Recommended Posts

[b]رند: حفظ غنی سازی همراه با بهبود اقتصادی قدرتی بی مانند به ایران می دهد[/b]

[color=#333333][font=tahoma, yekan, arial][size=3][color=#436291]اگر ایران بتواند هم زمان با حفظ غنی سازی قدرت اقتصادی اش را هم بهبود ببخشد، قدرتی به دست خواهد آورد که می تواند امریکا را از موضعی بالاتر به چالش بکشد.[/color][/size][/font][/color]
[img]http://www.irannuc.ir/sites/default/files/styles/node_thumb/public/field/image/1392/10/14/rand.gif[/img]
[color=#333333][font=tahoma, yekan, arial][size=3][size=3]ایران هسته ای- یک تحلیلگر ارشد امنیتی و راهبردی در موسسه رند به دولت امریکا هشدار داد اگر ایران بتواند هم زمان با حفظ غنی سازی [size=3]قدرت اقتصادی اش را هم بهبود ببخشد، قدرتی در منطقه به دست خواهد آورد که می تواند مجددا امریکا را از موضعی بالاتر به چالش بکشد.[/size]

[url="http://www.rand.org/about/people/s/solomon_richard_h.html"][u][b]ریچارد سولومون[/b][/u][/url]، در این [url="http://www.rand.org/commentary/2013/12/24/USNEWS.html"][b][u]مقاله [/u][/b][/url]که روز 3 دی 1392 (24 دسامبر 2013) در وب سایت موسسه رند منتشر شده، تاکید می کند درست است که امریکا برنامه هسته ای ایران را اولویت خود قرار داده ولی هدف نهایی آن باید ثبات بخشیدن به منطقه خاورمیانه از طریق یک توافق با ایران است.
وی می نویسد: «مذاکرات اخیر که با هدف حذف توانمندی ایران در ساخت سلاح های هسته ای طراحی شده است، به نظر می رسد بدون یک هدف راهبردی کلی تر یعنی ثبات بخشیدن به خاورمیانه از طریق توازن قدرت در منطقه دنبال می شود».
وی در ادامه با اشاره به اینکه «ایران و امریکا اختلافات اساسی بر سر ساختار آتی قدرت در منطقه دارند»، می نویسد: «آیا ایران آماده است برای پایان دادن به تحریم هایی که اقتصاد این کشور را فلج کرده است، کاری بیش از محدود کردن برنامه هسته ای انجام دهد؟ با توجه به موضع مشخص رهبر ایران درباره «غربی شدن» و بنیان های مذهبی حاکمیت او، بعید به نظر می رسد او از سیاست درهای باز را -حتی در مواجهه با اشتیاق مردم برای روابط معتدل تر با دنیا که در انتخابات اخیر و پیروزی حسن روحانی مشهود بود- پی بگیرد. بنابراین برای آمریکا یک شرط بندی تردید آمیز است که تصورکند اگر معامله هسته ای که به برداشته شدن تحریم ها بینجامد و نوسازی اقتصادی ایران را تسهیل کند، انجام شود، با گذشت زمان با خود تغییرات سیاسی به سمت میانه روی را به همراه خواهد آورد».
نویسنده در ادامه ادعا می کند شکست مذاکرات، ثبات منطقه و ثبات داخلی ایران را به خطر خواهد انداخت: «مذاکراتی شکست خورده یا متوقف شده در مسیر رسیدن به توافق نهایی، هم ایران و هم غرب را با گزینه هایی نه چندان امیدبخش مواجه می کند: ایرانی که با بی ثباتی سیاسی در داخل مواجه می شود زیرا اقتصاد آن بیش از پیش دچار رکود می شود؛ و غربی که با برنامه هسته ای مهار نشده ایران مواجه است».
سالمون سپس به این بحث پرداخته است که یک توافق نهایی که هم غنی سازی ایران را حفظ کند و هم اقتصاد آن را بهبود ببخشد، می تواند ایران را در بلند مدت بسیار قوی کند.
وی نوشته است: «در صورتی که توافقی هسته ای با ایران مفروض باشد، تجربه چین نشان می دهد در بلندمدت پیامدهای مشکل آفرینی وجود خواهد داشت. عادی شدن روابط آمریکا-چین در کوتاه مدت ثبات منطقه ای را با ایجاد زمینه ای برای پایان یافتن جنگ ویتنام، تسهیل کرد. این مسئله به دو دهه تقابل نظامی آمریکا-چین پایان داد و شرایط بین المللی را در حمایت از توسعه اقتصادی چین فراهم کرد. اما امروز پس از گذشت چهار دهه رشد اقتصادی جدی، چینی که تجدید حیات یافته، به شیوه ای سرگرم ابراز توانمندی های نظامی مدرن شده خود است که ثبات منطقه ای را تهدید می کند و دورنمای درگیری های نظامی مجدد را تقویت می کند».
سالمون درباره ایران می نویسد: «ایران تجدید حیات یافته، چند دهه بعد در ادامه این مسیر چطور از قدرت خود استفاده خواهد کرد؟ با توجه به بلندپروازی های ایران درباره دستیابی به برتری منطقه ای و با توجه به شکاف عمیق و ریشه دار شیعه و سنی، اینکه ایران سیاست های آشتی و ثبات منطقه ای را دنبال کند، تردید آمیز است. از این رو تعجبی ندارد که دورنمای توافقی که به مسئله هسته ای این کشورمحدود می شود، به شدت برای دیگر قدرت های خاورمیانه تهدیدآمیز جلوه می کند. این کشورها پیش بینی می کنند این معامله به یک تغییر منطقه ای اساسی به سمت تقویت نفوذ شیعیان منتهی می شود. در نتیجه مذاکرات ژنو باید با مذاکراتی موازی و حتی مهم تر بر سر اقدامات تهران که ثبات منطقه را تهدید می کند -نه فقط حمایت آن از بشار اسد و حزب الله- کامل شود».
وی در پایان درباره راهبرد ایران می نویسد: [b]«ممکن است شاهد آن باشیم که روحانی و مذاکره کنندگانش به مواضعی وفادار باشند که رهبر معظم ایران و اصولگرایان از آن حمایت می کنند. آنها خواهان معامله ای هستند که افق های ایران برای تبدیل شدن به قدرت برتر منطقه را هم از طریق یک اقتصاد احیا شده و هم پذیرفته شدن حق غنی سازی، حفظ می کند». [/b]
[size=3][url="http://www.irannuc.ir/fa/content/2043"]http://www.irannuc.ir/fa/content/2043[/url][/size][/size][/size][/font][/color]
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[center]
[b] [url="http://www.tabnak.ir/fa/news/365937/%D9%85%D8%AA%D9%86-%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%84-%D8%B7%D8%B1%D8%AD-%D8%AA%D8%AD%D8%B1%DB%8C%D9%85%DB%8C-%D8%B3%D9%86%D8%A7-%DA%A9%D9%87-%D8%A7%D9%88%D8%A8%D8%A7%D9%85%D8%A7-%D8%AA%D9%87%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%A8%D9%87-%D9%88%D8%AA%D9%88%DB%8C-%D8%A2%D9%86-%DA%A9%D8%B1%D8%AF-%D8%B3%D9%86%D8%AF"]متن کامل طرح تحریمی سنا که اوباما تهدید به وتوی آن کرد + سند[/url][/b][/center]

[img]http://cdn.tabnak.ir/files/fa/news/1392/9/29/323041_469.jpg[/img]روز گذشته بعد از آنکه سناتورهای ضد ایرانی در ستای آمریکا مجددا بحث تحریم های جدید بر علیه ایران را مطرح کردند، واکنشهای فراوانی به این موضوع در میان محافل سیاسی و رسانه ای آمریکا و غرب شکل گرفت. این واکنشها تا به آنجا پیش رفت که سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که دولت در صورت تصویب این طرح آن را وتو خواهد کرد. متن مصوبه تحریمی واجد نکاتی است که ذاتا ناقض روح و مفاد موافقتنامه ژنو است.
به گزارش «تابناک» در نهایت سه تن از سناتورهای آمریکایی در سنای آمریکا روز گذشته طرح تحریمی جدید خود بر علیه ایران را رو کردند و درحالی که قرار بود هرگونه اقدام و طرح این سند حداقل تا پایان مدت شش ماهه مندرج در موافقتنامه ژنو به تاخیر بیفتد، سخن از آن رفت که قرار است این طرح بعد از تعطیلات سال نو، در سنای آمریکا به رای گذاشته شود.
این طرح آنگونه که گفته میشود از حمایت 13 سناتور جمهوری خواهد و 13 دموکرات برخوردار است و کلیت آن بر این اساس شکل گرفته که اعمال تحریم های جدید بر علیه ایران را در صورت عدم دستیابی توافق هسته ای با 5 + 1 در دستور کار دارد و عجیب تر از همه اینکه خود شرایط عدم دسترسی به توافق را به شکل ضمنی فراهم کرده است!
تحریم های در نظر آورده شده در این متن عبارتند از تحریم کامل نفت ایران در مدت یکسال و همچنین تحریم بخشهای صنعت، معدن و ساخت و ساز ایران. همچنین بر اساس طرح جدید، دولت باید هر سی روز اقدام به ارائه اسنادی کند که نشان دهنده پای بندی ایران به مفاد موافقتنامه ژنو است، و در صورتی که این اتفاق رخ ندهد، کنگره تحریم های تخفیف داده شده را به حالت اول باز میگرداند و در عین حال اقدام به وضع تحریم های جدید بر علیه ایران خواهد کرد. همچنین مجددا تاکید شده است که شرکتها و بانکهای خارجی که با ایران مراوده داشته باشند متحمل تحریم خواهند شد.
طراحان طرح هدف از آن را باز گذاشتن دست اوباما در مذاکرات ژنو برای اطمینان حاصل کردن از عدم دستیابی ایران به سلاح هسته ای عنوان کرده اند! مارک کرک از سناتورهای طراح این متن، آن را سیاستی مطمئن برای جلوگیری از فریب های ایران خوانده است.
از سوی دیگر مارک دوبوویتز از مدافعان تحریم ایران اشاره کرده است که تحریم های جدید منجر به زیان 55 میلیارد دلاری به شکل سالیانه برای ایران خواهد شد. وی در اظهاراتی جالب توجه و عجیب عنوان کرده: این امر برای ایران میتواند به اندازه کافی محرک و مشوق باشد، اگر به فکر نجات اقتصادش از رکود است و نه به فکر تقلب و فریب در مذاکرات برای رسیدن به یک توافق نهایی.
اما در حالی این سناتورها از طرح تحریمی جدید دفاع کرده اند که بسیاری از همکاران آنها در سنا، این موضوع را ریسکی بزرگ بر سر راه مذاکرات ژنو و دستیابی به توافق با ایران خوانده اند. سناتور کارل لوین و باربارا باکسر، در بیانیه ای تاکید کرده اند که این طرح خطری بزرگ برای رسیدن به یک راه حل صلح آمیز در توافق با ایران است.
ایشان در بیانیه خود که به امضای تعدادی دیگر از سناتورها نیز رسیده است آورده اند: نباید اقدام به تصویب طرحی کنیم که منجر به در خطر افتادن مذاکراتی میشود که مردم و کشورها به موفقیت آن امیدوارند. ضمن آنکه تصویب یک چنین طرحی منجر به تقویت تندروهای داخل ایران برای فشار بر مذاکرات و توقف آن میشود.
همچنین لوین و باکستر به همراه هشت تن دیگر از روسای کمیته های دموکرات سنا، طی نامه ای به هری رید، رهبر اکثریت دموکرات در سنا، از وی خواسته اند که جلوی تحریم های بیشتر ایران را بگیرد.
در همین حال جی کارنی سخنگوی کاخ سفید شب گذشته اعلام کرد که دولت معتقد است که این طرح در سنا تصویب نخواهد شد و نمیخواهیم شاهد اقداماتی باشیم که دیپلماسی آمریکا را زیر سوال ببرد. وی اظهار کرده است که اوباما در صورت تصویب این طرح آن را وتو خواهد کرد.
هنوز مشخص نیست که رای گیری برای این طرح در ماه ژانویه سال 2014 به چه ترتیب خواهد بود و آیا این طرح به میزان کافی رای خواهد آورد یا خیر. باراک اوباما تا کنون تنها در دو مورد اقدام به وتوی مصوبات سنا کرده است که هر دو مورد در دور اول ریاست جمهوری وی بوده است. اگر برای بار سوم وی از وتوی خود در برابر سنا استفاده کند، آنگاه سنا مجبور به کسب دو سوم از آراء برای خنثی کردن وتوی رئیس جمهور خواهد بود.
متن کامل طرح تحریمی سناتورهای آمریکایی بر علیه ایران را در قالب فایل PDF از لینک زیر دانلود کنید:
http://www.tabnak.ir/fa/news/365937/%D9%85%D8%AA%D9%86-%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%84-%D8%B7%D8%B1%D8%AD-%D8%AA%D8%AD%D8%B1%DB%8C%D9%85%DB%8C-%D8%B3%D9%86%D8%A7-%DA%A9%D9%87-%D8%A7%D9%88%D8%A8%D8%A7%D9%85%D8%A7-%D8%AA%D9%87%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%A8%D9%87-%D9%88%D8%AA%D9%88%DB%8C-%D8%A2%D9%86-%DA%A9%D8%B1%D8%AF-%D8%B3%D9%86%D8%AF ویرایش شده در توسط lordashrafi
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[right][size=4][url="http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13921017000078"][b][background=rgb(239, 248, 247)]آمریکا شرکت هواپیمایی «پویا ایر» ایران را در لیست تحریم خود قرار داد[/background][/b][/url][/size][/right]
[right][size=4][url="http://farsnews.com/newstext.php?nn=13921017001405"][color=#000080][font=Times News Roman', Times, Arial, Tahoma, sans-serif][b][background=rgb(239, 248, 247)]تحریم‌های ایران باید تا رسیدن به یک راهکار جامع با قوت ادامه یابد[/background][/b][/font][/color][/url][/size][/right]
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#0000CD]سخنگوی کاخ سفید ضمن هشدار مجدد درباره وضع تحریم‌های جدید علیه ایران پیش‌بینی کرد که به احتمال بسیار زیاد این لایحه در سنا تصویب نخواهد شد.[/color]
«جی کارنی» سخنگوی کاخ سفید در خصوص وضع تحریم‌های جدید علیه ایران هشدار داد و پیش‌بینی کرد که لایحه سنا برای تحمیل تحریم‌های جدید علیه ایران در سنا به تصویب نخواهد رسید.
وی تصریح کرد: فکر می‌کنم که هنوز این امیدواری وجود دارد که کنگره چنین لایحه‌‌ای را به واسطه تأثیر منفی که وضع تحریم‌های جدید بر مذاکرات در حال پیشرفت با ایران و همچنین پتانسیل حل صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای تهران خواهد داشت، به تصویب نرساند. اما من قصد ندارم پیش‌بینی‌های قانونی صورت دهم.
کارنی در 19 دسامبر هشدار داده بود: ما فکر نمی‌کنیم که لایحه تحریم‌ها تصویب شود. اگر تصویب شود، رئیس‌جمهور آن را وتو خواهد کرد.

[b]77 سناتور ضد ایرانی[/b]
با اینحال یکی از اعضای مجلس سنا شب گذشته به شبکه خبری سی ان ان گفت که در حال حاضر 77 نفر از سناتورهای سنا از لایحه موسوم به «ایران عاری از سلاح‌های هسته‌ای» حمایت کرده‌اند و در صورتیکه حمایت آنها نهایی شود، اوباما نمی تواند آن را وتو کند.
اوباما و مشاوران ارشدش به صورت مداوم از سناتورهای آمریکا درخواست کرده است در حال حاضر لایحه تحریم‌های جدیدی علیه ایران تصویب نکنند زیرا تحریم‌های جدید مذاکرات با ایران که در حال پیشرفت است را تخریب می‌کند.[/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#FF8C00]۲۱ دی ۱۳۹۲[/color][/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][url="http://www.entekhab.ir/fa/news/144551"]http://www.entekhab.ir/fa/news/144551[/url][/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][hr]چه این یک نمایش بین سنا و دولت اوباما باشد و چه نباشد، چه نتیجه آن نهایی شدن (تبدیل به قانون شدن) تحریم جدید باشد (که در این صورت به نظر می‌رسد توافق ژنو پایان یافته تلقی شود) و چه نشود (تصویب نشه یا اوباما وتو کنه)، در هر صورت بازتاب این داستان، تضعیف دولت روحانی در ایران است. (فقط شما تصور کنید فردای روزی که چنین چیزی تصویب بشه، صدا و سیما و فارس و کیهان و... چه بر سر دولت جدید خواهند آورد :nailbiting:[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif] [/font][/size])[/font][/size] ویرایش شده در توسط mahdavi3d
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='mahdavi3d' timestamp='1389447581' post='358624'] [size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#0000CD]سخنگوی کاخ سفید ضمن هشدار مجدد درباره وضع تحریم‌های جدید علیه ایران پیش‌بینی کرد که به احتمال بسیار زیاد این لایحه در سنا تصویب نخواهد شد.[/color] «جی کارنی» سخنگوی کاخ سفید در خصوص وضع تحریم‌های جدید علیه ایران هشدار داد و پیش‌بینی کرد که لایحه سنا برای تحمیل تحریم‌های جدید علیه ایران در سنا به تصویب نخواهد رسید. وی تصریح کرد: فکر می‌کنم که هنوز این امیدواری وجود دارد که کنگره چنین لایحه‌‌ای را به واسطه تأثیر منفی که وضع تحریم‌های جدید بر مذاکرات در حال پیشرفت با ایران و همچنین پتانسیل حل صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای تهران خواهد داشت، به تصویب نرساند. اما من قصد ندارم پیش‌بینی‌های قانونی صورت دهم. کارنی در 19 دسامبر هشدار داده بود: ما فکر نمی‌کنیم که لایحه تحریم‌ها تصویب شود. اگر تصویب شود، رئیس‌جمهور آن را وتو خواهد کرد. [b]77 سناتور ضد ایرانی[/b] با اینحال یکی از اعضای مجلس سنا شب گذشته به شبکه خبری سی ان ان گفت که در حال حاضر 77 نفر از سناتورهای سنا از لایحه موسوم به «ایران عاری از سلاح‌های هسته‌ای» حمایت کرده‌اند و در صورتیکه حمایت آنها نهایی شود، اوباما نمی تواند آن را وتو کند. اوباما و مشاوران ارشدش به صورت مداوم از سناتورهای آمریکا درخواست کرده است در حال حاضر لایحه تحریم‌های جدیدی علیه ایران تصویب نکنند زیرا تحریم‌های جدید مذاکرات با ایران که در حال پیشرفت است را تخریب می‌کند.[/font][/size] [size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#FF8C00]۲۱ دی ۱۳۹۲[/color][/font][/size] [size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][url="http://www.entekhab.ir/fa/news/144551"]http://www.entekhab.ir/fa/news/144551[/url][/font][/size] [size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][hr]چه این یک نمایش بین سنا و دولت اوباما باشد و چه نباشد، چه نتیجه آن نهایی شدن (تبدیل به قانون شدن) تحریم جدید باشد (که در این صورت به نظر می‌رسد توافق ژنو پایان یافته تلقی شود) و چه نشود (تصویب نشه یا اوباما وتو کنه)، در هر صورت بازتاب این داستان، تضعیف دولت روحانی در ایران است. (فقط شما تصور کنید فردای روزی که چنین چیزی تصویب بشه، صدا و سیما و فارس و کیهان و... چه بر سر دولت جدید خواهند آورد :nailbiting:[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif] [/font][/size])[/font][/size] [/quote]

انتظار دارید دولت محترم رو بذارند رو سرشون و حلوا حلوا کنند!!!
  • Upvote 6
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[right][size=4][b]هشدار دوباره آمریکا به شرکت‌های خارجی درباره تجارت با ایران[/b]
[background=rgb(239, 248, 247)][color=#000080][font=Times News Roman', Times, Arial, Tahoma, sans-serif][b]یک مقام آمریکایی بار دیگر هشدار داد کاهش تحریم‌های مطرح شده در توافق هسته‌ای ژنو به معنی لغو کامل این تحریم‌ها نیست و شرکت‌های خارجی نباید با ایران تجارت کنند.[/b][/font][/color][/background][/size][/right]

[size=4][color=#000000][font=Tahoma][background=rgb(239, 248, 247)]به گزارش [url="http://www.farsnews.com/"]خبرگزاری فارس[/url]، آمریکا بار دیگر به شرکت‌ها درباره شکستن قوانین تحریم‌های ضد ایرانی هشدار داد.[/background][/font][/color]
[color=#000000][font=Tahoma][background=rgb(239, 248, 247)]خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام آمریکایی که روز چهارشنبه به رم مسافرت کرده بود نوشت ایران هنوز برای شرکت‌های خارجی مکانی «خطرناک» به شمار می‌رود، زیرا تحریم‌های بین‌المللی وضع شده علیه این کشور از توافق موقت هسته‌ای حاصل شده در ژنو متأثر نشده‌اند.[/background][/font][/color][/size]
[size=4][color=#000000][font=Tahoma][background=rgb(239, 248, 247)]این مقام آمریکایی که به شرط عدم افشای نام با خبرگزاری فرانسه مصاحبه کرده افزوده توافق هسته‌ای 6 ماهه با ایران تنها تخفیف محدود برخی از تحریم‌ها و آزادی برخی از دارایی‌های ایران در خارج از این کشور را در پی خواهد داشت و شرکت‌های خارجی نباید برداشتی مبالغه‌آمیز از گستره کاهش تحریم‌ها داشته باشند.[/background][/font][/color]
[color=#000000][font=Tahoma][background=rgb(239, 248, 247)]وی تأکید کرد: «لازم است بنگاه‌های کسب و کار خطرات قانونی و حیثیتی تجارت با ایران را در نظر بگیرند.»[/background][/font][/color]
[color=#000000][font=Tahoma][background=rgb(239, 248, 247)]توافق 6 ماهه بین ایران و کشورهای 1+5 درباره پرونده هسته‌ای ایران از هفته آینده اجرایی می‌شود. در این میان برخی از کارشناسان غربی ابراز نگرانی کرده‌اند تخفیف تحریم‌های مطرح شده در «برنامه اقدام مشترک» که ایران و کشورهای 1+5 در سوم آذر ماه سال جاری بر سر آن توافق کردند می‌تواند به فروپاشی معماری تحریم‌ها بینجامد.[/background][/font][/color]
[color=#000000][font=Tahoma][background=rgb(239, 248, 247)]تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا و کشورهای هم‌پیمان این کشور بر اساس طرح ادعاهایی درباره برنامه هسته‌ای ایران مطرح شده‌اند. این کشورها ادعا می‌کنند برنامه هسته‌ای ایران جنبه‌های نظامی دارد و در راستای تولید بمب هسته‌ای است.[/background][/font][/color]
[color=#000000][font=Tahoma][background=rgb(239, 248, 247)]ایران همواره این ادعاها را رد و تأکید کرده خواستار برخورداری از حق غنی‌سازی اورانیوم به موجب عضویت در پیمان منع گسترش تسلیحات هسته‌ای (ان‌پی‌تی) است.[/background][/font][/color]
[color=#000000][font=Tahoma][background=rgb(239, 248, 247)]بازرسان سازمان بین‌المللی انرژی اتمی چندین بار از تأسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده‌اند اما هرگز مدرکی دال بر انحراف این برنامه به سمت مقاصد غیر صلح‌آمیز نیافته‌اند.[/background][/font][/color][/size]

[right][size=4][color=#000000][font=Tahoma][background=rgb(239, 248, 247)][url="http://farsnews.com/newstext.php?nn=13921026000235"]http://farsnews.com/...=13921026000235[/url][/background][/font][/color][/size][/right]
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
کاخ سفید منتشر کرد
متن کامل زمانبندی و نحوه اجرای توافق ژنو
کاخ سفید خلاصه‌ای از جزئیات اجرای توافق هسته‌ای موقت میان ایران و گروه موسوم به 1+5 را منتشر کرده است.

[list]
[*]
[*]
[/list]
به گزارش [url="http://www.farsnews.com/"]خبرگزاری فارس[/url]، آمریکا ساعتی قبل جزئیات اجرایی توافقنامه ژنو میان ایران و گروه 1+5 را منتشر کرد.
در متن منتشر شده، زمانبندی بازرسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و همچنین نحوه آزادسازی‌های حدود 7 میلیارد دلار درآمد ایران در 6 ماه آینده، آمده است.
در ادامه متن کامل جزئیات منتشرشده از سوی کاخ سفید آمده است:

[b]خلاصه تفاهمات فنی مربوط به اجرای طرح اقدام مشترک در مورد برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران[/b]
روز 12 ژانویه 2014 گروه 1+5 و ایران به تفاهمی فنی در مورد طرح اقدام مشترک که از روز 20 ژانویه اجرایی می‌شود، دست یافتند.
طرح اقدام مشترک اولین بار در حدود یک دهه اخیر است که جمهوری اسلامی انجام اقداماتی مشخص برای توقف پیشرفت برنامه هسته‌ای خود را پذیرفته، جنبه‌های کلیدی این برنامه به عقب بازگشته و دسترسی بی‌سابقه‌ای برای انجام بازرسی‌های بین‌المللی ایجاد شده است. تفاهمات فنی نحوه اجرا و راستی‌آزمایی مفاد طرح اقدام مشترک و همچنین زمانبندی اجرای این مفاد را مشخص کرده است. به طور مشخص، تفاهمات فنی اقداماتی را که ایران برای محدود کردن توان غنی‌سازی خود در نطنز و فردو انجام می‌دهد و همچنین محدودیت‌های تحقیق و توسعه محافظت‌شده؛ اقداماتی که ایران برای اجرای تعهدتش مبنی بر عدم سوخت‌گذاری رآکتور اراک یا نصب قطعات باقی‌مانده رآکتور انجام می‌دهد؛ و اقداماتی که ایران انجام می‌دهد تا آژانس‌ بین‌المللی انرژی اتمی ساده‌تر بتواند اجرای کامل تعهدات از سوی ایران را راستی‌آزمایی و تأئید کند، مشخص می‌کند. این تفاهمات همچنین اقدامات متقابلی را که 1+5 و اتحادیه اروپا انجام می‌دهند، مشخص کرده است.
از حالا تا روز 20 ژانویه (30 دی) ایران، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ایالات متحده و شرکای بین‌المللی ما گام‌های باقی‌مانده برای آغاز به هنگام طرح اقدام مشترک را برخواهند داشت.
[b]تعهدات اجرایی ایران[/b]
روز 20 ژانویه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی وضعیت کنونی برنامه هسته‌ای ایران به خصوص برنامه غنی‌سازی اورانیوم و رآکتور اراک را گزارش خواهد کرد. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنین چندین گام مشخص را که ایران متعهد شده در یا تا روز اول اجرا بردارد، گزارش خواهد کرد. این گام‌ها عبارتند از:
• تعلیق تولید اورانیوم با غنای‌ نزدیک به 20درصد و ناتوان‌سازی پیکربندی‌ آبشارهای سانتریفیوژی که ایران از آن برای تولید این اورانیوم استفاده می‌کرد.
• آغاز رقیق‌سازی نیمی از ذخیره اورانیوم با غنای نزدیک به 20درصد که در غالب هگزافلوراید است و ادامه تبدیل باقی‌مانده ذخایر به اکسید به نحوی که برای امکان غنی‌سازی بیشتر آن وجود نداشته باشد.
علاوه بر این، در راستای طرح اقدام مشترک، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تائید خواهد کرد که ایران:
• در حدود نیمی از سانتریفیوژهای نصب‌شده در نطنز و 3 چهارم سانتریفیوژ‌های نصب شده در فردو از جمله تمام سانتریفیوژ‌های نسل جدید، غنی‌سازی انجام ندهد.
• تولید سانتریفیوژ را به تعدادی که برای جایگزینی ماشین‌های آسیب‌دیده نیاز دارد محدود کند، به نحوی که ایران در دوره 6 ماه آینده قادر به انباشت سانتریفیوژ نباشد.
• تاسیسات غنی‌سازی جدید نسازد.
• از فعالیت‌های تحقیقات توسعه غنی‌سازی فعلی فراتر نرود.
• در راکتور اراک سوخت‌گذاری نکرده و آن را عملیاتی نکند.
• تولید یا آزمایش بیشتر سوخت برای راکتور اراک را تعلیق کند.
• هیچ قطعه جدیدی در راکتور اراک نصب نکند.
• سوخت یا آب سنگین به سایت راکتور اراک منتقل نکند.
• تاسیسات قادر به بازفرآوری احداث نکند. ایران بدون بازفرآوری قادر به استخراج پلوتونیوم از سوخت مصرف‌شده نخواهد بود.
ایران همچنین به برنامه زمانی‌ای برای انجام اقدامات مشخص در طول دوره 6 ماهه، متعهد شده است. این اقدامات عبارتند از:
• تکمیل رقیق‌سازی نیمی از ذخایر هگزافلوراید اورانیوم با غنای 20درصد در طول 3 ماه و تکمیل تبدیل باقی‌مانده این ذخایر به اکسید طی 6 ماه.
• محدودیتی بر میزان مجاز ذخایر اورانیوم با غنای تا سقف 5درصد در پایان دوره 6 ماهه.
[b]مکانیزم‌های اجرایی[/b]
برای کسب اطمینان از اجرای تعهدات از سوی ایران، تنها آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است که همراستا با ایفای نقش بازرسی در ایران، مسئولیت راستی‌آزمایی و تائید کلیه اقدامات وابسته به (مسائل) هسته‌ای را بر عهده خواهد داشت. علاوه بر این، اتحادیه اروپا، 1+5 و ایران کمیسیون مشترکی را برای همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در جهت نظارت اجرای طرح اقدام مشترک، ایجاد خواهند کرد. کمیسیون مشترک همچنین در جهت تسهیل رفع نگرانی‌های سابق و کنونی مربوط به برنامه هسته‌ای ایران، با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری خواهد کرد.
کمیسیون مشترک متشکل خواهد بود از کارشناسان اتحادیه اروپا، 1+5 و ایران که دستکم به صورت ماهانه گردهم می‌آیند تا اجرای طرح اقدام مشترک و هر مسئله دیگری را که ممکن از پیش آید، بررسی کنند. هر تصمیمی که بر اساس بحث‌های صورت‌گرفته در این جلسات نیاز به اتخاذ باشد، به مدیران سیاسی اتحادیه اروپا، 1+5 و ایران ارجاع خواهد شد.
[b]شفافیت و نظارت[/b]
ایران بر اساس طرح اقدام مشترک متعهد شده است که شفافیت بیشتر و بی سابقه‌ای را در مورد برنامه هسته‌ای خود فراهم کند، از جمله از طریق بازرسی‌های سرزده بیشتر و در دفعات بیشتر و همچنین گسترش اطلاعات ارائه شده به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی.
از این پس تاسیسات غنی‌سازی ایران در نطنز و فردو بر اساس طرح اقدام مشترک تحت دسترسی روزانه بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار خواهند داشت. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در حال بروز رسانی روش‌هایی هستند که به بازرسان آژانس اجازه می‌دهد اطلاعات نظارتی را به صورت روزانه مورد بررسی قرار دهند تا از این طریق فرآیند تشخیص هرگونه عدم تطابق از سوی ایران، کوتاه‌تر شود. علاوه بر این، این تاسیسات تحت گستره‌ای از دیگر بازرسی‌های فیزیکی از جمله بازرسی‌های اعلام‌شده و از پیش اعلام نشده، خواهند بود.
رآکتور اراک و تاسیسات وابسته به آن دستکم به طور ماهانه تحت نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار خواهند داشت که این به معنی افزایش نظارت از میزان کنونی هر 3 ماه یک بار یا بیشتر است.
ایران همچنین موافقت کرد که برای اولین بار موارد زیر را ارائه کند:
• اطلاعات طراحی بلندمدت راکتور اراک
• آمارهایی که تائید کند تولید سانتریفیوژها تنها به جایگزینی ماشین‌های آسیب‌دیده اختصاص یافته است.
• اطلاعاتی که امکان دسترسی مدیریت‌شده به کارگاه‌های مونتاژ سانتریفیوژ‌ها، کارگاه‌های تولید روتور سانتریفیوژ و تاسیسات ذخیره‌سازی و معدن‌های اورانیوم و سنگ‌شکن‌ها را فراهم کند.
این اقدامات نظارت توسعه‌یافته آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را قادر می‌سازد تا به صورت ماهانه گزارشی از وضعیت اجرای تعهدات از سوی ایران به کمیسیون مشترک ارائه کند. جامعه بین‌الملل نیز قادر می‌شود تا سریعتر هرگونه گریز یا انحراف مواد به یک برنامه سری را شناسایی کند.
[b]1+5 و اتحادیه اروپا چه کارهایی باید انجام دهند[/b]
به عنوان بخشی از این گام اولیه، گروه 1+5 و اتحادیه اروپا به طور محدود، موقت و هدفمند تسهیلاتی برای ایران در نظرمی‌گیرند. ارزش کل این تسهیلات بین 6 تا 7 میلیارد دلار است که بخش کوچکی از 100 میلیارد دلار مبادلات تجاری ایران است که مسدود شده یا بر آن محدودیت اعمال شده است. بعضی از این آزادسازی از همان روز اول آغاز می‌شود و بقیه به صورت اقساطی طی 6 ماه پرداخت می‌شود. این آزادسازی کاملا ساختارمند است؛ آنقدر که اغلب رژیم تحریمها از جمله تحریمهای کلیدی نفت، مهندسی تحریمهای مالی سرجایشان باقی خواهند ماند و تحریمها به شدت طی 6 ماه آینده ادامه خواهد یافت.
همزمان که آژانس بین المللی انرژی اتمی تایید کند که ایران تعهداتش را اجرا می‌کند، گروه 1+5 و اتحادیه اروپا درعوض متعهد است گامهای زیر را در روز اول توافق اجرا کند؛
• اجرای تحریم‌ها علیه صادرات پتروشیمی و واردات کالاها و خدمات مربوط به اتومبیل سازی و صنعت خودرو را تعلیق کنند.
• صادرات و واردات طلا و دیگر فلزات گرانبها با اعمال محدودیت در دسترسی به دارایی‌های بلوکه شده ایران به حالت تعلیق در می‌آید.
• مجوز تهیه قطعات یدکی از جمله خدمات بازرسی برای تامین سلامت پروازهای غیرنظامی ایران صادر می‌شود.
• تلاشها برای کاهش بیشتر صادرات نفت ایران به 6 کشوری که هنوز از ایران نفت می‌خرند متوقف می‌شود.
• یک کانال مالی با هدف تامین هزینه‌های بشردوستانه ایجاد می‌شود و ایران اجازه می یابد تعهدات مالی خود در قبال سازمان ملل و دانشجویان خارجی خود را پرداخت کند.
• آستانه روندهای داخلی اتحادیه اروپا برای دسترسی به تراکنشهای مالی تعدیل می‌شود.
گروه 1+5 و اتحادیه اروپا همچنین متعهد هستند که گامهای مشخصی برای تسهیل دسترسی ایران به 4.2 میلیارد دلار از دارایی‌های خود در فواصل منظم در طول این 6 ماه فراهم کنند.
اقساط طبق برنامه ریزی زیر به ایران پرداخت می‌شود، منوط به اینکه آژانس اجرای کامل تعهدات ایران را تایید کند؛
• قسط اول، اول فوریه، 550 میلیون دلار
• اول مارس، 450 میلیون دلار، منوط به اینکه آژانس تایید کند ایران نیمی از ذخایر اورانیوم 20 درصد خود را رقیق کرده باشد.
• هفتم مارس، قسط دوم، 550 میلیون دلار
• دهم آوریل، قسط سوم، 550 میلیون دلار
• 15 آوریل، 450 میلیون دلار منوط به اینکه آژانس تایید کند که ایران کل ذخایر اورانیوم 20 درصد خود را که قرار بود رقیق کند را به اتمام رسانده باشد.
• 14 مه، قسط چهارم، 550 میلیون دلار
• 17 ژوئن، قسط پنجم، 550 میلیون دلار
• 20 جولای، 550 میلیون دلار، قسط ششم در روز صد و هشتادم، منوط به اینکه آژانس تایید کند که ایران همه تعهدات خود را اجرا کرده است.
[b]راه حل جامع[/b]
با اجرای این طرح، ما پیشرفت محسوسی خواهیم کرد. ما سپس بر روی راه حل جامع که همه نگرانیهای ما درباره برنامه هسته‌ای ایران را مرتفع سازد کار می‌کنیم. کمی بعد از اجرای برنامه اقدام مشترک که از روز 20 ژانویه اجرایی می‌شود، آمریکا با شرکای گروه 1+5 خود رویکرد خود برای راه حل نهایی را تعیین خواهد کرد.
با توجه به راه حل جامع، هیچ چیز مورد توافق قرار نگرفته تا اینکه درباره همه چیز توافق شود. در اینکه راه سختی در پیش است شکی نیست اما ما به خاطر امنیت ملی خود و صلح و ثبات جهانی زمان آن است که به دیپلماسی یک فرصت دوباره بدهیم.
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13921027000159
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='bigdelimohamad9' timestamp='1390035104' post='360065'] [color=#FF0000]در اینکه راه سختی در پیش است شکی نیست اما ما به خاطر امنیت ملی خود و[size=5] صلح و ثبات جهانی[/size] زمان آن است که به دیپلماسی یک فرصت دوباره بدهیم.[/color]
[url="http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13921027000159"]http://www.farsnews....=13921027000159[/url]
[/quote] :cow: :cow: :cow: ویرایش شده در توسط lordashrafi

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[right][b][size=4]متن کامل مصاحبه معاون اروپا و امریکای وزارت خارجه با نشریه آلمانی فرانکفورتر آلگماینه تخت روانچی: مذاکرات ایران و غرب ممکن است «ایکس» سال طول بکشد / پروتکل الحاقی را به تصویب مجلس می رسانیم[/size][/b][/right]


[right][b]دولت بهار/ [/b]مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت امورخارجه روز گذشته در گفت و گو با نشریه [url="http://%20http://www.faz.net/aktuell/politik/ausland/atom-zwischenabkommen-neue-sanktionen-waeren-das-scheitern-12750221.html"]فرانکفورترآلگماینه [/url]مواضع مهمی را در میان گذاشته است. ترجمه این مصاحبه را در ادامه می خوانید:[/right]
[right][b]آقای روانچی، در ۲۰ ژانویه توافق بین ایران و گروهِ شش، پنج عضو دائم شورای امنیت و آلمان، به اجرا در می‌آید که در ۲۴ نوامبر در ژنو زیر نام «برنامه‌ی اقدام مشترک» امضا شد. چرا بعد از امضا به دو ماه زمان نیاز بود؟ [/b]
در مورد برخی از نکات اختلاف نظرهایی وجود داشت، به ویژه در تفسیر اینکه پژوهش و توسعه چیست، یعنی اینکه از کدام تأسیسات می‌توان برای این کارها استفاده کرد. ما می‌گفتیم که نمی‌توانیم هیچ محدودیتی را در پژوهش و توسعه بپذیریم. تولید اورانیوم غنی‌سازی شده یک موضوع است و پژوهش در تأسیساتی که با روند غنی‌سازی ارتباط ندارد امر دیگری است. این مورد اکنون پذیرفته شده است.[/right]
[right][b]توافق مقرر می‌دارد که هر طرف در شش ماه آینده چه باید انجام بدهند. ایران چه کاری انجام خواهد داد؟ [/b]
ایران از ۲۰ ژانویه غنی‌سازی 20 درصدی را متوقف می‌کند. موجودی اورانیوم با غلظت 20درصد را یا به 5 درصد رقیق یا به سوخت برای مصارف پزشکی در رآکتور پژوهشی تهران تبدیل خواهیم کرد. غنی‌سازی 5 درصدی ادامه خواهد یافت. بندی در توافق ژنو می‌گوید ایران بر اساس برنامه‌های خود، اورانیومی را که تا 5 درصد غنی‌سازی می‌کند به میله‌های سوختی تبدیل می‌سازد و سپس آنها را در تأسیسات اتمی به کار می‌گیرد. ما برای این تبدیل کارخانه‌ای خواهیم ساخت که تقریباً آماده است. این درست که روسیه مؤافقت کرده میله‌های سوختی را برای نیروگاه اتمی بوشهر تحویل بدهد، اما ما می‌خواهیم برای همه‌ی احتمالات آماده باشیم.[/right]
[right][b]ایران ساخت سانتریفوژهای جدید را متوقف می‌کند؟ [/b]
در شش ماه آینده هیچ سانتریفوژ جدیدی ساخته نخواهد شد.[/right]
[right][b]و راکتورآب سنگین اراک؟ [/b]
توافق کرده‌ایم که اراک در شش ماه آینده راه اندازی نشود، اما آزمایش‌ها برای ماده‌ی سوختی ادامه خواهد یافت.[/right]
[right][b]از گروه شش چه انتظاری دارید؟ [/b]
طرف دیگر همزمان برخی از تحریم‌ها را کاهش خواهد داد، ابتدا از بیست ژانویه به بعد برای واردات قطعات ساخته شده‌ی خودرو و لوازم یدکی. از این گذشته ایران می‌تواند فرآورده‌های پتروشیمی بفروشد و در بازار جهانی دوباره با طلا دست به معامله بزند. همچنین در شش ماه آینده ایران بخشی از پول نفت‌هایی را که صادر کرده بوده در اختیار می‌گیرد. میزان آن ۴/۲ میلیارد دلار است. این کار گام به گام صورت می‌گیرد به گونه‌ای که ما همزمان با آن تبدیل اورانیوم بیست درصد غنی سازی شده را مرحله‌ای اجرا خواهیم کرد.[/right]
[right][b]اینکه تمام قدم‌ها همزمان صورت می‌گیرد نشان می‌دهد خیلی اعتماد وجود ندارد. [/b]
شش ماه آینده به عنوان گام اول خیلی مهم است. هر دو طرف باید در این مرحله اعتماد سازی کنند. بنابراین باید در این شش ماه جوی ایجاد کنیم که هر طرف بتواند بگوید به هم نزدیک‌تر می‌شویم. از این‌رو اجرای صحیح درهر دو طرف بسیار مهم است. امیدواریم که هر دو طرف متن و روح توافق ژنو را رعایت کنند.[/right]
[right][b]و اگر کنگره‌ی آمریکا تحریم‌های جدید را تصویب کند؟ [/b]
اگر این اتقاق بیفتد تمام کار به شکست می‌انجامد. گرچه اوباما گفته همه‌ی تحریم‌های جدید را وتو خواهد کرد. اما اگر مخالفت‌اش مؤثر واقع نشود به معنای پایان این روند خواهد بود. زیرا توافق ژنو بطور آشکار می‌گوید که تحریم‌های جدیدی برتافته نمی‌شود.[/right]
[right][b]آیا از طرف دیگر ممکن است مجلس ایران مشکلاتی ایجاد کند؟ [/b]
نه، نمایندگان کار خود را انجام می‌دهند و بر فعالیت‌های هیأت مذاکره کننده نظارت می‌کنند. وزیرخارجه، ظریف و معاون‌اش عراقچی و من بارها به مجلس فراخوانده شدیم و مورد سؤال‌های انتقادی قرار گرفتیم. نمایندگان می‌گویند اگر تحریم‌های جدید برقرار شود، از سوی هرکسی که می‌خواهد باشد، طرحی را خواهند پذیرفت که دولت را موظف می‌کند اورانیوم را تا شصت درصد غنی‌سازی کند. از این‌رو امیدواریم توافق در این شش ماه بدون مشکل اجرا شود، بدون مشکل در هردو طرف.[/right]
[right][b]بعد از این شش ماه باید درباره‌ی راه حل نهایی مذاکره شود، چنین راه حلی چگونه خواهد بود؟ [/b]
ما در نظر داریم در این شش ماه چند بار با هیأت‌های نمایندگی دیگر مذاکره کنیم. شاید باید آخرهای ژانویه یا ابتدای فوریه دوباره با هم دیدار کنیم و آنهم با مشارکت وزیرخارجه، ظریف و مسوول سیاست خارجی اتحادیه‌ی اروپا، کاترین اشتون -، تا ببینیم چه اقدام‌هایی باید انجام شود. تکلیف سختی خواهد بود.[/right]
[right][b]چه مدت می‌تواند «آخرین مرحله»ی مذاکرات طول بکشد قبل از اینکه با ایران مانند دیگر کشورها رفتار شود؟ [/b]
ایکس سال که در آنها ایران یک برنامه‌ی اتمی صلح آمیز به اضافه‌ی غنی‌سازی اورانیوم خواهد داشت. مقدار و درجه‌ی غنی‌سازی را هر دو طرف تعیین می‌کنند. در مورد اراک آماده‌ایم نگرانی‌های طرف دیگر را برطرف کنیم. بر اساس پیمان جلوگیری از گسترش سلاح اتمی، ایران حق دارد راکتورآب سنگین مانند اراک داشته باشد. چگونگی آن را در مذاکرات معلوم می‌کنیم. از این گذشته مؤافقت کرده‌ایم که پروتکل الحاقی را که به بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی امکان بازرسی‌های سرزده را در تمام تأسیسات می‌دهد به تصویب مجلس برسانیم و اجرا کنیم. طرف دیگر مؤافقت کرده تا رسیدن به راه حل جامع تمام تحریم‌ها را یک‌جانبه و چند جانبه و تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل لغو کند.[/right]
[right][b]نقش آژانس بین المللی انرژی اتمی در حمایت از این روند چیست؟ [/b]
آژانس باید بر فعالیت‌های ایران نظارت کند. اگر بخواهیم نگرانی‌ها را در مورد رآکتور آب سنگین اراک برطرف کنیم طبیعتاً باید کارشناسان آژانس در محل باشند. ما در همین روزهای آینده یک گروه کارشناسی آژانس را می‌پذیریم که به ویژه در فردو و نطنز- بر شروع مرحله‌ی اول نظارت خواهند کرد که در ۲۰ ژانویه شروع می‌شود.[/right]
[right][b]آیا تصمیم آمریکا مبنی بر اینکه ایران در کنفرانس ژنو شرکت نکند مذاکرات اتمی را به خطر انداخته است؟ [/b]
به هیچ وجه. ما با آمریکایی‌ها و دیگران فقط درباره‌ی مسائل هسته‌ای مذاکره کردیم. وظیفه‌ای برای صحبت درباره‌ی موضوع‌های دیگر نداشتیم و فایده‌ای هم نمی‌دیدیم که این مساله را با دیگر مسائل مربوط کنیم. ما در سوریه از روند سیاسی پشتیبانی می‌کنیم که باید به خون‌ریزی پایان دهد، طرف‌های درگیر باید آتش بس را بپذیرند. جانشین دیگری وجود ندارد. خواهش نکرده‌ایم که ما را به ژنو دعوت کنند. اگر دعوت نامه دریافت کنیم طبیعتاً شرکت خواهیم کرد و تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا طرف‌های بحران به توافق دست یابند. اگر دعوت هم نشویم این کار را خواهیم کرد.[/right]

[right][url="http://www.dolatebahar.com/view/4782/%D8%AA%D8%AE%D8%AA-%D8%B1%D9%88%D8%A7%D9%86%DA%86%DB%8C:-%D9%85%D8%B0%D8%A7%DA%A9%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%88-%D8%BA%D8%B1%D8%A8-%D9%85%D9%85%DA%A9%D9%86-%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%C2%AB%D8%A7%DB%8C%DA%A9%D8%B3%C2%BB-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D8%B7%D9%88%D9%84-%D8%A8%DA%A9%D8%B4%D8%AF-%D9%BE%D8%B1%D9%88%D8%AA%DA%A9%D9%84-%D8%A7%D9%84%D8%AD%D8%A7%D9%82%DB%8C-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D9%87-%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%A8-%D9%85%D8%AC%D9%84%D8%B3-%D9%85%DB%8C-%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%86%DB%8C%D9%85"]منبع[/url][/right] ویرایش شده در توسط mohammadhossein

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='mahdavi3d' timestamp='1389447581' post='358624']
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#0000CD]سخنگوی کاخ سفید ضمن هشدار مجدد درباره وضع تحریم‌های جدید علیه ایران پیش‌بینی کرد که به احتمال بسیار زیاد این لایحه در سنا تصویب نخواهد شد.[/color]
«جی کارنی» سخنگوی کاخ سفید در خصوص وضع تحریم‌های جدید علیه ایران هشدار داد و پیش‌بینی کرد که لایحه سنا برای تحمیل تحریم‌های جدید علیه ایران در سنا به تصویب نخواهد رسید.
وی تصریح کرد: فکر می‌کنم که هنوز این امیدواری وجود دارد که کنگره چنین لایحه‌‌ای را به واسطه تأثیر منفی که وضع تحریم‌های جدید بر مذاکرات در حال پیشرفت با ایران و همچنین پتانسیل حل صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای تهران خواهد داشت، به تصویب نرساند. اما من قصد ندارم پیش‌بینی‌های قانونی صورت دهم.
کارنی در 19 دسامبر هشدار داده بود: ما فکر نمی‌کنیم که لایحه تحریم‌ها تصویب شود. اگر تصویب شود، رئیس‌جمهور آن را وتو خواهد کرد.

[b]77 سناتور ضد ایرانی[/b]
با اینحال یکی از اعضای مجلس سنا شب گذشته به شبکه خبری سی ان ان گفت که در حال حاضر 77 نفر از سناتورهای سنا از لایحه موسوم به «ایران عاری از سلاح‌های هسته‌ای» حمایت کرده‌اند و در صورتیکه حمایت آنها نهایی شود، اوباما نمی تواند آن را وتو کند.
اوباما و مشاوران ارشدش به صورت مداوم از سناتورهای آمریکا درخواست کرده است در حال حاضر لایحه تحریم‌های جدیدی علیه ایران تصویب نکنند زیرا تحریم‌های جدید مذاکرات با ایران که در حال پیشرفت است را تخریب می‌کند.[/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#FF8C00]۲۱ دی ۱۳۹۲[/color][/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][url="http://www.entekhab.ir/fa/news/144551"]http://www.entekhab.ir/fa/news/144551[/url][/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][hr]چه این یک نمایش بین سنا و دولت اوباما باشد و چه نباشد، چه نتیجه آن نهایی شدن (تبدیل به قانون شدن) تحریم جدید باشد (که در این صورت به نظر می‌رسد توافق ژنو پایان یافته تلقی شود) و چه نشود (تصویب نشه یا اوباما وتو کنه)، در هر صورت بازتاب این داستان، تضعیف دولت روحانی در ایران است. (فقط شما تصور کنید فردای روزی که چنین چیزی تصویب بشه، صدا و سیما و فارس و کیهان و... چه بر سر دولت جدید خواهند آورد :nailbiting: )[/font][/size]
[/quote]
فکر نمیکنم تا پایان مدت تعیین شده (6 ماه) تحریمی (در حدی که بتونه موجب بهم زدن توافق بشه) وضع بشه! در حقیقت باید آمریکایی ها و صهیونیست ها از وضعیت فعلی و توافقات صورت گرفته خیلی هم راضی باشن! وضعیت ما درست به سان کسی هست که ماشینش رو به زور به طرف دره هل دادن و فقط دو تا چرخش هنوز رو زمینه و هر لحظه ممکنه با یه فشار دیگه سقوط کنه! طرف مقابل هرگز نمیتونست چنین فرصتی رو به دست بیاره و خیلی بعید هست که از دستش بده ! در حال حاضر به نظر دارن برای تحت فشار قرار دادن ایران برای پذیرفتن درخواست هاشون(جزئیات) فیلم بازی میکنن! که البته قهمرمانش هم اوباماست که ناجی ملت ایرانه big_grin
  • Upvote 5
  • Downvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اگر فرگام رو برای مذاکره می فرستادیم کمتر تحقیر می شدیم ! :monkey:
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
می دونید چرا هیچ وقت یک گروه یا یک دار و دسته نظامی در برابر یک ارتش نمی تونه مقاومت کنه چون زیر ساخت نداره
شاید بتونه یک مدتی مقاومت کنه یا ضرباتی به طرف رو به روش بزنه ولی در نهایت به علت نداشتن یک ساختار ترمیم کننده و بازساز
کارش تمومه در مبحث هسته ای هم داستان دقیقا از همین قراره عده ای الان هستند که با توافقات مخالفن و معتقد به ادامه مقاومت ولی غافل از اینکه دیگه اصلا
ما نمی تونستیم مقاومت کنیم اقتصاد داشت فلج می شد درباره سرنوشت یک مملکت هم که نمیشه احساسی تصمیم گرفت
ما باید اول زیر ساخت های اقتصادیمون رو طوری اصلاح کنیم که کلمه تحریم برای کشور بی معنا باشه بعد در صدد اجرای چنین اهدافی باشیم
  • Upvote 4
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='sinagood' timestamp='1390227578' post='360511']
می دونید چرا هیچ وقت یک گروه یا یک دار و دسته نظامی در برابر یک ارتش نمی تونه مقاومت کنه چون زیر ساخت نداره
شاید بتونه یک مدتی مقاومت کنه یا ضرباتی به طرف رو به روش بزنه ولی در نهایت به علت نداشتن یک ساختار ترمیم کننده و بازساز
کارش تمومه در مبحث هسته ای هم داستان دقیقا از همین قراره عده ای الان هستند که با توافقات مخالفن و معتقد به ادامه مقاومت ولی غافل از اینکه دیگه اصلا
ما نمی تونستیم مقاومت کنیم اقتصاد داشت فلج می شد درباره سرنوشت یک مملکت هم که نمیشه احساسی تصمیم گرفت
ما باید اول زیر ساخت های اقتصادیمون رو طوری اصلاح کنیم که کلمه تحریم برای کشور بی معنا باشه بعد در صدد اجرای چنین اهدافی باشیم
[/quote]
اگر چنین حرفی درست هست چرا الان باید عقب نشینی کنیم ؟! چرا 4 سال پیش اینکار را نکردیم زمانی که تقریبا تحریمی نسبت به الان نبود. زمانی که شهریاری رو داشتیم زمانی که احمدی روشن رو داشتیم چرا ؟؟؟؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='mohammadhossein' timestamp='1390229299' post='360515']
اگر چنین حرفی درست هست چرا الان باید عقب نشینی کنیم ؟! چرا 4 سال پیش اینکار را نکردیم زمانی که تقریبا تحریمی نسبت به الان نبود. زمانی که شهریاری رو داشتیم زمانی که احمدی روشن رو داشتیم چرا ؟؟؟؟
[/quote]
بنده هم به همان ابتدای کار اشاره داشتم اگه امروز به قول شما عقب نشینی می کنیم به خاطر این است که حلقه تحریم بر گردن اقتصاد
خیلی تنگ شده و تازه حساب کار دست خیلی ها امده بنده می گویم ما همان روزی که قصد ایجاد تاسیسات هسته ای و گام گذاشتن
در این راه را داشتیم باید تا اخر خط رو می خونیدم البته این سریال تکراری حالا حالا ها ادامه داره قبلا هم از این جام زهرها خوردیم
  • Upvote 3
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
کسی که فکر می کنه مشکل غرب با ما هسته ای هست ... چی بگم والا ... !

[quote name='sinagood' timestamp='1390227578' post='360511']
ما باید اول زیر ساخت های اقتصادیمون رو طوری اصلاح کنیم که کلمه تحریم برای کشور بی معنا باشه بعد در صدد اجرای چنین اهدافی باشیم
[/quote]

مشکل اینجاست که اونا اجازه نخواهند داد که اقتصاد ما قوی شود تا بعد بریم سراغ این کارها ...

شما غربی ها رو احمق فرض کردید !؟

مشکل اونا پیشرفت تکنولوژی ماست ... حتی اگر تو کشاورزی هم باشه باهاش مخالفن !

خوب اونا بعد یه مدت سر یه موضوع دیگه شروع کنن به تحریم چه فرقی می کنه !؟

هیچ چیز تغییر نمی کنه ... ما تاسیسات اتمی را از دست میدیم در حالی که چیزی بدست نیاوردیم !!!

خوب اگه قراره دوباره تحریم بشیم چه دلیلی داره تعلیق یا تعطیل کنیم !؟ ویرایش شده در توسط SHAHABESAGEB
  • Upvote 4
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.