/news/295454/سید-حسن-نصراللهچندکشورعربی-درمعرض-تجزیه-هستند ویرایش شده در توسط ebrahimabedi88
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=#FF0000][b]گروه بین‌الملل مشرق--[/b][/color] در گزارش [url="http://www.mashreghnews.ir/fa/news/182017/%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D8%B2%D8%AF%D9%88%D8%A7%D8%AC-%D8%A8%D8%A7-%D8%AF%D8%AE%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%AA%D8%A7-%D8%AA%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D8%AA-%DA%A9%D9%88%D8%AF%DA%A9%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AD%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%B9%DA%A9%D8%B3"]قسمت اول[/url][b] [/b]به نقش آل سعود در آغار بحران سوریه پرداختیم اما در این گزارش سعی شده به خیانت‌هایی که اطرافیان اسد به وی کرده‌اند و همچنین نقش اخوان المسلمین و پناهندگان سوری در این بحران بررسی شود.

در شهر "درعا" که آتش تحولات سوریه از آنجا شروع شد، شخصی به نام "عاطف نجیب" که مسئولیت امنیتی شهر درعا را در اختیار داشت از نزدیکان بشار اسد بود. وی در زمان مسئولیت خود با مردم به صورت استبدادی رفتار می‌کرد و این اقدامات را "دستورات بشار اسد" نام گذاری کرده بود.

[center]
[b]عاطف نجیب[/b][/center]

[color=#0000ff][b]تحولات زمانی شروع شد که چند کودک به دلیل فضای منفی موجود در رسانه‌ها، شعار "سقوط دولت" سر دادند؛ "عاطف نجیب" پس از دستگیری این کودکان، ناخن‌های دست و پای آنان را کشید و این کودکان را زندانی کرد.

مادران این کودکان نزد وی آمدند و خواستار آزادی کودکان خود شدند، ولی "نجیب" حجاب از سر این مادران کشید و به آنان بی احترامی کرد. پس از این اقدام عاطف نجیب، ریش سفید شهر درعا نزد وی آمد؛ عمامه خود را از سر برداشت و جلوی وی گذاشت و خواستار آزادی کودکان شد؛ ولی نجیب عمامه وی را لگد کرد. (شهر "درعا"، منطقه قبایلی است و برای ریش سفیدان احترام زیادی قائل هستند و کوچکترین بی احترامی به این افراد می‌تواند تبعات زیادی در برداشته باشد و این موضوع به منزله "جنگ" است)[/b][/color]

زمانی که بشار اسد از "عاطف نجیب" درباره اوضاع شهر "درعا" سوال کرد؛ وی می‌گفت: "هیچ اتفاقی رخ نداده است"؛ تا زمانی که مردم تظاهرات بزرگی برگزار کرده و به مرکز نیروهای امنیتی حمله بردند و نظامیان را کشتند. روحانی وهابی موجود در مسجد "عمری" شهر درعا، که سال 2000 از عربستان وارد سوریه شده بود؛ طرح حمله به پایگاه نیروهای امنیتی را اجرا کرد و به این ترتیب جرقه بحران زده شد.

پس از این ماجرا آن دسته از گروه‌هایی که به صورت برنامه‌ریزی شده آماده فعالیت بودند، شروع به تحرک کردند و ورود نیرو و سلاح به سوریه از طریق لبنان، آغاز شد. شعار گروه‌های مسلح از ابتدای شروع تحولات این بود که [b]"نظام بشار اسد باید سقوط کند، زیرا یک دولت علوی است". [/b]



مخالفان هیچ خواسته‌ای برای اصلاحات مطرح نکردند و از همان ابتدا خواستار سرنگونی دولت شدند. تحولات سوریه از ابتدا بر اساس اختلافات طایفه‌ای و مذهبی آغاز شد و از همان ابتدا در تمامی تظاهرات، ایران و حزب الله را نفرین کرده، به مساجد شیعیان و علویان حمله می‌کردند و شیعیان را با توجیهات دینی به قتل می‌رساندند. [b]برای مثال در منطقه "الزهرا"، واقع در شهر حمص، 30 دختر شیعه را بازداشت کرده و آنها را به صورت عریان در منطقه "خالدیه" که به منطقه سلفیان مشهور است گرداندند و به آنان لقب "برده" دادند.[/b]



دلیل ادامه مشکلات در حمص "چند طایفه‌ای" بودن این شهر است. در ابتدای درگیری‌ها، سلفیان، 700 خانواده شیعه را مجبور به مهاجرت کرده و خانه آنها را به آتش کشیدند. هفت مسجد شیعه را با تمام وسائل از جمله قرآن‌های موجود در آن به آتش کشیدند و دو حسینیه را نابود کردند. سلفیان برخی از شیعیان را فقط به دلیل آتکه در خانه آنان تربت امام حسین را مشاهده کرده بودند، به آنها اتهام کافری زدند و به قتل رساندند. سلفیان سوریه با ذکر "لا الله الا لله"، اقدام به بریدن سر علویان و شیعیان سوری می‌کنند و می‌گویند که ما پس از این اقدام به بهشت می‌رویم؛ این موضوع یک ادعا نیست و ما تمام فیلم‌ها و عکس‌های موجود، این موضوع را تأیید می‌کند.

[color=#FF0000][b]نقش برخی از پناهندگان در بحران سوریه[/b][/color]

از موضوعات بسیار مهم در سوریه، پناهندگان فلسطینی هستند. مدت‌ها پیش شخصی به نام "شاکر العبسی" در اردوگاه پناهندگان فلسطینی "عین الحلوه"، واقع در شهر "صیدا" لبنان زندگی می‌کرد؛ وی در گذشته، عضو جنبش فتح فلسطین بود که بعدها به جمعیت "فتح انتفاضه" در لبنان ملحق شد.


[center][b]شاکر العبسی[/b][/center]


"العبسی"، عملیات‌ تروریستی بسیاری در سوریه انجام داد و اقدام به جمع‌آوری نیرو کرد که توسط نیروهای امنیتی سوری دستگیر شد. پس از آنکه وی از زندان آزاد شد؛ به لبنان گریخت تا پایه‌های یک جریان سلفی برای فعالیت در سوریه را آماده کند.

[b]"بهیه حریری"، خواهر "رفیق حریری"، نخست‌وزیر اسبق لبنان به صورت مخفیانه، پرونده‌های امنیتی لبنان و سوریه را در اختیار وی قرار می‌داد. بهیه حریری در سال 2004 با رئیس امنیت داخلی آمریکا جلسه‌ای داشت؛ در این جلسه به وی دستور داده شد تا راه های ورود گروه‌های سلفی به شمال لبنان برای فعالیت علیه حزب‌الله و سوریه و همچنین ایجاد توازن قوی در لبنان برای مقابله با شیعیان را فراهم کند؛ ولی این موضوع شکست خورد.[/b]

[center]
[b]بهیه حریری[/b]

[/center]

[center][b]بهیه حریری در کنار اردوغان[/b][/center]
در حال حاضر یک شیخ سلفی به نام "احمد الاسیر" در شهر "صیدا" فعالیت می‌کند؛ وی به کمک یک عضو دستگاه اطلاعات قطر و با حمایت مالی این کشور سعی در گسترش فکر سلفی در لبنان دارد. "الاسیر" به این دلیل شهر "صیدا" را انتخاب کرد که این شهر معروف به دروازه جنوب لبنان است، به دلیل آنکه این شهر اکثریت سنی مذهب دارد؛ وی سعی داشت صیدا را به تصرف در آورده و مانع ارتباط حزب‌الله با شیعیان جنوب لبنان شود.



[center][b]احمد الاسیر[/b][/center]

[color=#FF0000][b]خیانت‌های اخوان‌المسلمین سوریه به اسد[/b][/color]

بعد از آنکه حافظ اسد، اخوان‌المسلمین سوریه را سرکوب کرد، بازماندگان این گروه برای ادامه فعالیت، تحت پوشش طرفداران حزب بعث وارد دستگاه‌های حکومتی شدند؛ این افراد به عنوان راه‌های نفوذی قلمداد شده و هر زمان که مسئولان اخوان‌المسلمین در خارج از سوریه اراده می‌کردند؛ می‌توانستند از آنان برای ضربه زدن به این کشور استفاده کنند. آنها فکر می‌کردند که حزب بعث، تمام فعالیت‌ها در سوریه را کنترل می‌کند و بر دولت تسلط دارد. مسئولان اخوان‌المسلمین تصور کردند که بشار اسد، مانند پدرش نیست و وی هنوز جوان است و از سیاست چیزی نمی‌فهمد.

پس از بروز جنگ‌های کویت و حمله آمریکا به عراق، مخالفان سعی کردند، بشار اسد را به امور خارجی مشغول کرده و خود را وارد پست‌های کلیدی دولت کنند. این افراد با گذشت زمان فعالیت خود علیه دولت را با انتشار روزنامه و راه‌اندازی شبکه‌های خبری آغاز کردند. برای مثال زمانی که سرمایه‌ای وارد کشور می‌شد؛ مخالفان برای بدنام کردن دولت، این سرمایه را میان افراد بسیار کمی تقسیم می‌کردند.

افراد نفوذی اخوان‌المسلمین برای ادامه این طرح، نظارت بر مرزهای سوریه بسیار کاهش دادند. کابینه‌های سابق دولت زمانی که با بشار اسد جلسه‌ای برگزار می‌کردند؛ درباره وضعیت کشور تصویر غلطی به وی ارائه می‌دادند و گزارش‌های ارائه شده هیچ یک از مشکلات موجود در جامعه را منتقل نمی‌کرد.

برای مثال شخصی به نام "ایاد غزال"، یکی از مسئولان امنیتی استان حمص بود؛ وی از اعضای سابق اخوان‌المسلمین بود و بعدها وارد ارتش سوریه شد. "غزال" در زمان حضور خود در ارتش، عکسی با بشار اسد داشت و آن را در دفتر کار خود نصب کرده بود. وی در حمص "فاصله طبقاتی" ایجاد کرده و به مردم پایین دست ظلم می‌کرد و درآمد روزانه آنها را به زور تصرف می‌کرد. ساکنان شهر حمص بارها قصد داشتند از وی شکایت کنند ولی راه ارتباطی با بشار اسد از سوی وی قطع شده بود و اجازه رسیدن شکایات به رئیس‌جمهور را نمی‌داد. هرگاه شخصی برای شکایت به "ایاد غزال" مراجعه می‌کرد؛ وی عکسی که در زمان حضور خود در ارتش با بشار اسد گرفته بود را به شاکی نشان می‌داد و مردم فکر می‌کردند که بشار اسد از اقدامات وی حمایت می‌کند.


[center]
[b]ایاد غزال[/b][/center]



در سال 2005 تحقیقی درباره قتل چهار شهروند سوری به دست "ایاد غزال" و فساد مالی بزرگ وی در طرح "تروی شهر حمص" انجام شد؛ ولی "غزال" روزنامه‌ای را که اقدام به انتشار این تحقیق کرد را مسدود کرد. "ایاد غزال" طرح دیگری به نام "آرزوی حمص بزرگ" داشت؛ طبق این طرح وی قصد داشت مسیر زیر زمینی را از حمص به منقطه "قصیر" در لبنان حفر کند؛ ولی این طرح شکست خورد و در حال حاضر از تونل‌های احداثی این طرح، برای تردد گروه‌های مسلح و قاچاق سلاح از لبنان به سوریه استفاده می‌شود

علاوه بر زمینه سازی شیوخ عربستان، نفوذی های پناهنده از فلسطین و اخوان المسلمین، از فساد رایج در جامعه سوریه نیز باید به عنوان یکی از عوامل بحران فعلی سوریه نام برد.

این گزارش برگرفته از مصاحبه خبرنگار نسیم در سوریه تهیه شده است.

[url="http://www.mashreghnews.ir/fa/news/182695/%D8%AF%D8%AE%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%B4%DB%8C%D8%B9%D9%87%E2%80%8C%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%A8%D9%87-%D8%B5%D9%88%D8%B1%D8%AA-%D8%B9%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%AE%D8%A7%D9%84%D8%AF%DB%8C%D9%87-%DA%AF%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%B4%D8%AF%D9%86%D8%AF-%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%A7%D8%B7%D8%B1%D9%81%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%B4%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D8%B3%D8%AF-%D8%A8%D9%87-%D8%A7%D9%88-%D8%AE%DB%8C%D8%A7%D9%86%D8%AA-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86%D8%AF-%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D9%88%DB%8C%D8%B1"]http://www.mashreghn...نت-کردند-تصاویر[/url]


برای دیدن عکسها به منبع مراجعه کنید ...... ویرایش شده در توسط 100

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اخوان المسلمین وخلافت اسلامی

رخدادهای اخیر جهان عرب وقدرت گرفتن اسلام گرایان در شمال آفریقا این سوال را مطرح می کند که آیااین حوادث با استراتژی دیرینه اخوان المسلمین برای تشکیل خلافت اسلامی ارتباط دارد یاخیر؟

اخوان المسلمین که در سال 1928 توسط حسن البنا،عمر تلمسانی ،ابراهیم ابوالنجا،شیخ محمد فرغلی ،صالح العشماوی ،محمود عبدالحلیم و عبدالحکیم عابدین تاسیس شد بر شکل گیری یک خلافت اسلامی به عنوان یک نظام فراگیرتاکید شده است.
در قانون اساسی اولیه اخوان المسلمین، شکل گیری یک نظام اسلامی مبتنی بر ارزش های دینی ورویکردهای"سلف صالح" مورد توجه قرار گرفته است. الگوی نسل اول اخوان المسلمین دولت فاطمیون بود که از سال 288هجری قمری تاسال555 بر شمال آفریقا ، یمن وسوریه حکومت راندند.
با این تفاوت که فاطمیون یک دولت پر رونق شیعی را در بخشی از شمال افریقا و خاورمیانه تاسیس کردند که مهمترین دست آورد حاکمیت فاطمی ها در حوزه علمی وفرهنگی ،تاسیس دانشگاه الازهر مصربود. اما رهبران نسل اول اخوان المسلمین مصر پس از تاسیس این جنبش شکل گیری یک امپراطوری اسلامی مشابه امپراطوری دوران خلفای اموی وبنی عباس را با شرایط اجتماعی امروز مناسب ترمی دانستند.
مبارزه 80 ساله اخوان المسلمین برای تشکیل یک خلافت اسلامی زمانی به نتیجه رسید که حسنی مبارک رئیس رژیم سابق مصر در ژانویه 2011 سرنگون شد. در تعریف خلافت اسلامی با ویژگی های جدید،3 پایتخت نظامی ، سیاسی و اقتصادی در جهان اسلام برای این نوع خلافت پیش بینی شده است که این 3 پایتخت باید اساس یک خلافت اسلامی را تشکیل دهند.
پایتخت سیاسی خلافت اسلامی مورد نظر اخوان المسلمین قاهره ،پایتخت نظامی آنکارا و پایتخت اقتصادی کویت ویا امارات متحده عربی خواهد بود. امارات متحده عربی از مدتها پیش وبطور مشخص پس از پیروزی اخوان المسلمین در انتخابات مصر تحرکات عناصر این جنبش در امارات را رصد کرد.
دستگیری یک هسته از عناصر وابسته به اخوان المسلمین مصر در امارات متحده که در میان آنان 60 تن از بازرگانان دارای تفکرات اسلامی بودند نشان میدهد که اخوان المسلمین برای ایجاد یک پایتخت اقتصادی در یکی از کشورهای نفت خیز خلیج فارس تلاش می کنند. به موازات آن سلفی های کویت که اغلب آنان را فارغ التحصیلان الازهر تشکیل میدهند در تلاش بودند تا کویت را به پایتخت اقتصادی خلافت اسلامی تبدیل کنند.
دستگاه های امنیتی کویت با هماهنگی امارات متحده سریعا تحرکات سلفی ها را چه در پارلمان وچه درمراکز تجاری زیر نظر گرفتند که بر آیند آن انحلال پارلمان وتغییر قانون انتخابات پارلمانی کویت بود. شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح امیرکویت با تغییر قانون انتخاباتی نه
تنها از ورود مجدد سلفی ها به پارلمان جلوگیری کرد بلکه زمینه پیروزی شیعیان را درانتخابات اخیر پارلمانی فراهم ساخت.
از مجموع 50 کرسی پارلمانی ،شیعیان 17 کرسی را به دست آوردند واین امر نشان میدهد که امیر کویت با تقویت شیعیان این کشور تلاش می کند تا حضور سلفی ها وهواداران اخوان المسلمین را کمرنگ کند.
اما آنکارا به عنوان پایتخت نظامی خلافت اسلامی وظیفه دارد تا با کمک نظامی به سلفی ها زمینه سرنگونی دولت علوی بشار اسد را فراهم وبه تشکیل یک خلافت اسلامی در شامات کمک کند. دولت به ظاهر اسلام گرای رجب طیب اردوغان که حزب عدالت وتوسعه را امتدادی از اخوان المسلمین مصر می داند معتقد است که شکل گیری خلافت اسلامی می تواند به باز سازی بخشی از امپراطوری از دست رفته عثمانی کمک کند. اگر چنین دولتی در عراق وسوریه شکل گیرد قطعا زمینه حضور جغرافیائی دولت حزب توسعه وعدالت ترکیه در دو همسایه مساله دار این کشور فراهم خواهد شد. رخدادهای تونس ،ولیبی وپیروزی اسلام گریان در این دو کشورنیززمینه را برای تحقق ایده شکل گیری یک خلافت اسلامی فراهم کرده است.
به همین دلیل در گیری های خونین 21 ماهه سوریه وحضور سلفی ها وهواداران اخوان المسلمین از 15 کشور عربی در سوریه ونیز تظاهرات اخیرعراق بی ارتباط با طرح تشکیل خلافت اسلامی اخوان المسلمین مصرنیست.

اما سکولارها ولیبرالها در مصر وسوریه سریعا ازعملیات اخوان المسلمین برای تشکیل یک خلافت اسلامی با رویکرد " سلف صالح" رمز گشائی کردند. تقابل شدید طیف لیبرالها و سکولارهای مصر با جریان های اسلام گرائی مصرنشان میدهد که جامعه میانی و مسیحیان قبطی از شکل گیری چنین خلافتی بشدت نگران شده اند.
سوریه نیزکه نقطه توقف وشکست خلافت فاطمی ها در قرن ششم هجری قمری تلقی می شود مورد توجه اخوان المسلمین قرار دارد . لذا تلاش اخوان المسلمین برای سرنگونی دولت علوی بشار اسد در چارچوب استراتژی این جنبش اسلام گرا برای ایجاد خلافت اسلامی قرار دارد.
درست است که رخدادهای اخیر جهان عرب در مصر،تونس ، لیبی ویمن در چارچوب یک موج بیداری اسلامی قرار دارد اما این بیداری اسلامی اهدافی کاملا ژئو استراتژیکی به همراه دارد. تقابل آشکار اخوان المسلمین با نفوذ تشیع در شمال افریقا وخاور میانه در
حقیقت برآیند سیاست این جنبش برای محو آثار تمدن انسانی خلافت فاطمی هااست.
قطر، برخلاف امارات متحده وکویت به دلیل این که از گسترش حوزه نفوذی وهابی ها در خلیج فارس بشدت بیمناک است برای درامان ماندن ازخطروهابی ها رویکردی جانبدارانه از اخوان المسلمین دارد. حضور شیخ یوسف القرضاوی "87 ساله" در قطر می تواند زمینه چسبندگی وهمگرائی حاکمان قطر با اخوان المسلمین را فراهم کند.
شیخ یوسف القرضاوی که تابعیت دو گانه قطری ومصری را دارد یکی از اعضاء نسل اول اخوان را تشکیل میدهد که از40 سال به این سودر قطر اقامت دارد. دولت قطر اخیرا اعلام کرده بود که اگر مردم مصر به قانون اساسی رای مثبت دهند دولت قطر مبلغ 20 میلیارددلار در مصر سرمایه گذاری خواهد کرد.
بنابر این اگر آمریکا وغرب ازاستراتژی خلافت اسلامی اخوان المسلمین رمز گشائی کنند و تشکیل این خلافت را با منافع آمریکا وغرب در تعارض ببینند ممکن است از طرح خود برای سرنگونی دولت بشار است عقب نشینی کنند.

http://www.khabaronline.ir/detail/268242/weblog/hanizadeh

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=5]گاردین و سایر رسانه های همسوی غربی معمولا از این غلتا در مورد ایران زیاد میکنن ینوعی ارزو و خواست قلبی خودشون رو در قبال تحلیل به خورد مخاطب ساده میدن[/size]
[size=5][size=4]اتفاقات سال88 به تاریخ پیوست اینو مطمین باشین چون مسببین اصلی این اشوب ها از قبل هم تو مناظره ها معلوم بود زیر بار امار شورای نگهبان نمی رن بعبارتی برخی از این افراد از دوران ریاست مقام معظم رهبری یعنی حدود 20 سال پیش از شخص ایشون کینه به دل داشتن اینم حرف من نیست صحبت اغلب کارشناسان و استخون خرد کرده های سیاست کشوره چون بخوبی با روحیات موسوی و کروبی اشنا بودن یعنی لجبازی و خودسری موسوی و ساده لوحی کروبی اخرش کار دست نظام داد و افرادی که دهه 60 تیغ برنده و چاقوی نظام بودن علیه دسته ش وارد عمل شدن که نتیجه شد بیش از 100 بیانیه از جنابین موسوی و کروبی اونم علیه نظام و ساختارهاش البته از حق نگذریم همینم که تا الان اینا محاکمه نشدن دال بر اعتدال و عقلانیت بالای نظام هست چون ارزوی بسیاری از افراطیون....اینبود که اصولا صورت مسلیه پاک بشه و کلهم جناح اصلاح طلب مثل نهضت ازادی ممنوع الفعالیت بشن که خدا رو صد هزار مرتبه شکر هیچ گاه این اتفاق نیفتاد و نخواهد افتاد بهرحال این فتنه هنوز تمام نشده چون هنوز عاملین اون در وضعیت حصر خانگی هستن که یقین دارم با درایت حضرت اقا این قضیه به حداقل هزینه ممکن فیصله پیدا می کنه این رو به همه تون قول میدم چون برخورد شدید با اینا چیزیه که اولا ضدانفلاب و دوما متاسفانه برخی کم بصیرتان تندرو میخوان که صدالبته حضرت اقا به خوبی به این مسایل واقفن و قطعا بهترین و مناسب ترین تصمیم رو در مورد ایشان می گیرن[/size][/size]
  • Upvote 5
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
امروز شبکه یک بعد خبر 14 یه مستند جذاب از پاکسازی یرموک و حجرالاسود ریف دمشق نشون داد که تهیه و دیدنش رو به همه دوستان توصیه می کنم.
ارتقای عملکرد ارتش سوریه و آشنا شدنشون با شیوه صحیح جنگ ضد چریکی هم مشهود بود. روحیه خیلی خوبی هم داشتن.
یه صحنه ای هم آخرش داشت که تروریست های اسیر شده رو توی شهر می گردوندن و مردم با هرچی که دستشون بود می زدن و تف و لعنت نثارشون می کردن. این تیکه اش خیلی حال داد icon_cheesygrin
  • Upvote 4
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='bigdelimohamad9' timestamp='1357314651' post='292243']
امروز شبکه یک بعد خبر 14 یه مستند جذاب از پاکسازی یرموک و حجرالاسود ریف دمشق نشون داد که تهیه و دیدنش رو به همه دوستان توصیه می کنم.
ارتقای عملکرد ارتش سوریه و آشنا شدنشون با شیوه صحیح جنگ ضد چریکی هم مشهود بود. روحیه خیلی خوبی هم داشتن.
یه صحنه ای هم آخرش داشت که تروریست های اسیر شده رو توی شهر می گردوندن و مردم با هرچی که دستشون بود می زدن و تف و لعنت نثارشون می کردن. این تیکه اش خیلی حال داد icon_cheesygrin
[/quote]

اونجاش باحال بود زنه داشت میزد تو گوش تروریسته بعد تروریسته گف" من از خونواده شهیدم" بعدش زنه محکمتر زدش یه چیز باحال هم بهش گف من متاسفانه خاطرم نیست...
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='bigdelimohamad9' timestamp='1357314651' post='292243']
امروز شبکه یک بعد خبر 14 یه مستند جذاب از پاکسازی یرموک و حجرالاسود ریف دمشق نشون داد که تهیه و دیدنش رو به همه دوستان توصیه می کنم.
ارتقای عملکرد ارتش سوریه و آشنا شدنشون با شیوه صحیح جنگ ضد چریکی هم مشهود بود. روحیه خیلی خوبی هم داشتن.
یه صحنه ای هم آخرش داشت که تروریست های اسیر شده رو توی شهر می گردوندن و مردم با هرچی که دستشون بود می زدن و تف و لعنت نثارشون می کردن. این تیکه اش خیلی حال داد icon_cheesygrin
[/quote]
ای بابا !
حالا اسمش چی بود!؟
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[right]ارتش سوریه کنترل منطقه «البیاضه» در حلب را بدست گرفت[/right]


[right]به گزارش خبرنگار [url="http://www.farsnews.com"]خبرگزاری فارس[/url] در سوریه، ارتش سوریه کنترل منطقه استراتژیک «البیاضه» در حلب را باز پس گرفت و این منطقه را امن اعلام کرد و عملیات ارتش در دیگر مناطق این استان ادامه دارد.[/right]
[right]دو تک تیرانداز تروریست که در منطقه میدان «باب الحدید» مستقر بودند توسط ارتش سوریه بازداشت شدند.[/right]
[right]از سوی دیگر تروریست‌ها به گروه‌های بسیج مردمی در شهر ادلب حمله کرده و چند تن از آنها را زخمی کردند که مؤذن مسجد «الحجاز» در این درگیری‌ها توسط تروریست‌ها کشته شد.[/right]
[right]همچنین در حادثه‌ای دیگر یک بمب دست‌ساز که توسط تروریست‌ها در یک سطل زباله جاسازی شده بود منفجر شد و از تلفات احتمالی آن اطلاعاتی در دست نیست[/right]


[right][url="http://farsnews.com/newstext.php?nn=13911015000497"][size=6]منبع[/size][/url][/right]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Haj_Rezvan' timestamp='1357318754' post='292258']
[quote name='bigdelimohamad9' timestamp='1357314651' post='292243']
امروز شبکه یک بعد خبر 14 یه مستند جذاب از پاکسازی یرموک و حجرالاسود ریف دمشق نشون داد که تهیه و دیدنش رو به همه دوستان توصیه می کنم.
ارتقای عملکرد ارتش سوریه و آشنا شدنشون با شیوه صحیح جنگ ضد چریکی هم مشهود بود. روحیه خیلی خوبی هم داشتن.
یه صحنه ای هم آخرش داشت که تروریست های اسیر شده رو توی شهر می گردوندن و مردم با هرچی که دستشون بود می زدن و تف و لعنت نثارشون می کردن. این تیکه اش خیلی حال داد icon_cheesygrin
[/quote]
ای بابا !
حالا اسمش چی بود!؟
[/quote]
اره مستند خوبی بود و تو صحنه جنگ بودنش جذابش کرده بود.
فکر کنم از گروه روایت فتح بود. صحنه اخر که مردم تروریست ها را کتک می زدند، یکبار در برنامه راز نشان داده بود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.