Skyhawk

آیا ایران در سال 1404 ایران به جایگاه تعیین شده در سند چشم انداز خواهد رسید؟

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

جناب شهاب ثاقب شما رو عرض نکردم برادر.فکر کردم جناب سورنا تاپیک رو ایجاد کردند.عذر میخوام
بیشتر حول این پست بود.....جواب دادن به این مباحث هم فقط و فقط باعث انحراف تاپیک هست
[quote][color=#282828][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif][right]من یه مثال و یک بحث خیلی منطقی مطرح کردم: در دو دولت پیش از دکتر احمدی نژاد مگر ما همین ارزش ها، همین نظام ، همین قانون اساسی ، همین مردم رو نداشتیم ؟ پس چرا هیچ یک از این تحریم ها (به غیر از تک و توک تحریم های آمریکا که از سالهای قبل باقی مونده بود و موثر نبود) وجود نداشت ؟ مگر در همون دوره آمریکا به افغانستان و عراق حمله و اشغالشون نکرد ؟ پس چطور بود که آمریکا نتونست جلوی رشد و توسعه اقتصادی ایران در اون دوره -که قابل مقایسه با دوره دولت مهروز نبود- رو بگیره ؟! مگر ما در این 8 سال چه تغییر اساسی کردیم ؟ پاسخ اینه که جناب آقای احمدی نژاد یک رویکرد عوام فریبانه رو با توجه به پایگاه اجتماعی که برای خودشون تعریف کرده بودن در پیش گرفته و در تمامی سطوح از جمله اقتصاد و سیاست خارجی پیادش کردن.بحث هولوکاست رو مطرح کرد، اسرائیل باید محو شود و از این دست مسائل که باعث شد آمریکایی که با دیپلماسی فعال ما و تفکیک اروپا از آمریکا و همچنین استفاده از رقابت چین و روسیه در مورد مخالفت با ایران منزوی بشه، بر علیه ما اجماع به وجود بیاره و قطعنامه و تحریم تصویب بکنه ؟ یک کلام: مگر ما چه تغییر اساسی کرده بودیم ؟ غیر از این که یک دولت عوض شده بود ؟ مشکل همون دولت بود و بس![/right][/font][/color]

[color=#282828][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif][right]در خصوص دولت آقای خاتمی و بحث محور شرارت: من تعجب میکنم که دوستان چرا نمیان یه بار از دستاوردهای این دیپلماسی صحبت کنن ؟ چرا نمیگن همین دیپلماسی بود که با ایجاد رابطه تجاری با کشورهای معتبر جهان باعث رشد و توسعه اقتصادی بی نظیر کشورمون شد ؟ چرا نمیگن با همراهی با آمریکا اول صدام حسین و بعد طالبان که دشمنان ما بودن رو نابود کردیم ؟ مگه دولت اصلاحات با آمریکا رابطه برقرار کرده بوده ؟ به جز این که بر پایه منافع متاقبل به نابودی طالبان و صدام کمک کرد ؟ یعنی چون جرج بوش اومده توی یه سخنرانی از ایران به عنوان محور شرارت اسم برده یعنی تمام اون سیاست ها غلط بوده ؟ این نگاه صفر و یکی مشکل اصلی ماست.ما اگر با آمریکا همراهی کردیم برای نابودی دشمنانی بود که در همسایگی ما بودن.قضیه اروپا هم با آمریکا فرق میکنه و باید تفکیکش کرد.کما این که ما هیچ وقت مشکلی برای رابطه با اروپا نداشتیم.[/right][/font][/color]


[color=#282828][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif][right]مسئله گفتگوی تمدن ها هم یکی از دستاوردهای کشور ماست که یک سال به نام کشور ایران به این مسئله اختصاص یافته.ایشون میخواست با طرح این مسئله و سفر و ایجاد رابطه با کشورهای تاثیر گذار اروپایی ذهنیت خشن و جنگ طلبی که از ایران وجود داشت رو به یک چهره صلح دوست تبدیل کنه و در مقابل آقای احمدی نژاد چنان بلایی بر سر وجه ایرانی جماعت در اروپا و آمریکا آورده که آمارها تفریباً همه بالای 75 درصد نظر منفی نسبت به ایران دارن و این افکار عمومی قراره رئیس جمهور و نخست وزیر انتخاب کنن و خود تا تهش رو بخون.[/right][/font][/color][/quote]
  • Upvote 2
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جناب شهاب ثاقب نامیدن شما با نام شهاب سنگ یک اشتباه بود که بعداً متوجه شدم و اگر شما ناراحت شدید عذر می خواهم.شما مختارید که افراد رابی شرف یا وزغ بنامید

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]آمریکا همه گزینه ها و کارت هاشو یکهو رو نمیکنه و تحریم ها رو پله پله و حساب شده انجام میده و البته کارش هم منطقی هست!
تو جریان دوران خاتمی قضیه ایران با مذاکره و تسلیم ایران (با فریب) حل شد و کار به تقابل تحریم و جنگ نکشید! ولی بعد از خاتمی احمدی نژاد روش دیگه ای رو برگزید و مقاومت رو انتخاب کرد! اگه تو دوران آقای خاتمی هم ایشون تسلیم نشده بودن شاید شرایط مشابهی رو تجربه میکردیم!
[size=4]البته ما موافق 100 درصد آقای احمدی نژاد نیستیم! ولی واقعیتی که هست اینه که کارآمدی دولت ایشون بعد از فتنه 88 پائین اومد!دوستی قبلا از طرح نافرمانی مدنی سخن گفته بودن که متاسفانه من اسنادش رو ندیدم(اگه لطف کنن ممنون میشم) و یک موردی که هست اینه که ما تو این سال ها از داخل توسط سرمایه داران با احتکار مواد غذایی و ارز هم متحمل ضرر شدیم! [/size][/quote]

من معتفد نیستم که آمریکا یه برنامه ریزی دراز مدت اومده انجام داده و اون موقع بحث مذاکره بوده و بعد از اون رسیده به تحریم.ببینید! اصل قضیه این بود که ما بدون این که به آژانس اعلام کنیم تاسیسات غنی سازی ایجاد کردیم و این یک آتو برای آمریکا شد تا ازش برای فشار استفاده بکنه وگرنه تا پیش از اون اصلاً چیزی به نام تحریم موثر بر علیه ما وضع نشده بود.چون توجیهی نداشت و در واقع بهانه ای نداشتند.دو سال غنی سازی " تعلیق " و نه " تعطیل " شد.یعنی همزمان با همون تعلیق بود که ما صد ها سانتریفیوژ نصب کردیم، تاسیسات کیک زد و آب سنگین و غیره کامل شدند.به هر صورتی که نگاه بکنیم کار درستی بود.ما نباید اجازه می دادیم که کشور تحریم بشه و کشوری رو فدای هسته ای بکنیم.مقاومت آقای احمدی نژاد چی بود؟ مقاومت یعنی این که شما کار خودت رو پیش ببری و در عینش اجازه ندی که به کشور آسیبی وارد بشه (به قول روحانی سانتریفیوژ بچرخه ولی کشورم بچرخه).

آقای احمدی نژاد اومده میگه این قدر قطعنامه بدید تا قطعنامه دونتون پاره بشه! اونوقت خودش ( همین چند ماه پیش) اومده میگه وضع فعلی نتیجه تحریم های ظالمانست و خواستار گفتگوی مستقیم با آمریکا میشه (اوج افراط و تفریط).مگر در همون زمان افرادی مثل آقای ظریف یا روحانی نگفتن که تحریم ها چه بلایی بر سر ما میاره ؟ اگر این مقاومته و اگر این هسته ایه که به خاطرش یک کشور به فلاکت کشونده بشه همون بهتر که کج و دار و مریز خاتمی باشه تا مقاومت دکتر احمدی نژاد! بحثی هم که هست اینه که چه تعلیق و چه ادامه غنی سازی همه و همه با تایید رهبری بوده و رئیس جمهور نفر دوم در این مسئله هستش ؛ حالا من نمیدونم این تسلیم و این ها رو شما به کی نسبت میدید!

کارآمدی دولت دکتر احمدی نژاد در همون سال های دوره اول ایشون هم اگر به درآمد نفتشون دقت کنید مناسب نبوده.مسئله نافرمانی مدنی پس از اعتراضات سال 1388 هم در کشور ما شدنی نیست و اتفاق هم نیفتاده و هیچ کارشناسی هم چنین مسئله ای رو تایید نمیکنه چون که ما در ایران از یک طرف جامعه مدنی قوی و تاثیر گذازی نداریم و همونی هم که داشتیم پس از سال 88 آسیب های جدی دید و از طرف دیگه ارتباطات در ایران به اون صورت نیست که بخواد همه گیر بشه و آسیب جدی بزنه.نظرم در خصوص احتکار و مافیا و این مسائل رو هم در تاپیک رشد منفی اقتصادی گفتم که دوستان ترکوندن تاپیکو..!

[quote]من نمیگم گفتگوی تمدن ها خوب بود یا بد بلکه میگم که در چنین شرایطی آمریکا با ما چنین برخوردی انجام داد! هدف تخریب خاتمی نیست! بلکه نشون دادن ذات آمریکا و دشمنیش با ماست![/quote]

هدف گفتگوی تمدن ها که آمریکا نبود که بخواد به ما چراغ سبز بده.هدف ارائه چهره صلح طلب از ایران و بازسازی وجهه اون در بین کشورهای تاثیر گذار به خصوص کشورهای اروپایی و بعد از اون دیگر کشور ها بود.برخی جریانات برای کوبیدن دیپلماسی دولت اصلاحات و شخص خاتمی (به عنوان محبوب ترین شخصیت سیاسی ایران) به باز تعریف! گفتگوی تمدن ها پرداختن تا ضعف دیپلماسی دولت متبوعشون رو پوشش بدن.

برادر عزیز! ایدئولوژی بالاتر از کومونیست و مارکسیسم هم داریم ؟ شما نگاهی به سیستم حکومتی، برنامه ها و ساختار قدرت چین بندازید می بینید که چین از معدود باقی مونده های کمونیسمه که خودشو با جهان امروز و مقتضیاتش وقف داده و در مقابلش همون عدالت طلبی و شعارها و ایدئولوژی های کارگری و اینها رو هم داره.لازم به ذکر نیست که کمونیست چه خصومتی با امپریالیسم و صهیونیسم داره ولی تلاش کرده، نوگرایی کرده، برنامه ریزی کرده و رشد کرده.یه وقتی رئیس جمهور چین اومده بود ایران و با خاتمی دیدار کرده بود، گفته بود من اگر جای شما ایرانی ها بودم اول یه برنامه فشرده رشد اقتصادی و توسعه صنعتی اجرا می کردم و بعد که به قدرت قابل قبولی دست پیدا کردم شروع به مقابله با آمریکا می کردم؛ البته این فقط یه مثال بود.

در پاسخ برادر تلاش در مورد تئوری توطئه ، ما ایرانی ها به دلیل سیر تحولات تاریخی در هم تنیده و عجیبی که داشتیم و هر روز مردمی به اینجا حمله کردن حکومتی از هم پاشیده و به خصوص پس از اتفاقات تاریخ معاصر مثل جنگ جهانی اول و دوم، کودتای 28 مرداد و نظایر اون یک حس " شکاکی " ، " میل به باور وجود توطئه " و ظن و بد بینی در " ناخودآگاه ذهن " ما جود داره که در طول تاریخ معاصر هر کس به گونه ای از این شکاکی استفاده کرده در جهت منافع خودش.حتماً شما هم این جمله کار کار انگلیسی هاست رو شنیدی (چشمک).امروز هم در کشور ما افرادی هستند که قصد دارند با فعال کردن این حس در ذهن ما منافع خودشون رو تامین کنن یا ذهن ما رو از مسئله اصلی منحرف کنند.

یه مثال میزنم خواهش میکنم کسی بهش جواب نده چون تاپیک منحرف میشه: مثال بارز این مسئله آقای حسین شریعتمداری هستند.شاید تعجب کنید! ولی این حقیقت داره.تمامی تحلیل ها ، نظریات و استدلال های ایشون بر پایه فعال کردن همین ناخودآگاه ذهنی ما و برانگیختن حس توطئه و بدبینی ما نسبت به مسائل مورد نظر هستن.مثلاً ایشون بحث گرفتن 20 میلیون دلار پول آقای خاتمی از پادشاه عربستان رو مطرح میکنه ؛ در کنارش هیچ سند و مدرکی ارائه نمیکنه.ادعای ایشون ارزش پاسخ گویی نداره چون من هم الان میتونم ادعا کنم ایشون گماشته سفارت انگلیسه! ولی این حرف من فقط یک " ادعا " هستش.تا زمانی که سند و مدرک نداشته باشم ، صرفاً یک ادعاست و ادعا هم بی ارزش.حالا این حرف هایی که میزنم چه ربطی داره ؟ ربطش اینه که ایشون با بیان این مسئله به هدف خودش متاسفانه بین بعضی از جوانان مومن و حزب اللهی کشورمون میرسه و اون هم ایجاد یک حس بدبینی نسبت به مسئله و شخص مورد اشاره ایشونه که هر وقت اسمش اومد بهش شک کنی و این مسئله و اتهام یادت بیاد و این نقطه شروع شستشوی مغزیه ؛ هر وقت به کسی از یک تریبون اطلاعات و اخبار و تحلیل برسه مورد [url="http://talangor-ac.blogfa.com/post/39"]شستشوی مغزی[/url] قرار می گیره.

ناگفته پیداست که منظور من چه افرادی و چه جریاناتیست و این صحبت هایی که میکنن تا چه اندازه صحت داره ؛ این افراد با این مسئله و طرح دائم اون این ذهنیت رو در خواننده خودشون تقویت میکنن تا جایی که اون خواننده به جایی میرسه که به هر مسئله ای به دید یک جور توطئه نگاه میکنه.نه در نگاه اول ولی بهش فکر میکنه که شاید توطئه ای در کار باشه.برای جلوگیری از این مسئله باید از دنبال کردن تحلیلات، اخبار و نظرات از تریبون های یکسویه جلوگیری کرد و دیدگاه ها رو از منابع مختلف دید و بررسی کرد؛ در حوزه علوم انسانی و به خصوص اجتماعی مطالعه انجام داد و بر روی ادعاهای این جریان مبلغ این تئوری تحلیل کرد.انشاءالله اگر فرصت شد یه تاپیک در این مورد میزنم و اگر موافق به ادامه بحث در این خصوص هستید جهت جلوگیری از انحراف تاپیک در پیام خصوصی در خدمتتون هستم ؛ موفق و پیروز باشید.

جناب مالدینی، جواب شما در دو پست من در خصوص گفتگوی تمدن ها بود و بنده متوجه نشدم منظور شما به طور کلی متوجه چه چیزی یا چه کسی بود که خندتون گرفت؟

فکر میکنم بهتر باشه که بیشتر به بحث اقتصادی و مسائل پیرامون سند چشم انداز بپردازیم و از بحث اصلی منحرف نشیم.
  • Upvote 7
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سال 88 به بعد نافرمانی مدنی نبود بلکه یک کودتای تمام عیار و جنگ بود که با خباثت تمام تا مرز نابودی کشور پیش رفتن . خدا بهمون رحم کرد وگرنه ما الان جای سوریه و مصر بودیم

آقایون چنان چشم ها رو بسته و دهان رو گشودن و بی پروا اسم هم می برن که گویی بهشون خود معصوم پنداری دست داده و اینکه همه خطا کارن الا خودشون که معصوم پاک و البته و صد البته راستگو ! هستن

تحریم های فلج کننده و پی در پی پس از اون بوجود اومد که انتخاباتی که می باید تمام کننده کار می بود و ایران رو در نهایت قله اعتبار و قدرت داخلی و وجهه بین المللی قرار میداد با خیانت داخلی و کودتا و جنگ خیابانی تبدیل به نقطه ضعف نظام کردن و اوبامایی که نامه فرستاده بود که بیائید مسائل رو حل و تمام کنیم بیکباره تشویق به وضع و تصویب قطنامه و تحریمی کردن که در تمام طول تاریخ برای هیچ کشوری تا حالا اتفاق نیوفتاده

هنوز یادمون نرفته اخباری مبنی بر اینکه عده ای مسئول سابق و خائن بعدی دائم در حال گرا دادن به غرب و امریکا در اوج آشوب ها و عربده کشی های خیابانی برای تحریم بودن و کمک می خواستن
یادمون نرفته که با تشویق این خائنین جوری آمریکا و غرب تحریم میکردن که انگاری کنتور ترکوندن

هنوز یادمون نرفته همون موقع که تحریم های بعد از آشوب ها که وضع شد گفته شد خیانتی که این کودتاگرا کردن و رسما وطن فروشی تاریخی بود هرگز فراموش نخواهد شد ولی مثل اینکه خیلی زود فراموش شده که آشوبگران و اوباش در قالب مدعی ظاهر شدن

بنظر من اگر تحریم ها موثر بوده و باعث فلج شدن اقتصاد هست نقطه شروعش کودتا و خیانت داخلی و وطن فروشی هست

هنوز یادمون نرفته اتفاقات مسخره و سراسر خیانت بار سکه و ارز و دست داشتن برخی وطن فروش هایی که امروزه مدعی شدن و تیترهای جنجالی مثل واکنش مثبت بازار به آمدن حاج آقا و بالا و پائین شدن بازار ارز یا یک اشاره حضرات پدرخوانده... اتفاقات خیانت بار ارزی که همه میدونن چه کسانی درش دخیل بودن

بسهم خودم هرگز خیانت ها و جنایت های یک مشت اوباش وطن فروش به تمام معنی رو نمی بخشم و هرگز فراموش نمیکنم

جالب اینه که وضعی که مسبب اصلیش بودن الانه با پرروئی تمام در قالب مدعی ظاهر میشن انگار همه چی از یاد همه رفته

جدا اگه طیف مقابل می خواستن بر سر کمتر از یکصدم آراء منتخب جنجال درست کنن و دائم بر جنگ خیابانی بکوبن و مثل اونها وطن فروشی کنن وضع امروز چی میشد و آیا این عده هنوز هم زبانشون دراز بود ؟

اگه از الان 8 سال مدام بر طبل خیانت و جر زنی و اوباشگری و چوب لای چرخ گزاشتن و همکاری با دشمنان کشور رو مثل اونها شروع کنن وضعشون چجور پیش میره و چی دارن بگن ؟

پررویی هم حدی داره بخدا

این رو هم ببینن بد نیست [url="http://www.rajanews.com/detail.asp?id=167946"]http://www.rajanews....l.asp?id=167946[/url]
[color=#ff0000]اوباما لبخند این روزهای دولتمردان ایرانی را با تهدید علنی به جنگ پاسخ داد[/color]

خیلی زود عربده کشی های بوش و موش شدن مسئولین سابق که دم از گفتگو میزدن لبخند تحویل میدادن و در مقابل بوش ساعت حمله و بمباران اتمی تعیین میکرد فراموش شده . البته رئیس فعلی اجل از اون هستن و زیرکتر که با اسلافشون مقایسه بشن

امیدوارم فراموش نکرده باشن در مقابل عربده کشی بوش وعده تسلیم کردن حزب الله لبنان رو داده بودن . قطعا اگه این حضرات بهنگام جنگ 33 روزه لبنان بودن فاجعه ای تاریخی و ننگ ابدی در انتظارمون و شیعه می بود ویرایش شده در توسط rasoolmr
  • Upvote 4
  • Downvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Sorena_Noshad' timestamp='1379380026' post='339134']

برادر عزیز! ایدئولوژی بالاتر از کومونیست و مارکسیسم هم داریم ؟ شما نگاهی به سیستم حکومتی، برنامه ها و ساختار قدرت چین بندازید
[/quote]

بله داریم ایدئولوژی اسلام

[quote name='Sorena_Noshad' timestamp='1379380026' post='339134']

در پاسخ برادر تلاش در مورد تئوری توطئه ، ما ایرانی ها به دلیل سیر تحولات تاریخی در هم تنیده و عجیبی که داشتیم و هر روز مردمی به اینجا حمله کردن حکومتی از هم پاشیده و به خصوص پس از اتفاقات تاریخ معاصر مثل جنگ جهانی اول و دوم، کودتای 28 مرداد و نظایر اون یک حس " شکاکی " ، " میل به باور وجود توطئه " و ظن و بد بینی در " ناخودآگاه ذهن " ما جود داره که در طول تاریخ معاصر هر کس به گونه ای از این شکاکی استفاده کرده در جهت منافع خودش.امروز هم در کشور ما افرادی هستند که قصد دارند با فعال کردن این حس در ذهن ما منافع خودشون رو تامین کنن یا ذهن ما رو از مسئله اصلی منحرف کنند.
[/quote]

دوست من در کل از نگاه این حقیر دیدگاه شما اشتباه است و از تناقض انباشته.شما در جایی بحث کودتای 28 مرداد و جنایتهای انگلیس را پیش میکشید و بلافاصله عرض میکنین ما نباید توهم توطئه از طرف این متجاوزان و غارتگران داشته باشیم.

[quote name='Sorena_Noshad' timestamp='1379380026' post='339134']

امروز هم در کشور ما افرادی هستند که قصد دارند با فعال کردن "(شکاکی به متجاوزان)" این حس در ذهن ما منافع خودشون رو تامین کنن یا ذهن ما رو از مسئله اصلی منحرف کنند.
[/quote]

میشه روشن بگین منظور از منافع خودشون چیه ؟ و مسئله اصلی چیست ؟!!

[quote name='Sorena_Noshad' timestamp='1379380026' post='339134']

یه مثال میزنم خواهش میکنم کسی بهش جواب نده چون تاپیک منحرف میشه: مثال بارز این مسئله آقای حسین شریعتمداری هستند.شاید تعجب کنید! ولی این حقیقت داره.تمامی تحلیل ها ، نظریات و استدلال های ایشون بر پایه فعال کردن همین ناخودآگاه ذهنی ما و برانگیختن حس توطئه و بدبینی ما نسبت به مسائل مورد نظر هستن.مثلاً ایشون بحث گرفتن 20 میلیون دلار پول آقای خاتمی از پادشاه عربستان رو مطرح میکنه ؛ در کنارش هیچ سند و مدرکی ارائه نمیکنه.ادعای ایشون ارزش پاسخ گویی نداره چون من هم الان میتونم ادعا کنم ایشون گماشته سفارت انگلیسه! ولی این حرف من فقط یک " ادعا " هستش.تا زمانی که سند و مدرک نداشته باشم ، صرفاً یک ادعاست و ادعا هم بی ارزش.حالا این حرف هایی که میزنم چه ربطی داره ؟
[/quote]

اولا ایشون یه تحلیلگر هستند و تحلیل خودشون رو از وقایع و مسائل بیان میکنند و تحلیل بدون سند و مدرک امکان پذیر نیست. در مورد آقای شریعنمداری اول مسئله ای که به ذهن ساطع میشه همون روشنگری های ایشون هست بطور مثال ملاقات با جرج سورس سهیونیست! که به مراتب از طرف آقای خاتمی رد شد ولی از طرف همه دنیا و حتی او اسراییلی تایید شد. مشکل شما اینه که از همه چیز برای توجیه و تطهیر افرادی که در ذهن دارین و مرتکب اشتباه شده استفاده میکنه .


[quote name='Sorena_Noshad' timestamp='1379380026' post='339134']

ربطش اینه که ایشون با بیان این مسئله به هدف خودش متاسفانه بین بعضی از جوانان مومن و حزب اللهی کشورمون میرسه و اون هم ایجاد یک حس بدبینی نسبت به مسئله و شخص مورد اشاره ایشونه که هر وقت اسمش اومد بهش شک کنی و این مسئله و اتهام یادت بیاد و این نقطه شروع شستشوی مغزیه ؛ هر وقت به کسی از یک تریبون اطلاعات و اخبار و تحلیل برسه مورد [url="http://talangor-ac.blogfa.com/post/39"]شستشوی مغزی[/url] قرار می گیره.
[/quote]

دوست عزیز بهتره چشمات رو باز کنی ، اول اینکه اکثر مردم این مرز و بوم از تفکری پویا برخوردارهستن و عبارت شستشوی مغی اشتباه است. دوم اینکه شستشوی مغزی از سوی دشمن هست و نه خودی ، سوم اینکه آقای خاتمی خودشون با سکوت در زمان فتنه و گرفتن مواضع اشتباه در اون زمان باعث این بد بینی شدن

[quote name='Sorena_Noshad' timestamp='1379380026' post='339134']

ناگفته پیداست که منظور من چه افرادی و چه جریاناتیست و این صحبت هایی که میکنن تا چه اندازه صحت داره ؛ این افراد با این مسئله و طرح دائم اون این ذهنیت رو در خواننده خودشون تقویت میکنن تا جایی که اون خواننده به جایی میرسه که به هر مسئله ای به دید یک جور توطئه نگاه میکنه.نه در نگاه اول ولی بهش فکر میکنه که شاید توطئه ای در کار باشه.برای جلوگیری از این مسئله باید از دنبال کردن تحلیلات، اخبار و نظرات از تریبون های یکسویه جلوگیری کرد و دیدگاه ها رو از منابع مختلف دید و بررسی کرد؛ در حوزه علوم انسانی و به خصوص اجتماعی مطالعه انجام داد و بر روی ادعاهای این جریان مبلغ این تئوری تحلیل کرد.انشاءالله اگر فرصت شد یه تاپیک در این مورد میزنم و اگر موافق به ادامه بحث در این خصوص هستید جهت جلوگیری از انحراف تاپیک در پیام خصوصی در خدمتتون هستم ؛ موفق و پیروز باشید.
[/quote]

در کل شما رحت باش . این همه توطئه که در حق این کشور و جهان کردن و میکنن چیزی جز افسانه و دروغ نیست و شما راس میگی (چشمک)
  • Upvote 3
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جناب سورنا از شما معمولا تحلیلهای علمی دیده بودیم و انتظار بیشتری داشتیم.

بیان این که مردم و کشور همان مردم هستند پس چرا تحریم شدیم مثل این است که بگوییم کشور همان کشور سال 60 است پس چرا آن موقع جنگ داشتیم و الان نداریم؟!
خب این که واضح است! تنها متغیرهای موجود مردم و کشور نیستند! محیط خارجی هم اثر دارد.
آن موقع تاکتیکهای دیگری در استراتژی تضعیف ایران انتخاب شده بود که وقتی آنها به نتیجه نرسید مجبور شدند از تحریم استفاده کنند!

استراتژی تغییر رژیم در آن موقع امید به تحولات داخلی داشت، تا از داخل تغییر کند مانند آنچه در دوره گورباچف در شوروی انجام شد اما در ایران به سرانجام نرسید و اسلام گرایی مردم و شجاعت رهبر نگذاشت اسلام از سیاست حذف شود و مجبور شدند تاکتیک فشار اقتصادی برای ناراضی کردن مردم را استفاده کنند.

در ضمن به نظر من باید هر دو سال یا حداکثر 5 سال چشم انداز بازبینی شود. سند مربوطه متعلق به 8 سال پیش است و خیلی تغییرات در این مدت رخ داده است. امروز اگر ما بتوانیم سوریه را حفظ کنیم خودش بزرگترین دستاورد استراتژیک است که می تواند منطقه را متحول کند. وقتی همه دنیا برای نابودی شما کمر می بندند، هر یک روزی که شما نابود نشوی یک پیروزی است.
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[right][size=5]با سلام به همه دوستان [/size][/right]
[right][size=5]من کلا نظر زیاد نمی دم ولی این رو هم خوب می دونم که اگه یه اتفاقی افتاده یا قراره بیوفته برای کسی یا ملتی بجز موارد خاص عامل اصلی او اتفاق خود اون فرد یا اون ملت هستند[/size][/right]
[right][size=5]پس به نظر من این که ما به سند برسیم یا نرسیم یکی به خودمون ربط داره و یکی هم به دیگران یعنی کشورهای دیگه که البته من سهم خودمون رو بیشتر می دونم با این چیزی هایی که فعلا می بینم توی جامعه[/size][/right]
[right][size=5]بهترین راه حلی هم که من میدم مطالعه کتاب های علمی و تاریخی هست چون تا وقتی شما نه علم و نه آگاهی به تارخچه یک چیز نداشته باشی نمی تونی کار درست رو انجام بدی[/size][/right]
[right][size=5]من تو کتاب جامعه شناسی خودمانی حسن نراقی یه جمله ای خودندم که خیلی جالب بود مظمون اش این بود که اگه شما به دیگری اجازه ندی ازت کولی بگیره اون چطور می خواد کولی بگیره ؟؟؟؟[/size][/right]
[right][size=5]حالا اگه ما به کاری که انجام میدیم علم داشته باشیم هم می تونیم نواقص خودمون رو برطرف کنیم و هم می تونیم اجازه سوء استفاده رو به دیگرون بدیم[/size][/right]
[right][size=5]ببخشید که سرتن رو درد آرودم[/size][/right]
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[right]ایران اگه بتونه ظرف 4 سال آینده به وضعیت ابتدای دولت آقای احمدی نژاد برگرده خیلی کار بزرگی کرده [/right]
[right]همون سالی که سند چشم انداز رفت در کناره و سازمان برنامه وبودجه تنها جائی که می تونست جلوی برنامه های احمقانه رو بگیره تعطیل شد [/right]
[right]صندوق ذخیره ارزی حراج شد و ما به مذت 8 سال عملا دچار پوپولیسم سیاسی شدیم [/right]
[right]من به دلیل شغلم و کارم مطالعات اقتصادی زیاد کردم ما در شرائط خیلی بدی قرار داریم این حقیقت رو نمیه کتمان کرد[/right]
[right]سند چشم انداز هیچ ارزشی دیگه نداره باید از نو و بر اساس واقعیات موجود از اول برنامه ریزی کنیم اقتصاد مثل یک موجود زنده هست اقتصاد فرمایشی و دستوری نیست [/right]
[right]هر تصمیم یا حرف شما تاثیری بدون امکان تغییر نتایج بروی اقتصاد خواهد گذاشت اینکه شما هر روز یک تصمیم بدون پشتوانه عقلانی یا یا حرکت سیاسی احمقانه داشته باشید [/right]
[right]بدون شک منجر نتایج غیرقابل کنترل خواهد شد[/right]
[right]کما اینکه آمریکا هم هزینه حماقت های بوش رو بطور کامل پس داد و هنوز که هنوز هست آمریکا کاملا از ضربه این نتایج رها نشده[/right]
[right]------------------------------------------------------------[/right]
[right]در مورد اون متن مثل همیشه رجا نیور فقط یک جمله می توانم بگویم اگر آمریکا قصد مصالحه با ایران را نداشت امروز چیز دیگری در سوریه شاهد بودیم [/right]
[right]اولا اینکه اوباما بعد از عدم حمله به سوریه شدیدا تحت فشار هست و مطمئنن لحن خودش در مورد ایران رو عوض نخواهد کرد [/right]
[right]دوما مسلما در مذاکره غرب بدنبال منافع حداکثری در برابر ایران هست این توان دیپلماسی ما هست که روشن کننده نتایج هست همونطور که در سوریه دیدیم دیپلماسی سازنده وپویا [/right]
[right]چه نتایجی بهمراه داره [/right]
[right]سوما بعد از موفقیت سوریه اگر ایران بتونه با غرب به توافقی مطمئن برسه آنچنان تغییری در مناسبات منطقه پیش خواهد اومد که میشه در موردش یک کتاب نوشت[/right]
[right]بعد از بهار عربی منطقه بسمت یک ناپایداری کامل جلو رفت بطور قطع این وضعیت دوباره منجر به ثبات در شکل جدید میشه اگر ایران از این فرصت تاریخی در پیشرو درست استفاده بکنه[/right]
[right]و با دیپلماسی صحیح نظیر سوریه بتونه چالش ها رو رد کنه آنوقت میشه نوید ایرانی قدرتمند در منطقه رو داد فکر کنم با این اتفاق ایران و اسرائیل قویترین قدرت های منطقه ای بشوند [/right]
[right]ترکیه و عربستان در در رده بعدی
این توازن امنیت و ثبات ایران را برای 2 یا 3 دهه تضمین خواهد کرد [/right]
[right]ولی بازم تاکید می کنم دیپلماسی قوی و سازنده[/right]
  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
طرح گفتگوی تمدنها آقای خ ا ت م ی داشت راهی میرفت که صلح فلسطینی ها با محمود عباس داره میره!!
گفتگو خیلی خوبه اما به شرطی که طرف مقابلت آدم باشه...متمدن باشه ویرایش شده در توسط Maldini
  • Upvote 2
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
کلا سندهای چشم انداز در مدیریت ایده آلیستی نوشته میشه. همون موقع که می نویسند می دونند که رسیدن بهش سخته... ولی چون هدف بلند مدت هست افق های دور را هدف می ذارن که بیشترین بهره وری را از کشور بگیرند.
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
پاسخ برادران عزیزمون rasoolmr , aalipoor و Lord-Soldier در پیام خصوصی ارسال شد.

من فقط یه توضیح در خصوص اسلام گرایی و کمونیسم بدم.منظور بنده از بیان اون جمله به هیچ وجه مقایسه مارکسیسم و کمونیسم با اسلام و این که کدوم برتری داره نبود! عیار تفکر کمونیسم که 20 ساله با فروپاشی کعبه آرزوهای این تفکر مشخص شده.منظور من در پاسخ به رضای عزیز در خصوص این که چین چه ایدئولوژی داره بود که ایشون ایدئولوژی جمهوری اسلامی رو اسلام مثال زدن و من هم چین رو کمونیسم.

برای بار دوم درخواست میکنم که از این بحث های حاشیه ای که ممکنه برای سایت مشکلی به وجود بیاره در این تاپیک مطرح نکنید و اگر اشکالی به حاشیه متن اصلی من وارد میدونید در پیام خصوصی در خدمتتون هستم.

موفق باشید.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ببینید...
من هیچ اطلاعی ندارم سند چشم‌انداز چیه...چی خواسته و میخواد ما به کجا برسیم...
من نمی‌دونم گفتگوی تمدن ها حرفش چی بود و میخواست به چی برسه...

دکتر احمدی‌نژاد، برنامه‌اش این بود:
گور پدر خارج از ایران....

قرار بود خودمون نیروگاه بزنیم، پالایگشاه بزنیم... ساختمون بسازیم، کارخونه بسازیم...سد بسازیم...
این کار رو هم کردیم....
برنامه‌ی دیگه‌ی دکتر احمدی‌نزاد این بود:
همه‌ی کشور با هم...
برای همین هم وقتی قرار شد سد بسازه، نرفت بگه بهترین شرکت پیمانکار تو فلان جا برام سد بساز...... ریخت تو مملکت تا تونست همزمان تو کل مملکت سد و پالایشگاه و کارخونه و مسکن مهر و استادیوم و سالن ورزشی و پار و شهر بازی ساخت...

پس شد دو کار:
1- بدون کمک خارجی در همه‌ی زمینه ها ساختن...
2- در کل کشور همزمان برای همه ساختن...

خوب، این مسئله یه نیازمندی داره:
جامعه‌ی مهندسی بسیار قدرتمند که کار کنه....

به نظر میرسه که چون این کارا صورت گرفته، جامعه‌ی مهندسی رو داشتیم!!

اما هر کاری یه ناظر میخواد...

به نظر میرسه جایی که احمدی‌نژاد توش کم اورد، نظارت بر مهندسینش در سراسر کشور بودش....

تعداد پروژه ها اونقدر زیاد بود که نظارتی روش صورت نگرفت....

وانگهی حضرات مهندسین و شرکت‌های پیمانکار با خودشون گفتن:
گور پدر مردم و انقلاب و مردونگی و شرافت و [color=#ff0000]....[/color] و همه چیز!!! شروع کردن به بستن بارشون...
تا تونستن پروژه ها رو الکی بستن و اخرش شد این...

یعنی، دولت در طول 8 سال هرچی ساخت، هیچیش به درد نمی‌خوره چون همش اب‌بندی شده...

بنابراین به نظر میرسه که بخش مربوط به ساختن کشور مشکل بخصوصی نداشته مشکلش بخش کیفیت کار ها هستش که متاسفانه به دلیل نبود نظارت کافی و شاید هم بی‌شرفی ناظرین! کارها همه اب‌بندی شده هستن...

-------------------
این یه قسمت ماجراس....

قسمت بعدی ماجرا، بخش ظاهره... ایران یه کشور اروم و امن برای افراده... ایران کشوریه که توش کلیسا و مسجد برا سنی ها و شیعیان و اتشکده و چه میدونم اون جایی که یهودی ها توش مراسم دارن هستش...
ایران کشوریه که توش یه مسیحی که مثل منه، غیر از اینکه برا شهرش نماینده انتخاب میکنه برا دینش هم نماینده انتخاب میکنه میفرسته مجلس.... یه یهودی هم اینجوریه ولی من شیعه نه! :)

ایران کشوریه که اداب تمام ادیان درش محترم بودن و همه زندگیشون رو میکردن ولی .....
ولی طبق معمول ما یه جایی کم اوردیم و اون هم درک اهمیت رسانه بودش....

یه شبکه‌ای اونور دنیا نشست گفت مسیحی ها حق ندارن و ازادی ندارن و بعدش همین رو هر روز کوبید تو سر دولت و جامعه‌ی روشنفکری که احتمالا تو عمرش یه مسیحی از نزدیک ندیده شد داعیه دار حقوق مسیحی ها!!!! معلومه که خود اون شخص نمیاد بگه اقا من حق و حقوق خودم رو دارم مشکلی نیست! میاد میگه راست میگن بیشتر بهم بدین...

یه رسانه‌ای اونور دنیا میاد میگه ایران نا امنه و توش سر ادما رو می‌برن...

کشور رو خراب کردن اینجوری...


یعنی رسانه‌ها از یه طرف، و مهندسین مجری پروژه ها(نه همه‌ی پروژه ها، ولی اکثریت مطلق پروژه ها!) هر دو 8 سال تمام به دولت ضرر دن و پشتش رو خالی کردن و شد انچه شد...

ما برا پیشرفت نیاز نداریم بریم کفشای امریکا رو ماچ کنیم.... نیاز داریم این دو مشکل رو حل بکنیم....

امروز، همه‌ی اقایونی که تو فروم های انگلیسی زبان عضو هستن و بخشی بخصوص در خصوص ایران دارن تو اون سایت‌ها میدونن که اوضاع چیه و قطعا دیدن تاپیک‌های ایران واقعی این هستش رو....
خیلی خارجی ها با دیدن این دست تاپیک ها کف و خون قاطی میکنن....
یکی میگفت دخترای ایرانی رانندگی میکنن؟ یکی دیگه میگفت قرار نبود دخترای ایرانی روبنده بپوشن؟؟؟ یکی دیگه میگفت چرا تو ایران برج و اسمان خراش هست؟!! یکی دیگه مشکلش این بود که این پارکا و بازارای شیک دقیقا کجای ایران هستن؟ مگه ایران یه زباله دونی بیابونی نیست؟!!

و بعد در پاسخ به اینا، خارجی هایی که اومدن ایران میان و تعریف میکنن که این فقط نصف داستانه!! وقتی میای و مردم ایران می‌فهمن خارجی هستی اونقدر رفتارشون باهات خوبه که بعضی هاشون حتی به خوردن غذا دعوتت میکنن... بعضی ها میگن شب بیا خونه‌ی ما بخواب و هتل نگیر... همه کمکت میکنن و ممکنه حتی پول ازت نگیرن بابت برخی خدمات و یا کمک ها....
بعضی ها میگن من برنامه‌ي هر ساله‌ی سفر به ایران دارم و بعضی ها میگن من حتما باید تعطیلات ژانویه یه سرم بیام تا ایران...

ما یه کشور وحشی نیستیم.... یه کشور وحشی نشون داده میشیم.....
خیلی ها از فیس بوقی بودن دولت‌مردای ما انتقاد میکنن.... (من از مطالبی که منتشر میکنن گاهی متنفرم و انتقاد دارم! و ردش نمی‌کنم!)...
ولی این دیپلماسی عمومی ما رو به مردم دنیا نشون میده.... مردمی که چارتا هتل و فاحشه‌ی ترکیه‌ای و ساحلش رو که تو کشور خودشون هم دارنش رو وقتی کنار پرسپولیس و جنگل‌های شمال و اثار باستانی کشور قرار بدن، قطعا مقصدشون از پیش مشخص شده هستش.... ویرایش شده در توسط SHAHABESAGEB
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b][color=#ff0000]دوستان ادامه این بحث در صورت داشتن جنبه و فرهنگ گفتگوی دوستانه و متمدنانه امکان پذیر هست! در غیر اینصورت از خیرش خواهم گذشت! [/color][/b]
[b][color=#ff0000]چند تا پست بی ربط و التهاب آفرین از دسترس خارج شد![/color][/b]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Maldini' timestamp='1379351179' post='339028']
جان؟؟؟گفتگوی تمدن ها؟؟؟
نگین تو رو خدا خندم میگیره به خدا!!!!!!
حاصل چند دهه کار استراتژیک گردن گلفت های کاخ سفید که از زمان بوش پدر کلید خورد و تا الان ادامه داره با طرح بشر دوستانه آقایون میخواد بخوابه!!!
خوبه همون موقع از دو طرف عراق و افغانستان ایران محاصره شد!!...شدیم محور شرارت...قصد داشتن بعد از جنگ 33 روزه بیان سراغ ایران که این وسط حرب الله زد قابلمه اینا رو چپ کرد
بابا بازم گلی به جمال روحانی که گفت این بحث های سرویه-لیبی-عراق ولبنان-فلسطین-مصر و... همه مربوط به یک طرح جامع غربیه!!
کلا این طرح که اسمش میاد یاد استقبال مردم عراق از تانک های آمریکایی میفتم
(البته آقای روحانی در عرصه های دیپلماسی و دفاعی فرد باهوشیه)
[/quote]

سلام

دوست عزیز ، با لشگر کشی آمریکا به عراق و افغانستان ابدا" ایران محاصره نشد بلکه طبق اعتراف خود آمریکایی ها و به دلیل برچیده شدن حکومت های مخالف با ایران در منطقه و البته زیرکی مقامات وقت ایرانی در عملا" نفوذ منطقه ای ایران افزایش پیدا کرد ... نمونه ای از هوشمندی ایران رو میشه در اعزام نیروهای سپاه بدر به داخل خاک عراق در بدو ورود آمریکایی ها به این کشور دید.

:rose: ویرایش شده در توسط msajedy
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.