امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

 

icon_eek  :chicken:  icon_eek

 

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود از اولین شلیک موفق موشک توسط سامانه باور 373 خبر داد و گفت: ما این سامانه یا سامانه پدافندی سوم خرداد را از برخی سامانه های برد بلند دیگر کشور ها بهتر می دانیم.

 

http://www.mashreghnews.ir/fa/news/339713/%D8%A7%D9%88%D9%84%DB%8C%D9%86-%D8%B4%D9%84%DB%8C%DA%A9-%D9%85%D9%88%D9%81%D9%82-%D8%A8%D8%A7%D9%88%D8%B1-373

 

>>>

 

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) با اشاره به روند ساخت S 300 بومی گفت: با تلاش متخصصان داخلی در آینده‌ای نه‌چندان دور آماده‌سازی زیرسیستم‌های سامانه پدافندی "باور ۳۷۳" به اتمام می‌رسد و وارد فاز ابتدایی ساخت این سامانه می‌شویم.
به گزارش مشرق،  امیر «فرزاد اسماعیلی» فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) اظهار داشت: قرارگاه پدافند هوایی از سامانه‌های مختلف و متنوعی متناسب با سطح نیازها در جهت ایجاد فضای امن در کشور استفاده می‌کند.

وی با اشاره به اقدامات قرارگاه برای ایجاد فضایی امن در ارتفاع بلند، با استفاده از سامانه‌های بومی شده گفت: ما در این زمینه سامانه‌ "اس ۲۰۰" را مجهز به پروژه تلاش ۲ و ۳ کردیم؛ یعنی به‌صورت توامان از موشک‌های کلاس تلاش و موشک‌های اس ۲۰۰ جهت انهدام اهداف متخاصم استفاده می‌کنیم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) با بیان اینکه کار دیگری که در خصوص ایمن‌سازی فضای کشور در ارتفاع بلند انجام دادیم پرداختن به ساخت سامانه "باور ۳۷۳" است، افزود: ان‌شاءالله با تلاش متخصصان داخلی در آینده‌ای نه‌چندان دور آماده‌سازی زیرسیستم‌های این پروژه به اتمام می‌رسد و وارد فاز ابتدایی ساخت این سامانه می‌شویم.

 اسماعیلی درباره بازه زمانی ساخت زیرسیستم‌های پروژه باور ۳۷۳ نیز بیان کرد: به دلیل اینکه یک بخش این پروژه با امور تحقیقاتی مرتبط است، نمی‌توان زمان خاصی را برای آن عنوان کرد؛ اما مطمئنا به محض اتمام کار این پروژه، شلیک اولین موشک آن‌را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه ما لایه‌های پدافندی را همچون دژهای مستحکم از ارتفاعات پایین، متوسط و بالا مورد توجه قرار می‌دهیم؛ در خصوص سامانه پدافندی باور ۳۷۳ گفت: این سیستم پدافندی،  به‌صورت لایه به لایه عمل می‌کند و ضمن پوشش ارتفاع  بالا ارتفاع‌های متوسط و پست را هم تحت نظارت عملیاتی خود دارد.

قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) همچنین گفت: شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور اعم از سامانه‌های پدافندی‌ ارتش، سپاه، و سازمان هواپیمایی کشوری، در یک کار منسجم باعث شده‌اند که فضای امنی را در سطح کشور شاهد باشیم.
 

و اینجاست که شاعر میگه : What the FAZ

 

تبریک

یک دستاورد بزرگ دیگر دولت تدبیر امید :applause:

  • Upvote 7
  • Downvote 14

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

رادارهای باور هنوز عملیاتی نشدن


چند وقت پیش گفته شده بود که برخی از تست های گرم سامانه با موفقیت انجام شده. بدون رادار چطور ممکن هست؟
یه نکته دیگر هم اینکه حتی به فرض رادارها آماده نباشن و تست با رادارهای دیگری صورت گرفته بود، باز هم این حرف که وارد مرحله مقدماتی ساخت خواهیم شد باز هم گفته درستی نباید باشه، و تنها توجیهی که برای این حرف به نظر میاد اینه که عملا میخوان رونمایی رسمی سامانه را به تعویق بیاندازند، این موضوع وقتی جالب میشه که با صحبتهای چند روز قبل امیر چیت فروش که گفته بود صاعقه دو کابینه پارسال رونمایی شده است!!! و همچنین صحبتهای جناب منطقی که درباره جت کوثر گفته که وارد مرحله نمونه سازی شده ایم و این حرف گفته قبلی وزیر دفاع راکه رونمایی این جت را تا پایان امسال وعده داده بود نقض میکند، تقریبا در یک برهه زمانی میباشند و احتمالا هر سه این اظهار نظرها به مرتبط هستند.
  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اونها رو نمیدونم ، ولی رادار باور در حال ساخت هست ، از لحاظ طراحی و ... هم مشکلی نداره . در ساخت یه مشکل هایی پیش اومده

شلیک با مینی رادار خودش بوده . رادارهای باور با مقیاس یک دهم ساخته شد و از همه آزمون ها سر بلند بیرون اومد ، ولی هنوز از رادار اصلی خبری نیست و هنوز کامل نشده

دلگرم کننده بود ممنون. :applause:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

رونمایی سیستم های دفاعی ما همیشه با داستان و تاخیر همراه بوده است و اکثرا باعث شوکه یا ناامید کردن دل ما شده است

چون ما در این سیستم ها با یک ساخت و توسعه روبرو هستیم و تیراژ بالایی نداریم و ساخت هر بخش طراحی جدید و تجدید نظر دارد  

شاید ما ظاهر را می بینیم ولی برای ذره ای تغییر محاسبات و کارهای زیادی باید صورت بگیرد بویژه در بحث دریا که توازن از اهمیت بالایی برخوردار است و آبرو کشور هم هست

شاید برای شما گفتن اینکه موتور داخلی بستن یا نبستن مساله مهمی نباشد اما در اجرا و بومی سازی برویم کلی داستان دارد

کسانی که در پروژه ها کار کرده باشند می دانند که 10 درصد آخر پروژه به اندازه 90 درصد پروژه اذیت کننده است بویژه اگر کار جدید هم باشد

یادمان نرود ناو جماران اولین ناو ساخت داخل است و ما قبل از آن این توانایی را نداشتیم وباز هم همین سایت کلی به ضعف و نداشته های آن ایراد وارد شد

 

متاسفانه ما رونمایی را مبنای پیشرفت و حرکت صنایع دفاعی می دانیم در حالی که رونمایی خود ابزاری برای ترس دشمن است و اگر قرار باشد همه چیز خود را رو کنیم که دشمن همه کارها و تحقیقات ما را متوجه می شود، و در جنگ ما چیزی برای غافل گیری دشمن نداریم، در داستان آرکیو اصل غافلگیری یکی از برگ های برنده ما بود 

پس رونمایی ها را مبنا قرار ندهید ، ان هم رونمایی هایی که همیشه تهشان بقیه ما را مسخره می کردند در همین دولت قبل هم وضعیت رونمایی ها و رژه ها چطور بود ؟

من هنوز یادم هست که بعد از اکثر رونمایی ها و بویژه رژه ها بچه های می گفتن آبروی ما را با این رونمایی هایشان بردند

 

----------------------------------

لینک سایت رجا را دیدم وبرام این داستان تازگی داشت

لینکی که رجا به عنوان منبع داده بود را چک کردم ولی چیزی دیگر نوشته بود و فقط نوشته بود

صادق خرازی نامه ای نوشته است ولی این که چه بوده است ، چیز دقیقی ننوشته بود 

http://www.newsweek.com/dennis-ross-how-stop-iran-getting-nukes-85215

اگه می تونید منبع دقیق تری ارائه کنید ممنون می شوم

 

البته این نکته مشخص است که هر دولتی اشتباهت و قوت های خود را دارد و اینکه بی خطا بوده است سبک پنداری است

ولی اینکه همه را متهم به خیانت بکنیم دیگر خودزنی و خروج از انصاف است

 

کیفیت رونمایی ها بحث ما نیست , مسئله اصلی اینه که چرا علارغم وعده پی در پی مسئولین نظامی (فرمانده نیروی دریایی-وزیر دفاع-فرمانده پدافند- مدیرعامل صها) این رونمایی ها انجام نمیشه؟ حتی  از سصاعقه جدید هم که قرار بود در اواخر آذر ماه رونمایی بشه خبری نشد و من حتی به رونمایی تو دهه فجر هم بدبین هستم! اگه دقت کرده باشید وعده رونمایی صاعقه در یکم آذر ماه درست 2 روز پیش از مشخص شدن نتیجه مذاکرات در سوم آذر داده شد!

در ضمن صیاد 3 و باور 373 که جزو مهمترین دستاوردها محسوب میشن تو نمایشگاه شهریور ماه بعد از نفوذ پهپاد متجاوز به صورت غیر رسمی رونمایی شدن و الان دشمن از این دستاوردها  اطلاع داره! 

 

مورد دوم  ارتباطی با تاپیک نداره و بهتره زیاد روش زوم نکنیم:

 

Road Map 

شماره 2:

انجام اقدامات لازم برای برای تبدیل حزب الله به یک گروه منحصرا سیاسی- اجتماعی در لبنان.

http://www.rajanews.com/Files_Upload/127074.jpg

 

واكنش صادق خرازی به نامه جنجالي 2003

http://www.asriran.com/view.php?id=12170

 

 

http://mostazafin.tv/latest-video/video/3276_مذاکرات-پرافتخار-نامه-به-آمریکا-و-معامله-بر-سر-گروه‌های-مقاومت

http://arshnews.ir/vdcb8fb5wrhb98p.uiur.html

  • Upvote 6
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

در اینکه راهبرد مسائل دفاعی و امنیتی در دولت تدبیر و امید دچار تغییرات اساسی شدهٰ کوچکترین تردیدی نیست. برای نمونه: می توان به حذف بخش دفاع و امینت از خبرگزاری ایرنا (خبرگزاری رسمی دولت) اشاره نمود که بطرز جالبی مورد توجه رسانه های امریکایی قرار گرفت (اوایل شروع کار دولت و مذاکرات) که اون رو به تغییر رویکرد دولت ایران نسبت دادند. حالا این اقایون با وجود بخش خبری دفاع و امینیت مشکل دارند و حذفش میکنن با خود دفاع و امنیت مشکل ندارند؟؟؟؟؟؟

در مورد باور 373 هم نظر امیر نظر منطقی بود. اگه میگفت سیستم کاملا اماده است جای تعجب بود. به قول امیر برخور، طراحی یه سیستم 100 درصد باشه، اگه فقط 1 درصدش نقص داشته باشه هواپیما سقوط میکنه.

ویرایش شده در توسط irahamidreza
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

 

یا همین تسلیح حزب الله در زمان دولت خاتمی انجام شد

 

 

دوست عزیز، این صرفا و تنها یک همزمانی بود و بس! باور بفرمایید!

  • Upvote 9
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

شروع تاپیک 2013

ادامه تا 2015

رو نمایی باور 2028 یعنی

وقتی روسیه اس700 بسازه

بعدش مسئولین یادشون میاد

رونمایی کنن

  • Upvote 4
  • Downvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

شروع تاپیک 2013

ادامه تا 2015

رو نمایی باور 2028 یعنی

وقتی روسیه اس700 بسازه

بعدش مسئولین یادشون میاد

رونمایی کنن

ان شاءالله تا یکسال آینده خبرهای خوبی می شنویم در موردش..

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ان شاءالله تا یکسال آینده خبرهای خوبی می شنویم در موردش..

 

سال آینده این خبر رو می شناسی ...

مسئولین آمریکایی « توانایی های پدافندی ایران یکی تهدید جدی علیه صلح بین الملل است و باید در مذاکرات وارد شود »

مسئولین وقت ایرانی « ما آماده ی تنش زدایی هستیم . »

 

هر چقدر ما روضه می خونیم ، به گوشتون نمیره که نمیره و هنوز در توهم به سر می برید . شما اصولا نافتان را با کریستال و شیشه بریدند .

ویرایش شده در توسط blender
  • Upvote 6
  • Downvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

در بدنه نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران

چند روز پيش یعنی در تاریخ ۲۵ و ۲۶ ارديبهشت ماه ۸۷ شبكه المنار لبنان در ساعاتي از بعد از ظهر تاريخ ذكر شده به نمايش و تحليل قدرت نظامي ايران پرداخت . جديدترين تسليحات توليد شده توسط وزارت دفاع پخش شد . اما جالب ترين قسمت اين برنامه ها پخش فيلمي از سيستم دفاع پيشرفته موشكي يعني اس ۳۰۰ با آرم سپاه پاسداران انقلاب اسلامي بود . تحليلگر شبكه با اذعان اينكه ايران تعداد ۴ واحد اس ۳۰۰ را از بلاروس خريداري نموده است گفت : با توجه به شناختي كه در مهندسين هوشمند ايراني داريم شك نداريم صنايع دفاع ايران ظرف مدت كوتاهي اين سلاح را مونتاژ خواهد كرد . این در حالیست که خبر حضور اس ۳۰۰ در ایران سال گذشته منتشر گشت اما تکذیب شد .اما اکنون تمام شک ها به یقین مبدل گشته است .

 

تصویر پخش شده مربوط به یکی از لانچرهای پرتاب اس ۳۰۰ منتصب به سپاه توسط شبکه المنار

بنابر گزارشات منتشر شده در نشریات بین الملی ایران 4 واحد موشکی S-300PT در اختیار دارد که 2 واحد از بلاروس خریداری شده و 2 واحد هم از کشور نامشخص تهیه شده است .

هر واحد متشکل است از : 12 سکوی پرتاب ، یک رادار 5N63 ، و یک رادار ارتفاع پایین 5N66 .موشک هایی هم از نوع 5V55K (نوع معمولی) و 5V55R (هدایت نیمه فعال راداری یا تلویزیونی) بوده و احتمال خریداری نوع 5V55RUD (برد بلند 90 کیلومتر) وجود دارد.
رادار پیشرفته این سیستم قادر است همزمان 6 هدف را شناسایی نمايد و 2 شلیک همزمان به یک هدف انجام دهد .
در زمینه نحوه استقرار هم گزارشاتی درباره ساخت سیلوهای مخصوص این سیستم ,همانند شکل , گزارش شده است

 

اس ۳۰۰ های ایران در عمق خاک در حالت عملیاتی

موشكي و نظامي : يقينا با توجه به شواهد موجود و اطلاعات واصله نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران اين سيستم را در اختيار دارد . لازم به ذكر است در اختيار داشتن سلاح هاي استراتژيكي همچون اس ۳۰۰ كه به روز ترين و كار آمدترين نوع سيستم هاي دفاع موشكي دنياست به راحتي توازن ژئوپلتيكي ايران در مقياس منطقه و فرامنطقه خاور ميانه را در سطح فاحشي تغيير خواهد داد . اين سيستم به همراه سيستم دفاع موشكي تور ام ۱ و سامانه هاي موشكي در اختيار ، قدرت دفاعي بالايي به بخش پدافند نيروي هوايي خواهد داد كه به جرات مي توان گفت با توجه به اطلاعات موشكي و نظامي هيچ پرنده اي از ديد اين نوع از سامانه ها در امان نخواهد بود .

در باره اس ۳۰۰ :

S-300 یک سیستم دفاع هوایی با توان کار بالا و در هر نوع شرایط آب وهوایی قابل عملیاتی می باشد . و توانایی حمله به هواپیما با مانور بالا و همانطور که گفته شد به موشکهای کروز و موشکهای بالستیک و هر هدفی که دارای سرعت بالا باشد می باشد.
 

 

 

 

 
 

ویرایش شده در توسط hamidz65
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اون تصاویر با وجود معروفیتی که دارن ، بنظر میاد که کمتر کسی توانسته است آن را ببیند !

 

چیزی که مشخص هست ، ورژن های قدیمی تر S-300 در ایران وجود دارد !

 

اون چیزی که در رژه چند سال قبل به نمایش در آمد ، در اصل یک S-300 ورژن قدیمی بوده که فقط اتاقک راننده اش با ببر 400 عوض شده بود!

 

همان زمان هم از آنها به عنوان یک سیستم برد متوسط نام برده شده که با نمونه های قدیمی S-300 تطابق دارد !

 

بلاخره توسعه یک نمونه بومی S-300 ( باور ) یک مبنا باید داشته باشد و چه چیزی بهتر از بدست آوردن ورژن قدیمی S-300 و مهندسی معکوس و توسعه آن ( در صورت عدم دسترسی به نمونه های مدرن تر ) هست !؟!؟

 

در رابطه با منبع تامین ، بیشتر اسم بلاروس مطرح می شود !

 

من اسم روسیه / شوروی هم شنیده ام که ما به طور مستقیم از آنها S-300 گرفته ایم و موضوع مربوط به ابتدای دهه 1990 هست !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

حذف شود

ویرایش شده در توسط hamidz65

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بنده چندین سال قبل توسط یکی از دوستام اون عکسا را دیدم

اجزه این کار را دارم در صورت دسترسی به تصاویر انها را اپ کنم یا خیر؟


بله

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
رونمایی از پروژه برد بلند تلاش 3 در 29 فروردین
 
فرمانده قرار‌گاه پدافند‌هوایی خاتم الانبیا(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران از رونمایی پروژه موشکی برد بلند" تلاش ۳" همزمان با ۲۹ فروردین‌ماه خبرداد.
 
به گزارش مشرق،  امیر فرزاد اسماعیلی شب گذشته در گفت‌و‌گو با خبرنگاران در دانشگاه دامغان اظهار داشت: همزمان با 29 فروردین‌ماه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و حماسه‌آفرینی‌های نیروی زمینی ارتش کشورمان، پروژه " تلاش 3" با برد موشکی بالا و متصل به سامانه " اس 200" رونمایی می‌شود.

فرمانده قرار‌گاه پدافند‌هوایی خاتم الانبیا(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به آزمایش موفق برد کوتاه و برد متوسط این سامانه موشکی در گذشته، تصریح کرد: برد بالای این سامانه قدرتمند موشکی التهاب بزرگی برای دشمنان ایران اسلامی خواهد بود.
 
IMAGE635244586481675673.jpg
 
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.