death-white

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه (1)

Recommended Posts

[quote name='death' timestamp='1373542177' post='320823']
علیک سلام
البته انتظار اینکه یک کارگر سوری هم مانند پیامبر اسلام عمل کنه خیلی منطقی نیست
در ضمن من از دین اصلا حرفی نزدم ک بخوام سرش رو ببرم
بدیهی ما درتاریخ نلسون ماندلا هم داریم اما کاسترو و مائو هم کم نیستن نمیشه انتظار داشت وقتی ارتش با خشونت تمام تظاهرات رو سرکوب میکنه همه بگن ما میبخشیم نه بینشون ادم خوار هم پیدا میشه
به نظر من مصاحبه کاملا بی طرفانه بود
[/quote]
سلام
بی بی سی حتی اگه وضعیت هوا رو هم اعلام بکنه باید مطمئن باشید یه منظوری داره !
کلا در مورد این شبکه بیطرف بودن فقط یه ژسته و مفهوم واقعی نداره . :blushing:
  • Upvote 13

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام
شرات شرات می اورد عجب جمله نقزی است یعنی هر که به ما ظلم کرد ما هم ظلم کنیم واقعا زیبا است فقط استفاده شدن از این جمله کاملا بی طرف بودن این مصاحبه را نشان می دهد که اصلا نمی خواهد به افکار عمومی جهتی دهی کند ، اگر این قلب کسی را خورده است اول گروه مقابل ظلم کرده حالا نتیجه عملی ان خوردن قلب است ، یعنی مفاهیم انسانیت و عقالانیت هم کشک است ، اما اگر این مسلمان است خود را پیرو نبی می داند ماجرایی وحشی که جگر حضرت حمزه را در اورد که پیامبر او را هم بخشید ، در ضمن هی در گزارش اشاره می شود این موجود دو پا روانی است چون هدف وسیله را توجیه می کند ما هم در ارتش ازاد از ان موجود استفاده می کنیم،یعنی ابتدا می گن جرم هم انقدر نبوده و فقط نشان داد قلب را خورده و سپس می گویید در حقش ظلم شده است ماجرا بافته و بعد این اقا روانی است و انگاه چون لازمش دارند نگه داشته اند دقیقا که نمی خواهند افکار را مهندسی کنند .
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
حوض پر از آب است آب را میبینم میگویم این حوض پر از آب است طرف مقابل اثبات میکند که نخیر حوض خالی است من میگویم خوب اگر حوض خالی است بسم الله بپرید درون حوض! raised_eyebrow
قضیه اینه برادر من کسی که خودش رو به خواب زده را نمیتوان بیدار کرد.
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]او ادامه می‌دهد: "قصیر ویران شد، بابا عمرو ویران شد، حمص کلا از بین رفت. اما برای هیچکس مهم نیست. ببینید آوارگان ما در چه شرایطی زندگی می‌کنند. آیا اجازه می‌دادید والدینتان در شرایطی مشابه آن زندگی کنند؟ مردم سوریه نمی‌گذارند کسی تحقیرشان کند. ما مشغول دفاع از امت اسلامی هستیم، آنوقت واکنش اعراب و غرب باید با ما اینطور باشد؟ غرب برای ما چه کرده است؟ هیچ."[/quote]
کی باعث این خرابی ها بود؟
مگه اینا با جهاد فی سبیل شیطانشون باعث این همه خرابی ها و آوراگی نشدن؟
[quote]ژنرال ادریس گفت: "ما کار او را محکوم می‌کنیم، اما چرا موقعی که هزاران نفر در حال مردن هستند، دوستان غربی ما روی این مورد متمرکز شده اند؟ ما یک نیروی انقلابی هستیم، نه یک ارتش منظم. اگر یک ارتش منظم بودیم، ابو صقار را اخراج می‌کردیم. اما او فرمانده گردانی است که با پول خودش به‌راه انداخته است. آیا حالا خواسته غرب از من این است که با ابو صقار بجنگم و او را از جمع انقلابیون بیرون کنم؟ در این میان به قدری درک و تفاهم نیاز است."[/quote]
چه جالب ! کار به جایی رسیده که یه کارگر برا خودش گردان میسازه! عجب کارگر پولداری!
اگه این همه پول دار بود چه مرضی داشت که میرفت کارگری میکرد؟

عربستان و قطر هم که هیچ حمایتی نکردن دیگه؟!
  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b] روسیه کمک بشردوستانه را برای آوارگان فلسطینی مقیم سوریه رساند[/b]

مسکو، 20 تیر، خبرگزاری «ریا نووستی»/ "اولگ وورونوف" رییس اداره اطلاع رسانی وزارت اوضاع اضطراری روسیه اطلاع داد دو هواپیمای این وزارت خانه 70 تن کمک بشردوستانه برای آوارگان فلسنینی را به سوریه رساندند.

"اولگ وورونوف" در جمع خبرنگاران گفت: "دو هواپیمای ایل-76 وزارت اوضاع اضطراری روسیه ساعت 14 و 50 دقیقه و ساعت 15 و 05 دقیقه به وقت مسکو در فرودگاه لاذقیه فرود آمدند".

به گفته وورونوف، 70 تن کمک بشردوستانه از جمله مواد غذایی با این هواپیماها برای آوارگان فلسطینی مقیم سوریه رسانه شده است.
[url="http://pe.rian.ru/foreign/internatinal/20130711/130828072.html"]http://pe.rian.ru/foreign/internatinal/20130711/130828072.html[/url]

-------------------------
دوستان در مصاحبه که دوستمان گذاشتند به دنبال حاشیه نباشید
بلکه این گزارش بیان کننده ذهن آشفته تروریست های پیش روی اسد است

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=#0000ff] قبر خالدبن ولید در خالدیه حمص / افراد مسلح این مکان را به یکی از مراکز استقرار خود تبدیل کرده اند [/color]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/10955320.JPG][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/thumb_10955320.JPG[/IMG][/url] ویرایش شده در توسط aminor

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
متن مصاحبه با شورشی آدم خور در این لینک قابل مشاهده است
[url="http://fararu.com/fa/news/155857/%D8%B1%D9%88-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D9%88-%D8%A8%D8%A7-%D8%B4%D9%88%D8%B1%D8%B4%DB%8C-%D8%A2%D8%AF%D9%85%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B1"]http://fararu.com/fa/news/155857/%D8%B1%D9%88-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D9%88-%D8%A8%D8%A7-%D8%B4%D9%88%D8%B1%D8%B4%DB%8C-%D8%A2%D8%AF%D9%85%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B1[/url]

این مصاحبه آشفتگی ذهن و اهداف این افراد را به خوبی نشان می دهد

جنگ واقعا یک سوهان است که می تواند سنگ را صیقل دهد چون دفاع مقدس
یا می تواند دلی را سنگ کند
که نشان می دهد هدایت از آن خداست و باید از خدا تنها کمک خواست
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='death' timestamp='1373536830' post='320805']
[quote name='jrzm' timestamp='1373536060' post='320802']
[quote name='death' timestamp='1373535332' post='320799']
[b] رو در رو با جنگجویی که قلب سرباز بشار اسد را 'خورد'[/b]



[right][background=rgb(248, 248, 255)][font=BBCNassim, arial, verdana, sans-serif][size=5][b]ماجرا به باورنکردنی‌ترین ادعاهای تبلیغاتی شبیه بود؛ یک فرمانده شورشیان سوری جسد یکی از سربازان دشمن را درید، قلبش را درآورد و در مقابل شماری از نیروهایش که فریاد شادی سر می‌دادند، قلب او را خورد.[/b][/size][/font][/background][/right]

[right][color=#333333][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif][background=rgb(248, 248, 255)][font=BBCNassim][size=5]این ماجرا دست‌کم در مهم‌ترین جنبه‌اش – یعنی نمایش آدم‌خواری - درست از آب درآمد، هر چند که هفته پیش هنگامی که در سوریه با ابو صقار، فرمانده شورشی، ملاقات کردم، به نظر می‌رسید اتفاقات آن روز را درست به‌یاد نمی‌آورد.[/size][/font][/background][/font][/color][/right]



[right][font=BBCNassim][color=#333333]....[/color][/font][/right]

[/quote]
کسی که قلب یک انسان رو می خوره قابل دفاع نیست این ها همش بهانه برای تلتیف کردن چهره ی این وحشی هاست
[/quote]
ازکسی دفاع نشده به هر حال 2 سال پیش این فرد ادم خوار نبوده !! و این یک حقیقته ک وقتی خشم بکاری نفرت درو میکنی
[/quote]
من ضیه بی بی سی و نوع خبرسازی ش رو به زبان روانشناسی مطرح می کنم تا برای کاربرانی که اعتقاد چندانی هم به اسلام پین و..... ندارن جواب رونشناسی مبنی بر پوزیتویسم داده باشیم و کمی ماهیت این رسانه و این افراد در سوریه مشخص بشه.

در روانشناسی اصلی هست به اسم ناهماهنگی شناخت. شناخت یعنی باورها و اعتقادات فرد که در روانشناسی درک فرد و ایمانش به چیزهایی هست که فهم کرده مثلا فردی این اصل در ذهنش تبدیل به اعتقاد میشه که من انسانی صادق هستم و از این به بعد در زندگی خواه ناخواه سعی در هماهنگی این اصل در ذهن و زندگی خودش داره.

اما چه زمانی ناهماهنگی شناختی پیش میاد وقتی که فردی کاری خلاف شناخت خودش انجام بده ناهماهنگی براش پیش میاد مثلا فرد در جایی دروغ میگه در این حالت یک تناقض بین اصل شناختی من صادق هستم و من در فلان جا دروغ گفتم پیش میاد.

حال فرد از نظر روانی زیر بار فشار قرار می گیره چراکه خلاف شناختی که داره دچار ناهماهنگی شناختی شده. حال چند راه برای فرار از این ناهماهنگی وجود داره ۱- فرد اعتقاد و شناخت خودش رو تغییر بده مثلا من صادق نیستم. ولی این کار خیلی سختت هست و اصولا در آزمایشات روانشناسی اثبات شده که این کار خیلی سخت انجام میشه.
۲- توجیه ناهماهنگی با تراشیدن دلایلی برای اون. ۳- محق دانستن کسی که بهش آسیب وارد کرده.

در راه حل دوم یعنی توجیه ناهماهنگی دو نوع توحیه وجود داره الف- توجیه بیرونی ب- توجیه درونی
در توجیه بیرونی فرد به دنبال عاملی در بیرون و در دنیای واقعیت می گرده تا ناهماهنگی رو با اون توجیه کنه مثلا چون اون فرد شب ها کیسه زباله رو بیرون منزل جلوی در خانه من می گذاشت مستحق کت خوردن از من بود و عامل درونی یعنی دلیلی توجیهی توسط فرد از درون ذهنش بافته میشه مثلا چون فرد مقابل به من جنس بد فروخته منم می تونم دروغ بگم و حقم هست.

یکی دیگه از روش های فرار از ناهماهنگی شناختی محق دانستن فردی هست که مورد آسیب فرد ناهماهنگ قرار گرفته. در این حالت فرد به دنبال راهی برای تحقیر شخصیتی و اعمال طرف مقابل می گرده و بعد توجیه می کنه به همین دلیل مستحق آسیب دیدن از طرف من بوده. مثلا میگه چون این فرد آدم دروغگویی بوده که بعدا من فهمیدم همون بهتر که من کشتمش.
این رو به حداکثر رساندن تقصیر قربانی و سزاوار دانستن اون نامیده میشه.

در عین حال افرادی که عزت نفس بالاتری دارند کمتر نیاز به تحقیر و تخفیف دیگران دارند.

خوب دقیقا همین این فرد آدم خوار و هم بی بی سی دارن مستقیم و دانسته و یا نا دانسته از این روند استفاده می کنن.
من به شما اطمینان میدم درون بی بی سی چند نفر روانشناس بسیار قوی وجود دارن که در قالب این نظریه های روناشناسی بدون اینکه شما حتی متوجه بشین دارن هر چیزی دوست دارن به خورد شما میدن. بی بی سی رسانه ای هست که کار خوب انجام نمیده ولی کارش رو خوب انجام میده یعنی پشت سرش فکر قوی و هدفمند هست.

اما در روانشناسی اصلی دیگر مبنی بر پرخاشگری هست که به موضوع آسیب به انسان ها می پردازه.
پرخاشگری ینی رفتار آگاهانه ای که هدفش اعمال درد و رنج جسمانی یا روانی است.خور پرخاشگری دو نوع خصمانه و پرخاشگری وسیله ای داره پرخاشگری خصمانه هدف و قصدش آسیب هست ولی نوع وسیله ای در پس رسیدن به هدفی هست.

فروید معتقد بود نیروی پرخاشگری باید برون ریزی بشه تا انسان دچار بیماری نشه و جامعه رو راهی و محلی برای این تخلیه می دونست.و پرخاشگری رو لازمه بقای اصلح در حیوانات می دونست.

سه راه برای پالایش هیجانی(تخلیه پرخاشگری انسان هست)۱- صرف در فعالیت های مفید اجتماعی و بدنی ۲- اشتغال به خشونت ذهنی ۳- اعمال پرخاشگری مستقیم مثل حمله به کسی.
تحقیقات نشان داده فعالیت های مفید اثر پرخاشگری ور از بین نمی بره و کاهش نمیده چون عامل شناختی اون پابرجا می مونه مثلا فردی که تحقیر شده با انجام فوتبال و.... نمی تونه از زیر بار این تحقیر بیرون بره.
پرداختن به پرخاشگری ذهنی نیز موجب از بین رفتن یا کاهش اون نمیشه.
در عین حال پرخاشگری مستقیم هم پرخاشگری رو کاهش نمیده و اعمال کلامی پرخاشگرانه اقدام به حملات بیشتر رو تسهیل می کنه.

اما فرد بعد از خشونت به فردی و آسیب رسوندن بهش طبق بندهای بالا که عرض شد شروع به نکوهش قربانی می کنه و دلایلی برای محق بودن خودش در عمل پیدا می کنه.
و ابراز پرخاشگری راه ابراز اون رو هموارتر می کنه در آینده یعنی خشونت موجب خشونت میشه.
اگر تلافی(جواب آسیب کسی به کس دیگه) در حد منصفانه باشد می تواند نیاز به پرخاشگری رو کاهش بده.
یعنی انصاف در پرخاشگری و در غیر این صورت خشونت بیشتر موجد خشونت بیشتر میشه و در صورت رها کردن پرخاشگری در برابر پرخاشگری هم موجب تخلیه هیجانی نمیشه.

سیمور فش بک میگه برای اغلب مردم وارد آوردن دردو رنج عمدی به دیگران مشکل است مگر اینکه بتوانند راهی برای انسانیت زدایی از قربانی خود بیابند.

حال رفتار و سکنات این آدم خوار و توجیه های ب بی سی رو در قالب همین بحث کاملا رونشناسی مدرن خودتون به قضاوت بشینید.
فرد آدم خوار در پی پیدا کردن دلیلی برای رفع ناهماهنگی سناختی خودش هست و از نبود منطقه پرواز ممنوع تا کلیپ تجاوز دست به هر وسیله ای می زنه و بی بی سی نیز با استفاده از روش های مدرن روانشناسی که پی آمد تحقیقات فراوان در مراکز دانشگاهی و علمی غرب هست سعی در ذهن شویی و ذهن سازی مخاطب خودش هست.

حال می بنید حتی در آینه علوم انسانی غربی نیز می توان به اصل و پایه و بنیاد تفکر بی بی سی و بقیه بنگاه های خبر پراکنی صهیونیستی و همچنین کنش های برخی افراد دیگه با عدالت و درستی قضاوت کرد و اون زمان می شه فهیمید که شرع اسلام و دین ناب خدا چطور در زمانی بسیار دور انگار با در نظر گرفتن تمام این نکات قوانین آسمانیش رو برای انسان به ارمغان آورده و روشنتر میشه که عقل و شرع با هم تناقضی ندارن اگر واقعا ما به یکی تمسک کنیم.

در تحلیل بالا کسی نمی تونه بگه شما از نگاه درون دینی مسئله رو حلاجی کردید بلکه این تحلیل کاملا بر مبنای روانشناسی اجتماعی نوین و غربی هست.

ببخشید زیاد شد سعی می کنم تاپیکش کنم که همیشه در دسترس باشه ویرایش شده در توسط fath
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من نه نا مسلمانم نه بی دین نه سلفی به خدا من هم مسلمانم پدرم هم مسلمان بود سید هم هستم فقط حرف غیر منطقی رو قبول نمیکنم
داستان های روان شناسی شما رو تقریبا همه رسانه ها استفاده میکنن یکی کمتر یکی ببیشتر ولی وقتی ما میخواییم برخورد کسی رو نقد کنیم باید شرایط رو بسنجیم همین سایت والاترین امروز یه عکس از اعدام های انقلابی بهمن سال 57 گذاشته ک یه افسر ارتش رو توش مردم میکشن علتش کاملن مشخصه یا تو لیبی نحوه برخورد با قذافی یا پ.ک.ک کاملا مشخصه وقتی با خشونت با دشمنت برخورد میکنی اون بعدن با نفرت برخورد میکنه
به هر حال من ترجیح میدم نگاه سیستمی و کل نگر به حوادث داشته باشم تا فقط به صورت نقطه ای به یک حادثه نگاه کنیم و انگشت اتهام رو به یکسو بگیرم بله الان مخالفین اسد شاید از اسد هم خشن تر باشن اما چرا ؟ چی شد ک مردمی ک 2 سال پیش ارام بودن انقدر خشن شدن ؟ مردمی ک حتی حاضر بودن یک علوی بر اون ها حکومت کنه براش بجنگن چطور حالا به جنازه های اون ها هم رحم نمیکنن ؟ اماکن مقدس اون ها رو تخریب میکنن و همواره تهدید میکننشون جوری ک شیعیان بقیه جهان مجبورن برای دفاع به سوریه برن واقعا چی شد در سوریه ؟ مگه چند هزار نفر تروریست به سوریه وارد شدن 1000 نفر 10000 نفر جند نفر ؟ اگه بخواهید نقطه ای افراد رو متهم کنید و بصورت کلی به موضوع نگاه نکنید هیچ نتیحه ای نمیگیرید البته میتونید 100 ها خط دیگه تئوری توطئه و روان شناسی رسانه بنویسید تا خودتون رو توجیح کنید و به قول خودتون مشکل ناهماهنگی شناخت رو حل کنید اما حقیقت جای دیگری هست در نوشته افراد دیگری هست ک در ادبیات شما احتمالا اعتفادات دینی کمی داشتن و یا نا مسلمان سلفی جای میگیرن و چون اعتقادات کمی داشتن درست درک نمیکردن (نمیدونم چرا بعضی از دوستان خودشون رو مسلمان تر میدونن)
قطعا کسی از ادم خوار سوری دفاع نمیکنه همونطوری ک کسی از اوجالان دفاع نمیکنه یا بن لادن اما خیلی راحت میشه به غیر از تروریست ها رفتار دولت ها رو هم در این جنایات سهیم دونست شاید اگه سوریه نبود و بحث در مورد مثلا کوبا بود خود شما من رو تایید میکرد اما چون بحث سوریه هست شما برای من یک داستان چندین خطی از روان شناسی رسانه میزارید و به جای خبر خبرگزاری رو نقد میکنید
  • Upvote 3
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='fath' timestamp='1373570640' post='320914']
[quote name='death' timestamp='1373536830' post='320805']
[quote name='jrzm' timestamp='1373536060' post='320802']
[quote name='death' timestamp='1373535332' post='320799']
[b] رو در رو با جنگجویی که قلب سرباز بشار اسد را 'خورد'[/b]



[right][background=rgb(248, 248, 255)][font=BBCNassim, arial, verdana, sans-serif][size=5][b]ماجرا به باورنکردنی‌ترین ادعاهای تبلیغاتی شبیه بود؛ یک فرمانده شورشیان سوری جسد یکی از سربازان دشمن را درید، قلبش را درآورد و در مقابل شماری از نیروهایش که فریاد شادی سر می‌دادند، قلب او را خورد.[/b][/size][/font][/background][/right]

[right][color=#333333][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif][background=rgb(248, 248, 255)][font=BBCNassim][size=5]این ماجرا دست‌کم در مهم‌ترین جنبه‌اش – یعنی نمایش آدم‌خواری - درست از آب درآمد، هر چند که هفته پیش هنگامی که در سوریه با ابو صقار، فرمانده شورشی، ملاقات کردم، به نظر می‌رسید اتفاقات آن روز را درست به‌یاد نمی‌آورد.[/size][/font][/background][/font][/color][/right]



[right][font=BBCNassim][color=#333333]....[/color][/font][/right]

[/quote]
کسی که قلب یک انسان رو می خوره قابل دفاع نیست این ها همش بهانه برای تلتیف کردن چهره ی این وحشی هاست
[/quote]
ازکسی دفاع نشده به هر حال 2 سال پیش این فرد ادم خوار نبوده !! و این یک حقیقته ک وقتی خشم بکاری نفرت درو میکنی
[/quote]
من ضیه بی بی سی و نوع خبرسازی ش رو به زبان روانشناسی مطرح می کنم تا برای کاربرانی که اعتقاد چندانی هم به اسلام پین و..... ندارن جواب رونشناسی مبنی بر پوزیتویسم داده باشیم و کمی ماهیت این رسانه و این افراد در سوریه مشخص بشه.

در روانشناسی اصلی هست به اسم ناهماهنگی شناخت. شناخت یعنی باورها و اعتقادات فرد که در روانشناسی درک فرد و ایمانش به چیزهایی هست که فهم کرده مثلا فردی این اصل در ذهنش تبدیل به اعتقاد میشه که من انسانی صادق هستم و از این به بعد در زندگی خواه ناخواه سعی در هماهنگی این اصل در ذهن و زندگی خودش داره.

اما چه زمانی ناهماهنگی شناختی پیش میاد وقتی که فردی کاری خلاف شناخت خودش انجام بده ناهماهنگی براش پیش میاد مثلا فرد در جایی دروغ میگه در این حالت یک تناقض بین اصل شناختی من صادق هستم و من در فلان جا دروغ گفتم پیش میاد.

حال فرد از نظر روانی زیر بار فشار قرار می گیره چراکه خلاف شناختی که داره دچار ناهماهنگی شناختی شده. حال چند راه برای فرار از این ناهماهنگی وجود داره ۱- فرد اعتقاد و شناخت خودش رو تغییر بده مثلا من صادق نیستم. ولی این کار خیلی سختت هست و اصولا در آزمایشات روانشناسی اثبات شده که این کار خیلی سخت انجام میشه.
۲- توجیه ناهماهنگی با تراشیدن دلایلی برای اون. ۳- محق دانستن کسی که بهش آسیب وارد کرده.

در راه حل دوم یعنی توجیه ناهماهنگی دو نوع توحیه وجود داره الف- توجیه بیرونی ب- توجیه درونی
در توجیه بیرونی فرد به دنبال عاملی در بیرون و در دنیای واقعیت می گرده تا ناهماهنگی رو با اون توجیه کنه مثلا چون اون فرد شب ها کیسه زباله رو بیرون منزل جلوی در خانه من می گذاشت مستحق کت خوردن از من بود و عامل درونی یعنی دلیلی توجیهی توسط فرد از درون ذهنش بافته میشه مثلا چون فرد مقابل به من جنس بد فروخته منم می تونم دروغ بگم و حقم هست.

یکی دیگه از روش های فرار از ناهماهنگی شناختی محق دانستن فردی هست که مورد آسیب فرد ناهماهنگ قرار گرفته. در این حالت فرد به دنبال راهی برای تحقیر شخصیتی و اعمال طرف مقابل می گرده و بعد توجیه می کنه به همین دلیل مستحق آسیب دیدن از طرف من بوده. مثلا میگه چون این فرد آدم دروغگویی بوده که بعدا من فهمیدم همون بهتر که من کشتمش.
این رو به حداکثر رساندن تقصیر قربانی و سزاوار دانستن اون نامیده میشه.

در عین حال افرادی که عزت نفس بالاتری دارند کمتر نیاز به تحقیر و تخفیف دیگران دارند.

خوب دقیقا همین این فرد آدم خوار و هم بی بی سی دارن مستقیم و دانسته و یا نا دانسته از این روند استفاده می کنن.
من به شما اطمینان میدم درون بی بی سی چند نفر روانشناس بسیار قوی وجود دارن که در قالب این نظریه های روناشناسی بدون اینکه شما حتی متوجه بشین دارن هر چیزی دوست دارن به خورد شما میدن. بی بی سی رسانه ای هست که کار خوب انجام نمیده ولی کارش رو خوب انجام میده یعنی پشت سرش فکر قوی و هدفمند هست.

اما در روانشناسی اصلی دیگر مبنی بر پرخاشگری هست که به موضوع آسیب به انسان ها می پردازه.
پرخاشگری ینی رفتار آگاهانه ای که هدفش اعمال درد و رنج جسمانی یا روانی است.خور پرخاشگری دو نوع خصمانه و پرخاشگری وسیله ای داره پرخاشگری خصمانه هدف و قصدش آسیب هست ولی نوع وسیله ای در پس رسیدن به هدفی هست.

فروید معتقد بود نیروی پرخاشگری باید برون ریزی بشه تا انسان دچار بیماری نشه و جامعه رو راهی و محلی برای این تخلیه می دونست.و پرخاشگری رو لازمه بقای اصلح در حیوانات می دونست.

سه راه برای پالایش هیجانی(تخلیه پرخاشگری انسان هست)۱- صرف در فعالیت های مفید اجتماعی و بدنی ۲- اشتغال به خشونت ذهنی ۳- اعمال پرخاشگری مستقیم مثل حمله به کسی.
تحقیقات نشان داده فعالیت های مفید اثر پرخاشگری ور از بین نمی بره و کاهش نمیده چون عامل شناختی اون پابرجا می مونه مثلا فردی که تحقیر شده با انجام فوتبال و.... نمی تونه از زیر بار این تحقیر بیرون بره.
پرداختن به پرخاشگری ذهنی نیز موجب از بین رفتن یا کاهش اون نمیشه.
در عین حال پرخاشگری مستقیم هم پرخاشگری رو کاهش نمیده و اعمال کلامی پرخاشگرانه اقدام به حملات بیشتر رو تسهیل می کنه.

اما فرد بعد از خشونت به فردی و آسیب رسوندن بهش طبق بندهای بالا که عرض شد شروع به نکوهش قربانی می کنه و دلایلی برای محق بودن خودش در عمل پیدا می کنه.
و ابراز پرخاشگری راه ابراز اون رو هموارتر می کنه در آینده یعنی خشونت موجب خشونت میشه.
اگر تلافی(جواب آسیب کسی به کس دیگه) در حد منصفانه باشد می تواند نیاز به پرخاشگری رو کاهش بده.
یعنی انصاف در پرخاشگری و در غیر این صورت خشونت بیشتر موجد خشونت بیشتر میشه و در صورت رها کردن پرخاشگری در برابر پرخاشگری هم موجب تخلیه هیجانی نمیشه.

سیمور فش بک میگه برای اغلب مردم وارد آوردن دردو رنج عمدی به دیگران مشکل است مگر اینکه بتوانند راهی برای انسانیت زدایی از قربانی خود بیابند.

حال رفتار و سکنات این آدم خوار و توجیه های ب بی سی رو در قالب همین بحث کاملا رونشناسی مدرن خودتون به قضاوت بشینید.
فرد آدم خوار در پی پیدا کردن دلیلی برای رفع ناهماهنگی سناختی خودش هست و از نبود منطقه پرواز ممنوع تا کلیپ تجاوز دست به هر وسیله ای می زنه و بی بی سی نیز با استفاده از روش های مدرن روانشناسی که پی آمد تحقیقات فراوان در مراکز دانشگاهی و علمی غرب هست سعی در ذهن شویی و ذهن سازی مخاطب خودش هست.

حال می بنید حتی در آینه علوم انسانی غربی نیز می توان به اصل و پایه و بنیاد تفکر بی بی سی و بقیه بنگاه های خبر پراکنی صهیونیستی و همچنین کنش های برخی افراد دیگه با عدالت و درستی قضاوت کرد و اون زمان می شه فهیمید که شرع اسلام و دین ناب خدا چطور در زمانی بسیار دور انگار با در نظر گرفتن تمام این نکات قوانین آسمانیش رو برای انسان به ارمغان آورده و روشنتر میشه که عقل و شرع با هم تناقضی ندارن اگر واقعا ما به یکی تمسک کنیم.

در تحلیل بالا کسی نمی تونه بگه شما از نگاه درون دینی مسئله رو حلاجی کردید بلکه این تحلیل کاملا بر مبنای روانشناسی اجتماعی نوین و غربی هست.

ببخشید زیاد شد سعی می کنم تاپیکش کنم که همیشه در دسترس باشه
[/quote]

جناب فتح ساده تر نمی تونی بگی؟
بابا ما که فارغ التحصیل فلسفه نیستیم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام
[quote]جهان مجبورن برای دفاع به سوریه برن واقعا چی شد در سوریه ؟ مگه چند هزار نفر تروریست به سوریه وارد شدن 1000 نفر 10000 نفر جند نفر ؟ [/quote]
برادر عزیزم اگر اشتباه نکنم ببینم تا حالا چند تا درگیری و اغتشاش را از نزدیک دیده ای و در ان شرکت کرده اید یک میلیون نفر کنار هم مشکلی ایجاد نمی کنند اما صد نفر اگر بدرستی مدیریت شوند می توانند یک شهر را به اشوب کشند .مثال فتنه 25 بهمن را بخاطر دارید در میدان ولیعصر 200 نفر اغتشاش میکردند ولی کلی صدا به پا کرد این جا بخاطره اینکه این میدان مرکزیت داشت جمعیت زیادی جمع شده بودند چاره ای نداشتند چرا چون مسیرشان از انجا بود .اگر مطلب را خوب رساندم حکومت اسد یک حکومت رویایی نیست اما شما اولا عدد این تروریستهای خارجی درست بیان کن که خیلی بیشتر از ده هزار تا هستند بلاخره جمعیت از مردم سوریه هم ناراضی هستند اگر این عدد نارضی به بیست درصد برسد و یک جوه ایجاد شود کل جامعه را درگیر می کند حالا در این بلبشو یک عده سلفی از خدا بی خبرم پیدا شوند حدس بزن چه اش رشته ای درست می شود ، حالا هم طرف خارجی منظور طرف غربی و حکومت های مرتجع منطقه اضافه کن چه شود . ما یک راحل داریم سوری سوری ایا این راحل بد است .
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
150 هزار تروریست وارد سوریه شده!‌:|
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='death' timestamp='1373575324' post='320933']
من نه نا مسلمانم نه بی دین نه سلفی به خدا من هم مسلمانم پدرم هم مسلمان بود سید هم هستم فقط حرف غیر منطقی رو قبول نمیکنم
داستان های روان شناسی شما رو تقریبا همه رسانه ها استفاده میکنن یکی کمتر یکی ببیشتر ولی وقتی ما میخواییم برخورد کسی رو نقد کنیم باید شرایط رو بسنجیم همین سایت والاترین امروز یه عکس از اعدام های انقلابی بهمن سال 57 گذاشته ک یه افسر ارتش رو توش مردم میکشن علتش کاملن مشخصه یا تو لیبی نحوه برخورد با قذافی یا پ.ک.ک کاملا مشخصه وقتی با خشونت با دشمنت برخورد میکنی اون بعدن با نفرت برخورد میکنه
به هر حال من ترجیح میدم نگاه سیستمی و کل نگر به حوادث داشته باشم تا فقط به صورت نقطه ای به یک حادثه نگاه کنیم و انگشت اتهام رو به یکسو بگیرم بله الان مخالفین اسد شاید از اسد هم خشن تر باشن اما چرا ؟ چی شد ک مردمی ک 2 سال پیش ارام بودن انقدر خشن شدن ؟ مردمی ک حتی حاضر بودن یک علوی بر اون ها حکومت کنه براش بجنگن چطور حالا به جنازه های اون ها هم رحم نمیکنن ؟ اماکن مقدس اون ها رو تخریب میکنن و همواره تهدید میکننشون جوری ک شیعیان بقیه جهان مجبورن برای دفاع به سوریه برن واقعا چی شد در سوریه ؟ مگه چند هزار نفر تروریست به سوریه وارد شدن 1000 نفر 10000 نفر جند نفر ؟ اگه بخواهید نقطه ای افراد رو متهم کنید و بصورت کلی به موضوع نگاه نکنید هیچ نتیحه ای نمیگیرید البته میتونید 100 ها خط دیگه تئوری توطئه و روان شناسی رسانه بنویسید تا خودتون رو توجیح کنید و به قول خودتون مشکل ناهماهنگی شناخت رو حل کنید اما حقیقت جای دیگری هست در نوشته افراد دیگری هست ک در ادبیات شما احتمالا اعتفادات دینی کمی داشتن و یا نا مسلمان سلفی جای میگیرن و چون اعتقادات کمی داشتن درست درک نمیکردن (نمیدونم چرا بعضی از دوستان خودشون رو مسلمان تر میدونن)
قطعا کسی از ادم خوار سوری دفاع نمیکنه همونطوری ک کسی از اوجالان دفاع نمیکنه یا بن لادن اما خیلی راحت میشه به غیر از تروریست ها رفتار دولت ها رو هم در این جنایات سهیم دونست شاید اگه سوریه نبود و بحث در مورد مثلا کوبا بود خود شما من رو تایید میکرد اما چون بحث سوریه هست شما برای من یک داستان چندین خطی از روان شناسی رسانه میزارید و به جای خبر خبرگزاری رو نقد میکنید
[/quote]


اتفاقا یکی از دلایل شعله ور شدن بیشتر آتش جنگ و فتنه در سوریه همین رسانه های مثلا ازاد و بی طرف بودن که ماه ها روی سوریه زوم کردن و از کاه کوه ساختن...خبرسازی کردن...مثلا یه نمونه ساده اش اینه که شما در بین مردم تظاهرات کننده رخنه کنی...و به سمت نیروهای دولتی شلیک کنی...یا به نیروهای امنتی شبیخون بزنی ... یا از مکان های نامعلوم به سمت مردم مخالف تظاهرات کننده شلیک کنی، جوریکه به نظر بیاد از سمت نیروهای دولتیه...و بسیاری از کارهای دیگه که در سوریه و همین ایران انجام شد...اینارو نمیگم که مثلا حکومت بشار اسد رو بیگناه نشون بدم...نخیر..بشار هم مثل بقیه سران دول عرب...دیگه ازاونا بدتر که نیست..
اما اگر قدرت های جهان و مخالف مقاومت بخوان دولتی رو زمین بزنن از اهرم های مختلف بهره میبرن...یه جا سکوت محض راجب بحرین و عربستان و ... یه جا تمرکز سخت مثل سوریه...

اصلا یکی از دلایل فتنه بودن اوضاع سوریه همین عدم توفیق شورشیان بین مردمه.بگذریم از جنایات پیدا و پنهانشون.و مرام و سلوک عهد جاهلیت....واقعا چرا بعد از سه سال هنوز مثل بربرها از شهر به اون شهر و از این روستا به اون روستا حمله میکنن ... چرا بیشتر مردم سوریه یا شهر و روستا رو خالی میکنن و میرن کشورهای دیگه تا از دست این وحشی ها نجات پیدا کنن یا مقاومت میکنن و ماه ها تحت محاصره هستن؟
چرا رهبران القاعده و سلفی برای حمایت از این مثلا ازادیخواهان بیانیه و حکم جهاد صادر میکنن...
چرا از پاکستان و یمن و تونس و لیبی و... براشون نیرو ارسال میشه؟
و خیلی سوال های دیگه...
پس جنگ فقط توپ و تفنگ نیست...الان جنگ رسانه ای خیلی موثر تر و سخت تره
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]جناب فتح ساده تر نمی تونی بگی؟
بابا ما که فارغ التحصیل فلسفه نیستیم[/quote]
آرمین جان فلسفی نیست کلا فلسفه توش نگفتم. همش روانشناسی بود.
حالا هر جا مفهوم نیست امر کنین تا توضیح بدم.
اینجا هم تبدیلش کردم به یک تاپیک و جناب واریور هم توضیحات بسیار عالی و تکمیلی دادن که به درد می خوره:
http://www.military.ir/forums/topic/25028-%D8%B1%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D9%86%D9%88%DB%8C%D9%86%D8%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%B4%D8%A8%DA%A9%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D9%84%D9%88%DB%8C%D8%B2%DB%8C%D9%88%D9%86%DB%8C-%D9%88/#entry320969

[quote]من نه نا مسلمانم نه بی دین نه سلفی به خدا من هم مسلمانم پدرم هم مسلمان بود سید هم هستم فقط حرف غیر منطقی رو قبول نمیکنم[/quote]
دوست عزیز کی به شما و دین شما گیر داده؟ و اصولا این صحبت های شما در واکنش به کدام صحبت ها هست.
سید هستید و احترام شما بر ما واجبه.
چیزی که بنده گفتم این بود که ما در نیای زندگی می کنیم که وقتی تحلیل درون دینی میشه نهایتا یا شیعیان یا مسلمان ها رو اقناع می کنه ولی وقتی به زبان منطق و علم صحبت کنیم می تونه خیل بیشتری رو اقناع و راضی کنه. پس شما هم با پیش داوری ما رو ننواز قربانت گردم.
[quote]

داستان های روان شناسی شما رو تقریبا همه رسانه ها استفاده میکنن یکی کمتر یکی ببیشتر ولی وقتی ما میخواییم برخورد کسی رو نقد کنیم باید شرایط رو بسنجیم همین سایت والاترین امروز یه عکس از اعدام های انقلابی بهمن سال 57 گذاشته ک یه افسر ارتش رو توش مردم میکشن علتش کاملن مشخصه یا تو لیبی نحوه برخورد با قذافی یا پ.ک.ک کاملا مشخصه وقتی با خشونت با دشمنت برخورد میکنی اون بعدن با نفرت برخورد میکنه
[/quote]
متاسفانه در رسانه های داخلی کمترین استفاده از اون میشه و دلیل هم مشخص هست ما دارای تفکری هستیم که امام خمینی(ره) حتی تیتر زدن مشکل دار رو غض در خبر می دونن پس نمی تونیم خیلی از روش های رسانه ای رو انجام بدیم.
یاد حضرت امیر می افتم که می گفت من سیاست و کیاستم از معاویه خیلی بیشتر هست ولی من نمی تونم مثل معاویه هر کاری بکنم.دروغ بگم تهمت بزنم و....
برخورد کسی؟؟؟ نفهمیدم.
خشونت و پرخاشگری باید واشکافی بشه و دلایلش مشخص بشه بعد در مورد جواب اون تصمیم بگیریم. کاشتن خشونت و برداشتن نفرت وضعیت رو بدتر از پیش می کنه عین جنگل بلکم بدتر.
مجددا روانشناسی میگه هیچ جنگی نبوده که برای پایان دادن به جنگی وارد شده باشه بلکه همه فقط برای اعمال خشونت بودن.
جالب حتی آمریکا هم به این نوع خشونت و اعمال اون در هیروشیما و ناکازاکی پنجه می ندازه.
بگذریم

[quote]به هر حال من ترجیح میدم نگاه سیستمی و کل نگر به حوادث داشته باشم تا فقط به صورت نقطه ای به یک حادثه نگاه کنیم و انگشت اتهام رو به یکسو بگیرم بله الان مخالفین اسد شاید از اسد هم خشن تر باشن اما چرا ؟ چی شد ک مردمی ک 2 سال پیش ارام بودن انقدر خشن شدن ؟ مردمی ک حتی حاضر بودن یک علوی بر اون ها حکومت کنه براش بجنگن چطور حالا به جنازه های اون ها هم رحم نمیکنن ؟ اماکن مقدس اون ها رو تخریب میکنن و همواره تهدید میکننشون جوری ک شیعیان بقیه جهان مجبورن برای دفاع به سوریه برن واقعا چی شد در سوریه ؟ مگه چند هزار نفر تروریست به سوریه وارد شدن 1000 نفر 10000 نفر جند نفر ؟ اگه بخواهید نقطه ای افراد رو متهم کنید و بصورت کلی به موضوع نگاه نکنید هیچ نتیحه ای نمیگیرید[/quote]
در این مورد اگر از اول این ۳۰۰ و اندی صفحه رو بخونید می فهمید که حداقل من نگاه کلی داشتم و قضیه امروز عین روز روشن هست و اینقدر گفته شده که من واقعا حوصله تایپ مجدد اون رو ندارم.
در مورد سوریه از اول هم گفتم عده ای مردم مخالف بودن کم کم ریزش کردن و الان در حداقل ممکن هستن اینقدر که تروریست ها به نقطه نابودی رسیدن و این دقیقا خلاف تحلیل شماست یعنی تحلیل شما با واقعیت نمی خونه.
بقیه دوستان در پست های قبل توضیحاتی دادن می تونید مجددا تاپیک رو از اول پیگیری کنید.امروز تعاملات و اتفاقات سوریه دیگه برای کسی شک و شبهه ای نگذاشته.
[quote]
البته میتونید 100 ها خط دیگه تئوری توطئه و روان شناسی رسانه بنویسید تا خودتون رو توجیح کنید و به قول خودتون مشکل ناهماهنگی شناخت رو حل کنید اما حقیقت جای دیگری هست در نوشته افراد دیگری هست ک در ادبیات شما احتمالا اعتفادات دینی کمی داشتن و یا نا مسلمان سلفی جای میگیرن و چون اعتقادات کمی داشتن درست درک نمیکردن (نمیدونم چرا بعضی از دوستان خودشون رو مسلمان تر میدونن)[/quote]
باور کنید من دیگه حرف های شما رو جواب نمیدم می دونید چرا؟؟؟ چون با این تیکه از پستتون خودتون رو خوب نشون دادین که در پی صحبت منطقی نیستید وگرنه من در خدمت بودم دلایل رو هم همین یکبار در زیر میارم تا براتون روشن بشه.
یک متخصص میگه قبولاندن موضوعی به کسی که پیش داوری داره در مورد شما مثل این هست که بخواین نور رو به کسی نشون بدین هر چه قدر نور رو توی چشمش بندازن بدتر کور میشه و چیزی نمی فهمه.
شما با قضاوت پیشین و پیش داوری دارید نظر می دید و پیش داوری شما این هست که فتح برای نابود کردن من و کنفت کردنم پستی نوشته و من رو همرده سلفی ها و نا مسلمان ها قرار داده.
اینها عده ای تندرو و بسیجی نفهم هستن و .....

موضوع دوم اینکه وقتی چنته ما در برابر یک حرف منطقی خالی می مونه چند تا کار بیشتر نمی کنیم از نظر روانشناسی برای اینکه جراحت وارده به روحمون رو مداوا کنیم سعی می کنیم مجددا این ناهماهنگی تعریف من آدمی دانا و آگاه هستم رو با این ناهماهنگی که من در این بخش نتونستم آگاهانه وارد بشم و علمی صحبت کنم توجیه کنم.
دست به چند کار می زنم ۱-حمله به شخصیت فرد مقابل در برابر منطقش ۲که در بالا شما همین کار رو کردید و به جای جواب منطقی و علمی به شخصیت بنده به عنوان متوهم و تئوری پرداز و توطئه گر حمله کردید ۲- حمله ریشه ای به تفکر بنیادی فرد و به جای رد کردن اون نظریه بن کل رد کردنش اینکه شما به جای جواب منطقی کل نظریه های روانشناسی رو توهم توطئه و تئوری پردازی می دونید یعنی عملا دارید مشکلی رو که براتون پیش اومده به شکلی رفع و رجوع می کنید و بهترین راه منکر این نظریه ها شدن هست.

من خودم رو نیاز ندارم توجیه کنم چون در پست قبلی کلا یادم نمیاد در مورد خودم صحبت کرده باشم فقط تحلیلی نوشتم به یک قضیه اونم بیشتر با تمرکز بر اون ابو صقار.

و اما از همه بدتر آخر صحبت شما که نشانه همون پیشداوری شما هست و اون اینکه بقیه رو عده ای سلفی فرض کردید که سعی در تکفیر شما دارن و این خودش نوعی سلفی گری هست. از توهم توطئه صحبت کردید در حالی که شخود شما در این توهم توطئه هستید که فتح می خواد فقط حرفی زده باشه که بزن تو دهن شما و.... اما لحظه ای فکر نکردید که سعی این بنده خدا فقط روشنگری علمی و منطقی هست اونم نه برای شما بلکه کلا برای همه.

[quote]
قطعا کسی از ادم خوار سوری دفاع نمیکنه همونطوری ک کسی از اوجالان دفاع نمیکنه یا بن لادن اما خیلی راحت میشه به غیر از تروریست ها رفتار دولت ها رو هم در این جنایات سهیم دونست شاید اگه سوریه نبود و بحث در مورد مثلا کوبا بود خود شما من رو تایید میکرد اما چون بحث سوریه هست شما برای من یک داستان چندین خطی از روان شناسی رسانه میزارید و به جای خبر خبرگزاری رو نقد میکنید
[/quote]
این حرف شما هم بی اساس هست چون من نظریه ای دادم و بعد در وادی مصداق بی بی سی رو مثال زدم و اصولا ربطی نداره شما فارس نیوز رو به جای بی بی سی قرار بدین یا بی بی سی و الجزیره و این از پیشداوری شما شکل می گیره که فتح اومده عده ای رو تطهیر و عده ای دیگه رو تخریب کنه.
تحلیل مواردی مثل مقاومت و انقلاب و آزادخواهی و.... و مرزهای اونها با شورش و ترور و .... فرق داره برای همین ما بین حزب الله و بقیه مرز قائلیم که اینجا جاش نیست و در همین تاپیک در موردش بارها توضیح داده شده.
هر کسی تحلیل بالا رو بخونه می بینه من اتفاق دارم خبر رو تحلیل می کنم و همچنین شخصیت مریض ابوصقار رو و نقد خبرگزاری تنها تعریضی کوتاه هست و بیشتر تحلیل بر مبنای همون تحلیل فرد و قضیه می چرخه.

به هر حال من دوست دارم زمانی و جایی صحبت کنم که منطق و علم حکم فرما باشه نه پیشداوری و تخریب و توهین و اگر زمانی کسی به این نقطه رسید من حاضر به بحث هستم ولی تا زمانی ببینم که نگرش نگرش جدلی هست بحث نمی کنم بارها اتفاق افتاده که بحثی رو از نیمه رها کردم و دلیل اون هم کاملا مشخص بوده فرد منطق رو کنار می زاره و با حب و بغض حرف می زنه خوب نمیشه باهاش بحث کرد و بهترین روش بستن دهنم هست.
هرگاه ما یاد گرفتیم به جای حمله به ضخصیت فرد یا قوانین علمی با واقع بینی و عدالت و انصاف بحث کنیم اون وقت زمان بحث هست.
هر وقت یاد گرفتیم در موضوعی که درش علمی نداریم حداقل به کسانی که درش علمی دارن احترام بزاریم و حرف ها رو بشنویم میشه بحث کرد.
هر وقت جواب منطق و علم رو با منطق و علم دادیم و هر وقت در جواب قضیه ای به جای فرافکنی به اصل موضوع پرداختیم اون زمان محیط و جو برای بحث آماده هست.

باز به خودتون نگیرید جناب دیس کلی گفتم این دردی هست ه خیلی وقته سایت دچارش شده و هر وقت صحبتی میشه و یا به کسی با منطق جواب داده میشه باید منتظر بود با چوب و چماق سر برسن و بگن شما چرا حتی سوال پرسیدی چرا حرف زدی تو می خواستی توهین و تخریب کنی و......
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.