Recommended Posts

[b]زمان برگزاری جشن نیروگاه بوشهر اعلام شد[/b]

به گزارش جهان علی اکبر صالحی، در بخشی از سخنانش در برنامه گفتگوی ویژه خبری یک شنبه شب شبکه دوم سیما خاطرنشان كرد: در حال حاضر نيروگاه بوشهر عملاً بهره‌برداري شده است. شهريور سال گذشته سوخت به قلب راكتور برده شد كه جشن آن نيز برگزار شد؛ آن زمان آغاز فرآيند نيروگاه هسته‌يي بود.

او با بيان اين‌كه نيروگاه‌هاي هسته‌يي با نيروگاه‌هاي فسيلي تفاوت دارد، خاطرنشان كرد: نيروگاه‌هاي فسيلي در يك فاصله زماني يكي دو هفته‌يي راه اندازي مي‌شود. اما فرآيند راه اندازي نيروگاه‌هاي هسته‌يي بين ‌۹ ماه تا يك سال طول مي‌كشد يعني از زمان سوخت‌گذاري تا زماني كه به ۱۰۰ درصد قدرت برسد به اين فاصله زماني نياز دارد؛ بنابراين تا شهريورماه آينده تازه يك سال از زمان سوخت‌گذاري نيروگاه بوشهر گذشته است.

رييس پيشين سازمان انرژي اتمي افزود: پيش از اين اعلام كرده بوديم كه آخر بهمن‌ماه وضعيت راكتور بوشهر بحراني خواهد شد، يعني نيروگاه قدرت توليد نمي‌كند اما فعل و انفعالات هسته‌يي در آن آغاز مي‌شود. در فرآيند هسته‌يي قدرت بايد آرام آرام افزايش يابد كه شش ماه تا يك سال طول مي‌كشد.

صالحي گفت: آخر بهمن ماه سال گذشته مشكلي در نيروگاه بوشهر پيش آمد و كار يكي از پمپ‌ها با مشكل روبه رو شد. مي‌توانستيم كار را ادامه دهيم اما گفتيم ادامه نمي‌دهيم چون به مردم قول داده‌ايم كه ايمني در اولويت است و بعد از رفع مشكل آن را راه اندازي مي‌كنيم.

وي با بيان اين‌كه اگر بين ايمني و راه‌اندازي نيروگاه مخير باشيم، ايمني را انتخاب مي‌كنيم، خاطرنشان كرد: بعد از بروز مشكل در كار نيروگاه گفتيم بهتر است قلب راكتور را باز كنيم، سوخت‌ها را خارج كنيم و بررسي كنيم كه آيا براده‌هاي آن روي سوخت نشسته است يا خير؟ سوخت‌ها را شستيم و در قلب راكتور قرار داديم و اين موضوع كار ما را حدود ‌۲ ماه به تاخير انداخت.

او گفت: اما در حال حاضر فعل و انفعالات هسته‌يي رخ داده و بخار در حال توليد است. اميدواريم تا اواسط ماه رمضان ‌۴۰ درصد قدرت را به دست آوريم و پس از آن برق به شبكه سراسري وصل شود اما چون ۱۰۰ درصد شدن قدرت نيروگاه در ماه رمضان صورت مي‌گيرد جشن آن را اواخر ماه رمضان برگزار مي‌كنيم.

http://www.jahannews.com/vdcbwfb85rhbzfp.uiur.html

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خبر تكميلي/وزارت خارجه روسيه:
توليد برق در نيروگاه هسته اي بوشهر مرداد امسال آغاز مي شود
مسكو - 'سرگئي ريابكوف' معاون وزير امور خارجه روسيه اعلام كرد: توليد برق در نيروگاه هسته اي بوشهر آگوست ( مرداد ) امسال و بر اساس برنامه زمانبندي شده آغاز مي شود.


به گزارش ايرنا ، 'ريابكوف' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: من نمي توانم تاريخ دقيق آن را اعلام كنم ، زيرا نمي خواهم اشتباه كرده باشم ، ولي چيزي كه مسلم است توليد برق نيروگاه هسته اي بوشهر در ماه آگوست،اغاز خواهد شد.
وي اضافه كرد: طرح ساخت نيروگاه هسته اي بوشهر تمام شده است ، همه چيز مرتب است و تجهيزات به خوبي كار مي كنند.
معاون وزير خارجه روسيه يادآور شد: تنها سئوالي كه در ارتباط با نيروگاه هسته اي بوشهر باقي مانده ، اين است كه طرف ايراني چه وقت اراده خواهد كرد آن را به كار بياندازد.
وي اضافه كرد: اگر اين اتفاق در ماه آگوست بيافتد ، انتظارات مسكو و تهران هر دو برآورده خو اهد شد.
وي تشريح كرد: اما اگر اين كار چند روز بعد انجام شود ، مشكلي نخواهد بود ، زيرا كه همه چيز پايان يافته است.
ريابكوف گفت كه شيوه عدم گسترش سلاح هاي كشتار جمعي با پايان طرح ساخت نيروگاه هسته اي بوشهر مستحكم تر شد.
اروپام/518


http://www.irna.ir/NewsShow.aspx?NID=30451573

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]پائل در ادامه بیان می‌دارد: «هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان بدهد آنها در حال کار کردن بر روی سلاح هستند... در نظر بگیرید که چه تعداد سلاح هسته‌ای ایران را احاطه کرده است. سلاح‌های هسته‌ای چین اونجاست. هند اونجاست. پاکستان اونجاست. اسرائیل اونجاست. آمریکا اونجاست. چین دارای سلاح هسته‌ای است. چرا باید غیر طبیعی باشد که آنها خواهان سلاح هسته‌ای‌اند تا در جامعه بین‌الملل از احترام بیشتری برخوردار باشند؟ چرا ما باید حق مردم را از آنها بگیریم؟ در دهه 50، حداقل رهبران ما و ریگان با شوروی‌ها صحبت کردند. چه چیز بسیار بدی در این خصوص وجود دارد؟ کشورهایی که شما آنها را تحریم می‌کنید، بیشتر آنهایی هستند که مایل به جنگ با آنهایید. من می‌گویم که سیاست صلح‌طلبانه یعنی آزادی تجارت. از مداخله در امور داخلی آنها خودداری کنید. وارد این جنگ‌ها نشوید و نیروهای ما را به کشور بازگردانید».[/b]

در نخستین مناظره تلویزیونی انتخابات ریاست‌جمهوری 2012 آمریکا، موضوع ایران و خاورمیانه باعث بروز جدال لفظی بین دو تن از کاندیداها شد.
به گزارش خبرنگار جنگ نرم مشرق، کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده آمریکا در مناظره‌ای دو ساعته به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در خصوص مسائل داخلی و خارجی آمریکا پرداختند. در حوزه مسائل خارجی که سیاستمداران آمریکا همیشه آن را دستمایه پیشبرد منافع سیاسی خود قرار می‌دهند طبق معمول یکی از مسائل مطروحه مسائل خاورمیانه، القاعده و ایران بود. در این مناظره که برخی از کاندیداها از جنگی که در عراق برپا شده و نیز هزینه‌های گزافی که این جنگ برای آمریکا و به ویژه اقتصاد این کشور به دنبال داشته است ابراز ناخرسندی کرده و اعتراض خود را بیان کردند.

سوالاتی که در مورد موضوع هسته‌ای ایران مطرح شد، سبب بروز مناظره لفظی بین ریک سانتوریوم و ران پائل گردید. ریک سانتوریوم معتقد بود: «هر کس که معتقد است ایران تهدیدی برای این کشور و صلح و ثبات خاورمیانه به حساب نمی‌آید، مسلما دید واضحی نسبت به جهان ندارد. چنین شخصی مسائل را همانطوری می‌بیند که باراک اوباما می‌بیند. در این صورت ما باید راه بیفتیم و به خاطر این عذرخواهی کنیم که می‌خواهیم با استفاده از تاثیر خود آزادی را در جهان گسترش دهیم. من به خاطر این کار عذرخواهی نمی‌کنم. من از مردم ایران به خاطر آزاد شدن پس از یک مدت طولانی عذرخواهی نمی‌کنم... و ایران بزرگترین حامی تروریسم در خاورمیانه و جهان است و اردوگاه‌های آموزشی برپا کرده و با ونزوئلا در مرزهای جنوبی ما برای تهدید ما همکاری می‌کند.»


ران پائل، نماینده جمهوری‌خواهان نیز با اغراق‌آمیز خواندن تهدید هسته‌ای ایران و اشتباه دانستن برپایی جنگ در عراق بیان داشت: «...ایران دارای نیروی هوایی نیست که بتواند به اینجا بیاید. آنها حتی نمی‌توانند برای خود به اندازه کافی بنزین تولید کنند. و در اینجا ما این مسئله رو این‌طوری مطرح می‌کنیم: همان کاری را انجام دهید که در مورد عراق کردیم. دست به جنگ پروپاگاندا بزنیم. در عراق القاعده‌ای وجود نداشت، و آنها سلاح‌های هسته‌ای داشتند و ما باید وارد عمل می‌شدیم. و من مطمئنم که شما هم از این جنگ حمایت کردید. وقت آن رسیده که ما آن را کنار بگذاریم. چندین تریلیون دلار هزینه این جنگ‌ها شده است».

پائل در ادامه بیان می‌دارد: «هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان بدهد آنها در حال کار کردن بر روی سلاح هستند... در نظر بگیرید که چه تعداد سلاح هسته‌ای ایران را احاطه کرده است. سلاح‌های هسته‌ای چین اونجاست. هند اونجاست. پاکستان اونجاست. اسرائیل اونجاست. آمریکا اونجاست. چین دارای سلاح هسته‌ای است. چرا باید غیر طبیعی باشد که آنها خواهان سلاح هسته‌ای‌اند تا در جامعه بین‌الملل از احترام بیشتری برخوردار باشند؟ چرا ما باید حق مردم را از آنها بگیریم؟ در دهه 50، حداقل رهبران ما و ریگان با شوروی‌ها صحبت کردند. چه چیز بسیار بدی در این خصوص وجود دارد؟ کشورهایی که شما آنها را تحریم می‌کنید، بیشتر آنهایی هستند که مایل به جنگ با آنهایید. من می‌گویم که سیاست صلح‌طلبانه یعنی آزادی تجارت. از مداخله در امور داخلی آنها خودداری کنید. وارد این جنگ‌ها نشوید و نیروهای ما را به کشور بازگردانید».


سانتوریوم در پاسخ می‌گوید‌: «...ایران جزیره ایسلند نیست. ایران کشوری است که از سال 1979 با ما در حال جنگ است. ایران بسیار بیش از عراقی‌ها و افغانستانی‌ها زنان و مردان آمریکایی را در یونیفرم در عراق و افغانستان کشته است. ایرانی‌ها تهدیدی واقعی برای کشور اسرائیل هستند. از اسرائیلی‌ها بپرسید که چه چیزی آنها شب و روز بیدار نگه می‌دارد. این حمایت مالی ایران از حماس،‌ حزب‌الله و سوریه است ...».

[color=blue]در ادامه پائل پاسخ می‌دهد: «سناتور (اشاره به سانتوریوم) در مورد تاریخ خود اشتباه می‌کند. ما از بسیار پیش از سال 79 با ایران وارد جنگ شده‌ایم. ما این کار را از سال 1953 شروع کردیم. هنگامی که ما باعث کودتا شدیم و شاه را به قدرت رساندیم. نتیجه آن در سال 1979 به وجود آمد چرا که ما به کار خودمان نپرداخته و دخالت کردیم. مشکل ما این است». وی پس از بیان این اظهارات در خصوص پایان بخشیدن به جنگ عراق، مسئله هسته‌ای ایران، و پرداختن سیاست‌مداران آمریکایی به مسائل داخلی آمریکا به ویژه اقتصاد رو به سقوط آن، شدیداً مورد تشویق حضار قرار گرفت.[/color]

لازم به ذکر است که در این مناظره کاندیداهایی چون سخنگوی سابق مجلس نمایندگان آمریکا نویت گینگریچ، هرمن کاین تاجر، سناتور سابق ریک سانتوریوم، نماینده تگزاس در کنگره ران پائل، و نماینده مینیسوتا در کنگره میشل باچمان حضور داشتند.

http://www.mashreghnews.ir/fa/news/61827

--------
[color=orange] مهم شد > خارج شد .
00Amin[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
چه جالب پس تو آمزیکا هم یکی میانه رو وجود داشته! ولی امکان نداره این طرف رای بیاره چون امریکا تو مشت یهودیاست و اونا نمیذارن این بابا یطونه کاره ای شه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]چه جالب پس تو آمزیکا هم یکی میانه رو وجود داشته! ولی امکان نداره این طرف رای بیاره چون امریکا تو مشت یهودیاست و اونا نمیذارن این بابا یطونه کاره ای شه[/quote]

منم بعيد مي دونم راي بياره چون الان تقريبا كل مردم آمريكا اين دروغ بزرگ را پذيرفته اند كه ايران بزرگترين حامي تروريسم در جهانه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بابا اين حرفاشو باور نكنين اوباما هم قبل اينكه رئيس جمهور بشه مي خواست با رئيس جمهور ما دوست بشه.كلا رئيس جمهور هاي آمريكا بعد يه مدتي تحت يه جرياني قرار مي گيرند و كل اظهارات و قول هاشون يادشون ميره

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اساسا رئیس جمهورهای آمریکا کاره ای نیستند که بخواهند سیاست این کشور در قبال ایران را تغییر دهند .... اگر هم بر فرض محال همچین قصدی را داشته باشند نمی توانند در مقابل لابی های قدرتمند یهودی در آمریکا از جمله آیپک مقاومت کنند و مجبورند سیاست های تحمیلی آنان را بپذیرند ..... گفته می شود بسیاری از سیاستمداران امریکایی با سرمایه های این کمیته یعنی آیپک در رقابت های انتخاباتی شرکت می کنند و در این راستا تبلیغات انتخاباتی خود را انجام می دهند ..... حال اگر پیروز شوند وام دار این کمیته خواهند بود و مجبورند سیاستهای ابلاغی آن را پذیرفته و اعمال کنند ..... بد نیست به خاطر بیاوریم موضع اوباما قبل از شرکت در نشست این کمیته در قبال ایران چه بود و بعد از شرکت در این نشست این سیاست چگونه بر ضد ایران تغییر کرد و حتی تا تهدید به استفاده از سلاح هسته ای بر ضد ایران هم پیش رفت ...... کمیته امور عمومی آمریکا- اسرائیل موسوم به ایپک «AIPAC» متشکل از اعضای کاملا یهودی با تابعیت آمریکایی می باشد که از سوی تلاویو برای کنترل آمریکا در این کشور فعالیت می کند .... دو عضو برجسته ی این کمیته در کنگره ی آمریکا یعنی یکیتام (توماس) لنتوس رئیس یهودی رومانی الاصل کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان و دیگری جوزف لیبرمن سناتور یهودی چک تبار هر دو مهاجرانی هستند که همچون اختاپوسی در صحنه ی سیاسی آمریکا نفوذ کردند و دولت های آمریکا را به اتخاذ سیاست های جنگ طلبانه ترغیب و در مواردی وادار می کنند .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بهتره هر وقت ايشون رئيس جمهور آمريكا شد و در عمل برادريش رو ثابت كرد اونوقت در بارش حرف بزنيم!!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من یه چیزی را اصلا نمیفهمم اونم اینه که این آمریکا چرا اینقدر مثل سگ همیشه دنبال اسراییل هست.
اصلا چرا اینا اینقدر به هم نزدیکن.کسی ندونه فکر میکنه اسراییل یکی از ایالت های آمریکا هست که اینقدر آمریکا براش خودشو میکشه.
(البته دلیش مشخصه چون تنها کشور کاملا متحد با آمریکا تو خاور میانه هست.اما اینکه تا این حد وابستگی داشته باشه به این رژیم جای تعجب داره.)
به این دلیل گفتم کشور چون اسمش تو سازمان ملل ثبت شده وگرنه کلمه رژیم برازندش هست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اتفاقا بله تا اونجایی که من میدونم تو حقوق بین الملل استاد ما میگفت آمریکا رزیم غاصب رو به عنوان یک ایالت بیشتر قبول داره بخاطر همینه امنیت اون رو امنیت خودش میدونه
اما به نظر من برعکسه با ایپک لابی رزیم اشغالگر آمریکا بیشتر شبیه جزوی از این رژیم منحوس است
اما سگ زرد برادر شغاله من به این یانکی ها اعتماد ندارم گرسنه بوده حرفی زده بیاد سر قدرت اینم میشه اوبامای 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اینم رای بیاره میشه همون اوباما دیگه

هی گفت تغییر تغییر آخرشم فقط تو حرفاش تغییر ایجاد کرد

تو ایران چپ و راست بابای همو در میارن ، اونجا یه چی هست باسم منافع ملی که کلا همشون هرچقدر هم باهم چپ باشن منافع ملیشون و حفظ می کنند نه اینکه تا رئیس جمهور شدن از بالا تا پایین سیستم اداری و عوض کنند :?

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]بهتره هر وقت ايشون رئيس جمهور آمريكا شد و در عمل برادريش رو ثابت كرد اونوقت در بارش حرف بزنيم!!![/quote]
بله. این شد حرف حساب! البته یا نمیشه یا نمیشه!(یا انتخاب نمیشه یا برادریش ثابت) :?

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
رای بیاره که واسه ما یه خورده بهتر میشه.

حالا بچه ها دونگاتون رو بریزید بریم ستاد بزنیم :?

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در اوج نبرد 33 روزه، سید حسن نصرالله در یک سخنرانی زنده تلویزیونی که از کانال المنار برای تمام منطقه پخش می شد چنین گفت: «... آنها (حامیان صهیونیست ها) حقیقتا احمق اند؛ آنها دنیا را در جام شراب و صفحه قمار شبانه شان خلاصه می بینند که هر شب در حال سکرات برای آینده جهان دست به شرط بندی مضحکی می زنند و سگان دست آموزشان مجریان این شرط بندی ها می شوند ...» سنخ و شالوده پس پرده سیاست روز در جهان ما از جمله آمریکا از این قراره ... تو حدیث مفصل بخوان از این مجمل ... هذیان و کذب و ریا و نیات شوم ... بقول یه نویسنده آلمانی دهه 60 میلادی: «انسان، حقیقتا، گرگ انسان های دیگه است» ... تصور کنید انسانی رو که همه وجودشو به شیطان مخوف سیاست روز یعنی سیاست بازی فروخته باشه در ازای هر چیز (مهم نیست در ازای چه چیزی) ممکنه هر چیزی از دهانش خارج بشه، ممکنه دستش روی هر سوئیچی بره، ممکنه آتش به جان 300 نفر مسافر بیگناه در اوج آسمان بزنه و بعد مدال افتخار تحویل بگیره و لبخند قبیح تحویل بده...، ممکنه جنگی خانمانسوز براه بندازه که کمترین پیامدش کشتار کودکان و زنان بی دفاع باشه ...، و در فرجام اون و امثال اون هر ماهیتی دارن جز سرشت انسانی ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.