امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

مقایسه نتایج تمرینات گانری بین نیروی هوایی پاکستان و نیروی هوایی شاهنشاهی ایران در سال 1977 در پاکستان بنابر ادعای پاکستانی ها. بنابر این نتایج در امتیاز کلی نیروی هوایی پاکستان از برتری زیادی بر نیروی هوایی ایران برخوردار بود. (این نتایج به هیچ وجه مورد تایید اینجانب نیست). در حالی که نتایج در عمل این گونه نشان نمی داد. در حالی که در سال 1971 نیروی هوایی پاکستان نتوانست پشتیبانی قوی از نیروهای خود به عمل بیاورد ولی نیروی هوای ایران در جنگ تحمیلی کاملا رو سفید از آب در آمد.

 

البته تجهیزات نیروی هوایی ایران رو با نیروی هوایی پاکستان هم باید مقایسه کرد ....

 

پاکستان خلبان های خوبی داره ... حتی آمریکایی ها و روس ها هم به قدرت خلبانان پاکتسانی ، معترفند .

  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به نام خدا

دنیا در جنگ

 

http://www.catholicismusa.com/wp-content/uploads/2014/07/unnamed.png

 

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/20/WWImontage.jpg?uselang=fa

 

28 جولای 1914 امپراتوري اتريش به صربستان اعلان جنگ داد و به اين ترتيب جنگ جهاني اول آغاز شد زيرا كه روسيه به كمك كشور همنژادش صربستان شتافت و آلمان نيز براي دفاع از همنژادان اتريشي خود در برابر روسيه وارد جنگ شد و ... .

 

https://scottwolford.files.wordpress.com/2014/02/gasmasks_custom-ce5ede754ab55295278e0be5dcbdf15c1c9b50c8-s6-c30.jpg

 

جرقه جنگ جهاني اول در 28 ژوئن 1914 (درست یک ماه پیش از آن) كه گاوريلو پرينسيپ وطندوست صرب در شهر سرايوو وليعهد اتريش ـ گراندوك فرانتس فرديناند و زنش را ترور كرده بود زده شده بود و در اين فاصله، ارسال اولتيماتوم هاي اتريش به صربستان ادامه داشت.

 

جنگ جهانی اول با خود دستاورد ها و تبعات زیادی داشت. از جمله ی این دستاورد ها هواپیما، سلاح های شمیایی و تانک را می توان نام برد.

تصاویری از تانک ها

http://mrswarnerarlington.weebly.com/uploads/6/9/0/0/6900648/7088621_orig.jpg

 

http://i1.mirror.co.uk/incoming/article3968409.ece/ALTERNATES/s1023/WarOne.jpg

 

http://melauspartners.com/world-war-1-tanks-23.jpg

 

هواپیمای المانی

http://mrswarnerarlington.weebly.com/uploads/6/9/0/0/6900648/9005711_orig.jpg

 

 

(اولین زیردریای تسلیم شدهٔ آلمانی‌ها در نزدیکی پل برج در لندن ۱۹۱۸)

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/96/NationaalArchief_uboat155London.jpg?uselang=fa

 

تبعات این جنگ نیز شامل از میان رفتن امپراتوری های اتریش مجارستان و عثمانی، کمونیستی شدن روسیه، پیدایش کشورهای عربی شرق سوئز (آسیا)، ورود دولت واشنگتن به صحنه سیاست جهان، تغییر نقشه های جغرافیایی و مرگ میلیون ها انسان در اثر قحطی و بیماری را نام برد.

 

http://wp.production.patheos.com/blogs/acatholicthinker/files/2014/08/sig01s.jpg

 

(اعدام سربازان صرب توسط سربازان اتریشی. صربستان در طول جنگ یک چهارم جمعیت خود را که شامل ۸۵۰ هزار نفر می‌شد از دست داد)

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e4/Austrians_executing_Serbs_1917.JPG

 

در این جنگ ایران اعلام بی طرفی کرد. اما روس ها و انگلیس ها ایران را اشغال کردند. در این دوره ایران دچار قحطی بسیار بزرگی شد که در آن قحطی 8 میلیون نفر یعنی تقریبا نصف جمعیت آن زمان ایران از بین رفتند.

http://www.mwfpress.com/images/docs/000033/033335/images/111.jpg

 

http://www.irdc.ir/storage/images/20110515133845cgb-52529.jpg

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام خدمت دوستان عزیز

 

 

"خرس های زرهی "

در بحبوحه پیشروی های گروه ارتشهای مرکز به منظور تصرف مسکو ، " استاوکا " ( ستاد ارتش سرخ ) ناگهان دریافت که تصفیه های شدید دهه 30 میلادی ، تقریباً استخوان بندی اصلی واحدهای زرهی ارتش را در هم شکسته است ، چنانکه ژنرال تیموشنکو ،بعدها به یاد می آورد که در جریان تصفیه خونین سال 1937 ، در مجموع 4000 افسر زرهی مشمول پاکسازی های استالینی شدند . نتیجتاً  ، در ماههای منتهی به ژوئن 1941 ، ارتش سرخ ، مجموعاً 3 سپاه زرهی به استعداد رزمی 1000 دستگاه تانک ، در اختیار داشت که بنا بر پیش بینی های ستاد کل ، به 3 جبهه کیف ( به فرماندهی ژنرال روکوسوفسکی ) ، جبهه مسکو ( به فرماندهی ژنرال روماننکو ) و جبهه مینسک ( به فرماندهی ژنرال یرمنکو ) اختصاص داده شده بود . اما سایر سپاه ها ، شامل سپاه های سیزدهم ، هفدهم ، بیستم و بیست و چهارم ، بدلیل فقدان یا کمبود تانک ، بلحاظ ماهّیت ، بیشتر یگانهای مکانیزه بشمار می آمدند .

 

 

ایا این سه تا همان سه ژنرال هست که هیچوقت شکست نخوردند؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایا این سه تا همان سه ژنرال هست که هیچوقت شکست نخوردند؟

 

خیر جناب میرانی - آن قضیه اش جداست  :mrgreen:  :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

خیر جناب میرانی - آن قضیه اش جداست  :mrgreen:  :mrgreen:

 اه

گورتوز آ ران.

صبر میکنم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به نام خدا

 

normal_custom-made-damascus-steel-kukri-

 

 

پولاد دمشقی پولادی است که در گذشته‌های دور در خاورمیانه مورد استفاده قرار می‌گرفته است. شمشیرهای دمشقی از پولادی که به پولاد «wootz» مشهور است، ساخته می‌شوند. این نوع پولاد در حدود ۳۰۰ سال قبل از میلاد مسیح در هندوستان ساخته می‌شده. ویژگی ظاهری خاص این نوع پولاد خطوط و نقوش پیوسته و درهم‌پیچیده‌ای همچون جریان آب است که به آن چهره‌ای منحصربه‌فرد می‌دهد. این نوع پولاد به مقاومت فراوان، سبکی بسیار، انعطاف‌پذیری بالا و نشکن و دارای قابلیت تیز شدن بسیار، مشهور هستند.

 

 

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10298/1~1.jpg]thumb_1~1.jpg[/url][url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10298/DMAXE.jpg]thumb_DMAXE.jpg[/url][url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10298/__35.jpg]thumb___35.jpg[/url][url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10298/29623-1-1357599441.jpg]thumb_29623-1-1357599441.jpg[/url][url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10298/204-208.JPG]thumb_204-208.JPG[/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10298/__57.JPG]thumb___57.JPG[/url]

 

 
روش اولیه ساخت پولاد دمشقی در میان تاریخ گم شده است. چرا که در طول تاریخ از مواد خام اولیه بسیار متنوع و از تکنیک‌های بسیار گوناگونی برای ساخت آن استفاده شده است. روش‌های جدید ساخت این نوع پولاد هنوز نتوانسته تمام ویژگی‌های فوق‌الذکر را ایجاد نماید. البته امروزه بسیاری سازندگان مدعی هستند که روش آنها، همان روش اصیل ساخت پولاد دمشقی است. اما در عمل پولادهای دمشقی اولیه همچنان بی‌همتا هستند.
 
 
dPy.jpg
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10298/custom-handmade-damascus-steel-bowie-knife-5B35D-110-p.jpg]thumb_custom-handmade-damascus-steel-bow[/url][url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10298/vs0003ddetail.jpg]thumb_vs0003ddetail.jpg[/url]
 
 
شهرت و تاریخچه پولاد دمشقی، افسانه‌های متعددی را با خود به همراه داشته است. همچون اینکه شمشیرهای دمشقی می‌توانند لوله یک اسلحه را به دو نیم کنند و یا تار مویی را که روی لبه تیزشان بیافتد را ببرند. اما مدرکی برای اثبات چنین مدعایی وجود ندارد. تحقیقات جدیدی که توسط یک گروه آلمانی در سال ۲۰۰۶ به انجام رسید، نشان داد که در ساخت پولاد دمشقی از نانولوله‌ها و ریزرشته‌های کربنی استفاده شده است. این دستاورد در نشریه‌های «نشنال ژئوگرافیک» و «نیویورک تایمز» به چاپ رسیده است.
 
 
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10298/TNy.jpg]thumb_TNy.jpg[/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10298/steel_600.jpg]thumb_steel_600.jpg[/url][url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10298/PNy.jpg]thumb_PNy.jpg[/url][url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10298/knife-damascus-steel-weapons.jpg]thumb_knife-damascus-steel-weapons.jpg[/url][url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10298/RL13_Khukri_with_sheath_sm.JPG]thumb_RL13_Khukri_with_sheath_sm.JPG[/url]
 
 
ایجاد واکنش‌های شیمیایی میکروسکپی در مراحل ساخت این نوع پولاد، باعث می‌شوند که چنین آلیاژ‌هایی برای زمان خود چیزی فوق‌العاده تلقی شوند. امروزه آشکار شده است که خمیر چوب و برگ درختان برای واردکردن کربن به ترکیب آلیاژ در مراحل ساخت این پولاد استفاده می‌شده است و تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که منشأ نانولوله‌های کربنی می‌توانسته از الیاف‌های گیاهی باشد.
 
 
DMAXE.jpg
 
 

بسیاری از محققین بر این عقیده‌اند که این نوع شمشیرها در ابتدا در هندوستان و سریلانکا ساخته‌شده و بعدها به امپراتوری پارس(ایران) وارد شده است. از قرن سوم تا قرن هفدهم میلادی، هندوها شمش‌های پولاد دمشقی را به خاورمیانه صادر می‌کرده‌اند.

 

 

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10298/fPy.jpg]thumb_fPy.jpg[/url]

 
کارگاه آهنگری فولاد دمشقی در سوریه.(عکس سال ۱۹۰۰)
 
 
مفقود شدن روش ساخت
 
تکنیک اولیه ساخت این نوع پولاد به تدریج از بین رفت. آخرین مدارک از ساخت و تولید پولاد به روش کهن در سال ۱۹۵۷ به ثبت رسیده است. نظریه‌ها مختلفی در خصوص علت آن بیان شده:
 
قطع‌ شدن راه‌های ارتباطی و خطوط بازرگانی میان آسیای جنوبی و خاورمیانه
کمبود مواد اولیه برای تهیه آلیاژ
عدم انتقال دانش و فنون مخفی ساخت به نسل‌های بعدی
مجموعه‌ای از همه عوامل
 
دو تکنیک بسیار اساسی در ساخت این نوع پولاد همچنان پنهان باقی‌مانده است. اول نحوه کنترل دقیق چرخه حرارت دهی بعد از ریخته‌گری اولیه و حرارت مناسب برای این کار. دوم نحوه حفظ نقش و نگارهای دمشقی بر روی پولاد. یکی از دلایلی که ساخت نمونه‌ای که به طور کامل مشابه پولاد دمشقی باستانی باشد، را مشکل ساخته است، در دسترس نبودن مواد اولیه‌ای (که عمدتاً مواد طبیعی و گیاهی بوده‌اند) است که در گذشته مورد استفاده قرار می‌گرفته.
 
 
310913085_293_pic_3.jpg
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10298/custom-made-damascus-steel-kukri-knife.jpg]thumb_custom-made-damascus-steel-kukri-k[/url][url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10298/heroImage_home.jpg]thumb_heroImage_home.jpg[/url]
 
 
نمونه‌های امروزی
 
 
بهترین نمونه‌های پولادی که شباهت فراوانی به پولاد دمشقی دارد، پولادی است که با روش ریخته‌گری ترکیبی ساخته‌شده باشند. در این روش پولادی مرکب از انواع آلیاژهای مختلفی از آهن با نسبت‌های متفاوتی از کربن ساخته می‌شود. این تفاوت در ترکیب‌ها، تفاوت در رنگ‌ها و جلای پولاد را به دنبال دارد و با انجام تکنیک‌های خاصی، می‌توان نمای دمشقی را به پولاد داد. گرچه بسیاری از خواص منحصربه‌فرد پولاد دمشقی در آن مشاهده نخواهد شد. ویلیام اف موران برای اولین بار در سال ۱۹۷۳ این روش را معرفی کرد. البته روش‌های متعدد دیگری نیز برای تولید چنین پولادهایی ابداع شده است که بیشتر تأکید بر نمای ظاهری مشابه با پولاد دمشقی دارند.
 
امروزه از این پولادها علاوه بر اسلحه‌سازی،‌ در ساخت لوازم تزئینی و حتی زیورآلات نیز استفاده می‌شود.
 
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10298/jPy.jpg]thumb_jPy.jpg[/url][url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10298/WNy.jpg]thumb_WNy.jpg[/url]
 
منبع :
 
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.