Recommended Posts

[color=#0000ff][b]تغییر تاکتیک ها در مذاکره با تهران[/b][/color]
با به پایان رسیدن مذاکرات ایران و گروه 1+5 ، در قزاقستان، دو طرف برای برگزاری نشست دیگری در آلماتی در ماه آوریل توافق کرده اند.[color=#800080][b] [/b][/color][color=#0000ff]دریل کیمبال، کارشناس کنترل تسلیحاتی بر این باور است [/color]که توافق برای ادامه مذاکرات بسیار مثبت است اما این توافق زمانی به موفقیت می رسد که ایران به شکل متعهدانه ای از حرکت در جهت هسته ای شدن، خودداری کند. به گفته وی، یکی از مشکلات این است که ایرانیان نمی خواهند نخستین طرفی باشند که تن به مصالحه می دهند. آنها می خواهند پیش از هر گونه توافقی، شاهد لغو تحریم ها باشند. در مقابل غرب هم نمی خواهد تا زمانی که اقدامات اعتماد ساز از جانب تهران انجام نشده، در جهت تعدیل یا لغو تحریم ها علیه ایران گام بردارد. آنچه در زیر می خوانید متن گفت وی گوی شورای روابط خارجی آمریکا با این کارشناس کنترل تسلیحاتی است.

[color=#800080]گروه 1+5 مذاکرات خود را با ایران در آلماتی، پاتیخت قزاقستان به پایان رساند. سعید جلیلی، مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران این مذاکرات را گامی مثبت ارزیابی کرد. اما دیپلمات های غربی در این زمینه با محافظه کاری بیشتری اظهارا نظر کردند. برداشت شما از این مذاکرات چیست؟[/color]
به گمان من نشست آلماتی نتیجه ای را داشت که در انتظار آن بودیم، یعنی تبادل پیشنهاد ها و ایده ها. هیچ کس از این مذاکرات انتظار یک توافق نداشت. از آخرین دور مذاکرات حدود 8 ماه می گذشت و این در حالی است که یک دهه است که ما در مورد مساله هسته ای ایران مذاکره می کنیم. بنابر این کارشناسان درک می کنند که پیشرفت تنها در صورت انجا مذاکرات جدی حاصل می شود و من از اینکه دو طرف توانسته اند برای نشست کارشناسی در 18 مارس و مذاکراتی در سطح عالی در 5 و 6 آوریل توافق کنند، خرسند هستم. ایرانیان برداشت مثبتی از مذاکره داشتند و گروه 1+5 نیز آن را موثر توصیف کرد. من هم معتقدم که این مذاکرات تنها موثر بودند چرا که نتیجه ملموسی به همراه نداشتند. این روند در صورتی با موفقیت همراه خواهد بود که ایران موافقت کند به طور جدی به تعهدات هسته ای خود عمل کرده و از باشگاه هسته ای دو بماند.

[color=#800080]تهران تاکید دارد که به دنبال سلاح هسته ای نیست، پس چرا با پیشنهاد های غرب مخالفت می کند. پیشنهادهایی که از تهران می خواهد سطح غنی سازی اورانیوم را محدود کند؟[/color]
این پرسش خوبی است. آنچه که ما با آن روبرو هستیم ، موقعیتی است که در آن ایرانیان نمی خواهند در نخستین طرفی باشند که امتیاز ارائه می دهند. آنها می خواهند پیش از مصالحه لغو تحریم ها را مشاهده کنند و این در حالی است که غرب هم نمی خواهد پیش از برداشتن گام های اعتمادساز از سوی تهران، تحریم ها را لغو کند. بنابراین آنچه که دو طرف به آن نیاز دارند یک رویکرد تدریجی و گام به گام است که می تواند به هر طرف موقعیتی را ارایه کند که گامی رو به جلو بردارد.

در ماه های آینده دو تاریخ مهم وجود دارد. یکی مذاکرات 5 و 6 آوریل در آلماتی که بلافاصله پس از تعطیلات نوروز برگزار می شود و دیگری انتخابات ریاست جمهوری ایران که برای 14 ژوئن برنامه ریزی شده است، این تاریخ ها چه تاثیری بر مذاکرات دارند؟

این مهم است که ایرانیان با نشستی دیگر موافقت کرده اند آن هم با توچه به اینکه در آستانه انتخابات دچار پیچیدگی شرایط سیاست داخلی می شوند. اما در مورد چرایی برگزاری مذاکرات بلافاصله پس از تعطیلات نوروز و با توجه به پیش رو بودن انتخابات ، چندان ایده مطمئنی ندارم. آنچه که مهم است ادامه روند مذاکرات است و اینکه نباید 8 ماه دیگر برای برگزاری یک نشست منتظر بمانیم.

[color=#800080]گروه 1+5 علاقمند است که مذاکرات چگونه پیش برود؟[/color]
هدف گروه 1+5 این است که فعالیت های حساس هسته ای شامل غنی سازی 20 درصدی را در ایران محدود کند. آنها تعلیق عنی سازی را به عنوان نخستین گام در جهت یک توافق جامع ارزیابی می کنند که می تواند سطح غنی سازی اورانیوم در ایران را به زیر 5 درصد محدود کند.
این گروه همچنین به دنبال اقداماتی است که از طریق آن ماهیت صلح آمیز برنامه های هسته ای ایران به اثبات برسد و در این راه آماده است مشوق هایی نیز شامل تعدیل تحریم ها ارائه دهد. موقعیتی که اکنون در آن قرار داریم حتی با شرایط ایران در 5 سال گذشته نیز متفاوت است.

[color=#800080]چرا اینگونه است؟[/color]
ما دیگر به دنبال توقف کامل برنامه های غنی سازی ایران نیستیم. چرا که این گزینه دیگر واقع بینانه به نظر نمی رسد. ایران هم اکنون تعداد زیادی سانتریفوژ در تاسیسات خود نصب کرده و سرمایه گذاری مالی، اقتصادی و سیاسی هنگفتی را روی برنامه های هسته ای انجام داده و در چنین شرایطی دیگر نمی توان بر سر دست کشیدن از برنامه های هسته ای مذاکره کرد. اکنون موضوع مهم این است که ایران از انجام فعالیت های مخاطره آمیز هسته ای بازداشته شود. غنی سازی با خلوص بالا یکی از اقداماتی است که می تواند ایران را در آستانه هسته ای شدن قرار دهد.

برخی منتقدان این استراتژی می گویند این همان سیاستی است که در مورد کره شمالی هب کار گرفته شد و هم اکنون شاهد آن هستیم که این کشور سومین آزمایش هسته ای خود را نیز انجام داده است. جامعه بین المللی نتوانست جلوی پیونگ یانگ را بگیرد و چنین نگرانی هایی در مورد ایران نیز وجود دارد. آیا چنین انتقاد هایی از نظر شما پذیرفته است؟

ما باید این واقعیت را بپذیریم که تحریم ها برنامه های هسته ای ایران را کند تر کرده اند اما در متوقف کردن این برنامه ها موثر نبوده اند. برخی منتقدان راهکار دیپلماتیک نکته هایی را مورد توجه قرار نمی دهند. نخست اینکه تحریم ها هب تنهایی نمی توانند از هسته ای شدن ایران جلوگیری کنند. ما سنگین ترین تحریم ها را علیه ایران اعمال می کنیم اما سانتریفوژها همچنان در ایران فعالیت می کنند. دوم اینکه اقدام نظامی علیه تاسیسات هسته ای ایران گزینه خوبی نسست چرا که در بهترین حالت تنها 3 یا 4 سال برنامه های هسته ای ایران را به تاخیر می اندازد. از سوی دیگر اقدام نظامی انگیزه ایران برای هسته ای شدن را تقویت کرده و حمایت عمومی از برنامه های هسته ای جمهوری اسلامی را افزایش می دهند.

امسال سالی است که ایالات متحده باید از تمامی اهرم های موجود استفاده کند تا از ورود ایران به باشگاه هسته ای جلوگیری کند. دیپلماسی کار بسیار دشواری است اما بهترین گزینه روی میز است. امکان توافق در صورتی که دو طرف منافع نزدیک شدن به یکدیگر را درک کنند، وجود خواهد داشت.

[url="http://www.irdiplomacy.ir/fa/page/1913473/تغییر+تاکتیک+ها+در+مذاکره+با+تهران+.html"]پیوند[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آغاز نشست شورای حکام در وین/ امریکا تهدیدهای خود علیه ایران را مسکوت می گذارد
http://www.irannuc.ir/fa/content/1301

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[right]خب قیمت دلار به شدت افت کرد واکنش ها مثبت ارزیابی شدن مذاکرات شروع شد ... ما باید اقتصادمون از این وضعیت خارج کنیم این از هر چیزی واجبتر هست [/right]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='jalilnoori' timestamp='1362401667' post='302777']

[right]خب قیمت دلار به شدت افت کرد واکنش ها مثبت ارزیابی شدن مذاکرات شروع شد ... ما باید اقتصادمون از این وضعیت خارج کنیم این از هر چیزی واجبتر هست [/right][/quote]
با سلام خدمت همه دوستان گرامي
هنوز براي خوش بيني زود است . مذاکرات دور پيش در استانبول و بغداد را به خاطر بياوريد دور اول همه اميدوار بودند و در دور بعد ناگهان همه نا اميد شدند . کلا تا توافقي عملي روي کاغذ از همان اسنادي که دو طرف امضا مي کنند و مبادله مي کنند وجود نداشته باشد هيچ اطميناني نيست . هر چند زدن زير همان توافقها هم بي سابقه نيست . ویرایش شده در توسط zed

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
<p><p>مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از ایران خواست که دسترسی فوری به سایت نظامی پارچین را در اختیار بازرسانش قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز (دوشنبه) در نشست 35 عضو شورای حکام آژانس مدعی شد که نمی‌تواند هیچ‌گونه پیشرفتی را در تلاش‌هایی که از اوایل سال 2012 برای رفع نگرانی‌ها درباره‌ی موضوع هسته‌یی ایران صورت گرفته است گزارش دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آمانو گفت که آژانس به شرکت در گفت‌وگوی سازنده با ایران متعهد است، ولی مذاکرات باید "با حس ضرورت و تمرکز روی دستیابی هر چه سریع‌تر به نتایج ملموس" صورت گیرد.

به گزارش رویترز، اولویت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بازرسی از سایت پارچین در جنوب شرق تهران است.

مدیرکل آژانس گفت ارائه دسترسی به سایت پارچین می‌تواند گامی مثبت باشد که به نشان دادن تمایل ایران برای تعامل با آژانس در زمینه‌ی نگرانی‌های اصلی ما کمک کند.

ایران بارها اعلام کرده است که "پارچین" یک سایت نظامی است و ایران می‌تواند مانع بازدید کارشناسان آژانس شود ولی در چارچوب یک توافق‌نامه جدید این امر میسر خواهد شد.

منبعhttp://www.isna.ir/

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Stuka' timestamp='1362075237' post='302628']
اگر پافشاري کنيم به گمانم شيرازه اجتماعي و سياسي ايران در دو سال آينده کاملا از هم ميپاشه بخاطر تحريم ها... و اصلا
مشکل غرب با ايران بدون جنگ حل ميشه!
[/quote]

شما داخل ایران زندگی می کنی یا خارج !؟ icon_eek
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='SoheilEsy' timestamp='1362421377' post='302822']
[quote name='Stuka' timestamp='1362075237' post='302628']
اگر پافشاري کنيم به گمانم شيرازه اجتماعي و سياسي ايران در دو سال آينده کاملا از هم ميپاشه بخاطر تحريم ها... و اصلا
مشکل غرب با ايران بدون جنگ حل ميشه!
[/quote]

شما داخل ایران زندگی می کنی یا خارج !؟ icon_eek
[/quote]
با سلام خدمت همه دوستان گرامي
اگر مشکل ايران و غرب به اين شکل دو ساله حل مي شود چراغربيها وقت خود را در مذاکرات تلف مي کنند ؟ همين تحريمها را ادامه بدهند که به قول شما کار تمام است . دلشان که به حال ما نسوخته ویرایش شده در توسط zed
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نمیدونم چطور دوستان به این نتیجه رسیدن که 2 سال دیگه شیرازه ایران به هم میپاشه؟
همین الان دنیا در اوج بحران های اقتصادی و سیاسی با کمبود تولید نفت روبرو شده!! و مطمئن اگه ازین شرایط کمی رو به رشد اقتصادی ببره قیمت نفت به سرعت به بالای 150 دلار کشیده میشه چون کسی نیست که دیگه بیشتر تولید بکنه!! اگه الان میبینیم اونها بی پروا دارن انواع اقسام تحریم ها رو ردیف میکنن فقط به این خاطره که به رشد اقتصادی کوتاه مدت خودشون امیدی ندارن و باز با این شرایط وخیم نفت هنوز بالای 100 دلار مونده!! تا 10 سال دیگه شما اسمی از نفت برنت نخواهی شنید (حداکثر برای کشورهای تولید کننده یه مقدار مصرف داخلیشون رو تشکیل خواهد داد و دیگه صادراتی نخواهد بود) شما اسمی از نفت بحرین نخواهید شنید چون تموم میشه تا اون موقع و حداکثر یه مقدار برای تولید داخل دارن و احتمالا چند کشور دیگه(چون مطالعه دقیقی در مورد بقیه کشورها نداشتم نمیتونم موردی بگم)
من الان شرایط دنیا رو به طور ساده اینطوری تشریح میکنم (بعد 1ساله مد نظر)
1: ادامه روند بحران اقتصادی -> رشد اقتصادی چین و هند برزیل و روسیه و ترکیه و مکزیک و کره جنوبی و رشد اقتصادی اندک امریکا -> نیاز به افزوده شدن 1 میلیون تا 800.000 بشکه ای تولید نفت در دنیا
2: عبور از بحران اقتصادی -> رشد اقتصادی اروپا و امریکا و کشورهای بالا -> نیاز به افزوده شدن 1 میلیون تا 1 میلیون و 500 هزار بشکه ای

خوب کی میخواد این مقدار نیاز بازار رو تولید کنه؟ در شرایطی که الان نفت بالای 100 دلار هست مطمئنا در هر دو سناریو قیمت نفت روند صعودی خواهد داشت ولی اولی فقط شیبش کمتره و دومی حتی ریسک رسیدن به 150 دلاری رو داره.
مطمئن در طول 2 سال آینده هیچ اتفاق خاصی نمیوفته، دولت در شرایط اقتصادی نیست که بخواد با مشکل آنچنانی بر بخوره و از دید من احمدی نژاد فقط داره گروکشی میکنه از وضعیت موجود تا بتونه برای دوره بعدی ریاست جمهوری .... وگرنه اگه دولت اراده بکنه میتونه به راحتی قیمت دلار رو پائین بکشه.مشکل دولت (من به شخصه مشکل زیادی با دولت دارم) این هست که پول بدون پشتوانه زیادی تو بازار ریخته در حالی که تنها تولیدش مسکن بوده، حالا دولت بعدی از دید من راه حلهائی که داره
1: ادامه روند مشابه چین یعنی ادامه ساخت و ساز مسکن در حجم بالا و سرمایه گذاری پائین.
2: رفتن به سمت فولادسازی و نیروگاه سازی و سیمان که در این دولت تلاش شد ولی به علت کارشناسی ضعیف و شعاری بودن خیلی حرفها لنگید
3: برنامه ریزی برای صادرات هر چه بیشتر برق به جای گاز در شرایط قعلی که اصلا صادرات گاز مقرون به صرفه دیگه نیست
4: سرعت بخشیدن به اجرای دولت الکترونیک که میانبر عالی برای کشورهای در حال توسعه به حساب میاد
5: اجرای هر چه قویتر پزشک خانواده
6: واقعی سازی قیمت های حامل های انرژی که کمر صنعت ایران رو شکست و صنعتی تنبل و تن پرور ماحصل یارانه ها شد و مصرف فجیع انرژی در ساختمان
7: هزینه بیشتر رو امر آموزش و تحقیق در مدارس و دانشگاه ها

البته این اهم برنامه ریزی ها بود از دید من و داخل جزئیات نشدم ولی همین کارا به راحتی میتونه برای ایران رشد اقتصادی نزدیک به 2 تا 3 درصدی سالیانه در طول برنامه پنچم به ارمغان بیاره که از دید من خوبه و میتونه بستر ساز رشد اقتصادی بالای 8 درصدی رو برای برنامه ششم به وجود بیاره. مطمئن باشید اگه ما این اهداف رو نرسیم در برنامه ششم هم همین آش و همین کاسه!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مثل اینکه فردا باید منتظر رشد قیمت دلار بود به خاطر صحبت های امریکا در ایپک

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
متن کامل نقد ایران بر گزارش فوریه 2013 آژانس
[url="http://www.irannuc.ir/fa/content/1311"]منبع[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=#0000ff]به منظور شرکت در مذاکرات آلماتی ۲ تیم مذاکره کننده ایران با ۱+۵ راهی آلماتی شد [/color]
سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی و رئیس هیئت ایرانی شرکت کننده در مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ به منظور شرکت در مذاکرات آلماتی ۲ لحظاتی پیش تهران را به مقصد آلماتی ترک کرد.سید عباس عراقچی معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه، علی باقری معاون سیاست خارجی و امنیت بین‌الملل دبیر شورای عالی امنیت ملی، حمیدرضا عسگری مشاور وزارت خارجه و رسول موحدیان سفیر سابق ایران در لندن جلیلی را در این سفر همراهی می‌کنند.

مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ قرار است با حضور هیئت ایرانی، کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هیئت‌های مذاکره کننده پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل (آمریکا، فرانسه، چین، انگلیس و روسیه) به اضافه آلمان روزهای جمعه و شنبه ۱۶ و ۱۷ فروردین ماه (پنجم و ششم آوریل) در شهر آلماتی بزرگ‌ترین شهر و پایتخت سابق قزاقستان برگزار شود.در طی مذاکرات آلماتی یک که هشتم و نهم اسفند ماه ۱۳۹۱ با حضور هیئت‌های مذاکره کننده ایران و ۱+۵ و کاترین اشتون برگزار شد طرفین توافق کردند که گفت‌وگوهای کارشناسی و فنی با حضور کارشناسان ایران و ۱+۵ در ۲۸ اسفندماه در استانبول برگزار و مذاکرات شانزدهم و هفدهم فروردین ۱۳۹۱ در آلماتی ادامه یابد

گروه ۱+۵ در مذاکرات آلماتی یک، بسته پیشنهادی تجدیدنظر شده‌ای را به جمهوری اسلامی ارائه کرد که براساس اخبار منتشر شده برخی از مطالبات در نشست بغداد تعدیل و طرف غربی خواستار کنترل فعالیت غنی‌سازی ۲۰ درصدی ایران، تعلیق فعالیت‌های جاری در تأسیسات هسته‌ای فردو، افزایش پادمان‌های هسته‌ای و شفافیت بیشتر در فعالیت‌های بازرسی آژانس شده بود.

یک دیپلمات آمریکایی در این باره اعلام کرد: بسته پیشنهادی جدید، برخلاف بسته قبلی به ایران اجازه می‌دهد مقدار کافی از سوخت غنی‌شده ۲۰ درصدی که برای مقاصد پزشکی لازم است را تولید و ذخیره کند و طرح پیشنهادی جدید، خواستار تعلیق فعالیت‌های غنی‌سازی در تأسیسات فردو ـ و نه تعطیلی آن ـ است. محدودسازی توانایی ایران برای «از سرگیری فوری فعالیت‌های هسته‌ای در این سایت» از جمله خواسته‌های دیگری است که کشورهای ۱+۵ مطرح کرده‌ بودند.

طرف غربی در مقابل این مطالبات وعده داده که برخی از تحریم‌ها علیه تهران را لغو کند. البته براساس اخبار منتشر شده کاهش تحریم‌ها فعلاً تحریم‌های نفتی یا مبادلات مالی را شامل نمی‌شود، بلکه ناظر به تحریم‌های وضع شده دیگری است که آمریکا و اتحادیه اروپا وضع کرده‌اند.در این طرح، همچنین به ایران وعده داده شده که تحریم‌های دیگری از سوی شورای امنیت سازمان ملل یا اتحادیه اروپا متوجه آن نخواهد شد.

تاکنون سه دور مذاکره بین ایران و گروه ۱+۵ در ژنو و دو دور در استانبول، یک دور در بغداد و یک دور در مسکو و یک دور هم در آلماتی قزاقستان برگزار شده است.تیر ماه ۱۳۸۷، مهر ماه ۱۳۸۸، آذر ماه ۱۳۸۹ به ترتیب مذاکرات ژنو یک، دو و سه برگزار و استانبول بهمن ۱۳۸۹ و همچنین ۲۶ فروردین ماه ۱۳۹۱ میزبان دور بعدی گفت‌وگوها بود. این مذاکرات سوم و چهارم خرداد در بغداد و ۲۹ و ۳۰ خرداد ماه در مسکو و هشتم و نهم اسفند ماه ۱۳۹۲ در آلماتی برگزار شد.

[url="http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920113000015"]پیوند[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]آغاز مذاکرات «آلماتی 2» پیش از ظهر جمعه در هتل ریکسوس آلماتی[/b]

«سعید جلیلی» دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان به همین منظور دیشب در رأس هیئت مذاکره کننده ایرانی وارد آلماتی شد.
وی قرار است امروز با دبیر شورای امنیت ملی و وزیر خارجه قزاقستان دیدار و گفت‌وگو کند.
دبیر شورای عالی امنیت ملی بعدازظهر امروز (پنجشنبه) نیز در دانشگاه فارابی آلماتی سخنرانی خواهد کرد.
نتایج نشست کارشناسی و فنی که با حضور هیئت‌های کارشناسی ایران و 1+5 طی روزهای 28 و 29 اسفند ماه در شهر استانبول برگزار شد قرار است به نشست آلماتی 2 ارائه شود.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920115000066 ویرایش شده در توسط mohsenazadi

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]یک دیپلمات آمریکایی در این باره اعلام کرد: بسته پیشنهادی جدید، برخلاف بسته قبلی به ایران اجازه می‌دهد مقدار کافی از سوخت غنی‌شده ۲۰ درصدی که برای مقاصد پزشکی لازم است را تولید و ذخیره کند و طرح پیشنهادی جدید، خواستار تعلیق فعالیت‌های غنی‌سازی در تأسیسات فردو ـ و نه تعطیلی آن ـ است. [/quote]
کاملا واضحه که قصد دارن بعد از تعلیق غنی سازی ,اینو به عنوان یه موفقیت برای خودشون تو دنیا جار بزنن و بعدش هم با فشار جلوی از سرگیری فعالیت در فردو رو بگیرن!
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
رهبری مستقیما گفتن بنده به مذاکرات خوشبین نیستم((با توجه به شناخت ذات امریکایی ها)) اما مخالفتی هم ندارم
این جمله فکر کنم نیاز به تحلیل زیادی داره و بعبارتی شاکله سیستم مذاکرات ایران رو شکل میده چون تمام دنیا میدونه منطق امریکا پشت میز مذاکره زوره نه انصاف و عدالت بعبارتی کشوری که فاقد توانمندی مستقل باشه طبیعتا پشت میز مذاکره با امریکا راهی جز باج دادن نداره یعنی تا زمانی که ایران هنوز نتونسته خودش رو بعنوان یه قدرت طراز اول استراتژیکی تو سطح دنیا مطرح کنه این مذاکرات بی خواص هم ادامه داره البته برا ما هم ضرری نداره چون ما در کنار این نمایش مذاکره در سوله های زیر زمینی و کارخانجاتمون مسیر پیشرفت فنی و تکنولوژیک خودمون رو هرسال تا رسیدن به بلوغ کامل طی می کنیم بعبارتی این امریکایی هستن که زمان رو از دست میدن چون خواه ناخواه 10 سال دیگه مجبورن با ایرانی مذاکره کنن که خودش نیروگاه قدرت اتمی میسازه ماهواره تو مدار ژیو قرار میده زیردریایی و ناوهای سنگین میسازه و........بهرحال روش و منطق مذاکره با اون ایران قطعا با ایران الان متفاوت خواهد بود .....بنابراین بهتره رو به نتیجه رسیدن این مذاکرات بحث نشه چون اصولا قرار نیست این مذاکرات به نتیجه بسره بلکه هدف حفظ اهرم فشاری بر ایران برا جلوگیری از ورود به حوزه های ممنوعه ست((هسته ای فضایی نظامی موشکی و.....)) که خوب خداروشکر رهبری نظام و مسولین رده بالای کشور هم خوب ماهیت مذاکره رو میدونن وگرنه اژانش انرژی اتمی هیچ وقت درخواست بازدید از پارچین رو نمی کرد چون اساسا پارچین فعالیت هسته ای نداره
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.