death-white

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه (1)

Recommended Posts

[center][size=8][font=georgia,serif]بحران سوریه چگونه آغاز شد[/font][/size][/center]
[center]
[b] [url="http://www.bultannews.com/fa/news/118249/%DA%AF%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%86-%D8%AF%D8%AE%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%B4%DB%8C%D8%B9%D9%87%E2%80%8C%DB%8C-%D8%B9%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%AE%D8%A7%D9%84%D8%AF%DB%8C%D9%87"]گرداندن دختران شیعه‌ی عریان در "خالدیه" [/url][/b]
[/center]
در منطقه "الزهرا"، واقع در شهر حمص، 30 دختر شیعه را بازداشت کرده و آنها را به صورت عریان در منطقه "خالدیه" که به منطقه سلفیان مشهور است گرداندند و به آنان لقب "برده" دادند.

[size=3][background=rgb(255,255,255)][size=3][size=3][size=3][size=3][font=Tahoma][font=Calibri][background=rgb(255,255,255)][color=rgb(51,51,51)][font=tahoma][size=3][size=3][font='Tahoma', 'sans-serif'][size=2][size=3][font=Tahoma][size=3][size=3]به گزارش [b]بولتن نیوز[/b] به نقل از باشگاه خبرنگاران، [/size][/size][/font][/size][/size][/font][/size][/size][/font][/color][/background][/font][/font][/size][/size][/size][/size][/background][/size]در شهر "درعا" که آتش تحولات سوریه از آنجا شروع شد، شخصی به نام "عاطف نجیب" که مسئولیت امنیتی شهر درعا را در اختیار داشت از نزدیکان بشار اسد بود. وی در زمان مسئولیت خود با مردم به صورت استبدادی رفتار می‌کرد و این اقدامات را "دستورات بشار اسد" نام گذاری کرده بود.
[center]
http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1391/10/11/255069_387.jpg
[b]عاطف نجیب[/b][/center]

تحولات زمانی شروع شد که چند کودک به دلیل فضای منفی موجود در رسانه‌ها، شعار "سقوط دولت" سر دادند؛ "عاطف نجیب" پس از دستگیری این کودکان، ناخن‌های دست و پای آنان را کشید و این کودکان را زندانی کرد.

مادران این کودکان نزد وی آمدند و خواستار آزادی کودکان خود شدند، ولی "نجیب" حجاب از سر این مادران کشید و به آنان بی احترامی کرد. پس از این اقدام عاطف نجیب، ریش سفید شهر درعا نزد وی آمد؛ عمامه خود را از سر برداشت و جلوی وی گذاشت و خواستار آزادی کودکان شد؛ ولی نجیب عمامه وی را لگد کرد. (شهر "درعا"، منطقه قبایلی است و برای ریش سفیدان احترام زیادی قائل هستند و کوچکترین بی احترامی به این افراد می‌تواند تبعات زیادی در برداشته باشد و این موضوع به منزله "جنگ" است)

زمانی که بشار اسد از "عاطف نجیب" درباره اوضاع شهر "درعا" سوال کرد؛ وی می‌گفت: "هیچ اتفاقی رخ نداده است"؛ تا زمانی که مردم تظاهرات بزرگی برگزار کرده و به مرکز نیروهای امنیتی حمله بردند و نظامیان را کشتند. روحانی وهابی موجود در مسجد "عمری" شهر درعا، که سال 2000 از عربستان وارد سوریه شده بود؛ طرح حمله به پایگاه نیروهای امنیتی را اجرا کرد و به این ترتیب جرقه بحران زده شد.

پس از این ماجرا آن دسته از گروه‌هایی که به صورت برنامه‌ریزی شده آماده فعالیت بودند، شروع به تحرک کردند و ورود نیرو و سلاح به سوریه از طریق لبنان، آغاز شد. شعار گروه‌های مسلح از ابتدای شروع تحولات این بود که [b]"نظام بشار اسد باید سقوط کند، زیرا یک دولت علوی است". [/b]



مخالفان هیچ خواسته‌ای برای اصلاحات مطرح نکردند و از همان ابتدا خواستار سرنگونی دولت شدند. تحولات سوریه از ابتدا بر اساس اختلافات طایفه‌ای و مذهبی آغاز شد و از همان ابتدا در تمامی تظاهرات، ایران و حزب الله را نفرین کرده، به مساجد شیعیان و علویان حمله می‌کردند و شیعیان را با توجیهات دینی به قتل می‌رساندند. [b]برای مثال در منطقه "الزهرا"، واقع در شهر حمص، 30 دختر شیعه را بازداشت کرده و آنها را به صورت عریان در منطقه "خالدیه" که به منطقه سلفیان مشهور است گرداندند و به آنان لقب "برده" دادند.[/b]



دلیل ادامه مشکلات در حمص "چند طایفه‌ای" بودن این شهر است. در ابتدای درگیری‌ها، سلفیان، 700 خانواده شیعه را مجبور به مهاجرت کرده و خانه آنها را به آتش کشیدند. هفت مسجد شیعه را با تمام وسائل از جمله قرآن‌های موجود در آن به آتش کشیدند و دو حسینیه را نابود کردند. سلفیان برخی از شیعیان را فقط به دلیل آتکه در خانه آنان تربت امام حسین را مشاهده کرده بودند، به آنها اتهام کافری زدند و به قتل رساندند. سلفیان سوریه با ذکر "لا الله الا لله"، اقدام به بریدن سر علویان و شیعیان سوری می‌کنند و می‌گویند که ما پس از این اقدام به بهشت می‌رویم؛ این موضوع یک ادعا نیست و ما تمام فیلم‌ها و عکس‌های موجود، این موضوع را تأیید می‌کند.

[color=rgb(255,0,0)][b]نقش برخی از پناهندگان در بحران سوریه[/b][/color]

از موضوعات بسیار مهم در سوریه، پناهندگان فلسطینی هستند. مدت‌ها پیش شخصی به نام "شاکر العبسی" در اردوگاه پناهندگان فلسطینی "عین الحلوه"، واقع در شهر "صیدا" لبنان زندگی می‌کرد؛ وی در گذشته، عضو جنبش فتح فلسطین بود که بعدها به جمعیت "فتح انتفاضه" در لبنان ملحق شد.

[b][center]
شاکر العبسی[/center][/b][center]

"العبسی"، عملیات‌ تروریستی بسیاری در سوریه انجام داد و اقدام به جمع‌آوری نیرو کرد که توسط نیروهای امنیتی سوری دستگیر شد. پس از آنکه وی از زندان آزاد شد؛ به لبنان گریخت تا پایه‌های یک جریان سلفی برای فعالیت در سوریه را آماده کند.

[b]"بهیه حریری"، خواهر "رفیق حریری"، نخست‌وزیر اسبق لبنان به صورت مخفیانه، پرونده‌های امنیتی لبنان و سوریه را در اختیار وی قرار می‌داد. بهیه حریری در سال 2004 با رئیس امنیت داخلی آمریکا جلسه‌ای داشت؛ در این جلسه به وی دستور داده شد تا راه های ورود گروه‌های سلفی به شمال لبنان برای فعالیت علیه حزب‌الله و سوریه و همچنین ایجاد توازن قوی در لبنان برای مقابله با شیعیان را فراهم کند؛ ولی این موضوع شکست خورد.[/b]
http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1391/10/11/255067_767.png
[b]بهیه حریری[/b]


[/center][center]
http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1391/10/11/255076_570.png[/center][center]
[b]بهیه حریری در کنار اردوغان[/b]
[/center]
در حال حاضر یک شیخ سلفی به نام "احمد الاسیر" در شهر "صیدا" فعالیت می‌کند؛ وی به کمک یک عضو دستگاه اطلاعات قطر و با حمایت مالی این کشور سعی در گسترش فکر سلفی در لبنان دارد. "الاسیر" به این دلیل شهر "صیدا" را انتخاب کرد که این شهر معروف به دروازه جنوب لبنان است، به دلیل آنکه این شهر اکثریت سنی مذهب دارد؛ وی سعی داشت صیدا را به تصرف در آورده و مانع ارتباط حزب‌الله با شیعیان جنوب لبنان شود.
[b][center]
http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1391/10/11/255079_708.jpg[/center][/b][b][center]
احمد الاسیر
[/center][/b][center]
[color=rgb(255,0,0)][b]خیانت‌های اخوان‌المسلمین سوریه به اسد[/b][/color]

بعد از آنکه حافظ اسد، اخوان‌المسلمین سوریه را سرکوب کرد، بازماندگان این گروه برای ادامه فعالیت، تحت پوشش طرفداران حزب بعث وارد دستگاه‌های حکومتی شدند؛ این افراد به عنوان راه‌های نفوذی قلمداد شده و هر زمان که مسئولان اخوان‌المسلمین در خارج از سوریه اراده می‌کردند؛ می‌توانستند از آنان برای ضربه زدن به این کشور استفاده کنند. آنها فکر می‌کردند که حزب بعث، تمام فعالیت‌ها در سوریه را کنترل می‌کند و بر دولت تسلط دارد. مسئولان اخوان‌المسلمین تصور کردند که بشار اسد، مانند پدرش نیست و وی هنوز جوان است و از سیاست چیزی نمی‌فهمد.

پس از بروز جنگ‌های کویت و حمله آمریکا به عراق، مخالفان سعی کردند، بشار اسد را به امور خارجی مشغول کرده و خود را وارد پست‌های کلیدی دولت کنند. این افراد با گذشت زمان فعالیت خود علیه دولت را با انتشار روزنامه و راه‌اندازی شبکه‌های خبری آغاز کردند. برای مثال زمانی که سرمایه‌ای وارد کشور می‌شد؛ مخالفان برای بدنام کردن دولت، این سرمایه را میان افراد بسیار کمی تقسیم می‌کردند.

افراد نفوذی اخوان‌المسلمین برای ادامه این طرح، نظارت بر مرزهای سوریه بسیار کاهش دادند. کابینه‌های سابق دولت زمانی که با بشار اسد جلسه‌ای برگزار می‌کردند؛ درباره وضعیت کشور تصویر غلطی به وی ارائه می‌دادند و گزارش‌های ارائه شده هیچ یک از مشکلات موجود در جامعه را منتقل نمی‌کرد.

برای مثال شخصی به نام "ایاد غزال"، یکی از مسئولان امنیتی استان حمص بود؛ وی از اعضای سابق اخوان‌المسلمین بود و بعدها وارد ارتش سوریه شد. "غزال" در زمان حضور خود در ارتش، عکسی با بشار اسد داشت و آن را در دفتر کار خود نصب کرده بود. وی در حمص "فاصله طبقاتی" ایجاد کرده و به مردم پایین دست ظلم می‌کرد و درآمد روزانه آنها را به زور تصرف می‌کرد. ساکنان شهر حمص بارها قصد داشتند از وی شکایت کنند ولی راه ارتباطی با بشار اسد از سوی وی قطع شده بود و اجازه رسیدن شکایات به رئیس‌جمهور را نمی‌داد. هرگاه شخصی برای شکایت به "ایاد غزال" مراجعه می‌کرد؛ وی عکسی که در زمان حضور خود در ارتش با بشار اسد گرفته بود را به شاکی نشان می‌داد و مردم فکر می‌کردند که بشار اسد از اقدامات وی حمایت می‌کند.[/center][center]

http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1391/10/11/255098_993.jpg
[b]ایاد غزال[/b][/center]



در سال 2005 تحقیقی درباره قتل چهار شهروند سوری به دست "ایاد غزال" و فساد مالی بزرگ وی در طرح "تروی شهر حمص" انجام شد؛ ولی "غزال" روزنامه‌ای را که اقدام به انتشار این تحقیق کرد را مسدود کرد. "ایاد غزال" طرح دیگری به نام "آرزوی حمص بزرگ" داشت؛ طبق این طرح وی قصد داشت مسیر زیر زمینی را از حمص به منقطه "قصیر" در لبنان حفر کند؛ ولی این طرح شکست خورد و در حال حاضر از تونل‌های احداثی این طرح، برای تردد گروه‌های مسلح و قاچاق سلاح از لبنان به سوریه استفاده می‌شود

علاوه بر زمینه سازی شیوخ عربستان، نفوذی های پناهنده از فلسطین و اخوان المسلمین، از فساد رایج در جامعه سوریه نیز باید به عنوان یکی از عوامل بحران فعلی سوریه نام برد.

این گزارش برگرفته از مصاحبه خبرنگار نسیم در سوریه تهیه شده است.
http://www.bultannews.com/fa/news/118249/%DA%AF%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%86-%D8%AF%D8%AE%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%B4%DB%8C%D8%B9%D9%87%E2%80%8C%DB%8C-%D8%B9%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%AE%D8%A7%D9%84%D8%AF%DB%8C%D9%87


گزارش فوق به نظر اینجانب تا حدی متعادل بود و به نوعی نشان داد که دلایل اولیه اعتراض مردم واقعا ظلم کارگزاران حکومت اسد بود و نشان داد که چقدر نداشتن یک دولت منتخب و درواقع انقلابی و اسلامی میتواند به مسیر دیکتاتوری برسد- البته اشاره به کم اطلاعی اسد و بسته بودن راههای رساندن اعتراض به او هم نکته مهمی بود که شاید گوینده سعی در توجیه عدم انتصاب این ظلمها به اسد داشت امابه گمان اینجانب این موضوع رافع مسئولیت نیست و تنها میتواند نشان از کم تجربگی ایشان و به ارث بردن یک نظام دیکتاتور را دارد
اما آنچه درادامه به شدت جلب توجه میکرد رشد رفتارهای تکفیری و به شدت افراط گرایانه وهابی دراین گروه و در ادامه اعتراضات مردمی است که با دیدن تربت مقدس سیدالشهدا سر بریدند و یا دختران شیعه را لخت و بعنوان اسیر گرداندند(رفتارهای به شدت قساوت آمیز در کشتار بی گناهان و حضور القاعده و ارتباط با اسرائیل خود تا کنون گواه کافی بوده است) فراموش نشود که هیچ گونه ظلمی در هیچ ابعادی توجیه کننده این رفتار متقابل از این گروه نیست.
به راستی آیا همینان و اجداد همینان نبودند که سید مظلومان عالم را سر بریدند و خاندان او را بدون پوشش به اسرارت بردند؟؟؟؟؟
این چه دین و آئینی است که ما داریم و ادعای شیعه بودن هم داریم اما صرف تنفر از نظام اسد باعث حمایت از این مرتدین و جانیان واقعی میشود؟ واقعا حمایت از دشمنان حسین علیه السلام کجا و ادعای شیعه بودن کجا؟
همینان نیستند که آرزوی نابودی مقبره حضرت زینب را دارند؟ لازم به ذکر است که رفتار تند این سلفیان و وهابیان مورد تایید گروهها و فرقه های دیگر برادران اهل سنت هم نیست اما نتاسفانه فعلا این گروههای تند رو رهبری جریان معارضان را به دست گرفتند
مشخصات این گروه افراطی به طرز عجیبی با مشخصات یاران سفیانی همخوانی دارد - واقعا حتما باید امام زمان بیاید و این شیعه کشان شمشیر درمقابل ایشان بکشند تا برخی از دوستان ما باطل بودن این گروه را باور کنند؟
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
يه خبر از عمار بصورت پيامكي منتشر شده مبني بر دستگيري برادر ايمن الظواهري ( جانشين بن لادن و مرد شماره يك القاعده در حال حاضر ) توسط نيروهاي امنيتي سوريه در شهر درعا

همچنين اسارت 800 شورشي تروريست در داريا طي چند روز گذشته رو هم شبكه خبر گذاشته
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[right]به گزارش [url="http://www.farsnews.com"]خبرگزاری فارس[/url]، روزنامه لبنانی «الاخبار» در شماره امروز خود در مقاله‌ای به قلم «ناصر شراره»، نویسنده لبنانی از سخنرانی سخن گفت که قرار است، به زودی «بشار اسد»، رئیس جمهوری سوریه تحت عنوان سخنرانی راهبردی بحران سوریه آن را ایراد کند.[/right]
[right]شراره در این باره می‌نویسد: منابع آگاه پیش‌بینی می‌کنند که رئیس جمهوری سوریه ظرف روزهای آینده سخنرانی مهمی را در خصوص دیدگاه‌هایش در قبال بحران سوریه ایراد کند.[/right]
[right]بر اساس این گزارش، منابع آگاه در گفت‌وگو با روزنامه الاخبار افشا کردند که محتوای این سخنرانی با مضمون نامه‌ای که «فیصل المقداد»، معاون وزیر خارجه سوریه در سفر به مسکو حامل آن بود و هفته پیش با مقامات آن دیدار داشت، تفاوتی ندارد.[/right]
[right]به گفته این منابع، طی سفر اخیر «اخضر ابراهیمی»، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه به دمشق و دیدار با مقامات سوری، مسکو با دمشق تماس گرفته و خواستار اطلاع از موضع آنها در دیدار با ابراهیمی درباره بحران سوریه پیش از رسیدن ابراهیمی به روسیه شده است.[/right]
[right]به همین منظور بشار اسد، معاون وزیر خارجه خود را راهی مسکو کرد تا مقامات روس را از موضع دمشق مطلع کند و در آنجا بود که المقداد موضع و دیدگاه بشار اسد در قبال بحران سوریه و حل این بحران را به اطلاع «میخائیل بوگدانوف»، همتای روسی‌اش رسانده است.[/right]
[right][color=#b22222][b][i]این منابع تاکید می‌کنند که از جمله نکات بسیار مهم در طرح بشار اسد برای حل بحران سوریه «نامزدی وی برای انتخابات ریاست جمهوری سوریه در سال 2014 در کنار نامزدهای دیگر است» که تاکنون مورد اعتراض قرار نگرفته است.[/i][/b][/color][/right]
[right]اما از دیگر نکات و موارد مذکور در طرح راهبردی بشار اسد برای پایان دادن به بحران سوریه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که در صورت دستیابی به توافق برسر آن طرح «ژنو 2» نام خواهد گرفت:[/right]
[right][color=#0000cd][i]- برقراری آتش‌بس بین طرف‌های درگیر [/i][/color][/right]
[right][color=#0000cd][i]- حضور و استقرار ناظران بین المللی در سوریه جهت نظارت و اشراف بر اجرای آتش‌بس [/i][/color][/right]
[right][color=#0000cd][i]- تشکیل مجلس موسسان اصلاح قانون اساسی سوریه [/i][/color][/right]
[right][color=#0000cd][i]- تشکیل دولت وحدت ملی [/i][/color][/right]
[right][color=#0000cd][i]- برگزاری انتخابات پارلمانی آزاد و سالم با نظارت بین المللی[/i][/color][/right]
[right][color=#b22222][b][i]سخنرانی بشار اسد درباره مسائل منطقه ای [/i][/b][/color][/right]
[right]به گفته این منابع انتظار می‌رود، سخنرانی راهبردی اسد تنها راه‌حلی برای بحران این کشور نباشد، بلکه رئیس جمهوری سوریه در سخنرانی خود به مسائل منطقه‌ای نیز بپردازد و دیدگاه جامع و کاملی درباره مشکلات منطقه‌ای ارائه دهد که با استقرار و ثبات منطقه‌ای در ارتباط است.[/right]
[right][color=#ff0000][i]این منابع اظهار می‌کنند: براین اساس بشار اسد خواستار به رسمیت شناختن موضوع سوریه در قبال حمایت از دو قضیه فلسطینی و لبنان و مقاومت آنها خواهد شد. سپس خواستار مشروعیت و به رسمیت شناختن تلاش سوریه برای آزاد سازی سرزمین‌های اشغالی خود خواهد شد، اما این بار این سرزمین‌ها تنها جولان را دربرنخواهد گرفت، بلکه «اسکندرون» را نیز شامل خواهد شد.[/i][/color][/right]
[right]اما در خصوص ایراد سخنرانی بشار اسد، منابع مذکور اعلام می‌کنند که زمان ایراد این سخنرانی تا حدود زیادی وابسته به برخی متغییرها دارد که اولین آنها در «تغییر و تحولات جاری در عرصه میدانی سوریه» نمود پیدا می‌کند تا دمشق این واقعیت را به اثبات برساند که نظام دمشق توانایی تعیین سرنوشت درگیری‌های کنونی را دارد و اگر به ظاهر معارضان مسلح در برخی نقاط و برای مدتی موفقیت‌هایی را احراز کرده‌اند، این موضوع در بلندمدت هیچ‌گاه مصداقیت نخواهد داشت و این معارضان هیچ‌گاه نخواهند توانست موجبات براندازی نظام را فراهم کنند، مگر آنکه دخالتی نظامی خارجی در کشور صورت گیرد که این نیز امری غیرممکن و نامحتمل است، چون چنین دخالتی با مخالفت سرسختانه روسیه، چین و ایران مواجه خواهد شد که به شدت مخالف روی آوردن دشمنان سوریه به این گزینه هستند.[/right]
[right][i][color=#0000cd]از سوی دیگر آمریکایی‌ها تقریبا به این باور تقریبا کامل رسیده‌اند که در عمل توان مقابله و غلبه بر گروه‌ها و جماعت‌های تکفیری مسلح فعال در سوریه را ندارند و سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه نزدیک به یقین رسیده‌اند که تلاش‌های آمریکا در این خصوص با ناکامی و شکست مواجه شده است.[/color][/i] همچنین برای آمریکا ثابت شده که این گروه‌ها و جماعت‌ها در حال اجرای طرحی است که زیان آن برای آمریکا در سوریه بسیار بیشتر از حاکمیت نظام کنونی در این کشور است.[/right]
[right][color=#b22222][b][i]موضوعات مورد مناقشه[/i][/b][/color][/right]
[right][color=#ff0000][i]همانطور که ملاحظه شد، طرح اسد برای حل بحران سوریه حائز نکاتی است که بی‌تردید مناقشه‌ها و بحث و جدل‌هایی را به دنبال خواهد داشت [b]و اولین نکته‌ای در این طرح حذف شده قضیه «کناره‌گیری بشار اسد» از قدرت است.[/b][/i][/color][/right]
[right]در این ارتباط بی‌تردید مسکو و واشنگتن بحث‌ها و گفت‌وگوهایی داشته و با یکدیگر تبادل نظر داشته‌اند [b][i][color=#0000cd]و به نظر می‌رسد، هر دو کشور به این توافق رسیده‌اند که قضیه برکناری اسد از قدرت را به صندوق‌های رای و انتخابات ریاست جمهوری موکول کنند [/color][/i][/b]که مقرر شده است،‌ در سال 2014 میلادی برگزار شود و این موضوعی است که اسد نیز با شرط موافقت طرف‌های دیگر (معارضان و کشورهای حمایت‌کننده از آنها) با آن موافقت کرده است.[/right]
[right]اما در خصوص اصلاح قانون اساسی باید گفت، موضوع اصلی که در اصلاح قانون اساسی سوریه مورد توجه قرار خواهد گرفت، تعیین نظام آینده حاکم بر سوریه است، اینکه این نظام باید پارلمانی باشد یا ریاستی، این درحالی است که بشار اسد با شکل پارلمانی نظام بیش از ریاستی آن موافق است که در صورت تصویب چنین نظامی به معنای انتخاب رئیس جمهوری سوریه توسط پارلمان و نه از طریق انتخاب مستقیم مردم است، در واقع می‌توان گفت که تلاش می‌شود، نظامی شبیه نظام کنونی حاکم بر لبنان در سوریه نیز به اجرا گذاشته شود.[/right]
[right][color=#0000cd][i]براین اساس منابع سوری پیش‌‌بینی می‌کنند، در صورتی‌که امور بر وفق مراد در جریان باشد، دولت وحدت ملی تشکیل خواهد شد که بر اصل «یک سوم» مبتنی باشد، [/i][/color][i]به این معنا که یک سوم چنین دولتی را نمایندگان نیروهای معارض و یک سوم دیگر را نمایندگان جریان‌های مستقل و یک سوم را نمایندگان حزب بعث به خود اختصاص خواهند داد، با گرایش به اینکه شخص نخست‌ وزیر از میان جریان مستقل انتخاب شود، اگر چه در مناقشه برسر این امر آشکار شد که این گرایش وجود دارد که فردی چون «هیثم مناع» از جریان معارض پست نخست وزیری یا معاونت آن را احراز کند،‌ به ویژه آنکه وی رابطه بسیار خوبی با بغداد دارد و این موجب می‌شود تا بغداد به راحتی بتواند وی را به سمت تهران متمایل کند.[/i][/right]
[right]این منابع در پایان اظهار می‌کنند که اگر طرح اسد با مخالفت خاصی مواجه نشود و موانع و چالش‌های پیش روی آن برداشته شوند و مسکو و واشنگتن برسر آن به توافق اولیه برسند، به صورت جدی در نشست نیمه ژانویه بین وزرای خارجه آمریکا و روسیه با حضور اخضر ابراهیمی مورد بحث و رایزنی قرار خواهد گرفت تا پس از توافق نهایی برسر آن به عنوان طرح «ژنو 2» به شورای امنیت ارائه شود.[/right]
[right]بر اساس این گزارش، سرانجام اینکه نشست آینده پوتین و اوباما اعلامی جهت پذیرش این طرح و اعلام حل بحران سوریه خواهد بود.[/right]


[right][url="http://farsnews.com/newstext.php?nn=13911016001070"][size=6]منبع[/size][/url][/right]
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به گزارش [url="http://www.farsnews.com"]خبرگزاری فارس[/url] به نقل از روزنامه انگلیسی «[url="http://www.independent.co.uk/news/world/middle-east/syrian-regime-captures-alqaida-chiefs-brother-on-aid-mission-8439147.html"][color=#ff0000][i]ایندیپندنت[/i][/color][/url]»، گزارش شده است که برادر رهبر القاعده در سوریه بازداشت شده است.
بنا بر این گزارش، «محمد الظواهری» در حالی که قصد داشته با سران مخالفان مسلح دیدار کند، در منطقه «درعا» در جنوب غرب سوریه توسط نیروهای دولتی دستگیر شد.
همزمان اعضای گروه‌های مسلح مخالف دولت سوریه با تائید این خبر، مدعی شده‌اند که «الظواهری» برای اقدامات انسان‌دوستانه به سوریه رفته و نقشی در درگیری‌ها نداشته است. این گروه‌ها مدعی‌اند که وی حامل طرح آتش‌بس موقتی بوده تا بتوان کمک‌های انسان‌دوستانه را به سوریه منتقل کرد. این ادعا در حالی مطرح شده که محمد الظواهری از فرماندهان برجسته گروه‌های نظامی القاعده به شمار می‌آید.
«ایمن الظواهری» که پس مرگ «اسامه بن لادن» به رهبری القاعده رسیده، پیش از این رفتن به سوریه و مبارزه با دولت این کشور را وظیفه مسلمانان دانسته و به مخالفان نسبت به دریافت حمایت از غرب هشدار داده بود.
دولت سوریه پیش از این هم بارها از حضور گروه‌های تندرو در این کشور خبر داده بود. حتی رسانه‌ها و دولت‌های غربی نیز حضور چنین گروه‌هایی را تائید کرده و در مواردی گروه‌هایی چون «جبهه النصره» از سوی آمریکا در لیست گروه‌های تروریستی قرار گرفته‌اند.
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13911016000808
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[center]چگونه بحران سوریه آغاز شد (3)[/center]
[center]
[b] [url="http://www.mashreghnews.ir/fa/news/183416/%D9%81%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%87%D8%A7%D9%86-%D8%AA%D8%B1%DA%A9%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%A8%D8%B1%DA%AF-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AF-%D9%87%D8%B3%D8%AA%D9%86%D8%AF-%D8%A2%DB%8C%D8%A7-%D9%85%D8%A7%D9%87%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AF-%D9%88%D8%A7%D8%B1%D8%AF-%D8%B5%D8%AD%D9%86%D9%87-%D9%85%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D8%AF-%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D9%88%DB%8C%D8%B1"]فرماندهان ترکی که برگ برنده اسد هستند/ آیا ماهر اسد وارد صحنه می شود + تصاویر [/url][/b]
[/center]
[indent=1]گروهی نظامی در سوریه به نام "تیم چهارم" به فرماندهی "ماهر اسد"، برادر بشار اسد وجود دارد که از نظر نظامی، تسلیحاتی و اطلاعاتی در بالاترین سطح قرار دارد.[/indent]
[img]http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1391/10/13/256282_698.jpg[/img][color=#FF0000][b]گروه بین‌الملل مشرق--[/b][/color] در گزارش قسمت[b] [/b][url="http://www.mashreghnews.ir/fa/news/182017/%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D8%B2%D8%AF%D9%88%D8%A7%D8%AC-%D8%A8%D8%A7-%D8%AF%D8%AE%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%AA%D8%A7-%D8%AA%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D8%AA-%DA%A9%D9%88%D8%AF%DA%A9%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AD%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%B9%DA%A9%D8%B3"]اول[/url][b] [/b]و[b] [/b][color=#800000][b][url="http://www.mashreghnews.ir/fa/news/182695/%D8%AF%D8%AE%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%B4%DB%8C%D8%B9%D9%87%E2%80%8C%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%A8%D9%87-%D8%B5%D9%88%D8%B1%D8%AA-%D8%B9%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%AE%D8%A7%D9%84%D8%AF%DB%8C%D9%87-%DA%AF%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%B4%D8%AF%D9%86%D8%AF-%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%A7%D8%B7%D8%B1%D9%81%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%B4%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D8%B3%D8%AF-%D8%A8%D9%87-%D8%A7%D9%88-%D8%AE%DB%8C%D8%A7%D9%86%D8%AA-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86%D8%AF-%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D9%88%DB%8C%D8%B1"]دوم[/url]، [/b][/color]نقش آل سعود در آغار بحران سوریه و چگونگی خیانت کردن اطرافیان اسد به وی بررسی شد. در این گزارش نیز سعی شده به برگ‌های برنده اسد و چشم اندازه سوریه پرداخته شود.

پس از آغاز تحولات، مفسدان دولت و وابستگان به اخوان‌المسلمین، یکی پس از دیگری از دولت فرار کرده و به دبی و یا قطر می‌گریختند؛ در حال حاضر دولت از چنین اشخاصی به طور نسبی پاک شده است. پس از گذشت نزدیک به 2 سال از تحولات سوریه مردم کشور متوجه توطئه بین‌المللی علیه کشور خود شده و در حال حاضر، 80 درصد مردم، حامی دولت و بشار اسد هستند.

[color=#0000CD][img]http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1391/10/13/256277_328.jpg[/img]گروهی نظامی در سوریه به نام "تیم چهارم" به فرماندهی "ماهر اسد"، برادر بشار اسد وجود دارد که از نظر نظامی، تسلیحاتی و اطلاعاتی در بالاترین سطح قرار دارد. برای مثال انفجار ساختمان امنیت ملی سوریه که به دلیل خیانت یکی از مسئولان ارتش رخ داده بود، در ساعت 7.30 صبح اتفاق افتاد؛ ولی به دلیل حضور "تیم چهارم" در مکان حادثه، هیچ فردی از این خبر تا ساعت 12 مطلع نبود. "ماهر اسد"، یک شخصیت نظامی بسیار قدرتمند است. اگر "گروه چهارم" وارد صحنه درگیری سوریه شود؛ دیگر نمی‌توان برای موضوع سوریه راه حلی سیاسی پیدا کرد. پس از انفجار در ساختمان امنیت ملی در دمشق، "گروه چهارم" به مسلحان مخالف دولت در منطقه "التضامن" حمله کرد و در عرض دو ساعت بیش از دو هزار تروریست را کشت.[/color]


[center][img]http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1391/10/13/256284_883.jpg[/img][/center]
[center][color=#FF0000][b]بشار اسد در کنار ماهر اسد[/b][/color]

[img]http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1391/10/13/256286_324.png[/img]
[color=#0000CD][b][color=#FF0000]انفجار ساختمان امنیت ملی سوریه[/color][/b][/color]
[/center]
شما در حال حاضر می‌بینید که هیچ تظاهراتی دیگر در سوریه انجام نمی‌شود زیرا اعتماد مردم به دولت در حال افزایش است. امروز بحران سوریه بسیار محدود شده، زیرا ارتش قدرت خود را گسترش داده و می‌داند که چگونه با گروه‌های مسلح مبارزه کند، از سوی دیگر بحران سوریه حامیان خود را از دست داده و فقط از سوی دولت ترکیه که "بر موج تحولات کشور سوار شده و به دنبال کسب مال است"، اداره می‌شود و راه های غیر رسمی لبنان که از طریق آن گروه‌های مسلح وارد سوریه می‌شوند.

[color=#FF0000][b]* برگ‌های برنده سوریه:[/b][/color]

سوریه در حال حاضر دو برگ برنده دارد یکی گروه‌های فلسطینی و دیگری کردها. در دیدار اخیر "ولید معلم"، وزیر خارجه سوریه با "جفری فلتمن"، در مقر سازمان ملل، وزیر خارجه سوریه به فلتمن هشدار داد که [color=#0000CD]در حال حاضر 4000 فدایی کرد داریم و در صورت لزوم به هر یک از آنان یک موشک "کورنت" می‌دهیم تا به ترکیه حمله کنند.[/color]

[center][img]http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1391/10/14/256385_670.jpg[/img]
[color=#FF0000][b]"ولید معلم"، در دیدار با "جفری فلتمن"[/b][/color][/center]

موشک "کورنت"، یک موشک روسی است که ارتش سوریه آن را پیشرفته کرد و در اختیار حزب الله لبنان قرار داد. در سال 1995، جنگ سردی میان سوریه و روسیه رخ داد؛ روسیه در آن زمان سلاح‌های قدیمی خود را در اختیار سوریه قرار می‌داد و این باعث سردی روابط میان دو کشور شده بود؛ حافظ اسد پس از این موضوع، طرحی ارائه داد که طی آن سلاح‌های قدیمی روسیه توسط ارتش سوریه پیشرفته می‌شدند. بعد از اجرای این پروژه، در یکی از رژه‌های ارتش سوریه، سه موشک جدید با نام های "قاسیون"، "تشرین اول" و "تشرین دوم" رونمایی شد که این موشک‌ها بسیار پیشرفته بودند و روسیه به دلیل وجود این موشک‌ها ابراز تعجب کرد.

[center][img]http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1391/10/13/256283_538.jpg[/img]
[color=#FF0000][b]موشک "کورنت"[/b][/color][/center]

پس از دیدار "ولید معلم" و "جفری فلتمن"، یک موج سیاسی بسیار بزرگ به راه افتاد؛ بخشی از گروه‌های مسلح اعلام کردند؛ سوریه با آمریکا علیه مخالفان به توافق رسیدند. میان گروه‌های مسلح نیز شایعه‌ای منتشر شد که می‌گفتند؛ "آمریکا اگر می‌خواست، می‌توانست بشار اسد را در عرض یک ساعت از بین ببرد؛ پس اگر دولت اسد همچنان تا به حال پا برجاست برای این است که آمریکا نمی‌خواهد وی برود". پس از این موضوع بسیاری از مسلحان سلاح خود را تحویل دادند و تظاهرات نیز دیگر برگزار نشد.

[color=#0000CD]بیش از 600 هزار فلسطینی به صورت منظم و سازمان یافته در سوریه وجود دارند؛[/color] این فلسطینیان در پوشش گروه‌های نظامی و توسط ارتش در حال آموزش هستند. در خارج از سوریه احزاب لبنانی مانند حزب الله، حزب "امل" و حزب بعث لبنان، از طرفداران بشار اسد هستند؛ این سه حزب شاخه‌های نظامی دارند و آماده کمک‌رسانی به دولت دمشق هستند.

[color=#0000CD]کردهای سوریه که جمعیت آنها بیش از 1.5 میلیون نفر است، از طرفداران دولت بشار اسد هستند. "عبدالله اوجولان"، رهبر "پ‌ک‌ک" اعلام کرده است که من 4000 فدایی دارم که همه آنها را برای بشار اسد قربانی خواهم کرد.[/color][color=#0000CD]سوریه چهار فرماند ارشد ارتش ترکیه را در اختیار دارد که ترکیه اعلام کرده بود در صورت آزادی این چهار نفر، "ریاض الاسعد"، رئیس گروه‌های مسلح مخالف دولت را به دمشق تحویل خواهد داد؛ اما سوریه اعلام کرد؛ ریاض الاسعد را که هر زمان اراده کنیم می‌توانیم دستگیر کنیم و در ازای آزادی فرمانده ترک، آزادی "عبدالله اوجولان" را می‌خواهیم. [/color]این چهار افسر ارتش ترکیه، زمانی که ارتش سوریه در عملیاتی برون مرزی در خاک ترکیه قصد دستگیری "حسین هرموش"، یکی از فرماندهان گروه‌های مسلح مخالف دولت را داشت، دستگیر شدند. وجود این چهار فرمانده ارشد ارتش ترکیه، باعث شده تا ترک‌ها هر چه قدر هم سعی در ایجاد تنش داشته باشند، هرگز با سوریه وارد جنگ نشوند.

[center][img]http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1391/10/13/256279_708.jpg[/img]
[color=#FF0000][b]عبدالله اوجولان[/b][/color][/center]

نظام و ارتش سوریه می‌دانند که کردها همیشه نسبت به اوضاع خود معترض بودند و ارتش سوریه با علم به این موضوع، تحقیقات استراتژیک درباره آنان انجام داد و مشاهده کرد که کردها درهیچ جای جهان امنیت ندارند. تمامی کردهای جهان یک ناسیونالیستی نسبت به ملیت خود دارند و آرزوی آنها ایجاد یک دولت کردی واحد است. بشار اسد در مرحله اول منطقه "حسکیه" را در اختیار کردها قرار داد؛ شناسنامه سوری برای آنها صادر کرد و به اقدام به توزیع اراضی میان آنان کرد؛ دولت سوریه همچنین مدارسی در اختیار آنها قرار داد تا زبان کردی را تدریس کنند و به آنها اجازه ورود به ارتش و پرلمان را داد. حافظ اسد حزب کارگر کردستان را تأسیس و بشار اسد این حزب را قدرتمند کرد.

منطقه اشغالی جولان که بیش از چهار میلیون علوی و دروزی طرفدار بشار اسد در آن زندگی می‌کنند برگ‌ برنده دیگر بشار اسد است.


[color=#FF0000][b]* سوریه، حماس و آرمان فلسطین:[/b][/color]

سوریه درباره ماهیت جنبش حماس و وابستگی آن به جریان اخوان‌المسلمین اطلاع داشت؛ ولی به دلیل موضوع فلسطین و درخواست سید حسن نصرالله، به آنها اجازه ورود و فعالیت در سوریه را داد. در اولین اقدام بشار اسد دستور داد تا به فلسطینیان شناسنامه سوری و یا اقامت دائم بدهند و دستور داد تا با آنان مانند شهروندان سوریه برخورد شود. بشار اسد در میان فلسطینیان 50 هزار شغل دولتی تقسیم کرد و به ارتش دستور داد تا به آنان آموزش نظامی دهند. در حال حاضر بزرگترین ارتش فلسطین به نام "ارتش آزادی بخش" در سوریه تشکیل شده و وجود دارد. دولت سوریه هرگز به جبهه‌بندی های فلسطینی توجهی نکرد و گروهی تشکیل داد به نام "فتح انتفاضه" و فلسطینیان سوریه را در آن عضو کرد. حماس و فتح بسیار سعی کردند تا اردوگاه های سوریه را به محل نفوذ خود و مبارزه با دولت سوریه تبدیل کنند؛ ولی اقدامات بشار اسد از این موضوع جلوگیری کرد.

[center][img]http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1391/10/13/256280_763.png[/img]

[img]http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1391/10/13/256281_928.jpg[/img][/center]

سه انفجار بزرگ سوریه در اردوگاه‌های فلسطینیان رخ داد که این اتومبیل‌های بمب گذاری شده متعلق به فرماندهان حماس بود که در اردوگاه یرموک در دمشق بمب گذاری شده بود.

رویگرداندن حماس از سوریه به دلیل پول‌های قطر و عربستان نیست. موضوع حماس اصلا به پول مربوط نمی‌شود؛ اگر به این صورت بود، ایران هم در حال کمک مالی به حماس است؛ ولی حماس دنباله رو عقیده خود است که همان اخوان‌المسلمین است.

مخالفان سوریه اعلام می‌‎کنند که ما خواهان سرنگونی دولت هستیم ولی ادعای دفاع از قضیه فلسطین نیز دارند در حالیکه از بین رفتن دولت بشار اسد با پیمان صلح میان سوریه و اسرائیل هم زمان خواهد بود. برنامه مخالفان برکناری دولت سوریه و همچنین دولت‌های حامی مقاومت و ایجاد صلح دائم با رژیم صهیونیستی است.[color=#0000CD] یکی از اشخاص مخالف دولت به نام "قدمانی" هر هفته برای دیدار با مسئولان اسرائیلی به فلسطین سفر می‌کند و ارتباط خود با اسرائیلیان را افتخار خود می‌داند. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از اطلاع از برنامه مخالفان سوریه، اعلام کرد؛ که باید به مخالفان کمک کرد و در آینده با سوریه وارد صلح می‌شویم.[/color]


[color=#FF0000][b]* تجزیه سوریه و طمع ترکیه به فاروق الشرع:[/b][/color]

پرچم مخالفان سوریه که بر آن سه ستاره قرمز مشخص شده است؛ پرچم سوریه در زمان استعمار فرانسه بود و منظور از سه ستاره یعنی بخش کردی، بخش سنی و بخش علوی است و مسیحیان سوری در صورت اجرای این طرح باید از کشور اخراج شوند.

[center][img]http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1391/10/14/256393_204.png[/img]
[color=#FF0000][b]پرچم مخالفان سوریه[/b][/color][/center]

[center][img]http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1391/10/13/256285_958.jpg[/img]
[color=#FF0000][b]فاروق الاشرع[/b][/color][/center]

"فاروق الشرع"، فرزند نظام سوریه است وی در "درعا" به دنیا آمده ولی در تمام عمرش به آنجا نرفته است و در عنایت حافظ اسد بزرگ شد. ولی در واقع هیچ دخالتی در سیاست سوریه ندارد. در حال حاضر وی بسیار پیر است و نمی‌تواند به سادگی راه رود. ترکیه فقط به دلیل آنکه وی یک فرد سنی است، سعی دارد تا آن به قدرت برسانند. مشخصا اگر فاروق الشرع وارد صحنه سیاسی دولت شود، سوریه شکست خواهد خورد و پس از فوت وی بار دیگر کشور دچار درگیری می‌شود.

این گزارش برگرفته از مصاحبه خبرنگار نسیم در سوریه تهیه شده است.
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آحارانوت فاش کرد:
[b]شگرد گروههای مسلح سوری برای جلوگیری از بازگشت جنگ طلبان پشیمان[/b]
یک روزنامه چاپ سرزمین های اشغالی در گزارشی از شگرد ویژه سرکردگان گروههای تروریستی مسلح در سوریه برای جلوگیری از بازگشت جنگ طلبانی که از ادامه فعالیت های تروریستی پشیمان هستند، خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یدیعوت آحارانوت، در یکی از این شگردها شورشیان سوری اقدام به سوزاندن گذرنامه های افرادی می کنند که از کشورهای دیگر برای کمک به آنها در انجام فعالیت های تروریستی به سوریه آمده اند.

هدف شورشیان سوری از این کار آن است که در صورت پشیمان شدن این جنگ طلبان خارجی، آنها دیگر نتوانند به کشور خود بازگردند.

در همین رابطه این روزنامه به نقل از یکی از ساکنان سرزمین های اشغالی که برای کمک به شورشیان به سوریه رفته است، می نویسد : این فرد با خانواده خود در مناطق اشغالی تماس گرفته و عنوان کرده که برای بازگشت به خانه با مشکل روبرو شده ،زیرا شورشیان سوری گذرنامه او را سوزانده اند.

به نوشته آحارانوت، این فرد از طریق مرز ترکیه به سوریه رفته و به شورشیان پیوسته است.

این مرد در تماس با خانواده خود به آنها گفته است: شورشیان به من گفته اند هر کسی که به ما ملحق شود دیگر نزد خانواده اش بازنمی گردد.

بر اساس اظهارات خانواده این فرد ساکن مناطق اشغالی، وی به همراه یکی از دوستان خود عازم سوریه شده و در تماس های اخیرش به خانواده خود گفته که بسیار ترسیده، چون اوضاع هرگز تحت کنترل نیست و از آینده خود بی خبر است.

در همین رابطه یکی از اعضای این خانواده به آحارانوت گفت : آنها در یکی از تماس ها به ما گفتند که رفتن به سوریه اشتباه بود. آنها از ما تقاضای کمک دارند چون به سبب سوختن گذرنامه هایشان نمی توانند به مناطق اشغالی بازگردند، اما کاری از دست ما برنمی آید.

در پی انتشار این گزارش، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه ای اعلام کرد که در تماس با برخی عوامل در ترکیه پیگیر وضعیت این دو فرد مسلح که تابعیت اسرائیلی دارند، شده است.

به گزارش مهر، تروریستهای زیادی از کشورهای مختلف برای کمک به شورشیان عازم سوریه شده اند در همین رابطه طی روزهای گذشته استرالیا نیز به طور رسمی اعلام کرد که دست کم 100 نفر از اتباع این کشور همراه با شورشیان سوری در حال مبارزه با ارتش سوریه هستند.

چندی پیش رسانه ها از اعزام افرادی از مناطق اشغالی 1948 به سوریه با هماهنگی رژیم صهیونیستی برای شرکت در اقدامات تروریستی علیه مردم و ارتش خبر داده بودند.

لينک خبر : [url="http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1784253"]http://www.mehrnews....?NewsID=1784253[/url]
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
میگم این ماهر که اینقدر ماهره چرا وارد صحنه نمیشه که قضیه روبعد از دوسال فیصله بده؟؟؟
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اين نشون ميده نظام سوريه كارت هاي باز ي و برگ هاي برنده زيادي داره و با صبر و درايت از هر كدوم در موقع مناسب استفاده ميكنه و اين بحران عظيم نتونسته اونها رو سراسيمه و دست پاچه كنه .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]میگم این ماهر که اینقدر ماهره چرا وارد صحنه نمیشه که قضیه روبعد از دوسال فیصله بده؟؟؟[/quote]

این که دیگه مشخصه برادر جان!

بشار اگر مهره قدری داشت تا الان به میدان فرستاده بود تا قضایا به اینجا نرسه که حتی دمشق هم ناآرام و ناامن بشه و ........................................... اون ماهر اسد رو هم امثال مشرق برای من و شما بادش میکنند! همین!

خیلی از مطالبی که از مشرق در بالا نقل شده بی اساس و بی ارزش است! نمونش طرفداری کردها از اسد! یادمان نمیرود عملیات های تعریب را ! یادمان نمیرود که کرد های سوریه مدت ها شهروند این کشور محسوب نمیشدند! حالا همین کرد ها میتوانند طرفدار اسد باشند؟! ممکن است گروهی از کرد ها (طرفداران سوری اوجالان) طرفدار باشند ولی در کلیت امکان ندارد!

یکی دیگر از طنز های مشرق ، پیشرفته کردن کورنت روسی توسط سوریه است!! موشک کورنت به صورت پایه ای از جمله پیشرفته ترین موشک های کلاس خود است و نیازی به پیشرفته کردن ندارد! و اگر هم داشته باشد این کار ، کاری نیست که از سوری ها بتوان انتظار داشت! سوری هایی که 99 درصد ادوات زرهی شان فاقد یک زره واکنشگر ساده است! اگر سوری ها اهل ارتقا و ابتکار بودند فکری به حال زرهی در حال پر پر شدن خودشان میکردند! و خیلی دیگر از این موارد!

موارد دیگری نیز در مطلب مشرق جای سوال دارد!
  • Upvote 10
  • Downvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مشروح سخنان بشار اسد/ ارائه طرح سه مرحله ای برای حل بحران سوریه
بشار اسد: از اصول کوتاه نمی‌آییم/ حامی مقاومت باقی خواهیم ماند
رئیس جمهور سوریه با ارائه طرح سه مرحله ای برای تشکیل دولت وحدت ملی تاکید کرد که از اصول خود کوتاه نمی آییم و حامی مقاومت باقی خواهیم ماند.[list]
[*]
[*]
[/list]
به گزارش [url="http://www.farsnews.com"]خبرگزاری فارس[/url]، بشار اسد رئیس جمهوری سوریه امروز طی سخنانی که در دانشگاه دمشق ایراد کرد در ابتدای سخنانش به جنگ علیه سوریه پرداخت و گفت: از درد است که امید زائیده می‌شود و از تنگناها و مشکلات است که راه‌حل‌ها و راهکارها حاصل می‌شود. امروز از درد و رنجی سخن می‌گوییم که سراسر سوریه را فراگرفته و امنیت و ثبات از کوچه‌های آن رخت بربسته است. امروز در حالی سخن می‌گوییم که مادرانی بهترین جوانان خود را از دست داده و کودکانی که یتیم شده و برادرانی که برخی آواره و برخی شهید شده و جمع آنها متفرق شده است.
رئیس جمهور سوریه که سخنانش از شبکه‌های تلویزیونی به طور مستقیم پخش شد، افزود: سوریه از این درد و رنج خارج نخواهد شد مگر آنکه این انرژی و توان خود را به تحرک ملی فراگیر تبدیل کند و تنها این تحرک ملی است که مرحمی بر زخم‌های عمیق ما خواهد گذاشت و می‌تواند سوریه را باز گرداند و همه شهروندان مسئول این امر هستند و می‌توانند در این امر دخیل باشند، هر قدر که ضعیف و ناتوان باشند. اندیشه دفاع است و موضع دفاع است و محافظت از املاک و مستغلات مردم دفاع است.
وی تاکید کرد، اقدامات منفی و در انتظار راه‌حل بودن به معنای حرکت به سمت پرتگاه سقوط است و از آنجا که بسیاری در این دام گرفتار آمدند و اینگونه برای آنها تصویر شد که بحران سوریه نزاع و درگیری بین نظام و معارضان است،‌ به همین دلیل امروز باید همه به ماهیت واقعی این نزاع پی ببریم که نزاعی بین وطن و دشمنان آن و بین مردم و جنایتکاران است.
رئیس جمهوری سوریه افزود: در حالی‌که کشور ما به سوی جلو حرکت می‌کرد و راه پیشرفت را پیش گرفته بود، نخبگان و شایستگان کشور به قتل رسیدند و کودکان از رفتن به مدارس محروم شدند تا بر وحشی‌گری‌شان تاکید کنند. آیا این نزاع برسر کرسی و منصب است یا جنگ بین وطن و دشمنانش.
بشار اسد گفت: آنها نقاب مسالمت‌آمیز بودن خود را به کناری نهادند و سلاح به دست گرفتند و تلاش کردند، شهرهایی را اشغال کنند تا پس از آن بر شهرهای دیگری دست یابند و آنها هرآنچه می‌کوبیدند و سرکوب می‌کردند، مردم بیشتر به پا می‌خاست. انقلاب نیازمند اندیشمندان و رهبران است، اندیشمندان و رهبران این انقلاب کجایند؟ چه انقلابی است که در صدد از بین بردن روشنایی و نور واقعی به جای روشنایی و نور کاذب است.
[i][color=#800080]بشار اسد ادامه داد: شما را به خدا آیا این انقلاب است، آیا این افراد انقلابی و انقلابیون هستند. آنها مشتی جنایتکار هستند و هرچه ارتش و ملت دست در دست هم و متحد و یکپارچه در قبال جنایات آنها باشند، آنان متفرق‌تر خواهند شد.[/color][/i]
رئیس جمهوری سوریه سخنان خود را اینگونه ادامه داد: معارضان مسلح هنگامی‌که خود را ناکام و شکست خورده دیدند،‌ به صفوف پشت درگیری‌ها منتقل شدند تا دست به سرقت و غارت و چپاول بزنند و موجب ایجاد رعب و وحشت شوند.
اسد تاکید کرد: ما برادران، با این افراد می‌جنگیم و مبارزه می‌کنیم،‌ در حالی‌که بسیاری از آنها غیر سوری هستند و غارت‌های خود در سوریه را جهاد نامیدند، در حالی‌که به هیچ وجه شباهتی به جهاد ندارد. ما با این افراد می‌جنگیم و مبارزه می‌کنیم، کسانی‌که افکار و اندیشه‌های سازمان القاعده را با خود حمل می‌کنند و همه می‌دانیم که چه کسانی و چه کشورهایی حامی این افراد در افغانستان بودند و غرب و اعراب از آنها در آن کشور حمایت می‌کردند.
رئیس جمهوری سوریه افزود: این تروریسم از کنترل خارج شده بود و غرب بارها تلاش کرده بود،‌ از آن در عراق و افغانستان و دیگر کشورها خلاص شود،‌ اما نتوانسته بود و هنگامی که حوادث جهان عرب روی داد، آنها این تروریست‌ها را به سوریه فرستادند تا توامان از دست دو دشمن خلاصی یابند، هم از تروریست‌ها و هم از هواداران نظام. اما غلبه بر این جمع هنگامی‌که در این امر با یکدیگر متحد شویم امر سختی نیست و باید این موضوع را با تامل و تفکر حل کرد تا اندیشه‌های تروریستی به جامعه نفوذ نکند و ما ‌برای فرزندان و نوادگان‌مان خون ارث نگذاریم.
وی ادامه داد: باید برای مقابله با تروریسم با یکدیگر متحد شویم،‌ اما این بحران غیر از ابعاد داخلی دارای ابعاد خارجی نیز می‌باشد. در این بین طرف‌های خارجی وجود دارند که خواهان نابودی و ویرانی سوریه هستند و به همین دلیل برخی از آنها از تروریست‌ها حمایت نظامی و برخی دیگر به دنبال یافتن تاریخ و جای پایی برای خود در جایی هستند که از آن آنها نیست، اما سوریه قدرتمند و مستحکم است و باید که این موضوع را فراموش نکنند.
وی گفت: برخی از کشورهای همجوار بر سوریه و مردمش دست اندازی کردند تا آن را تضعیف کنند و بر آن چیره شوند و سوریه و مردمش هیچ‌گاه فراموش نخواهند کرد که این کشورهای همجوار با آنها چه کردند.
اسد افزود: بسیاری از کشورها دخالت در امور سوریه را براساس اصول و مبادی حاکم و منافع و مصالح‌شان رد می‌کنند و در راس این کشورها باید از روسیه و چین و ایران نام برد. این کشورها جز تقدیر و تشکر چیزی از سوریه نخواهند دید.
رئیس جمهوری سوریه گفت: با توجه به تمام آنچه گفته شد، نمی‌توان از راه‌حل بحران سخن گفت،‌ بدون اینکه اشاره‌ای به تمام این عوامل نداشت و هر اقدامی بدون توجه به این عوامل اصلاح ریشه‌ای و ساختاری نامیده نمی‌شود و اگر واقعا بحران در ابتدا تنها بین معارضان و هواداران نظام بود، پس راه‌حل می‌بایست بنا و آبادانی کشور و نه تخریب و نابودی آن باشد.
بشار اسد ادامه داد: به همین دلیل هنگامی‌که از اصطلاحی چون معارضان خارجی یا معارضان داخلی سخن می‌گوییم، منظور از مکان وجود و حضور معارضان نیست، بلکه بحث از منابع تامین و اندیشه‌ها و مواضع این معارضان است. [i][color=#0000cd]ما در برابر جنگ به تمام معنا هستیم و این جنگ مرگ‌بارترین و خطرناک‌ترین جنگ در میان جنگ‌های سنتی و قدیمی است[/color][/i] که سوریه را با مشتی از سوری‌ها و جمع کثیری از بیگانگان هدف قرار داده است و برای برخی از ما جای تاسف است.
وی افزود: برخی بر این باورند که اصلاحات مشکل را حل خواهد کرد،‌ اما این بخشی از مشکل است و بدانید هیچ اصلاحی بدون وجود امنیت و ثبات محقق نخواهد شد و هرکس که بگوید سوریه راه‌حل امنیتی را برگزیده است، شخصی کر و کور است که نمی‌خواهد حقایق را ببیند و بشنود.
بشار اسد افزود: چرا وقتی نظام از مردم و وطن دفاع می‌کند، می‌گویند که راه‌حل امنیتی را برگزیده است. در اینجا یک راهکار بیشتر وجود ندارد و آن دفاع از نفس است و اگر در ابتدا راه‌حل سیاسی را انتخاب کرده بودیم، این بدین معنا نیست که از خود دفاع نمی‌کردیم.
بشار اسد تاکید کرد که در مرحله پیشین شریکی برای دستیابی به راه‌حل سیاسی نمی‌یافتیم و هر طرحی که بر راهکار امنیتی در سوریه تاکید کند، طرح درستی نیست و هیچ مقام مسئولی تاکنون در نظام سخنی بر زبان نیاورده که بیانگر این امر باشد که نظام راهکار امنیتی را برگزیده است،‌ بلکه موضوع تنها این بود که شریکی وجود نداشت تا با آن مشورت کنیم. ما باید با چه کسانی مشورت می‌کردیم، با صاحبان اندیشه‌های افراطی یا با جنایتکارانی ساخته و پرداخته غرب که نقش‌ آنها پیشاپیش مشخص شده است.
رئیس جمهوری سوریه گفت: اما این غرب؛ زاده استعمار بود که راه گفت‌وگو و مذاکره را بست. غرب به این خو گرفته است که به ما دستور دهد و ما آن را رد کردیم.برخی از راهکار سیاسی فقط سخن می‌گویند و برخی تنها از راه‌حل امنیتی، اما هیچ کس از راه‌حل اجتماعی سخن نمی‌گوید.
وی افزود: گفت‌وگو و مذاکره باید فراگیر و تمام عیار و در تمام سطوح باشد و ما تمام طرح‌ها و اقدامات ملی در این خصوص را تشویق می‌کنیم و به تمام کسانی‌که چنین طرح‌هایی داده و موجب آشتی فریب‌خوردگان با نظام شدند، تشکر و قدردانی می‌کنیم و ما به طرح‌های آنها تکیه می‌کنیم و با وجود تمام آنچه گذشت دست گفت‌وگو و مذاکره را بار دیگر به سوی آنها دراز خواهیم کرد، اگرچه دارای دیدگاه‌های سیاسی متفاوتی با هستند.
بشار اسد ادامه داد: ما با تمام کسانی‌که سلاح را بر زمین گذاشتند و با هر میهن پرست غیوری گفت‌وگو و مذاکره خواهیم کرد و باید با توجه به اصول و مبادی‌مان بداند که راه‌حل سیاسی در سوریه به شکل زیر خواهد بود:
[b][i][color=#800080]توقف حمایت‌های مالی و نظامی از تمام گروه‌های مسلح به موازات توقف عملیات نظامی که موجب بازگشت آوارگان به خانه‌هایشان شود، افزودن بر عملیات نظامی منوط به حفظ حق دادن پاسخ و دفاع خواهد بود.[/color][/i][/b]
رئیس جمهوری سوریه در ادامه درباره طرح پیشنهادی خود از برقراری ارتباط با تمام گروه‌ها و طوایف سوری برای گفت‌وگو با آنها و یافتن راه‌حلی برای بحران کنونی سخن گفت و تاکید کرد که نظام همه گروه‌ها و طایف را به گفت‌وگو و مذاکره ملی دعوت می‌کند تا میثاقی تهیه و تدوین شود که تروریسم و خشونت را محکوم و به سیادت و حاکمیت سوریه پایبند باشد.
بشار اسد افزود: [i][color=#0000cd]همچنین این منشور باید بر قانون احزاب و شوراهای محلی جدید توافق نظر داشته باشد و این میثاق ملی به همه‌پرسی گذاشته شود و از این همه‌پرسی دولت وحدت ملی تشکیل شود و پس از آن این دولت اقدام به اجرای همه‌پرسی و به رسمیت شناختن قانون جدید انتخابات کند تا بعد زمینه برگزاری آن را فراهم نماید.[/color][/i]
وی ادامه داد: پس از انتخابات دولت جدیدی تشکیل خواهد شد و گروه‌ها و جریان‌های مختلف سیاسی به گفت‌وگو و مذاکره دعوت خواهند شد و تمام بازداشت‌شدگان حوادث اخیر نیز آزاد خواهند شد.
رئیس جمهوری سوریه گفت: بی‌شک تمام این اقدامات که نیازمند شرح و تفصیل دقیق است و دولت مسئول رسیدگی به تمام مراحل اجرای این طرح‌هاست و طی روزهای آینده مشروح این طرح برای اطلاع همه از آن منتشر خواهد شد.
بشار اسد افزود: [i][b][color=#b22222]به همه اطمینان می‌دهم که از مبارزه با تررویسم دست برنمی‌داریم حتی اگر یک تروریست در خاک سوریه باقی مانده باشد [/color][/b][/i]و هرچه در مبارزه با تروریسم گامی‌های رو به جلو مثبت برداریم امکان اجرای این طرح بیشتر وجود خواهد داشت.
رئیس جمهوری سوریه در ادامه تبیین دیدگاه‌ها و مواضع خود درباره طرح سوریه گفت: دوم اینکه این دیدگاه شامل تمام کسانی می‌شود که خواهان گفت‌وگو و مذاکره هستند نه کسانی که درپی گفت‌وگو و مذاکره نیستند و خواهیم دید که بسیاری در برخی طرف‌‌ها و جریان‌ها آن را رد خواهند کرد و ما به آنها خواهیم گفت که این دعوت شامل شما که خواهان گفت‌وگو و مذاکره نیستند، نمی‌شود، بلکه تمام کسانی را در برمی‌گیرد که به دنبال گفت‌وگو و مذاکره هستند.
بشار اسد افزود: [b][i][color=#0000cd]سوم اینکه هر طرحی که برای بحران سوریه ارائه می‌شود، باید متکی و مستند بر دیدگاه و موضع سوریه باشد و به طرح سوریه کمک کند، نه اینکه جایگزین آن شود،[/color][/i][/b] این را به این جهت می‌گوییم که وقت کسی یا طرفی را تباه نکنیم و در قضیه اقدام سیاسی نیز باید گفته شود که ما نیازمند کمک کسی یا طرفی نیستیم و هرکس که می‌خواهد به سوریه کمک کند باید وارد کردن افراد مسلح و سلاح و تروریست‌های را سوریه متوقف کند. سوریه کشوری است که عمری چند هزار ساله دارد و می‌داند که چگونه امور خود را اداره کند.
رئیس جمهوری سوریه تاکید کرد که هر طرح خارجی که برای کمک به حل بحران سوریه ارائه می‌شود، پذیرفته نمی‌شود، مگر آنکه پس از بررسی و تحلیل ثابت شود که در خدمت منافع سوریه است و هم اکنون طرح ژنو در دست ماست و ما روی یک ماده آن یعنی ماده مربوط به مرحله انتقالی که با ابهاماتی مواجه است، مشکل داریم.
اسد افزود: در چنین شرایطی ما می‌خواهیم که از عدم استقرار و ثبات به استقرار و ثبات حرکت کنیم و این تنها در قالب و روند تغییر و تحول محقق می‌شود و برای ما آنچه هم اکنون دست به آن می‌زنیم، همان مرحله انتقالی است.
وی ادامه داد: هر طرحی که با آن موافقت کنیم، از اصل حاکمیت و اراده و خواست مردم نشات می‌گیرد و به هر چیزی که در داخل و خارج تن دهیم باید از اراده و خواست مردم سرچشمه بگیرد و هیچ چیز از داخل و خارج نخواهد گذشت مگر آنکه درباره آن همه‌پرسی صورت گیرد و این همه‌پرسی ضمانتی برای همبستگی و یکپارچگی ملی است.
جمهوری سوریه گفت: سوریه نصیحت‌ها و اندرزها را می‌پذیرد اما فرمان‌ها و دستورات و دیکته‌ها تحمیلی را نمی‌پذیرد، سوریه کمک‌ها را می‌پذیرد اما استبداد را نمی‌پذیرد و هرآنچه در گذشته شنیدید چندان اهمیتی ندارد، به ویژه اگر اصطلاحاتی در قالب اصطلاحات بهار عربی باشد که در آن صورت چون حباب روی آب خواهد بود که خیلی زود خواهد ترکید و هر قضیه و امری که از نظارت و حاکمیت سوریه خارج شود، رویاهای فناپذیری بیش نیستند و ما نمی‌توانیم به هیچ اقدامی جز از بعد در نظر گرفتن مصالح سوریه دست بزنیم.
بشار اسد افزود: وطن بالاتر از همه چیز است و کسی نمی‌تواند بالاتر از آن قرار گیرد، مردم سوریه سرشار از تسامح و عفو و بخشش هستند و هم اکنون بسیاری از گروه‌ها به مقابله با تروریسم برخاسته و شروع به ارائه اطلاعات از تروریسم و تروریست‌ها کردند و کانون‌های جذب تروریست‌ها هم اکنون به کانون‌های دفع کننده آن تبدیل شده‌اند و بسیاری از مردم در کنار ارتش و دوشادوش آن به مبارزه با تروریست‌ها برخاستند.
وی ادامه داد: در این میان برخی گفت‌وگو کردند و قانع شدند و مسامحه کردند و مسامحه دیدند و بدانید تا زمانی‌که در وطن خود در امان نباشیم در خارج وطن هم امنیت نخواهیم داشت و امنیت موعود با دست روی دست گذاشتن و اتخاذ موضع بی‌طرفی و نقش تماشاچی حاصل نخواهد شد

رئیس جمهوری سوریه در ادامه با تجلیل از نیروهای نظامی و ارتش این کشور گفت: سلام درود ما بر ارتش شجاع و بی‌باک سوریه بر افسران و سربازان شجاع‌امان. نیروهای مسلح ما در این مدت نمود ایستادگی و همبستگی مردم ما بودند.
اسد افزود: آنچه هم اکنون بر سوریه می‌گذرد دردناک و سخت است و من نیز همان چیزی را احساس و درک می‌کنم که مردم سوریه آن را احساس و درک می‌کنند. سوریه همانگونه که با آن عهد بستید و حتی قدرتمندتر از گذشته باقی خواهد ماند و[b][i][color=#0000cd] کسانی که تلاش کردند، آن را از داخل تضعیف کنند، بدانند که در توهم و خیال به سرمی‌برند.[/color][/i][/b]
[b][i][color=#b22222]رئیس جمهوری سوریه تاکید کرد که بلندی‌های جولان برای سوریه از جمله قضایای اساسی و مورد توجه است و ما از مقاومت در قبال اشغالگران صهیونیستی دفاع می‌کنیم و هر اقدامی که تلاش دارد، فلسطینیان را درگیر بحران سوریه کند، تلاشی برای از منحرف کردن قضیه اصلی و اساسی است.[/color][/i][/b]

وی خطاب به فلسطینیان گفت: سلام و درود ما بر تمام فلسطینیان شرافتمند سوریه که عهد خود را حفظ کرده و با مردم سوریه همچنان برادرند و با سوریه چون هتلی برای استراحت و تفریح نگاه نمی‌کنند که چون عرصه بر آنها تنگ شد آن را ترک کنند.
رئیس جمهوری سوریه در پایان خطاب به مردم سوریه گفت: دوسال ایستادگی و مقاومت شما به جهانیان نشان داد که سوریه در برابر فروپاشی و سقوط مقاوم است و ایستادگی و مقاومت ریشه در جان و روح مردم سوریه دارد و با وجود تمام زخم‌های وارده با این حال رو به جلو حرکت خواهیم کرد و هیچ‌گاه تیر آنها ما را نمی‌هراساند و با حق حرکت خواهیم کرد و خداوند همیشه با حق است.
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13911017001088 ویرایش شده در توسط rasoolmr
  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به گزارش [url="http://www.farsnews.com"]خبرگزاری فارس[/url] به نقل از خبرگزاری [url="http://www.reuters.com/article/2013/01/06/us-syria-crisis-britain-idUSBRE90504X20130106"][color=#ff0000][i]رویترز[/i][/color][/url]، «ویلیام هیگ» وزیر خارجه انگلیس به سخنرانی «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه واکنش نشان داد.
هیگ در پیامی که در صفحه توئیتر وی منتشر شده، سخنرانی رئیس‌جمهور سوریه را «ریاکارانه» خوانده و بشار اسد را عامل اتفاقاتی دانسته که در سوریه رخ می‌دهد.
وی همچنین صحبت‌های بشار اسد در مورد اصلاحات در سوریه را «وعده‌های توخالی» خوانده و نوشته است که کسی فریب این وعده‌ها را نمی‌خورد.
«بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه ساعتی قبل در یک سخنرانی زنده حاضر شد و طرح خود برای پایان دادن به درگیری‌ها را ارائه کرد. اسد در این سخنرانی پایان درگیری‌ها از سوی دو طرف، پایان ارسال سلاح به سوریه و نهایتا تشکیل دولت ائتلاف ملی را راهکار پایان دادن به مناقشات سوریه دانست.
پیام هیگ در حالی منتشر شده که وی هیچ توصیه‌ای به مخالفان مبنی بر پایان دادن به خشونت‌ها نکرده و احتمالا کمترین بررسی نیز روی طرح‌های بشار اسد نداشته است.

[url="http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13911017001158"]http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13911017001158[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام

البته اینکه خود بشار بعد از یکسال غیبت ، میاد سخنرانی عمومی می کنه ( اونم با قرار قبلی ) خودش خیلی چیزها رو می گه ......

فکر کنم تنها راه تروریست ها ، ترور خود بشار باشه وگرنه .... ویرایش شده در توسط 100
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Goebbels' timestamp='1357478223' post='292597']
[quote]میگم این ماهر که اینقدر ماهره چرا وارد صحنه نمیشه که قضیه روبعد از دوسال فیصله بده؟؟؟[/quote]

این که دیگه مشخصه برادر جان!

بشار اگر مهره قدری داشت تا الان به میدان فرستاده بود تا قضایا به اینجا نرسه که حتی دمشق هم ناآرام و ناامن بشه و ........................................... اون ماهر اسد رو هم امثال مشرق برای من و شما بادش میکنند! همین!

خیلی از مطالبی که از مشرق در بالا نقل شده بی اساس و بی ارزش است! نمونش طرفداری کردها از اسد! یادمان نمیرود عملیات های تعریب را ! یادمان نمیرود که کرد های سوریه مدت ها شهروند این کشور محسوب نمیشدند! حالا همین کرد ها میتوانند طرفدار اسد باشند؟! ممکن است گروهی از کرد ها (طرفداران سوری اوجالان) طرفدار باشند ولی در کلیت امکان ندارد!

یکی دیگر از طنز های مشرق ، پیشرفته کردن کورنت روسی توسط سوریه است!! موشک کورنت به صورت پایه ای از جمله پیشرفته ترین موشک های کلاس خود است و نیازی به پیشرفته کردن ندارد! و اگر هم داشته باشد این کار ، کاری نیست که از سوری ها بتوان انتظار داشت! سوری هایی که 99 درصد ادوات زرهی شان فاقد یک زره واکنشگر ساده است! اگر سوری ها اهل ارتقا و ابتکار بودند فکری به حال زرهی در حال پر پر شدن خودشان میکردند! و خیلی دیگر از این موارد!

موارد دیگری نیز در مطلب مشرق جای سوال دارد!
[/quote]
دیشب گزارشگربا چند سرباز سوری مصاحبه میکرد - حداقل سه تانک مسلح شده به زره واکنشگر مشابه نمونه های موجود درایران رو ملاحظه کردم- فکر میکنم یک مقداری پیشرفته تر از اونی که شما میفرمائید هستند( نمونه روسی سبکتر و کاملا یکپارچه است)
احتمالا اگر هم ارتقاءی تو کورنت مورد ادعا وجود داشته باشه رفع دانگرید نمونه صادراتی از نظر برد هست که به احتمال قوی تو این زمینه هم ایران نقش اساسی داشته (شاید هم چین) اما بهر حال افزایش برد خیلی کارپیچیده ای نیست - شاید موضوع مورد نظر تولید نمونه کپی بدون لایسنس بوده که موجب تعجب شده و صد البته چین و ایران فعلا دراین زمینه محتملترند
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
عجب بک گراندی داشت محل سخنرانی بشار
کاش ما هم بتونیم با عکس شهدا یک پرچم ایران درست کنیم
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این ماهر اسد خیلی فیلم بود مثلا میخاد بیاد چی کار کنه؟بمباران اتمی کنه مخالف ها رو.توی جنگ چریکی به این وسعت navy seals هم کار زیادی در کوتاه مدت از پیش نمیبره .وقتی بمب خوشه ای هم جواب نمیده واسه اسد ماهر میخاد چه مهارتی داشته باشه .عجب سناریو هایی میسازه این مشرق آدم خندش میگیره.من فکر میکنم قضایای سوریه حداقل تا یک سال دیگه همینجور با شل کن سفت کن طرفین ادامه داشته باشه تا وقتی که روس ها و آمریکایی ها و اعراب به یه توافقی دست پیدا کنن

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.